Narciska

Narciska

okres Brno
lidskoprávní bojovnice

5 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 14 20 26
    • 16.6.2018  19:26

    Okouzlující film o sladké první lásce, jež je silná natolik, že nikdo kolem nezůstane jejího vlivu ušetřen a v jejímž jasu v dospělost vykvetou oba krásní zamilovaní, jejichž milost umí zázraky.

    • 16.6.2018  19:22

    Spálené mosty jsou o ztrátě milované ženy - manželky a matky - skrze tři její blízké, které se s tím vyrovnávají po svém. Je milé, že nám jsou ve filmu hezky ukázané, jednotlivě dohromady. Film vyniká nevšedním vývojem, který spíše kopíruje život den po dni než osvědčené dějové zvraty a to je velmi příjemné. Celkové vyznění filmu je však velmi, velmi unylé a spíš bych věřila, že je to TV film...

    • 13.6.2018  18:30
    Pán šelem (1982)
    **

    Dnes už béčko, které nemá valný smysl sledovat... Pokud nemáte citový vztah z dětství nebo nejste student filmové vědy.

    • 13.6.2018  18:29

    Netradiční kamera, jejíž smysl mi unikal. Zajímavé dialogy, co jimi chtěl autor ale říci?

    • 10.6.2018  20:14
    Hichki (2018)
    ****

    Další z řady filmů o výjimečných učitelích, kteří zvládnou třídu plnou problémových žáků. Po mexické a slavné americké s M. Pfeiffer a hudbou Coolia mě oslnila indická podoba. Třída zda není tak problémová a potíže žáků nejsou tak patologické, problém je více o předsudcích a sociálních rozdílech, novou dimenzi má však především učitelka, která sama čelí vlastnímu omezení v podobě T. syndromu, které je v podání R. Mukherjee roztomilé, aniž by ztrácelo nic z tíže břemene, kterým je svým vlastníkům. Nositelka se s ním však naučila žít s humorem a důstojně. Ale možná ještě lepší než sám film a to co mě nejvíce oslnilo, jsou texty písní (zde díky Bohu v přeložených písních!), což bych ráda uvítala ve všech filmech, kde má hudba zřejmou souvislost s dějem, tady slova písní přesahují film a život jím ztvárněný přesouvají do takřka transcendentní roviny...

    • 10.6.2018  20:07

    Badki, hlavní hrdinka, v podání R. Mukherjee se mi velmi líbila. Krásně se vyvíjela, krásně hrála a navzdory životním těžkostem neztrácela sama sebe a celou dobu nás zvládala držet v napětí, zda se tak nestane. Přesto bych nevěřila, že to řeknu, ale tento film byl příliš krátký, čímž utrpěla především romantická stránka, která nám nedala to, co mohla, ale hlavně působila naivně až neuvěžitelně..., posuďte sami.

    • 3.6.2018  20:45

    Bohatý Západ je zásobován potravinami globálního Jihu. Pracují skoro zadarmo a bez jákýchkoliv nároků na bezpečnost, nemají žádná práva a málokoho to zajímá. Fuedalismus skončil, nahradil ho globalismus a lidé zůstávají lidmi. Nejsem jiná. Mám ráda čokoládu. Přestanu ji teď jíst?

    • 3.6.2018  18:59

    K zamyšlení byl návrat do doby, který sice je dodnes připomínána, málokdy je však zobrazován kontext. Díky Natty Gannové si tak můžeme představit něco zřídka vídaného, totiž chudou Ameriku. Najednou člověk zjistí, že se ubohostí a špínou neliší od nejchudších zemí dneška. Krádeže, násilí a absence solidarity je všudypřítomná. Na cestě Natty najdou se však krásné výjimky a Natty je nesmírně statečná. S neohrožeností kráčím za svým cílem, opět najít vlídnou náruč svého otce. Trápí pomyšlení, že by se tak nemuselo stát, provokuje napětí až do konce, možná však Natty získá ještě více... a já jsem se dozvěděla min. to, kdo to byl "topper". Stačilo ani ne sto let, a Amerika je se svým bohatstvím zpět, fascinující je svět.

    • 3.6.2018  18:52

    Dozvíme se, kde končí náš recyklovaný odpad. Snažím se vnést do života aspoň trochu ekoligie, dopřávám si uspokojivý pocit, že třídím, nicméně i tato čiinost má svoji odvrácenou tvář. Díky tomuhle dokument vím, kde končí náš odpad. A nechápu to. Proč neprobíhá recyklace v nějaké velkovýrobě, kde budou zajištěny standardy bezpečnosti a ochrany životního prostředí? Proč odpad končí u malých podnikatelů, kteří přežívají na hranici chudoby? Z čeho si pořídili stroj na racyklaci? V tomto ohledu dokument nedává mnoho odpovědí, od osvětového počátku ústí do životní situace dvou rodin, jejichž život se točí kolem nalezených reklamních prospektů a otázek na vzdělávání. Dopouští se mnohých výchovných chyb. Navíc jejich záběry postrádají autenticitu, takže se to zdráhám nazvat dokumentem!

    • 2.6.2018  08:45

    Přiznám se, že není snadné hodnotit, natož komentovat, a protože nevím, dávám hvězdy tři, skvělé stejně jako podivné. Příběh vynálezce a jeho rodiny, který se bez ohledu na rodinu rozhodne žít uprostřed džungle, resp. dělá to pro ně, je přesvědčen, že pro ně dělá to nejlepší, na jejich přání nebere ohledy, ale proč by, když jako správný otec pro ně dělá to nejlepší? Čím víc musí hájit svou vizi, tím šílenější se jeví, ale ztvárněný H. Fordem jeví se spíše jako komik a zapálený vynálezce, který si ví vždy rady a nikdy neztrácí nadhled. Kam dovede rodinu naplňování jeho snu? Stojí za vidění, protože to není z filmů, který by roky ztrácel na kvalitě...

    • 1.6.2018  18:46

    Předloha kvalitní, dialogy výborné, kamera v pohodě, herci šikovní, příběh lehce mrazivý.

    • 1.6.2018  07:07

    Neprávem zapomenutý film a ukázka toho, jak brzy se C. Eastwood chopil režie. Režijně i herecky exceloval i v tomhle filmu sebestředného, autentického a sžíravě upřímného muže, který nám ukazuje různé stránky své osobnosti, mezi nimi vynikají především dialogy o rasismu. Film míří k pointě jiné, než by člověk čekal, nechává se unášet neznámo kam, roste napětí a konec překvapí...

    • 1.6.2018  07:03

    Některé filmy rychle stárnou a tohle je jeden z nich. Pokud nemáte sentimentální vztah z doby blízké vzniku, obávám se, že už je to dnes nekoukatelné. Kvůli způsobu hraní, ději, kvalitě kamery a bizarního střihu. Neříkám to často, ale tenhle film si zaslouží remake! Jen prosím prosím, jen ať se toho neujme současný Hollywood, tam už umí jen filmy vracející se dějem do první půlky století filmu a z Viléma Tella by udělali prostoduchého akčního hrdinu..

    • 29.5.2018  19:51

    Nečekaný vývoj, nadžánrový přístup, romantické, ale jinak, než by člověk čekal, se silnou pointou, nad níž stojí za to déle přemýšlet, ostatné myslím, že se ze závěru filmu pro mě stane nezapomenutelný zážitek, již naplní sentiment...

    • 27.5.2018  19:10

    Anděl ve velmi lidské podobě a jeho drsný a ostřílený pacient. Doktor a jeho nečekané alter ego se neustále sbližují se svou lepší polovinou a zase rozcházejí, čekáte napjatě, jak to dopadne, i když tušíte, podbarveno omamnou hudbou, smýká film lidskou psychikou na obě strany v podání perfektní herecké dvojice. Zajímavé záběry neztrácejí nic ze svého půvabu. Je to pocta režisérovi, který se nebál jít vlastní cestou a nikdy neztrácel ze zřetele sociální rozměr.

    • 27.5.2018  19:07
    Interstellar (2014)
    ****

    Sci-fi, které překonává své vlastní hranice, ústí do dramatu a rodinného filmu, nevyzpytatelný vývoj vás udržuje v permanentním napětí, dialogy pohladí na duši, cesta za horizotnt událostí dodá metafyzický rozměr.

    • 27.5.2018  19:03
    Raees (2017)
    ***

    Byť se tomu snaži S. Khan dodat hloubku, pochopitelně se mu to mohlo podařit jen u jeho postavy. Přesto film zůstal stát na vodě, všechny ostatní postavy byly zobrazeny velmi povrchě a v akčních scénách neměl Raees jako vůdce své bandy co dělat, protože bossové mají na špinavou práci své lidi, takhle byl Raees hlavou svého gangu a stejně tak odpaloval zápalné lahve. Kombinace toho ubírala postavě na věrohodnosti, akční scény působily amatérsky, myšlenkové zvraty zase odflákli scénáristi. Za zamyšlení stojí kontroverzní postava v podobě jako vždy skvělého S. Khana, i podmanivá atmosféra, která tvoří most k americkým akčním filmům, i když láska a zpěv sluší Bollywoodu mnohem víc ;)

    • 20.5.2018  13:46

    Romeo a Julie po indicku jsou krásný pár, nádherně to mezi nimi jiskří a skvěle se k sobě hodě. Ukazují také svoji temnou tvář, ovšem způsobem, že nad tím zůstává rozum stát. Kolem kvéry všeho druhu, všechny vedlejší postavy nevýrazné, jiné než milostné scény nudné či rozčilující, narušují romantiku příběhu. Naprosto chybí Shakespearova sofistikovanost při vytváření zápletek, místo nich jen vášeň a nevyzpytatelně hloupé hnutí postav, pod balastem vedlejších scén se ztrácí krystalicky čistá láska, i když možná přece jen je takto mladá láska spíše silnou vášní než vážným citem, tito dva jsou k sobě přitahováni a zase od sebe utíkají, jeden si říká, že pokud spolu vydrží, pozabíjí se. Krásná hudba a choreografie tohle absurdní drama nezachrání... Lásku si představuji jinak.

    • 18.5.2018  20:27
    Kelin (2009)
    ***

    Málokterý film se obejde bez mluveného slova a přece zůstane zajímavý. Kelin vás chytne nepředvídatelností, nevšedním sledem záběrů, kouzlem přírody, podmanivou hudbou i svébytnými postavami, které silně utvářejí svůj osud a současně své břímě nesou způsobem, který se až blíží fatalismu. Vskutku pozoruhodný snímek, jen té syrovosti mohlo být o kapku méně. Také se nedokážu ubránit dojmu, že film nevidět, kromě nevšedního filmového zážitku a krásu kazašské přírody, o nic bych nepřišla :(

    • 12.5.2018  12:07
    Ze srdce... (1998)
    ***

    Jako v mlze ztrácí se hlavní postavy, chovají se tak, že vás to vyvádí z míry, pod dešťovou clonou ztrácí s děj, byť myšlenka je zajímavá, nejkrásnější je choreografie, působivá a smyslná, vábivá a dráždivá, prozradí vám víc než hodina filmu, je to překrásný způsob, jak projevit podstatu vztahu a niterné pocity, tanec v tomto filmu rozhodně vede.

    • 7.5.2018  16:07

    Poetické, ale trochu bezobsažné, příjemné, ale zapomenutelné dílko, které nenadchne a neurazí, pro J. Brejchovou však jako dělané.

    • 7.5.2018  09:42
    Ikarův pád (TV film) (1977)
    *****

    Nevídaná tématizace problému s nadměrným pitím alkoholu, a to z pohledu nejen V. Menšíka, který je prvně člověkem a až pak alkoholikem, jeho nejbližších, jeho známých a těch nově poznaných, mezi nimiž je třeba vypíchnout postavy barmanky v podání skvělé I. Jandžurové. Je to film devíti skvěle zahraných postavách, které se vyznačují svébytnou osobností a odlišnou životní strategií, propojují se skrze prvotřidní dialogy, které vynášejí na povrch to nejkrásnější z nich, aby se tento živoucí klenot topil a alkoholu a následném deliriu.

    • 5.5.2018  15:07
    Cesty větru (2009)
    ***

    Příjemná road movie, která plyne jako vítr prohánějící se prériemi. Nenadchla hudba, očekávala jsem víc projevu od hlavních postav. Trochu nůďo, celkem pohoda.

