Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (194)

plakát

Spoušť (2021) 

To byla teda spoušť! Bohužel hrozně nevyvážený děj, kdy chvílemi by hodnocení bylo na krásné tři hvězdy a pak zas na odpad. Nakonec nemohu jinak, než takto nízké hodnocení. Dost dlouho jsem nevěděla, jestli mám čekat duchařinu nebo ne, ale ve výsledku to bylo stejně jedno. Celkově na mě film působil jako pokus o studentský projekt, kde nejsou finance, čemuž odpovídají herecké výkony, střih i hudba.

plakát

Frčíme (2020) 

Velice originální příběh, který asi osloví spíše starší publikum, než úplně malé děti (ale to je jen můj skromný odhad). Co na animácích obecně žeru je jejich barevnost. A tady je barevno fakt hodně. Líbí se mi zdejší fantasy svět, kde kouzelné postavy zapomínají na své původní dovednosti a jdou "s dobou" se všemi dopady, aby si nakonec uvědomily, že návrat ke kořenům je důležitější. A český dabing na kráse Frčíme ani trošku neubral.

plakát

Neviditelný (2020) 

K plnému hodnocení by možná stačilo vyměnit hlavní "hrdinku". Elisabeth Moss je pro mě šedá myš a ačkoliv se to do příběhu vlastně dost hodilo, tak mi stejně dá se říct vadila. Stejně tak mi vadilo její počínání při útěku z domu. Sakra kdo se převléká vedle spícího psychopata, když chce zdrhnout? A kdo nechá hlavní důkaz v jeho domě? Jinak jako thriller super, do žánru horor to má daleko. Přesto vcelku velká spokojenost a zaslouženě 4 hvězdy.

plakát

Vlak do Busanu 2 (2020) 

Kdyby tvůrci začali tam, kde Vlak do Pusanu končí, mělo by to daleko větší naději na úspěch. Místo toho se ale posuneme o čtyři roky dál. Do světa, kde přeživší bojují proti sobě, místo, aby se snažili město vyčistit od zombíků a vrátit se tak k normálnímu životu. Nedokázala jsem pochopit, proč scény v autech byly zrychlené a nadměrně viditelně digitální. Celou dobu jsem si říkala, že se Peninsula drží horšího průměru. Svým vleklým koncem, kdy se chtěla obětovat jedna postava pro druhou a naopak, ale všechno zazdili a definitivně si tak vysloužily dvě hvězdy. Přitom jsou zombie tak vděčné téma a dalo by se toho využít mnohem lépe. Tak někdy jindy u jiného filmu.

plakát

Anna (2019) 

Do tohohle snímku se mi z počátku vlastně moc nechtělo. A byla škoda ho pořád odkládat. Dvojitá agentka, tvářící se jako lesbická modelka, která si to ale klidně rozdá s agentem ze CIA a stejně tak s kolegou z KGB, je zajímavou a nevyzpytatelnou postavou. Jediné, co mi výrazněji vadilo byl častý časový posun v dějové lince. Tu pět let zpět, tu tři roky dopředu....Pokud se ale od toho odprostíme, stejně tak jako od toho, že Anna se svou tělesnou schránkou by asi těžko zdolala x bodyguardů a agentů, tak je celý snímek rozhodně slušný nadprůměr.

plakát

Černobyl (2019) (seriál) 

Co ke katastrofě v Černobylu napsat....tohle je seriálový počin ne roku, ale troufnu si říct století. Je důležité nezapomenout, jaká zvěrstva se děla, aby byla pravda zakopána hluboko pod zem, stejně jako spousta lidí, kteří se snažili vzniklou tragédii zastavit či zmírnit. Čest všem, kterým byla pravda a bezpečí ostatních milejší, než řády a ocenění Sovětského svazu. Děkuji HBO za to, že si vzali takové sousto a dokázali nám přiblížit onu osudnou noc. Přesně tohle by se mělo na školách povinně pouštět dětem.

plakát

Díra (2019) 

Španělskou tvorbu začínám mít čím dál tím raději. V komentářích zde se objevuje připodobnění ke Kostce, kterou jsem neviděla a nemohu soudit. Pozor možný spoiler! Každopádně v tomhle vězení bych se ocitnout nechtěla. A už vůbec ne dobrovolně, jak tomu bylo v některých případech v Díře. Samotný koncept Díry byl řekněme velice neobvyklý. Na každém patře pouze dva vězni, každý mohl mít jednu svou osobní věc při sobě, což pro někoho byla knížka, pro dalšího nůž nebo dokonce pes. Nejspecifičtějším znakem Díry však byl způsob stravování. 1. patro dostalo vybraná jídla všech druhů perfektně naservírovaná na stole, který projížděl středem Díry a jak klesal patry, klesal i výběr potravy, až na stole nezbyla ani ohlodaná kost. A tak se to opakovalo každý den a to pouze jedenkrát. Jako bonus nebylo dovoleno si ponechat něco ze stolu k jídlu na později. Pokud to někdo zkusil, zvýšila se teplota na patře výrazně nahoru nebo dolů, dokud se vězni jídla nezbavili. Což mě přivádí k pár detailům, které mi nesedí. Jak se mohla teplota měnit tak moc, když byly patra prakticky napojená na sebe a středem by teplo/zima unikaly do dalších pater....Stejně tak mi chybělo alespoň vysvětlení, jak byli vězni přemisťováni do jiných pater, nebo pohled "vedení" na celou Díru.

plakát

Kořist (2019) 

Takže....dvě hvězdy a obě za zvířata. Jak za digi aligátory, tak vlastně i za psa. I ten totiž hrál líp, než dvounozí herci. Námět parádní, ale scénárista by si měl dát pár facek. Naprosto zbytečné dialogy a vykecávání se ve chvílích, kdy by bylo záhodno vymyslet plán, jak přežít. Tvůrci si mohli odpustit i blbost jako "rovnání si" otevřené zlomeniny, ale chápu, že to dodalo na dramatičnosti a odvaze filmového táty. Hlavní dvojice navíc není nijak zvlášť sympatická, takže kdyby oba zemřeli, vůbec by mi to nevadilo. Doufám, že podobné téma zpracuje někdo zdatnější, dalo by se z toho vytřískat daleko víc.

plakát

Králíček Jojo (2019) 

Když vyšel trailer ke Králíčkovi, nechápala jsem o čem to má být (krom toho, že bylo evidentní do jaké doby bude film zasazen). Plynul čas, nastala doba koronavirová a na řadu přišel Králíček Jojo. Obdivuju hlavního dětského herce, protože muselo být náročné pochopit válečné období a nacismus a zhostit se své role takhle dobře. I když Jojo bral zprvu Hitlera jako svůj idol, časem zjišťuje, že všechno není tak přímočaré, jak se mohlo zdát a že ne všichni Židé jsou "monstra", co dokáží číst lidem myšlenky a další hovadiny, kterým nejen děti dokázaly uvěřit. Samozřejmě je mi sympatické, že se natáčelo v Čechách (což je tak moc vidět, že je až škoda, že valná většina zahraničních diváků to nepostřehne). Jako třešničku na dortu považuji ztvárnění Hitlera tak přiblblým způsobem, že byl vážně k smíchu a je fajn, že si to někdo dovolil z něj udělat takovou figurku.

plakát

Slunovrat (2019) 

Vždycky, když vidím nějaký dost zvláštní (čti divný) film, srovnávám ho s Lidskou stonožkou. Ta si totiž na nic nehraje, to je slušnej bizár od začátku do konce. Ale třeba Slunovrat je jiný. Tváří se děsně důležitě, cítím snahu šokovat švédskými tradicemi a legendami a zapsat se do žebříčku nejlepších hororů vůbec. Švédský vliv je tu citelný, ač ve Švédsku točen nebyl, což považuju za škodu. Potenciál Slunovrat má, přece jen hororů točených za bílého dne moc není, ale nestačí to. Chybí mi víc detailů ohledně vesničanů, víc detailů vraždění party kamarádů, prostě jako celek je to nedotažené. S bídou tři hvězdy.