Oblíbené filmy (8)
Nelítostný souboj (1995)
I přes dlouhou stopáž v HEATu není moc chvil, při kterých si divák oddechne, absolutně nabušená jízda od začátku do konce. Pacino, De Niro a nad nima Mann - jednoduše to funguje. Asi nejlepší film Michaela Manna.
Invictus: Neporažený (2009)
Pár sportovních dramat tady už bylo, dokonce jich pár bylo podle skutečných událostí, ale tenhle film u mě absolutně vede. Myšlenka Nelsona Mandely, kterou Eastwood precizně prezentuje je skoro neuvěřitelná a přitom naprosto jednoduchá - zcelit národ pomocí sportu. Samozřejmě je to podáno jistým Clintovským pohledem, ale v tomhle případě to funguje, věřim Mandelovi i Pienaarovi každý slovo!
Pelíšky (1999)
Stylově podaná neuvěřitelná porce humoru kontrastující se syrovou realitou. Pro mě absolutně nejlepší Hřebejkův počin a nikdy nezapomenu na zážitek, když jsem Pelíšky viděl poprvé v kině - skvělí herci, skvělá režie a scénář, luxusní hlášky....jednoduše perfektní.
X-Men: První třída (2011)
V podstatě z toho důvodu, že jsem viděl předchozí resp. následující díly jsem se z povinnosti chtěl mrknout jak to začalo. Nečekal jsem od toho moc, ale o to víc jsem nakonec dostal...132 minut zábavy napětí úžasu a taky nakonec chvilku wolverina, i jeho jedna věta ve filmu je celkem nezapomenutelná. Pro mě největší překvapení poslední doby. Skvělý Fassbender a snad ještě lepší McAvoy rozjíždějí pro mě nejlepší možný začátek série, byť jen retrospektivní. Výborně 95%
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Rozhodně nejsem jedinej, kdo má tenhle film zařazen na absolutním vrcholu. Tady prostě nejde najít slabinu a slova chvály jsou zbytečná, jen se podívejte a pak mi dejte za pravdu. Neopakovatelný. Nejlepší. Shawshank. 100%
Krvavý diamant (2006)
Akce od začátku do konce. Pro mě neuvěřitelný výkon DiCapria pro mě osobně asi jeho nejlepší film a zbytek ansámblu mu víc než dobře sekunduje. Soukromá tragédie na pozadí historických událostí bývá většinou už solidní základ pro dobrý film. V tomhle případě bych řekl že se z toho povedlo vytřískat ještě trochu víc - ve filmu není hluché místo a jste vtaženi do děje celou dobu, bezva počin...
Bourneovo ultimátum (2007)
Paráda do třetice. Bourne je zpátky a pomaluje se dozvídáme kdo vlastně je, spolu s dějem graduje postupně i kvalita celé série. Předpoklady že ve většině případů jsou pokračování slabší zde neplatí. Greengrass to dotáhl k dokonalosti a tak je Jason v nebývalé formě, sice furt zdrhá před celou CIA, ale očividně cíleně jen proto aby všem nakonec nakopal prdel....jak napsal POMO to nepotřebuje komentář, to musíte vidět...
Temný rytíř (2008)
Další z mých 100% co dodat...Nolan je génius, Zimmer s Howardem představují dokonalou symbiózu, Batman má hustej přízvuk a mašinu a Ledger alias Joker je asi nejlepší padouch, kterýho jsme měli možnost kdy ve filmu vidět.... tohle není v žádném případě film o komiksové postavičce - to ani náhodou. Batman tady posloužil jen jako velmi solidní základ ke špičkovému drama/krimi/thrilleru který vás doslova uzemní. Batman is not a hero - he's silent guardian... watchfull protector....dark knight