Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Animovaný

Recenze (241)

plakát

Enron: The Smartest Guys in the Room (2005) 

Antická tragédie bez deus ex machina. Naprosto fascinující sonda nejen do prohnilých duší CxOs. Tahle "rekonstrukce prasknutí jedné finanční bubliny" má v sobě hodně surrealismu, který bude asi světu velkého byznysu vlastní. Největším nápadem Skrilinga bylo nalezení nového způsobu dodávek energie. Transformovat energii zemního plynu do finančních nástrojů, které mohou být obchodovány - prý přenášet energii bez použití klasické sítě. WTF? To si asi měli lidi zapálit akciema? Další věc: Skrilingovou podmínkou bylo zavedení typu účetnictví Mark-to-market, které dovolilo Enronu účtovat potenciální budoucí zisky v ten samý den, kdy byl obchod uzavřen. Pro vnější svět tak mohly být zisky Enronu takové, jaké Enron řekl, že jsou. WTF? Co je to za ekonomický nesmysl? To si hodili kostkou a násobili milionem? Existuje něco odtrženější od ekonomické reality, než tohle? A americký dohled se ještě diví? Dále: Tenhle dokument mi chce namluvit, že Amerika je opravdu země neomezených možností, když jeden nažehlený usměvavý chlápek jenom silou svých slov šroubuje cenu akcií rok od roku nahoru a nikdo po něm nechce účetní rozvahu? Krásný důkaz toho, na čem závisí stabilita trhů a zkušených analytiků. Zahoďte všechny ekonomické modely. Lidi do nich nenarvete. Mezinárodní finanční systém stojí na důvěře analytiků, podle které se poté investoři rozhodují. Ti největší už dávno přerostly velikost ekonomik většiny států - jejich rukojmích. Za další: Film se snaží naznačit rozklad lidské osobnosti pod tíhou autority tím, že ukazuje, jak se 20 000 koleček (zaměstnanců) otáčí v soukolí, jehož směřování dokážou jen obtížně nahlédnout. Kdo tu příležitost má, raději po ničem nepátrá. Je přece tak smutné zůstat sám, i když člověk ví, že císař je pod oděvem nahý, jak zpívají Arcade Fire, že. Nezbývá než se ptát, kolik lidí na světě se podílí na zločinech, aniž by o tom vůbec vědělo? Proč nedokážeme účinně bránit ty odvážné, kteří vystoupí s důkazy proti vlastnímu chlebodárci? Naprostým vrcholem je pak pro mně další důkaz o špinavém spojenectví politiky a byznysu. George W. Bush a jeho kámoš pan Enron svalí vinu za kalifornskou energetickou krizi záměrně způsobovanou Enronem za účelem zvýšení zisků (na krytí narůstajícího dluhu) na tehdejšího guvernéra státu, který byl potenciálním protikandidátem Bushe v nových prezidentských volbách. Wow, clean and nice gentlemen. Dokument vrcholí Skrilingovou hereckou etudou před senátním vyšetřovacím výborem. Na otázku: "Jak to, že začal prodávat své akcie ve velkém před dnem svého odchodu, a přesto nechal zaměstnance myslet si, že mají pokračovat v nákupu těchto akcií (pozn.: zaměstnanci tím vstupovali do penzijního systému garantovaného firmou - všichni tak přišli o úspory na důchod)," jen dál chabě lže a hraje soustrast se svými podřízenými. Smutný, moc smutný. Shrnutí: Insider dokument se strašidelnou záplatkou, který má víc sdělení, než se mi tady podaří zachytit. Podívejte se sami.

plakát

Temný rytíř povstal (2012) 

Frustrace nebo orgastická spokojenost? V zásadě záleží pouze na míře cyničnosti diváka, se kterou by Nolan těžko něco udělal, i kdyby byl vládce univerza. Jak říkal Oscar Wilde: "Diversity of opinion about a work of art shows that the work is new, complex, and vital."

plakát

Stud (2011) 

Musím na to pořád myslet...

plakát

Ve znamení Kon-Tiki (1950) 

Až se vám poštěstí podívat se do Osla, nezapomeňte navštívit Kon-tiki muzeum.

plakát

Aguirre, hněv Boží (1972) 

O pár století později to s člověkem a přírodou není o moc jiné. Scéna s koněm se mi vryla hodně hluboko, ostatně asi jako každý druhý záběr a celá nálada Díla.

plakát

Vlčí bouda (1986) 

Čeho je moc, toho je Chytilová.

plakát

Příběh 52 (2008) 

Film totálně iritujícím způsobem tlačí na pilu snad ve všech myslitelných rovinách jeho zpracování stylem "chci být tím nejpsychoidnějším ze všech psychoidních", což mě odradilo už v prvních minutách a ty následující jsem se bez přestávky ošíval.

plakát

Mlýn a kříž (2011) 

Bruegela mám rád, jako málo kterého malíře, takže jsme se na snímek vypravil se směsicí zvědavosti, ale bez znalosti právě tohoto díla. Tempo je pomalé, ale přepečlivě střižený vizuál (kostýmy se připravovaly 3 roky, animace dělal tým čtyřiceti lidí snímek po snímku vrstvu po vrstvě jako středověké iluminace) mojí pozornost udržet dokázal. Každý záběr je konstruován s pečlivostí mistra, ale obsah by vystačil na stopáž klasického hodinového dokumentu. "Vytvářím obraz jako si pavouk splétá síť."