Recenze (2 438)
Tajemství hradu v Karpatech (1981)
Platí zde vlastně to samé, co u předchozí hodnocené Vdovy. Dobrá atmosféra a zasazení. Skvělý výkon Dočolomanského říznutého Županičem. Nicméně zde nejvíce bavila první čtvrt hodina, která byla hlavně prošpikovaná vulgarismy, takže jsem se ještě cítil jako retard, že se se směju hláškám na úrovni páté třídy. Rád se někdy podívám znovu. Minimálně důstojná parodie na Bondovku.
„Pane, vy jste vdova!“ (1970)
Opět ze série bláznivých komunistických komedií, které mi většinou sedí jak prdel na hrnec. Zde jsem se již citelně od počátku trochu ztrácel. Nápad je fantasmagorický. Skoro bych řekl, že se zbytečně zapomíná na tento film, když se mluví o českém sci-fi. Má to svou atmosféru, a člověk i čeká, zda opravdu film dostojí svému názvu. Jde hlavně o úžasný herecký výkon Janžurové, která hraje tři lidi v jednom. V tom je škoda Růžičkové a Hrzána, že neměli čas se projevit sami. V jistém ohledu nečekaně morbidní film. Až bych řekl, že to ubírá na kvalitě filmu. Asi nejvtipnější je posledních pár minut filmu. Tohle si budu muset dát ještě jednou, abych se cítil už na trochu známější půdě.
1670 (2023) (seriál)
Až neuvěřitelně uvolňující a příjemná pecka. Skoro škoda, že v tom nehrají i větší tváře, ale i bez nich se to tahá samo. Takový hloupoučký humor, který zde však není nijak totálně mimo či stupidní.
Tancuj Matyldo (2023)
Docela depka. Silná. Zajímavý film, který ukazuje poctivou filmařinu ukazující, že Češi se snaží k návratu fundamentálnímu filmu. Zpátky ke kořenům. Jít na jistotu. Což u nás moc není. Takže i když je to krok vpřed. Je to vlastně krok dopředu. I když zde trochu vrtkavý. Super výkony. Hezká hudba. Celkově vzato spíše opravdu ten dojem nečekaného zásahu na psychiku. Scéna s oknem na konci nečekaně silná.
Zimní prázdniny (2023)
Záležitost s příjemným vánoční nádech. Společnost mrtvých básníků bez básní. Hezky vypracované příběhy. Giamattiho životní role. Velký charakter filmu tvoří soundtrack.
Barry - Série 4 (2023) (série)
Důstojné zakončení jednoho z těch lepších seriálů posledních let.
Bratři (2023)
Ono to nakonec nebude tak horké. Věrné realitě a zpracování. Nějaké pasáže zbytečně vynechány. Zajímavé, že mizanscéna nás občas podle mě zasazuje do zvláštních pozic, jakoby odnikud nikam. Vytrženě. Každopádně zpracování peckové. Mašín letos ukazuje svůj um a myslím, že od něj uvidíme ještě hodně dobrého.
Bastard (2023)
Je zajímavé, že kdyby něco takového vzniklo v Česku, tak mnoho lidí to odhodí. Ale je fakt ten, že opět zde máme co dočinění s bezchybným zpracováním, se skvělým obsazením, jen ten příběh je tak trochu to samé. Což nic nebere na jeho skvělost. Film máme vše. Emoce, konflikt, Milhouse.
The Mandalorian - Season 3 (2023) (série)
Zřejmě finální část lepšího moderního SW výtvoru. Zde už trochu pokulháváme. Vidět to je na tom, že jsem to dokoukal stěží po půl roce. Hezká tečka, ale v něčem nakonec nečekaně zbytečná.
Princezna a žabák (2009)
Opět ze sekce filmů dětství. Opět pracuje nostalgie. Jde však o ojedinělé dílo, kdy se Disney rozhodl udělat plně animovaný film jako za starých časů. A ono se to skoro všech stránkách povedlo. Není to stará dobrá prácička, ale myslím, že za zahřátí dětských srdcí, to plně stačí.