Poslední recenze (3 971)
Světáci (2023) (divadelní záznam)
Divadelní světáci sklidili od uživatelů databáze chladné a spíše odmítavé reakce z prostého důvodu. Popularita filmového zpracování, kdy režisér Podskalský angažoval nejlepší komediální herce oné éry, je příliš vysoká a film je navíc obecně známý do té míry, že dochází k nevyhnutelnému srovnávání, ze kterého - zcela logicky - nemůže brněnský soubor vyjít vítězně. Pokud si ale uvědomíte, že divadelní kus používá jinou estetiku a využívá jiný styl herectví, oprostíte se od vzpomínání na herecké legendy minulosti, výsledek bude nejspíš výrazně lepší. Já si Světáky užil, zejména trojlístek zedníků pobavil a snesl vysoká očekávání, ani choreografie a scéna mě nezklamaly. Za mě 75% celkového dojmu.
Spy/Master (2023) (seriál)
Pod scénářem jsou podepsáni dva tvůrci, neměl jsem ale pocit, že výsledek je plodem jejich spolupráce. Spíš mi přijde, že každý psal polovinu a nedomluvili se na základních pravidlech. První díly se nesou v duchu rafinovaného soupeření čtyř tajných služeb, mezi kterými obratně proplouvá a rozehrává své hry dvojitý agent Viktor, který už zase touží změnit vlajku svého chlebodárce. Je to napínavé, uvěřitelné a podepřené neokoukanými rumunskými herci.. Ve druhé půli se to překlopí v naivní popkornovku se schématickými postavami a absurdními nápady jako je přepadení amerického velvyslanectví rumunskými špióny. Nehodnotí se to lehce, přikloním se ke kompromisním 3 hvězdičkám a 55% celkového dojmu.
Léda (2011) (divadelní záznam)
Na tak kvalitní soubor, jakým disponuje Činoherní klub, je s podivem, že dramaturgie vytáhla tak obstarožní divadelní kus, který by se hodil do reportoáru nějakého vyloženě komerčního souboru. Chápu, že každé divadlo musí mít v záloze něco nenáročného, ale i to se dá nastudovat a upravit, aby výsledný efekt byl lepší. Petr Nárožný ve 72 letech je už na sukničkáře, který utáhne tři ženy na vařené nudli, přece jen přestárlý, Mojmír Maděrič svého podváděného manžela podává jako trapného slabocha a Nela Boudová přehrává, až to pěkné není. Snad jedině Dana Černá zaslouží palec nahoru a Ondřej Vetchý má komediální talent na rozdávání, takže tihle dva zachraňují třetí hvězdičku. Celkový dojem: 55 %.
Poslední deníček (2)
Moje topka za rok 2017
Je konec roku a čas bilancování, tak je dobré sestavit minižebříček toho nejzajímavějšího, co jsem viděl v letošním roce.
FILMY:
1. Blade Runner 2049: vizuálně podmanivý futuristický noir ze světa, ve kterém bych nechtěl žít, ale který bych chtěl jako divák navštěvovat častěji. Dospělý a nikoliv pitomý blockbuster.
2. Dunkerk: velkolepá válečná podívaná, která emancipuje pojmy heroismus a vlastenectví. Skvělý střih a promyšlená stavba scénáře.
3. Na shledanou tam nahoře: kultivovanost, silné téma, "smutný" humor, poetika a výtvarná stylizace.
4. To: důstojné zpracování zásadního románu z dílny hororového mága Stephena Kinga. Výborně vybraní dětští představitelé a především krásná Sophia Lillis. Držím palce, ať její talent v mašinérii šoubyznysu nezapadne.
SERIÁLY:
1. Mindhunter: precizně natočený seriál o studii lidského chování se skvěle vymodelovanými postavami, kde hraji roli každý nenápadný detail.
2. Westworld: strhující výpravná mise do nepříliš vzdálené budoucnosti, s komplikovanou strukturou, myšlenkově provokativní, s humanistickým zaměřením, s nejednoznačnými postavami, skvěle obsazená a zrežírovaná
3. Babylon Berlin: ukázka, že i v Evropě je možné natočit výpravný seriál, který splňuje vysoké nároky quality TV produkce. Špinavý noir z výmarovského Německa roku 1929, kdy se vytvářelo podhoubí pro nástup nacismu.
4. Better Call Saul: I třetí série ukazuje, že když se sejde kvalitní scénář s výbornými herci, nemusí ani několik sezón znamenat jakýkoli sešup kvality. Podle mě je Better Call Saul poněkud podceňovaný, což je důsledkem kultovního statusu jeho předchůdce Breaking Bad. Chápu, že vyrovnávat se s jeho popularitou je nevděčné.