Oblíbení skladatelé (10)
Viděné filmy: Mlčení jehňátek (1991), Philadelphia (1993), Sedm (1995), Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001), Pán prstenů: Dvě věže (2002), Pán prstenů: Návrat krále (2003), Hobit: Neočekávaná cesta (2012), Vlk z Wall Street, Hobit: Šmakova dračí poušť (2013), Hobit: Bitva pěti armád (2014).
Oblíbené soundtracky: Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001), Pán prstenů: Dvě věže (2002), Pán prstenů: Návrat krále (2003), Hobit: Neočekávaná cesta (2012), Hobit: Bitva pěti armád (2014).
Navždy spojený s trilogií Pána prstenů. Lepší hudbu člověk nenajde a tady jí má celé hodiny. Tento soundtrack podle mého názoru zůstane nepřekonaný. Nejlepším soundtrackem je pro mě nejspíš ve filmu Pán prstenů: Návrat krále, ale celá trilogie je prostě úžasná.
Viděné filmy: Rain Man (1988), Kokosy na sněhu (1993), Lví král (1994), Gladiátor (2000), Pearl Harbor, Hannibal (2001), Kruh (2002), Lepší pozdě nežli později (2003), Příběh žraloka (2004), Madagaskar, Kruh 2, Batman začíná (2005), Šifra mistra Leonarda, Prázdniny, Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže (2006), Simpsonovi ve filmu, Piráti z Karibiku: Na konci světa (2007), Madagaskar 2: Útěk do Afriky (2008), Sherlock Holmes, Andělé a démoni (2009), Poznáš, až to přijde?, Počátek (2010), Sherlock Holmes: Hra stínů, Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna (2011), Temný rytíř povstal (2012), Rivalové (2013), Interstellar, Amazing Spider-Man 2 (2014).
Oblíbené soundtracky: Rain Man (1988), Pearl Harbor (2001), Kruh (2002), Sherlock Holmes (2009), Počátek (2010), Temný rytíř povstal (2012), Rivalové (2013), Interstellar, Amazing Spider-Man 2 (2014).
I když si jsou občas některé z jeho soundtracků podobné, je v nich něco jiného. Tenhle chlap je vyloženě génius, nejvíc si ho cením za hudbu k filmům Interstellar, Počátek, Rivalové, Pearl Harbor a Temný rytíř.
Viděné filmy: Forrest Gump (1994), Magická posedlost (1998), Myšák Stuart Little (1999), Trosečník (2000), Mumie se vrací (2001), Myšák Stuart Little 2 (2002), Van Helsing (2004), Captain America: První Avenger (2011), Avengers (2012).
Oblíbené soundtracky: Forrest Gump (1994), Trosečník (2000), Avengers (2012).
Jeho soundtrack k filmu Forrest Gump je pro mě stále mezi trojicí nejlepších už řadu let. Stejně jako James Horner nepřekoná Titanic a Howard Shore nepřekoná Pána prstenů, tak ani u Alana Silvestriho nehrozí, že složí lepší hudbu, než tu u Forresta. Přesto stále dokazuje, že je to výtečný skladatel (Trosečník, Avengers).
Viděné filmy: Vykoupení z věznice Shawshank (1994), Zelená míle, Americká krása (1999), Pošli to dál (2000), Hledá se Nemo (2003), Nouzový východ (2008), Černobílý svět (2011).
Oblíbené soundtracky: Vykoupení z věznice Shawshank (1994), Zelená míle, Americká krása (1999), Černobílý svět (2011).
Dostalo se mu možnosti složit hudbu k těm největším filmům a on jí nepohrdl. Vytvořil tu jedinou složku, která ještě filmům chyběla a veledíla mohla být dokonána. Těžko uvěřit, že ve filmech Zelená míle, Americká krása a Vykoupení z věznice Shawshank stojí za hudbou ten samý člověk. Tolik talentu se jen tak nevidí.
Viděné filmy: Vetřelci (1986), Jumanji (1995), Titanic (1997), Grinch (2000), Čistá duše (2001), Chlapec v pruhovaném pyžamu (2008), Avatar (2009), Amazing Spider-Man (2012).
Oblíbené soundtracky: Titanic (1997), Avatar (2009), Amazing Spider-Man (2012).
