Borec3

Borec3


-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-

15 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 4.9.2012  01:39

    Antická tragédie bez deus ex machina. Naprosto fascinující sonda nejen do prohnilých duší CxOs. Tahle "rekonstrukce prasknutí jedné finanční bubliny" má v sobě hodně surrealismu, který bude asi světu velkého byznysu vlastní. Největším nápadem Skrilinga bylo nalezení nového způsobu dodávek energie. Transformovat energii zemního plynu do finančních nástrojů, které mohou být obchodovány - prý přenášet energii bez použití klasické sítě. WTF? To si asi měli lidi zapálit akciema? Další věc: Skrilingovou podmínkou bylo zavedení typu účetnictví Mark-to-market, které dovolilo Enronu účtovat potenciální budoucí zisky v ten samý den, kdy byl obchod uzavřen. Pro vnější svět tak mohly být zisky Enronu takové, jaké Enron řekl, že jsou. WTF? Co je to za ekonomický nesmysl? To si hodili kostkou a násobili milionem? Existuje něco odtrženější od ekonomické reality, než tohle? A americký dohled se ještě diví? Dále: Tenhle dokument mi chce namluvit, že Amerika je opravdu země neomezených možností, když jeden nažehlený usměvavý chlápek jenom silou svých slov šroubuje cenu akcií rok od roku nahoru a nikdo po něm nechce účetní rozvahu? Krásný důkaz toho, na čem závisí stabilita trhů a zkušených analytiků. Zahoďte všechny ekonomické modely. Lidi do nich nenarvete. Mezinárodní finanční systém stojí na důvěře analytiků, podle které se poté investoři rozhodují. Ti největší už dávno přerostly velikost ekonomik většiny států - jejich rukojmích. Za další: Film se snaží naznačit rozklad lidské osobnosti pod tíhou autority tím, že ukazuje, jak se 20 000 koleček (zaměstnanců) otáčí v soukolí, jehož směřování dokážou jen obtížně nahlédnout. Kdo tu příležitost má, raději po ničem nepátrá. Je přece tak smutné zůstat sám, i když člověk ví, že císař je pod oděvem nahý, jak zpívají Arcade Fire, že. Nezbývá než se ptát, kolik lidí na světě se podílí na zločinech, aniž by o tom vůbec vědělo? Proč nedokážeme účinně bránit ty odvážné, kteří vystoupí s důkazy proti vlastnímu chlebodárci? Naprostým vrcholem je pak pro mně další důkaz o špinavém spojenectví politiky a byznysu. George W. Bush a jeho kámoš pan Enron svalí vinu za kalifornskou energetickou krizi záměrně způsobovanou Enronem za účelem zvýšení zisků (na krytí narůstajícího dluhu) na tehdejšího guvernéra státu, který byl potenciálním protikandidátem Bushe v nových prezidentských volbách. Wow, clean and nice gentlemen. Dokument vrcholí Skrilingovou hereckou etudou před senátním vyšetřovacím výborem. Na otázku: "Jak to, že začal prodávat své akcie ve velkém před dnem svého odchodu, a přesto nechal zaměstnance myslet si, že mají pokračovat v nákupu těchto akcií (pozn.: zaměstnanci tím vstupovali do penzijního systému garantovaného firmou - všichni tak přišli o úspory na důchod)," jen dál chabě lže a hraje soustrast se svými podřízenými. Smutný, moc smutný. Shrnutí: Insider dokument se strašidelnou záplatkou, který má víc sdělení, než se mi tady podaří zachytit. Podívejte se sami.

    • 26.7.2012  14:51

    Frustrace nebo orgastická spokojenost? V zásadě záleží pouze na míře cyničnosti diváka, se kterou by Nolan těžko něco udělal, i kdyby byl vládce univerza. Jak říkal Oscar Wilde: "Diversity of opinion about a work of art shows that the work is new, complex, and vital."

    • 14.7.2012  11:07
    Stud (2011)
    *****

    Musím na to pořád myslet...

    • 1.1.2012  22:20

    Až se vám poštěstí podívat se do Osla, nezapomeňte navštívit Kon-tiki muzeum.

    • 31.8.2011  10:49

    O pár století později to s člověkem a přírodou není o moc jiné. Scéna s koněm se mi vryla hodně hluboko, ostatně asi jako každý druhý záběr a celá nálada Díla.

    • 10.7.2011  22:08
    Vlčí bouda (1986)
    ***

    Čeho je moc, toho je Chytilová.

    • 10.7.2011  21:26

    Výsostně jsem se pobavil...

    • 10.7.2011  21:18
    Příběh 52 (2008)
    **

    Film totálně iritujícím způsobem tlačí na pilu snad ve všech myslitelných rovinách jeho zpracování stylem "chci být tím nejpsychoidnějším ze všech psychoidních", což mě odradilo už v prvních minutách a ty následující jsem se bez přestávky ošíval.

    • 10.7.2011  21:05

    "Eat rice"

    • 10.7.2011  20:55

    Bruegela mám rád, jako málo kterého malíře, takže jsme se na snímek vypravil se směsicí zvědavosti, ale bez znalosti právě tohoto díla. Tempo je pomalé, ale přepečlivě střižený vizuál (kostýmy se připravovaly 3 roky, animace dělal tým čtyřiceti lidí snímek po snímku vrstvu po vrstvě jako středověké iluminace) mojí pozornost udržet dokázal. Každý záběr je konstruován s pečlivostí mistra, ale obsah by vystačil na stopáž klasického hodinového dokumentu. "Vytvářím obraz jako si pavouk splétá síť."

    • 10.7.2011  20:09

    Ostré jako hrany rezivějící lodi. Otázky zůstávají. Některé nepoloženy.

    • 10.7.2011  20:06
    Medianeras (2011)
    ****

    Osvěžující záležitost o hledání a nacházení. Pátrání v záplavě obličejů symbolizující Walliem mi udělal nesmírnou radost a dostal mě do těžké nostalgie. Ačkoliv je struktura filmu rychle průhledná: "řekneme si teď něco o jeho sexuálním životě, řekneme si teď jak to má ona, řekneme si o jeho práci, řekneme si o její...", vyprávění mě upoutalo i s vědomím předpokládaného happy endu. V neposlední řadě se mi líbily obrazové vsuvky, v nichž se hrdinové zamýšlejí nad obtížemi postmoderních vztahů, bouřlivým rozvojem měst a života vůbec. "Naše životy budujeme jako města, v nichž žijeme. Bez viditelného smyslu."

    • 11.3.2011  00:05
    Bastoy (2010)
    **

    Na jednu stranu režisér vystavěl Bastoy na citlivého pohledu do duší odsouzených zločinců, kteří se před kamerou snaží vypadat co nejušlechtileji vědomi si svých vin a s upřímnou snahou se napravit, ale druhý pohled nabízí neustále se vtírající otázku... může být situace a sociální vztahy tak poklidné a idylické? Ve filmu není ani náznak konfliktu, snad jen těch duševních, které se snaží vyplouvat na povrch skrze detailní záběry rukou, tváří a vězňů hrajících si se zvířaty. Za vyloženou chybu považuji, že na celé ploše není dán prostor druhé straně - dozorcům. Přál bych si, aby alternativní "ostrovní" vězeňský systém byl tak terapeuticky účinný, jak jej režisér podává, ale nemůžu se zbavit dojmu, že mi byla skryta jistá ale... ještě poznámku na okraj: pokud dramaturgové napíší o filmu, že je "citlivý", skoro zákonitě je hlavně "pomalu vyprávěn".

    • 6.2.2011  13:22
    Srbský film (2010)
    odpad!

    Je další den. Ty obrazy a pocity se naštěstí ve snech nezhmotnily. Až dosud jsem se považoval za vcelku rezistentního vůči všemožným nechutnostem, co se z plátna můžou vyvalit. Jak jsem byl naivní před prvním setkáním s fake-snuff "věcí". Spasojevicův (scénář, produkce, režie) Srbský film překonal všechny očekávání co do zobrazitelné brutality a perverze - režisér oděl "vizi" zaprodání se ďáblu do hávu zkrvavené dětské košilky - ale také co do technického zpracování. Žádná nízkorozpočtová pseudodokumentace se nekoná. Žiletkově explicitní kamera, atmosferické filtry, psychedelická hudba, rychlý střih a, bože odpusť, "vypointovaný příběh". Chtěl jsem si dát čas a těch pár řádek napsat s analytickým odstupem. Nejde to. Jak ten film prostupuje mojí hlavou, zase se mě to chytá - objímá mě hnus, čistý hnus. Nejhorší na tom je, že jsem zhnusen ze sebe. Jsem člověk do té míry, do jaké jsou lidmi ti, kteří takové mrzkosti konají na jiných a pro jiné. Na stejné planetě. Byl tohle autorský záměr? Spasojevic: "It's about the monolithic power of leaders who hypnotize you to do things you don't want to do. You have to feel the violence to know what it's about." Sračka. Ne, říkám vám ne. Tenhle film neospravedlní žádný záměr, byť by byl sebeušlechtilejší. Nějaký rádoby fajnšmekr tady kdesi napsal: "...alespoň to zase posune hranice." Jenom chorá mysl může něco takové vyplodit. Kam až je chceš posouvat? Co ti přinese peklo? Zběsilé výkřiky, zděšené recenze a cenzurní zásahy přitáhnou další diváky chtivé "zažít zase něco nečekaného". Bohužel. Bohužel pro ně. Věřte mi, tohle nepotřebujete vidět.

    • 7.1.2011  20:59
    Bílá stuha (2009)
    ****

    Když nad "stuhou" přemýšlím, nemůžu se ubránit nesouhlasu s osočováním Hanekeho za jeho domnělý přehnaný formalismus. Vyznění obsahu je naopak jeho formou podtrženo. Zdá se, jako by jediný tvůrčí tah nezůstal nepromyšlený, zvážený tak, aby obsah zvýraznil tučnou linkou. SPOILER Když učitel navštíví rodinu své milé, kamera čeká, pozoruje a zdůrazňuje tíživou atmosféru nejistoty. Psychologická tíživost okamžiku je to, co bylo režisérským prvotním záměrem, dovolil bych si soudit. SPOILER Tímto přesným technickým kalkulem docílil stvoření prostředí, které na své obyvatele dopadá ještě neudržitelnější tíhou. Ptám se sám sebe, jestli dokázal celkový psychologický efekt na diváka předpovídat. Zda záměrně rezignoval na obecenstvo, které touží emoci zažít a procítit a soustředil se na vnímání bolesti intelektuálním způsobem. Otázek zůstává hodně. Jdu si tu sebemrskačskou záležitost pustit znovu.

    • 26.7.2010  00:13
    Počátek (2010)
    *****

    Říkám ano.

    • 4.7.2009  23:07

    výborně zpracovaná šokující látka o vykořisťování etnika Akha v Thajsku a Laosu... http://media.bloguje.cz/764060-zajatci-bileho-boha.php

    • 4.12.2008  10:00
    Já, legenda (2007)
    ***

    Viděl jsem kino i alternativní závěr. "kino" má evidentně slabá scénáristická místa, tak nějak jsem ho nepřijal intelektuálně, ale emociálně mě naopak vyždímal (klišé zapůsobilo :). Naopak původně zamýšlená verze je možná podloženější scénářem, chytrá, ale pojatá dost pateticky (překvapivě víc, než u kinoverze), takže mi zpětně nakonec kazila dojem. Otázka je jestli chci emoci nebo chytrost. Normálně u filmu radši uvažuju, ale v tomhle případě bych zůstal u emocionální výpovědi a přiklonil se na stranu producentů. 3,5*

    • 20.11.2008  18:11

    Jestli byla absurnost cíl, povedlo se (spíš ale řekl, že ne).

    • 20.9.2008  20:18

    Brynych je neprávem opomíjeným mistrem české nové vlny. Jeho "jezdec" a "transport" jsou brilantními obžalobami manipulace, despotismu a nelidskosti nejen fašistického režimu, ale diktatury jako takové. "jezdec" pak vyniká zejména klaustrofobní hudbou, výraznou kamerou a Miroslavem Macháčkem.

    • 25.8.2008  20:28
    Uloupené Kosovo (TV film) (2008)
    ****

    Jednostranný? Ano, ale nebylo po těch tunách popsaného papíru na obžalobu jediného národa (neválčí vždy minimálně dva?) už konečně třeba ukázat druhou stranu mince? Osobně mě dostalo toto: "Armáda Spojených států vybudovala v posledních letech na území Kosova druhou největší vojenskou základnu mimo U.S.A." A pak kdo tu zvyšuje mezinárodní napětí...

    • 27.7.2008  14:18
    Karamazovi (2008)
    *****

    Zelenka opět vytahuje své nejlepší imaginativní triky. Propojuje hranou realitu s nadreálnou fikcí do mrazivě zahraného, působivě nasnímaného a burácivě ozvučeného posmoderního díla... a Lenka Krobotová je nádherná :)

    • 26.7.2008  19:33

    ... černé... jako válka, která se nikdy nemění

    • 11.7.2008  00:17

    Miyazaki se jistojistě zakoukal do svého italského kolegy a z postavičky Tota stvořil Totora, stejně přifouklého dobráka s bezelstným pohledem. Zázrak v Miláně je optimistickým koncertem De Sica - Zavattini. Drobné hříčky a vypointované scény mě udivovaly každou minutou. Pouštět povinně při depce :)

    • 10.7.2008  20:33
    Duna (1984)
    ***

    Kyle a Sting, jehož potměšilý pohled mrknal tak stingovsky, až jsem ho přehlížel, jsou skvělí. Poločas rozpadu však zanechal na lynchově vhledu do světa Franta Herberta větší otisky než by bylo zdrávo. Knihu jsem nečetl, ale z adaptace Duny roku 1984 na mně dýchá nepříjemný pocit naivity. Uvidíme, co přinese ohlášený remake.

    • 7.4.2008  23:16

    New king was reborn :)

    • 28.3.2008  23:53

    ...tahle země není lepší než zbytečná krutost...

    • 26.3.2008  23:09
    Skřítek (2005)
    ***

    Pár myšlenek, který je třeba propagovat a zajímavý formálně-režijní nápady nezlomily můj rozpačitej pocit, že šlo jen o film pro film. Na mé nehynoucí lásce ke Sklepu to ovšem nic nemění.

    • 12.3.2008  22:31

    Kdyby se mě někdo zeptal, co je to komorní drama. Pustím mu Dům z písku a mlhy.

    • 10.3.2008  00:39
    War Dance (2007)
    **

    Nemůžu si pomoct a klidně si mě nařkněte z politické nekorektnosti, ale dokonalá kamera (úchvatné záběry) a propracovaný zvuk (spolu s podmanivou hudbou) na mně zapůsobily atmosférou hranosti - hraného dokumentárního filmu. Jednoduše - War / dance funguje tak krásně, až to působí nereálně, neskutečně. Tím bohužel utrpí jednoduché (o to pochopitelně působivější) komentáře malých sirotků - neuvěřil jsem jim. Nezaufugovaly u mne zvolené tvůrčí postupy, jelikož všeobecně vnímám sílu dokumentu v autentičnosti, kterou jsem v příbězích osiřelých ugandských dětí necítil.

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9