    • 1.5.2018  21:46
    Kořeny (TV seriál) (2016)
    **

    Hledala jsem Kořeny a omylem našla tuhle verzi. Odradila mě natolik, že jsem se přestala dívat v půlce prvního dílu. Není jistě spravedlivé hodnotit něco, co jsme shlédli jen z části, ale proč taky marnit čas něčím, co má daleko lepší původní verzi, vyznačuje se otřesným dabingem, stupidními dialogy, je prvoplánové až patetické, odděluje jednotlivé části původního spletitého děje s jedinou snahou, získat si nás, podplatit nás, nasytit nás laciným nevýživným jídlem, až se seriál v mých očích stává ničím, byť šikovní herci a prostředí se snaží o opak.

    • 1.5.2018  08:32
    Belle (2013)
    ****

    Poklidně plynoucí film o lásce na pozadí dobových proměn. Líbí se mi snaha ukázat dobové dilema reprezentované v osobě nejvyššího soudce, k úvahám vybízí to, jak naše doba, kultura a společnost dávají jasné kontury našemu myšlení, milé jsou postavy a krásná, byť proměnlivá láska mezi nimi. Jsme jen lidé...

    • 28.4.2018  08:12

    Z dob, kdy některé části NY nebyly víc než špinavá stoka, ze století, kterému není v dejinných návratech věnována příliš velká pozornost, připomínka toho, že mnohá města mají ve svých základech lidský pot, krev a kosti. A jejich prach a popel dopadaly na mé dva oblíbené herce tak silně, že skoro zakryly jejich umění. Nemohly však zakrýt banální zápletku a lacinou psychologii, díky čemuž už nyní vím, že se film postupně v mé paměti utopí jako v bažinách, jež svými kulisami evokuje a jež budou nakonec to jediné, co z filmu zůstane.

    • 27.4.2018  20:41
    Džúni kokuki (TV seriál) (2002)
    ***

    Všechno hrálo pro to, aby se mi to líbilo. Mytologie, animace, krása, síla, slabost a vývoj postav, fantazie, ale stále jako bych pod povrchem hledala ještě něco víc, něco, co jsem tam zdá se narozdíl od jiných uživatelů zde, nenašla...

    • 27.4.2018  07:18
    Cena svobody (2014)
    ****

    Film o lásce a přátelství, válce a jejich dopadech je ve skutečnosti filmem propagačním, což z něj vrcholné umělecké dílo nedělá. Každá scéna nám něco říká a proto byla natočena. Útěk, ztráta, tábor, čekání, odchod, zvykání, stesk, rozbroje, usmíření, aklimatizace, setkání... Film neplyne jen tak, ale z každé scény na nás volá, jak těžké to ti lidé mají. Lidé se zkušeností ukazují, jaké to je, Reese W. k tomu získává naši pozornost a UNICEF potřebuje peníze. Válka v Sudánu je jednou z největších tragédií současného světa, proč nepodpořit soucitem v srdci, pomocnou rukou a penězmi na účet?

    • 25.4.2018  20:49
    Žít (1952)
    ****

    Pozoruhodné jsou na filmu hned tři věci. 1. svět se vůbec nezměnil (svádění odpovědnosti z jednoho na druhého, pohodlnost a strach něco dělat, strach žít) a film je tak stále aktuální, 2. hlavní hrdina je velmi milý, velmi smutný a nešťastný, ač znavený bolestí vzchopí se k poslednímu velkému činu a já snad neznám smutnějšího filmového hrdinu, 3. to jak si pan režisér dělá, co chce, očekávaný vrchol tam klidně vůbec nedá, místo toho šoupne půlhodinou debatou, místo bombastické či patetické tečky volí krátkou minimalistickou pointu, jež vás nakonec zasáhne ještě více, a to právě svojí obyčejností, jež se tváří v tvář smrti stává věčností...

    • 22.4.2018  08:09

    Miluji Afriku a na tomhle dokumentu se mi líbí, jak ukazuje nemocnici, práci v nich, prolémy nemocných a náročnost jejího vedení ve všech různých aspektech. Jediné, co se mi nelíbilo, je podezření, že neznalost a odlišnost postoje místních dovolila nahrávat je v situacích, u kterých by to u českých žen nebylo možné a to mi přišlo lehce za hranicí důstojnosti. Na mysli mám ženy uléhající k porodu.

<< předchozí 1 2 3 4 7 14 20 26
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace