Psema

Psema

Petr Semecký

okres Praha
věčný student

homepage

Twitter: petr_semecky

187 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 26 39 51
    • 16.10.2018  22:21
    Halloween (2018)
    ****

    Škoda plnotučných žánrových klišátek, oslých můstků v logistice a absence logiky u (záměrně?) mužských postav. Starý dobrý Johnny C. totiž pumpuje do Michaela neředěnou soundtrackovou infuzi, Jamie si s chutí ohlídala scream queen korunku a Green má hned několik výborných nápadů (nejen u killů), za které si stojí za to tenhle návrat domů užít. H20 nicméně bavila víc a i obrat kořisti v lovce byl u ní divácky orgasmičtější. 7/10

    • 10.10.2018  17:01
    Zmlsané dějiny (TV pořad) (2018)
    ***

    Stylizace nekonečný "cringe overload". Táhnou to prostě jen informace.

    • 8.10.2018  08:48
    Venom (2018)
    **

    We are boredom.

    • 5.10.2018  22:58

    Neil Armstrong wikipedia page: The Movie feat. lyrika míchaná s patosem, autista Gosling s nulovou chemií vůči Foyovce a Chazellovo typické vykrádání vašich oblíbených filmů za posledních 40 let. Posledních 30 minut už jsem Apollo tlačil k měsíci vlastní silou mysli, jen abych neslyšel Hurwitze brnkat další mix temp music Interstellaru s nádechem La La Landu.

    • 2.10.2018  01:04

    Kdyby to natočil Polanski, možná by to i působilo jako ucelená vize a nikoli jako nekoncepční přepínání subžánrů. Takhle děsivé asi jen pro ty, co od 70. let neviděli nic než hollywoodský hororový popcorn. 5/10

    • 29.9.2018  18:07

    Film o genderové normalizaci, který neumětelsky přechází mezi sexismem a šovinismem a zmůže se jenom na obehranou sbírku klišé vystavěnou na základě požadavků nekonečného zástupu product placementu. Logiku, návaznosti či alespoň snahu o vybudování funkčního filmového světa raději nehledat. Před vypíchnutím očí zachraňují Langoš s Polívkovou a metavtip o erotické inzerci Šteflové.

    • 27.9.2018  20:41

    Všechno, co jste kdy slyšeli o Hanu Solovi a nepotřebovali jste vidět.

    • 25.9.2018  21:47

    Čistá lobotomie od začátku do konce. Trevorrow je bohužel scenáristická nula a tentokrát dal dohromady nepoživatelný humus, který se snad ani nesnaží vykročit z vod céčkového direct-to-video zla. Naopak se v něm rochní a stejně jako minule se snaží obhájit vraždění nevinných lidí tím, že si vyhynulý a smrtelně nebezpečný druh zaslouží místo pod sluncem. Neskutečné wtf, které je o to otravnější, čím víc se Bayona solidním řemeslem snaží maskovat, že na scénáři nezáleží, zásadní je hýkání nad tunovým dinosaurem chodícím po zjevně nezničitelné střeše. Nechápu, ale je mi na blití.

    • 14.9.2018  21:18
    Green Book (2018)
    *****

    The Green Book: V Česku to velkej úspěch mít nebude, protože je to o rasismu, takže slušnolidem rupne cévka a polovina recenzentů to označí za kalkul a uslzenou tlačenku. Já to ale naprosto miluju. Není to tak falešně oscarově vyhoněný jako Hidden Figures (už jste zapomněli, co?), naopak to působí upřímně a Viggo s Mahershalou Alim jsou naprostý kamarádi do deště. Parádní vánoční film o překvapivém přátelství, ve kterým se rasismus řeší s lehkostí a bez zbytečných výlevů. 2 hodiny jsem řval jako želva a zajímala by mě statistika cateringu, protože Viggo tu žere víc než Pitt! Dejte tomu prosím všechny Oscary, dík.

    • 13.9.2018  20:49
    Destroyer (2018)
    ***

    Výborná Kidmanka táhne jinak trochu nanicovatej pokus o True Detective light, ve kterým se věci dějí přesně podle šablony. Kreativně velká rutina, ale za ten ústřední výkon to imho stojí za to vidět.

    • 13.9.2018  20:46

    You are Next smíchaný s Wind River a místama meditativní krajinářskou onanií Blade Runnera (jo, vím, že to zní zvráceně a divně!). 3,5*, protože Saulnier zjevně ví, co chce, a tenhle průzkum do animalistický duše, která se dá snadno zaměnit za PTSD, si vodí navzdory smrtelně pomalýmu tempu způsobem, který vás prostě nutí neodtrhnout oči. Doma to bude výrazně slabší, už jen kvůli mobilům po ruce a dalším rozptylovačům, kvůli kterým se do toho hodně lidí těžko ponoří. Vítěz letošního TIFF v kategorii "jsem zmaten, ale neustále na to myslím.".

    • 13.9.2018  02:13
    Roma (2018)
    ****

    Co se naopak povedlo velmi je nejnovější režijní počin Alfonsa Cuaróna Roma. Humanistický příběh o mladé uklízečce, která zápolí se svým chudým životem, těhotenstvím a starostí o děti středostavovské rodiny, u níž bydlí, vás sice nechytne za srdce od první minuty, s přibývajícím časem si vás ale Cuarón omotá kolem prstu. Začne totiž jednotlivé dílky pomalých a dlouhých záběrů skládat do smysluplného celku, vytáhne z rukávu řadu dramatických situací, u nichž vám dojde, že vám na zdánlivě neexponovaných postavách opravdu záleží. A samozřejmě uhrane i tradičně perfektním zpracováním, které oživuje Cuarónovy dětské vzpomínka na Mexiko s životností, již známe z Potomků lidí, třetího Harryho Pottera či Gravitace. Paradoxně je dost škoda, že Roma zamíří v Česku pouze na obrazovky Netflixu. Vůbec bychom se totiž nedivili, kdyby za Cuarónem mířila kromě oscarové nominace za nejlepší film a režii i ta za kameru. Kameru, kterou uvidí jen diváci ve vybraných světových kinech. Trochu bizár.

    • 13.9.2018  02:12
    Mid90s (2018)
    *****

    Režijní debut komika Jonaha Hilla (21 Jump Street, Superbad) mnoho lidí překvapí. Nejedná se totiž o komedii, nýbrž o tuze realistické „coming of age“ drama o klukovi Steviem, co hledá s přicházející pubertou své místo ve společnosti. Situaci mu komplikuje agresivní starší bratr a matka-samoživitelka, od kterých Stevie utíká k partičce místních skejťáků, kteří nejsou zrovna dokonalou ukázkou morálky, ale přesto mají srdíčko na správném místě.. Filmu vládne neskutečně přesná atmosféra 90. let, umocněná natáčením na 16mm film v poměru stran 4:3. Herecky je film naprosto parádní, včetně zcela neznámých dospívajících herců. A režijně a scenáristicky debutující Hill válí vysoustruženými dialogy, přesným tempem a schopností nechat diváky prožít příběh bez zbytečné doslovnosti. Jeden z nejlepších filmů roku.

    • 13.9.2018  02:11
    Life Itself (2018)
    **

    Scenárista Bláznivé, zatracené lásky, Dan Fogelman, který již delší dobu slaví úspěch s „realistickým“ seriálem o obyčejných lidech This is Us, se rozhodl rozorat pole nedůvěryhodného vypravěče a přichystal si příběh o dvou rodinách, jejichž osudy se až šokujícím způsobem neustále propojují. Zatímco první třetina zaujme parádním výkonem Oscara Isaaca a všeobjímajícím cynismem, postupně se film zvrhne do červené knihovny jako z mexické telenovely, za což si od zámořských kritiků vysloužil označení letošního Collateral Beauty: Druhá šance. A to vážně není pochvala. Zamrzí hlavně silně nevyužitá Olivia Cooke z Ready Player One: Hra začíná.

    • 13.9.2018  02:10
    22 July (2018)
    ****

    I Paul Greengrass točí pro „malou“ obrazovku Netflixu. Ve 22 July se vrací k 7 let starým událostem Breivikova útoku na mládežnický tábor na norském ostrově Utoya a po Krvavé neděli a Letu číslo 93 opět zasazuje krutou ránu do srdcí všech křehkých diváckých dušiček. Rekonstrukce dobře známých událostí je zpracovaná bez patosu a s důrazem na mrazivý realismus. Greengrass, který napsal i scénář, se nejprve věnuje samotnému útoku a poté přehodí výhybku na soudní proces a léčbu jedné z těžce zraněných obětí. Daří se mu přitom jen nereplikovat novinové titulky, ale přijít i s trefnou výzvou k boji proti pravicovému extremismu, jenž aktuálně bují napříč několika kontinenty. 22 July slouží v tomto případě jako upomínka toho, kam nacionalistické ideje mohou bez kontroly zajít. Premiéra na Netflixu proběhne 10. října.

    • 13.9.2018  02:09

    První jméno na oscarovém seznamu? Máte ho právě před sebou. Bradley Cooper se kromě herectví poprvé vrhl i za kameru a psací stůl a hned je z toho homerun, za který by si mohl odnést minimálně pět sošek: za nejlepší film, režii, kameru, píseň či herecký výkon. A jestli má někdo Oscara rovnou pojištěného, je to popová diva Lady Gaga, ze které Cooper vydoloval úctyhodný výkon, jenž z vás vytáhne poslední slzičky dojetí i ze zatvrzelého cynika. Ano, zápletka o úspěšném muzikantovi, který najde zalíbení v talentované servírce, ze které se stane popová ikona, není nikterak objevná, stejně jako lehká kritika hudebního průmyslu a obligátní téma alkoholismu a drogové závislosti. Jenže Cooper je ve svém výkonu před i za kamerou natolik upřímný, že mu prostě při ohlašování nominací na nejrůznější ceny nepůjde nedržet palce. A ta hudba, ta HUDBA!

    • 13.9.2018  02:08
    Doubles vies (2018)
    ***

    Francouzská tutovka, která by se mohla dostat do zaměřovače českých distribučních společností. Decentně vtipná, dramatická i romantická vztahovka o dvou párech ve středním věku a jejich vztahu k moderním technologiím a analogové kultuře vydávání knih, hudby či filmů. Parádní herecký koncert a zatím jednoznačně nejdiváčtější titul, co byl na festivalu k vidění.

    • 13.9.2018  02:08
    Shadow (2018)
    *

    Režisér nákladných wuxia rubanic Zhang Yimou je zpátky a po katastrofální Velké čínské zdi s Mattem Damonem si pověst rozhodně nenapravuje. The Shadow je sice tradičně nádherně esteticky zpracovaným filmem, v němž výprava lahodí oku každou scénou. Jenže zápletka je mdlá a natolik prostá, že se za první hodinu filmu nic nestane, zato ve filmu přibývají stupidní dialogy typu „vím, kdo jsi. Ty jsi ty.“ Yimou se opět utápí v nabubřelosti vlastních ambicí a v rádoby poetickém spektáklu zase jednou hodně nudí. Kde jsou časy Klanu létajících dýk?

    • 13.9.2018  02:07
    Kúkai (2017)
    ***

    Navzdory názvu solidní asijská fantasy romantika/kriminálka, v níž mnich a básník vyšetřují záhadu mstícího se démona v podobě černé kočky. Rozjíždí se sice pomaleji, zhruba po půl hodině se ale zápletka solidně zašmodrchá a odhalováním střípků minulosti královské čínské rodiny se razantně zvedá koeficient zábavnosti. Triky jsou samozřejmě – jako většinou u čínských spektáklů – nic moc. Vzhledem k zaměření na postavy a děj to však vůbec nevadí. Solidní zábava, která by fanoušky filmové Asie neměla urazit.

    • 13.9.2018  02:04
    Outlaw King (2018)
    *****

    Režisér nedoceněné sci-fi Perfect Sense a oscarového neo-westernu Za každou cenu, David Mackenzie, je zpátky! A opět má s sebou naprosto božího Chrise Pinea, který zas a znovu dokazuje, že je ho na kapitána Jamese T. Kirka vážně škoda. Tentokrát se převtělil do role Roberta Bruce, středověkého skotského odbojáře, který se kvůli skotské koruně nebál vraždit, sjednotil národ a ukázal Anglii, že odkaz Williama Wallace ze Statečného srdce není zapomenut. Outlaw King, který bude celosvětově uveden 9. února na Netflixu, Wallace krátce ukáže a definitivně tak sebe sama zacementuje jako jakýsi spin-off oscarového hitu Mela Gibsona. Spin-off, který si však zaslouží plnou pozornost, protože David Mackenzie režijně neskutečně válí a řemeslně, tematicky i herecky doluje z látky o střetu Skotů a Angličanů maximum. Bitvy jsou neuvěřitelně naturalistické a brutální. Mackenzie rád vrhá diváka do zmatku bitvy při zachování jasné kontinuity a smysluplnosti scény. V zápalu bitev a zakrvácených mečů se však neztrácí ani humanistické poselství, vztahy mezi postavami a hlavně emoce, kterých má film na rozdávání. A komu nepadne sanice při úvodní jednozáběrovce a neuroní slzu při poslední scéně, ten nenávidí filmy!

    • 13.9.2018  02:03
    Greta (2018)
    ***

    Irský veterán Neil Jordan (Interview s upírem) mile překvapil a natočil stylový thriller, ve kterém neskutečně řádí Isabelle Huppert jako psychicky vyšinutá maďarská matka, která ze všeho nejvíc touží po tom žít ve Francii a mít opravdovou kamarádku. Tu najde v Chloe Grace Moretz skrze nevybíravý stalking a následný únos, s kterým se film zvrhne do řádně campovité žánrové podívané, u níž není jasné, zda se publikum má smát, nebo ne. Huppert je každopádně naprosto parádní a s chytřejším scénářem, jenž by tolik nelpěl na stupiditě postav, by si možná měla šanci dojít pro nějaké ceny. Takto zůstává zábavná žánrovka, které byste se neměli bát dát šanci. [TIFF18]

    • 13.9.2018  02:01

    Scenárista a režisér Shane Black se vrátil k sérii o vesmírném lovci a v kinech opět teče pořádný kotel krve. Bohužel je to ale jediné pozitivum, které lze na novém Predátorovi najít, neboť film zpětně dělá mistrovské dílo i z Antalových Predátorů, kteří alespoň působili jako ušlechtilá pocta originálu. Black se sice k Arnieho krvavé fašírce vrací skrze ústřední hudební motiv a značně pokleslou béčkovou atmosféru. Zápletka o spadlém predátorovi, kterého nahání větší predátor, přičemž se do všeho zamotá autistický chlapec a jeho táta voják s bandou totálních psychopatů, má nakročeno k titulu nejstupidnější zápletky roku a Black během filmu prokazatelně kašle na logiku a jakoukoli smysluplnou dějovou výstavbu. A nenechte se vysmát. Původní Predátor neměl vůbec špatný příběh. Novinka je oproti němu blackovsky cynická, má cool děcko, odehrává se o svátku (tentokrát Halloween) a dojde na oplzlý humor. Jenže dějově je to tragédie, která v závěru ani pořádně nevygraduje a je poznat, že se film několikrát přetáčel, když se řada motivů ani neuzavře. A závěr je už na hraně absurdní parodie se žhavou kandidaturou na Zlatou malinu. Mrzí mě to, těšil jsem se strašně moc.

    • 26.8.2018  00:15

    Uuuf, tady se muselo hojně přepisovat. Jen horko těžko fungující mišmaš psychologie a magického realismu, kde se každou druhou scénou popírají pravidla nastavená tou první, přičemž příběh je v podstatě kraťounkou morální historkou roztaženou nekonečnem atmosférických akčních vsuvek, které jsou na pokraji čisté haluze. Creepy as f*ck a moc se těším až někdo scény s balónkem nakombinuje se scénami z To.

    • 26.8.2018  00:10
    Jan Palach (2018)
    ***

    Film, který nese jméno člověka, o kterém toho ve výsledku řekne smutně, až plakátově málo. Na vše ostatní je tu pak vytříbenější a vrstevnatější Hořící keř. Navíc mám problém věřit Sedláčkovi přístup k tématu látky, když se otevřeně paktuje s prokremelským dobytkem.

    • 3.8.2018  11:32

    McQuarrie je prostě jinde. Hezky nastavené zrcadlo všem těm CGI chujovinám od Marvelu, ve kterých se digitální obluda mlátí s digitálním hrdinů v digitální krajině. Fallout místo toho nabízí "real thrills and real fun" a výsledkem je kulervoucí napínák, který je výbornou sólovkou, famózním sequelem a v zásadě geniálním (potenciálním) zakončením série, od které ale logicky chceme ještě mnohem víc. Říká se, že v nejlepším by se mělo přestat, já říkám, kálet na to a rychle hrnout aspoň ještě jednu trilogii, dokud Cruiseovi drží kosti.

    • 21.5.2018  22:38
    451 stupňů Fahrenheita (TV film) (2018)
    **

    Výkladní skříň liberálů, která by byla fajn, kdyby to nebyl totální bordel bez hlavy a paty, který někdo ve střižně pravděpodobně totálně vykostil. Anebo to holt byla srágora už ve scénáři. Buď jak buď, blivajz na úrovni posledních filmů Netflixu.

    • 19.5.2018  10:54
    Happy! (TV seriál) (2017)
    ***

    Happy! je zábavnou kriminálkovou polízanicí, jež si zaslouží pochvalu především pro svou nápaditost a snahu ozvláštňovat tradiční kriminálkové propriety, kterými jsme po letech televizních vyšetřování jednoznačně unavení. Nejedná se o žádnou revoluční sérii, jíž byste po pár týdnech nedostali z hlavy. Oněch 8 dílů vás však přivrtá k obrazovce s vytřeštěným výrazem plným očekávání, co dalšího si tvůrčí tým lajsne příště vytasit. A že toho v tomhle detektivním pelmelu plném cynismu, černého humoru, bezprecedentního násilí a cákanců malinovky není málo. 7/10

    • 19.5.2018  10:53
    Cobra Kai (TV seriál) (2018)
    *****

    Cobra Kai je vlastně docela depresivní podívanou plnou krize středního věku a pubertálních bolístek. Scenáristé si ovšem vždy dokáží ve správný čas najít cestu i humoru, jenž dá hrdinům i divákům naději v lepší zítřky svou nadsázkou a uvědomělým pomrkáváním na fanoušky originálu, kteří nikdy nezískají pocit, že jim tvůrčí tým šlape na milovanou hračku. Cobra Kai se naopak nebojí přiznat své kořeny, s lehkostí za nimi udělat nostalgickou tlustou čáru a sebevědomě vykročit k novým konfliktům a dějovým zápletkám, které se po vzoru hesla „udeř první, udeř tvrdě, bez slitování“ nebojí s postavami zacházet nečekaně i krutě, aniž by se zprotivily samotným postavám a jejich odkazu.

    • 19.5.2018  10:49
    Deadpool 2 (2018)
    ***

    Romantika v jedničce nezajímala opravdu nikoho, takže by mě opravdu zajímaly mentální pochody scenáristů při vymýšlení zápletky pro dvojku. Hm... Dvojka je každopádně o trochu naboostovanější (a stejně bezdějový) sequel, ve kterým Leitch zase jednou ukazuje, že něco jako tempo je mu úplně cizí, přičemž zbytek je takový podivně křečovitý pokus o kombo akce a humoru, které v polovině případů dopadá těsně vedle terč. Jakože jasně, on Deadpool často není vtipný ani v komiksech, ale tam přece jen víc fungují vizuální legrácky, které drží pedál pevně na podlaze. Tady jede vše pořád na půl plynu a boření čtvrté stěny je na invenční úrovni žáků prvního stupně základky. Těm se to každopádně líbit bude, stejně jako těm vocasům, co měli v IMAXu pocit, že si za svejch 209 káblí mohou chlámat na celý kino a žvatlat o tom, jak chápou "hrozně sofistikovaný" narážky na Reynoldsovu kariéru.

    • 30.4.2018  22:08

    Hmm...

<< předchozí 1 2 3 4 14 26 39 51
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace