Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (2 459)

plakát

Hodný, zlý a divný (2008) 

Scénář: Ji-woon Kim, Min-suk Kim .. "..Slepenec několika akčních scén pospojovaných humornými eskapádami. Rezignace na epičnost (většinu filmu se točíme kolem jednoho tržiště) a budování charakteru postav, ty jsou spíše pozérskými karikaturami. Možná to byl záměr, ale mě to nebavilo. Gradace příběhu i jednotlivých scén (ubíjející předzávěrečná honička) neexistuje, překvapivé finále už pro mě spíš nuda. Rytmický hudební doprovod efektně nasnímaných akčních scén tomu občas dodá šmrnc, ale většinou mi to připadalo jako by se mě někdo snažil opít rohlíkem - "tak tam šoupneme tu pecku z Kill Billa, to maj lidi rádi. A necháme to hrát 10 minut - pro sichr.".." _ Že vám ten text něco připomíná? Ano, tyto slova použil již můj kamarád a já s ním bezvýhradně souhlasím. _____ Za sebe už jen dodám, že Ji-woon Kim si bere rád do rukou sousta, které nedokáže uspokojivě zpracovat. Nudil duchařskou báchorkou Janghwa, Hongryeon, drhnul při mafiánské osudovce Dalkomhan insaeng a nezvládl ani westernovou vykrádačku/poctu The Good, the Bad and the Ugly s prohozením poslední postavy za jednoduchého korejského protivína. Technickou preciznost v čele s vymazleno kamerou podpírá oblíbený hudební doprovod, ovšem nohy podlamuje utahanost a žánrová přeplácanost. Westernům prostě není v jednadvacátém století (zatím?) přáno.

plakát

Veřejný nepřítel č. 1: Epilog (2008) 

Scénář: Abdel Raouf Dafri, Jean-François Richet .. Français gangster. Jacques Mesrine. 28. prosince 1936 - 2. listopadu 1979 kráčel tento šarmantní chlapík zejména po Pařížských ulicích a psal svůj bohatý život předního muže zločinu z temného podsvětí. Jeho filmový portrét svojí skladbou obeznámení se s osobou, důvody, vzestupem, apod. nikterak nepřekvapí, ale osobně mi byl potěšením v každičkém úseku, scéně, záběru. Zpracováním, tj. vykreslením dobového odéru, kostýmy i výpravou velice precizní - jde vidět, že se Richetův štáb na tak závažný film patřičně připravil. Totéž předvádí Vincent Cassel, patrně ve své životní roli a náležitě se jí oddává. Nepříliš známý režisér Jean-François Richet pak odvádí poctivou práci a tesá do náhrobku subžánru „zločineckých poct“ další kousek z takzvané povinné četby! ___ Dovětek, který "prolog" nepřekonává, pouze prohlubuje postavu a ke konci, na druhý úhel pohledu, už jen natahuje dávno vyřčený ortel. 90% _ BlackBox Projekce

plakát

Sedm životů (2008) 

Scénář: Grant Nieporte .. Will Smith & Gabriele Muccino a jejich druhý, opět průhledný tah na divákovy emoce. V úvodu sice zabalený do nejasné struktury zmatených scén, ovšem ještě do poloviny děje se však obsah láme a první "otázekplný" záběr rázem vyzrazuje celičkou pointu a zbytek filmu se už na ni a nutné doobjasnění souvislostí vlastně jen čeká. A tady se Muccino všemožně snaží tvořit krásné, z různých období seskládané, dojemnou atmosférou nasáklé, obrazy, hudba uchu lahodí (zvláště excelentní klavírovka během milostné scény) a Will Smith opět dokazuje, jak skvělý je herec. Nejspíš takový scénář totiž ani jinak nejde podat. Ke konci se pak asi najdou diváci, kterým budou slzy kanout a pravda, že Rosario Dawson vypadá tak dobře, že bych jí srdce také poskytl, jenže mé oči zůstaly suché. Bohužel, nic není tak silné, abych měl chuť si po skončení filmu dát opakovanou projekci, kdy bych se mohl opájet fungováním všech segmentů a flashbacků. Takže zase za tři.

plakát

Výměna (2008) 

Scénář: J. Michael Straczynski .. Clint Eastwood si rok magických osmiček zatraceně užil. Nejprve Changeling, tohle silné melodrama - následované vyzrálým ohlédnutím Gran Torino. Taktéž Angelina Jolie zavadila v jednom roce o dva výtečné kousky (+ Wanted). Tentokrát, zvláště díky dlouhým šatům a decentnímu účesu, nemá možnost strhávat pozornost jinak než tím, že prostě přesvědčivě a výtečně hraje. Technicky velice precizně zvládnuté dílo, které díky poutavému a vrstvenému příběhu uneseného a později zaměněného chlapce nenudí a to ani přes tvůrcovu celkem obvyklou velkou stopáž, ve které vše plyne pozvolna. Přesně podle not, které Clint mistrně diriguje.

plakát

Appaloosa (2008) 

Scénář: Ed Harris, Robert Knott .. Ed Harris se (při psaní adaptace) patrně zbláznil. Tak banální příběh, až sem zíral, že se to tak opravdu děje... Vznikl podobný westernový průser jako 3:10 to Yuma, jenže nemá ani ten stylový šmrnc ani větší akční vložku - jen dvojici bezcitných kamarádů (Harris & Mortensen), kteří vedou pekelně nudné dialogy nad svým dosavadním životním počínáním. Do jejich kecání se postupně připlete soupeř (nevyužitý Irons) a pitomoučká slečna (příšerně vypadající Zellweger), kolem které se dění motá více než kolem střílení. Slaboduchý western prostě nezachrání ani hezky znějící, divácky vděčné, obsazení.

plakát

Milk (2008) 

Scénář: Dustin Lance Black .. My name is Harvey Milk and I'm here to recruit you! _ Gus Van Sant - zvučně znějící jméno, za kterým si ale nedokážu doposud vybavit žádný extra výrazný film. Po filmu Milk tento problém, alespoň pár příštích měsíců, mít nebudu. Odvážné homosexuální téma zpracoval otevřeně, stylovou atmosféru vkusně dotváří vkládáním dobových záběrů a díky tématu silnému už ze své podstaty je dostatečně působivý. Harvey Milk neměl jednoduchý život, ale byl bojovník a nakonec skoro mučedník a Sean Penn zase jednou zvládl přetavit svůj "fully" herecký um v přesvědčivý divácký zážitek. 75%.

plakát

Gran Torino (2008) 

Scénář: Nick Schenk .. Z poslední tvůrčí pětiletky Clint Eastwooda je tento film, když už ne tím nejlepším, tak rozhodně tím, který mi nejvíce sednul a udělal radost svoji vyspělostí a rozhledem. Sice přímočaré a předvídatelné, ovšem tak bravurně podané, až srdce plesá. Clint Eastwood se vyrovnává se svojí drsnou minulostí postav a prostřednictvím nerudného válečného veterána koncertuje jak herecky tak režijně. Někdy je k tomu třeba ujít dlouhou cestu. ___ Zápletka předkládá velký a taky dostatečně využitý prostor ke kritickému pohledu na předměstský život, imigranty, gangy či xenofobní předsudky. Přísný otcovský přístup střídají parádní trefné glosy na paletu problémů stáří vs. mládí vs. přistěhovalci. Tahle reflexe se mi prostě stoprocentně líbí!

plakát

Austrálie (2008) 

Scénář: Baz Luhrmann, Stuart Beattie, Ronald Harwood, Richard Flanagan .. Baz Luhrmann přestřelil. Za použití dětského vyprávěče předkládá dětinsky přeplácanou vyprávěnku, divoce dynamickou, pestře vykolorovanou s častými kamerovými nálety. Rámcově vsadil na starosvětskou výpravnou romanci, která je dojemná, příjemná, lehoučká, jenže do ní nacpal tolik digitálních efektů nevalné kvality, že opojně nechutná, i když tak vypadá. Navíc ve druhé polovině začnou v nadstavované stopáži chvílemi bolet i ty všemožné klišé a žánrové guláše, že vyšší hodnocení nejsem schopný dát ani za pomoci jedné z nejpřitažlivějších dvojic prohánějící se přenádhernou krajinou. A problém ukradených dětí by si zasloužil jiný příběh než doplněk k epické romanci.