jitrnic

jitrnic

Jan Klečka

okres Tachov

17 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 15.1.2021  21:22

    Komu se to nelíbilo, tomu odpouštím. Ona je to vážně onanistická sračka. Jako celek. Ale je to plné rozkošně ztroskotanecké filozofie a hrajou tam dvě báječné ženské. Nemohu to nemilovat.

    • 8.12.2020  22:26

    Politicky a filozoficky naivní, leč filmařsky brilantní.

    • 16.12.2020  09:04
    Mělas to vědět (TV seriál) (2020)
    ***

    Nakonec to není ani mystérium, ani antická tragédie, nakonec je to banální psychologická detektivka s honičkou na závěr. Nicméně proč jsem se nechal nachytat a koukal až do konce, za to může skvělá režie Susanne Bier a hlavně prvotřídní herci – ano, Nicole Kidman vypadá divně a ještě divněji koulí očima, ale jak už zmínili jiní, možná je to záměr. Hugh Grant se nesnaží hrát nikoho elegantního, jistý sám sebou si je pouze do určité problematické míry... Famózní výkon, jeho postavě nejde ani fandit, ani nad ní zlomit hůl – tady si troufnu tvrdit, že to byl záměr zcela určitě. Ze zbytku ansámblu zaslouží pozornost samozřejmě brilantní Donald Sutherland , mladý Noah Jupe a Édgar Ramírez. Ostatní jsou už jen figurky do počtu. Celkově hodnotím sledování seriálu nakonec jako spíše promarněný čas, bohužel.

    • 16.12.2020  18:18
    1917 (2019)
    ***

    Vypadá to jako počítačová hra říznutá sovětskými válečnými filmy. Od počátku je jasné, kdo zemře a kdo splní úkol. Nejenomže existují lepší válečné filmy, dokonce existují i lepší válečné filmy od samotného Sama Mendese (Mariňák).

    • 9.1.2021  22:44
    Staříci (2019)
    ***

    Od Mrkvičky a Schmitzera výborně zahraný ideologický škvár, kde postrádají logiku/uvěřitelnost všechny klíčové scény/zvraty.

    • 21.3.2019  10:04

    K času strávenému v kině s tímto filmem vlastně nemám připomínek. S vypnutým mozkem jsem se nechal unášet do první do poslední minuty. Jen jsem po odchodu z kina zjistil, že Queeny už nechci odteď ani vidět ani slyšet. Byl jsem jimi zahlcen a přehlcen. K filmu samému - filmařsky bezchybný, Rami Malek skvělý jako mladý Freddie, podstatně horší v tílku s knírkem - zde více připomínal Petra Čtvrtníčka v České sodě. Nevím, do jaké míry jeho šílený afektovaný zpěv u piana na Live Aid vychází ze skutečnosti (vědomí blížícího se konce nebo tak něco?), bylo to každopádně naprosto nesnesitelné. Trochu mi vadily hodně ledabyle načrtnuté vedlejší postavy - zlý homosexuál Paul nebo zabedněný konzervativní otec. Skvěle byli vybráni Brian May nebo Roger Taylor. Na pohled a poslech přes tyto výhrady krásné, bohužel činí z hudby Queenů do budoucna nesnesitelný fetiš,

    • 28.5.2018  08:27
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    odpad!

    Strašlivý kočkopes. Buď obsadím ostravské herce a naturščiky, pak může film působit autentickým dojmem. Nebo rezignuji na autenticitu a hraju se svými "nepostradatelnými". O razovitost se pokoušející Issová, chachar Taclík a Langmajer s dikcí ála poručík Troník mě budou ještě chvíli strašit ze sna.

    • 19.1.2019  18:36
    Jan Palach (2018)
    *****

    Mimořádné svým zobrazením doby - castingem, výpravou, dialogy...Zuzana Bydžovská a Jan Vondráček (oba výborní) jako jediné známé tváře, jinak neznámí herci, kde není slabého místa (a ono to jde, že jo), z nichž vyniká kromě Viktora Zavadila naprosto excelentní Jiří Zapletal jako Josef Smrkovský. Palachův čin je mi po shlédnutí filmu o něco srozumitelnější, i když asi stále ne pochopitelný. Je jen škoda, že si český film vybudoval hlavně v nultých letech tak šílenou pověst, že pokud se objeví něco podobně zdařilého (a není to zdaleka jediný případ!), projde to takřka nepovšimnuto až na smetiště filmových dějin, Český film se zvedá, měli byste to s ním tu a tam zase (bez předsudku, že to beztak zase bude hrozný) zkusit, možná budete překvapeni.

    • 26.12.2020  23:29
    Babylon Berlín (TV seriál) (2017)
    *****

    Úvodních několik dílů naprosto dokonalá atmosféra nejistoty. Veškeré pozitivní hodnoty naprosto na vedlejší koleji, ty demokratické jsou snad místy přímo vysmívány. Přes morální ambivalentnost všech postav nelze nedržet palce ústřednímu trojlístku (zároveň bohužel i jejich protivníkům). Ve třetí sérii jsem seriál předčasně opustil, změnilo se to v něco, co už vidět nepotřebuji.

    • 16.1.2021  21:09

    Hřejivě teplá romance. SPOILER Timothée Chalamet klame tělem. Není to žádný neukojený puberťák, jak by se mohlo zdát z úvodních záběrů, ale sexuální bestie, která se zmocní napřed nejkrásnější dívky ve městě, pak nejkrásnějšího muže a jako třešinku na dortu si dá broskev... To vše ve vytříbeném estetickém, intelektuálním, hudebním a tom nejpřirozeněji erotickém hávu, nad kterým by i Petronius zaplesal. Ryzí krása.

    • 20.9.2018  16:57

    Slibná první půl hodina se změnila v čirou hrůzu - ne tu asi zamýšlenou, protektorátní, nýbrž filmařskou. To, že Hřebejk bezostyšně vykrádá Muže, který nebyl, to bych ještě přežil, ale co proboha ty kulisy (ta vila vypadá jako ze stavebnice postavená v ateliéru), co ti herci se Sokolem v čele (ve scénách, kdy to má být strejda, kterého děti milují, volí dikci ála Tomáš Hanák, ve vážných scénách, kdy "trpí pochybnostmi" pak psí oči), co ty děsivé dialogy, totálně nezvládnutá scéna návratu "Kodeta" z lágru? A hlavně - jak rozumět tomu, že se jedná o jakési účtování Petra Jarchovského s vlastní rodinnou minulostí, zároveň pak jde o prequel k Pelíškům (kde věk postav samozřejmě vůbec nesedí, viz Jindřiška), ke kterým napsal předlohu Petr Šabach, který v knize Hovno hoří zase účtoval s tou svojí... Může to dohromady dávat smysl? Nehledě na to, že mi přijde komickou potřeba ozřejmit psychologický vývoj figurek z Pelíšků...

    • 17.11.2018  20:04

    Je to nepříjemné sledovat, je to nepříjemné vidět a vědět, ale je to nezbytně nutné, má-li být vůbec nějaká naděje na nápravu. V závěru dokument dost ucouvne, nabídne takové to alibistické řešení - lodní doprava je vlastně fajn, potřebujeme ji, ale ať se polepší. To ho v mých očích dost snižuje.

    • 18.4.2011  01:50

    Jako zábava na nedělní večer zcela vyhovující. Nehodlám se protentokrát zamýšlet nad myšlenkovou úrovní filmu, myslím, že všechny romantické komedie jsou z podstaty padlé na hlavu, tady to není jiné. Ashton Kutcher je velice solidní komik (předvádí, jak se dnes říká, civilní herecký výkon) a i Natalii Portman jsem její roli skoro uvěřil. Trošku mi tam vadili takoví ti kamarádi, kteří mají hrdinům radit a obstarávat humor, ti byli hodně slabí. A dohromady jsem se za celý film čtyřikrát hlasitě zasmál, což je poměrně slušné číslo. Jsem spokojený.

    • 6.1.2012  19:19
    Le Havre (2011)
    ***

    Já se cítím zkrátka podveden. Je to krásný humanistický příběh o spoustě dobrých lidí, se zcela zjevným úmyslem dojímat. Nejenže jsem to nečekal od Kaurismäkiho, průšvih je, že na v tomto žánru a na toto téma existuje mnoho lepších filmů.

    • 13.1.2012  22:34

    Čtvrtá hvězdička za fantastické úvodní titulky, bohužel už je nic v následujících dvou a půl hodinách netrumfne. Líbilo se mi to o něco víc než švédská verze (knihu neznám), hlavně díky Danielu Craigovi (obě představitelky Lisbeth mi přišly srovnatelné), profesionální Fincherově režii (ten se sice tímto filmem nikam neposunul, ale ani neklesnul. To při jeho kvalitách bohatě stačí. Pevně věřím, že brzy opět přijde nějaký jeho majstrštyk) a celkovému posunu od detektivky k thrilleru (to už je samozřejmě zcela subjektivní klad). Celkově nadprůměrný film (lehce), u Finchera podprůměr.

    • 8.2.2012  08:28

    Přečkal jsem i další nechtěnou parodii na strhující herectví Keiry Knightley, z které prostě velká herečka nebude, ani kdyby se na ucho postavila. Na druhou stranu se opět tak strašně snaží, že mi tím opět byla ke konci skoro až sympatická, jen jsem v ní při nejlepší vůli neviděl její postavu. Což vynikne především v kontrastu s Jungem a Freudem, kteří se pohybují po plátně v perfektně uměřených podobách Fassbendera a Mortensena (hlavně Mortensena bych vyzdvihl, jediné jeho gesto ani slovo netahá za ucho ani oko - dokonale soustředěný výkon). Ostatní herci podobně zdatně přihrávají. Vyznamenal se i Cronenberg, který se tentokrát stáhl do pozadí a "pouze" dodal propracovanému scénáři (v podstatě takové psychoanalýze v kostce zručně převedené do konverzačního dramatu) vybroušený historický a estetický rámec.

    • 22.10.2011  01:46
    Nákaza (2011)
    **

    Plýtvání tvůrčím materiálem na film bez příběhu. Skvělá Martinezova hudba v úvodních záběrech vás navnadí na něco, co nepřijde. Naopak se dočkáte spoustu žvanění v podání takových těch už klasických figurek současného amerického filmu - doktorů, jednoho neohroženého novináře a jednoho otce vyrovnávajícího se se ztrátou milované bacilonosičky. Obrazů zkázy, na které jsem dychtivě čekal, jsem se občas dočkal, byly poměrně povedené, člověka jen zamrzí, že jich je tu tak poskrovnu. Soderbergh kašle na nějakou gradaci či dramatický oblouk a tak se žvaní a žvaní, tu a tam se někdo nakazí a zemře, tu a tam někdo vybalí číslo, kolik lidí už to má za sebou. Strašně se to táhne, pak přijde rychlá rádobypointa a je konec Jako jenom takovou rozcvičku bych Nákazu bral, jakožto dílo takřka padesátiletého teoreticky vyzrálého tvůrce, za které jsem zaplatil lístek do kina, nad tím jenom kroutím hlavou.

    • 25.6.2011  08:45

    Mimořádně neinvenční pokračování, dvojka kopíruje všechny úspěšné postupy jedničky. Zcela tak chybí moment překvapení, herci jsou narozdíl od Vegas očividně svázáni tím, že to znovu musí být ukrutná sranda. I tak jsem se nahlas zasmál na čtyřech až pěti místech, další pokračování už ale fakt netočte.

    • 13.11.2011  15:04

    Awakening je horrorem typu Šestý smysl nebo ještě spíše Kruh, který sází na nevysvětlitelný atmosférický děs. Probuzení v některých svých pasážích tuto podívanou nabízí a je v nich velice působivé (i když ti vážní chlapečkové v horrorech už jsou trochu otravní). Bohužel jich není až tolik a příběh nejenže postrádá gradaci ale také nějaký smysl. Byl jsem rád, že moji spolusedící v kině měli v ději podobný guláš jako já a nejsem tudíž hloupý sám. Poprvé jsem pozdvihl obočí hned na začátku (při zjištění, čím se hlavní hrdinka živí) a pak ještě několikrát, a když jsem si to pak v hlavě poskládal dohromady (s tím vám samozřejmě ve filmu pomohou nezbytné flashbacky), vyšla mi z toho jednoduše pitomost. To nic nemění na tom, že Rebecca Hall je krásná a Dominic West sympatický a oba dva velice slušně hrají, a že tahle prapodivná duchařská báchorka má místy výtečnou atmosféru (hlavně ten domeček byl povedený).

    • 30.10.2011  14:28

    Beru všechno zpět - TOHLE je suverénně nejlepší filmový komiks, Spielberg zcela správně kašle na poselství a přidané hodnoty a soustředí se pouze a jenom na technicky bravurní animaci a nádherně přestřelenou akci. Po dloooouhých letech film, u kterého jsem se na necelé dvě hodiny ocitl v kině mimo čas a prostor (nepočítaje v to Antikrista, ale ten zasahoval úplně jiné části signální soustavy) a byl znovu dítětem. Ryzích 100%.

    • 13.8.2011  02:26

    Celkem v klidu přejdu, že tento film trpí řadou nešvarů, kterým trpí všechny ostatní blockbustery, snad jen ten zlý ošetřovatel, to byla opravdu nezáměrně směšná figura a až trochu moc se tím tlačilo na pilu. Myšlenka není rovněž kdovíjak chytrá a lidští herci podávají poměrně šedivé, nicméně nerušící výkony. Zcela je přehrávají digitální opičáci, kteří dokáží budit velké emoce (hlavně Caesar je skutečně impozantní vůdce), hudba Patricka Doyla je nejpovedenější, jakou jsem za poslední roky ve filmu slyšel a díky tomu se aspoň chvílemi dočkáte té kýžené atmosféry vzpoury. Odkazy na původní Planetu opic jsem nezaznamenal, protože si ji pamatuji pouze mlhavě. Celkově vzato, nerozčilujte se nad banálním příběhem a poselstvím (není to zas tak strašné jako například u Avatara), prostě se kochejte obrazem a zvukem a dělejte jako že jste neviděli ten přepálený závěr. 70%

    • 6.4.2011  00:20
    Bastardi (2010)
    **

    Není to až tak šílené, jak jsem čekal. Příběh sice nemá hlavu a patu, napřed připomíná Klass, pak Nebezpečné myšlenky a pak se uchýlí k tomu nejlacinějšímu rozuzlení, takže při závěrečných titulcích patrně obrátíte oči v sloup. Natočen je v průměrně televizním duchu, z těch zmiňovaných skrytých reklam jsem si všiml akorát té na hořčici. Největším kladem jsou herci, kteří nejsou sice kdovíjak skvělí, ovšem nikdo z nich není vyloženě špatný (a to včetně dětských herců), což je u českého filmu skoro zázrak. Nakonec jsem skousnul i toho Tomáše Magnuska. Ano, je to špatný film, je to levný plagiát, ale narozdíl od jiných uživatelů mě nijak neurazil, byl pro mě pro jednou vcelku dobře zkonzumovatelný (ale nijak zvlášť ho nedoporučuju).

    • 6.3.2011  23:27

    Je to dobré, Lynch se udržuje ve formě, toto je takové stylistické cvičení a přesvědčení se o tom, že na to stále ještě má. Tak už ale sem s tim novym celovečerákem.

    • 19.6.2011  15:33
    Motýli v břiše (TV film) (2010)
    **

    Těžko říci, co bylo tvůrčím záměrem. Jako zpráva o stavu mysli mladé generace je to rozhodně znepokojující, každá věta vyřčená ústy dvou ústředních hrdinek působí takřka fyzickou bolest. Příliš ovšem nevěřím stoprocentní autenticitě podobných dokumentů.

    • 14.12.2011  00:01
    Okresní přebor (TV seriál) (2010)
    ****

    Po dokoukání přidávám hvězdičku a měním komentář. Po prvních výborných dílech následuje několik vyloženě slabých, ovšem seriál graduje až k výtečnému finále. Dobře natočeno, scénář jako celek funguje, pouze ve zmíněných nepovedených epizodách dost drhne, ale na ty si po skončení seriálu ani nevzpomenete. Herci jsou naprosto famózní. Ondřeje Vetchého nebudu hodnotit, protože mi jeho herectví nesedí a nejsem asi schopen objektivního hodnocení. Leoš Noha mi se svojí žertovně předstíranou vadou řeči úplně nesedl, Lukáš Langmajer podle mě neumí hrát (ale je jenom v jedné epizodě) a Tatiana Vilhelmová je zpočátku strašná, ale její výkon neuvěřitelně roste. To jsou moje výhrady, všichni ostatní jsou naprosto vynikající a to i v minirolích (Petr Nárožný, Václav Kopta, představitelé rozhodčích a další). Nelze nevyzvednout Luďka Sobotu, u kterého po prvním vyřčeném slově zapomenete na všechny ty hrůzy, ve kterých se v posledních třiceti letech objevoval, hraje naprosto fantasticky. Skvělá je i Jaroslava Pokorná, kterou jsem do té doby neznal, nejlepší z "fotbalistů" je David Novotný, zábavný byl boss Pavel Nečas. Celkově nakonec výborné, opravdu doporučuju dokoukat až do konce.

    • 1.4.2011  20:00

    Vývar z Woodyho Allena. Všechno už tu bylo a všechno v lepším provedení. Nejvtipnější je Allenův klon Hopkins, ostatní herci podávají bohužel pouze průměrné výkony. Dialogy jsou pořád docela vtipné, celková pointa veškerá žádná.

    • 13.11.2010  11:08
    Počátek (2010)
    ****

    Samozřejmě ani já jsem napoprvé nepochopil všechno, ale ono to pro mě není ani nijak zvlášť důležité, abych přesně věděl, v kterém snu se zrovna hrdinové nacházejí. Celým filmem se táhne jediná podstatná dějová linka, totiž vztah DiCapria k jeho zesnulé ženě. Což je opět perfektně napsané a zahrané, Nolan zkrátka umí tvořit vyšinuté sympatické hrdiny na hranici šílenství. Leonardo DiCaprio není sice tak famózní jako Al Pacino v Insomnii či Guy Pearce v Mementu, ovšem je u něj zřejmý pokračující herecký vývoj (ty oslavné ódy jsou poněkud přehnané, ono se spíš všeobecně doufá, že je DiCaprio nový herecký velikán, než že by jím už skutečně byl). Marion Cotillard je patřičně osudově krásná a tajemná a celý film mě v podstatě nezajímalo nic jiného než jejich vztah. Všechno ostatní je pouze omáčka a pokračující Nolanova onanie nad sebou samým (viz též Batmani či Dokonalý trik), což je naopak jeho poloha, kterou velmi nemám rád. Ještě je třeba vyzdvihnout ztvárnění jednotlivých snových světů, Nolanovi se vcelku daří navodit divákovi pocit, že už spolu s hrdiny neví, co je realita a co je sen. Konec je hodně předvídatelný (ale dobrý).

    • 23.1.2011  22:30

    Doufám, že je Natalie Portman fyzicky i psychicky v pořádku po tomto výkonu, který je bezesporu famózní a díky ní nakonec film hodnotím kladně. Je to opět dost nepříjemné psycho, Aronofsky však svojí režií těžko dokáže překvapit - je to technicky brilantní, ovšem vše již bylo u něj viděno. A co se týče příběhu, stejně jako u Wrestlera mě občas napadlo, co tím chtěl Aronofsky vlastně říct a proč to vůbec natočil. Sečteno podtrženo - je to v podstatě dobrý film, nudit se nebudete, budete se cítit nepříjemně (což je zjevně účel), uvidíte skvělou Natalii. Nečekejte myšlenky, umění ani nové vypravěčské postupy. 70%

    • 29.8.2010  23:31
    Ženy v pokušení (2010)
    odpad!

    Patnáct odtrpěných a odstyděných minut, hláška s frndou a starý fór-nefór v podání Jiřího Macháčka jako dva poslední hřebíky do rakve. Konec, odchod. To už se mi hodně dlouho nestalo.

    • 16.2.2010  12:57
    2012 (2009)
    ***

    Emmerichovým spektáklům se vyhýbám, takže nejsem s to moc srovnávat, každopádně je tento film výrazně povedenější než 10 000 př. Kr.. A když už jsem u toho srovnávání, napadá mě Avatar. S vizuální stránkolu jsem byl přinejmenším stejně spokojen - není tak revoluční, ovšem mě zkrátka daleko víc baví obří vlny, zatopené Himaláje či zhroucení Kristovy sochy, než jakési poletující medúzy. Problémem obou filmů jsou scénáře, které nejsou ani průměrné a neobsahují zdaleka tolik nápadů, kolik by se slušelo na stopáž obou filmů. Tady je na tom Emmerich ještě o fous hůř, přibližně třetina filmu je vycpaná vata. Samozřejmě je to šíleně patetické a klišovité (a asi i hloupé, naštěstí jsem film sledoval v angličtině, takže jsem všem těm katastrofickým vývodům úplně dobře nerozuměl), ale skoro po celou dobu velmi zábavné. A hlavně tu hraje John Cusack, který podává v rámci žánru velice solidní výkon a jeho postavě lze vcelku bez potíží držet palce. Stejně jako Amandě Peet, které to opět velice sluší a hraje rovněž slušně. Postava Woodyho Harrelsona je úlet, který naštěstí nemá dlouhého trvání, takže ho lze označit za zábavný. Ostatní postavy jsou zanedbatelné. Pokus o komentář k současnému rozložení politických sil ve světě (ne moc povedený) a snaha dopřát snad každé postavě alespoň okamžik, kdy se projeví její lepší stránka, jsou mi celkem sympatické. Líbilo.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20