jitrnic

jitrnic

Jan Klečka

okres Tachov

17 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 17.7.2011  01:15
    Underground (1995)
    ***

    Té hudby bylo trochu příliš, chvílemi už to připomínalo nepřetržitý kravál, obrazy maluje Kusturica jako vždy úchvatné, gagy jsou povedené, tragická rovina dost nepovedená a dohromady mi z toho vychází pořádná pitomost. Což u jiných Kusturicových filmů nevadí, jelikož jde většinou "pouze" o poetické balkánské obrazy. Tady ano, protože Underground se ještě navíc snaží něco sdělit a to se mu kvůli přemíře ztřeštěností, řvoucích dechů, tančících a pitvořících se lidí moc nedaří.

    • 11.7.2011  12:01

    Charlie Kaufman se urval ze řetězu a natočil film o všem, případně film o divadelní hře, která chce být o všem, napěchoval svoje dílo myšlenkami skrytými i zcela bez obalu vyřčenými. Je jich tam tolik, že to možná tak úplně nedrží všechno pohromadě, ale čert to vem. Je to upřímná snaha dostat ze sebe všechno, trochu si nad sebou pobulet, trochu se sám sobě vysmát a na mě to takřka stoprocentně fungovalo. Není asi dobré si takovéto sebehnípavé kusy dopřávat příliš často, ale jednou za čas - proč ne.

    • 25.6.2011  08:45

    Mimořádně neinvenční pokračování, dvojka kopíruje všechny úspěšné postupy jedničky. Zcela tak chybí moment překvapení, herci jsou narozdíl od Vegas očividně svázáni tím, že to znovu musí být ukrutná sranda. I tak jsem se nahlas zasmál na čtyřech až pěti místech, další pokračování už ale fakt netočte.

    • 25.6.2011  00:54

    Je to prasárna, nehorázný útok na divákovy slzné kanálky. Používá k tomu obvyklé pomůcky - postižení, citově okoralý doktor pookřávající tím víc, čím poznává hloubku lidských duší (nebo tak něco), nějaké ty árie, špetku poezie a kvantum rozumů o lidské sounáležitosti (a o rodině, samozřejmě). Je to ovšem výborně natočeno (neinvenčně ale kvalitně) a zahráno. A pokud nekoukáte na film už dopředu s tím, že vás naštve, bude se vám to patrně líbit, asi budete i dojati, jen budete možná na konci na sebe trošku naštváni, že jste se zase nechali opít cukrátkem.

    • 24.6.2011  21:37
    Bílá stuha (2009)
    ****

    Popravdě řečeno jsem příběh vnímal jako vedlejší, čímž nechci nijak snižovat jeho myšlenkovou hloubku. Byl jsem zcela unešen celkovou výtvarnou stylizací, na dvě hodiny jsem se ocitl o století nazpět, úchvatná iluze.

    • 19.6.2011  15:33
    Motýli v břiše (TV film) (2010)
    **

    Těžko říci, co bylo tvůrčím záměrem. Jako zpráva o stavu mysli mladé generace je to rozhodně znepokojující, každá věta vyřčená ústy dvou ústředních hrdinek působí takřka fyzickou bolest. Příliš ovšem nevěřím stoprocentní autenticitě podobných dokumentů.

    • 25.4.2011  00:14
    Oněgin (1999)
    ****

    Veliká krása. Ralph Fiennes i Liv Tyler hrají pouze očima, hudba je patřičně osudová, kamera krásně melancholická. No prostě adaptace, jak si ji představuju. Jen se podle mě trochu moc osekal děj (tipuji, předlohu jsem nečetl, napravím) a rozjezd je poněkud slabší. Víc výtek nemám.

    • 18.4.2011  01:50

    Jako zábava na nedělní večer zcela vyhovující. Nehodlám se protentokrát zamýšlet nad myšlenkovou úrovní filmu, myslím, že všechny romantické komedie jsou z podstaty padlé na hlavu, tady to není jiné. Ashton Kutcher je velice solidní komik (předvádí, jak se dnes říká, civilní herecký výkon) a i Natalii Portman jsem její roli skoro uvěřil. Trošku mi tam vadili takoví ti kamarádi, kteří mají hrdinům radit a obstarávat humor, ti byli hodně slabí. A dohromady jsem se za celý film čtyřikrát hlasitě zasmál, což je poměrně slušné číslo. Jsem spokojený.

    • 6.4.2011  00:20
    Bastardi (2010)
    **

    Není to až tak šílené, jak jsem čekal. Příběh sice nemá hlavu a patu, napřed připomíná Klass, pak Nebezpečné myšlenky a pak se uchýlí k tomu nejlacinějšímu rozuzlení, takže při závěrečných titulcích patrně obrátíte oči v sloup. Natočen je v průměrně televizním duchu, z těch zmiňovaných skrytých reklam jsem si všiml akorát té na hořčici. Největším kladem jsou herci, kteří nejsou sice kdovíjak skvělí, ovšem nikdo z nich není vyloženě špatný (a to včetně dětských herců), což je u českého filmu skoro zázrak. Nakonec jsem skousnul i toho Tomáše Magnuska. Ano, je to špatný film, je to levný plagiát, ale narozdíl od jiných uživatelů mě nijak neurazil, byl pro mě pro jednou vcelku dobře zkonzumovatelný (ale nijak zvlášť ho nedoporučuju).

    • 1.4.2011  20:00

    Vývar z Woodyho Allena. Všechno už tu bylo a všechno v lepším provedení. Nejvtipnější je Allenův klon Hopkins, ostatní herci podávají bohužel pouze průměrné výkony. Dialogy jsou pořád docela vtipné, celková pointa veškerá žádná.

    • 11.3.2011  01:15

    Asi jsem se taky do toho trošku zašmodrchal. Každopádně to řadím k tomu slabšímu, čím nás bratři Coenové obšťastnili myslím, že v žádném ohledu nad jinými jejich filmy nevyniká, všechno jsme mohli vidět jinde v lepším provedení.

    • 7.3.2011  00:31

    Lehkou rukou vedená mírně ujetá komedie plná báječně střelených vedlejších postav, přirozených neokoukaných herců a nádherné hudby. Sam Mendes předvádí skvělý výkon (film působí oním blahodárným dojmem, že je točen pro radost), všechno je na svém místě, žádné gesto ani slovo není zbytečné. Přesto, když si děj filmu promítnu v hlavě ještě jednou, nedrží to jako celek podle mě úplně pohromadě, nedokážu přesně říct proč. I tak vřele doporučuju. Velice, velice příjemný film.

    • 6.3.2011  23:27

    Je to dobré, Lynch se udržuje ve formě, toto je takové stylistické cvičení a přesvědčení se o tom, že na to stále ještě má. Tak už ale sem s tim novym celovečerákem.

    • 28.2.2011  01:54

    Je sympatické, jak dokázal být Spielberg pro jednou nevtíravý a příjemně divný. Co se mu nepovedlo, je obsazení Christiana Balea, který jednak šíleně přehrává a druhak se jeho postava chová jako by jí bylo asi tak o tři roky méně než kolik bylo Baleovi v době natáčení, díky čemuž působí jeho Jamie poněkud opožděně. Vzhledem k tomu, že s Balem strávíme celé dvě a půl hodiny trvání filmu, je to celkem problém. Moc se naopak povedlo obsazení Johna Malkoviche, u kterého jsem vždy jen čekal, kdy se zase konečně objeví na scéně. Jistě si všimnete i dalších pozdějších hereckých hvězd - Joea Pantoliana a Bena Stillera (u kterého je zajímavé, že vypadal před čtyřiadvaceti lety prakticky stejně jako dnes). Říše slunce je dobrý, trochu zdlouhavý, netradičně pojatý válečný film.

    • 6.2.2011  19:46

    Tváří se to temně a mysteriózně, ovšem je to nabubřelá pitomost o voňavkářích. Ještě víc sráží film samotný závěr (který je bohužel myšlen smrtelně vážně - stejně jako třeba scéna z úvodu filmu, kdy hrdina-novorozeně lapí bleskurychle k němu se přibližující prst a přiloží si ho k nosu). Veliká hloupost.

    • 6.2.2011  01:11
    Zalknutí (2008)
    ****

    Nihilisticky vyšinutou náladu knihy se povedlo zachovat, díky nenápadným perfektně ladícím kulisám a přesným hercům, v čele samozřejmě se Samem Rockwellem, kterému takřka nepřetržitý pobyt na plátně zjevně dělá dobře. Clark Gregg neměl vyšší ambici než věrně zobrazit předlohu, to se mu povedlo takřka dokonale (což je obdivuhodné vzhledem k výstřednosti knihy). Takže jste-li znalci Palahniukových děl, určitě se nezatěžujte srovnáváním s Fincherovým ztvárněním Klubu rváčů, tady se hraje na úplně jiném hřišti. Jediné, co se moc nepovedlo bylo ztvárnění pravděpodobně v knize nejvtipnější (co si tak pamatuju), ad absurdum vygradované scény PUDL. Naopak moc se povedl sountrack. Nečetli-li jste nic od Palhniuka nebo jste jím byli znechuceni, asi to s tímhle filmem ani nezkoušejte.

