DorianGreene

DorianGreene

Petr Kubát

okres České Budějovice

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 14.11.2018  12:36

    Jsem rád, že jsem si nechal hodnocení až po druhém zhlédnutí filmu. Poprvé jsem byl jako většina diváků naprosto unešený a úplně jsem zapomněl na okamžiky, které mě během první projekce snímku trochu znejistěly, ale závěrečný koncert na Live Aid vše přebil. Musím uznat, že je to zřejmě nejlépe natočená koncertní scéna v historii kinematografie. Na druhou projekci jsem vzal tátu a strašně jsem se těšil. Jaké pak bylo moje rozčarování, když jsem se v půlce přistihl, že už se trochu nudím a netrpělivě čekám na závěrečný Live Aid. Při dojemné scéně v dešti už jsem fakt skřípal zubama. Uvědomil jsem si, že obrovská slabina tohoto filmu je ve scénách, kde nefiguruje v hlavní roli hudba, přesně jak to vystihla kritizovaná Mirka Spáčilová ve své recenzi. Dokud se řeší kapela, vznik písní, koncerty, je to bomba, ale jakmile se film mění v drama, začne to být slabší. Hudba Queen je ale natolik silná, že to dokáže přebít. Všichni včetně mě všem vyprávějí o tom, jak na konci mají husí kůži a slzy v očích při Live Aid. Ale podobný pocit mám pokaždé, když si pustím Live at Wembley, Budapest, Rio, Hammermith, Bowl… Je to hlavně o genialitě muzikantů, pódiové show a mimořádných písní. O kombinaci, která nemá kromě Beatles v dějinách populární hudby obdoby. Ale to nic nemění na tom, že film je to i tak skvělý. I přes nespočet chyb z historie kapely, kde si tvůrci potřebovali pomoct s tím, aby děj lépe odsejpal. Jen zkrátka trochu ubírám ze svého prvotního absolutního nadšení. Třetí místo v žebříčku na ČSFD je úlet, myslím, že za pár měsíců bude vše jinak...

    • 3.11.2018  18:56
    Queen v Budapešti (koncert) (1987)
    *****

    Pro mě nejlepší koncert Queen. I díky nostalgickým vzpomínkám, kdy jsem jako malý kluk běhal doma před videem a předváděl Briana a Mercuryho. Ten je tu v mnohem lepší pěvecké formě než třeba na Live At Wembley. Na svou dobu je to skvěle natočené a není tam jediné muzikantské zaváhání. Naprosto TOP!!!

    • 28.3.2018  10:36

    Jeden z nejlepších dokumentů, jaký jsem kdy viděl. Pomohl tomu odstup. Kromě pravidelného mrazení v zádech se o mě v závěru pokoušely i slzy.

    • 27.3.2018  10:56

    První tři čtyři díly navnadily, ale ten závěrečný sešup dokonal zkázu.

    • 20.3.2018  12:11

    S tímhle dílem tvůrci dost přestřelili. Trapné, zbytečné vulgární, navíc se to vymykalo zbytku seriálu.

    • 11.9.2016  19:02

    Mírné zklamání. Jak už psali jiní, celkový výsledek částečně kazí scénář. Doporučuji přečíst knihu.

    • 2.10.2013  20:03

    Po dlouhé době konečně zase poctivá filmařina, originální příběh a zajímavé prostředí. Druhá půlka je sice trochu natahovaná, ale konec to vyváží.

    • 27.9.2013  23:04
    Donšajni (2013)
    **

    Už dlouho se mi nestalo, abych chtěl v polovině filmu odejít z kina. Neudělal jsem to jen z úcty k Jiřímu Menzelovi a hereckému výkonu Martina Huby. Donšajni jsou opravdu slabý film. Chtěl jsem napsat, že by měl už někdo Menzelovi říct, aby raději nic netočil, na druhou stranu by byla škoda rozloučit se takovým propadákem. Tak snad příště…

    • 2.3.2013  11:15

    Nekonečný příběh je symbolem mého dětství a vstupní bránou do světa fantasy. Nikdo už ho nikdy nepřekonal. Scéna s Artexem v močálech je jedna z nejsilnějších, co znám, a i dnes se mi u ní hrnou slzy do očí.

    • 17.2.2013  09:18
    Fotr je lotr (2000)
    ****

    Žádný intelektuální zázrak, ale na sobotní večer příjemná zábava. Zajímavé je, že film má hodně společného s Troškovými Babovřesky (jméno hlavní postavy, vousaté a podpásové fóry), ale člověku z toho není trapně.

    • 12.2.2013  18:57

    Natočit to jiný a hlavně méně známý režisér, je to filmová událost roku. Ale protože je tvůrcem Quentin Tarantino, je to tentokrát „jen“ na 70 procent. Snímek nepostrádá všechny tarantinovské vychytávky, kvůli kterým ho jeho fanoušci, včetně mě, zbožňují. Leckdy jsou dovedeny ad absurdum, což ctitelům tohoto šílence rozhodně nevadí. Jenže nejslabší stránkou Nespoutaného Djanga je samotný příběh a scénář. Dokud je na plátně Christoph Waltz (a že je tam v prvních dvou třetinách skoro pořád), tak je to herecký koncert. Ale zatímco jeho předchozí role německého důstojníka SS Colonela Hansy Landy byla zjevením a většina diváků si tohoto herce zamilovala, je u Djanga jeho lovec odměn zpočátku vtipný a překvapující, ale postupně se začne opakovat. Waltz totiž používá úplně stejné výrazové prostředky, gesta, mimiku, řečnické fígle jako v Hanebných panchartech. Člověk tak sleduje v podstatě polepšeného esesáka Landu, který prozřel a stal se ochráncem jiného etnika. V poslední třetině film ztratí řemen. Jakoby dopsal scénář někdo jiný. Kde je ta hutná atmosféra, kterou známe ze sklepní scény v Panchartech? Do toho započítejme zbytečné natahování konce a několik scénáristických lapsů (proč Django trénuje střelbu, když je po prvním výstřelu zřejmé, že to umí bezvadně; moment, kdy jde dvojice k nějakému příteli do srubu na dort atd.). Za vůbec nejsilnější pokládám hned úvodní sekvenci s otroky v řetězech a obchodní rozmluvou mezi doktorem Schultzem a dvěma otrokáři. Jako sled jednotlivých scének a hlášek je film skvělý, ale bráno optikou celku, jde jen o filmařskou manýru.

    • 2.2.2013  10:39
    Babovřesky (2013)
    *

    Pokud bych hodnocení bral optikou "vezmi ty netrapnější fóry a zaútoč s nimi na nejnižší pudy" tak je to na 100%.

    • 22.10.2012  15:49
    Prometheus (2012)
    *****

    Navzdory vesměs zklamaným komentářům mě nový Scottův film nadchl. Atmosféry a hutnosti prvního Vetřelce nedosahuje, ale jako prequel je famózní.

    • 2.2.2012  15:34

    Na americký remake Mužů, kteří nenávidí ženy jsem se dlouho těšil. Zvlášť dobré recenze a články o tvůrcích a hercích mě navnadily. Bohužel musím konstatovat, že švédská filmová verze u mě vyhrála na celé čáře. Režisér Oplev dokázal z knihy vytáhnout to nejpodstatnější a na kratší filmové stopáži vymačkat děsivější a autentičtější atmosféru. A nepoučený divák se navíc celkem dobře zorientoval ve složitém ději. To se naopak Fincherovi úplně nepodařilo. Kdybych nečetl originál, měl bych s jeho zpracováním problém. Jako úplně zbytečný působí dvacetiminutový dovětek o kauze, která má sice v knize velkou roli, ale ve filmu, kde jsou osekané další důležité části, jen rozmělní emocionální náboj finální „fritzlovské“ scény. Nejvíc mě však zklamali herci. Všichni odvádějí skvělý výkon, ale svým duševním rozpoložením a celkovou stylizací zůstávají ve stínu svých švédských předchůdců. A nezachrání to ani perfektní Daniel Craig se svými hubenými nožkami v upnutých džínách. Bůhví, jak bych hodnotil bez znalosti švédské verze, ale takto dávám čtyři hvězdičky. S odřenýma ušima…

    • 15.1.2012  17:43

    Nejlepší film Briana De Palmy, který vás svým originálním pohledem na gangstera jménem Carlito Brigante donutí, abyste tomuto bývalému heroinovému králi během filmu stále víc fandili. Nejvíc na mě zapůsobila finta s vyzrazením konce hned v úvodu snímku. I když celou dobu tušíte, jak to dopadne, stejně v závěrečných patnácti minutách strnule sedíte a doufáte, že to Carlito stihne...

