Oblíbené filmy (10)
David Attenborough: Život na naší planetě (2020)
Veľký rešpekt, poklona. Dovolím si tvrdiť, že vzhľadom na terajší stav spoločnosti a nepochopiteľne nepodstatné témy, na ktoré mrhá energiu, vzhľadom na taký blahobyt vyspelého sveta, že človek kladie vlastné pohodlie pred vlastnú budúcnosť, vzhľadom na stav životného prostredia, o ktorom je v móde hovoriť, ale nepočúvať a vzhľadom na jednoduchosť a priamočiarosť, s ktorou sa tento film pokúša obsiahnuť len ťažko obsiahnuteľný problém, ide v tejto chvíli o jedno z najdôležitejších svedectiev, ktoré bolo kedy vypovedané.
Den nezávislosti (1996)
Nehorázne prehnané, ale nikdy ma to ani na sekundu nenudí. Prototyp filmu, v ktorom amíci vybrúsili svoj zmysel pre prázdnu veľkoleposť do dokonalosti. Číra zábava a film nad filmy. Aj napriek tomu, že mnohým nesiaha ani po kolená.
Jurský park (1993)
Avatar (2009)
Na veľkom plátne a v 3D - zážitok. Niečo, čo musí zrak i sluch milovať a obdivovať, aj napriek jasnej a jednoduchej kostre príbehu. Proste zážitok a vždy, keď si na Avatara spomeniem, mám na jazyku len to jedno slovo.
Robin Hood: Král zbojníků (1991)
Clerks 2: Muži za pultem (2006)
Geniálne. Ostré, vtipné, pravdivé. Dialógy, gradácia, postavy z predošlých Smithových filmov - to všetko tu klaplo. Konverzačná komédia definujúca žáner.
Já, mé druhé já a Irena (2000)
Jediné mínus je neexistencia predĺženej verzie! :D
Píseň moře (2014)
Treba vidieť. Moc moc moc podarené. Írske mýty a báje sú atraktívny a filmármi prehliadaný materiál (aj tak ale pochybujem, že ho niekedy niekto spracuje krajším a zodpovedajúcejším spôsobom). Pohlcujúci zážitok. A ten soundtrack...
Mrtvá nevěsta Tima Burtona (2005)
Tento film prenáša do iného sveta. Burton at his best!