Recenze (635)
Aaltra (2004)
přes počáteční pomalý tempo, připomínající hrabalovský perličky na dně, se aaltra posune do svižný a rychlý road movie napříč osudu. belgie potkává finsko s milou zastávkou v německu a jako deus ex machina se na scéně zjevuje aki kaurismaki. co chcete od evropskýho filmu víc? vozejčkář je stejnej hajzl, jako kdokoliv jinej a politická korektnost ještě ne zcela dobyla "pevnost zvanou evropa" (a. hitler).
Abraham Lincoln vs. Zombies (2012)
teddy roosvelt na ramenou abrahama lincolna co střílí nepřátele americký jednoty. john wilkes booth, co splní státotvornou povinnost a jako jidáš v posledním pokušení ježíše krista udělá to,co je psáno. všechno zří kapitán john brown a potvrzuje historicky ověřenou pravdu o tom, že jedině kosa, jakožto nástroj dělného lidu dokáže sjednat smír stětím hlav hydry nacionálního nepokoje... tohle čehúni, který se prsej sebeparodií neuměj. možná umíme shodit laskavym humorem sami sebe, možná zvládneme mírnou formu recese, ale stejně je tam něco špatně. proč neumíme udělat něco podobnýho, jako je lincoln vs. zombie? falešné rukopisy královedvorský a zelenohorský se jako mor šíří českou zemí. hrdinný TGM si na pomoc půjčí mocné pero pátečníka karla čapka a s pomocí mistra odsunu edy beneše se mu je podaří zpochybnit. naneštěstí vše sleduje syfilitický spratek gottwald a poměrně úspěšně se mu podaří zhatit plán tatíčka osvoboditele. zapomněl však na prvorepublikového zombie z lucerny jménem václav havel a na jeho nadpřirozenou moc. prezident "tahle země nevzkvétá" získává sílu ze všech václavů v historii národa a další sype z rukávu. anežka hrůzová se hrůzou obrací v hrobě...vlastně ne, ona vstává...a s ní i žid hilsner..! co teď? TGM zachraň nás, nebo aspoň pomiluj ny.
Adamova jablka (2005)
Vždy se mi špatně hodnotí něco, co zasluhuje absolutorium. Mam pak tendenci bejt patetickej. I tenhle film je vlastně dost patetickej, ale tak nějak dobře...A já pořád přemejšlim, co napsat...a nic mě nenapadá.
Adikts (2024) (seriál)
misfits na drogách a čurák kam se podíváš
A Fantastic Fear of Everything (2012)
simon pegg šlápl vedle. do vosího hovínka...bylo to tématem, nebo celkovou vyprázdněností peggovského charakteru? nebo obé?
Afghánské peklo (2011)
afghan lukea musíte brát prizmatem mikea clattenburga a teprve potom oceníte jeho kvality. stejně jako kanadská armáda, stejně jako trailer park boys, ani on neni hybatelem dějin, jen se snaží najít svý místo na slunci a chce to místo urvat s veškerou ctí, co je mu k dispozici. bez patosu, občas s nějakym tim přesahem a citací, kterejch je tam mraky. jasně, že hlavní hrdina dojde katarze s trochou tý teplý lidský polívčičky, ale zároveň je to čistá hra na válku tak, jak jí hrajou válečný zpravodajové v honbě za příběhem. afghánistán nikdy nebyl civilnější a to myslim jako největší pochvalu.
Aftersun (2022)
subtilní vyprávění o pomalym, ale jistym ztrácení. a nebo je to třeba uplně o něčem jinym
A Futile and Stupid Gesture (2018)
nehumorná pocta nevtipnýmu humoru. gagy, slovní hříčky a dělání bordelu na pohřbu patří na samotný dno už minimálně třicet let. btw člověka, kterej neustále hláškuje, nakopat do koulí po 5 minutách. a national lampoon? kromě caddyshack zapomenout. nazdar
A Good Old Fashioned Orgy (2011)
stará špatná píčovina bez špetky humoru, ni překvapení.
Air: Zrození legendy (2023)
korporát v čele s americkym petrem kellnerem vydělal miliardy. gratulujeme