    • 15.1.2012  17:36
    Z pekla (2001)
    ****

    Tenhle film není pro slabší povahy. Ponurá atmosféra Londýna konce devatenáctého století, špinavé, páchnoucí uličky plné krys, výkalů, zvracejících námořníků, prostitutek vyhlížejících potencionální klienty, pořezané mrtvoly, vyhřezlá střeva, rituálně odříznuté ženské genitálie... Režisérům se podařilo vykreslit dynamický pohled na Jacka Rozparovače, aniž by klesli k prvoplánově šokujícímu pojetí. To vše korunuje Johnny Depp spolu s Heather Graham.

    • 15.1.2012  17:30
    Thor (2011)
    **

    Skvělé počítačové efekty a akční scény nemůžou v nerovném souboji porazit dějovou slátaninu barbarsky si pohrávající s mytologií...

    • 14.1.2012  10:22

    Sherlock Holmes zkřížený s Indianou Jonesem, Stevenem Seagelem a Robertem Langdonem? Proč ne! Já jsem se náramně bavil. Akční dějová jízda mě nenechala vydechnout, stejně jako svižné dialogy, skvělá hudba a dokonalá atmosféra Londýna konce devatenáctého století. Pro tradiční ctitele nejslavnějšího detektiva však tento film rozhodně není...

    • 31.12.2011  10:46

    Tato záležitost mě poměrně minula. Nejsem si jistý, zda model minipovídek jako v knize funguje na plátně. Když už jsem se těšil, že se příběh trochu více rozroste a vyvrcholí zajímavou pointou, byl konec. Zklamala mě i celkem vyzdvihovaná část od bratří Coenů. Steve Buscemi to se svým přihlouplým výrazem, který zabíral v jiných filmech, prostě celé utáhnout nemůže. Přitom původní nápad je zajímavý - ameliovská sonda do každodenního života a kultury Paříže mapující zvyky, obyčeje tradice, předsudky a hodnoty obyvatel. Škoda, že snímek netvoří například jen sedm více vzájemně propojených povídek. Dvě hvězdičky dávám za originální nápad, několik světlých okamžiků a perfektně nasnímané scenérie z města módy.

    • 30.12.2011  14:58

    ---ZAJÍMAVOST--- Černý královský pudl, který se objeví ve dvou scénách, pochází z Čech a jmenuje se Arsiero. --- Hodnocení po druhém zhlédnutí: Hanebný pancharty dosazuji do žebříčku svých deseti nejoblíbenějších filmů, kde vytlačují Pulp Fiction. Víc snad netřeba dodávat...

    • 28.12.2011  18:37

    Zapomeňte na Pelíšky, Báječná léta pod psa nebo seriál Vyprávěj. Tohle je realistický obraz života mládeže v období normalizačního marasmu. V období, kdy na prvním místě hodnotového žebříčku revoltující mládeže byla rocková hudba a pak až různé fotbálky, kroužky atd. Zpočátku mi chvíli trvalo, než jsem si zvykl na čtveřici mladých protagonistů, zvlášť hlas vypravěče mi trochu lezl na nervy, ale časem jsem si je oblíbil. Ve snímku jsem nalezl vše, co k atmosféře sedmdesátých let v Československu patří - rockové vinyly z burz, popíjení lahváčů za městem, pozůstatky květinové nálady, vzdor vůči všem autoritám, arogance moci... Jako Budějčáka mě zvlášť "potěšila" scéna brutálního zásahu proti máničkám na Rudolfově u Budějovic v roce 1974. Bez zbytečného patosu a detailního vykreslení dokázala navodit děsivou atmosféru tamějšího masakru, který vešel do dějin a stal se prvním článkem v lavině zásahů proti kapele Plastic People of the Universe, které vyvrcholily procesem v roce 1976. Ten významně přispěl ke vzniku Charty 77. Zkrátka: Občanský průkaz je pro mě zatím nejlepší filmový počin pokoušející se vykreslit každodenní život v normalizaci. "Black Sabbath, vole!"

    • 28.12.2011  16:10

    Pro mě osobně mnohem povedenější pohádka než Tajemství staré bambitky, kterou ČT uváděla den před Dešťovou vílou. I když už je v televizi v posledních letech "předonutilováno", v tomto filmu sedl Donutilův výkon do role nenasytného statkáře jak p**el na hrnec. Celkový dojem mi kazil Jakub Gottwald v hlavní roli. Éva Vica Kerekes je krásná herečka, ale na pohádku pro děti snad až moc sexy.

    • 28.12.2011  09:55
    Big Lebowski (1998)
    *****

    Župan, trepky, zbytky Bílého medvěda na vousech, Creedence Clearwater Revival a Captain Beefheart ve sluchátkách, joint ve vaně, klábosení s přáteli u bowlingu, nezaměstnanost jako zaměstnání. Seznamte se. Jeff Dude Lebowski, jedna z nejoriginálnějších postav světové kinematografie. Zároveň jedna z nejlínějších. Dude je jakýmsi klonem Oblomova, Ignacia O´Reillyho ze Spolčení hlupců a hippíkem, který najel na vlnu šedesátých let a nehodlá z ní sjíždět. Vede pohodový život v Los Angeles, jehož monotónnost mu oživují bowlingové turnaje, výstřelky kamaráda Waltera "Víš, co je Vietnam" Sobchaka a neustále se o slovo hlásícího plachého Donnyho. Jakmile Dudovi však vymahači dluhů shodou několika záměn pomočí koberec, rozhodne se na toto narušení svého soukromí zareagovat po svém a s pomocí Waltera Sobchaka zjednat nápravu. Prostě "tuto agresi nelze trpět", opakuje jmenovci, milionáři Lebowskému, podobně jako prezident Bush starší používal tuto větu při konfliktu s Irákem, okupujícím Kuvajt. Právě v této době se kolotoč náhod a neuvěřitelných situací v Dudově životě odehrává. Bratři Coenové využívají v Big Lebowskim podobně výrazové prostředky, metody, střihy, kamerové jízdy a dějové zvraty, jaké známe z jejich předchozích snímků, především z Farga. V tomto filmu však dovedli k dokonalosti vyvážený princip napětí mezi absurdností situace a její přesností filmového ztvárnění. Spolu s několika surrealistickými vsuvkamu v podobě krátkých snímků uvnitř filmu, perfektními výkony všech herců a dokonale atmosféru dotvářejícím soundtrackem je Big Lebowski nejoriginálnější komedií posledních dvaceti let.

    • 27.12.2011  19:31
    Čokoláda (2000)
    *****

    Pokud se podíváte na Čokoládu mimo vánoční svátky, určitě si připravte do zásoby kvalitní hořkou pochoutku a trochu chilli. Tak mocný smyslový vjem tento příjemný snímek vyvolává. A nejenom ten. Nevtíravým způsobem přibližuje, jak je těžké odolat pokušením, ať už smyslovým či rozumovým, jak dokáže "severní vítr" v podobě majitelky čokoládovny provětrat zatuchlé a pruderní kouty jednoho maloměstečka, napravit několik lidských vztahů i křivd. Film Čokoláda, který se v lecčems velice podobá československému snímku Až přijde kocour, si rozhodně v budoucnu zopakuji. Nebudu však mít na stole vánoční cukroví jako poprvé, ale kvalitní horkou čokoládu v hrnku se špetkou chilli...

    • 25.12.2011  20:51
    Tajemství staré bambitky (TV film) (2011)
    **

    Kdyby tam nebyly písničky s rockovým soundem, mohlo by to být i na tři hvězdičky, ale takhle musím dát jen dvě. Další slabá pohádka, kterou pokračuje zástup podobných produkcí posledních dvaceti let. Z tohoto bobtnajícího slabého odvaru vyčnívá jen Lotrando a Zubejda a Anděl páně.

    • 23.12.2011  18:11
    Tommy (1975)
    *****

    Album Tommy od kapely The Who je nejen první rockovou operou, ale podle mého názoru i největším rockovým dílem dvacátého století. Jen málokterému interpretovi v dějinách populární hudby se podařilo vytvořit kompaktní celek bez jediného slabého místa, v němž by každá skladba byla zároveň svébytným a silným opusem. Tolik k hudební stránce Tommyho. Režisér Ken Russel Tommyho povýšil na vizuální cirkus plný barevných, veselých, ale i dekadentních, až perverzních scén. Ve stylizovaném filmu, který místy lehce připomíná Kubrickův Mechanický pomeranč, Russel překvapivě mísí estetiku kýče i absolutní krásy. Velké štěstí měl i při výběru herců - Oliver Reed je jako Tommyho otec kouzelný, vynikající je i Ann-Marget nebo Jack Nicholson v roli doktora. Skvělým tahem bylo obsazení rockových hvězd počínaje úchvatným zpěvákem The Who Rogerem Daltreyem přes bubeníka Keith Moona jako sadistického strýčka Ernieho, Eltona Johna jako pinbalového čaroděje, Erica Claptona v roli kazatele, Tinu Turner jako Acid Queen... Film Tommy není ideálním snímkem na sobotní pohodový večer. Je to znepokojující vize zvrácené pop kultury, lidských obsesí, neštěstí, vůle k moci. Odměnou divákovi je však určitá katarze a podnět k přemýšlení nad současnými hodnotami. To vše navíc korunované nádhernou hudbou.

    • 23.12.2011  12:08

    Vrchol Bourneovské trilogie. Režisér Paul Greengrass servíruje ve velkém vše, co už diváci znají z jeho předchozího snímku - roztřesenou kameru (ze které chvílemi skoro až bolí hlava), nervní záběry, nadzvukovou rychlost akčních scén, ultramoderní střih, prudký příliv informací, nečekané zvraty, automobilové honičky ulicemi velkoměst, zničená auta, střílečky, bojové souboje, dramatickou hudbu, retrospektivní střihy z Bourneovy minulosti, náhlá Bourneova prozření... ale hlavně přináší FAMÓZNÍ ZÁVĚR s originálním rozuzlením. Jason Bourne připomíná v tomto filmu až strojově nadupaného terminátora, který zvládne všechny nástrahy a přežije všechny bouračky, pády, střely. A to je možná ten hlavní důvod, proč nemůžu dát pět hvězdiček. Na druhou stranu celá trilogie je pravděpodobně nejlepším akčním spektáklem, který jsem od dob starých dobrých akčních filmů viděl. P.S. Dejte si pozor na knihu Legendární filmy (Mladá fronta 2008), která v kapitole o Bourneovské trilogii vyzradí všechny klíčové zvraty a závěry, včetně toho nejdůležitějšího ve finálním snímku (všiml jsem si, že autoři neprozřetelně vyzrazují rozuzlení skoro všech popisovaných filmů). Naštěstí jsem si kapitolu o Bourneovy přečetl až po zhlédnutí této trilogie. P.S. 2. Matt Damon = nejlepší akční hrdina 21. století.

    • 22.12.2011  19:59

    Zdařilé pokračování Agenta bez minulosti. Tentokrát ještě více akční, s dlouhou automobilovou honičkou, nervní kamerou a snad ještě přesvědčivějším Mattem Damonem. Snímek jsem si pustil bezprostředně po Agentu bez minulosti, což se ukázalo jako skvělý tah a všem ho doporučuji. Zítra mě čeká Bourneovo ultimátum, které by mělo trilogii korunovat, alespoň tak soudím podle místních ohlasných komentářů.

    • 22.12.2011  19:30

    Velice příjemné překvapení na poli akčních filmů na prahu jednadvacátého století. V jistých momentech jsem ve snímku viděl ozvěny kultovního Profesionála s Belmondem. Na rozdíl od tohoto klasického snímku z roku 1981 klade režisér Doug Liman v Agentu bez minulosti menší důraz na vykreslení postav a psychologickou hru, aby nechal více vyniknout akčním scénám. To však rozhodně není na škodu! Pro mě je to Profesionál 21. století šmrncnutý starou školou akčních filmů, moderními kamerovými postupy, napětím těch nejlepších současných thrillerů a poměrně realistickými scénami ze života elitních agentů (tedy až na skok ze schodiště). Velice výrazná záležitost, ale bohužel mi k hodnocení na pět hvězdiček cosi chybí. Cosi navíc...

    • 22.12.2011  11:02
    Barton Fink (1991)
    *****

    TAK TOMUHLE ŘÍKÁM PŘEKVAPENÍ! O filmu Barton Fink jsem dopředu nevěděl skoro nic. Jediná jistota se jmenovala Bratři Coenové. Toto existenciální drama, u kterého je velice absurdní používat při škatulkování i žánr komedie, mě semlelo jako mlýnek na maso. Je to možná nejvíc zneklidňující film bratří Ceonů. Dává nahlédnout do mučivých chvil tvořícího umělce, klepe na temná sklepení lidské duše. Snímek korunují excelentní výkony Johna Turturra a Johna Goodmana.

<< předchozí 1 2