viktor.danek

viktor.danek

Viktor Daněk

okres Praha
Sváteční pisálek, mimoběžný student a obchodník s deštěm

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 8.7.2015  08:39

    Debutant Slávek Horák má nesporně obrovský talent. Film přináší originální pohled na umírání inspirovaný dost možná Bohdanem Slámou, nicméně s kamerou, jaká se v českých filmech tolik nevidí. Do detailu promyšlený scénář diváka citově nevydírá, ale dojme svou prostotou a lidskostí. Podezřívám ale Slávka Horáka ze snahy zavděčit se českému publiku, protože komorní drama zbytečně natlačil do nejdementnějšího českého žánru - hořké komedie. U některých vtipů jsem se fakt od srdce zasmál, pokud jen ad absurdum dokreslují hlavní postavy (jako když Vlasta pomáhá žábě do podchodu nebo leze z hrobu). Jiné vtipy jsou ale hloupostí a amatérským zpracováním na úrovni Trošky a srážejí film do hlubokého českého podprůměru (jako obracení na víru a podchody od EU). Tyto pokusy o řachandu, které si ale bohužel najdou svoje publikum, normálního diváka strašně ruší. Nijak totiž postavy nedokreslují, jsou tam zkrátka navíc a likvidují tak jinak precizně budované drama o citové uzavřenosti. Kdyby tam nebyly, byla by Domácí péče jedním z nejlepších českých filmů.

    • 22.3.2015  11:44

    Je tam fůra těch nejstereotypnějších klišé, jaké si jde v žánru jen představit. Jestli se ale chcete prostě nechat unést a dojmout, fungujou dohromady skvěle. V hlavní roli je spíš Hawkingova první manželka, fyzika je naprosto ve vedlejší roli (díky bohu, protože ty pokusy třeba o přednášky jsou úděsné). Je to zkrátka drama o tom, co si na sebe žena vezme, když se rozhodne vzít si umírajícího člověka, který pořád neumírá. Neuvěřitelný herecký výkon obou představitelů Hawkingových, oceňuju promyšlené detaily (motiv zvedání pera) a hlavně fantastickou hudbu.

    • 11.7.2014  19:44
    Zejtra napořád (2014)
    odpad!

    Je strasna skoda, kdyz jsou na film penize i spickovi lidi, ale nataci scenarista/reziser, ktery absolutne nema co rict. Obsahove naprosty odpad. Z tech hlubokomyslnejch kecu vypravece se mi delalo zle.

    • 3.12.2013  20:46
    Pusinky (2007)
    *****

    Název i plakát jsou fakt mimo, odkazují na nějaký kalkul, kterej v tom filmu absolutně není. Možná, že teenageři si v tom něco najdou, ale pro mě to bylo spíš hodně uvěřitelně natočený a hlavně zahraný drama o hledání odpovědi na otázku: "jsme dospělé, tak co teď?" Krom toho bradavková kvóta naplněna, navíc skvělá hudba a božská Sandra. Jsem spokojen.

    • 3.12.2013  20:41

    Krásný komorní únik do přírody. Nejen Hirschem, ale i atmoškou mi to připomnělo Into the Wild. Propálil jsem si při koukání uhlíkem z dýmky košili, ale stálo to za to.

    • 6.10.2013  11:04
    Šmejdi (2013)
    ****

    Moje hodnocení je ovlivněný tím, že je mi sympatický nasazení Silvie Dymákové. Tím PR, které kolem filmu spustila, odvedla kus práce pro veřejné blaho. Z filmového hlediska mi přišla většina dokumentu celkem slušná, až na toho lowcost Smetanu, který se mi nezdál jako úplně dobrá volba k hudbě. Problém vidím v tom, že to v posledních deseti minutách bohužel sklouzlo do absurdní adorace sebe sama a hru na závistivou notu. Je velká škoda, že se autorka vůbec nepokusila využít ideální prostor k tomu seriozně odpovědět na otázku, proč tam ti důchodci chodí? Lépe řečeno to aktéři tak napůl říkají sami - cítí se osamělí, chtějí mezi lidi. Jenže to pak Dymáková naprosto shodí tím, že tam nějakou psycholožku nechá kvákvnout mimo kontext, že jsou na tom důchodci závislí a hotovo. Škoda.

    • 5.9.2013  11:20
    Alois Nebel (2011)
    *****

    Jelikož jsou mrazivé syrové Jeseníky, vláčky motoráčky, staré zamlžené příběhy o sudeťácích a oprýskané nádražky krajinou mého dětství, nad atmosférou jsem uchcával blahem. Je tam naprosto všechno! Děj jsem na poprvé taky moc nepochopil, resp. mi přišel tak jednoduchý, že jsem měl pocit, že jsem musel něco minout. To je ale Rudišův styl psaní, na který si člověk musí zvyknout. Rudiš je minimalista, hinty k pochopení děje neservíruje na stříbrném podnose, a tak divák musí číhat na každou narážku a domýšlet si, co za tím může být. Nevadí mi filmy, kde se místo hysterických scén spíš dramaticky mlčí. Tady to ticho prostě do Jeseníků sedí, stejně jako události, které se valí líně, jako rozvodněná řeka. Pod pokličkou tu je spousta příběhů, o kterých se nemluví, a Rudiš prostě zaznamenal jeden z nich. Na třetí shlédnutí jsem na konci fakt ani nedýchal napětím. Pro mě je to asi to nejlepší, co jsem kdy z české produkce viděl.

    • 14.7.2013  22:24
    Trans (2013)
    **

    Vizuálně dost dobré. Spousta zvratů jako v Mělkém hrobě (a trochu podobnej námět), ale tady mě to od půlky přestalo bavit. Přišlo mi, že si se mnou Boyle nehraje, ale ukazuje na mě prostředníček. Začíná mě taky štvát moje smůla, že kdykoliv vezmu svoji lehce prudérní mámu někam do kina/divadla, hraje tam zásadní roli nějakej pohlavní orgán. Tady doslova. Makro pohled. Ale jako má ji pěknou, to jo.

    • 11.7.2013  01:45
    Jen 17 (2013)
    *****

    Trochu nezvyklé je, že se nedozvíme, proč se stala hlavni hrdinka prostitutkou (můžeme tušit, ale je to vůbec důležité?), ale film klade důraz až na proces smíření po té, co je odhalena rodiči, a nucena vrátit se do obyčejného života. Místy lehké, zábavné a krásné, jinde vážné a skličující. A Isabelle je fakt krásná.

    • 7.7.2013  22:50

    Premiéra na KVIFF byla zaslouženě odměněna potleskem ve stoje a slzami přitomné Nerei Barros (která má mimochodem fakt výstavní zadek, už kvůli němu stojí za to ten film vidět). Bella Ciao!

    • 7.7.2013  22:25

    Ocenění Velkého sešitu na KVIFF mě opravdu překvapilo. Ano, po technické stránce to byl náramně dobře vybroušený film. Líbil se mi i neotřelý klukovský hedonistický pohled na válku a herecký výkon babičky. Zápletka filmu pro mě ale bylo jedno velké WTF. Ocenění někdo z pořadatelů v Českém rozhlase komentoval s odůvodněním, že porotu zaujalo poselství naděje na konci filmu. [SPOILER alert] Jestli tím poselstvím má být to, že ke svobodě nestačí přežít válku, ale je potřeba ještě bez zjevného důvodu vyhodit do povětří oba rodiče, pak pochybuju o příčetnosti autora těch slov (mimochodem nechápu, proč odešlo jen jedno z dvojčat). Vzhledem k tomu, že jsem v obou případech výbuchu vyprskl smíchy místo abych byl dojatý/pohnutý, řekl bych, že buď musím být strašný cynik, anebo Szász látku prostě zpracoval necitlivě s obyčejným záměrem šokovat. [/SPOILER alert] Nejmíň rok už nechci vidět žádný válečný film.

    • 7.7.2013  22:13
    Mezičas (2012)
    **

    Jednoduchý experiment, jenž si svého festivalového diváka, kterému stačí ke štěstí vypnout mozek a kochat se prolézáním opuštěné fabriky a pěkným vývojem dialogů, určitě najde. V normálním kině by Mezičas neobstál. Námět je krapet vykleštěný z Trierova Dogville - krom motivu rozmazlené mafiánské holčičky a hodného vesničana, který se o ní stará, tam ale nic víc už není, jen nuda.

    • 5.7.2013  01:40
    Milo (2013)
    ***

    Líbí se mi poselství filmu: než navštívíte cvokaře, zamyslete se, jestli není Váš problém spíš v řiti. Příjemné noční béčkové překvapení.

    • 4.7.2013  16:10
    Duál (2013)
    *****

    Překrásné, mladé, zamilované a trochu smutné evropské snění. Pracovní pohovor fakt pobavil. Můj soukromý festivalový vítěz. Ústřední píseň je od Monkey Cup Dress. http://www.youtube.com/watch?v=FWVugczsSfM

    • 3.7.2013  19:33
    Odumírání (2013)
    *****

    Na srbske pomery netradicne depresivni poloha. Silne drama na motivy uspesne divadelni hry. Hlavni hrdina musi kvuli sve budoucnosti na zapade spolknout svou balkanskou hrdost a zavrhnout sve koreny. Nadherne exteriery i hudba a silne herecke vykony, hlavne postava Jankovy matky a jejich souseda.

    • 3.7.2013  14:14

    Smutné chození po městě. U filmu na jeden záběr, který se odeháráv na mnoha scénách, se imho musí režisér dost zamyslet, jak udělat přechod mezi nimi tak, aby se divák nenudil. Pan Arteaga se na to ale vybodl, nechť se divák s nekonečným ježděním po městě nějak vyrovná sám, alespoň to bude vypadat artověji. To od něj není moc milý. Dal by se z toho ale sestříhat výbornej kraťas.

    • 9.6.2013  15:51

    Jako by se Momcilovič nemohl rozhodnout, zda chce o hledání štěstí a krizi středního věku natočit ulítlou balkánskou grotesku nebo existenciální drama evropského ražení. Momcilovič má ohromný talent, perfektně mu jdou obě polohy. Přišlo mi ale, že nečekaně vážné vypointování na hranici nihilismu se ke zbytku filmu, který se nesl v odlehčeném duchu, moc nehodilo - jako bych se najednou díval na úplně jiný příběh se stejnými postavami. Velké plus za několik velepodařených džouků v první části, velké mínus za místy rušivou hudbu a neukočírovanou vnitřní soudržnost filmu.

    • 8.6.2013  21:26

    Supersmutné existenciální drama o lásce, stáří a tříděném odpadu v Osace s fakt pěknou nafukovací pannou v hlavní roli, která našla srdce.

    • 26.5.2013  13:00

    S odstupem roku přidávám hvězdu. Po prvním shlédnutí jsem byl trochu naštvanej, že se tam skoro nic nedělo a jestli měly některé odkazy nějaký hlubší smysl, tak jsem to nepochopil a ocenil bych občas nějaké biblické hinty k pochopení. S odstupem mě ale spontánně přepadala chuť pustit si znovu nějaké konkrétní scény, což jsem během toho roku několikrát udělal a užil si to. Spontánně jsem si taky v různých situacích na film vzpomněl a nad některými scénami přemýšlel. Žadný jiný film na mě takový efekt neměl. Nádherná kontemplace nad zrozením a smrtí.

    • 2.4.2013  00:02

    Pěkná sbírka zákulisních fórků, docela příjemně uspořádaná při zachování vnitřní logiky a vývoje, a to vše z neutrální pozice. Vyšší ambice ten dokument neměl, tak asi není fér ho hodnotit za to, co tam být mohlo, a nebylo. Jedna hvězda dolů za to, že natočený materiál nebyl zas tak výživný, aby plnohodnotně naplnil 110 minut. Více střihu a trochu více pozornosti poraženým kandidátům by nezaškodilo.

    • 31.3.2013  22:05

    Mimořádně temný, ale možná nejlepší Wes, jakého jsem viděl. Ještě se na to podívám tak dvakrát, třikrát, jako na Lišáka, Darjeeling a Tenenbaumovic a pak se rozhodnu.

    • 6.3.2013  11:17

    Láska v hrobě je pro mě velké zklamání. Autor nasbíral spoustu zajímavého materiálu a dal si s tím práci. Přišlo mi ale, že ve finále moc nevěděl, co s tím. Tak to prostě nějak spíchl dohromady, aby byl divák pokud možno otřesen. Ve výsledku to na mě působilo strašně cynicky, ba až urážlivě k hlavním hrdinům. Možná by pomohlo, kdyby do děje vstoupil i autor a vysvětlil, proč točí to, co točí. Takhle byl celou dobu skrytý za kamerou a působil opravdu jako voyer. Taky by mě zajímalo, proč po rozchodu nešli Honza s Janou někam do ubytovny, alespoň na Hermes. Místo toho je kamera natáčí, jak oba umírají. Stotožňuju se s komentářem uživatele Dadel.

    • 6.3.2013  10:57

    Myslím, že je to právě naopak, než píší uživatelé F.man, Kraj a kobejn. Pokud se o žurnalistiku opravdu zajímáte, nedozvíte se během hodiny a půl vůbec nic nového. Celé mi to bohužel přišlo jako plácání do vody, protože o všem, co se v dokumentu otevřelo, jsme všichni četli už stokrát a daleko více do hloubky. Neustále se opakuje konstatování, že se snižují náklady a ohrožuje to žurnalistiku. Nikde jsem se ale nedozvěděl, jak konkrétně to ohrožuje NYT a jak to poznám jako čtenář. Ok, propustili desetinu lidí. To je smutný, co z toho ale plyne pro ostatní novináře nebo pro čtenáře? Autoři zcela minuli mnoho zajímavých kapitol, které se daly rozvést v souvislosti s novými médii. Autoři zcela minuli příležitost podívat se, jak se snižování nákladů projevuje na možnostech dělání investigativy. Naopak zbytečně dlouho se tam propíralo WikiLeaks, aniž by se došlo k nějakému smysluplnému závěru. Přitom WikiLeaks byla jen krátká epizoda, která ve skutečnosti pro novinařinu nic zásadního neznamenala, jak se původně čekalo. Z pozadí NYT jsem ve skutečnosti nepoznal skoro nic. Pouze kdy jsou uzávěrky, že na investigativní reportáž má novinář neuvěřitelně dlouhé 3 týdny a že jeden dobrej novinář kdysi jel na cracku a druhej začal jako blogger. Sorry, ale o krizi tištěných médií se toho dozvíte daleko více během půl hodiny poslechu Média plus. O příšerném zpracování ani nemluvě. Z úvodu do dokumentu složeného ze sestřihu zpravodajských vstupů začínám mít kopřivku.

    • 28.2.2013  19:23
    Věra 68 (2012)
    *****

    Ježkovy voči, já jsem u toho i brečel.

    • 27.2.2013  09:21

    Vypadá to, jako by produkční společnost chtěla zrecyklovat úspěch Nedotkutelných. Naštěstí se rozhodli opustit sociální citovou vydíračku a zkopírovali všechno ostatní. Omar Sy hraje úplně stejný typ, co posledně. Opět stejný leitmotiv (prostořeký správňák z pařížského předměstí se ocitne ve vybrané společnosti centrální Paříže). Dokonce se zopakuje na chvíli i stejný exteriér (!), což působí mimořádně dementně. Naštěstí si nepamatuju, jestli Omar Sy nosí pořád stejnou vytahanou teplákovku. Rozdíl je v režisérovi, který si se scénářem místy buďto nevěděl rady, nebo byl nucený jít do brutálního střihu. Dějinné posuny v hlavní linii na mě působily strašně nuceně. Některé vedlejší dějinné linie jsou zase rozehrané a neukončené. Což je nakonec ale asi dobře, jinak by to bylo stejně přeslazené jako Nedotkutelní. Naštěstí tam bylo spousta dobrých fórů, skvělá hudba a na začátku docela slušná honička, takže se na to i díky dobrým dialogům a hereckým výkonům dalo docela příjemně dívat. Dobrovolně bych si ten film ale asi nepustil (byl jsem v Oku na slepo).

    • 25.2.2013  08:29
    Rozhořčené 2012 (TV film) (2012)
    ****

    Erik Tabery si posteskl nad zbytečností pasáží o soukromí a vztazích a nedostatku prostoru pro názory aktérek. Mno nevím, ale neměl by dokument být právě o pozadí, které zkoumané hrdinky utváří a dobarvuje jejich postoje? Názory si ostatně můžu přečíst kdekoliv jinde (a většina z nás tak dávno činí). Dokument mi přišel velmi slušný (proč hodnotíte názory aktérek?). I ve zkratce televizního dokumentu se Vondráčkovi podařilo všímnout si důležitých detailů, které často kontrastují s veřejnými postoji hrdinek. Sestava bojovnic za práva "obyčejných" lidí, žije velmi "neobyčejné" životy. Jsou sebevědomé, emancipované, mladé a některé i vzdělané a úspěšné. Vypadají jako hrdinky hodné následování, ve svém soukromí ale v nějakém směru každá selhává. Švihlíková, obklopující se nevkusem, je neschopná vést samostatný život. Jak může řečnit na tribuně o těžkosti sociálních podmínek života, když s nimi nemá sama žádné zkušenosti? Tato revolucionářka nemá příliš jasnou představu, jak by lepší systém než kapitalismus měl vlastně fungovat - lépe řečeno, je jí to vlastně jedno. Pouze si bořením současného systému našla publikum a je ji jedno, že vedle levicových mladých inteklektuálů z řad liberálů a anarchistů tam svorně naslouchají také extremisté z Holešovské výzvy, národovci i komunisté. Vůbec ji nevadí, že názor, že "revoluce je nejvyšší stádium demokracie" je marxistický až běda. Nakonec se přiznává, že ani ten socialismus ji vlastně vůbec nevadí. A hlavně je ráda, že si může na tribuně čechrat své zakomplexované ego. Složitému světu intelektuálky Stöckelové nerozumí ani její vlastní otec. Řečnění ji nebaví, je spíše introvertka, která se překonává, protože věří, že je to potřeba. Zdá se, že je spíše typ vědecký, chce argumentovat. Při snaze popsat své politické cíle se ale nakonec zdá, že by ji prostě ke štěstí stačila vláda sociální demokracie. Jejím pravým opakem je Saša Uhlová, která kopíruje cestu svých rodičů a nese si tudíž i jejich trockistický kříž. Zádumčivá intelektuálka, se snaží vést nomální rodinný život jako každý jiný - oh wait - "začala jsem krvácet, tak jsem si prostě lehla do postele, poslala jsem malýho, aby mi utíral krev. No a pak jsem prostě zatlačila a dítě bylo na světě." (Update: prý to bylo střiženo dost nespravedlivě mimo kontext). A pak ta mladá anarchistka neschopná najít si stálou práci, k níž její rodiče vzhlíží, protože svou neschopnost přesvědčivě maskuje za boj proti nespravedlivému systému. Což je legrační, protože ve skutečnosti bojuje za právo bydlet v garsonce v centru Prahy, i když nemá vzdělání a pracuje jako punková recepční s polovinou průměrné mzdy. Ta by si klidně zasloužila více prostoru. Na druhou stranu spousta otevřených otázek k diskuzi. Celkově na 52 minut imho docela výkon.

    • 7.2.2013  22:27
    Holy Motors (2012)
    **

    Jako fakt hodně divnej městskej larp.

    • 23.1.2013  00:08
    Na cestě (2012)
    *****

    Moje první Oko na slepo a byla to dobrá volba. Stopáž krapet přepísknutá, to jo, ale jinak perfektní jízda, jak má být.

    • 15.1.2013  20:02
    Ve jménu vlasti (TV seriál) (2011)
    *****

    Takovej major Zeman, akorát z jiné doby a z jiné výchozí ideologické pozice. Jenže je to přesvědčivé, napínavé jak kšandy a snaží se to neustále dějové linky problematizovat, takže se není třeba obávat přílišné schematičnosti. Baví, takže nemůžu hodnotit jinak. Výtka snad jen k přílišnému zjednodušování práce agentů. Pochybuju třeba, že se mezi sebou baví o teroristech bez krycích jmen, nebo že data nešifrujou a nezálohujou, nýbrž tisknou a zamykají.

    • 24.12.2012  06:33
    VALL-I (2008)
    *****

    Hihňající se a mrkající roboti, kteří zachrání svět, to je fakt dokonalá blbost. Respekt za to, že je film napínavý a zábavný od první minuty až do konce i bez dialogů, nebo lépe řečeno jen s jedním opakujícím se dialogem: "Wall-e?" "Eve?"

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace