jitrnic

jitrnic

Jan Klečka

okres Tachov

17 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 2.4.2009  18:27

    Krásné záběry krajiny a života v ní, krásná Julie Christie a skvělý Terence Stamp. Na druhou stranu přemrštěná délka, ne ůplně věrohodné motivace jednání postav a problém ztotožnit se s hlavní hrdinkou (často mě napadalo, jestli není tak trochu blbá).

    • 1.4.2009  19:57
    Výměna (2008)
    *****

    Nejlepší film Clinta Eastwooda a nejlepší výkon Angeliny Jolie. Ostatní aspekty od výpravy přes scénář až po herce v těch nejmenších rolích rovněž perfektní, takže pro mě i nejlepší film roku 2008.

    • 1.4.2009  16:43

    Pořád jsem čekal, kdy na nás tahle logikou a pravděpodobností naprosto pohrdaící (ale dobře natočená, zahraná, s pěknou muzikou) srajda tzv. ironicky mrkne, nějak sama sebe shodí, ale nestalo se tak (nebo jsem špatně koukal). Ze všech nepravděpodobností mě nejvíce zaujalo, jak dva chlapci vyskočí z vlaku a ocitnou se přímo před Tádž Mahálem a samozřejmě otázka za dvacet milionů na třetího mušketýra. 50%

    • 31.3.2009  21:39

    Nakonec mě film kupodivu do sebe celkem vtáhl a zanechal ve mně ten dojem, který ve mně pravděpodobně zanechat chtěl, takže námitky vůči němu opomíjím. Líbilo se mi to.

    • 30.3.2009  23:27

    Někdy ve třech čtvrtinách filmu jsem se začal těšit, jak se konečně vybarví charaktery na pozadí nějakého opravdu osudového zvratu a nestalo se takřka vůbec nic, děj se došoural do předvídatelného finále a je tak pro mě zatím nejslabším Truffautovým filmem. I tak to stačí na lepší tři hvězdičky, hlavně za ústřední hereckou dvojici.

    • 12.3.2009  11:04

    Určitě je to zajímavě natočené, já však od dokumentu očekávám nové informace resp. nový úhel pohledu a toho jsem se moc nedočkal. I tak je to velmi působivé. to, co jsem se dozvídal o Barmě z médií, jsem měl najednou z první ruky.

    • 9.3.2009  12:08

    Problém je, že film by chtěl ukazovat uvolněné prostředí newyorských bohémů, ale často přitom sklouzává do křeče. Hlavní hrdina na mně i přes kvalitní výkon svěho představitele působil spíš jako laciný kašpárek než jako talentovaný herec (třeba to byl záměr, nevím). Nejzábavnější mi tak přišel mimickými svaly takřka nepohybující Christopher Walken.

    • 9.3.2009  12:06
    Medvídek (2007)
    *****

    Klidně mu odpouštím jeho nedostatky - tohle je film, na který jsem čekal. Je to první český film ze současnosti, ve kterém najdeme hodnověrné charaktery, přirozené dialogy a kvalitní výkony všec zúčastněných herců, kteří skutečně JSOU svými postavami. Vůbec jsem to nečekal zrovna od dua Hřebejk-Jarchovský a od herců jako Macháček či Issová (i když ta chvilkami možná malinko přehrává a možná vás u její postavy napadne, proč tolik tvůrců má potřebu do svého příběhu propašovat někoho duševně chorého). Soudě podle zdejšího hodnocení budu se svým názorem asi dost osamocen (a taky připouštím možnost, že zkrátka filmu nerozumím), ale já byl skoro nadšen a pátou hvězdičku přidávám za duo Menzel-Křesadlová.

    • 4.3.2009  11:17
    Farinelli (1994)
    ***

    Svým způsobem zvrhlá podívaná o tom, jak když někoho nadosmrti zmrzačíte, bude vám potom krásně zpívat o dvě oktávy výš. Vzhledem k tomu, že nejsem operní fajnšmekr a tříčárkované cé je mi ukradené, nepociťoval jsem při Farenneliho zpěvu příliš příjemné pocity, naopak jsem byl spíš zhnusen. Což je podle mě problém, protože autor zjevně počítal s tím, že budeme hudební složkou nadšeni. Hudební čísla zaberou snad polovinu filmu. Zbytek děje pak je dost provařená story. Navíc postava Georga FRidricha Handela mi přijde opravdu podivně pojatá. Největším kladem snímku je kromě věrohodné výpravy a kostýmů především herecký výkon Stefana Dionise - já ho řadím mezi ty nezapomenutelné.

    • 26.2.2009  11:40
    Závada Blair Witch (TV film) (2000)
    *

    Já myslím, že jeden klad by se tomu přece jen dal přičíst k dobru. Není to klasická parodie (kterou nesnáším), je to jakási podivná obskurnost natolik ujetá, že jsem jen nevěřícně kroutil hlavou (a je pořád lepší, když u vás film vyvolá jakoukoliv reakci, než žádnou reakci).

    • 22.2.2009  20:39

    Film jsem po dvaceti minutách vypnul, kvůli otřesnému českému dabingu.

    • 22.2.2009  14:34
    Charlotte Gray (2001)
    odpad!

    Co to bylo???

    • 19.2.2009  11:34

    Škoda, že se skvělou a zcela autenticky působící ústřední hereckou čtveřici (které pomohl scénárista výborně napsanými charaktery) nepovedlo doplnit stejně kvalitními herci - ti působí dost rušivě, což platí hlavně pro Petru Špalkovou a Csongora Kassaie. . I tak je to však asi nejlepší český film posledních let.

    • 17.2.2009  18:29
    Proč bychom se netopili (TV seriál) (2009)
    odpad!

    Nechutná "prázdninová pohodička", neposlouchatelné dialogy a nesnesitelní herci (hlavně dámská část ansámblu). Kdo jste někdy vodu jel, vůbec to s tímhle seriálem nezkoušejte, hodně vás znechutí.

    • 15.2.2009  09:19

    Docela se mi to líbilo, třebaže film zavání kýčem na sto honů - zpomalené záběry vlajících hřív, siluety jezdců v zapadajícím slunci, všude kolem hory, Redford v klobouku rozumějící koním i dětem a další postavy, které, když zrovna necválají na koni, tak sedí u potoka, zpívají u táboráku nebo mudrují o životě (moc se tam nepracuje). Přesto to určitě není špatný film. Je vyprávěn zvolna, neuspěchaně a stejně se mu daří naladit i diváka, navíc je výborně obsazen (i když tu nikdo nic světoborného nepředvádí). Když se film dobral ke svému zcela předvídatelnému konci, zůstal tak ve mně celkem příjemný pocit.

    • 14.2.2009  21:33
    Orbis Pictus (1997)
    ***

    Přepoetizovaná blbůstka, na kterou se příjemně kouká, pokud se zrovna moc neprojevuje hlavní hrdinka.

    • 14.2.2009  21:32
    Tarzan (1984)
    **

    Tak napřed mě zarazilo chování opic, které se drží kolem ramen, objímají se, hladí, hubičkují, mezi nimi pobíhá Tarzan, který svými skřeky spíš než opici připomíná retardovaného občana - uvědomuju si, jak obtížné je takovou postavu věrohodně zahrát, jiná tarzanovská zpracování neznám, takže nevím, jestli ho někdo ztvárnil lépe, určitě však nepoměrně věrohodněji působilo např. Truffatovo Divoké dítě. Ve druhé fázi si zase Tarzan nějak moc rychle navykl životu v tehdejší civilizované společnosti. Možná filmu křivdím a jiná zpracování jsou horší, ale knižní předloha je úplně někde jinde.

    • 14.2.2009  21:30

    Myšlenkou tento film navazuje na Milujte svého zabijáka nebo mu spíše předchází. Zatímco Clooneyho prvotina ukazuje, co se z televize stalo, tento film dává odpověď na otázku "A co by v ní teda měli dávat?", ukazuje dobu, kdy televize vzdělávala a také bojovala za ideály. Triumfem je obsazení Davida Strathama, nedovedu si představit v této roli nikoho jiného.

    • 14.2.2009  21:29

    Na jednu stranu je to stále velmi vysoký režisérův standard, na druhou stranu mě David Fincher tak trochu zklamal tentokrát poněkud nízkou inovativností (na čemž neobvyklý námět nic nemění) a kopírováním vypravěčských fíglů svých (filmařsky dost konvenčních) kolegů. Ze všeho nejvíc mi to připomínalo Forresta Gumpa (tím jak hlavní hrdina - odlišující se a sympaticky naivní tak jako mimochodem propluje dějinami 20. století, aniž by se vnitřně změnil plus postava kapitána hodně podobná poručíku Danovi) a vyprávění formou čtení deníku umírajícímu člověku (kdy čtoucí musí chvílemi přestat číst, jak je dojat) už použil Minghella v Anglickém pacientovi (a možná i někdo před ním, nevím). Co z filmu dělá zapamatováníhodnou událost je kromě Fincherovy technicky tradičně brilantní filmařiny mimořádně dobře fungující herecká spolupráce dua Pitt-Blanchett. Strašně moc jim to spolu šlapalo, nepamatuju, kdy se mi naposledy takhle líbil nějaký filmový pár.

    • 8.2.2009  10:19

    Film nás opět jen tak hřejivě hladí po duši místo aby ukázal skutečné lámání charakterů. Z herců nikdo neselhal, trochu mi vadili dětští herci a nepříjemně překvapili lehce přehrávající Abrhám s Šafránkovou. Mě se nejvíc líbil onikající elegán Menzel.

    • 7.2.2009  23:35

    Prvním problémem je už výchozí situace, zabraňuje mi vcítit se do postav, protože jejich čin mi připadá naprosto nepochopitelný - Stalin po 2.světové válce nabídl svým občanům, kteří po říjnové revoluci emigrovali ze země, aby se vrátili a oni to UDĚLALI (ještě u toho pili a zpívali) a pak nemohli uvěřit tomu, že v jejich zemi jsou porušována lidská práva... Druhá závada tkví v sovětských reáliích, kde se o zlu spíše mluví, než aby nám bylo ukázáno. Dál mi vadí, že propracovány jsou pouze charaktery tří čtyř hlavních postav, zbytek jsou karikatury a figurky. A nakonec výtka tuzemským distributorům - český dabing je dost nesmyslný ve filmu, kde se mluví střídavě rusky a francouzsky a je dost důležité, zda ta či ona postava zrovna rozumí. Přes všechny uvedené výhrady musím, říct, že se mi to nakonec vlastně celkem líbilo, hlavně díky tomu, že ústřední postavy byly zajímavě napsány a zahrány.

    • 6.2.2009  22:42
    Vždy věrný (TV film) (2001)
    **

    Propagandistická obskurnost, vedle níž i Chlapci a chlapi blednou závistí, Olověná vesta převrácená naruby, mimořádně uplakaný závěr zvyšuje šanci, že se přece jen jedná o parodii (s touto variantou jsem se nakonec ztotžnil a vyplývá z toho moje shovívavé hodnocení). Český dabing je ohyzdný.

    • 5.2.2009  23:31
    Tootsie (1982)
    ***

    Rozjezd filmu je velmi vtipný, hlavně díky trojici Hoffman-Murray-Pollack, první půlhodina je naprosto skvělá, potom je to vtipné čím dál tím míň, aniž by to bylo tedy na oplátku kdovíjak chytré. Do finiše se už film jenom tak doplíží. Nedá se říct, že by byla Tootsie někde přímo trapná, jen neudržela na začátku vysoko nasazenou laťku.

    • 5.2.2009  02:28

    Výborně jsem se bavil, nadále považuji Dogma 95 za malý filmový zázrak, přeevším styl herectví je přesně podle mého gusta.

    • 5.2.2009  02:24

    "Já za to všechno můžu. Půjdu a přiznám se, ať popraví mne." "Já půjdu taky" "A já taky." U této a řady dalších scén jsem pochyboval, zda je film opravdu míněn vážně. Jinak je to skoro výborný film (stejně jako u jiných Verhoevenových filmů je i tady možná o trochu víc nahoty, než by bylo třeba), ale těch hluchých míst bylo na můj vkus příliš. Návaznost mezi některými scénami byla také poněkud podivná.

    • 4.2.2009  20:04
    Antonia (1995)
    *

    Nakonec jsem kvůli zdejšímu přemrštěnému hodnocení dal hvězdičku jednu místo dvou, které si film asi zaslouží navzdory velmi nepravděpodobnému nepříběhu a brutálně černobílým postavám (tedy spíše figurám). Oscarová porota nepřekvapila, toto je typický jí oceněný snímek.

    • 3.2.2009  22:37

    Ne zrovna propracovaný scénář, film by klidně snesl o hodinu víc, takhle konec působí, jakoby scénárista nevěděl, co by ještě vymýšlel. Za zmínku určitě stojí báječná Isabelle Huppertová skvěle nadabovaná Milenou Steinmasslovou.

    • 3.2.2009  00:34

    Být to o hodinu kratší, byl by to výborný film. Neúměrně natahované.

    • 1.2.2009  00:54
    Vlk (1994)
    ***

    Postava Michelle Pfeifferové je dost podivná, ale to až tak nevadí, protože se na ní i tak jako vždy báječně kouká (k čemuž stačí i vcelku mdlý herecký výkon), stejně jako postava Jamese Spadera a jeho nepravděpodobný poměr s hrdinovou manželkou. Celkový dojem jako vždy zachraňuje jako vždy skvělý Nicholson, který když si zamane, dokáže vypadat třeba jako vlk...

    • 31.1.2009  22:19
    Sedmikrásky (1966)
    odpad!

    To je jako film???