Killingjoke

Killingjoke

okres Nový Jičín

3 body

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 27.4.2016  19:11
    11.22.63 (TV seriál) (2016)
    *****

    Formát seriálových minisérií mi velmi vyhovuje. Člověk ví, že se mu tak dostane trošku delšího "filmu", jenž bude mít ve výsledku většinou uzavřený konec a nemusí tak stále čekat, kdy bude další sezóna. S příběhy Stephena Kinga už to mám trošičku horší, ale to bude tím, že horrory nijak zvlášť nevyhledávám. Asi ale nebude náhodou, že příběhy, které mne od Kinga zaujaly (Mrtvá zóna, Zelená míle nebo Vykoupení z věznice Shawshank) byly posléze všechny zfilmovány a teď se dostalo i na mou oblíbenou knihu, která u nás vyšla pod názvem Dallas 63... Okolnosti atentátu na JFK mě hodně zajímají už od dob, kdy jsem prvně viděl stejnojmenný film Olivera Stonea. Celé to tajemno a konspirační teorie na mě dýchají až magickým dechem. Stephen King tuto událost uchopil tak, jak to umí nejlépe. A tak, středoškolský učitel Jake v podání výtečného Jamese Franka získá poslání, spočívající v průchodu magickými dveřmi, jenž vedou přímo do roku 1960 a systematickou přípravou zabránit atentátu na JFK, které by vedlo k "lepším zítřkům". Od okamžiku, kdy Jake projde dveřmi na vás úžasně zapůsobí atmosféra 60. let, parádní bouráky a roztomile cudné děvčata, která už dneska stěží potkáte. Už jen tím si mě seriál získal, stejně jako jeho knižní předloha. Ale, aby to nebylo jen tak jednoduché (protože pravděpodobný strůjce atentátu je znám od počátku), jsou kladeny do Jakevy cesty nejrůznější překážky a rodící se láska ke krásné Sadie v podání opravdu kouzelné Sarah Gadon. Dokáže Jake uspět ve svém poslání? Jen se podívejte sami... Výborné na příběhu je práce s tzv. "efektem motýlích křídel", můžeme tak sledovat jestli a jak změna minulosti ovlivní budoucnost, či zda-li se minulost, která nechce být změněna, může nějakým způsobem změnit. Myslím, že se tvůrcům podařilo, až na pár mušek, tuto problematiku uchopit opravdu dobře. Tempo příběhu včetně dějových odboček je také dávkováno správně a ani jedna epizoda tak nenudí. No a za zvolený závěr příběhu, jenž měl původně vypadat zcela jinak, jsem velice rád...

    • 3.3.2014  13:58

    Den po udělování Oscarů musím pánům akademikům poblahopřát! Letos mne opravdu nezklamali, když nechali zvítězit tento prvoplánový, naftalínem načichlý dojáček na němž jediné zajímavé je příběh a Michael Fassbender v roli násilnického otrokáře. Nedávno jsem tady komentoval film Colette a v mých očích trpí 12 let v řetězech naprosto stejnými neduhy a přešlapy, jen si někdo místo Holocaustu vzal na paškál další zločin proti lidskosti, jakým otrokářství jistě bylo a je. Prostě to samé jen lepší herci a mnohem vyšší rozpočet. Co na tom, že film má hnusně zkratkovitý střih, že postavy se do příběhu dostávají bez vysvětlení a co je horší mrknutím oka stejně tak i mizí. A 12 let? Budete-li sledovat sebepozorněji, bude Vám přesto připadat, že to byly roky tak maximálně tři... Když si vzpomenu na seriál Kořeny nebo Spielbergův Amistad, musím se hodně držet, abych nešel pod tři hvězdy. Obojí vzpomínané je mnohonásobně lepší zážitek než tohle trapné pozlátko, jež slízlo smetanu jen za vážnost historické "doby temna" otroků v USA, nikoliv však za velmi pochybnou kvalitu filmu samotného...

    • 2.12.2012  13:07
    12 opic (1995)
    *****

    Kdybych měl sestavit svůj osobní žebříček nejoblíbenějších sci-fi filmů, zřejmě by to pro mne nebyl větší problém. Pokud bych však měl říci, který sci-fi film je pro mne nejlepší, dost možná by se na pomyslném topu umístilo právě 12 opic. Filmy věčného smolaře Terry Gilliama mě ve většině případů moc neoslovují, tady se mu ovšem, k mé velké radosti, práce náramně povedla. Dokázal natočit perfektní film s výborným scénářem o cestování časem a osudu, který je nevyhnutelný, i když se jej všemožnými způsoby snažíme změnit. Nic není tak, jak by se na první pohled mohlo zdát... Potěšilo, že Bruce Willis konečně vybočil ze své polohy ultradrsňáka a zkusil si i více charakterovou roli, vyžadující jistou dávku hereckého umu. Brad Pitt snad všem rýpalům konečně dokazuje, že patří do hereckého panteonu, protože předvádí strhující výkon, jeden z nejlepších ve své kariéře a Madeleine Stowe zas ukáže, že existují i bývalé modelky, které můžou s dobře napsanými dialogy velmi obstojně zahrát svou roli. 12 opic je skvělý film, ať už pro svou atmosféru, scénář, zajímavou myšlenku nebo výkony herců v hlavních rolích. Filmová lahůdka a perfektní volba pro ty, kteří chtějí při sledování filmu zapojit mozek a přitom se i skvěle bavit...

