Killingjoke

Killingjoke

okres Nový Jičín

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 25.12.2012  23:33

    Filmy o mafii a gangsterech jsou mými nejoblíbenějšími. Režisér Ridley Scott navázal na několika filmy prověřenou spolupráci s Russellem Crowem, aby tak společně vytvořili další filmový skvost. Americký gangster je filmem o vzestupu na vrchol, po kterém zákonitě následuje tvrdý pád. To vše můžeme sledovat pomocí dvou dějových linek. Ta gangsterská vypráví příběh Franca Lucase, který se z pozice osobního šoféra harlemského gangstera Bumpy Johnsona propracuje díky válce ve Vietnamu na drogového krále. Ta druhá, policejní a pro mě zajímavější sleduje nezkorumpovaného detektiva Richie Robertse na křížové výpravě proti mafii a zkorumpovaným kolegům… Film mne opravdu potěšil, protože takových povedených kousků v žánru je poslední dobou jako šafránu a jsem rád, že vzniklo něco, co mohu zařadit někam po bok Mafiánům, Serpica nebo Donnie Brasca, tedy mých oblíbených krimi dramat. Pro mnohé je pak hlavní devizou filmu Denzel Washington v roli gangstera Lucase, nebo Josh Brolin jako zkorumpovaný polda. Mě však nejvíc zaujal a herecky nadchl Russell Crowe, který po L.A. - Přísně tajné zase jednou vytvořil nezapomenutelnou policejní roli. Špičkový žánrový příspěvek…

    • 25.12.2012  22:54

    Docela zábavná romantická komedie z prostředí filmového byznysu o tom, že na pravou lásku je vždycky dost času. Paul Rudd je docela vtipný, Saoirse Ronan dětsky roztomilá a Michelle Pfeiffer na svůj věk pořád opravdu hodně sexy a tady navíc mile roztržitá. Já se bavil…

    • 25.12.2012  22:40
    Megapiraňa (TV film) (2010)
    odpad!

    Tak jsem si říkal, že když už jsem přežil onen proklamovaný letošní konec světa, nenechám se ničím překvapit. Tohle mně opravdu dostalo, ve špatném slova smyslu. Od začátku do konce nehorázná sračka, strašliví herci, debilní dialogy, naprosto idiotský scénář a o efektech raději pomlčet. Náhodou jsme na to dnes narazili v televizi při návštěvě u rodiny a nestačili se divit. Kdyby to bylo prezentováno jako parodie, přimhouřím obě oči, ale ono je to očividně bráno sakra vážně. I přesto, že do konce roku chybí ještě pár dní, mám zcela jasno v tom, který film je z těch které jsem letos viděl s přehledem nejhorší. Za takové úchylnosti by měli zavírat, fakt sračka…

    • 21.12.2012  21:52

    Mistrné převedení románu Cormaca McCarthyho a bezesporu nejlepší adaptace jeho díla. Bratři Coeni se do látky pořádně obuli a tento film tak patří mezi tři mé nejoblíbenější z jejich tvůrčí dílny (spolu s Bratříčku, kde jsi? a Millerovou křižovatkou). Můžeme tak sledovat drsný příběh o tom, kdy válečnému veteránovi Llewelynu Mossovi souhrou náhod padne do rukou kufr plný peněz z prodeje drog. Ale narkomafie chce své peníze zpět a tak po jeho stopě vyráží psychopatický zabiják Anton Chigurh. Roztáčí se tak kolotoč násilí a texaská krajina se ponoří do krvavé lázně... Tenhle film mně, stejně jako knižní předloha, naprosto dostal. Tempo je celkem plíživé, ale když dojde na nějakou tu akci a zabíjení víte, že stálo za to si počkat. Josh Brolin hraje drsného veterána v boji o přežití své i své rodiny výborně, perfektně je zahrána i role šerifa Tommym Lee Jonesem, ta však působí pouze jako odlehčující katalyzátor a není až tak podstatná. Hlavní hvězdou je bezkonkurenčně psychopatický Anton v podání Javiera Bardema. Moc často se mi nestává, abych takovému hajzlovi fandil, ale tady jsem se tomu prostě neubránil. Tenhle chlápek má svůj styl, své zásady a jasný postoj. Nerozhodnost řeší hodem mince a k zabíjení nejčastěji používá upravenou jateční pistoli se stlačeným vzduchem. Já mu prostě držel palce, i když je to magor až na půdu. Tenhle film se opravdu povedl...

    • 21.12.2012  01:08
    Člen klanu (1974)
    ****

    Hodně drsné zracadlo pro americký jih. Bez servítek zobrazené město, kde hlavní slovo má Ku-Klux-Klan a najde se pouze pár jedinců, kteří se postaví na stranu pravdy. Film je plný brutálních scén od znásilnění až po kastraci. Skvělý Lee Marvin v roli šerifa, Richard Burton jako obhájce černošských práv a mladý O.J.Simpson jako samozvaný mstitel a revolucionář. Opravdu hodně mrazivý a brutální film...

    • 20.12.2012  19:12
    Atlas mraků (2012)
    ***

    Film, který má duši, ale chybělo mi tam trošku víc srdce. Zpočátku jsem byl zaskočen přehršlí postav, které však bylo nutno v rámci koncepce příběhu takto hromadně představit. Úvodní zmatek vystřídalo následné ponoření do příběhu vyprávějícím o tom, že se stále znovu a znovu potkáváme v dalších životech. Film má skvělý hudební doprovod a většina herců odvádí skvělé výkony. Nejvíc mi asi utkvěl Tom Hanks a démonický (jako vždy) Hugo Weaving. Film funguje jako celek, ale jeho dílčí části postrádají ono zmíněné srdce. Jsou zde silnější i slabší momenty, ale můj hlavní problém byl, že mi bylo naprosto jedno, jak který dílčí příběh dopadne. Nezískal jsem si žádný hlubší vztah k některé z postav, jejíž osud by mne více zajímal. Masky jsou až na výjimky (Weawing v domově důchodců) skvělé, občas jsem i dlouho přemýšlel, kdo kterou postavu hraje. Nejzajímavější pro mne byl asi příběh z domova důchodců, který hodně pobavil a nejmíň mě bavily futuristické vize Soulu. Asi nikdo neočekával druhý Matrix, přesto jsem tajně doufal v trošku víc a ten konec tak trochu vyšuměl do prázdna...

    • 17.12.2012  23:50
    The Words (2012)
    ****

    The Words byl pro mne jeden z mála letošních filmů, u kterých jsem se musel pozastavit a zamyslet se nad tím, co je vlastně v životě důležité. Dalo by se říci, že je natočen líbivou melodramatickou formou, ale pod oním líbivým romantickým kabátkem se skrývá mnohem hlubší poselství, které však mnohým bude připadat jako kýčovité pozlátko. Děj je vyprávěn ve třech propletených časových a dějových rovinách, jejichž střípky však tvoří jeden jediný osud. Mám tyhle lehce mysteriózní příběhy o spisovatelích prostě rád a nevadí mi, že jsem už někdy v polovině tušil, kam tohle všechno směřuje. Z herců určitě stojí za zmínku přesvědčivý Bradley Cooper a zvláště pak brilantní a velmi emocionální výkon Jeremy Ironse. The Words je film o citech, o tom jak bychom se měli naučit říkat: „omlouvám se“, i když to může někdy hodně bolet…

    • 17.12.2012  00:15

    Trouble with the Curve je velmi solidně natočený film. Kdo v něm však bude hledat pouze sportovní drama, mohl by se hodně spálit. Ano, je to sice film o baseballu, ale sport je zde až na druhé koleji. Rozhodně mne ale bavil více než nedávný Moneyball s Bradem Pittem. Film vypráví o znovunalezení cesty mezi otcem, stárnoucím hráčským agentem a jeho dcerou, úspěšnou právničkou těsně před povýšením na její vysněné místo ve firmě. Vlivem několika okolností však nic nebude tak, jak bylo plánováno... Moc jsem nepředpokládal, že se ještě po Gran Torinu odhodlá Clint Eastwood k návratu před kameru. Nikdy neříkej nikdy se tady však zcela naplnilo a tak se tento legendární představitel drsných chlápků s obrovským srdcem, vrací ve své zřejmě již opravdu poslední roli. Jeho role tentokrát postrádá onen velký cynizmus z Gran Torina, přesto umí být pořád hodně tvrdý. Jeho věk je již opravdu vidět, ale s tím si i režisér Robert Lorenz dokázal poradit a z nedostatků udělal přednosti, které zakomponoval do příběhu. Clintovu dceru výborně zahrála Amy Adams, která v mých očích představuje jednu z nejtalentovanějších hereček současnosti. Za zmínku stojí rolička Johna Goodmana jako dobráckého přítele a pak Justina Timberlakea, kterého už v poslední době celkem snesu (pouze však ve filmech). Matthew Lillard se rolí idiotů zřejmě nezbaví ani po čtyřicítce… Takže, Trouble with the Curve není žádný velký film o sportu, který by diváka usadil, přesto je dobře napsaný, režírovaný a zahraný. Navíc je plný emocí, jednoho velkého rodinného tajemství a Clinta s Amy…

    • 16.12.2012  14:40

    S mým otcem se nikdy neshodneme na definici westernu. Pro něj je to jednoznačně nejoblíbenější žánr a western pro něj přestává být westernem ve chvíli, kdy scenérii s koňmi vystřídá auto, parník nebo… kolo. A přesto, že on film BCaSK ze svých důvodů nepřijal, pro mne představuje naprosto skvělou zábavu. Ano, ani pro mne to není typický western, ale spíše směs několika žánrů od romantiky po gangsterku. Jenže ani na okamžik nenudí a obsazení Paula Newmana a Roberta Redforda je naprosto dokonalé. BCaSK je film o dvou darebácích, kteří možná ve skutečnosti nebyli tak okouzlující, ale tohle je legenda a ty jsou plné různých polopravd. Divák se nemůže ubránit tomu, aby těmhle padouchům na jejich zločinecké dráze nedržel palce až do samotného konce (?) někde v zapadákově v Bolívii. Režisér George Roy Hill zde poprvé použil chutný recept, který se mu vyplatil i o pár let později ve filmu Podraz, tedy obsazení zmíněných herců do hlavní role, použití vtipu a nadsázky a nezapomenutelný hudební doprovod. Možná to není typický western, pro mne však jeden z nejlepších a nejoblíbenějších...

    • 16.12.2012  02:16
    Podraz (1973)
    *****

    Jeden z mých nejoblíbenějších filmů a opravdový filmový klenot, který po letech znovu spojil dohromady režiséra George Roy Hilla a herecké hvězdy Paula Newmana s Robertem Redfordem. Amerika 30. let 20. století, po skončení prohibice, neznamenala jen gangstery a bývalé pašeráky alkoholu. Je tady i spousta podvodníků, zkorumpovaných policajtů a grázlů, kteří si myslí, že za peníze si koupí vše. Johnny v podání Roberta Redforda se svým parťákem Lutherem okrade jednoho takového, proradného gangstera Lonnegana, který má k dispozici soukromou armádu ostrých hochů. A tak Luther zaplatí životem a Johnny se za pomoci mistra všech podvodníků Henryho, kterého hraje Paul Newman, rozhodne Lonneganovi pomstít. Jak sám říká, není zabiják, ale podvodník. Jeho pomstou má být dokonale promyšlený podraz, který by Lonnagana citelně zasáhl v peněžence. Roztáčí se kolotoč událostí, menších a větších podvodů, přestřelek a útěků, který se nezadržitelně blíží velkému a okázalému finálnímu „bodanci“. Redford a Newman hrají své role jako vždy perfektně a výborně funguje jejich vzájemná interakce (není náhodou, že byli skvělými přáteli i v soukromém životě), jsou však doplnění celou řádkou dalších herců, kteří je výborně doplňují ve svých rozmanitých roličkách. Mimo režie, jednoduše chytrého příběhu se spoustou vtipných i dramatických momentů a hereckých výkonů v hlavě utkví skvělá klavírní hudba a výstižná retro atmosféra amerických meziválečných let...

    • 16.12.2012  01:52

    Spoustu let předtím, než diváci v kinech poprvé viděli osudy Rockyho Balboy v podání Sylvestera Stalloneho, objevil se mezi provazy jiný boxer, jehož osud také nebyl nezajímavý. Rocco Barbella byl už od dětství grázl, dítě ulice a zloděj, žijícím ve stínu přísného otce, bývalého boxera. Není proto divu, že vystřídal několik, nápravných zařízení pro mladistvé, vězení a nucený odvod do armády v době, kdy svět ohrožovalo Hitlerovo Německo. Ze všech těchto míst se mu vždy podařilo utéct a nakonec se pod falešným jménem Rocky Graziano uchytit tam, kde to díky otci ze srdce nenáviděl, v boxerském ringu. Film ukazuje vzestup vyděděnce až k titulu mistra světa ve střední váze. Nutno přiznat, že cesta to byla dosti krkolomná a jediné štěstí bylo, že se mohl opřít o svou skvělou manželku, milující matku a férového manažera. Snímek sám trošku trpí tím, že na malé ploše je do něj vtlačeno spoustu událostí a tak některé životní epizody působí trošku zkratkovitě. Může se však pyšnit výborným výkonem mladičkého Paula Newmana a rovněž citlivě zahranou rolí jeho manželky v podání Pier Angeli. Jako fanouška mne pak i potěšila epizodní rolička Steve McQueena, který si střihl jednoho z mladých Rockyho zlodějských kumpánů...

    • 13.12.2012  22:36
    Kočky (1964)
    ****

    Film začíná velmi banální zápletkou. Hold si zase jeden nedal pozor, komu chodí za ženou. A tak se Marc Borel ocitá na útěku před zabijáky amerického boháče, kteří mu jdou po krku. Souhrou náhod se dostane na zámek, kde bydlí dvě sestřenice, které mu nabídnou místo řidiče. Obě jsou velmi krásné, ta starší ve zdech ukrývá své velké tajemství a ta mladší se jeví jako nedospělá a naivní holčička. Postupem času se odkrývají karty, ale v této hře může být jen jediný vítěz, který bere vše. Film René Clémenta je příkladem francouzské krimi míchané ve stylu noir. Dá se říci, že ve filmu je zcela absolutní absence naprosto kladné postavy. V roli Marca zazářil Alain Delon a jeho dvě tajemné femme fatale skvěle ztvárnily v té době opravdu krásné Lola Albright a Jane Fonda. Příběh mne bavil celou dobu, bavilo mně sledovat ty známé hry kočky s myší a že jich nebylo málo. Nejlepší však je ta skvělá pointa filmu u které, ač se jedná o krimi thriller, jsem se opravdu zasmál a z níž si odnáším dvě ponaučení do života: 1. Žena dostane VŽDY co chce, 2. Žena dostane VŠE co chce. Perfektní...

    • 13.12.2012  18:37

    Patřím k těm, které smrt Kurta Cobaina a následný rozpad Nirvany velmi zasáhl. Grunge byl a stále je ta hudba, která je mému srdci nejbližší a mezeru po Nirvaně nedokázal zalepit ani Pearl Jam, jenž mne nikdy moc nechytil. Jenže, když pár měsíců po rozpadu Nirvany, její bývalý bubeník Dave Grohl oznámil, že zakládá novou kapelu s názvem Foo Fighters (název odvozený od létajících talířů), tiše jsem jej jako mnozí jiní proklínal. Uběhlo pár let a mě se do ruky dostalo album The Color and the Shape a můj odpor byl zlomen. Z dnešního pohledu svůj předchozí postoj nechápu, vždyť smrt jednoho nemůže zastavit život ostatních. Život jde prostě dál... V hudebním dokumentu Back and Forth, frontman Foo Fighters Dave Grohl (nyní hlavně kytarista a zpěvák) spolu s dalšími členy kapely popisuje genezi, která vedla od prvního garážového alba (Dave jej nahrál a nazpíval celé sám během 5 dní!), až po výborné a zatím poslední album Wasting Lights. Dovíme se, jak se dávali členové kapely dohromady, kdo kapelu a proč během let opustil, nebo kdo se do ní naopak vrátil. Grohl otevřeně přiznává, kterých věcí lituje a kterých naopak vůbec ne. To vše je provázeno ukázkami z koncertu a pro Foo Fighters typicky vtipných videoklipů. Dnes tedy, kdy jsem starší a snad i moudřejší, můžu prohlásit, že Foo Fighters vyplnily prázdné místo po Nirvaně a v současné době jsou pro mne absolutně nejoblíbenější kapelou. Stále hrají řízný rock, jehož kořeny vycházejí z punku a grunge, což je pro mne v dnešní době popových, rapových a jiných komerčně-nekomerčních sraček věc k nezaplacení. Díky za Foo Fighters a díky za tenhle perfektní dokument...

    • 13.12.2012  18:14

    Podstatně slabší, než první film, ale rozhodně ne špatné. Paul Newman se vrací v roli svérázného detektiva americké drsné školy. Kalifornské slunné kulisy jsou vyměněny za americký jih a vlhké prostředí močálů. Příběh a postavy nejsou tak propracované jako tomu bylo minule. Pokud bych ale nesrovnával, jedná se o velmi dobře natočenou detektivku se sympatickým hlavním hrdinou, který sice už není tak cynický a od minula mu přibylo pár šedin a vrásek, přesto neztrácí svůj ostrovtip a prozíravost. Paul Newman prostě zase válí a scéna s bazénem je velmi originální a napínavá. Opravdu dobrá detektivka...

    • 13.12.2012  00:31
    Harper (1966)
    ****

    Lew Archer je v knihách Rosse MacDonalda asi nejlepším následníkem Phila Marlowa a Sama Spadea, tedy detektivů drsné školy. V tomto filmu byl Archer dost zbytečně přejmenován právě na Harpera. To však neznamená, že by si neuchoval vlastnosti své knižní předlohy. Můžeme tak sledovat brilantní detektivku, ve které se detektiv při pátrání po nezvěstném muži setkává s mnoha nástrahami, dostává nakládačku a přitom čelí rozpadu vlastního manželství. Hlavní roli výborně ztvárnil Paul Newman, kterému byla role cynického, avšak morálně pevného detektiva, ušita přímo na tělo. Příběh a zápletka není prvoplánová a přímočará, takže zjišťujeme detaily komplikovaného případu postupně přímo s detektivem. Film si udržel a za to jsem mu vděčný, psychologickou komplexnost a sociální kritiku zmlsané smetánky, kterou se tak jedinečně vyznačuje knižní předloha. Rozhodně patří k tomu lepšímu, co bylo v detektivním žánru natočeno...

    • 12.12.2012  21:09

    High Sierra pro mne bylo celkem zklamáním. Očekával jsem drsnou gangsterku o nepolepšitelném bankovním lupiči a místo toho mi byla servírována přeslazená americká limonáda. Roy Earl je propuštěn po osmi letech z vězení a od svého šéfa dostává práci, která by ho mohla zajistit na hodně dlouhou dobu. Do cesty se mu však připletou dvě osudové ženy. Tady vzniká klasické dilema - on chce ji, ona jeho nechce a ona chce jeho, on ji nechce. Trojúhelník jak z romantického drama. Rovněž nechápu, čím si tento snímek zasloužil označení film-noir. Přesto přiznávám, že poslední půlhodinka je v celku akční, není nouze o přestřelky a lov na osamělého gangstera, skrývajícího se v horách. Je to těžký průměr a jediné co trošku zvedá kvality tohoto snímku je skvělý Humphrey Bogart v hlavní roli...

    • 12.12.2012  20:55
    Star Trek (2009)
    ****

    Star Trek pro mně spolu se Star Wars představují dvě největší hvězdné ságy filmového světa. Nutno podotknout, že nejsem velkým fanouškem ani jedné z těchto sérií. Zatímco u Star Wars se mi více méně líbí pouze původní trilogie, svět Star Treku šel mimo mne úplně. Tedy do doby než jsem náhodou viděl film J.J. Abramse. Nevím jak jej berou skalní fanoušci, ale mně se takový Star Trek docela zamlouvá. Je to novátorské, akční a napínavé. Posádka známá z dřívějších filmů se tímto rebootem dostala na počátek své kariéry a dostala svůj lidštější, tím pro mne i zajímavější rozměr. Nicméně trošku mi chyběla ještě hlubší psychologie postav a osudovější záporák. Ale nevadí, jako zábavný blockbuster to na mne zapůsobilo a klidně si jej někdy v budoucnu dám ještě jednou...

    • 12.12.2012  01:10

    Tenhle film nenasadil od začátku nijak velké tempo a proto může připadat mnoha divákům roztahaný a nudný. Můj případ to rozhodně není. S chutí jsem si vychutnal další parádní krimi ze zlatých let žánru a rád jsem se, pro mně však trošku nezvykle podíval na britský úhel pohledu. Je nám zde servírována parádní exkurze mezi tu největší spodinu, šlapky, grázly, opilce a gangstery, do prostředí špinavých ulic, jenž jsou jejich domovem. Hlavní hrdina Jack taky není žádný svatoušek a když se dozví o smrti svého bratra, rozhodne se zjistit, kdo za ní stojí a dosáhnout pak své představy o spravedlnosti. Ve své podstatě je to gangster a pěkný hajzl, takže se často nebojí zajít až do krajností... V hlavní roli exceluje Michael Caine, kterého již dlouhou dobu považuji za jednoho z nejlepších britských herců. Ten křižuje ulice, vyšetřuje a přitom parádně hláškuje v tvrďáckém žargonu. A věříte mu to! Tenhle Carter je klasika žánru, narozdíl od emočně pusté americké předělávky, kterou ani Sly nedokázal zachránit od pádu do propasti zapomnění...

    • 11.12.2012  00:39

    Skvělé, takto si představuju eskalaci napětí. Z počátku jde pouze o obyčejnou reportáž z útrob jaderné elektrárny, ale jak praví Murphyho zákon - "Když se něco může pokazit, zaručeně se to pokazí". Jack Godell, hlavní atomový inženýr je následně nucen, pokusit se o odstavení elektrárny, která představuje velké nebezpečí pro statisíce lidí... První polovina filmu má pomalejší tempo, jak však čas běží, události se dávají do pohybu. Závěrečné minuty jsou pak opravdu nervy drásající a emočně velmi vypjaté. Skvělou atmosféru a napětí výborně podpořil herecký trojúhelník Lemmon - Douglas - Fondová. Čínský syndrom je výborný thriller, který rozhodně stojí za shlédnutí...

    • 10.12.2012  22:08
    Zabíjení (1956)
    ***

    Tohle je můj sedmý pokus s filmovým dílem Stanley Kubricka. A opět to u mně zcela nezafungovalo, nicméně je to z mého pohledu asi to nejlepší co jsem od něj viděl a to zřejmě proto, že je to točeno v mém oblíbeném duchu noir. Samotný název "Zabíjení" mi přijde dost zavádějící, přesto že na něj ve filmu opravdu dojde. Zbytek času je víceméně zdlouhavá a místy nezáživná konverzačka (a to i s ohledem na celkovou délku filmu) o plánu na jednu velkou loupež během koňských dostihů, který je sice docela chytrý, ale jeho součásti působí nechtěně komicky. Odehraje se tady rvačka jako vystřižená z grotesky, přestřelka v bytě zlodějů je přitažená za vlasy a chlápek chce propašovat kufr velikosti loďáku na palubu letadla jako příruční zavazadlo. To snad nemůže být míněno vážně. Navíc u většiny postav chybí hloubka a motiv pro jejich skutky. A ne, peníze za fušku jako motiv opravdu neberu, to zní až moc povrchně a lacině. Jestli tyto mé výtky obsahovala už knižní předloha to netuším, ale musím, i když nerad prohlásit, že Stanley Kubrick mě ani tentokrát zcela neoslnil, bohužel...

    • 9.12.2012  18:48
    Barbarella (1968)
    ****

    Řekněme si to na rovinu, tenhle film opravdu není o kvalitách scénáře. Jeho síla tví zcela jinde a to v osobě Jane Fondové. Ta je neuvěřitelně sexy v každém záběru a je jedno jestli je zrovna nahá nebo oblečená. K tomu všemu ještě opravdu hraje, pokud jí to scénář aspoň trošku dovolí. Celý film je lehce zvrácená blbinka a občas působí jako softporníčko pro fetišisty nejrůznějšího druhu. Přesto je to ve výsledku docela zábava, člověk se aspoň zasměje a úvodní titulky jsou bezpochyby nejdráždivější a nejvíc sexy v celé historii kinematografie...

    • 9.12.2012  12:18
    Serpico (1973)
    *****

    Naprosto zbožňuji "sedmdesátkové" kriminálky. A také pro Al Pacina byla 70. léta 20. století velmi skvělými časy, kdy podle mně vytvořil své nejlepší role. Role Franca Serpica rozhodně patří k nim. Příběh idealistického policisty, který se prostě nedokáže smířit se starou pravdou, že "kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti" a všemožnými způsoby se snaží bojovat proti zkorumpovanému systému. Ale jedinec toho nikdy moc nezmůže a tak se Serpico brzy setká s velkou nenávistí kolegů a často je přeložen na jiný okrsek. Zde se však situace opakuje, je to prostě začarovaný kruh a když se Serpico rozhodne svědčit před velkou porotou, začíná mu jít i o holý život... Al Pacino se zcela oddal své roli a s bravurou sobě vlastní mu vtiskl nezapomenutelnou tvář. Režisér Sidney Lumet vytvořil ve filmu výbornou, pachem strachu a smrti nasáklou atmosféru a nebál se poukázat na nešváry velkoměsta, které v širším kontextu a pohledu dnešní doby působí velmi nadčasově. Rád bych rovněž vzpomenul knižní předlohu Petera Maase, kterou jsem měl možnost číst a stejně jako film je dech beroucí. Příběh Franka Serpica je perfektní ukázkou řemesla jak režijního, tak hereckého a já osobně jej řadím na nejvyšší pozice svých oblíbených krimi filmů...

    • 9.12.2012  11:56

    "KDO JSTE?... SPRAVEDLNOST, VY HAJZLOVÉ!" Zábavný film, který na počátku působí jako drsný western o bývalém banditovi, který se rozhodne v bohem zapomenuté zemi vzít zákon do vlastních rukou a prohlásí se za samozvaného soudce. Postupně film přechází do komediální roviny a my sledujeme směs příhod soudce Roy Beana, jeho pěti šerifů a medvěda opilce, kdy většina z těchto příběhu končí soudcovým rozsudkem, jimž je provaz nebo kus olova do těla. No a závěr filmu zabrousí do časů prohibice a gangsterů, kdy soudce po dvaceti letech samoty přijíždí z pustiny vykonat poslední rozsudek... Bavil jsem se opravdu celou dobu, i když jsem si musel chvíli zvyknout, že tohle prostě není typický western. Paul Newman je v hlavní roli naprosto skvělý, takže... "ZA TEXAS A SLEČNU LILLY!!!"...

    • 8.12.2012  01:21

    Pro chlapa, který se dlouhou dobu vyhříval na výsluní jako rodeová hvězda, bývá občas pád dolů hodně tvrdý. A takto se nám představuje Robert Redford hned v prvních minutách filmu. Stárnoucí kořala, vystupující v trapném, rádoby kovbojském oblečku posetém světélkujícími diodami, živícím se reklamou na vločky. Ale srdce správného chlapa ani věčností nezměníte a tak, namísto aby dopustil zneužívání nebohého koně pro reklamu, rozhodne se mu darovat svobodu. Na následné dlouhé cestě jej doprovází reportérka, hraná Jane Fondovou, zpočátku toužící po skvělém příběhu a vlastní slávě. Někde tam v pustině se však důležité stává malicherným a možná vzklíčí něco ne nepodobné lásce... Elektrický jezdec režiséra Sydney Pollacka je nádherným filmem a je úplně jedno, že je občas trošku patetický a plný idealismu. Příběh je celkem prostý a opírá se o skvělé výkony mé oblíbené dvojice Redford-Fondová, kterým to spolu náramně sluší a klape (a není to poprvé). Když jednou za čas zatoužím vidět nějakou tu romantiku, je pro mne Elektrický jezdec jednou z mála voleb, které stojí za to vidět vícekrát...

    • 7.12.2012  21:51

    Ale jo, je to sice taková hloupoučká blbůstka, která se chvílemi tváří jako komedie, chvílemi jako sociální drama a ve zbytku času místy až moc tlačí na pilu a soucitnost diváků. Ve své podstatě ale neurazí a člověk si tuhle adrenalinovou jízdu na jedno podívání celkem užije. Joseph Gordon-Levitt hraje docela dobře, Michael Shannon je svým obličejem a vystupováním předurčen pro role velkých záporáků, kteří v jeho kariéře jistě přijdou. Role poldy v Premium Rush tím však zatím nebyla, i když zahrána byla rovněž velmi obstojně. Na zbytek hereckého osazenstva a vlastně na film samotný si za pár dní ani nevzpomenete. Jinak pohodovka a roadtripová jednohubka, nic víc...

    • 6.12.2012  19:53

    O válečných zajatcích za 2SV už bylo natočeno nespočet filmů. Některé jsou výborné, jiné působí jako prvoplánované, rádoby soucit vyvolávající slátaniny. Velký útěk režiséra Johna Sturgese se naštěstí řadí k té první skupině. Dostáváme se do blíže nespecifikovaného zajateckého tábora, kam jsou pod dohledem pozemních jednotek Luftwaffe přivezeni zajatí váleční piloti, kteří nejvíc touží po svobodě a každý z nich má za sebou spoustu pokusů o útěk z jiných táborů. Tato útěkářská "elita" vymyslí plán, jak by z tábora mohlo utéci skrze prokopané tunely co nejvíce vězňů během "noci, kdy nesvítí měsíc". Film natočený na motivy skutečného a tragického útěku, který se udal 24. března 1944 ze zajateckého tábora u města Sagan ve Slezsku, je jednak skvělým válečným filmem a jednak místy až karikaturním vyobrazením hloupých fricků, kteří se nechají mnohokrát napálit od svých vězňů. Víc než cokoliv jiného je však zábavným dobrodružným filmem, který si udržuje svůj vtip a napětí až do bolestného konce. Režisér John Sturges, známý především veleslavným westernem Sedm statečných měl k dispozici výborné herecké obsazení a přizval si zde dokonce pár starých známých ze zmíněného snímku, v čele s tradičně skvělým Steve McQueenem. Velký útěk se právem řadí mezí válečné klasiky a scéna, kdy Steve McQueen přeskakuje po honičce na motorce hraniční ostnatý drát je prostě boží...

    • 6.12.2012  13:14

    Za tento originální příspěvek do kriminálního žánru by měli v Bryanu Singerovi v Hollywoodu líbat ruce! Proč? Protože rozvířil klidnou hladinu v rybníčku skomírajícího žánru a vnesl do něj žánrově krystalickou čirost, aniž by ve větší míře využil tisíckrát ohraná klišé. Při prvním zhlédnutí divák do poslední chvíle ani netuší, kam míří pointa příběhu o pěti podvodníčcích, kteří se zamotali do mnohem vyšší hry, než jakou dokážou uhrát a kde smrt čeká za každým rohem. Film neskrývaně stojí na hereckých výkonech směsice "obvyklých podezřelých", která byla poskládána naprosto geniálně a každý herec své postavě vtiskl ojedinělý charakter a tvář. Je těžké tak někoho chválit více než ostatní, ale Kevin Spacey a Gabriel Byrne jsou prostě nezapomenutelní. Mimo zmíněné režie a herců ještě musím pochválit scénář Christophera McQuarrieho, který je dle mého skromného názoru jeden z nejlepších, který byl kdy převeden na stříbrné plátno...

    • 6.12.2012  12:47

    Bez obalu přiznávám, že Zkrocení zlé ženy je mou nejoblíbenější adaptací Shakespearových her, ze všech které jsem měl možnost vidět. Možná to zní dost barbarsky, ale ač jsou díla jako Hamlet, Othello či Richard III. nesporně kvalitní hry a rovněž kvalitní filmy, nikdy mne nevzaly za srdce. Důvod je prostý, nedokážu dlouze sledovat film, jehož dialogy jsou vedeny poetickou formou a po několika desítkách minut mne začnou dost iritovat. U Zkrocení zlé ženy se tento pocit nedostavil, ba naopak, nesmírně jsem se bavil po celou délku filmu. Snad za to může chemie mezi Richardem Burtonem a Elizabeth Taylor, jejich v pravdě výborné výkony, nebo možná vtipná lehkost, s níž je tato komedie vyprávěna. Vždy, když si tento film pustím znovu, častokrát se přistihnu smát se nahlas a to i přesto, že jsem film viděl již mnohokrát...

    • 2.12.2012  17:29
    Harakiri (1962)
    *****

    Samurajské filmy vždy patřily k mému oblíbenému žánru. Zvláště pak ty z režijní taktovky Akira Kurosawy nebo Kihachi Okamota. Harakiri režiséra Tôru Takemitsa se od tvorby obou zmiňovaných lehce liší, nicméně však také představuje jednu z nejlepších klasických samurajských fresek. Ve své podstatě je příběh tohoto filmu velmi nadčasový, zasazený do časů velké chudoby, kdy zoufalí lidé dělají zoufalé činy. Chudí samurajové se stávají nezaměstnanými róniny a jsou často nuceni prodat svou duši (meč je duší samuraje), nebo se snažit zajistit živobytí a léky pro svou rodinu tím, že spáchají rituální seppuku, za dohledu samurajů některého bohatého klanu. A tak se stane, že se v branách jednoho z honosných domů objeví i samuraj Tatsuya Nakadai, který již v životě ztratil vše, ale předtím než zemře, musí vypovědět svůj příběh… Film je naprosto bravurně zvládnutý, neočekávejte však nějakou zběsilou akci, i když i ta se nakonec přece jen dostaví. Zde jde hlavně o postupné budování atmosféry a příběhu o zoufalství a pečlivě připravované otcovské pomsty. Tatsuya Nakadai svou roli zahrál naprosto famózně a postaral se tak o zobrazení trochu jiného druhu samuraje, než na jaký je většina diváku zvyklých. Tím však vytvořil jednu z nejlepších postav v samurajském žánru…

    • 2.12.2012  14:27

    Nejsem sice seznámen s knižní předlohou, nicméně jsem viděl původní švédský film Niels Arden Opleva. I přesto, že je David Fincher výborný režisér, tohle mně nějak minulo. Tam kde je původní film skvěle mrazivý a temný, je jeho americký bratříček až příliš povrchní. Postrádám v něm jakoukoliv atmosféru, která zdobí původní film. A neubráním se bohužel ani dalšímu srovnání, tam kde v dříve excelovali Michael Nyqvist a Noomi Rapace, působí Daniel Craig a Rooney Mara jako několikrát vylouhovaná náhražka. Bohužel i jednotlivé scény mi přijdou hodně zkratkovité. Nicméně chápu, že je to proto, že jsem dříve viděl původní film, ti co jej neviděli, si k mému hodnocení můžou přičíst hvězdičku navíc. Podle mne, je to jen zcela zbytečný remake, kterých je v poslední době až moc a byl bych hrozně rád, kdyby se ani další dva díly švédské série, i když jsou o hodně slabší, po americku nepřetáčely…

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace