Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Sci-Fi

Recenze (599)

plakát

Amityville: Image zla (1993) 

Nová generace přišla skrz zrcadlo a přinesla jen nudu a stokrát omletý příběh. Jestliže některé krátké pasáže fungují, jako celek je to příliš hloupé na to, aby to bylo alespoň minimálně zajímavé. Co příjde dál? Hřeben?

plakát

Amityville 1992 (1992) 

"Už bylo na čase", aby se série znovu chopil někdo alespoň trošku šikovný. A Tony Randel šikula rozhodně je. I když samozřejmně nedosáhl druhému Hellraiseru ani po rozřezané kotníky v černé kůži, přecijen v rámci Amityvillské sérii patří tenhle díl k těm lepším. Zlo se ze slavného baráku odstěhovalo tentokráte ve formě hodin a tak je čas na nějaké ty hrátky s časem. Celkem slušné.

plakát

Amityville 2: Posedlost (1982) 

Vynikající horror o posedlosti a strašidelném domě, který dějově předchází slavné Hrůze v Amityville. Damiano Damiany je zručný řemeslník, který ví, jak diváka vystrašit a nebojí se jít až na samotnou hranici (incestní nádech). Bohužel, vymátačský dojezd mi přišel jako trochu zbytečná koule na noze, která táhne předchozí hodinu děje trochu ke dnu. Celkově nedosahuje dvojka decentní vytříběnosti jedničky, ale s přehledem strká do kapsy všechny další díly.

plakát

Anakonda (2008) odpad!

Zrůdnost, které ale jen kapka zbývá k tomu aby se stala hodně zábavnou, bohužel, kapka kurevsky podstatná. Příběh je o ničem, triky jsou na úrovni mateřské školy a herci zoufalí. Přesto to místy vypadá, že se budete dobře bavit, třeba když sejmou autem tu maminu, nebo když had konečně začne zabíjet. Bohužel, jen vypadá. Bavit se nakonec nezačnete. To vám garantuju.

plakát

And Now the Screaming Starts! (1973) 

"Vecne druhy" Amicus pravem avizuje Petera Cushinga jako hlavni hvezdu tohoto maleho horroru a to i presto, ze on sam se objevuje az nekdy v pulce filmu. Dej se rozjizdi od prvnich minut, ale predvadi, na ducharinu v roce 1973, dost slabe kousky, vetsinou sestavajici z ruzne pobihajici ruky bez tela. Navic je to cele zmatene, vecne se tam prochazi chlapek se skvrnou na obliceji, obcas nekdo umre.... Nastesti s postupem casu se zacina vse vysvetlovat a celkove vyzneni je lepsi a lepsi, pricemz "duvod" straseni je pomerne odporne podany, hlavne diky hnusnemu Herbertu Lomovi. Pohodovy nadstandard na hnusna podzimni odpoledne.

plakát

Antropofág (1980) 

Geniální příklad atmosférického eurohorroru. Je tu prakticky vše, co tahle specifická odnož žánru fanouškům nabízí a proč ji někteří mají tak rádi. Brutalita, dlouhé záběry, detaily, netradiční hudba a především úchvatná atmosféra. Krvavou třešničku na dortu z lidských plodů pak je scénárista George Eastman v zásadní a životní roli kanibala. Zdejší nízké hodnocení chápu, ale tak nějak je mi líto lidí, co si nejsou schopni něco tak nádherně atmosférického užít. D'Amato jede!

plakát

Aparecidos (2007) 

Je težké psát o Aparecidos a neprozradit nic z komplikovaného děje. Snad jen naznačím, že ve filmu sledujeme sourozeneckou dvojici, která se pokouší zamezit brutálnímu zločinu, který se udál před dvaceti lety. Takže vlastně skoro časovka, i když hodně netradiční. Zpracování je vynikající, především herci (samozřejmě neznámí) fungují dokonale a oporou jim v tom je nejen sofistikovaný příběh, ale i režisér, který vytvořil parádní atmosféru. Jen to možná mohlo být lehce kratší.

plakát

Apokalypsa kanibalů (1980) 

Anglický název evokuje příbuznost s tolik populárními trashovitými gorefesty (nic proti nim), ale nenechte se mýlit, Margheriti byl umělec a Apocalypse domani to jen dokazuje. Příběh válečných veteránů, kteří si z Vietnamu přivezli kromě traumatu ještě vir kanibalismu staví především na vynikajících hercích (Giovanni Lombardo Radice se přibližuje svému dokonalému výkonu z Cannibal Ferox) a zručné režii. Ta stvořila magický film, který ale bude pro řadu diváků příliš utahaný a nudný. Opak je pravdou, Apocalypse domani je krásný příklad eurohorroru se všemi jeho slabými i silnými stránkami. Těch druhých (například ještě hudba a až fulciovské detaily) je naštěstí mnohem víc.

plakát

Armáda démonů: Matka slz (2007) 

Argento se svezl na popularitě Masters of Horror a po sedmadvaceti letech dokončil svou trilogii o Matkách - čarodějnicích. Samozřejmě nepřišel s novou verzí Inferna nebo Suspirie, ale v rámci svých dnešních možností natočil brutální atmosférický horror, který s přehledem válcuje většinu současné horrorové produkce. Více: http://blog.obitus.cz/2008/01/la-terza-madre.html

plakát

Ať vejde ten pravý (2010) 

Zbytečný jak extra vroubkovaný kondom v klášteře. Let Me In si od svého předchůdce (a zprostředkovaně od knihy) bere jasně danou dějovou linku, ale vše ostatní, co dělalo ze švédského originálu nadpozemský horror nějak zapomíná. Hlavní dětští představitelé jsou děsní, chemie mezi nimi věškerá žádná, americká produkce tlačí na pilu do brutality (velmi zbytečně a nevkusně), ale nahé dospělé "dítě" je tabu. Triky dávají vzpomenout běhání po stromech v Twilight a celé je to nějaké takové nepropojené, nefunkční....no prostě akorát tak k nasrání. BTW výroční Fangoria 300 má v sobě dvoustránkovou reklamu, ve které Stephen King o tomto paskvilu tvrdí, že je to nejlepší americký horror za posledních 20 let. To může znamenat jen dvě věci. Buď američani dvacet let nenatočili alespoň průměrný horror. Anebo začal Stephen zase chlastat první ligu.

Ovládací panel
67. nej uživatel Česko
360 bodů