    • 22.8.2013  01:00
    13. revír (1946)
    ****

    Zdařilý pokus o natočení detektivního noiru po česku. Nutno uznat, že je to velmi, velmi sympatické. Jestli mne paměť neklame, od té doby (vážně od roku 1946?) se to nikomu nepovedlo. Na tento film se měl podívat pan Ondříček, než natočil své patetické Ve stínu, které se z kvalitní neo-noir detektivky proměnilo v politicky tisíckrát ohranou polívčičku… Na 13. revír jsem narazil nedávno, hned jsem si jej musel objednat na DVD, abych se přesvědčil, zda lze natočit nefalšovaný noir v českém prostředí. A světe div se, ne jen že to jde, ono je to i docela povedený film. Až se divím, že to nikdo později nezkusil znovu (a jestli ano, muselo to stát za starou belu). Příběh 13. revíru podle knihy Eduarda Fikera je velmi zajímavě natočená detektivka, se zajímavými postavami, výbornými dialogy a excelentními herci v hlavní roli. Ano, pana Marvana jsem měl vždy raději než třeba Vlastu Buriana a paní Medřická patří mezi mé Top české herečky odjakživa. Takže po herecké stránce spokojenost (a ne, Lída Baarová mi fakt nechyběla). A tento film do jisté míry dost stojí na hereckých výkonech, protože o akci jde až na posledním místě. No, prostě atmosféra, způsob vyprávění a celkové pojetí filmu je v českých poměrech jedinečné. Jsem rád, že jsem na 13. revír jako fanoušek noiru natrefil, opravdu to stojí zato…

    • 12.10.2013  22:40
    2 zbraně (2013)
    ***

    Ne, nečekal jsem žádné zázraky. A možná díky tomu jsem hodně mile překvapen. Dostal jsem docela výživnou akční jízdu se vším co je k tomu potřeba. Navíc vše s velkou dávkou humoru, který výborně odlehčí i tu nejvypjatější situaci... Bylo to tady už tisíckrát, dva tajní agenti zrazeni svými mateřskými organizacemi (občas se mi vybavili Parchanti, kteří jsou také dle komiksové předlohy, ty podobnosti tady prostě jsou), přesto to i po tisící prvé stále baví. Scénář nic komplikovaného, dialogy obzvlášť mezi ústřední dvojicí napsané na jedničku. Prostě akčňák, který nechá vzpomenout nekomplikované akční Béčka 80. a 90. let. Denzel Washington mě ve filmu bavil po hodně dlouhé době, konečně! No a Mark Wahlberg? Ať si jeho odpůrci říkají co chtějí, ale prostě do škatulky hereckých polen rozhodně dávno nepatří. Zde navíc hláškuje o sto šest a ve větší míře jsou to velmi podařené vtípky. Takže, já jsem se bavil, jako odpočinkově nenáročný film tyhle 2 zbraně opravdu fungují...

    • 16.1.2013  22:06

    11. září 2001 byl pro celý svět chtě nechtě zlomový okamžik. Znamenal oficiální posvěcení křížové výpravy, kterou vedly USA proti islámskému světu, rozuměj „odveta“. Nechci se pouštět na tenký let a rozvádět co si o tomto závažném tématu myslím. Řeknu jen tolik, že nenávidím agresi a extremismus v jakékoliv podobě a je zcela jedno, ze které strany přichází. Zero Dark Thirty má být filmovou rekonstrukcí a do jisté míry ji určitě je a já nejsem kompetentní hodnotit, zda zobrazuje skutečnou pravdu. Co se týče snímku samotného, ve srovnání s předchozím, rozhodně lepším snímkem režisérky Kathryn Bigelow – Smrt čeká všude, je jeho velkým problémem časový úsek a množství událostí, které chce sdělit divákovi. Jednotlivé scény se tak mění ve fragmenty, mezi kterými se křečovitě skáče v čase a místě. Po několika desítkách minut začínají konverzační a výslechové okamžiky nudit a vy se jen nemůžete dočkat, kdy už vypukne ten závěrečný a z televizních zpráv známý hon na bin Ladina. Zero Dark Thirty bylo podle mne natočeno s malým časovým odstupem od oné události a tak trpí na svou až moc velkou popisnost a nejistou dávku sebereflexe. Na druhou stranu musím poznamenat, že se rozhodně nejedná o příliš okatě zaujatý pohled jedné strany a nedojde k žádným hrdinským akcím typu Rambo. Možná by to byl zajímavý dokument, ale pro hraný film, který měl nějaké vyšší ambice tomu prostě něco chybí…

    • 16.1.2014  21:53
    47 róninů (2013)
    **

    Co k tomuto filmu dodat... nejraději bych mu napálil hodnocení "odpad!" a dál bych se s s ním už nezaobíral. Před několika lety jsem se na film hodně těšil i přesto, že americké filmy o Japonsku většinou za moc nestojí. S uvedením prvního traileru mi padla čelist a věděl jsem, že tohle bude velký průšvih. Nejde o to, že by to byl nějak výrazně špatný film, dokonce nevybočuje z průměrných blockbusterů, které se na nás chrlí každoročně. Problém tkví v tom, že miluji Japonsko, miluji japonské legendy a miluji legendu (tu pravou) o 47 róninech. Pro Japonce je to to samé jako pro nás Staré pověsti české a mě by se tedy nelíbilo kdyby je někdo svévolně upravoval a překrucoval, tak jako byla překroucena legenda o 47 róninech. Od začátku do konce vycucané z prstu, prostě takový tábornický guláš z té nejlevnější konzervy. Film mohl být celkem solidním historickým dramatem, protože původní příběh je velmi silnou látkou. Jenže tady se musely přidat naprosto nesmyslné fantasy prvky, předlohou nepodložená postava, kterou hraje Keanu Reeves (opravdu nechápu, co v tom filmu dělal) a co je nejhorší, naprosto zbytečná milostná linie, která mě neskutečně vytočila. Hold to Američani musí prát skoro do každého filmu, aby na něj nalákali i příslušnice něžného pohlaví. Děkuji nechci! Proč tedy dávám dvě hvězdy? Dávám je za konec filmu, v jehož předvedenou podobu jsem vzhledem k vývoji děje už ani nedoufal, Hirojuki Sanadu ve kterém se zrcadlí moudrost a honosnost japonské historie a svým herectvím převyšuje naprosto všechny a konečně ty dvě krásné japonečky na které se když už nic jiného, moc dobře koukalo...

    • 3.2.2015  00:37

    Tohle bylo vážně mimo. Totální céčková záležitost, jejíž existence je tak pochybná, jako to, že se Luc Besson ještě někdy v životě podepíše pod nějakou pecku. A přitom Liam Neeson je herec, který by parádního tvrďáka zahrát zvládl, narozdíl od Bruce Willise (a měl jsem ho sakra rád), jenž v každé své roli za posledních 15 let působí docela směšně. A stejně tak na mne působí Taken 3 jako bratříček Smrtonosné pasti 5, což je film, který "totálně" zabil svou hlavní postavu. Za Neesona zvedám o dvě, jinak tedy hrůza...

    • 13.8.2018  17:58

    S označením noir u tohoto filmu bych byl asi opatrnější. Do klasické představy o noiru to má totiž docela daleko. Spíše jde o krimi z prostředí pašeráckých band, které za úplatu vozí nelegální imigranty z Kuby do USA. V dnešní době tedy docela aktuální téma. Městské prostředí barů a hotelů tak střídá nebe a později i močály. Noir zde připomene snad postava imigračního policisty v podání Johna Hodiaka, jehož od poslání odvádí Židovka bez domova, tajemná femme fatale s bolestnou minulostí, v podání stále krásné Hedy Lamarr, do které se bezhlavě zamiluje. Ta tady trošku uzavírá pověstný kruh a vrací se do role dívky na útěku ze staré domoviny, jaké hrála na počátku své hollywoodské kariéry (a jakou vlastně ve skutečnosti i byla). Pokud tedy přimhouřím oči a akceptuji onu noirovou nálepku, které je filmu přiřknuta, musím být s filmem docela spokojen...

    • 8.1.2015  19:26
    Agent Carter (TV seriál) (2015)
    **

    Tohle se fakt nedá. Jako fanoušek komiksů musím smutně konstatovat, že ty komiksové seriály jsou jeden horší než druhý. A tím nemyslím pouze ty od Marvelu. Stejně špatně jsou na tom ty od DC. Díl od dílu stupidnější zápletky, nesympatické a často metrosexuální postavy, nulová atmosféra. Tajně jsem doufal, že aspoň seriál s Peggy přinese trošku změny. Ale naprosto žádná změna, utípl jsem to po pár minutách druhého dílu a na další prostě nemám žaludek. Vím, že se jedná prioritně o seriály pro mládež, takže už asi nebudu cílovka, přesto si myslím, že by nikdo nad 7 let neměl byt podrobován takovýmto nevkusným a naprosto tupým výplachům mozku. Je to děs a nezachrání to ani sympatická Hayley Atwell. Začínám se hodně obávat jak dopadne v dubnu můj oblíbenec Daredevil, ale jestli to bude zase to samé, nadobro s tímhle typem seriálu končím...

    • 26.9.2013  11:27
    Agenti S.H.I.E.L.D. (TV seriál) (2013)
    *

    Seriály nikdy raději nekomentuji… Tentokrát udělám výjimku, protože mne zaráží ta celosvětová honorace něčeho tak…tak prázdného jako jsou Agents of S.H.I.E.L.D. Pod pilotním dílem je jako režisér podepsán Joss Whedon, jenž plytkost a psychologickou neschopnost vykreslit silné charaktery přenesl od filmových Avengers i na seriálové pole. A tady to jde vidět vše mnohem víc. Tuctový děj, obehraná a nezajímavá zápletka, přehršel naprosto trapných postav. Trošku moc na to, aby to zachránil jediný solidní herec Clark Gregg se svými občas podařenými vtípky. Možná za to může Whedon, jehož řadím po bok J.J.Abramse a poterminatorovského Jamese Camerona, tedy naprosto průměrných režisérů s nepochopitelnou fanouškovskou základnou. A u Whedona je to nejvíc k neuvěření, budu se opakovat, ale pro mne nikdy nebude víc než režisér seriálových srágor. Jasně, chápu že odkazy na marvelovské filmy a komiksy, nebo odlehčené vtípky můžou někomu stačit, pro mne je to na seriál málo… Takže, seriál mne po pilotu nijak nepřesvědčil. Dám mu ještě jednu šanci příští týden, už jen proto, že režíruje jiný režisér. Možná své hodnocení potom změním, zatím to ale vypadá, že tohle pro mne (ač komiksy miluji) prostě není…............Tak, dneska (2.10.2013) jsem "dal" slíbený druhý díl. Boha jeho, tohle někdo nazývá událostí seriálové sezóny? To co jsem napsal výše po pilotu platí u druhého dílu dvojnásobně. Nechápu, kde někdo vidí něco víc než seriálový look, tohle smrdí studiem na kilometry daleko! Hrůza, jakým způsobem jsou napsané postavy. Ty dva vědátorské autisty bych rovnou zabil a ostatní rádoby cool tvrďáky pořádně nakopal do zadku! Ostatně, stejný trest by zasloužili všichni fanoušci, kteří slepě nepřipustí, že tohle je prostě povrchní tupá kravina. Pánové a dámy, už ty drogy neberte! No nic, pro mne to znamená konečnou, na další díl opravdu nemám sílu...

    • 25.12.2012  23:33

    Filmy o mafii a gangsterech jsou mými nejoblíbenějšími. Režisér Ridley Scott navázal na několika filmy prověřenou spolupráci s Russellem Crowem, aby tak společně vytvořili další filmový skvost. Americký gangster je filmem o vzestupu na vrchol, po kterém zákonitě následuje tvrdý pád. To vše můžeme sledovat pomocí dvou dějových linek. Ta gangsterská vypráví příběh Franca Lucase, který se z pozice osobního šoféra harlemského gangstera Bumpy Johnsona propracuje díky válce ve Vietnamu na drogového krále. Ta druhá, policejní a pro mě zajímavější sleduje nezkorumpovaného detektiva Richie Robertse na křížové výpravě proti mafii a zkorumpovaným kolegům… Film mne opravdu potěšil, protože takových povedených kousků v žánru je poslední dobou jako šafránu a jsem rád, že vzniklo něco, co mohu zařadit někam po bok Mafiánům, Serpica nebo Donnie Brasca, tedy mých oblíbených krimi dramat. Pro mnohé je pak hlavní devizou filmu Denzel Washington v roli gangstera Lucase, nebo Josh Brolin jako zkorumpovaný polda. Mě však nejvíc zaujal a herecky nadchl Russell Crowe, který po L.A. - Přísně tajné zase jednou vytvořil nezapomenutelnou policejní roli. Špičkový žánrový příspěvek…

    • 6.2.2015  22:12

    Ač to říkám nerad a doufal jsem, že to nikdy neřeknu o člověku jménem Clint Eastwood, protože jej považuji za naprostou špičku mezi režiséry a legendu mezi herci, ale Americký sniper je z komplexního pohledu další šlápnutí vedle. Dokáži sice pochopit, že Američan musí natočit film způsobem jako se událo. Ano, to chápu. Jen pro nás ostatní (tedy aspoň část) je tahle naprosto nekritická oslava minimálně zvláštní. Měřítko spravedlnosti je velmi subjektivní pohled a můžu otevřeně říci, že kdyby mou zemi dnes obsadila vojska jiného státu, neměl bych taky problém sáhnout po zbrani. Osud Chrise Kylea mě na konci nechal naprosto chladným. No, co rozepisovat, film je to totálně proamerický a kdybych se měl rozhodnou, byl bych nejspíš nejraději, kdyby Eastwood zakončil svou kariéru v roce 2008 naprosto bezkonkurenčním Gran Torinem...

    • 24.2.2013  01:15

    Filmy Alfreda Hitchcocka jsem si v poslední době velmi oblíbil. I proto jsem doufal, že film Ani stín podezření bude patřit ke klenotům žánru. Bohužel, nestalo se a je to pro mne velkým zklamáním. Je pravda, že zápletka je sice opět hitchcockovsky tajemná a zpočátku to vůbec nevypadá zle. Joseph Cotten je ve své roli tajemného strýčka Charlieho velmi přesvědčivý a celý děj se vyvíjí zajímavým směrem. To však jen do chvíle, kdy Charlie přijede k rodině své sestry do Californie. Během okamžiku jsou zlomeny veškeré tajemství filmu, jiskřivá atmosféra se rozplyne a kouzlo tohoto filmu definitivně končí. Zbytek času mě strašlivým způsobem iritovala neuvěřitelně otravná rodina v čele s neskutečně husičkovsky zahranou matkou. Navíc se zde vrší jeden logický kiks za druhým (např. nepochopitelné ukrývání článku v novinách), klišé a zase klišé. Ne tento film se Hitchcockovi podle mne moc nepovedl…

    • 7.8.2015  13:32
    Ant-Man (2015)
    ****

    Ale jo, tohle mne docela příjemně překvapilo. Ant-Man mi vždy v komiksech připadal jako taková úsměvná figurka a je dobře, že zrovna tohoto hrdinu u Marvelu pojali předvedeným odlehčeným způsobem. Ant-Man se nesnaží být oním rádoby epickým blockbusterem jako třeba Avengers a i proto je jeho příběh mnohem civilnější, což se mi právě zamlouvá. No prostě, tak jak mi ten humor v marvelovkách někdy neskonale vadí, tady mi sedl bez problémů. Zamrzí opětovně matný záporák, ale to už je u Marvelu docela obehraná deska. Paul Rudd je velký sympaťák a můžu říci, že do role se perfektně hodí. Michael Douglas přináší do filmu "vyšší" hereckou úroveň, přesně tak jak se to v loni povedlo s Robertem Redfordem v druhém Capovi. Ant-Man je odlehčená letní zábava, jako dělaná pro ty úmorné vedra, které sebou letošní léto přináší...

    • 26.2.2013  00:25
    Argo (2012)
    ****

    Ben Affleck se nám z často proklínaného herce mění v bravurního režiséra, jehož kvality zrají jako víno. Dnes již všichni víme, že ani nejnovější počin Argo nezůstává pozadu, jelikož včera získal několik Oscarů, včetně toho za nejlepší film. Tato skutečnost však pro mne není při posuzování filmu směrodatná (film jsem navíc viděl už před několika týdny), protože kvality jsou nesporné i bez jakýchkoliv ocenění. Co je na filmu tak skvělého je vlastní příběh, který je tak neuvěřitelný, že lze jen ztěží uvěřit, že se inspiroval skutečnou událostí. Ale říká se, že nejlepší příběhy píše skutečný život a proto věřím, že CIA opravdu naplánovala krycí záchranou akci, kdy propašovala několik Američanů, skrývajících se na kanadské ambasádě v Iránu před lynčováním rozzuřených obyvatel. Celé plánování akce pomocí filmových triků, scénářů a kulis (+ výborný John Goodman a Alan Arkin) bylo velmi zábavné a při závěrečné třetině filmu, kdy je akce spuštěna jsem napětím skoro nedýchal. Velmi dobře zvládnutá filmařina, doufám, že si Ben i do budoucna své kvality podrží, ba co víc doufám, že skutečně natočí Live by Night a bude to zatraceně dobrá gangsterka…

    • 20.12.2012  19:12
    Atlas mraků (2012)
    ***

    Film, který má duši, ale chybělo mi tam trošku víc srdce. Zpočátku jsem byl zaskočen přehršlí postav, které však bylo nutno v rámci koncepce příběhu takto hromadně představit. Úvodní zmatek vystřídalo následné ponoření do příběhu vyprávějícím o tom, že se stále znovu a znovu potkáváme v dalších životech. Film má skvělý hudební doprovod a většina herců odvádí skvělé výkony. Nejvíc mi asi utkvěl Tom Hanks a démonický (jako vždy) Hugo Weaving. Film funguje jako celek, ale jeho dílčí části postrádají ono zmíněné srdce. Jsou zde silnější i slabší momenty, ale můj hlavní problém byl, že mi bylo naprosto jedno, jak který dílčí příběh dopadne. Nezískal jsem si žádný hlubší vztah k některé z postav, jejíž osud by mne více zajímal. Masky jsou až na výjimky (Weawing v domově důchodců) skvělé, občas jsem i dlouho přemýšlel, kdo kterou postavu hraje. Nejzajímavější pro mne byl asi příběh z domova důchodců, který hodně pobavil a nejmíň mě bavily futuristické vize Soulu. Asi nikdo neočekával druhý Matrix, přesto jsem tajně doufal v trošku víc a ten konec tak trochu vyšuměl do prázdna...

    • 6.5.2012  01:11
    Avengers (2012)
    ***

    Měl jsem velké obavy, co se stane, když se někdo pokusí přenést nejznámější marvelovskou komiksovou týmovku na plátno. Dílky skládačky budovaného filmového vesmíru teď zapadly do sebe, to ano. Všechny postavy dostaly svůj vyvážený prostor, vtipnými hláškami a akcí se nešetří. Problémy však spatřuji v tom, že Joss Whedon asi nikdy nebude nic víc než režisér televizních srágor, že tenhle film má celkově děravý scénář a hlavně mu chybí troška toho srdíčka, které je u podobné látky, kterou milují milióny fandů po celém světě, opravdu potřeba. Docela dost mne otravují leckdy velmi trapné vtípky, sloužící jako odlehčení. Jenže je toho možná až moc. Jeremy Renner je pro mne castingový omyl, vůbec mi do role Hawkeye nesedí a scény, kdy chce vypadat drsně na mne působí hodně směšně. Další problém - kostým Capa! Nevadí mí barevná kombinace nebo zřejmý a dnes možná úsměvný patriotismus (znám to z komiksů a Capa mám hodně rád), ale ten celkový design v tomto filmu je něco otřesného! Těch chyb jsem tam našel mnohem víc, což mne velmi zklamalo. Samozřejmě jsou tady i klady, jako třeba uchopení postavy Hulka. Avengers tak bohužel v kontextu s konkurencí zůstávají velmi přeceněným superhrdinským filmem, který z mého pohledu nesahá ani po kotníky nejlepší, avšak paradoxně nejvíc podhodnocené marvelovce - Captain America: První Avenger. Při představě, že se Marvel vydal cestou "Whedonovy vize" je mi co se filmového zážitku smutno, protože nás zřejmě čekají roky filmů jako přes kopírák s uměle našroubovanými vtípky a bez hlubšího rozsahu. Jsem zvědav, jestli se nějaké budoucí marvelovce podaří z téhle plané šablony někam vybočit a budu věřit že snad ano. Nyní však nechápu, proč se všichni tak dožadují, aby se Marvelu vrátily všechny jejich postavy od ostatních studií. Jakýkoliv díl X-Men si totiž tyhle pastelkové Avengers dává k snídani...

    • 1.5.2015  21:40

    Nevím přesně čím to je, ale mě dvojka Avengers bavila mnohem víc než první díl. Je to sice v rozporu s většinou, ale je to prostě tak. Je pravda, že o nějakém smysluplném příběhu se zde asi nedá hovořit, ale je to rozhodně koukatelnější než jednička, kterou osobně už nechci nikdy vidět. Oproti tomu na dvojku se možná za čas znovu podívám. Možná je to tím, že jsem tentokrát už neměl přehnaná očekávání, nedoufal jsem v to, že se z Whedona stalo něco víc než televizní patlal. Přesto si myslím, že dvojka už není tak pastelkový paskvil, i když paskvilem stále zůstává. Zásadně ji chybí jakýkoliv moment pro zapamatování, který by mne dokázal něčím nadchnout... Ale musím se omluvit Jeremy Rennerovi, kterého jsem u prvního dílu nazval castingovým omylem. Opak je pravdou, právě Hawkeye je jednoznačně nejsympatičtější a nejlépe napsanou postavou druhého dílu. Největší problém spatřuji v hlavním záporákovi filmu. Jako ve většině případů i tady Marvel zcela pohořel. Ultron je matný až běda. Nejvíc mě rozesmává Paul Bettany, člověk, který ještě nedávno hlásal, že superhrdinu ani jinou komiksovou postavu nikdy hrát nebude. A hle, nakonec skončil v roli kašpárka Visiona. Prachy hold dělají divy, že? Závěrem tedy můžeme konstatovat, že Avengers dvojka sice není nic převratného či chvályhodného, ale určitě nenudila. Pobavilo vtipné cameo Stana Lee a jeho "parťáků", potěšil pohled na Olsenovic Lízu, jinak si však myslím, že po pár týdnech si z tohodle asi nic moc pamatovat nebudu...

    • 16.5.2018  21:14

    Tak tady už si ze mě někdo vážně dělá prdel s tím hodnocením! Co proboha na tom bylo tak úžasného? Dvou a půl hodinový trip z bodu A do bodu B, klasicky marvelovsky hnusné kamerové filtry, CGI co rve oči, ty nejdebilnější vtipy co si jen dokážu představit a záporák s pochybnou motivací, který půlku doby co je na plátně zase fňuká a pláče? A ukazuje to tu krásnou propracovanost těch marvelovských omalovánek... Thanos není schopen deset let získat jediný šutr, aby to pak levou zadní sfoukl za pár hodin a získal je za tu dobu hned všechny. Fakt tleskám takové pečlivě budované genialitě! OK, jestli tenhle filmový pokus má být dnes brán jako vrchol kinematografie, asi by měl vážně přijít konec světa, protože ta slepá honorace komiksových debilit už vážně není normální a normálně začínám komiksovky všeho druhu, díky tomu upřímně nesnášet...

    • 6.9.2018  09:20
    Až tam nezbyl žádný (TV seriál) (2015)
    *****

    Když jsem tuhle minisérii zkoušel dávat před pár lety poprvé, přišlo mi to zbytečně temné a skončil jsem asi po dvaceti minutách. Po letech jsem si to včera dal znovu a tentokrát mi to sedlo na výbornou. Sic stále zůstala ona temnota, která je společná mnohým dnešním detektivním seriálům, ale ono se to vlastně do tohoto příběhu o zločinu a trestu, o testu svědomí a paranoie jaksi opravdu hodí. Slavná předloha Agathy Christie o desítce lidí uvězněných na ostrově s očekáváním vlastní smrti, se za ty roky dočkala mnoha zpracování. Musím však nakonec přiznat, že tahle nejnovější se mi líbila asi nejvíc. Může za to jednak dobře adaptovaný scénář, jednak výborné herecké výkony a v neposlední řadě sugestivně depresivní hudba Stuarta Earla. Budu muset dát šanci i dalším novodobým adaptacím Agathy Christie a věřím, že budou aspoň podobně podařené...

    • 6.3.2018  09:13
    Babylon Berlín (TV seriál) (2017)
    *****

    Výmarská republika, Berlín 1929. Město zmítané demonstracemi a krvavými půtkami mezi komunisty a socialisty, kde svou živnost provozují nelítostní gangsteři a pomalinku klíčí temné semínko, jenž zasel jeden psychopatický rakouský krajinkář. Berlín je kosmopolitním městem plným nočních klubů a nespoutané, až dekadentní zábavy, jež sebou ruku v ruce přináší temnou stránku věci v podobě drog, vražd, korupce a prostituce. Taková je doba, kdy do tohoto města přijíždí mladý komisař Gereon Rath, jenž si sebou táhne traumata ze zákopů 1.SV a smrti svého bratra. Chtěl by v novém městě začít nový život... Babylon Berlín je pro mne prvním německým seriálem, u kterého můžu říct, že se na něj dá podívat. Ba co víc, okamžitě se katapultoval mezi seriály pro mne nejoblíbenější. Babylon Berlin je temný policejní noir u kterého jsem se stejně jako u knižní předlohy Volkera Kutschera (Mokrá ryba), kterou jsem dočetl před pár dny, celou dobu neskutečně bavil. Sledovat marnou snahu Ratha se prosadit, když i ty jeho nejlepší úmysly většinou končí nezdarem, prostě stojí za to. Shodou okolností jej vyšetřování v porno průmyslu přivede k vraždě neznámého Rusa, což spustí kolotoč událostí, sahající k členům policejního sboru, klíčícímu podhoubí Třetí říše a sovětskému zlatu. K tomu si přičtěte komplikace v podobě žen (Liv Lisa Fries je vážně zlatíčko) a závislost na lécích tlumících neurózu postraumatického syndromu... Oproti knize nezůstal kámen na kameni. Je zde sice stejná kostra, ale postavy a události jsou napsány prakticky zcela jinak. Kniha je čistokrevný noir, seriál na sebe nabalil více opuletních složek, více akce a třeskuté finále. Osobně se mi asi (jak už to tak bývá) líbila více kniha, ale seriál za ní moc nepokulhává. Tohle je "Berlín noir" v celé své kráse...

    • 22.10.2014  21:58
    Banshee (TV seriál) (2013)
    *****

    Banshee je lahůdka. Absolutní odreagovačka a vlastně takové moje guilty pleasure. Ale čert to vem, protože mě to fakt strašně baví i přesto, že scénář je občas hoooodně přitažený za skalpy. Kdo z fanoušků chlapské zábavy by se rád do tohoto městečka nepodíval? Já tedy ano... Drsní hoši, ještě drsnější ženy, indiánský kmen mafiánského typu, fanatičtí Amiši, cool transvestita a šerif Lucas Hood, který má svůj jasný a velmi osobitý pohled na spravedlnost a její prosazování. V Banshee se prostě nikdo s nikým a ničím nesere a tak není divu, že počítání žeber a odměřování litru krve je v každém dílu na denním pořádku. První řada byla velmi slušný rozjezd, definitivně si mne získala závěrem třetího dílu, který vždy pouštím každému, komu seriál doporučuji. Druhá řada už pak mimo scén ultranásilí a souloží přináší zkvalitnění příběhu a samotných charakterů. Třetí řady se dnes už prostě nemůžu dočkat a věřím, že to bude pecka, znamenající dalších deset dílů nekompromisní chlapské zábavy, což však neznamená, že dámy nejsou zvány..................... Třetí série je znovu našlápnutá pecka a expresivnost násilí je místy až moc přestřelená. Ale pořád to šlape a psychopatický indián Chayton je parádní postava. Navíc v téhle sérii hodně planou emoce, protože zde umírají postavy, ke které jsem si oblíbil. Co se týče série čtvrté a závěrečné... trošku jsem byl rozčarován. Měl jsem pocit, že tvůrci zabili všechno to, co se mi na Banshee tolik líbilo a napsali tuctovou detektivku se satanisty. Tohle se mi moc nelíbilo, i když rozuzlením poslední epizody to dává smysl. A vlastně celkově, poslední dvě epizody tuhle sérii zachránily a daly vzpomenout na staré dobré Banshee... Banshee bylo paradní seriálovou jízdou na béčkové vlně, které si nastavené kvality víceméně udrželo po celé čtyři roky. Lucas Hood a jeho parťáci mi budou hodně chybět. Asi počkám pár let a pak si tenhle seriál dám pěkně někdy znovu. Prostě stojí za to...

    • 9.12.2012  18:48
    Barbarella (1968)
    ****

    Řekněme si to na rovinu, tenhle film opravdu není o kvalitách scénáře. Jeho síla tví zcela jinde a to v osobě Jane Fondové. Ta je neuvěřitelně sexy v každém záběru a je jedno jestli je zrovna nahá nebo oblečená. K tomu všemu ještě opravdu hraje, pokud jí to scénář aspoň trošku dovolí. Celý film je lehce zvrácená blbinka a občas působí jako softporníčko pro fetišisty nejrůznějšího druhu. Přesto je to ve výsledku docela zábava, člověk se aspoň zasměje a úvodní titulky jsou bezpochyby nejdráždivější a nejvíc sexy v celé historii kinematografie...

    • 6.7.2013  20:58
    Batman (1989)
    *****

    Psalo se léto 1992 a já trávil své prázdniny před čtvrtou třídou s kamarády u babičky. Najednou někdo nadhodil, že bychom mohli večer zajít do kina na Batmana, který jak už to tak po revoluci bývalo, dorazil do našich kin tři roky po americké premiéře. Ale kdo je sakra Batman? Ptal jsem se… A tak jsem jej tehdy v potemnělém kinosále poznal, čelist mi padla kamsi na podlahu, když jsem poprvé zíral na žlutý ovál připomínající pohled do rozšklebených úst. Nakonec jsem si uvědomil, že se musím soustředit na černou uvnitř oválu a mé oči si našly emblém netopýra. Takové bylo první setkání s Batmanem a dnes o desítky let později můžu potvrdit, že to bylo setkaní osudové… Batman Tima Burtona je úžasně natočený film. Díky němu jsem se blíže dostal ke komiksům, které dodnes miluju a rovněž přímo k Batmanovi, který je pro mne dodnes bezkonkurenčně nejlepším komiksovým hrdinou všech dob. Timu Burtonovi se v roce 1989 podařilo něco, v co nikdo ani nevěřil. Smetl z Batmana parodující aspekt, který mu dal seriál ze 60. let a vrátil netopýřího muže zpátky ke kořenům, blíž původní předloze kreslíře Boba Kanea. Bruce Wayne alias Batman dostává psychologický rozměr, dusivý pocit tajemna a skryté nezhojené bolesti. Stává se tak skutečným mstitelem, hnaným bolestí nad násilnou ztrátou svých rodičů. Ke kvalitám snímku mimo příběhu samotného rovněž přispívá precizně vystavěná retro-atmosféra Gotham City, nakažlivá hudba Dannyho Elfmana, která se prostě dostane pod kůži a v neposlední řadě herecké obsazení. Michael Keaton, z počátku fanoušky zatracován předvedl, že se pro roli narodil, Kim Basinger je velmi sexy a krásně tvoří odlehčenou část jinak temného filmu. Joker v podání Jacka Nickolsona je ikonický a nezaměnitelný ve všech ohledech stejně jako jeho komiksová předloha. No a nakonec je zde ten skvělý Batmobil, auto, které by prostě chtěl vlastnit každý chlap…

    • 6.7.2013  22:12

    Po velikém úspěchu a nesporných kvalitách prvního filmu Batman, dostal režisér Tim Burton od studia Warner Bros. volnou ruku pro pokračování. Burton se hozené rukavice nezalekl, naopak se více pustil z řetězu a naplno předvedl svou výtvarnickou a vizuální stránku, jejíž kontury jsou dnes dobře rozpoznatelné každému divákovi. Vzniklo tak pokračování Batman se vrací, které je srovnatelně výborné s prvním filmem. Tentokrát je vizualizace víc nořena do gotických kulis a výprava je místy téměř hororově-pohádková. Nezaměnitelný režisérův rukopis dodává příběhu ještě temnější atmosféru, která je podpořena zvoleným příběhem a hlavně výběrem postav jako je Penguin, Max Shreck nebo dvojznačná Catwoman. Z prvního filmu se do hlavní role vrací skvělý Michael Keaton, aby zopakoval svou ikonickou roli a dokázal, že ještě skoro patnáct let bude on jediným opravdovým Batmanem. Druhým filmem se však netopýří ochránce noří více do stínů a hlavní otěže přebírají záporné postavy v podaní Danny DeVita, jehož Penguin je z počátku politováníhodný vyděděnec, postupem času však jedna z nejodpornějších kreatur, jaké jsem kdy ve filmu viděl. Vedle Penguina zde máme Catwoman v podání krásné Michelle Pfeiffer, další tragickou figurku batmanova universa, jenž jako pravá kočka hraje svou hru na všechny strany a nutno dodat, že hraje parádně (no a na latex jsem nikdy moc nebyl, ale Michelle je v kostýmu Catwoman nezapomenutelná a neskutečně sexy). Batman se vrací si vzal to nejlepší z prvního filmu včetně hudby Dannyho Elfmana, avšak rozehrál hru s trošku jinými kartami, přesto ve výsledku musel potěšit nejednoho fanouška komiksové předlohy. I dnes, s odstupem dvaceti let má pro mne své velké kouzlo a patří k mým nejoblíbenějším filmům...

    • 25.3.2016  23:39

    Je třeba říct, že: 1) Nejsem fanatickým fanouškem světa DC Comics, ač je Batman už od dětství můj nejoblíbenější komiksový hrdina. 2) Snyderovy Strážce považuju za jeden z nejlepších komiksových filmů všech dob, hned po Burtonových a Nolanových Batmanech či Proyasově Vráně... K BvS samotnému. Tři roky se veřejně vede antikampaň, která na ten film háže špínu ze všech stran a paradoxní je to, že téměř vše, na co se od počátku nadávalo nejvíc, dopadlo nejlépe a nyní je všemi vynášeno do nebes. Pokrytci jsou prostě směšní. Já asi viděl naprosto jiný film než spousta recenzentů. Nebo to bude tím, že ti recenzenti už dopředu věděli, jakým způsobem budou hodnotit? Film je mnohem více komiksovější než jsou mnozí zvyklí, nachází se v něm řada fanouškovských pomrknutí a nová verze Batmana v podání Bena Afflecka se mi strašně moc líbí. Wonder Woman je sexy a úplně smysluplně vložená do děje, Gal Gadot ji dodává potřebné charisma. Scénář mohl být trošku lepší, to je pravda a střih či způsob vyprávění byl někdy trošku divoký. Objektivně bych to však stále viděl na ty 4*... BvS není perfektní, ale je to pořád dobrý komiksový film. Snyder to jako fanda komiksů docela zvládl, proklamovaný digibordel se podle mě až tak nekonal a efekty nebyly zas tak přepálené jak mnozí tvrdí. Jak už jsem psal, nejlepší na filmu je postava Batmana, který je neskutečný badass, jako by vystřižený z komiksu. Přiznám se, že by mi více vyhovovalo pojetí osamělé strážce bojujícího v ulicích Gothamu, ale jsem samozřejmě zvědavý jakou funkci bude mít v Justice League. Každopádně, netopýří sólovku chci hned teď...

    • 20.7.2012  21:19

    Batman mě provází už od dětsví. Přes podle mě skvělé filmy Tima Burtona, neonové a odporně barevné imaginace Joela Schumachera a všemožné komiksové příběhy jsem se dostal znovu na začátek... Nolanův začátek. Christopher Nolan dokázal prakticky nemožné, oprášil zašlý lesk netopýří kápě a zasadil příběh do špinavých, temných uliček korupcí prolezlého Gotham City. To vše navíc se snahou o co největší realističnost, což sice Batmana trošku odvádí od komiksové předlohy, nicméně filmu jako celku to velmi prospělo. Nolan se rozhodl převyprávět film u Batmanově začátcích a jde daleko hlouběji do minulosti než zmíňený Tim Burton. Mužeme tak sledovat pohnutky mladého Bruce, k tomu aby se stal hrozbou pro všechny zločince, jeho touhu po odplatě a uvědomnění si vyšších cílů a následný zrod skutečné netopýří legendy. Obsazení Christiana Balea do hlavní role byla skutečná trefa do černého. Tento dokázal udělat z dvojrozměrného milionářského synka skutečně mnohovrstevnou a komplikovanou postavu, jenž kromě svých nepřátel hlavně vede boj sám se sebou. Rovněž vedlejší postavy stojí za zmínku, zvlášť potom Gary Oldman a Michael Caine se svých partů, podobně jako Bale zhostili velmi osobitě. Christopher Nolan opravdu nenatočil jen další film o Batmanovi, ale stvořil legendu a já, stejně jako ten kluk co Batmana viděl prvně někdy před dvaceti lety, znovu našel svého hrdinu...

    • 19.2.2018  00:47

    Tak jsem se dnes nechal ukecat a vytáhnout na další marvelovku, i když jsem se zařekl, že na žádnou už do kina nepůjdu. Stálo to za to? Bohužel ne. Black Panther je jen další generickou ptákovinou, jenž okatě kopíruje základní příběhovou linku deset let starého Iron Mana. Pastelkové kulisy moderního afrického velkoměsta působí zcela uměle a bez života. Několikrát jsem se přistihl, že klimbám a určitě to nebude jen proto, že jsem se kvůli olympiádě v posledním týdnu moc nevyspal. 90% filmu tvoří rádoby chytré dialogy o poslání krále a když už dojde na akci, zastane ji nepříliš povedené a neobjevné CGI. Záporák se v průběhu času ukázal jako další neschopný pablb, který je ve filmu jen do počtu. Za nejhorší však považuju nehoráznou předvídatelnost děje a dokonce frází, které dané postavy pronesou za pár chvil. S bráchou jsme se tomu fakt nasmáli. No prostě pokud se na to budu dívat z hlediska žánru, tak je to těžký průměr. Z hlediska kinematografie jako takové snad raději nebudu kvality tohoto filmu víc komentovat. Na jedno podívání možná OK, znovu to už vidět ale nechci. Jo a do kina na marvelovku mě už vážně nikdo nedostane...

    • 19.12.2013  21:58

    Původně jsem to tak nechtěl, ale prostě se nedokážu ubránit srovnání... Tahle minisérie jednoduše nesahá ani po kotníky původnímu filmu s Faye Dunaway a Warrenem Beattym. Další průser je, že původní film patří k mým velmi oblíbeným a Faye dokonce k nejoblíbenějším herečkám... Doufal jsem, že si tenhle seriálek udrží jistou důstojnost. Jenže je zde absolutní absence jakékoliv atmosféry, kterou na gangsterkách tak miluju. Prostě každičký záběr (krom kostýmů a aut) smrdí současností až na půdu a třicátá léta se rozplynou jako kouř ze samopalu. Scénář tuctová záležitost s nepochopitelnými scénami předtuch a halucinací Clydea. A nevěřím, že to i dnes nešlo natočit mnohem stylověji, smysluplněji. Holliday Grainger nelze srovnat s Faye Dunaway, tatam je lascivní avšak velmi sexy Bonnie, kterou jsem si tak zamiloval. Emile Hirsch pak nemá štramácký šarm Warrena Beattyho. Jediným, kdo se mi ve své roli celkem líbil byl dnes už pomalu veterán William Hurt, který prostě umí. Jak jsem řekl, nemůžu se ubránit srovnání a tahle minisérie, i když není přímo kino filmem, potvrzuje důvod, proč by legendární filmy a příběhy neměly dostávat svůj remake a když už náhodou ano, je potřeba uchopit látku mnohem lépe...

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace