Recenze (1 256)
Smrtící zatykač (1990)
Kupodivu jeden z těch lepších devadesátkových kousků Žána. Není to klasická kopárna, Sarafín se tam snažil vložit i nějaké to drámo, kriminál je věrohodný, samozřejmě kvalit třeba zmíňovaného Lock Up nemá šanci dosáhnout, i třeba díky prazvláštně sestříhaným a jednotvárným bitkám - 50 %
Zelený svět (1996)
Romantika na golfovém hřišti v hávu průměrnosti - sem tam dobrá hláška, sem tam pář povedených momentům z greenu, ale žádná velká euforie se nekoná, asi proto, že podobnou šablonu jsme už několikrát viděli. Stejně ale nepochopím, proč se potom Keva tak zahrabal, rozhodně si myslím, že herec je talentovaný, možná jen pech na projekty - 60 %
La cara oculta (2011)
Zase ta španělská tvorba - herdek, jak to ti kluci snědí dělají, že jim to tak jde ( většinou ) ? V poměru počet/kvalita u mě jasně válcují Amíky. Tentokrát je to hlavně o výborné pointě, kterou je fakt třeba pochválit. Pomalejší začátek a lá červená knihovna, vystřídá pekelný prostředek a fičí si to až k závěrečné čtvrtině, kde už krapet Andrésovi došel dech a stal se předvídatelným - 75%
Inside 'The Village': A Movie Special (2004)
Krátky film o filmu Vesnice ( jako bonus na DVD ), který ukazuje Shyovu pečlivost a lásku k řemeslu. Nesmí chybět klasické věci jako komentáře a vychvalování všech herců, stavba vesnice a režisérova zpověď - 70 %
Making 'Signs' (2003)
Velmi zajímavý bonusový materiál k DVD, který ukazuje to, jak je Shyamalan pečlivým, skoro puntičkářským tvůrcem. Navíc velmi přitažlivě přibližuje divákovi proces natáčení, výběr lokací, tvorbu animací a nemůžou chybět ani osobní postřehy všech účastníků - 80 %
Sledování (1998)
Sledování je tak povedenou prvotinou, o které si spousta Nolanovách kolegů může nechat jen zdát. Nabízí v podstatě ochutnávku toho, co je pro Nolana typické - výborný, originální scénář, chytlavou pointu, hraní si s bezmocným divákem. Krátka stopáž pomáhá, stejně jako černobílý look. Přeju ti Chrisi, ať se daří rozdávat radost podobně jako dosud - 75 %
Vlk z Wall Street (2013)
Herecký talent Di Capria ( po kolikáté už ! ) a pevná ruka nestárnoucího Martyho, umožnila vyslat do světa další lahůdku, která v mých očích bude o prsa bojovat s Casinem o první místo v Martyho režijních počinech. Tentokrát se nejde příliš do dramatické hloubky, ale ta free vlna, která se vine celým těmi fuckujícími, šoustacími a práškovými třemi hodinami mě fakt sakra bavila. Caprio naprosto úžasný, klobouk dolů za tu perfektní improvizaci, bylo na něm vidět, že si to užíval na kost, stejně jako Marty - Naprostá spokojenost i s Jonahem, ten kluk má prostě talent. Scorsese + DiCaprio, tohle spojení je sázka na jistotu, doufám, že budou pokračovat i dál - Chrochtám blahem - 95 %
Tahle země není pro starý (2007)
Jo a jo a jo, tohle mělo kvalitu Coenové ! Už dlouho jsem nefandil hrdinovi, aby si ten nenadálý úlovek užil, jako Joshovi a už dlouho jsem nebyl tak přikovaný, jako když se objevil na scéně Javier/Anton - to byl koncert a zařadil se mezi jedny z těch nejmrazivějších a nejchladnokrevnějších assasinů, co jsem zatím vidě - bad motherfuckerl ! U mě před opěvovaným Fargem o velký kus vpředu - cvoky mám rád, Ethane a Joeli, tady máte - 80 %
Květy války (2011)
Průměrná záležitost, se solidním Balem, přesto průhledná a vypočítavě čitelná, velká škodou pro film bylo to, že mě daleko víc bral osud čínského snipera než to Millerovo courání se kostelem s harémem děv volných mravů a bandou školaček v čele s Kulim, jak z čítanky :-) - emoce na nule - 50 %
Grindhouse: Auto zabiják (2007)
Dlouho opomíjený Quentinův šleh tentokrát mnou tak nějak prošuměl a nevím, jak ho ohodnotit. Příliš žensky upovídaná ( i když klasickým Tarantinovským fuckujícím stylem ), až neřešící téměř celá první polovina a na druhou stranu výborně natočené akční scény v čele s originálně masakrově nasnímanou bouračkou z POV každé prdelky, oceńuju poškrábaný vizuál a dechberoucí auto honičku v závěru. Quntine, dostaneš 3 hvězdy, ale půlku třetí dostává Kurt - 70 %