Psema

Psema

Petr Semecký

okres Praha
věčný student

homepage

ICQ: 266-593-706
Twitter: petr_semecky

186 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
    • 15.11.2017  21:31

    První blockbuster za 300 milionů sepsaný, natočený a produkovaný chovanci Jedličkova ústavu. Gratulace Warnerům, že stihli ve 120 minutách dojebat desítky let komiksový historie ve filmu, kterýmu nepřijde divný mít v sobě postavu Aquamana, nikoliv však scény s vodou. Anebo prezentovat celé lidstvo jednou ruskou rodinkou někde na chánovském sídlišti. Kdo tomuhle barevnému shluku odpornýho CGI marně prahnoucím po náznaku děje lípne cokoli většího než 2*, je podobně retardovaný jako tvůrci tohohle opusu. Ten je tak nebetyčně dementní, že ho snad po 40 letech v hibernaci našli studioví hlavouni uvnitř šuplíku Rogera Cormana. Way to go, frajeři!

    • 25.10.2017  22:29

    Série, která vědomě prolétla ánusem.

    • 5.10.2017  23:06

    Villeneuva fakt muzu (Arrival loni nejvic znicujici bomba), Blade Runner nebyl laska na prvni pohled, ale respektuju a rozhodne zustal v hlave. O to vic mrzi, ze to tady proste neni. Hezka, ale uz fakt onanisticky okrasna Deakinsova kamera, nekonzistentni atmosfera, Gosling ala Drive po tristapadesatyosmy v pribehu, ktery ceri temata, ktera jsme videli i v blatotlackach jako Terminator Salvation nebo Ja, legenda, a strasne moc se neuspesne snazi dolovat emoce. Nejblbejsi je, ze to roubujou na jednicku hrozive na silu a ackoli je Ford skvelej, vlastne je tam uplne k nicemu. Linie s revoluci naivni jak neco od Blomkampa, stejne jako studiova snaha Sony delat worldbuilding potencialni francizy. Plus logickej fail s unosem na konci predposledniho aktu v casinu nechapu doted. Chjo, chjo. (btw. skore usnuti v prvnich 30 minutach hned 3x, v tomhle ta serie drzi konzistenci skvele)

    • 23.9.2017  01:37
    To (2017)
    ***

    Má to momenty... ale obecně je to hrozně "mehtastický", když je bohužel hrozně patrný, že to po Fukunagovi přepisovalo víc lidí a tím pádem i víc vizí, který z Toho udělali nesourodý a nepříliš koherentní blivajz nápadů. Posunout Benovi sbírání znalostí o Derry dává vzhledem k jeho čerstvosti ve městě smysl. Ale jen do chvíle, než to úplně dokurví smysl existence Mikea, který je nyní odsunutý zcela na vedlejší kolej, což lze vnímat i trochu jako aplikaci rasového stereotypu, přičemž něco podobného později film udělá i s Beverly, kdy z ní zcela proti její dosavadní postavě udělá "damsel in distress", kterou je potřeba zachránit Losery kvůli ukončení linie s Benem. Ta měla být rozlousknuta až ve dvojce, jenže Muschietti a spol. byli tak posraní z toho, že dvojka možná nebude, že raději linii "uzavřeli" už teď, čímž z Bev udělají na konci totální krávu. Což dost naštve, protože Sophia Lillis je s přehledem nejzajímavější dětskou herečkou na place a fakt si nezasloužila, aby jí postupně zredukovali jen na holčičku k záchraně. Muschietti jinak režíruje rutinně, přesně jak se čekalo. Hororová kreativita žádná, vše je hrané na jump scares pomocí zesílené hudby, takže intenzivní děs opravdu nehrozí. I proto, že samotné scény nemají ani moc gradaci a atmosférou stojí taky za pendrek. Scény s rodiči jsou zase stereotypně oslizlé, což je třeba u Eddieho matky spíš srandovně blbé. Muschietti je o trochu lepší v dětských liniích, ale podobně jako u Bev, Bena a Mika se vše k*rví pod snahou adaptovat pro potenciálně jediný film. Zácházení s Bowersem ve finále je čisté WTF, stejně jako absence jeho kumpánů. Děcka se postupně docela solidně začínají teleportovat (Stan) a chovat se jako totální dementi, kteří zdůrazňují potřebu se nerozdělit, aby se hned rozdělily. No a pak je tu ten velký střet, který jakoukoli poetiku zahrabal pod "umlácení tátovým nářadím". Jako jo, chápu, adaptovat Kingovy feťácké vize není sranda, ale tohle je asi stejně nápadité jako padesátníkovou vylučování stolice. 5/10

    • 12.9.2017  09:49

    James Franco, the actor, the myth, the legend. The Disaster Artist je monument. [TIFF17]

    • 9.9.2017  06:11

    ​​Ian McEwan píše populární a nesmírně čtivé knihy a daří se mu i v případě filmového scénáře ke svému vlastnímu dílu Na Chesilské pláži. Melodramatická polemika o podstatě lásky a (ne)zbytnosti manželského sexu je humorná i smutná zároveň a příjemně překvapí především pěknou kamerou a vrstevnatými výkony dvou hlavních představitelů. Na film si zřejmě o půl roku později nevzpomenete, ty dvě hodiny v jeho společnosti se však zapíší do paměti více než uspokojivě. Ideální film na návštěvu kina s matkou či kamarádkami. [TIFF17]

    • 9.9.2017  06:06
    The Escape (2017)
    ***

    ​​Mateřská, ale rozhodně ne dovolená. Tuhle hlášku mladých maminek z Facebooku rozvíjí režisér Dominic Savage ve dvouhodinovém dramatu, v němž Gemma Arterton trpí už jen při pohledu na své dvě neposedné děti a sexuálně náruživého manžela. Natož když se musí o domácnost každý den starat. Postupně jí dochází, že bude muset uniknout, scénář filmu však neposkytuje dost informací k tomu, abychom se s postavou stoprocentně sžili a chápali ji. Což je škoda, neboť výsledek působí dosti povrchně a ačkoli nenudí, nikdy vyloženě ani nestrhne. Dveře k diskuzi na téma přetěžování matek v domácnosti však úspěšně rozkopává dokořán. [TIFF17]

    • 9.9.2017  06:01

    Coenovská tuctovka, která měla snad raději zůstat v osmdesátých letech. Ačkoli Clooney se svým dvorním spolupracovníkem Grantem Heslovem scénář podle všeho upravovovali, aby mu dodali aktuální říz, na filmu to není vůbec poznat a absurdní příběh o chlápkovi z předměstí, který chtěl oblafnout úřady, aby přišel o všechno, nenabízí nic, co bychom od Coenů neznali. Nabízí se otázka, jak dlouho se Coenům bude dařit udat stále stejný příběh, na druhou stranu film v základních parametrech rozhodně funguje a nabízí řadu individuálních scén, které dokáží pobavit (kraluje pojišťovák Oscara Isaaca). Zamrzí však to, že je Clooney nedokázal pospojovat se stejným kumštem jako to umí právě bratři Coeni. [TIFF17]

    • 8.9.2017  04:44
    Borg/McEnroe (2017)
    ****

    Podobnost s Howardovým majstrštykem Rivalové o soupeření Laudy s Huntem čistě náhodná? Těžko říct. Tenisová novinka o legendárním mači ve wimbledonském finále má vyladěný vizuál a závěrečné válčení na kurtu donutí nejednoho (nejen) tenisového fanouška kousat si nehty nervozitou. Přesto filmu o maximální houževnatosti a touze po vítězství chybí právě ona sveřepost a ochota jít až na dřeň, kterou disponují oba borci na dvorci. A je to docela škoda, protože LaBeouf s Gudnasonem v hlavních rolích odvádí maximum a svým předobrazům jako by vypadli z oka nejen vizuálně. Finále ovšem aortální pumpu pookřeje, ne že ne. [TIFF17]

    • 8.9.2017  04:36
    Mudbound (2017)
    ****

    Rozjíždí se nesmírně pomalu, až by se mohlo zdát, že pojede po prověřené trase rasistických klišé. Mudbound, který má v distribuci streamovací gigant Netflix, však dokáže překvapit, když po polovině zhutní a nalezne originální drama v srdci prověřené látky z buranského amerického venkova 40. let minulého století. Brilantní herecké výkony všech zúčastněných se snoubí s vychytralou komparací americké a evropské společnosti své doby, ze které s přibývajícími minutami čím dál více mrazí. A to až do nesmlouvavého závěru o tom, že někdy je válka lidštější než samotná rodná hrouda, ze které je lepší prchnout, než utonout v jejím bahně. [TIFF17]

    • 7.9.2017  23:35

    Otravná hra na Kubricka, která je neustále za divákem. Alespoň tím, co Lanthimosovi tohle žánrový klišé fakt nežere.

    • 3.9.2017  03:11

    Originální to není ani trochu a Karolínka drtí klišé pěkně podle učebnice. Ale šlape to, není to dementní a je vidět, že na tom někomu fakt záleželo. Všechny ty Bezva ženský na krku si přejí, aby byly na podobný úrovni.

    • 3.9.2017  03:08

    První Burton, kterého jsem po hodině prostě vzdal, usnul a pak se probral do finále, kde dělá přehrávající Jackson humory jako od kolotočů.

    • 25.8.2017  21:57
    Temná věž (2017)
    **

    Chtěli film a vypadl jim pilotní díl seriálu, který sledovat nechcete.

    • 18.8.2017  08:36

    Marné hledání konfliktů, ve kterém těch pár dramatických momentů nakonec působí až nepatřičně. Svěrákovské sebeukájení v poetických momentech a detailech poprvé za hranicí otravnosti. A jako bonus Tereza Voříšková, která nemá co hrát, ale to je jedno, protože byla obsazená kvůli přesně dvěma scénám a ani jedna není o herectví.

    • 3.8.2017  22:49
    John Wick 2 (2017)
    *

    Pure trash, ve kterým už chybí jenom Seagal, aby byla celková déčkovost toho, co vydávali za scénář, dokonána. Akce, ve který se do Wicka netrefí trénovaná ochranka ani z metru, nikdo se nikdy nekryje a všichni jen nabíhají jako krávy na porážku, má fakt hodně daleko k mojí představě akční šlehy. Stavět tohle jen trochu do úrovně jako filmy Johna Woo je na odebrání divácký průkazky a zavření do blázince.

    • 19.7.2017  16:13

    Valerian and the city of no plot. Po půl hodině už je i to sexy pozlátko ubíjející.

    • 19.7.2017  14:10
    Dunkerk (2017)
    *****

    Strach, beznaděj, frustrace, naděje. Nolanova hra na Cinema verité, u který se chce věřit, že našel stroj času a odjel do roku 1940, aby uhrančivě vypověděl o hrůzách války ve vizuálním podání, které na televizi fakt vidět nechcete. Pro mě osobně asi nejlepší "válečňák" od Apocalypse Now a Tenké červené linie. 90 minut na hranici infarktu. Zimmer v promíchávání hudby s ruchy už asi dosáhl maxima.

    • 16.7.2017  23:39

    Ozon si vcelku hezky hraje na Polanskiho či Cronenberga, jen mám takový pocit, že sám moc neví, k čemu chtěl dospět a vznikl mu jen multižánrový pelmel, který se na konci sice symbolicky požere, ale bez jakékoli rezonance..

    • 14.7.2017  17:14

    Připadám si jako Mirka, když dávám životu cizího člověka 60 %, ale když ono je to v druhé půlce vážně takové chcíplé, apatowovsky přetažené indie klišé.

    • 7.7.2017  12:35

    Truly Amazing Spider-Man... už dlouho jsem neměl pocit, že by film dokázal tak perfektně odrazit nějaký komiks, od feelingu přes vizuál až po ústřední postavu, která může aspirovat na Buellera dnešních teenagerů (na to film ostatně rovnou odkáže). Keaton fantastický a thrillerová sekvence z auta je jeden z nejsilnějších momentů v celým MCU. Potěší záporák s lidskou motivací, komorní vyústění a po hrozně dlouhé době i sidekick, který je opravdu roztomile vtipný po celou stopáž. Odpůrce rebootů navíc mile překvapí, že i tenhle Spidey je svůj a rozhodně si ho nelze splést s Maguirem či EMO-Manem, ani zbytkem Marvelovek. To kličkování napříč žánry je u Marvelu vlastně čim dál víc obdivuhodné.

    • 7.7.2017  12:22
    Křižáček (2017)
    *

    Představě, že je Křižáček pevně uchopenou vizí, může věřit už vážně jenom Karel Och. Tragická práce s komparzem (v celku 10 lidí, na detailu ale proudí davy), prázdná, ale očividná symbolika a čirá neschopnost komunikovat témata, která tam implicitně jsou, ale nejsou ve hře na umění uchopená. Ostatně musí existovat důvod, proč se s releasem tak dlouho otálelo, když se fakt nejedná o řemeslně náročnou produkci... že by končila lhůta od fondu na hotový produkt, tak to prostě pustili do světa přes festivalovou tlačenku?

    • 23.6.2017  09:37

    SPOILER ALERT: Pokud jsem Posledního rytíře pochopil správně, je to celý o tom, že Země přijala uprchlíky ze Cybertronu, ale po závalu teroristických útoků ze strany Decepticonů byli všichni kolektivně uvrženi do No-go zón, kde je loví speciální vládní jednotky celýho světa. Načež se ukáže, že puč na Cybertronu kdysi neprovedla Megatronova ISIS samovolně, ale byla financována nějakým robotickým Asadem/Erdoganem. Pak v tom hrají nějakou roli rytíři Krále Artuše, ožralej Merlin, tříhlavej robodrak, Mark Wahlberg, fest pedofilně snímaná čtrnáctka, nějaká buchta z porna, co prej učí na Oxfordu a hrajé pólo, a super zlej Optimus Prime, z kterýho se stane klaďas po parafrázi na batmanovskou "Marthu" a kterej zjistí, že azyl nikdy nebude domovem a musí si jít ten svůj nóbl robotickej bejvák vybojovat sám i s celou armádou svejch stereotypně rasistickejch robo-kámošů. Jak říká jedna z postav: "Optimus Prime, I love that guy, goosebumps everytime."

    • 7.6.2017  22:02
    Mumie (2017)
    *

    Dark Universe of Screenwriting.

    • 1.6.2017  20:08
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Wonder Trevor. V Marvelu už se těší na tantiémy, protože podoba s prvním Kapem je místy opravdu "nenápadná". Ale nevadí to. Stejně jako hromada dílčích slabin a dialogová sešněrovanost stále ne úplně herečky Gal Gadot. A to z prostého důvodu - MÁ TO SRDÍČKO JAKO HROM. A pulzuje čím víc je na place Pine, který je středobodem všeho a se kterým má Gadotka moc pěknou chemii. Do toho libová superhrdinská akce (No Man's Land!), ne úplně vyprázdněná rubanice v závěru (emocemi nacpaný flashback), moc pěkný soundtrack a hlavně pocit, že to tentokrát mělo scénář, nad kterým se někdo zamýšlel hlouběji než "musí to tam hodně bouchat". Nevěřil jsem, že DC uklohní inspirativní biják pro ženský. O to víc jsem v šoku, že ho vyplodili rovnou pro všechny.

    • 29.5.2017  10:27

    Křišťálově průhledné tak, že už to průhlednější vážně být nemohlo. Jinak jen recyklace Polanského trademarků, ve které zaujme leda super civilní Depp. Kde je mu konec.

    • 27.5.2017  08:24

    Bruckheimerova pomsta... aneb kde nejsou postavy ani Depp nebere. Hlavně že to má tři prdele triků, loď požírající jiný lodě a finále z Moany/Desatera přikázání. Představa šestky po subjektivních 8 hodinách tohohle je děsivá.

    • 17.5.2017  21:10
    Vetřelec: Covenant (2017)
    odpad!

    Directed by Filip Renč.

    • 11.5.2017  00:45

    Tolik nápadů utopených v takové sra*ce. Jako by si Ritchie usmyslel, že natočí za nehorázné prachy výkladní skříň svých trademarků a zapomněl přitom na napětí, gradaci a hlavně příběh, který by sympaťák Hunnam potřeboval jako sůl. Ne že bych případnou dvojku nechtěl dát. Jen se obávám, že bych byl v kině už tuplem sám, protože tahle báchorka utopená v cool, leč antivypravěčských montážích asi za srdce mnoho lidí nechytne. A nejen staromilce, kterým zaručeně rupne cévka.

    • 3.5.2017  23:37

    Scooby-Doo: Nespoutané příšery v MCU verzi. Komorní, přesto přeplácané. Akce hezká, ale bez špetky napětí. Uřvaným humorem pro mimina místy fajn (Drax) , místy k nevydržení (Rocket). Po kupě to horko težko drží jen kopírování postupů z komiksu a paradoxně i přepálená rodinná linie, která umí zahrát na srdíčko, ale člověk už jen čeká na cameo od Diesela. Vlastně další důkaz, že příliš tvůrčí svobody spíš škodí. Příště prosím zase utáhnout obojek.

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace