Recenze (32)
Byl jednou jeden dům (1974) (seriál)
Bohužel, ideologická veteš se dostala i do tohoto celkem dobrého seriálu...
Caligula - vláda šílence (2004) (TV film)
Dokument, který zaujal především vynikající ukázkou malířského a sochařského umění vztahujícího se k tématu. Naopak, nesmělý pokus o rehabilitaci krutovládce pohnutým dětstvím vyzněl nepřesvědčivě.
Den sedmý, osmá noc (1969)
Film, který se natáčel téměř za asistence okupačních tanků, proto ta chaotičnost a roztržitost filmu, ale právě také proto je tento film tak vypovídající o době svého vzniku. Opětovně se ukázal Schormův negativní náhled na potenciál dobra v člověku. Tím se hodně blíží filosofii režisérů "spirituálních" filmů jako byli Tarkovskij nebo Bresson.
Dotek motýla (1972) (TV film)
Mrazivě kýčovitý filmeček. Chudák Turgeněv...
Dva mrazíci (1954)
Nastydnout může přece jenom bohatý, vypasený kulak...
Hosté večeře Páně (1963)
Víra, která není zatížena blouděním a pochybnostmi, bolestí a ranami, které si člověk zasazuje sám nebo jsou mu zasazeny, je vírou zkaženou a falešnou. Temnota ,která k cestě víry nezbytně patří, pomáhá člověku odbourat modly,které ho svádí a vládnou mu. Skutečná víra je proces , který je stále rozen. A jako každé rození, v bolestech. A to platí i pro tzv.ateismus, který ke své poctivé víře potřebuje mnohem více odvahy věřit na náhodu,než jakékoliv jiné náboženství na Boží existenci.
Já, Claudius (1976) (seriál)
Jde o velice zdařilou adaptaci Gravesova románu, který si námět vypůjčil od Seutonia. Vše je věrné, až na vylepšení Claudiova povahového profilu/což už je problém románu/ coby zachránce Říma. Podle Seutonia si se svými předchozími kolegy-císaři příliš nezadal.
Kvočna (1937)
Relativismus a moudrost jsou bohužel /bohudík/ neslučitelné.
Maškary (1991) (koncert)
S Karlem Krylem odešel prorok a zrcadlo svědomí . A to je škoda, protože hrozí, že budem opět rýt držkou v zemi pro jiné modly.
Ministerstvo strachu (1966) (TV film)
Adaptace Greenovy knihy není špatná, obvzláště Rowe v podání J.Adamíry byl vydařený. Většímu rozmachu bránilo provedení díla jako Tv inscenace, zejména závěr byl brán příliš překotně. U Greena se naopak člověk na konci knihy dobírá zajímavých postřehů.