Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (41)

plakát

Šílený Max: Zběsilá cesta (2015) 

Filmu s podobně blbým scénářem jsem ještě tak vysoké hodnocení snad nikdy nedala. Navzdory téhle černé díře, která sežrala logiku příběhu, dialogy a jakýkoli charakter devadesáti procent všech postav, to ale byla parádní podívaná.Totálně švihlá jízda podbarvená absolutně božským soundtrackem, každá akční sekvence jednoduše dokonalá, co záběr, to skvost. Skvělý vymejvák, když se vám zrovna vůbec, ale vůbec nechce myslet. A Nicholas Hoult má ode mě za jediný charakter s charakterem vlastní sadu hvězdiček. A taky za to, že mu sekne ovápněná pleš.

plakát

Interstellar (2014) 

Nolanův pokus o novou Vesmírnou odyseu se zdařil, nebo zdařil by se, kdyby nebyl tak urputný. Není pochyb o tom, že Interstellar trpí velmi podobnými klady i nectnostmi jako jeho slavný vzor. Je to dlouhé – až příliš, ukecané – až příliš a zamilované do jediného hudebního motivu, který vám v poslední půlhodině už vážně poleze na nervy. Přesto můžu Interstellar doporučit, přinejmenším pokud jste milovníky vizuálních žranic doslova přeplněných tučnými filozofickými chody. Anebo pokud vás stejně jako mě okouzluje zároveň velkolepá poetika vesmírných letů a depresivní nostalgie staré dobré americké Dust Bowl. Z postav jednoznačně vyčnívají ty z oceli a plošných spojů. TARS a CASE jsou sympaťáci a jejich hlášky skutečně fungují a výborně oživují tenhle jinak až příliš vážný a sterilní opus. Obávám se, že první, krásně poetická a skutečně silná, polovina filmu se nakonec vydařila mnohem působivěji, než ta druhá, hektická, nesmyslná, rádoby akční a přece příííšerně dlouhá. Pocit vyšinutí z běžného chápání smyslu věcí, který měl zřejmě přinést závěr, u mě nějak nenastal. Pokud u vás ano, prosím, užijte si ho i za mě. Nějak se nemůžu ubránit dojmu, že to celé je tak trochu příliš povyku pro nic. Kdybyste ale měli vidět jen jedinou scénu, pusťte si prosím průlet červí dírou, protože ten se řadí málem o kategorie vidět a zemřít.

plakát

Valmont (1989) 

Patetické, ufňukané a asexuální (čemuž pravděpodobně zatloukl poslední hřebíček do rakve český dabing). Proti skvostným Nebezpečným známostem od Frearse opravdové zklamání. Bohužel není všechno zlato, co natočil Forman.

plakát

Gravitace (2013) 

Skvělá vizuální bublina. O příběhu se tu mluvit v podstatě nedá, scénář je vyloženě primitivní a ze dvou postav je sympatická přesně jedna a ne, bohužel ji nehraje Sandra Bullock. Podívaná je to ovšem parádní. Jeden z mála filmů, u kterých opravdu toužím vidět něco jako film o filmu, protože jak tohle natočili, je pro člověka filmovou technikou nepolíbeného jednoduše nepochopitelné. Škoda jen, že si tak brzo po konci filmu uvědomíte, jak moc lacině z vás byly všechny ty tryskající emoce vytahány a jak moc jsou prázdné.

plakát

Vesnice (2004) 

Příběh o lásce a lži, brnkající na struny obyčejného a proto velmi uvěřitelného strachu, který každý z nás důvěrně znal jako dítě a mnozí jej známe dodnes, ačkoli to jen málokdy přiznáme. Ve své podstatě velmi zemitý a přímočarý film, jehož zápletku není těžké odhadnout, ale který přesto pohltí atmosférou uzavřenosti a všudypřítomného tajemství. Z filmového hlediska je to celé zajímavě a velmi poutavě zpracované. Zato vyznění ústředního příběhu považuju za dost nešťastné. Útěk založený a udržovaný jen díky nenáviděným hodnotám a nekonečnou, pečlivě dávkovanou noční můru nepovažuji za právě nejvhodnější způsob řešení existenciálních krizí. Nehledě na to, že by to ve skutečném světě jen sotva tak hezky a idylicky fungovalo.

plakát

Ledová archa (2013) 

Originální sci-fi, která balí poněkud ohrané téma společenské revoluce do ohromně zajímavého a potrhlého kabátu. Asijský vliv filmu mimořádně svědčí, a to jak specificky asijskou gradací, těžko dešifrovatelnou a proto nepředvídatelnou pro Evropana, tak naturalismem, který dodává fantasy kulisám na mrazivé uvěřitelnosti. Hlavní zápletka byla sice předvídatelná, ale přesto jsem celou dobu zírala bez dechu. Nejspíš i proto, že si film absolutně nebere servítky. Těhotná učitelka v krajkovém límečku a se samopalem, bojové scény v absolutním tichu, svérázný přístup k drogám i kanibalismu, naprosto bizarní humor a celá hora další kontroverze dodávají filmu šťávu, jakou už jsem dlouho neviděla. Konečně příběh, který přesně nezapadá do asi tří různých scénáristických mustrů, které zřejmě jako jediné umí používat evropští a především američtí komerční režiséři. Závěr by u žádného tradičního popkorňáku asi neprošel, ale když se nad tím tak zamyslíte, ono to ani nemohlo skončit jinak. Tleskám.

plakát

Pompeje (2014) 

Katastrofické filmy nemám ráda a u Pompejí to historický základ věru nezachraňuje. Římani jsou hnusáci hnusní, hlavnímu hrdinovi jeho drsnost ani na okamžik nevěřím, a politická linka kolem hlavní hrdinky a jejích rodičů vyznívá tak do ztracena, že je vlastně nesmyslná. Celý film je vyloženě nudný, ani jediná dějová linka neobsahuje napětí nebo emoce. Emily Browning a Carrie-Anne Moss jsou sice dobré herečky, ale tady zjevně nemají do čeho píchnout. Dokonce i samotná zkáza Pompejí je nudná. Za všechno mluví fakt, že je to asi první film, u které jsem vyloženě proklínala neustálou potřebu postav vést dialogy. To nekonečné zbytečné tlachání je naprosto ubíjející. Film, jehož jediným smysluplným sdělením je - zachraňte koně!

plakát

Smrtihlav (1998) 

Temný a do morku kostí stylový dieselpunk. Stejně jako asi většinu diváků mě okamžitě napadlo přirovnání k Matrixu a dost dlouho se mě drželo, přestože odlišností se tu dá samozřejmě najít celá řada. Zajímavé je, že se jedná o velmi originálně zpracovaného předchůdce slavnějšího cyberpunkového bratrance. Cyber prvky tu ale nahrazuje sci-fi úplně jiného druhu a městská fantasy která, až na přeci jen kapku přestřelený konec, funguje doslova kouzelně. Hutná atmosféra a neuvěřitelně propracované detaily mi nedovolily ani na okamžik spustit oči z obrazovky. Kamera a práce se světlem (a tmou) byly nesmírně působivé a celá noirová estetika filmu mi vyloženě sedla. Boj hlavního hrdiny s poťouchlým osudem má potřebné napětí a hlavně řádnou dávku tajemna a záporáci jsou naprosto rozkošní. Bavilo mě pozorovat jejich bizarní každodenní popůlnoční šichtu, bavila mě jejich omylnost a to děcko bylo absolutně šílené. Dark City je zvláštní mix sci-fi a fantasy v neskutečně stylových kulisách, s dobře zpracovaným noirovým příběhem a poutavými postavami. Povinnost pro každého milovníka retro atmosféry a fantastiky, v opravdu krásném balení.

plakát

Přežijí jen milenci (2013) 

Absolutní esence romantiky, melancholie, hořkosti a erotiky. Tenhle film je dokonale čistý, oproštěný od všeho, co za normálních okolností dělá film filmem. Jenže normální okolnosti tentokrát neplatí. Přežijí jen milenci je stoprocentní artovka, takže se vůbec nedivím, že se to tolika lidem nelíbí. Budete ji zkrátka buď milovat, nebo nenávidět. Já milovala každou minutu, každé slovo každého dialogu, každý záběr, každý tón. Tom Hiddleston a Tilda Swinton jsou ten nejnádhernější pár.

plakát

Poslední nepřítel (2008) (seriál) 

Poctivě zpracovaný konspirační thriller. Je tu vše, co by mělo být - smysluplný scénář plný zajímavých detailů, přehledná režie a kamera, které se nesnaží hrát na líbivý efekt, ale velmi civilním a příjemným způsobem předávají příběh, a výborné herecké výkony. Benedict Cumberbatch tradičně skvělý, Anamaria Marinca poutavá. Napětí neopadne ani na okamžik. Atmosféra je dusná, scénář inteligentní, dialogy přirozené a zajímavé. Závěr strašidelný.