    • 1.2.2011  11:23

    Hlavní problém spočívá ve stopáži, příběhu by slušel formát seriálu či klidně rozmáchlého čtyřhodinového opusu, v necelých dvou hodinách si ani nestihnete vytvořit k postavám nějaký vztah, hodně se skáče a zkracuje a najednou je tu konec. Dále postava samotného Goyi je jaksi nemastná neslaná, Skarsgard ani neměl příliš mnoho šancí se předvést. Příběhu tak dominuje postava Lorenza v podání Javiera Bardema (která má jediná jakýsi zajímavý vývoj, ale i tak u něj platí to co u všech ústředních postav - chtěl bych o něm vědět mnohem víc). Líbil se mrazivý závěr i hudba Varhana Orchestroviče Bauera. Co se týče Formana, jsem rád, že neustoupil ze svých postojů, opět sděluje myšlenky a divákovi se nepodbízí, tentokrát se mu pouze příliš nezdařil emocinální dopad. Po Taking Off a Valmontovi (a také po slabé předloze budoucího filmu Mnichovský přízrak) začínám mít trochu podezření, že bude možná chyba v Carriérovi jakožto scénáristovi.

    • 29.1.2011  18:59

    Dostane se vám přesně toho, co od filmu očekáváte. Autorský vklad Alana Parkera je naprosto nulový, je to řemeslně slušně odvedená práce na téma rasismus, kde do rolí padouchů byli vybráni opravdu ti nejodpornější hnusáci a vůbec se tu pořádně tlačí na pilu, aby i pitomec pochopil, že rasismus je špatný. Zaznamenáníhodný je skvělý Hackman.

    • 24.1.2011  01:28
    Podfu(c)k (2000)
    ***

    Dostalo se mi toho, co jsem očekával, slušné rádobydrsné zábavy, kde děj je nepodstatný, důležitější jsou různí žvanící gangsteři, tu a tam je to vtipné, tu a tam zase ne. Brad Pitt je velice zábavný, Benicio del Toro překvapivě přehrává, ostatní jsou odpovídající.

    • 23.1.2011  22:30

    Doufám, že je Natalie Portman fyzicky i psychicky v pořádku po tomto výkonu, který je bezesporu famózní a díky ní nakonec film hodnotím kladně. Je to opět dost nepříjemné psycho, Aronofsky však svojí režií těžko dokáže překvapit - je to technicky brilantní, ovšem vše již bylo u něj viděno. A co se týče příběhu, stejně jako u Wrestlera mě občas napadlo, co tím chtěl Aronofsky vlastně říct a proč to vůbec natočil. Sečteno podtrženo - je to v podstatě dobrý film, nudit se nebudete, budete se cítit nepříjemně (což je zjevně účel), uvidíte skvělou Natalii. Nečekejte myšlenky, umění ani nové vypravěčské postupy. 70%

    • 23.1.2011  19:13

    Ale co, já nejsem kritik, na nějaké obektivní hodnocení se můžu vyprdnout a s klidem dávám pět hvězd. Strašně se mi to líbilo - po slabším začátku nabírá film čím dál větší obrátky, takže vyjma prvních dvaceti minut jsem se takřka nepřetržitě chechtal a na konci jsem byl dojatý až k slzám. Kritiky například scénáře chápu, já o chybách toho filmu také vím, ale jsou pro mě zcela bezvýznamné (naopak nedokonalosti a nepravděpodobnosti dodávají tomuto filmu na osobitosti). Krása.

    • 10.1.2011  10:41
    Maléna (2000)
    ****

    Já jsem nějak nepochopil, proč že přesně se z Malény stala prostitutka, po prvních dvaceti minutách plných vlnění se Monicy Bellucci, nadržených pohledů a domácí onanie jsem to chtěl vypnout. U filmu mě udržela opět úžasná Morriconeho hudba, nádherná kamera a povedená postava Renatova tatínka. Nakonec se i ten příběh rozvinul docela zajímavě. Kromě již zmíněné hudby a kamery mají na výsledném příjemně melancholickém vyznění největší zásluhu přesní herci, především ústřední duo Bellucci, Sulfaro. Tornatore pak podal daleko lepší výkon jako režisér než jako scénárista.

    • 9.1.2011  17:42

    Jack Shaheen je v lepším případě pouze hloupý, v horším ještě k tomu zaplacený. Mně se také nelíbí stereotypy, ať už o Arabech či o komkoliv jiném. Ovšem vzájemné soužití Západu a muslimského světa je zkrátka v současnosti velkým problémem a to samozřejmě nahrává tvůrcům různých akčních béček, kde Araby ztělesňují jako nelítostné kruťasy. Expert Jack Shaheen si toho všimnul u 300 filmů, což je podle něj 25% vešeré hollywoodské produkce. Už u této informace byste měli zpozornět. Nijak se neobtěžuje s vyvracením mýtů, prostě je jen vyjmenovává na pozadí béčkových stříleček (s nesnesitelným výrazem někoho, kdo nám právě sděluje VELKOU PRAVDU). Na závěr se nám tedy pokusí předložit svůj pohled, ovšem ten je úplně stejně hloupý a stereotypní jako ten hollywoodský (teď hodně zjednodušuji - po Shaheenově vzoru. Možná se mýlím, ale nelze podle mě mluvit o nějakém "hollywoodském pohledu". Vždy jen o pohledu jednotlivých producentů a tvůrců). Myšlenka dokumentu je ale vcelku chvályhodná a pokud někomu otevře oči, tak budiž, pak to celé mělo smysl. Ale o tom dost pochybuji.

    • 31.12.2010  17:53

    Docela zábavná agitka, příliš natahovaná sice, zato s velice povedenými animacemi. Nic víc, nic míň.

    • 30.12.2010  21:42

    Nějak mě to nechytlo, jestli hrdinové zemřou nebo jestli duch lesa bude o hlavu kratší, mi bylo v podstatě jedno. Animace je zvláštní kombinací několika solidních nápadů a naprostého (a podle mě nezáměrného) diletantství při zachycení jakéhokoliv rychlejšího pohybu. Dále považuji ekologické poselství filmu za poněkud laciné a na závěr chci pochválit český dabing.

    • 13.11.2010  11:08
    Počátek (2010)
    ****

    Samozřejmě ani já jsem napoprvé nepochopil všechno, ale ono to pro mě není ani nijak zvlášť důležité, abych přesně věděl, v kterém snu se zrovna hrdinové nacházejí. Celým filmem se táhne jediná podstatná dějová linka, totiž vztah DiCapria k jeho zesnulé ženě. Což je opět perfektně napsané a zahrané, Nolan zkrátka umí tvořit vyšinuté sympatické hrdiny na hranici šílenství. Leonardo DiCaprio není sice tak famózní jako Al Pacino v Insomnii či Guy Pearce v Mementu, ovšem je u něj zřejmý pokračující herecký vývoj (ty oslavné ódy jsou poněkud přehnané, ono se spíš všeobecně doufá, že je DiCaprio nový herecký velikán, než že by jím už skutečně byl). Marion Cotillard je patřičně osudově krásná a tajemná a celý film mě v podstatě nezajímalo nic jiného než jejich vztah. Všechno ostatní je pouze omáčka a pokračující Nolanova onanie nad sebou samým (viz též Batmani či Dokonalý trik), což je naopak jeho poloha, kterou velmi nemám rád. Ještě je třeba vyzdvihnout ztvárnění jednotlivých snových světů, Nolanovi se vcelku daří navodit divákovi pocit, že už spolu s hrdiny neví, co je realita a co je sen. Konec je hodně předvídatelný (ale dobrý).

    • 13.11.2010  10:41
    Mlha (2007)
    ***

    Závěr je velice působivý, ovšem zjevně dopředu připravený (to bude bomba!). To, jak k němu postavy dokráčely, poněkud postrádá smysl, ovšem začnete o tom pravděpodobně přemýšlet až po skončení filmu. Bavíte-li se ovšem filmem jako v podstatě béčkovým horrorem - thrillerem, který v podstatě dodržuje všechna žánrová pravidla a nejdete na film s očekáváním "nového Darabonta".

    • 23.10.2010  11:25

    Kamera, hudba, poetika Nové vlny i bezútěšná atmosféra poválečných let, tomu všemu nelze nic vytknout, ovšem nemůžu si pomoct, celé mi to přišlo tak nějak zmítající se v křeči, především díky šroubovaným dialogům často ochotnicky přednášeným (už ten úvodní monolog...). A Vojtěch často působil v podání Petra Formana spíš než jako divoch jako momentálně zaostalý.

    • 25.9.2010  11:33

    Rodinný film, který nikoho neurazí, oslavuje ty hezké hodnoty, netřeba je znovu jmenovat, je to pořád a dokola to samé. Netřeba se zde ani trumfovat, kdo zde vyjmenuje víc vykradených filmů, je jich opravdu hodně. Dobrý film z tohoto vývaru dělají jednoznačně Jeff Bridges s Kevinem Spaceym (jeho výkon bych dokonce označil za mimořádný, ono zahrajte někoho mezi bláznem a mimozemšťanem, abyste nebyli směšní).

    • 20.9.2010  01:44

    Tak jasně, je to pozérská samohana, to ano, ovšem dokonale natočená a stylově zahraná. Za povšimnutí stojí kamera a hudba dodávající filmu snovou atmosféru, Hurt s Bernalem v epizodních rolích, asi tak polovina vyřčených mouder (třeba to o středu a okrajích vesmíru) a španělská tanečnice. Čert vem pár samoúčelných ujetostí, druhou polovinu oněch mouder (třeba to o těch houslích) i hloupý závěr. A výjimečně doporučuju film v půlce přerušit a tak na půl hodiny si od něj odpočinout.