Recenze (1 567)
Muž na hraně (2012)
Ctihodný občan feat. Telefonní budka. Další film o tom, že když se justice staví proti vám, máte plné právo vzít zákon do vlastních rukou a stoupnout si... na římsu. Samozřejmě jenom jako návnada, která má chytře odvést pozornost od hlavního plánu. Bohužel, u Muže na hraně logika hapruje podobně jako u Butlerovy anarchistické storky, takže pokud čekáte komorní thriller, ve kterém si našponujete mozkové závity, máte tak nějak smůlu. Worthingtonova mise za nevinnost proto paradoxně funguje nejlíp v poslední třetině, kde to tvůrci vezmou spíš po "bayovsku" a nechají postavy dělat takové kraviny, že buď definitivně vypnete a budete se bavit, anebo si omlátíte čelo o sedačku a zamíříte k východu o pár minut dřív. Já se bavil hodně slušně. Zápletku jsem přestal brát vážně po 15 minutách, hlášek se pár taky najde a samotné řemeslo obstojí na jedničku stejně jako charismaťák Sam a baleťák Jamie. 7/10 ať nežeru a Summit má malé plus, že investuje prachy z Twilightu i do projektů, kde se chlapi netřpytí a nesundávají trika vždycky, když zrovna zaprší.
Mládí (1992)
Ne tak cukrkandlové jako ostatní filmy z Croweovy dílny, v mnoha směrech až bolestivě pravdivé, ale režijně permanentně bez tempa, což ani solidní zástup nabušené muziky nijak zvlášť nevytáhne.
Tělo (2007) (amatérský film)
I na debut hodně slabé. S nulovým obloukem, nulovým napětím, stupidní pointou a strašně (ale jako fest) špatným střihem.
Cyborg Cheerleader: Fuckdown in Hockey Mask Camp (2007) (amatérský film)
Fuckdown in movie making.
Casa Carnivora (2010) (amatérský film)
Atmosféra slušná, hudba dokonce mrazivá, ale konec svojí tupostí bohužel dost zabitej. Do ztracena se to dalo zahrát i výrazně chytřeji.
Na konci světa (2005)
Antropologův filmový sen. S famózní hudbou a kamerou, realistickým chováním skvěle zahraných postav a dojímavým závěrem, který ale - stejně jako zbytek filmu - netlačí na pilu. Klobouk dolů před Hanonem, jenž si s takovým Gibsonem vytírá pozadí snad každou scénou.
Poslední boj Ransoma Pridea (2010)
Svým způsobem sympatická blbina, bavící výborným castingem, ujetými nápady (Tyrion s brokárnou, siamská dvojčata v renesančních ohozech) a fajnovým závěrečným rozuzlením. Škoda, že tempo tolik hapruje a pokusy o psychologii nefungují ani omylem. Jakmile se totiž na place nešetří kulkami, krví a upadanými ušními boltci, je Ransom Pride neurážející béčkový western na noční vysílání Novy Cinemy. 5/10
Jako zvířata v kleci (2010)
Konec zabil! 3/10
Válka Bohů (2011)
Nač jsou hezoučké vizuály, sympatické odtržení od bájí i historie (lepší se vyhnout, než zprznit, no ne? :), solidní obsazení (jen ten Cavill je bohužel matný) a rámování filmu tvořícím se mýtem, když děj nedává v zásadních momentech smysl (nalezení luku, jeho ztráta, o boží idiocii v závěru ani nemluvě) a Tarsem opětovně selhává ve chvílích, kdy má zařadit vyšší číslo na převodu. Úvodní dvacetiminutovka s nastolením motivací a základním rozvržením figur super. Jakmile se ale Theseus vydá na výpravu, začne zdrhat před ropnými tsunami (scénograficky je skok na lano úplně mimo, protože ten útes v předchozích záběrech prostě není) a Tarsem musí nějakým způsobem nakousnout interakci mezi postavami, jakoby filmu spadnul řetěz a do epického finále se za zvuků genericky prázdných dialogů jenom dokodrcal. Což logicky rezonuje v místy až smrtelnou nudu (hlavně rozhovory s oblečenou Freidou), již jen horko těžko vyvažuje závěrečná božsko-titánská sešlost, jež si s logikou tyká v podstatě stejně jako loňský Souboj Titánů. P.S.: Plastová brnění byly možná záměr, mizerná konverze do 2,5D ale určitě ne.
30 minut nebo méně (2011)
Přímočará a na nic si nehrající blbina, která je v tradiční záplavě komediálního bahna vlastně docela králem. Sice jednookým (spolu s Bridesmaids a Crazy Stupid Love), ale i to nám holt musí stačit. Zvlášť když Fleischer předvádí neurážející a bez problémů funkční rutinu, scénář vcelku pravidelně zásobuje vydařenými fóry a stopáž žene tempo do vysokých otáček. A Eisenberg je v roztěkaných rolích prostě boží. Spokojených 7/10,