Soundtrack k Titanicu už asi nepřekoná, přesto se mu dál daří držet si svou úroveň. Dále mě zaujala hudba k výše zmíněným filmům, ale Titanic jednoznačně vede.
Dnes (23.6.2015) jsem se doslechl, že James zemřel. Odpočívejte v pokoji.
Viděné filmy: Zápisník jedné lásky (2004), Klikař Charlie (2007), Je to i můj život, Chceš mě, chci tě (2009), Poslední píseň (2010).
Oblíbené soundtracky: Zápisník jedné lásky (2004), Je to i můj život, (2009), Poslední píseň (2010).
Lehké, klidné, sladké melodie k ještě lehčím, klidnějším a sladším filmům tvoří Aaron Zigman. Nick Cassavetes dělá dobře, že s ním spolupracuje. Mezi největší díla patří Zápisník jedné lásky a Je to i můj život.
Viděné filmy: Nedotknutelní (2011).
Oblíbené filmy: Nedotknutelní (2011).
Soundtrack k filmu Nedotknutelní poslouchám hodně často (zvlášť skladbu Una Mattina), mám v záložkách i celá jeho alba. Hudba je to vyloženě krásná, stačí pustit, zabořit se do peřin a představovat si jak nádherný je svět s touto hudbou.
Viděné filmy: Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje (1977), Star Wars: Epizoda V - Impérium vrací úder (1980), Star Wars: Epizoda VI - Návrat Jediho (1983), Sám doma (1990), Sám doma 2: Ztracen v New Yorku (1992), Schindlerův seznam, Jurský park (1993), Ztracený svět: Jurský park (1997), Zachraňte vojína Ryana (1998), Star Wars: Epizoda I - Skrytá hrozba (1999), Harry Potter a Kámen mudrců (2001), Star Wars: Epizoda II - Klony útočí, Chyť mě, když to dokážeš, Harry Potter a Tajemná komnata (2002), Terminál, Harry Potter a vězeň z Azkabanu (2004), Válka světů, Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů (2005).
Oblíbené soundtracky: Sám doma (1990), Schindlerův seznam (1993), Harry Potter a Kámen mudrců (2001), Harry Potter a Tajemná komnata (2002), Terminál, Harry Potter a vězeň z Azkabanu (2004), Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů (2005).
Tento muž má za sebou celé dekády ve skladatelském křesle a je to vidět. Desítky filmů obohatil svým umem a talentem. Dvě trilogie Star Wars jsou kompletně vynikající i díky jeho přínosu. Mrzí mě, že se nepodílel na dalších dílech Harryho Pottera, protože to on položil základy k tak perfektní hudbě, ze které později těžili ostatní skladatelé. Harry Potter a Kámen mudrců u mě asi zabodoval nejvíc a nesmím opomenout filmy jako Terminál a Schindlerův seznam.
Viděné filmy: Batman (1989), Střihoruký Edward (1990), Dobrý Will Hunting (1997), Ospalá díra (1999), Spider-Man, Červený drak (2002), Velká ryba (2003), Spider-Man 2 (2004), Karlík a továrna na čokoládu (2005), Wanted (2008), Ocelová pěst (2011), Terapie láskou, Temné stíny (2012), Avengers: Age of Ultron (2015).
Oblíbené soundtracky: Spider-Man (2002), Velká ryba (2003), Karlík a továrna na čokoládu (2005), Terapie láskou (2012).
Dvorní skladatel Tima Burtona se opravdu činí, vždy se vytasí s kouzelnou hudbou, která dokonale zapadá do tématu. Nejvíc mě okouzlila Velká ryba a taky hudba k filmu Spider-Man nebyla vůbec špatná.
Viděné filmy: Pí (1998), Requiem za sen (2000), Fontána (2006), Určitě, možná (2008), Černá labuť (2010).
Oblíbené soundtracky: Requiem za sen (2000), Fontána (2006), Určitě, možná (2008), Černá labuť (2010).
Spolupráce Mansell + Aronofsky funguje na jedničku. Věhlasná a nepřekonatelná Černá labuť je toho důkazem, výtečná Fontána taktéž. Mimo tuto spolupráci se mi líbil i soundtrack k filmu Určitě, možná.