Killingjoke

Killingjoke

okres Nový Jičín

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 6.9.2018  09:20
    Až tam nezbyl žádný (TV seriál) (2015)
    *****

    Když jsem tuhle minisérii zkoušel dávat před pár lety poprvé, přišlo mi to zbytečně temné a skončil jsem asi po dvaceti minutách. Po letech jsem si to včera dal znovu a tentokrát mi to sedlo na výbornou. Sic stále zůstala ona temnota, která je společná mnohým dnešním detektivním seriálům, ale ono se to vlastně do tohoto příběhu o zločinu a trestu, o testu svědomí a paranoie jaksi opravdu hodí. Slavná předloha Agathy Christie o desítce lidí uvězněných na ostrově s očekáváním vlastní smrti, se za ty roky dočkala mnoha zpracování. Musím však nakonec přiznat, že tahle nejnovější se mi líbila asi nejvíc. Může za to jednak dobře adaptovaný scénář, jednak výborné herecké výkony a v neposlední řadě sugestivně depresivní hudba Stuarta Earla. Budu muset dát šanci i dalším novodobým adaptacím Agathy Christie a věřím, že budou aspoň podobně podařené...

    • 3.9.2018  09:52
    Dějiny Hollywoodu (TV seriál) (2010)
    *****

    Skvělých sedm hodin, kterými projdeme dějiny Hollywoodu a filmu obecně, od prvních rozpohybovaných fotek až téměř do současnosti. Dozvíme se, že Hollywood byl založen magnáty, převážně Židovskými přistěhovalci z východní Evropy, jejichž moc postupem času upadala a přicházeli o svůj vliv. Nejsem filmový teoretik a tak mě na seriálu nejvíc zaujalo zasazení dané hollywoodské etapy do kontextu historie jako takové, politiky a zvyklostí. Je opravdu zajímavé tímto pohledem sledovat vývoj společnosti. Když člověk sleduje, jaké filmy a o čem se točily, nemůže si než postesknout, protože ta éra filmu, které dokázaly něco říct a vyprávěly zajímavý příběh, prostě skončila 80. léty. Tedy až na občasné světlé výjimky. Jinak je to nuda a šeď, hromady blockbusterových hovadin. Asi by se Walt Disney velmi podivil, jaký moloch se stal z jeho společnosti. A asi by se bratři Warnerovi velmi divili, jaké filmy produkuje jejich společnost v posledních desetiletích, ale nejen oni. Já se tedy divím a proto byl tenhle seriál z dob občas nelehkých a krutých, jindy radostných, velmi osvěžující a zajímavou exkurzí...

    • 13.8.2018  17:58

    S označením noir u tohoto filmu bych byl asi opatrnější. Do klasické představy o noiru to má totiž docela daleko. Spíše jde o krimi z prostředí pašeráckých band, které za úplatu vozí nelegální imigranty z Kuby do USA. V dnešní době tedy docela aktuální téma. Městské prostředí barů a hotelů tak střídá nebe a později i močály. Noir zde připomene snad postava imigračního policisty v podání Johna Hodiaka, jehož od poslání odvádí Židovka bez domova, tajemná femme fatale s bolestnou minulostí, v podání stále krásné Hedy Lamarr, do které se bezhlavě zamiluje. Ta tady trošku uzavírá pověstný kruh a vrací se do role dívky na útěku ze staré domoviny, jaké hrála na počátku své hollywoodské kariéry (a jakou vlastně ve skutečnosti i byla). Pokud tedy přimhouřím oči a akceptuji onu noirovou nálepku, které je filmu přiřknuta, musím být s filmem docela spokojen...

    • 13.8.2018  14:46

    Po několikerém shlédnutí jdu na plný počet. Propojení klasického noiru s thrillerem funguje na výbornou. Zcela si dokážu představit atmosféru přístavních barů v New Orleans, plných námořníku, opilců a malých gangsterů, kteří ovládají přístavní život. Do toho tu máme linku z plicním morem a nervy drásající závod s časem při pátrání po zdroji a šiřiteli nákazy. Hlavními aktéry jsou skvěle zahraný lékař v podání Richarda Widmarka, kterému neméně skvěle sekunduje bodrý kapitán policie v podání Paula Douglase. Pátraní je zavede mezi nejrůznější existence a spodinu, na jejímž konci stojí Jack Palance, člověk s ostře řezanými rysy, který se do své roli malého gangstera Blackieho neskutečně hodí... Nečekejte žádnou noirovou detektivku, tady jsou karty rozdány hned od začátku a jde pouze o to, zda se dvěma zarputilým mužům podaří zastavit šířící epidemii dřív, než se dostane za hranice města. A jak jsem už napsal, jízda je to velmi zdařilá...

    • 13.8.2018  14:36

    Bavilo a moc. Od prvních minut je jasné, že příběh nebude nijak objevný a hledat vlastní neotřelé cestičky vyprávění. Je to prostě pěkná romantická pohádka o dvou lidech, které svedla vzájemná potřeba toho druhého dohromady a neodvratitelně přerostlo ve skutečný a hluboký cit. Ona potřebuje manžela, aby nemusela být deportována zpět do válkou zmítané Evropy, on potřebuje peníze, aby mohl dopsat svou knihu. V hlavních rolích výborně roztěkaný James Stewart a kráska s uhrančivým pohledem Hedy Lamarr. Počátek možná trochu chladný, ale ty poslední minuty to vynahradili vrchovatě. Prostě to přirovnání se světluškama opravdu zafungovalo. Takové komedie se dnes už netočí a to je velká škoda...

    • 16.5.2018  21:14

    Tak tady už si ze mě někdo vážně dělá prdel s tím hodnocením! Co proboha na tom bylo tak úžasného? Dvou a půl hodinový trip z bodu A do bodu B, klasicky marvelovsky hnusné kamerové filtry, CGI co rve oči, ty nejdebilnější vtipy co si jen dokážu představit a záporák s pochybnou motivací, který půlku doby co je na plátně zase fňuká a pláče? A ukazuje to tu krásnou propracovanost těch marvelovských omalovánek... Thanos není schopen deset let získat jediný šutr, aby to pak levou zadní sfoukl za pár hodin a získal je za tu dobu hned všechny. Fakt tleskám takové pečlivě budované genialitě! OK, jestli tenhle filmový pokus má být dnes brán jako vrchol kinematografie, asi by měl vážně přijít konec světa, protože ta slepá honorace komiksových debilit už vážně není normální a normálně začínám komiksovky všeho druhu, díky tomu upřímně nesnášet...

    • 6.3.2018  09:13
    Babylon Berlín (TV seriál) (2017)
    *****

    Výmarská republika, Berlín 1929. Město zmítané demonstracemi a krvavými půtkami mezi komunisty a socialisty, kde svou živnost provozují nelítostní gangsteři a pomalinku klíčí temné semínko, jenž zasel jeden psychopatický rakouský krajinkář. Berlín je kosmopolitním městem plným nočních klubů a nespoutané, až dekadentní zábavy, jež sebou ruku v ruce přináší temnou stránku věci v podobě drog, vražd, korupce a prostituce. Taková je doba, kdy do tohoto města přijíždí mladý komisař Gereon Rath, jenž si sebou táhne traumata ze zákopů 1.SV a smrti svého bratra. Chtěl by v novém městě začít nový život... Babylon Berlín je pro mne prvním německým seriálem, u kterého můžu říct, že se na něj dá podívat. Ba co víc, okamžitě se katapultoval mezi seriály pro mne nejoblíbenější. Babylon Berlin je temný policejní noir u kterého jsem se stejně jako u knižní předlohy Volkera Kutschera (Mokrá ryba), kterou jsem dočetl před pár dny, celou dobu neskutečně bavil. Sledovat marnou snahu Ratha se prosadit, když i ty jeho nejlepší úmysly většinou končí nezdarem, prostě stojí za to. Shodou okolností jej vyšetřování v porno průmyslu přivede k vraždě neznámého Rusa, což spustí kolotoč událostí, sahající k členům policejního sboru, klíčícímu podhoubí Třetí říše a sovětskému zlatu. K tomu si přičtěte komplikace v podobě žen (Liv Lisa Fries je vážně zlatíčko) a závislost na lécích tlumících neurózu postraumatického syndromu... Oproti knize nezůstal kámen na kameni. Je zde sice stejná kostra, ale postavy a události jsou napsány prakticky zcela jinak. Kniha je čistokrevný noir, seriál na sebe nabalil více opuletních složek, více akce a třeskuté finále. Osobně se mi asi (jak už to tak bývá) líbila více kniha, ale seriál za ní moc nepokulhává. Tohle je "Berlín noir" v celé své kráse...

    • 1.3.2018  09:33
    Hakuóki (1959)
    ****

    Příběh dvou mužů, které spojila náhoda a mezi které vstoupila jedna osudová žena. V tomto příběhu je láska k jedné ženě však nerozdělila, jak by se dalo předem předpokládat. Naopak. Hakóki (Pomsta samurajů) je dalším filmem na oblíbené samurajské téma lásky, zrady, cti a povinnosti, na jehož pozadí se rozvíjí slavná legenda o 47 róninech, jenž ve filmu významněji zarezonuje až v závěru. Co se týče samurajských soubojů, těch je ve filmu docela poskromnu, ale ten finální stojí opravdu za to. Líbila se mi i vizuální stránka filmu, hlavně vzpomínkové, či myšlenkové pasáže doprovázené padajícím sněhem, jenž působili až snově. Film stojí na výborných výkonech hlavních dvou představitelů Shintaro Katsu a Raizo Ichikawa, kteří se tohoto samurajského tématu zhostili opravdu na výbornou...

    • 24.2.2018  11:01

    Dějově nenáročný film o obraně hradu Osaka v období po roce 1600 a nástupu šógunátu Tokugawa. Na rozdíl od jiných slavných samurajských filmů zde prakticky neexistují nečekané dějové zvraty, jenž se dostaví až v těsném závěru filmu. Spíše než na samotnou bitvu, jež tvoří kulisy příběhu, se film soustředí na osudy chudého Moheie, jenž by rád nalezl práci ve službách na osackém hradu. Do cesty se mu však připlete komplikace v podobě lásky k mladé služebné, pro níž je ochoten obětovat nejen svůj život, ale zachránit i zbytky císařství. Film je ukázkou poctivé japonské historické fresky o lásce a cti v těžkých časech. V roli Moheie svým neodolatelným způsobem exceluje Toširo Mifune...

    • 19.2.2018  20:45
    Rašómon (1950)
    *****

    Výborný film. Akira Kurosawa otevřel svůj filmařský účet 50. let minulého století filmem, jenž si pohrává se samurajskou tématikou, která Kurosawu ve světě nejvíc proslavila. A vybral si k tomu neméně zajímavou povídku Rjúnosuke Akutagawy, jednoho z největších literátů japonské historie. Ale ono to vlastně ani tak není samurajský film, jako spíš dobové detektivní drama, jenž staví na poznání, že skutečná pravda může nabývat několika zcela odlišných podob. Vše se točí okolo nalezení mrtvoly zavražděného samuraje, kdy není zcela jasné za jakých okolností k němu vlastně došlo. Samurajova žena se z jednoho úhlu může jevit jako oběť, z úhlu druhého však jako skutečná femme fatale západního stylu. Kurosawa si s divákem velmi osobitě hraje, snímá jednu situaci z několika pohledu a do toho ty nádherné provazy vody snášející se na rozbité střechy Rašómonovy brány, kde nalezli útočiště tři pocestní. Nádhera! Prostě, tenhle film je japonská poezie v praxi...

    • 19.2.2018  00:47

    Tak jsem se dnes nechal ukecat a vytáhnout na další marvelovku, i když jsem se zařekl, že na žádnou už do kina nepůjdu. Stálo to za to? Bohužel ne. Black Panther je jen další generickou ptákovinou, jenž okatě kopíruje základní příběhovou linku deset let starého Iron Mana. Pastelkové kulisy moderního afrického velkoměsta působí zcela uměle a bez života. Několikrát jsem se přistihl, že klimbám a určitě to nebude jen proto, že jsem se kvůli olympiádě v posledním týdnu moc nevyspal. 90% filmu tvoří rádoby chytré dialogy o poslání krále a když už dojde na akci, zastane ji nepříliš povedené a neobjevné CGI. Záporák se v průběhu času ukázal jako další neschopný pablb, který je ve filmu jen do počtu. Za nejhorší však považuju nehoráznou předvídatelnost děje a dokonce frází, které dané postavy pronesou za pár chvil. S bráchou jsme se tomu fakt nasmáli. No prostě pokud se na to budu dívat z hlediska žánru, tak je to těžký průměr. Z hlediska kinematografie jako takové snad raději nebudu kvality tohoto filmu víc komentovat. Na jedno podívání možná OK, znovu to už vidět ale nechci. Jo a do kina na marvelovku mě už vážně nikdo nedostane...

    • 20.11.2017  21:36

    Nějak tomu všemu hatu okolo nerozumím. V kině jsem byl před dvěma dny, odvařený jsem z toho kdoví jak nebyl, ale ten pokrytecký ultrahate? Tak fajn... V podstatě týmovky vůbec nemusím, ale jako fanoušek Batmana jsem musel vidět i Ligu. A jak jsem řekl, naprosto jistě se nekoná žádný zázrak. Ale opět se hanobí něco, co u Marvelu dělají běžně, s tím rozdílem, že posledních několik marveláckých filmů jsem nedokázal dokoukat do konce! Ano, i Liga má prostinký scénář, CGI akce a teď i debilní whedonův "vtipný" rukopis (z Batmana je vykastrovaný kokot), ale je z toho srovnatelně naprosto stejná kravina jako Dr. Strange (postavu i představitele bytostně nesnáším), absolutně nesnesitelní GoG 1+2 nebo neúnosně trapný Thor 3. Ale sere pes... U mě totiž nejde o nějaké stranění té nebo té komiksové značce. Komiksy čtu více než 25 let a budu první, kdo oslaví zrušení nějakého toho "vesmíru". Každý blbec chce mít dneska propojené filmy a tohle já nemusím jak v komiksech, tak ve filmu! DC filmový vesmír asi umřel ve svém počátku a ten marvelovský se po prvních několika celkem podařených filmech propadl do žumpy! Ano, chci novou sólovku s detektivně-noirovým Batmanem, odstřiženým od zbytku trapného universa a snad to konečně vyjde a bude z toho důstojný film. Na druhou stranu je třeba si říct, že komiksových filmů je dnes přehršel a možná by chtělo zvolnit a točit i kvalitní civilní filmy a pod. Dnešní komiksové filmy jsou z valné většiny jen dojiči peněz bez duše, dnes a denně se oznamují nové a nové (už předem blbé a blbější). U komiksárny bych zase jednou chtěl zažít to chvění, když jsem šel jako malý kluk v roce 1992 na Batman se vrací do kina...

    • 21.7.2017  23:42
    Dunkerk (2017)
    *****

    Kdo, že to točil? Aha, Nolan, takže... ultimátní pecka!!! Jakmile tenhle pán nasadí nějaký svůj snímek do kin, ty ostatní jako by neexistovaly! Tohle je prostě jiná liga a to v jakémkoliv žánru! Že jsem zaujatý fanoušek? No a co, za tohle se fakt nestydím!... Nolan se opět vydal trošku jiným směrem, což velmi kvituju. Tentokrát jde o celkem přímočarý snímek o operaci Dynamo, kterou znají všichni ti, kteří si v hodinách dějepisu nedloubali v nose či někde jinde... Ale, to by nebyl Nolan, aby to neuchopil po svém. Sledujeme tak bezprostřední akci země-voda-vzduch aka týden-den-hodina, jejíž časové linie se postupem času slívají v jednu. Pro nepozorného diváka možná problém, pro ty ostatní zážitek na podívanou z různých úhlů pohledu. Podstatné je zde vyobrazení nepřítele, blížící se smrti, neustálé úzkosti a strachu. Protože Dunkerk je snad jediným válečným filmem, kde neuvidíte jediného nácka tváří v tvář. Namísto toho je zde ten prvek neustálého sevření, vědomí hrozby a jisté záhuby, snahy zachránit si vlastní krk. A že jsou ty scény občas klaustrofobické. Navíc, vše realisticky, bez použití CGI!... Genialitu snímku opět podtrhl Hans Zimmer se svými tikavě-dunivými melodiemi, který opět (a bohužel ve světě ignorantských akademiků jistě marně) aspiruje na zlatého plešouna. Kamera Hoyte Van Hoytema rovněž perfektní, včetně použití kamerových filtru, navozující atmosféru 2.SV. O hercích jako je Hardy, Murphy, Rylance a Branagh netřeba polemizovat... Sečteno a dvakrát podtrženo, Christopher Nolan je režisérem, který tady od dob A.H. nebyl a zasloužil by si i nějaké to "opravdové" ohodnocení. Pro mne je Dunkerk prvním válečným filmem, od vojína Ryana, který mě v kině neúprosně přikoval do sedačky. Co bude příště Chrisi? Těším se...

    • 14.7.2017  23:44

    Jednoznačně nejlepší díl, nejzajímavější trilogie od Temného rytíře! Ač jsem mohl dle ukázek očekávat zcela jiný snímek, v kině tomu bylo naopak, což mi ale vůbec nevadí. Válka o planetu opic je spíše komorním snímkem, než šílenou akčně-válečnou jízdou od začátku do konce. Více než na akci je kladen důraz na postavy, jejich motivy a samotný příběh. Mezi blockbustery letos jasná špička spolu s Loganem. Animace opic prostě nemá chybu, nevybavím si žádný jiný snímek, kde by digitálně upravené postavy vypadaly takto skutečně. Za lidské role samozřejmě perfektně minimalistický Woody Harrelson, jenž je na jednu stranu docela psychouš, na druhou stranu však i jeho motivy svým způsobem dokážu pochopit. Takže, ač je snímek koncipován spíše tak, abychom fandili opicím, trošku jsem držel palce i Woodymu. Když se tak nad dějem zamyslím, nemůžu si pomoct, ale vidím tam obrovskou inspiraci Mojžíšovým exodem z Egypta. Nevím jestli je to přiznaná inspirace, či už o tom někdo psal, ale prostě to tam je. Které pasáže přesně zde psát nebudu, byl by to pro některé velký spoiler. Film je tedy hodně potěšil, jsem rád že jsem na něj zašel do kina a jsem teď jen zvědavý co Matt Reeves předvede s mým milovaným Batmanem, snad to taky klapne...

