Psema

Psema

Petr Semecký

okres Praha
věčný student

homepage

Twitter: petr_semecky

183 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
    • 21.5.2018  22:38
    451 stupňů Fahrenheita (TV film) (2018)
    **

    Výkladní skříň liberálů, která by byla fajn, kdyby to nebyl totální bordel bez hlavy a paty, který někdo ve střižně pravděpodobně totálně vykostil. Anebo to holt byla srágora už ve scénáři. Buď jak buď, blivajz na úrovni posledních filmů Netflixu.

    • 19.5.2018  10:54
    Happy! (TV seriál) (2017)
    ***

    Happy! je zábavnou kriminálkovou polízanicí, jež si zaslouží pochvalu především pro svou nápaditost a snahu ozvláštňovat tradiční kriminálkové propriety, kterými jsme po letech televizních vyšetřování jednoznačně unavení. Nejedná se o žádnou revoluční sérii, jíž byste po pár týdnech nedostali z hlavy. Oněch 8 dílů vás však přivrtá k obrazovce s vytřeštěným výrazem plným očekávání, co dalšího si tvůrčí tým lajsne příště vytasit. A že toho v tomhle detektivním pelmelu plném cynismu, černého humoru, bezprecedentního násilí a cákanců malinovky není málo. 7/10

    • 19.5.2018  10:53
    Cobra Kai (TV seriál) (2018)
    *****

    Cobra Kai je vlastně docela depresivní podívanou plnou krize středního věku a pubertálních bolístek. Scenáristé si ovšem vždy dokáží ve správný čas najít cestu i humoru, jenž dá hrdinům i divákům naději v lepší zítřky svou nadsázkou a uvědomělým pomrkáváním na fanoušky originálu, kteří nikdy nezískají pocit, že jim tvůrčí tým šlape na milovanou hračku. Cobra Kai se naopak nebojí přiznat své kořeny, s lehkostí za nimi udělat nostalgickou tlustou čáru a sebevědomě vykročit k novým konfliktům a dějovým zápletkám, které se po vzoru hesla „udeř první, udeř tvrdě, bez slitování“ nebojí s postavami zacházet nečekaně i krutě, aniž by se zprotivily samotným postavám a jejich odkazu.

    • 19.5.2018  10:49
    Deadpool 2 (2018)
    ***

    Romantika v jedničce nezajímala opravdu nikoho, takže by mě opravdu zajímaly mentální pochody scenáristů při vymýšlení zápletky pro dvojku. Hm... Dvojka je každopádně o trochu naboostovanější (a stejně bezdějový) sequel, ve kterým Leitch zase jednou ukazuje, že něco jako tempo je mu úplně cizí, přičemž zbytek je takový podivně křečovitý pokus o kombo akce a humoru, které v polovině případů dopadá těsně vedle terč. Jakože jasně, on Deadpool často není vtipný ani v komiksech, ale tam přece jen víc fungují vizuální legrácky, které drží pedál pevně na podlaze. Tady jede vše pořád na půl plynu a boření čtvrté stěny je na invenční úrovni žáků prvního stupně základky. Těm se to každopádně líbit bude, stejně jako těm vocasům, co měli v IMAXu pocit, že si za svejch 209 káblí mohou chlámat na celý kino a žvatlat o tom, jak chápou "hrozně sofistikovaný" narážky na Reynoldsovu kariéru.

    • 30.4.2018  22:08

    Hmm...

    • 26.4.2018  01:52

    Mně je fakt líto Russových, kterým po dvou filmech očividně brutálně dochází nápady (kde je pořádné choreo?) a zato přebývá nucený humor á la Ragnarok pro děti a poloretardy, kterým jako by Marvel neustále nechtěně přiznával, že se za tu skoro tříhodinovou rubanici fialového zlobra se slušnou psychologizací a armádou gerojů ve skrytu duše vlastně hrozně stydí. Líto je mi jich hlavně proto, že by si zjevně potřebovali dát dovolenou a nabrat trochu kreativních sil. Infinity War je totiž značně vysilující zážitek, u něhož si neumím představit, jak denně trávili čas přestříháváním třech frustrujícím způsobem vyprázdněných vyčkávaček na příchod jediné psychologicky propracované postavy filmu. Ne že by Thanos nepotřeboval ještě poladit (opravdu jsem s ním nesoucítil a nedojímal se při jeho krušných rozhodnutích v rámci rodinky), pořád ovšem lepší než ten zbývající shluk wannabe-motivů a cameo rolí (u Winter Soldiera či Capa se to ani jinak nazvat nedá), u něhož z logiky věci nelze dosáhnout emocionální odezvy, protože jsem holt nestrávil předchozích 38 hodin u televize a neberu (a odmítám brát) celé MCU jako jeden obří film. Infinity War není žádná velká tragédie. Je to ale film, v němž se přes jeho ambice a rozsáhlý canvas děje vlastně hrozně málo a jenž i přes zamyšlení o ceně života nenabízí pod povrchem nic víc než zamyšlení na úrovni mateřské školky. Nijak zvlášť to tomu filmu nevyčítám, je to prostě velký komiksový event. A protože mě zrovna tenhle typ superhrdinských příběhů nebere ani v papírové podobě, není divu, že mě to ve filmové verzi trápilo úplně stejně. 6/10 P.S.: Baví mě logika Thorovy linie. V Ragnaroku je pointou, že jeho moc vychází z něj samého, nikoli z jeho zbraně. V IW je ale pointou zase zbraň. Tak se proboha rozhodněte! P.P.S.: Fury čekal na povolání vy víte koho až při třetím ohrožení planety? Oukeeeeeej.

    • 21.3.2018  20:50

    Maximální otupělost. Jako by mě 2 hodiny mlátili pánví do hlavy.

    • 18.3.2018  21:42

    Víc krve, koz a smysluplného finále a jednalo by se skoro o guilty pleasure. Takhle jen snesitelná a místy dost zábavná blbost se snad až příliš dobrým castingem.

    • 14.3.2018  21:26
    Tomb Raider (2018)
    **

    Kdo u tohohle live action gameplay fetiše cítí napětí, je buď retardovaný, nebo dítě bez vkusu. O čem jiném než napětí by dobrodružná akce měla být? Jo aha, prý o tom, že je to jako hra. Nepochopení rozdílu obou médií v praxi. A to je prvních půl hodiny slibných. Jo, než to začne být jako hra. Alicia je samozřejmě v rámci materiálu skvělá.

    • 13.3.2018  18:49
    Annihilation (2018)
    ***

    Garland byl a je béčkař, což se vždycky odráželo hlavně v druhé polovině jeho scénářů, potažmo filmů. Annihilation není výjimka. Tematicky pestrý fetiš o sebedestrukci a možnostech evoluce, který se topí v břečkovém ději, který si neporadí ani s tak obligátní věcí, aby překvapil posloupností jednotlivých úmrtí. Tupě předvídatelněji už to asi nešlo ani v samotném finále, po kterém zůstává spíše ambivalentní pocit než spokojenost či odpor. "Nevím".

    • 10.3.2018  23:18
    The Outsider (2018)
    **

    Kdyby to vzniklo na konci osmdesátek a místo Leta by s katanou řádil Marc Dacascos, byla by to asi docela zábavná céčková bejkovina. Se seriózním Letem, který kadí mramor ať už przní místní prostitutky nebo uřezává palice, je to jenom strašlivě nenápaditá nuda o ničem. Další netflixovský nákup, který mi hlava nebere.

    • 10.3.2018  12:15
    Mečiar (2017)
    ***

    Na to, aby to opravdu někoho zasáhlo, je to bohužel extrémně elitářské a nedělá to nic jiného, než že štěpí voliče na intelektuály a vesnické (převážně seniorské) negramoty. Hrozná škoda. Mečiar je rozhodně politický fenomén, který se na Slovensku, jak ostatně dokument trefně podtrhuje, neustále vrací jako kolovrátek. Nvotová ale vůbec nezvládá jít do hloubky a snaha naroubovat na historickou retrospekci odporných politických činů svůj osobní pohled mladé angažované, leč přehnaně naivní voličky, brutálně selhává. Je hezké, že se mezi mladými voliči nechá poplácat po rameni anti-mečiarovského postoje. Ale k čemu to je dobré, když se nesnaží pochopit druhou stranu a odhalit opravdu stěžejní důvody, proč se Slovensko (a bohužel i Česko) nechá manipulovat vychcanými PR týmy a jejich populistickými tvářemi. Promarněná příležitost, byť díky historické exkurzi aspoň trochu přínosná.

    • 3.3.2018  23:49
    Coco (2017)
    *

    Film, ktery je vysmechem Mexicanum a vzniknul tak, ze si par hollywoodskych Zidu reklo: "Hej, pojdme 2 hodiny urazet Mexicany tim, ze nemuzou nikdy niceho dosahnout a ti blbi negramoti nam za to jeste zatleskaji, protoze inkluze. " Ten film je totalne konzervativni wtf. Miguel ma talent, ale vsichni se k nemu chovaji jako svine. I mrtvi. A ackoli ma celou dobu pravdu a dela vlastne jen dobry veci, zbytek familie se mu ani neomluvi. Misto toho, aby ten talent rozvijel, film otevrene rekne, ze dulezita je rodina, ne to, co chce individualni jedinec s talentem. Z Miguela se tak vedome stava generickej mexikanec, co si brnka leda doma, aby nahodou rodine neublizil tim, ze v zivote uspeje a nedej boze vydela love. To totiz mexikancum zjevne neprislusi. Jedinej uspesnej mexikanec ve filmu je #rychtarjevrah, protoze cestnej mexikanec by rodinu nikdy neopustil. Lolwut? By me zajimalo, koho zabil Michael Pena, aby se stal uspesnym. 😂 Zapletka postavena na orizly fotce, ktera vizualne 3/4 filmu neodpovida vzezreni skutecnyho clena rodiny a je jen scenaristicky manipulativni. Stejne jako uberdementni plot se zapominajici Coco, ktera ale odhali ze si otce pamatuje, protoze ma jeho fotku a dopisy? Co to do prdele je? A jako bonus dostanu prehlidku klise, radoby sokujicich zvratu a trestani vyniku jako v 368 filmech predtim. Jeste jeden filmovej reveal pred obecenstvem a zabiju se. Neumim si kazdopadne predstavit spolecensky odpornejsi film, kterej by se pod zastitou rodiny posmival celymu narodu a zneuzival jejich tradic k tomu, aby si je skatulkoval do tridnich kast a jeste to malejm detem implicitne futroval do hlav.

    • 23.2.2018  22:41
    Mute (2018)
    *

    WTF, Duncane? Co je?

    • 10.2.2018  21:30
    The Ritual (2017)
    **

    Utahaná přehlídka klišé, která ani neví, ve kterém žánru chce vlastně být. Jako variace na Blair Witch je to nuda (jako Blair Witch), jako drama o vyrovnání se s vinou je to ještě větší nuda a finále á la Čarodějnice je zhruba stejně napínavý jako čekání, kdo z těch tří nezapamatovatelnejch maníků + Rafe Spall asi přežije. KURVADR*T, používejte při castingu trochu mozky. Dík.

    • 18.1.2018  19:54

    Baarová je dílem fetunga v rauši. Zoufalé ženy fetunga v deliriu.

    • 14.1.2018  13:04
    Half in the Bag (TV seriál) (2011)
    *****

    Jay, Mike a Rich... oh god, recenze Batman vs. Superman je naprostá legenda!

    • 30.12.2017  15:07

    Cageovo šílenství nikdy nebylo zábavnější. 83 minut čisté zábavy, ve které se vytírá mozek vlastních dětí v cizí kuchyni.

    • 26.12.2017  19:17
    Bo Hai (2017)
    ***

    Trailer výrazně zajímavější než výsledek, který působí dojmem, že by ho takhle natočil i kdokoli mimo komunitu. Propálená šance.

    • 26.12.2017  19:16
    Kdo je kdo v mykologii (studentský film) (2016)
    ***

    Už okolo poloviny jsem se začal smrtelně nudit tím, jak hrozně moc zbytečné to celé je. Řemeslně samozřejmě působivé, ne že ne.

    • 15.12.2017  00:07

    Nevěřil jsem, že to někdy řeknu, ale vraťte práva Lucasovi. Na Last Jedi není nejhorší, že je Rian Johnson tak velký umělec, že z vysoka kálí na něco jako příběh a vývoj postav, který se zasekl u momentu, kdy si Luke vzal do ruky svůj starý meč. Nejhorší je očividná zoufalost téhle "2/3ilogie" najít nějaký uvěřitelný konflikt a nastavit pravidla galaxie, ve které se onen konflikt odehrává. Tady se na ploše dvou dnů vyhladí celá Rezistence (které teď zase všichni říkají Rebelové... da fuck?), Republika jako by snad vůbec neexistovala a Leiynu skupinu odbojářů tvoří asi 20 lidí na jedné lodi a z pr*ele hrající Laura Dern. Johnsona vyloženě obtěžuje rozvíjet Abramsem nastavené postavy. Snoke? Fuck it. Rey? Trénink v podobě jednoho máchání mečem z traileru bude stačit. Poe? Finn? Buď recyklace ze VII nebo raději prázdné deklamace o ničem. A jako bonus šikmoočka s rozsahem Bun Bo Nam Ba. Díky bohu za Hamilla a jeho posed na ostrově, ve kterém Johnson alespoň naznačí, že ten film měl potenciál a pár nápadů a myšlenek. Ne že by to pak pan umělec famózně neposlal do háje v závěrečné půlhodinovce, kterou neprokouknou asi jen Porgové v publiku, ale hej, aspoň se tu ještě nešlape do tatooinského lejna. P.S.: Způsob, jakým tahle budoucí trilogie naložila se staříky, mi jako fanouškovi, který tomuhle světu propadl v momentě, kdy se Luke poprvé díval na západ sluncí, zlomil srdce. 5/10

    • 15.11.2017  21:31

    První blockbuster za 300 milionů sepsaný, natočený a produkovaný chovanci Jedličkova ústavu. Gratulace Warnerům, že stihli ve 120 minutách dojebat desítky let komiksový historie ve filmu, kterýmu nepřijde divný mít v sobě postavu Aquamana, nikoliv však scény s vodou. Anebo prezentovat celé lidstvo jednou ruskou rodinkou někde na chánovském sídlišti. Kdo tomuhle barevnému shluku odpornýho CGI marně prahnoucím po náznaku děje lípne cokoli většího než 2*, je podobně retardovaný jako tvůrci tohohle opusu. Ten je tak nebetyčně dementní, že ho snad po 40 letech v hibernaci našli studioví hlavouni uvnitř šuplíku Rogera Cormana. Way to go, frajeři!

    • 25.10.2017  22:29

    Série, která vědomě prolétla ánusem.

    • 5.10.2017  23:06

    Villeneuva fakt muzu (Arrival loni nejvic znicujici bomba), Blade Runner nebyl laska na prvni pohled, ale respektuju a rozhodne zustal v hlave. O to vic mrzi, ze to tady proste neni. Hezka, ale uz fakt onanisticky okrasna Deakinsova kamera, nekonzistentni atmosfera, Gosling ala Drive po tristapadesatyosmy v pribehu, ktery ceri temata, ktera jsme videli i v blatotlackach jako Terminator Salvation nebo Ja, legenda, a strasne moc se neuspesne snazi dolovat emoce. Nejblbejsi je, ze to roubujou na jednicku hrozive na silu a ackoli je Ford skvelej, vlastne je tam uplne k nicemu. Linie s revoluci naivni jak neco od Blomkampa, stejne jako studiova snaha Sony delat worldbuilding potencialni francizy. Plus logickej fail s unosem na konci predposledniho aktu v casinu nechapu doted. Chjo, chjo. (btw. skore usnuti v prvnich 30 minutach hned 3x, v tomhle ta serie drzi konzistenci skvele)

    • 23.9.2017  01:37
    To (2017)
    ***

    Má to momenty... ale obecně je to hrozně "mehtastický", když je bohužel hrozně patrný, že to po Fukunagovi přepisovalo víc lidí a tím pádem i víc vizí, který z Toho udělali nesourodý a nepříliš koherentní blivajz nápadů. Posunout Benovi sbírání znalostí o Derry dává vzhledem k jeho čerstvosti ve městě smysl. Ale jen do chvíle, než to úplně dokurví smysl existence Mikea, který je nyní odsunutý zcela na vedlejší kolej, což lze vnímat i trochu jako aplikaci rasového stereotypu, přičemž něco podobného později film udělá i s Beverly, kdy z ní zcela proti její dosavadní postavě udělá "damsel in distress", kterou je potřeba zachránit Losery kvůli ukončení linie s Benem. Ta měla být rozlousknuta až ve dvojce, jenže Muschietti a spol. byli tak posraní z toho, že dvojka možná nebude, že raději linii "uzavřeli" už teď, čímž z Bev udělají na konci totální krávu. Což dost naštve, protože Sophia Lillis je s přehledem nejzajímavější dětskou herečkou na place a fakt si nezasloužila, aby jí postupně zredukovali jen na holčičku k záchraně. Muschietti jinak režíruje rutinně, přesně jak se čekalo. Hororová kreativita žádná, vše je hrané na jump scares pomocí zesílené hudby, takže intenzivní děs opravdu nehrozí. I proto, že samotné scény nemají ani moc gradaci a atmosférou stojí taky za pendrek. Scény s rodiči jsou zase stereotypně oslizlé, což je třeba u Eddieho matky spíš srandovně blbé. Muschietti je o trochu lepší v dětských liniích, ale podobně jako u Bev, Bena a Mika se vše k*rví pod snahou adaptovat pro potenciálně jediný film. Zácházení s Bowersem ve finále je čisté WTF, stejně jako absence jeho kumpánů. Děcka se postupně docela solidně začínají teleportovat (Stan) a chovat se jako totální dementi, kteří zdůrazňují potřebu se nerozdělit, aby se hned rozdělily. No a pak je tu ten velký střet, který jakoukoli poetiku zahrabal pod "umlácení tátovým nářadím". Jako jo, chápu, adaptovat Kingovy feťácké vize není sranda, ale tohle je asi stejně nápadité jako padesátníkovou vylučování stolice. 5/10

    • 12.9.2017  09:49

    James Franco, the actor, the myth, the legend. The Disaster Artist je monument. [TIFF17]

    • 9.9.2017  06:11

    ​​Ian McEwan píše populární a nesmírně čtivé knihy a daří se mu i v případě filmového scénáře ke svému vlastnímu dílu Na Chesilské pláži. Melodramatická polemika o podstatě lásky a (ne)zbytnosti manželského sexu je humorná i smutná zároveň a příjemně překvapí především pěknou kamerou a vrstevnatými výkony dvou hlavních představitelů. Na film si zřejmě o půl roku později nevzpomenete, ty dvě hodiny v jeho společnosti se však zapíší do paměti více než uspokojivě. Ideální film na návštěvu kina s matkou či kamarádkami. [TIFF17]

    • 9.9.2017  06:06
    The Escape (2017)
    ***

    ​​Mateřská, ale rozhodně ne dovolená. Tuhle hlášku mladých maminek z Facebooku rozvíjí režisér Dominic Savage ve dvouhodinovém dramatu, v němž Gemma Arterton trpí už jen při pohledu na své dvě neposedné děti a sexuálně náruživého manžela. Natož když se musí o domácnost každý den starat. Postupně jí dochází, že bude muset uniknout, scénář filmu však neposkytuje dost informací k tomu, abychom se s postavou stoprocentně sžili a chápali ji. Což je škoda, neboť výsledek působí dosti povrchně a ačkoli nenudí, nikdy vyloženě ani nestrhne. Dveře k diskuzi na téma přetěžování matek v domácnosti však úspěšně rozkopává dokořán. [TIFF17]

    • 9.9.2017  06:01

    Coenovská tuctovka, která měla snad raději zůstat v osmdesátých letech. Ačkoli Clooney se svým dvorním spolupracovníkem Grantem Heslovem scénář podle všeho upravovovali, aby mu dodali aktuální říz, na filmu to není vůbec poznat a absurdní příběh o chlápkovi z předměstí, který chtěl oblafnout úřady, aby přišel o všechno, nenabízí nic, co bychom od Coenů neznali. Nabízí se otázka, jak dlouho se Coenům bude dařit udat stále stejný příběh, na druhou stranu film v základních parametrech rozhodně funguje a nabízí řadu individuálních scén, které dokáží pobavit (kraluje pojišťovák Oscara Isaaca). Zamrzí však to, že je Clooney nedokázal pospojovat se stejným kumštem jako to umí právě bratři Coeni. [TIFF17]

    • 8.9.2017  04:44
    Borg/McEnroe (2017)
    ****

    Podobnost s Howardovým majstrštykem Rivalové o soupeření Laudy s Huntem čistě náhodná? Těžko říct. Tenisová novinka o legendárním mači ve wimbledonském finále má vyladěný vizuál a závěrečné válčení na kurtu donutí nejednoho (nejen) tenisového fanouška kousat si nehty nervozitou. Přesto filmu o maximální houževnatosti a touze po vítězství chybí právě ona sveřepost a ochota jít až na dřeň, kterou disponují oba borci na dvorci. A je to docela škoda, protože LaBeouf s Gudnasonem v hlavních rolích odvádí maximum a svým předobrazům jako by vypadli z oka nejen vizuálně. Finále ovšem aortální pumpu pookřeje, ne že ne. [TIFF17]

<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace