Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (1 934)

plakát

Sladká vůně úspěchu (1957) 

Pozdní Noirko, snažící se navázat na rannou tvorbu "černého" žánru bez nějakých twistů, napínání, přestřelek a vyšetřování. New York šedesátých let má své kouzlo a ještě když je točen v noci, je to úžasné. Kamera je výborná, stejně tak pomalejší režie, přesto díky nesympatickým, avšak výborným hercům a hodně složité a slangové angličtině se mi to úplně nelíbilo. Začátek je mega chaotický a konec zbytečně prodlužovaný i přes svojí kratší stopáž. Tři hvězdičky pouze ze soucitu avýznamu filmu ve světové kinematografii.

plakát

Zmizení staré dámy (1938) 

Jeden z nejlepších Hitchcocků, kterého jsem mohl vidět. Odlehčený film plný humoru a skvělých scének. Svižná a ranná Alfredova režie, kamera a velice originálně laděný příběh dělají z Lady Vanishes opravdovou delikatesu mysteriozního žánru, kterou doporučuji každému. Byť jen ten konec s přestřelkou ve vlaku je trošku naivní, než by bylo zdrávo, ale nesmíme zapomenout, že se jedná o sedmdesát let starý film.

plakát

Howlův kráčející hrad (2004) 

Zámek v oblacích, který jsem viděl s anglickým dabingem, je pro mne nejlepší a nejcitlivějším animovaným filmem, který jsem viděl nejen od Miyazakiho, ale celkově. Nádherná hudba, skvělý a kouzelný příběh, sympatické a roztomilé postavy a hlavně je to balzám na duši. A to jsem byl kdysi odpůrne anime...

plakát

Plynové lampy (1944) 

Na Gaslightu se zub času projevil neskutečným způsobem. Atmosféra je sice ukrutně Hitchcockovoská a někdy dokonce i brilantnější, ale nesmírně přehrávající Bergmanová a nesympatické vedlejší postavy kazí celkový dojem velkou měrou. Charles Boyer mi lezl na nervy možná ještě víc, než Ingrid, ke které si stále nemůžu najít cestu. Příběh je průhledný jak igelit, do kterého si balím svačinu. Od naprostého začátku je jasné, kdo kde s kým a jak to dopadne. Celé to zachraňuje Joseph Cotten, u kterého jsem v žádném filmu neviděl špatný výkon, hraje výborně, avšak na scéně se objevuje zřídka.

plakát

Půlnoční expres (1978) 

Turecký Shawshank dle skutečné události je totálně tvrdou a krutou psychologickou dramou, která je silně nadhodnocená. Její nesporné kvality tam sice jsou, ale já se spíš po většinu času nudil. První půlka je výborná, ale ta druhá se už vleče.

plakát

Šaráda (1963) 

Šaráda je největší mix žánrů, co znám, a všechny zvládá naprosto s přehledem až výborně! Romantická linie je božská, fešák Cary si s kouzelnou Audrey perfekně sedli a dívat se na ně je požitek. Ta komediální je taktéž skvělá, spousta vtipných momentů i hlášek. Ta dramatická dobře sekunduje. A nakonec ta atmosféra špionážního thrilleru, která je cítit Hitchcockovský až na kost! Film se snaží vyvarovat a bořit jedno klišé za druhým, což se mu náramně daří! _ Já bych se na ty filmy s Audrey dívat neměl, mám vždycky po skončení totiž úzkosti, že tak takový skvělý ženský už nejsou :-(

plakát

Zjizvená tvář (1932) 

Původní Scarface by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, protože předstvauje prapůvod všech gangsterských filmů. A stejně tak by si žádný neměl nechat ujít De Palmův remake s Al Pacinem, který je narozdíl od Hawksova originálu epičtější, krutější, brutálnější a pro mě vydařenější. Jak jsem se sice na Zjizvenou tvář s Munim těšil, tak jsem dostal spíš zklamání. Howardova režie je bezchytná, tak univerzální režisér, to se jen tak nevidí, ale příběhově mi to přišlo slabší a některé scény byly odkoukané od rok mladšího bratříčka The Public Enemy. Přesto na svojí dobu nadčasová klasika!!

plakát

Osm a půl (1963) 

Nejlepší Fellini a surrealistická bomba v jednom! Jeden z nejlepších filmů, které jsem viděl!

plakát

Ostře sledované vlaky (1966) 

Ostře sledované vlaky jsou ostře sledovanou klasikou snad víc ve světě než u nás?! Film oceňován za svojí tématiku a oceněn kvůli tomu Oscarem je pomalu plynoucí dramou plnou úsměvných scén a herecky skvěle zvládnutých výkonů Somra s Neckářem. Ale ja prostě Menzlovi moc na chuť nepřišel, takže pro mě další československý film, který mi způsoboval nudu. Závěr je hodně ušmiklý a není vůbec gradován, což je škoda.

plakát

Malý velký muž (1970) 

Tenkrát na západě byl jednou westernový Forrest Gump, který bojoval nejen proti hodným, zlým a ošklivým a nedělal to pro hrst dolarů, ale proto, aby objevil život, radost a lásku, aneb Malý velký herec Dustn Hoffman se ocitá mainstreamovém filmu, který představuje drama, komedii, western i romantický film. Naprosto absurdní a trefná podívaná, záživná a zábavná, ale kombinovat bezprostředně po sobě scény absurdní s těmi vážnými je docela krok vedle. Herecké obsazení perfektní a krásná Faye je nepřekonatelná!