Recenze (99)
Vyhnání z ráje (2001)
Máloktorý film ma vie znechutiť, ale čo je veľa - to je veľa....
Nanuk - člověk primitivní (1922)
Z tohto snímku na mňa dýchla neopakovateľná atmosféra odvahy, ľudskej vynaliezavosti a odhodlanosti... Na svoju dobu priam epochálny film.
Pehavý Max a strašidlá (1987)
Kto videl seriál Teta bude mu tento film pripadať ako slabý odvar, avšak napriek tomu je to skvelá rozprávka, na ktorú sa v súčasnosti neprávom pozabúda.
Ať žijí duchové! (1977)
Jedná z tých mála nadčasových muzikálnych rozprávok, ktorú si v TV pozriem kľudne aj po 30krát. Skvelé pesničky, príjemný humor, dobré herecké výkony detí, zľudovené hlášky ... nuž a tá nostalgia ...
Z města cesta (2002)
Oproti filmu Cesta z Města je to len veľmi slabý odvar. Zaujala ma jedine E. Holubová, pripadala mi najrozumnejšia a najrealistickejšia zo všetkých, ale tú jej poznámku z makom som nepochopil. Čo má proti maku!? :o)
Pán much (1990)
Oproti pôvodnej verzii z roku 1963 (*****) je to úbohé a sklamalo ma to na plnej čiare. Amíci jednoducho remaky nevedia robiť. :o)
Knoflíková válka (2011)
Ja si nemôžem pomôcť, ale oproti pôvodnej verzii z roku 1962 alebo aj oproti prvému remaku z roku 1994 je to úbohé a povedal by som, že sa toto spracovanie najviac odkláňa od predlohy.
Jdi a dívej se (1985)
Na to, že tento snímok vznikol ešte v roku 1985 a to v bývalom Sovietskom zväze a kvôli forme akú režisér Klimov zvolil, si tento film právom zaslúži plný počet bodov. Oslovil ma ako jeden z mála vojnových filmov a dlho som ho predýchaval.
La Discesa di Aclà a Floristella (1992)
Tento film hodnotím tak vysoko pre jeho naturálnosť a až sparťansky stvárnenú realitu. Z hľadiska technického spracovania snímku to určite nie je nič výnimočné, ale po obsahovej stránke veľmi výrazne vyčnieva z radu. Súradnice bane Floristella (tiež Florestella) pri stredosicílskom meste Enna sú 37°29′18″N 14°21′01″E.