    • 3.6.2017  23:46
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Filmy od DC to tady nebudou mít nikdy jednoduché. Od prvopočátku jsou tady nekompromisně ničeny jistou skupinou pisálku z nejmenovaného serveru, kteří na nich hledají přesně ty chyby, které u konkurenčního Marvelu "rozhodně nejsou". No co už, ať si udělají dobře. Což ovšem nemění nic na faktu, že jsem v tomto týdnu viděl jak honorované marvelovské GoG 2, tak právě dnes Wonder Women od DC. A rozdíl je diametrální! Zatímco prvně jmenovaný u mě balancuje na hraně odpadu, s princeznou amazonek jsem si spravil chuť... Wonder Women je hodně dobrý film. Pro propojení mytologie a soudobých reálií mám prostě slabost. Možná bych si pasáží s amazonkami dopřál i trošku víc, ale nevadí. Co se týče reálií 1.SV, jednoznačně se s nimi pracuje mnohem lépe, než u marvelovského CA1, kterého mám osobně hodně rád a klidně to přiznám. Prostě, tady je ta válka tak nějak hmatatelnější, ukazuje obyčejné lidi a jejich pocity. Tu špínu zákopu, bezvýchodnost a depresi prostě cítíte. Neznamená to ale, že je WW nějakým temným filmem. Právě naopak. Tento film je o naději a o lásce, možná někdy i hrdinském patosu. Ale co má divák u superhrdinské komiksovky jiného čekat?... Co se týče délky, nemám jediný problém. Nenudil jsem se ani minutu, všechny scény, všechny dialogy měly pro film svůj jasný smysl. Co se týče CGI finále, to už je trochu ohraná písnička haterů. Za mě to opět nebylo nic tak bolestného a navíc bych si asi v dnešní době u podobného filmu nedokázal představit, jak jinak to udělat (to by dokázal snad jen Nolan). Patty Jenkins nám představila silnou hrdinku, jakou jsme v komiksovce ještě neviděli (neříkejte, že věříte, že by Scarlett obstála v souboji s kýmkoliv, kdo je silnější než obyčejný člověk). Chemie mezi Gal Gadod a Chrisem Pinem bez chyby. Prostě to tam bylo a bylo to super! Pine to dává na výbornou a "miss Izrael" Gal jen dokazuje, že zraje jako víno. Sečteno a podtrženo, kdo se na to podívá bez předsudků, určitě se bude bavit...

    • 5.3.2017  12:21

    Musím se přiznat, že jak jsem měl komiksové filmy rád, tak jsem jimi v poslední době docela otrávený. Buď je to generická superhrdinská mela od Marvelu nebo třeba infantilně tupá vulgarita jako Deadpool. A tak jsem nečekaně potěšen nejnovějším příspěvkem od Foxů. Jejich Logan si totiž konečně jde vlastní cestou, kašle na barevné kostýmy a nudné týmové eskapády. Je mnohem více podobný filmům jako je mé srdcové Gran Torino, samozřejmě s nádechem trošku toho sci-fi. Ano, i zde je Wolverine prezentován jako zatrpklý chlápek v letech, jehož největší touhou je nejspíš vlastní smrt. I tento chlapík však musí vyrazit ještě na jednu cestu, která nechá vzpomenout na jeho (anti)hrdinskou minulost... Jamesi Mangoldovi asi nikdo moc nevěřil, ale ve výsledku musím říct, že jsem viděl téměř nejlepší příspěvek do X-Menovského světa vůbec. Brutální, syrový příběh o naději, v hlavní roli s mým nejoblíbenějším mutantem. Hugh Jackman se stylovou labutí písní loučí se svou milovanou postavou a je to sakra znát... Logan je odpovědí na to, jakým způsobem se mají točit komiksové filmy pro dospělé publikum a jednoznačně mu prospěl eRkový rating. Snad teď filmaři najdou dostatek odvahy a sáhnou po dospělých komiksech, protože těch super dospělých příběhů je ve světě bublin opravdu mnoho a je z čeho vybírat... Děkuji Hughu za tvého Wolverina, bez tebe mě ten svět X-Menů už tak nějak moc nezajímá. Wolverine mi bude chybět...

    • 24.1.2017  17:19
    Haló, haló! (TV seriál) (1982)
    *****

    Na poli tvorby televizních seriálu pro mne co se týče humoru nemá Haló, haló!, do dnešního dne skoro žádnou konkurenci. K seriálu mne kdysi přivedl otec a od té chvíle jsme sobotu co sobotu s netrpělivostí vyčkávali, jaké eskapády nám zase předvede povedený kavárník René a jeho banda... Perfektní parodie, která si nebere servítky jak s nácky, tak se spojenci a spolehlivě pobaví i ty, kterým jinak suchý britský humor není moc po chuti. Těch postaviček a karikatur je zde bezpočet a přitom to funguje bez větších škobrtnutí od první do poslední epizody... Zrovna jsem si seriál dal znovu a i po těch (20?) letech mě zase pobavil. Super...

    • 21.1.2017  18:50
    Mob City (TV seriál) (2013)
    *****

    Seriál přesně podle mého gusta. Retro noirová atmosféra L.A. čtyřicátých let z ranku ellroyovských policejních kriminálek. Podobnost s L.A. Přísně tajné se prostě nabízí, jen na místo těch hromad zkorumpovaných policajtů a detektivní zápletky zde dostáváme více gangsterku a hon na sociopatického bosse Bugsy Siegela. Nevadí, právě naopak, protože mne asi nikdy neomrzí příběh osamělého policajta v soukolí zločinu, dostávajícího s každou epizodou větší a větší nakládačku... Mob City je poctivá žánrovka v rukou zkušeného Franka Darabonta, jejíž atmosféra je prostě okouzlující, plná cigaretového dýmu a whisky. Doplněno o výborné herecké obsazení z nichž jednoznačně vyčnívá Jon Bernthal v ústřední roli a sugestivní dobovou hudbu. Jen nečekejme výpravu ve stylu Boardwalk Empire, tohle mělo zjevně mnohem skromnější rozpočet a nečekejme žádnou detektivní zápletku, protože příběh je poměrně přímočarý, bez větších překvapení. Přesto pro mne parádní záležitost ve stylu "drsné školy" u něž mne strašně mrzí, že zůstalo pouze u šesti dílů. Jo, jo, dal bych si nášup...

    • 4.6.2016  22:57

    Shane Black prostě umí a nejlépe v komediálně líznutých kriminálkách. Nelze nevzpomenout na Smrtonosnou zbraň či Posledního skauta. Ale právě té komediálnosti mají Správní chlapi ze všech těchto filmu jednoznačně nejvíc. Black je prostě parádní hláškař a svůj talent zde mohl rozvinout naplno. Navíc mne jako fanouška drsné školy potěšila stylizace do chandlerovských archetypů, výborná retroatmosféra 70. let a podařená zápletka, přinášející tu a tam neočekávaný směr příběhu. Co se týče herců, Russell Crowe tradičně výborný, lehce oprašující svou roli z další hard-boiled kriminálky L.A. Přísně tajné, ale kdo mne osobně hodně překvapil byl Ryan Gosling, oplývající skrytým komediálním potenciálem. Jeho trošku idiotský detektiv je prostě bezkonkurenční. Oba navíc velmi umně doplňuje mladičká Angourie Rice... Neskrývám, že nejsem příznivcem moderních fekálních komedií, oproti tomu leckdy nekompromisní cynismus Shanea Blacka mě bavil vždy a stále ukazuje, že drsné a přesto zábavné komedie se dají točit i jinak. Navíc nejsou hlavní postavy psány černobíle a i tak jim budete od začátku do konce držet palce. Tenhle film opravdu pobavil a řekl bych, že z letošních filmů asi nejvíc. Klasika jako Poslední skaut ze Správných chlapů asi nebude, přesto se jedná o trošku nečekanou lahůdku, ke které se v budoucnu ještě mnohokrát vrátím...

    • 14.5.2016  15:05

    Docela zklamání... Vždy jsem se domníval, že filmy by měly fungovat samy o sobě. Tady jsme vržení přímo do děje a je jasné, že divák, který neviděl většinu filmů od Marvelu se nemůže jen tak lehce zorientovat. Ten počet postav je závratný. Tenhle film prostě sám o sobě neobstojí a to je jen jeho nejmenší problém. Jsem to ale debil, že? Jak mi to může vůbec vadit a určitě nemám pravdu! Ne? Vždyť mimo jiné, přesně tohle byly argumenty všech haničů, kteří před měsícem strhali BvS... Tak, teď vypadám, že taky vedu válku DC vs. Marvel, ale víte co, tohle je mi u prdele! Já se na oba filmy těšil naprosto stejně a tak teď můžu říct, že oba tím či oním způsobem zklamaly. Ovšem nechápu honoraci CA3, protože ten dopadl o dost hůř než BvS! Někde jsem se dočetl jak má CA3 chválený scénář a zajímalo by mne proč? Film jsem pro jistotu viděl dvakrát, ale vidím tam jen prvoplánové řazení scén využívající nemalé množství berliček z nichž za nejhorší považuji tu, vedoucí k finálnímu souboji. To je tak špatná a obrovská berle, že jsem se musel smát - tohle ve své stupiditě dorovná opravdu blbou "Marthu" z BvS. Další věc, která mne zaráží je "občanská válka" a podstata tohoto vyjádření ve filmu. V reálu je to totiž jen spor mezi CA a IM vedoucí k trapné půtce, připomínající škorpení malých dětí na písečku o kyblík a lopatičku. A emoce? Krom toho, že každý čumí jak ufňukané štěně? Naprosto žádné... K postavám. Krom těch už "známých" jako je Vision, který je pořád stejně debilní postavou, nebo tentokrát nehorázně ufňukaný CA, či "super borec" Falcon, tady nově máme Black Panthera, Spider-mana a tetičku May. Ani jedna z postav nemá ve filmu žádný hlubší význam a jsou tady jen pro to, aby mohly rozšířit marvelácký vesmír (jen však do šířky, do hloubky ani náhodou) a zvednout tak prodeje hraček. Black Panther mi nevadi, krom toho že ten chlap co ho hraje neumí mluvit a Spider-mana budu nesnášet, i kdyby ho hrál sám pán Bůh. Nemám ho rád už hodně dlouho, takže si neoblíbím ani tady. No a tetička May, vůbec nevypadá jako truchlící vdova a obstarožní tetička, nýbrž rajcovní MILFka, kterou pro mne Marisa Tomei pořád je i po padesátce a ten pocit ze mne nikdo nedostane. No a abych nezapomněl, ještě tady máme neviditelného záporáka, v podání nesympatického nácka z Hanebných panchartů Daniela Brühla, z něhož se nakonec vyklube další ufňukanec a jednoznačně nejhorší záporák marveláckých filmů ever. K hereckým výkonům samotným se vyjadřovat nebudu, snad jediný kdo mě trochu pobavil byl Paul Rudd... A bylo to keců, že Marvel nechá zemřít nějakou hlavní postavu, že film je mnohem víc temnější, že je plný emocí. Prd! Když se nad tím tak zamyslím, každý kdo viděl trailery zná naprosto celý průběh filmu od začátku do konce. V těch trailerech je vše. Dost mě štve, že tohle mohl být komornější příběh s CA, místo toho se nám dostalo Avengers 2.5, což je taky v podstatě jasný důvod proč ten film vznikl. Jen jako propojující balast mezi Avengers 2 a 3. O to víc to zamrzí ve srovnání s výbornými CA1 a CA2, které se mi naopak hodně líbily... Ale vzhledem ke stávající kampani, která je i u nás masivně vedena se pro příští filmy zase nic měnit nebude a Marvel si dál pojede tu svou nemastnou a neslanou kopírku. DC vs Marvel, Marvel vs DC - to je mi fakt u prdele, já se opravdu těšil na oba filmy. V mých očích oba nedostály tomu, čemu měly s tím, že i přes oslavnou auru CA3, je ten film ještě mnohem horší než BvS. Ale přesvědčovat nikoho nebudu. Co se týče marvelovek obecně, stále jim nekompromisně vládne televizní Daredevil a asi ještě dlouho vládnout bude.Tak děti, to je asi vše co jsem měl na srdci a vy si zase rvěte vlasy nad pičičárnama, jako je hledání vítěze a poraženého v pseudosouboji DC vs Marvel...

    • 27.4.2016  19:11
    11.22.63 (TV seriál) (2016)
    *****

    Formát seriálových minisérií mi velmi vyhovuje. Člověk ví, že se mu tak dostane trošku delšího "filmu", jenž bude mít ve výsledku většinou uzavřený konec a nemusí tak stále čekat, kdy bude další sezóna. S příběhy Stephena Kinga už to mám trošičku horší, ale to bude tím, že horrory nijak zvlášť nevyhledávám. Asi ale nebude náhodou, že příběhy, které mne od Kinga zaujaly (Mrtvá zóna, Zelená míle nebo Vykoupení z věznice Shawshank) byly posléze všechny zfilmovány a teď se dostalo i na mou oblíbenou knihu, která u nás vyšla pod názvem Dallas 63... Okolnosti atentátu na JFK mě hodně zajímají už od dob, kdy jsem prvně viděl stejnojmenný film Olivera Stonea. Celé to tajemno a konspirační teorie na mě dýchají až magickým dechem. Stephen King tuto událost uchopil tak, jak to umí nejlépe. A tak, středoškolský učitel Jake v podání výtečného Jamese Franka získá poslání, spočívající v průchodu magickými dveřmi, jenž vedou přímo do roku 1960 a systematickou přípravou zabránit atentátu na JFK, které by vedlo k "lepším zítřkům". Od okamžiku, kdy Jake projde dveřmi na vás úžasně zapůsobí atmosféra 60. let, parádní bouráky a roztomile cudné děvčata, která už dneska stěží potkáte. Už jen tím si mě seriál získal, stejně jako jeho knižní předloha. Ale, aby to nebylo jen tak jednoduché (protože pravděpodobný strůjce atentátu je znám od počátku), jsou kladeny do Jakevy cesty nejrůznější překážky a rodící se láska ke krásné Sadie v podání opravdu kouzelné Sarah Gadon. Dokáže Jake uspět ve svém poslání? Jen se podívejte sami... Výborné na příběhu je práce s tzv. "efektem motýlích křídel", můžeme tak sledovat jestli a jak změna minulosti ovlivní budoucnost, či zda-li se minulost, která nechce být změněna, může nějakým způsobem změnit. Myslím, že se tvůrcům podařilo, až na pár mušek, tuto problematiku uchopit opravdu dobře. Tempo příběhu včetně dějových odboček je také dávkováno správně a ani jedna epizoda tak nenudí. No a za zvolený závěr příběhu, jenž měl původně vypadat zcela jinak, jsem velice rád...

    • 18.4.2016  21:26
    Vzpomeň si (2015)
    ****

    Staré sicilské přísloví říká, že "pomsta je pokrm, který nejlépe chutná za studena". A je na první pohled jisté, že pokrm, který je nám servírován zde, vychladl důkladně. Když jeden 90 letý důchodce vyšle na cestu pomsty druhého, můžeme se lehce bát, jak komediálně tohle bude působit. Také se můžeme bát, jak přímočará bude tahle cesta, lemována překážkami výpadků paměti starého člověka. A skutečně, až do půlky filmu postupuje Zev v podání Christophera Plummera podle předpokladů, navštěvuje jednoho z možných kandidátů na bývalého nacistického bachaře z Osvětimi za druhým a divák si už předem mne ruce nad tím, že tuší kdo tím bachařem bude. Chyba lávky! Přiznám se, že takový spád jaký nabraly události v druhé polovině filmu, až po nekompromisně šokující finále jsem absolutně nečekal a musím tak velmi pochválit scénář Benjamina Augustyna... Remember je zpočátku pomalu plynoucí drama, jenž však s postupující dobou získává stále temnější kontury a psychologický rozměr. Perfektní partii zde sehrál Christopher Plummer a já marně vzpomínám, který film mě naposledy takto emočně dostal a to říkám i s vědomím toho, že se znalostí pointy to napodruhé už asi nebude tak šokující...

    • 25.3.2016  23:39

    Je třeba říct, že: 1) Nejsem fanatickým fanouškem světa DC Comics, ač je Batman už od dětství můj nejoblíbenější komiksový hrdina. 2) Snyderovy Strážce považuju za jeden z nejlepších komiksových filmů všech dob, hned po Burtonových a Nolanových Batmanech či Proyasově Vráně... K BvS samotnému. Tři roky se veřejně vede antikampaň, která na ten film háže špínu ze všech stran a paradoxní je to, že téměř vše, na co se od počátku nadávalo nejvíc, dopadlo nejlépe a nyní je všemi vynášeno do nebes. Pokrytci jsou prostě směšní. Já asi viděl naprosto jiný film než spousta recenzentů. Nebo to bude tím, že ti recenzenti už dopředu věděli, jakým způsobem budou hodnotit? Film je mnohem více komiksovější než jsou mnozí zvyklí, nachází se v něm řada fanouškovských pomrknutí a nová verze Batmana v podání Bena Afflecka se mi strašně moc líbí. Wonder Woman je sexy a úplně smysluplně vložená do děje, Gal Gadot ji dodává potřebné charisma. Scénář mohl být trošku lepší, to je pravda a střih či způsob vyprávění byl někdy trošku divoký. Objektivně bych to však stále viděl na ty 4*... BvS není perfektní, ale je to pořád dobrý komiksový film. Snyder to jako fanda komiksů docela zvládl, proklamovaný digibordel se podle mě až tak nekonal a efekty nebyly zas tak přepálené jak mnozí tvrdí. Jak už jsem psal, nejlepší na filmu je postava Batmana, který je neskutečný badass, jako by vystřižený z komiksu. Přiznám se, že by mi více vyhovovalo pojetí osamělé strážce bojujícího v ulicích Gothamu, ale jsem samozřejmě zvědavý jakou funkci bude mít v Justice League. Každopádně, netopýří sólovku chci hned teď...

    • 25.2.2016  19:26
    Deadpool (2016)
    **

    Spoustu povyku pro nic. Když se nad tím tak zamyslím, nedostal jsem s tímhle filmem nic nového, co by mělo ten aktuální povyk davů vyvolávat. Naprosto průměrný příběh, ze kterého si koncem týdne nebudu už skoro nic pamatovat, velmi trapná a tuctová zápletka. Dále je tady jedna-dvě akce, Ryan Reynolds, který se nikdy nenaučí pořádně hrát a hláškováním se z toho prostě nedostane, či velmi otravná Morena Baccarin, která si co do otravnosti v poslední době moc nezadá ani s královnou otravnosti Portmankou... Přiznám se, že jsem tomu už předem moc nevěřil. Infantilní marketingová kampaň stavějící na tupém humoru mě nijak neoslovila. Proto se nestačím divit jak se mohlo tohle dostat na výsluní X-Men série. Deadpool rozhodně nebude patřit k mým oblíbeným hrdinům...

    • 8.2.2016  21:56
    Zločin v Polné (TV film) (2016)
    ***

    A hle... České luhy a háje jsou schopny vyprodukovat drama, jehož základem není pouze politika, ale čistokrevná lidská nenávist! Osvěžující zjištění! A musím přiznat, že jsem se po celou dobu obou dílu bavil případem, jenž ve své podstatě nevystihl jeden lidský osud, ale stav lidské populace na hranici "moderní doby". Vše ve smyslu "dobrodružství kriminalistiky vrací úder". Ze zpětného pohledu se nemůžeme divit, kam dospěla Evropa v době, kdy jí ovládal impotentní sadista a demagog Hitler, když je jisté, že nenávist vůči Židům zde bujela dávno před tím. Židovské rituály? Ale jděte... A ano, ani izraelští Židé dnes rozhodně nepatří mezi mírumilovné národy a z pozice oběti se dostávají do pozice utlačovatele s tváří beránčí... Ale zpět k filmu. Jaroslav Plesl je v roli Hilsnerova obhájce super. Kde se doteď skrýval? Takových herců, hrající charakterní a dramatické role aby pohledal, protože v poslední době je to samý neumětel tupých seriálu TV Hovna a jim podobným nebo zfetovaných pijáků božkovských splašek z MIG21. A konečně někdo, kdo hraje Masaryka nemluví slovensko-retardovaným přízvukem a dokonce ten Roden i jako Masaryk celkem vypadá. Výborný tah bylo obsazení opilce a antiherce Etzlera do role místního křivopřísežníka, takové role mu sedí. Na televizní poměry vznikl zajímavý mini seriál, který se snaží rekonstruovat jeden z kriminálních zločinů 19. století a jasně demonstruje že kořeny "zla a nenávisti" nesahají pouze do Rakouska. Protože mě to zaujalo, tak jsem si o případu i něco nastudoval a přesto vím o tomhle období zatraceně málo. Asi kvituji, že dnes nerozhoduje podjatá a neznalá porota, ale soudce, který má v dané oblasti nějakou praxi a neměl by rozhodovat bez jasných důkazů. I když, kolikrát je i ten soudce totální trotl. Celkové vyznění snímku zní víceméně prožidovsky, což jen podtrhuje trend sluníčkovských zkreslování historie. Ale o korektní dějepis předpokládám autorům nešlo. Takže, Hilsner ve skutečnosti určitě nebyl žádný svatoušek, ale podle dostupných faktů rozhodně nebyl vrah...

    • 4.2.2016  19:24

    Čekal jsem to mnohem horší. Trailery výborné, vyvolávající vysoká očekávání, které mne však nutily mít se na pozoru. To samé totiž bylo u loňského Birdmana a nakonec to pro mě, krom výkonu Michaela Keatona, bylo jedno z největších zklamání roku. Proto jsem tohle čekal horší... Jsem rád, že nakonec se tak nestalo. Dostalo se nám velmi fyzického historického thrilleru, jehož velkou slabinou je však "neuvěřitelnost" a přepálená délka, která mohla být klidně o hodinku kratší. Už teď víme, že Superman se poprvé objevil v USA na začátku 19. století v hereckém podání Lea DiCapria. Jak jinak si vysvětlit, že člověk, kterému si na zádech zaskáče kozáčka Grizzly, za dva dny vstane, bez jediné zlomené kosti, sešitý jak fotbalová mičuda a sám, urazí spoustu kilometrů ve jménu pomsty. O rambovském pádu skrze strom nemluvě. Já vím, pohání ho ta pomsta, ale co je moc to je moc. Strašně tady z toho smrděla přepálená severská krimi alá Lovci hlav, tentokrát oděná do historického hávu... Samotný příběh není nic světoborného, takový hollywoodský průměr, který nikam nevybočuje a nepřináší nic nového (až při psaní komentáře jsem se dozvěděl, že jde o částečný remake filmu Muž v divočině z roku 1971, což Revenant v mých očích ještě víc sráží). Velkou úlohu tu tak hrají kamerové pohledy na krásy divoké a zasněžené Jižní Dakoty. DiCaprio se snaží vypadat drsně a odhodlaně, asi tu svou cestu za Oscary bere až příliš vážně. No možná mu to letos konečně vyjde a on v příštích filmech přestane tak tlačit na pilu. A na rovinu, v mých očích si jej stejně Tom Hardy dává v každém záběru a dokonce jsem mu celou dobu fandil, vědoma si jak tohle všechno skončí (což značí, že v tom filmu je něco hodně špatně)... Jak říkám, čekal jsem to mnohem horší, ale tentokrát mě režisér Iñárritu tak nezklamal a natočil film, který si budu možná chtít za nějakou dobu zase pustit. A to se počítá...

    • 31.1.2016  00:15
    Spotlight (2015)
    *****

    V dnešní době už nevěřím v existenci nezávislé novinařiny v naší zemi. Fakt nevěřím. A nedivte se, když se několikrát nacházíte přímo v dění a druhý den čtete (vidíte) nehorázné konstrukce a smyšlenky v těch "seriózních" médiích, tak se ptáte sami sebe, kde jsou vlastně ty hranice "bulvárnosti". Jak jsou na tom média v USA nechci hodnotit, ale Spotlight musel určitě někomu hnout žlučí... A já tomu příběhu "podle skutečných událostí" věřím. Největší sekta, která kdy byla na téhle planetě vytvořena není žádné neviňátko. Tisíciletí křížových výprav, nesmyslně vykonstruované hony na čarodějnice, prodej odpustků a... pedofilie či jiné sexuální zločiny! Konečně někdo zamířil do černého! Ale neberte mě jako zaujatého proti katolické církvi, stejný nebo obdobný názor mám na všechny církve světa... Thomas McCarthy natočil Spotlight tak, že mu krom přisluhovačů svatého Ježíška nemůže nikdo nic vytknout. Nesnažil se tlačit na pilu, nesnažil se vyvolat nějaké zbytečné emoce. Proto je z toho drama, které se místy tváří jako dokument, který bude mnohými "křižáky" zavrhnut jako blud. Mark Ruffalo, Michale Keaton. Liev Schreiber, Stanley Tucci, Rachel McAdams... asi nejlepší herecká sebranka, kterou si dokážu představit a všichni zahráli naprosto suprovně! Jediné, co mi tak chybělo, byla nějaká větší a hmatatelná kopačka mezi oči té pokrytecké a elitářsky protěžované sektě! Jenže to by už skutečným událostem moc neodpovídalo a tak se asi nikdy nedočkáme aspoň částečné spravedlnosti pro všechny oběti (i ty nezjištěné). Tady jen odstoupil nějaký kardinál a pokud se dělo něco dál nevím, pochybuji, ale stejně si myslím, že se zase vše zametlo pod koberec. Jo... a klidně si mě za to ukřižujte...

    • 27.1.2016  22:24

    Animovaná srdcovka. Ze všech animáčů ze série "Ligy spravedlivých" je tenhle filmeček jednoznačně nejlepší a zároveň jedním z nejhůř hodnocených. Sám nevím proč. Naopak si myslím, že se povedlo docela dobře převést komiksovou předlohu Darwyna Cookea a to včetně napodobení jeho kresby. Zároveň se podařilo zachovat ducha předlohy a atmosféru 50. let 20 století. Tohle je příběh o tom, jak se ti největší hrdinové poprvé dali dohromady, aby se postavili celosvětové hrozbě. Týmovky nemám rád, ale tento příběh mne docela okouzlil. Pro fandy Batmana jasná povinnost, protože Batman, je tady naprosto boží!!!...

    • 24.1.2016  23:56
    Třetí muž (1949)
    *****

    Černobílý klenot v mistrovské režii Carola Reeda! Mé první setkání s tímto filmem proběhlo někdy před 20 lety a vlastně začalo někde od konce. V nějakém televizním dokumentu jsem zahlédl scény honičky v katakombách vídeňské stoky a ještě nějaký ten pátek pak trvalo, než jsem zjistil, z jakého jsou filmu a než jsem se k filmu samotnému dostal. Kolikrát jsem jej od té doby viděl už nevím, ale s dalším a dalším shlédnutím mám tenhle film raději a vždy s radostí objevuji nové detaily a drobnosti, kterých jsem si dříve nepovšiml... Třetí muž je filmem o zlu, které vystřídalo doznívající zlo války, je filmem o přátelství, lásce a velké zradě. Vypráví příběh jednoho z mnoha mravně pokřivených hrdinů, kteří vzešli z pera Grahama Greena. V osobě Harryho Lima se totiž zrcadlí všechny lidské slabosti, jimž je dovoleno v troskách poválečné Vídně úspěšně zrát a parazitovat na slabostech a potřebách ostatních. Kontrastním a morálním prvkem se tak stává postava spisovatele šestákových románů Holly Martinse, jenž do rakouské metropole přijíždí pátrat nejprve po starém příteli, následně však tajemném "třetím muži" za nímž jdou ruku v ruce pouze smrt a chamtivost... Po herecké stránce nelze filmu absolutně nic vytknout. Což při pohledu na jména jako je Orson Welles či Joseph Cotten není nic zvláštního. Pány výborně doplňuje trošku netradiční femme fatale v podání Alidy Valli, jenž však od spousty jiných hrdinek noirových filmů působí tak nějak více uvěřitelně, vlastně jako celý tenhle film. Výrazným prvkem filmu je hudba Antona Karase, která se možná do noiru až tak moc nehodí, přesto si na ni po chvíli zvyknete a budete ji brát jako nedílnou součást celého filmu. Režie Carola Reeda, potažmo kamera Roberta Kraskera, prostě nemá chybu. Moc se mi líbí hrátky s kamerou a se stíny postav, jenž většinou vystupňují napětí na maximum. A s tím i souvisí i vytvořená atmosféra Vídně, všudypřítomné sutiny po vybombardovaných domech, temné uličky. Celé to posmutnělé město zde hraje jednu z hlavních rolí. No a pak jsou tady ty katakomby vídeňské stoky, které na mne i po letech působí zvláštní a temně zlověstnou krásou, což pro mne dělá tenhle film jedním z nejlepších noirů, jaké se kdy podařilo natočit...

    • 17.1.2016  02:40
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    *****

    Projížděl jsem si svá hodnocení za poslední rok a půl a smutně si musel přiznat, že filmová tvorba se utápí v moři sterility, tuctovosti a neinvenčnosti. Zarazilo mne, že nejvíc jsem se vloni bavil hlavně příběhy vyprávěnými na televizních obrazovkách, ač jsem dříve nikdy nepatřil k oddaným seriálovým fandům. Jenže seriály jako The Killing, Breaking Bad či mrazivé Fargo se svými filmovými bratříčky doslovně vytírají podlahu. Není tak s podivem, že to nejlepší co podle mne v poslední době vzniklo, nebylo žádným filmem nýbrž seriálem, ač způsob jeho vyprávění a celkový dojem za filmový jednoznačně považuji. A po včerejším třetím opáčku jej považuji za jednoznačně nejlepší seriál či minisérii, kterou jsem kdy v životě viděl… True Detective lze charakterizovat jako nekompromisní a atmosférický neo-noir prostoupený kataklyzmatickým existencionalismem. Příběh dvou naprosto rozdílných policajtů, kteří jsou nuceni během pátrání hodit za hlavu spory mezi sebou, i démony minulosti a povýšit vyšší spravedlnost nad zákon. Pátrání, jež má svým způsobem pro oba ničivé následky a trvající téměř dvě desetiletí, je zavede do té nejhorší žumpy amerického jihu, do blízkosti politických kruhů či feťáckých vaříren… Místy má série až hororový nádech, jenž si scénárista Nic Pizzolatto vypůjčil z knihy Roberta W. Chamberse Král ve žlutém, a okolo motivu tajemného města Carcosy vytvořil vlastní mytologii. Dalším důležitým prvkem je kriminální a sociální linie, která ve své spojitosti zafunguje naprosto jedinečně. Obrovský podíl na celkové atmosféře je pak krajina Louisiany, která ve své divokosti může působit velmi melancholicky, mě osobně však vždy nějakým zvláštně magickým způsobem přitahovala a proto si záběry na bažiny a lesní porosty hodně užívám. Nelze opomenout herecké výkony Woody Harrelsona a zvláště pak Matthew McConaugheye, jehož postava se mi svou naléhavostí hraničící s šílenstvím, zaryla hluboko pod kůži… True Detective je příběhem, který se nikam nežene, spíše tak staví na atmosféře a ničivé komplexnosti příběhu. Když už však na nějakou tu akci dojde, vždy to stojí za to. 1. série je totiž přesně taková, jakou ji pojmenoval český distributor, tedy „Temný případ“ v celé své brutální kráse… Netrpělivě jsem očekával 2. sérii a doufal, že to opět bude seriálová pecka, která neudělá příběhu z temné Louisiany žádnou ostudu. Série je více civilní, ubylo okultismu, přibylo hlavních postav. Pořád se jedná o hodně nadprůměrnou televizní zábavu i detektivní příběh, nesoucí se v duchu drsných kriminálek ve stylu Jamese Ellroye. I ta lokalita temného Los Angeles tomu odpovídá, pouze doba je jiná. Těžko tak obě série nějak srovnávat, každá má něco do sebe, každá vypráví jiný příběh a každá je natočena jinak. Možná se mi pocitově líbí víc ta první, ale to nic nesnižuje na kvalitách té druhé. Z hereckého obsazení se mi nejvíc líbili Colin Farrell a Rachel McAdams, která dokazuje, že není jen nějaká křehká holka z romantických komedií...

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace