obitus

obitus

Herbert West

okres Olomouc
Re-Animator

homepage

358 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 7.1.2012  23:42
    Sudor frío (2010)
    ****

    Mé první setkání s režisérem Adriánem Garcíou Bogliano a velmi pravděpodobně i poslední. Ne, že by mi Sudor frío připadal nepovedený, naopak, jen to nějak není zcela můj půlitr piva. Film neustále osciluje mezi exploiťákem plným napětí a parodií sebe sama. Ta druhá poloha se objevuje hlavně v místech, kdy se domem, ve kterém se odehrává celý děj, pohybuje dívka politá nitroglycerinem a snaží se aby nevybuchla. Velkým plusem je opravdu povedený hudební podkres a některé scény, jako třeba fake videochat, kterým zabijáčtí důchodci lákají do svého doupěte důvěřivé dívky. Před kameru posadí blonďáka, kterému chybí nejen jazyk aby nekřičel, ale taky všechny končetiny, aby se moc nepohyboval. V rámci exotičtější produkce jistě zajímavá podívaná.

    • 7.1.2012  23:42
    Seznam smrti (2011)
    ****

    Umírněná a zábavnější verze Srpskeho filmu, ze ktere budou fanousci maximalnich uchylaren zklamani. Jinak jde o pohled na zivot jedne ne zcela funkcni rodiny s tatikem, ktery uz delsi dobu nezavadil o praci a tu a tam mu preskoci. Asi do dvou tretin mi film pripadal vylozene slabej, ale od nocni casti se sektou se vysvihl lehounce nad prumer. BTW Intosi si v deji urcite najdou nejake podobenstvi o hovne.

    • 7.1.2012  23:41

    Jestliže v první polovině se díky náznakům a pohledům do prázdných chodeb daří občas budovat atmosféru, po zjevení duchů to jde celkem do kytek. Místo atmosférického strašení se přejde na primitivní lekačky, které by dokázal natočit leckdo. Na druhou stranu, kdyby podobný film vznikl u nás, jsem o poznání nadšenější.

    • 7.1.2012  23:41

    Stejně jako většina dalších diváků, i já byl překvapení, ale mé překvapení pramenilo pouze z toho, že Tom Six umí i točit a dokáže vykouzlit pořádně hutnou atmosféru. Především první polovina filmu, ve které nespustí kamera své oko z Martina, je povedená a dokáže diváka správně napnout. Poslední zhruba třetina je pak jen nudné sraní do huby, které je natočené zručně, ale orptoti jedničce nepřichází prakticky s ničím novým, pouze ctí obecně uznávaná pravidla druhých dílů. Docela se těším, až režisér opustí stonožkové a nutně už vyčerpané téma a zkusí natočit něco nového. Klidně bez výkalů a zvratků.

    • 7.1.2012  23:38

    V rámci filmů, které se prohnaly After Darkem určitě to nejlepší. Ústřední bratrské duo je dostatečně creepy a jeho vylomeniny relativně originální. Děj je v zásadě hodně primitivní, ale jeho provedení tenhle fakt poměrně dobře maskuje a jako bonus tu máme několik hezkých rodinných scének. Fajn kousek.

    • 7.1.2012  23:36
    Bloodline (2011)
    ***

    Mladá reportérka se se svým kolegou vydává dělat reportáž z natáčení porna, aby nakonec byla konfrontována se zombie, duchy, svou mrtvou sestrou a šíleným zabijákem. Zní to trochu šíleně, ale autorům se nějakým způsobem podařilo to všechno poskládat do celkem fungujícího celku. Rozhodně nejde o žádný velký zázrak, na druhou stranu, současná Itálie poměrně zaostává za zbytkem horrorově vyspělé Evropy a podobné filmy onu propast sice nepřeskočí, ale alespoň se zachytí na jejím okraji. Jen tak dál. A klidně víc zombie.

    • 7.1.2012  23:35
    Estigma (1980)
    ***

    Estigma je takový ten film, který je vám od počátku sympatický svou zvláštní atmosférou a netuctovým dějem, ale u kterého se zhruba od poloviny nemůžete dočkat závěru, protože je to prostě děsně utahané a bez jediného vzrušení. Příběh mladíka, který víceméně nechtíc zabíjí lidi pomocí síly svých myšlenek není sice nijak objevný, ale jak jsem psal, atmosféru to má a zabíjí ho především nulová gradace. Podobných horrorů, většinou stejně neznámých a mnou neprozkoumaných, jsou ještě tisíce. Doufám, že většina z nich bude zábavnější.

    • 7.1.2012  23:34

    Vzpoura mutantů má všechny předpoklady být ideálním filmem pro lidi jako jsem já. Šílený vědec s tváří Donalda Pleasence unáší za pomoci svého znetvořeného sidekicka vysokoškolské studenty, aby je křížil s rostlinnými geny a vytvořil tak superbytost, která je schopná provádět fotosyntézu a přitom má všechny výhody živočichů. Kromě zbývajících študáků se mu to snaží překazit partička z cirkusového obludária, která je hraná opravdovými lidskými "zrůdami". Prostě mňamka. Bohužel film z nějakého důvodu, který se mi nepodařilo odhalit příliš nefunguje a já se u něj místy dost nudil. I když je fakt, že záběry kdy můž-rostlina pojídá bezdomovce jsou k nezaplacení. Další zářez do chudého, ale zajímavého subžánru botanických horrorů.

    • 30.10.2011  10:43
    Amer (2009)
    *****

    Snímek, který odděluje fanoušky gialla od obyčejných diváků.

    • 26.6.2011  23:19

    V rámci určité profesionální soridality nehodnotím, i když jsem přesvědčený, že Sean z natočeného materiálu vykřesal naprosté maximum. Sice jsem se neúčastnil celého natáčení (můj pobyt byl kratší a náhoda, která nás s režisérem svedla dohromady byla více než šílená), ale musím říci, že jde o naprosto profesionální záležitost. Komfort, který měli herci (byť jen malých rolí) se nedá s žádnou českou produkcí srovnat a Sean Byrne tak vytvořil ideální podmínky, které daly vyniknout talentu každého z nás. Díky, Seane.

    • 25.6.2011  12:53
    Perverzáci (2011)
    ****

    Velmi poetické.

    • 24.6.2011  21:55
    Kokuhaku (2010)
    *

    Demence o děcku, které se chce zalíbit mamince. Hodně se tu brečí, ještě víc žvatlá a v lednici je ruka.

    • 15.2.2011  23:58

    Tucker & Dale vs. Evil má bezesporu krásnou a vtipnou hlavní premisu, ale to je také jediná věc, která je na něm zábavná. Pokud k němu budeme přistupovat jako k parodii, tak zjistíme, že sice není trapná, ale bohužel až zoufale nevtipná. Jediný dobrý vtípek je zabit, když se v něm hlavní postavy ještě minutu rejpou. Navíc se stoupající stopáží ztrácí celá ta taškařice tempo a když se na konci začne hrát na city, zjistíte, že je to celé v kopru. Sympatičtí herci, sympatický nápad, hezky natočené, ale nudné až hanba.

    • 11.2.2011  00:09

    Od nově resuscitovaného studia Hammer jsem nečekal prakticky nic. Od Hilary Swank, která je mi silně nesympatická, ještě mnohem méně. A o to víc jsem vlastně spokojený s tímhle malým nenápadným filmem, ve kterém je originalita pokládána za nadávku, ale který je slušně natočený a správně odsýpá. A co víc, jindy odporné Swank to celkem sluší a v nejedné scéně dokazuje, že má více než zajímavé tělo. Pokud by pokusy nového Hammeru pokračovaly ve stejnému duchu (jen už ne žádné další Let Me In, prosím), byl bych asi spokojený. A Christopher Lee? Potěší, ale kdyby tam nebyl, houby se stane.

    • 10.2.2011  00:31
    Útes smrti (2010)
    ***

    Andrew Traucki se podruhé představuje coby autor "realistického" animal horroru, jen krokouše vyměnil za žraloka. Jinak je příběh prakticky stejný, jen mi v tomto případě chybělo souznění s hrdiny, prakticky o nikoho z nich jsem se nebál, jejich často retardované chování mi vadilo a nějvíce mou pozornost držel podivný vysoký přístroj na ostrůvku, ke kterému přeživší směřovali. A to, jak jistě uznáte, je ve žraločím horroru trochu divné.

    • 10.2.2011  00:22

    Film, který se leckde schovává do škatulky giallo, ačkoli s ním má pramálo společného. Jde spíše o halucinaci slepenou nepříliš složitým příběhem (i přesto se divák občas neorientuje), ve které je důraz kladen na audiovizuální složku. A ta je tak dokonalá, jak jen na začátku sedmdesátých let v Itálii být mohla. Stačí úvodní snová scéna a znalý divák má jasno. Ten neznalý se bude chvíli ztrácet v modrých očích Ivana Rassimova a poté buď propadne kouzlu tohoto nevšedního díla anebo se vrátí zpátky do stáda.

    • 7.2.2011  01:15
    Černá smrt (2010)
    ***

    Christopher Smith je divnej patron, prakticky každý jeho horror je něčím zajímavý, ale on si vždy najde způsob, jak sám sobě podrazit nohy a dosáhnout maximálně na slušný průměr. V Black Death si ani moc podrážet nohy nemusel, tady to za něj udělal už divný příběh, kdy skupina vírou vedených žoldáků jede do vesnice v bažinách, aby tu sejmula černokněžníka, který oživuje mrtvé, čímž chrání vesnici před morem. Příběh jak z tuctové pohádky natočil Smith stejně tuctově a i když do něj zamontoval několik zajímavých nápadů, docela dost brutality a jeden pěkný příběhový twist, pořád jsem se nemohl zbavit dojmu totální televiznosti celého projektu. Jako bych koukal na jeden z dílů Robin of Sherwood, to byla kdysi také solidní podívaná. A Sean Bean? Ty koníky si rozhodně zasloužil.

    • 7.2.2011  01:06
    Lovec trolů (2010)
    ***

    V Norsku jsou stále ještě oblasti, ve kterých žijí trolové a tajná vládní organizace dělá vše proto, aby se obyčejní plebs o jejich existenci nikdy nedozvěděli. Zbraní této organizace je především Lovec trolů, chlápek, který ví jak na ně a na své ultrafialové lampě má už pěknou řádku zářezů za zkamenělé potvory. Bohužel, Lovce už jeho zaměstnání příliš nebaví a tak uvítá, když se mu do cesty připlete skupinka studentů filmařiny, kteří jeho počínání zdokumentují a seznámí s existencí bájných bytostí celý svět. Už trailer sliboval, že Trolljegeren bude něco, co se denně nevidí. A měl pravdu jen napůl. Nápad je opravdu vynikající a trolové samotní vypadají skvěle (velké plus za funkční triky), bohužel příběh lehce drhne a jeho zpracování je vyloženě blbé. Blablabla nalezené záznamy blablabla filmaři zmizeli blablabla....handycam na nás poslední roky kouká z každého druhého filmového políčka a začíná to být už trochu nuda. Navíc skřípe i tempo vyprávění, ve chvíli kdy zrovna neprobíhá lov nastupuje absolutní vata, tu a tam okořeněná kvalitním vtípkem, který však od zívání nezachrání. Srovnám-li s ideově podobným Rare Exports, tak Trolljegeren prohrává na celé čáře.

    • 5.2.2011  18:26

    Po smrti svého manžela se musí matka i se čtyřmi dětmi vráti do rozlehlého domu svých rodičů. A jelikož chce, aby ji její umárající otec vrátil do závěti, musí se pro to snažit udělat cokoli. I kdyby to znamenalo zavření svých dětí v jedné místnosti se vstupem do podkroví na nekonečně dlouhou dobu. Flowers in the Attic jsou zvláštním filmem (jaká je kniha bohužel netuším), kdy prakticky permanentně sleujeme chřadnutí dětí a jejich neúspěšné pokusy o útěk z vězení, kde je drží jak despotická babička, tak posléze i matka, které se návrat do světa boháčů zalíbil. Na stěnách tu visí hromada pušek, které kamera ukazuje ale ze kterých se nevystřelí - namátkou - incestní vztah, smečka vlčáků, správce s puškou... Takže jste neustále v očekávání něčeho, co se nakonec nestane, nicméně i tak měla autorka předlohy (která podle všeho víc tlačí vztah dospívajících sourozenců), potažmo tvůrci koule na pár nepěkných překvapení. Spíše doporučuji, jen asi nedostanete to, co jste původně čekali.

    • 5.2.2011  18:18

    Mladá modelka má v drogovém opojení vidinu vraždy, která se podle všeho opravdu stala. A jelikož ona jediná zná tvář vraha a noviny její psychedelický zážitek věrně popíší, může začít klasická honěná a vybíjená, ve které není nouze o vraždy, nahotu a důmyslný příběh. Jenže nezačne. La Morte accarezza a mezzanotte je takové trochu plytké giallo, ve kterém se dlouhou dobu nic moc neděje, aby rozuzlení nebylo nijak šokující. Na druhou stranu je hodně dobře natočené, obsahuje opravdu luxusní vražedný nástroj (kovová rukavice s hroty), který je však využit trestuhodně málo. A přitom právě scény zabití v prázdné bílé místnosti jsou spolu s krásnou Susan Scott tím zdaleka nejlepším. Hudba průměrná, příběh průměrný a tempo více než utahané. Škoda.

    • 3.2.2011  19:45

    Je vidět, že Prowler vznikal v době, která slasherům přála nejvíce (ne, děti, nejsou to devadesátá léta) a pod vedením člověka, který je uměl točit, což ostatně dokázal i svým zářezem do série Pátek 13. Největší devizou jsou jednoznačeně jednotlivá zabití, vždy nádherně vyvedená, realistická a působící dostatečně odporně, aby se ani otrlý divák (nic společného se srazem preudointelektuálů) neušklíbal. Vrcholemm pro mě je vidličkovaná ve sprše a jedno moc luxusní podříznutí. Trochu zamrzí rozkolísanost tempa, kdy především prohledávání obrovského baráku nudí znatelně, ale naštěstí se voják včas vrátí, aby do situace vnesl pořádek. Vzniknout tenhle film o dva roky dříve, tak má dnes deset pokračování a alespoň jeden remake. Naštěstí byl první Pátek 13 a tak to odskákal on. Prowler zůstal jediný a jedinečný.

    • 2.2.2011  19:05

    Po dlouhých pěti letech se Wes Craven vrací na pole celovečerní režie, aby znovu zasáhl do žánru, který v osmdesátých letech pomáhal formovat. Ale tenhle zásah nemá razanci nože pronikajícího do teplého břicha bezmocné oběti, spíš to připomíná vidličku, kterou se někdo omylem rýpnu do dásně. A přitom to začíná opravdu pěkně, klasický exkurs do historie, ve které vzniká kult a legenda hlavního záporáka a pak skok do současnosti, kdy jsou děti z předchozích záběrů už v pubertě. Čert vem, že to není originální, slashery o originalitě nejsou a každý nemůže být Wong nebo Vojkůvka. Větší problém je, že Craven najednou otáčí a z přímočaré vyvražďovačky se stává psychologická sonda do duše hlavního hrdiny a jeho spolužáků. Ti jsou bohužel do jednoho velmi nevýrazní a neschopní výjádřit jakékoli emoce (například hrdinův přerod v drsňáka proběhne výměnou děsného svetříku za černý rolák) a divákův vztah k nim je tedy nulový. Navíc se Craven držel při zemi co se brutality týče a hluboko pod zemí pokud jde o sebemenší náznak nahoty. Čím více času uplyne, tím více vás to zmatené pobíhání a nelogické jednání postav bude unavovat, až nakonec odzíváte zcela tuctový závěr. Od roku 1991 nenatočil Craven opravdu vynikající film a obávám se, že ani přicházející čtvrtý Vřískot na tom nic nezmění, už jen kvůli tomu, že by musel být lepší než jeho starší bráchové...

    • 30.1.2011  22:58
    Total Detox (2011)
    ****

    Na Total Detox jsem se těšil opravdu hodně a to ani ne proto, že je režisér můj kamarád, ale spíš vzhledem k faktu, že jeho předchozí počiny prostě byly dobré a tak jsem chtěl zjistit, jak dopadne na poli slasheru. A s výsledkem jsem velmi spokojený. Vojkůvkova největší síla byla zatím vždy v originálním a zajímavém příběhu a dobře napsaném scénáři a ani tentokrát tomu není jinak. Příběh je originální nejen zasazením do ryze specifického prostředí, ale i svým vývojem, což je u slasheru věc, která už z filmového světa prakticky vymizela. Technická stránka je velice kvalitní, jediné co zlobí (a vzhledem k rozpočtu se tomu nelze divit) je zvuk. Herecky je Total Detox na standardní české úrovni (ne, nemluvím teď o amatérských filmech), prakticky u žádné větší role jsem neměl problém s uvěřitelností. Otec hlavního hrdiny mi přišel dokonce naprosto vynikající. Hodně pomáhá, že herci nemusí pronáše šroubované věty, ale mluví jako normální moraváci. S tou spisovnou moravštinou mám trochu problém, kterého se asi nikdy nezbavím. Neubráním se srovnání s NTDTMR, proti kterému mi připadá Total Detox sevřenější a celý lépe šlapající. Aby taky ne, vždyť je to slasher (s pořádným bodycountem) standardního střihu, s maskovaným vrahem, originální zabijáckou zbraní, kozama, říznout muzikou, dobrou pointou a řadou velmi příjemných režisérských vychytávek a správně mířených odlehčení (Kamilové; citace Raimiho...). Co víc si přát? Snad aby dal Romanovi někdo prachy na další film.

    • 29.1.2011  01:33

    Zbytečný jak extra vroubkovaný kondom v klášteře. Let Me In si od svého předchůdce (a zprostředkovaně od knihy) bere jasně danou dějovou linku, ale vše ostatní, co dělalo ze švédského originálu nadpozemský horror nějak zapomíná. Hlavní dětští představitelé jsou děsní, chemie mezi nimi věškerá žádná, americká produkce tlačí na pilu do brutality (velmi zbytečně a nevkusně), ale nahé dospělé "dítě" je tabu. Triky dávají vzpomenout běhání po stromech v Twilight a celé je to nějaké takové nepropojené, nefunkční....no prostě akorát tak k nasrání. BTW výroční Fangoria 300 má v sobě dvoustránkovou reklamu, ve které Stephen King o tomto paskvilu tvrdí, že je to nejlepší americký horror za posledních 20 let. To může znamenat jen dvě věci. Buď američani dvacet let nenatočili alespoň průměrný horror. Anebo začal Stephen zase chlastat první ligu.

    • 19.12.2010  22:03
    Deathdream (1974)
    ****

    Na rok 1974 musel předloni zelsnulý Bob Clark jistě vzpomínat hodně rád. Nejenže položil pevné základy moderního slasheru svým Black Christmas, ale zabrousil také mezi oživlé mrtvoly. Jeho přístup k zombie byl ale poměrně inovátorský a tak sledujeme příběh rodiny, které zemře ve Vietnamu devatenáctiletý syn, aby se jedné noci vrátil domů jako zdánlivě normální voják. Že opravdu jen zdánlivě se ukáže posléze, když nejdříve před zraky dětí uškrtí psa. A je vám asi jasné, že o zabíjení psů v tomhle filmu zrovna nejde. Perfektní herci, hlavně chladný představitel titulní role jen podpořují dobrou atmosféru, která z filmu dělá podívanou ne nepodobnou kouskům, jako třeba Romerův Martin. Prostě zombie hodně jinak a vůbec ne špatně.

    • 14.12.2010  00:16
    Film o filmu: PIKO (TV film) (2010)
    *****

    Geniální ve všech směrech!

    • 5.10.2010  21:48

    Ben Ketai mi dluží hodinu a půl života, protože jediné, co bylo na téhle laciné parodii na Blade zajímavé, byly ty dva opakující se záběry z jedničky.

    • 6.8.2010  09:11
    Road Train (2010)
    ***

    Hezky natočené a rozhodně ne nezajímavé, přesto si to mou plnou pozornost udržet nedokázalo. Rozhodně oceňuji fakt, že se to celé netočilo jen kolem šíleného řidiče kamionu, alespoň ne v tradičním pojetí a snažilo se to být originální. I když filmu lecos chybělo, spíše doporučuji.

    • 2.8.2010  22:36

    Klasicke neduhy levnějších a hůře obsazených pokračování se daly očekávat, ale pořád je to místy slušná sranda, která jako by z oka vypadla umírněnějším kouskům od Tromy. Extra potlesk pro talentovanou Christu Campbell, její nadání je nepřehlédnutelné.

    • 2.8.2010  21:46

    Už se tomu ani nedivím, ale remake Noční můry je ještě mnohem horší, než jsem očekával. Obsazení emo dětiček způsobuje, že dvacet minut po dokoukání nevím, jak vypadala představitelka Nancy (možná proto ji ve scénáři preventivně změnili příjmení na Holbrookovou). A jediný, kdo postraší ve snech nebude sterilní Haley, jehož maska je epic fail, ale slaďouškovský kripl Gallner. Brrrr. Všechny důležité scény originálu samozřejmě nechybí, ale každá z nich je odborně zlikvidována, aby byla co nejméně strašidelná a zajímavá. Zoufalé, trapné, zapomenutí hodné.