Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Romantický
  • Krimi
  • Pohádka

Recenze (143)

plakát

Maestro (2023) 

Na tenhle film jsem se těšila skoro 5 let. Leonard Bernstein byl velikán klasické hudby i muzikálové hudby a jeho nesmrtelnost mimo jeho skladatelství a dirigenství tkví i v tom, že byl velkým a veleúspěšným popularizátorem klasické hudby. Na jeho "výchovňáky" chodili lidé napříč generacemi, včetně těch nejmenších, ty pak byly zaznamenány na filmový pás a patří k pokladům dodnes. Bradley Cooper je Leonardovi neskutečně podobný a jeho řeč těla je strašně přesvědčivá, je potěšující koukat se na to, že ve filmu o hudebním skladateli hlavní hrdina opravdu hraje na klavír to, co my slyšíme, a že perfektně diriguje, to je balzám. Ale já se těšila, že ve dvouhodinové poctě tomuto velikánovi uvidím průřez jeho životem, že se dozvím, jak studoval, o jeho začátcích, o tom, jak tvořil třeba West Side Story, prostě něco nového a zajímavého. Místo toho jsem se dvě hodiny dívala na to, že byl slavný hlavně svými homosexuálními vztahy. Ano je mi známo, že byl bisexuál, ale to opravdu není to hlavní, co by v tom filmu mělo neustále být připomínáno, lidé takového talentu a vyjímečnosti bývají často výstřední, ale dnes to není lidem podáváno jako zvláštnost, ale jako něco, co je třeba dát do popředí zájmu, to je to, co se dnes nosí, vyzdvihovat tyto detaily. To je "netflixovská" ideologie. Film mě strašně zklamal, jelikož z celé velikosti Bernsteinovy osobnosti vidíme jen člověka, který se zmítá mezi láskou k ženě, s kterou si rozumí po duševní stránce, láskou k dětem a potřebou tělesného vztahu k mladým studentům mužského pohlaví. Trochu málo na tak zajímavý život. Zůstává tedy jen krásná hudba a skvělý výkon Coopera jako herce, po režijní stránce hodně zklamal a slavní producenti taktéž. Smutný pohled na dnešní USA.

plakát

Nikdy neříkej nikdy (2023) 

Čekala jsem šedý průměr a byla jsem mile překvapena. Ne, že by to nikde nedrhlo, na sladkou romantickou komedii, to bylo chvílemi až moc přeslazené na můj vkus, ale první půlka filmu byla vážně docela dost zábavná. Na té chatě už to bylo horší a role pro O. Sokola bohužel opravdu nic moc. Dala bych mezi 3 a 4 hvězdami, ale za to, že se současný film nedotkne ani náznakem ras, genderů a sexuální orientace jdu s hodnocením nahoru. Netušila jsem, že ještě někdo natočí něco, co se těchto otázek ani nedotkne. Díky za to. A Kostková s Maštalírem byli v pohodě. Jen mě zaráželo, proč všechny děti "vo filme hovorily po slovensky". Bývá to většinou tak, že děti mluví s rodičem jeho jazykem, tudíž děti Kostkové měly s ní mluvit česky, ale to už je detail.

plakát

Betlémské světlo (2022) 

Tak po tomto díle, které jsem se odhodlala shlédnout až po více než roce po premiéře, jelikož jsem se prostě bála, opravdu nechápu Jana Svěráka, proč měl problém u Vratných lahví se scénářem. Neříkám, že jsem se asi 3x nezasmála, ale výsledek pro mě celkový dooost špatný. Nuda, zmatek a křeč, nezajímavé postavy. Už nikdy si toto nezopakuji.

plakát

Po čem muži touží 2 (2022) 

Tři hvězdy z nostalgie, jednička byla lepší, toto je ve spoustě věcí naprostá kopie prvního filmu, což mě trochu namíchlo. Občas vtipné, ale bohužel celkem zbytečný počin.

plakát

Prezidentka (2022) odpad!

Prezidentka je opravdu dno romantické komedie, tam není naprosto nic, na co by se dalo dívat. Něco tak sterilního se jen tak nevidí. A dál o tom škoda mluvit.

plakát

Pýcha a přemlouvání (2022) odpad!

Již s očekáváním toho nejhoršího jsem se odvážila pustit si část dalšího "veledíla" z příšerné továrny na korektnost Netflix, dokoukat se to opravdu nedá. To, co se v posledních letech děje hlavně v americkém filmu, je nechutnost. A bohužel už to prosakuje i k nám. Kde se v dobách Jane Austenové bere mezi anglickou šlechtou tolik černochů? Vždycky mi bylo jedno, kdo má jakou barvu, ale tvářit se, že je normální, že mezi anglickou smetánkou bylo 50 % lidí s tmavou pletí... Já myslela, že v době, kdy žila Austenová a ze které jsou její romány, ještě panovalo otroctví - v USA dokonce ještě dalších téměř 100 let. Tak co se nám to tu američané zase snaží podstrčit za brak? Film je odporně sterilní a bez jakékoliv výpovědní hodnoty. V románech Austenové nejde o nic jiného, než o obraz doby, způsob života tehdejších lidí středních a vyšších vrstev a konverzační umění. Nic z toho, zde není ani náznakem. Nechápu tu masu lidí, co si tento kanál dobrovolně předplácí. PS: A ještě dodatek k těm haterům, kterým prý vadí multikulti obsazení. Je mi naprosto z duše jedno, kdo má jakou barvu pleti, nebo jak má šikmé oči, dokonce jsem kdysi měla zálibu v hlavních hrdinech tmavšího vzhledu. Ale když se něco někam nehodí, je to nesmysl a doslova to bije do očí a nabourává to příběh samotný, tak je to prostě špatně. A dnešní trend a masáž takovýchto studií a povinnost naplnit "kvóty" je odporná a vyvolává to u lidí opačné pocity. Všichni normální lidi budou vždycky fandit Sidney Poitierovi v Hádej kdo přijde na večeři, ale tahle novodobá masáž je nechutná. Nikdo přeci tím, že toto dílo nazve nesmyslnou maškarádou a slátaninou, nesouhlasí, nebo se nezastává otroctví. Jen tvrdím, že v té době to tak prostě bylo, bylo to špatně, ale je nesmysl si hrát na to, že to takto nebylo, je to směšné.

plakát

Šťastně až na věky (2022) 

Jedna hvězda za to, že je dobře toto občas shlédnout, aby se člověk utvrdil v tom, že to, co se mu dnes předkládá jako normál a vzor toho, co je vlastně běžné a mělo by se bez výhrad přijmout, je jen nesmysl a rozklad hodnot dnešní společnosti. A ne, nejsem věřící. Jen si myslím, že lidský život má mít nějaká pravidla a člověk by měl v nich být nějak zakotvený, jinak vzniká zmatek a zmar. A teď nereaguji na osudy té milenky, opuštěné manželky nebo té katolické dvojice, i když to je také síla. Mám na mysli hlavně tu skupinu v mlejně a tu podivnou trojku, která pravděpodobně přes své komplexy a divnosti není schopná vnímat podstatu života a jejich děti v tom musí vyrůstat. Ne, opravdu si nemyslím, že toto je lepší než rozvedené manželství.

plakát

Božena - Epizoda 3 (2021) (epizoda) 

Možná by si lidé, kteří tady kritizují "zálety" Boženy měli najít, že všichni tam jmenovaní milenci jsou opravdu i skutečně uváděni jako milenci Boženy Němcové. Takže nevím, s čím mají diváci tady problém. Rozhodně to byla určitě kontroverzní osoba, ale její význam pro českou kulturu je nesporný a mně se moc líbí, jak to televize pojala. Má to spád, je tam i dost řečeno o době, v které B. N. žila, skvělé kostýmy a celá výprava a kouzelná a dramatická hudba, která vše skvěle dobarvuje. Na televizní počin neskutečně kvalitní zpracování  a když to srovnám s televizním Brabcovým filmem o A. Dvořákovi, tak je to nesrovnatelné, to byl paskvil a pomluva Dvořáka.

plakát

Hlava Medúzy - Vykročení do života (2021) (epizoda) 

Dvě hvězdy za to, že mě to zas pobavilo, ale nejvíc mě pobavil tady uživatel Rene.Artois. Ten to napsal opravdu dobře, netřeba nic dodávat. Slátanina.

plakát

West Side Story (2021) 

Je to dechberoucí podívaná! Miluju starou verzi a proto jsem se těšila na tuto novou a byla jsem ráda, že Spielgerg ji nechal zasazenou v tehdejší době, jelikož takováto linie příběhu by v dnešní době byla málo uvěřitelná a určitě by se muselo zase sahat po "moderních" zápletkách, které raději ani nebudu zmiňovat. Nevydržela jsem a musela si předem poslechnout soundtrack a ten mě ujistil, že nemůžu být zklamaná. Jak aranžmá, tak výběr hlavních představitelů a provedení všech skladeb je prostě perfektní a kdo tu píše, že ne, nerozumí hudbě. Za pomoci všech moderních technologií z tak již dokonalých skladeb vylezlo ještě víc a doslova berou za srdce. Bernstein by jásal a snad i jásá. Co se týče vizuální stránky, tam s filmem pochopitelně starší verze nemůže konkurovat, možnosti dnešní doby jsou nesrovnatelné a Spielberg to vše dokázal udržet na uzdě a vzdát poctu v 60. letech dokonalému dílu. Hlavní hrdinové jsou kouzelní, jak Tony, tak Maria, i Anita své party zazpívali nejen dokonale, ale s neskutečným citem pro Bernsteinovu hudbu. Navíc se pro své role snad narodili. Pokud bych měla jen malinko něco vytknout, bude to oproti staré verzi trošičku méně tance, ale ty taneční scény byly tak skvěle vystavěny, že na toto ráda zapomenu, jelikož celkově to vše působí neskutečně a 2 a 1/2 hodiny uteče jako voda. Role Valentiny v podání devadesátileté představitelky Anity z původní verze je jen třešničkou na dortu. Ano, je to vlastně pocta staré dobré West Side Story, kde se toho zase tak moc nezměnilo, ale přesto je to nové a je zatraceně dobře, že Spielberg to natočil, a že to natočil takto. Tento zázrak to natře všem dnešním Moulin Rouge, Chicago, natož pak zrůdnému La la landu. Jsem šťastná, že ještě dnes někdo natočil muzikál tak, jak má vypadat.