charlie_ando

charlie_ando

Lukáš Rezek

okres Hradec Králové
analogový promítač amatér...

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
    • 16.5.2018  18:19

    Režisér Ben Lewin a scénarista Michael Golamco předkládají divákovi příběh o cestě za splněním velkého snu. Zápletkou je soutěž o nejlepší scénář se Star Trek tematikou a samozřejmě termín odevzdání se velmi rychle blíží. Ústřední postavou je autistická dívka Wendy (opravdu výtečná Dakota Fanning) žijící v domě sociálních služeb a pracující v pekárně. Její každodenní život je pevně svázán přísnými pravidly a rituály. Na jejich dodržování dohlíží pečovatelka Scottie (Toni Collette) mající, ale své vlastní problémy. Wendy má velké přání bydlet se svou sestrou, která má však už svou vlastní rodinu. Vybočení z každodenní rutiny zapříčiní že nestihne odeslat svůj hotový scénář včas, aby stihla uzávěrku soutěže. Wendy se tak musí vydat na odvážnou cestu do Los Angeles do samého srdce Hollywoodu. Čeká ji dobrodružná cesta do neznámá plná nástrah a nebezpečí. Malý film, který je možná někdy až trochu odtažitý, ale přitom vlastně hřejivý a musím říct, že na mě hodně zapůsobila kouzelná scéna v klingonštině, která měla opravdu emoce.

    • 16.5.2018  10:04
    Deadpool 2 (2018)
    *****

    Ryan Reynolds to dokázal a společně se svým druhým já DeadPoolem je můj hrdina. Podařilo se mu něco, co není ve filmovém světě až tak pravidlem a to že mě nezklamal. Sice se říká, že nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, ale to jsou v jeho případě prostě keci, jen ten proud je ve dvojce o poznání dravější. Nic složitého nevymýšlel a držel se svých osvědčených zbraní z jedničky - černého humoru, trefných hlášek (ve vysoké kadenci), pop-kulturních narážek (a že jich bylo a snad na nikom nenechal nit suchou), politické nekorektnosti, spousty násilí a hlavně toho nejdůležitějšího koření absurdity. Jak hlásí plakát všechno bude větší a je to tak. Tvůrci vzali již osvědčený a úspěšný mustr z jedničky a prostě jen zařadili vyšší rychlost. Voilà a ono to skvěle funguje. Vrátili se stáří známí z předchozího dobrodružství (Karan Soni jako indický taxikář Dopinder je opravdu bizarní figurka) a přidali se dva noví hrdinové, drsný Cable z budoucnosti (skvělí Josh Brolin) a štístko Domino (Zazie Beetz). Povedla se také výměna režiséra a David Leitch tuhle adrenalinovou jízdu zručně kočíruje k velkému finále, které mě opravdu bavilo. Někdo píše o skřípajícím úvodu, ale to si opravdu nemyslím, počátek sice brnká na vážnější strunu, ale dle mého názoru je to to jen ku prospěchu, protože tak ještě víc zvýrazní ten uragán, co po něm následuje. Kapitolu samu pro sebe je výběr písniček, protože ten někdo, kdo je za to zodpovědný (asi to bude Tyler Bates), musí ujíždět na hodně slušném matroši (Philip K. Dick by mu záviděl) nebo naopak si zobl něco, co už má dávno prošlou dobu spotřeby a jeho noční můry bych nikomu nepřál, ale písně, u kterých bych si myslel, že nikdy nemůžou dávat smysl ve spojení s akčními scénami, fungují náramně a posouvají celkový zážitek o řád výš. Příběh má slušnou zápletku a druhý Deadpool tak jako celek dává nový (rozuměj ujetý) rozměr rodinné zábavě. Tahle infantilní vulgární jednohubka není pro každého, ale Ti co zůstali mládí v srdci a líbila se jim jednička, si ji proste nemůžou než pořádně užít.

    • 3.5.2018  23:43

    Režisér Aku Louhimies natočil dle vlastního scénáře, na kterém spolupracoval se scénáristou Jari Rantalou dech beroucí válečnou podívanou plnou hlubokých emocí. Předlohou mu byla kniha Tuntematon sotilas z roku 1954 od Väinö Linna, který v ní použil své vlastní zážitky z války. Už samotný úvod je působivý, kdy během projevu Winstona Churchilla vidíme útržky z bojů během Zimní války. V závěru června 1941 zahajuje Finsko Pokračovací válku a do stavu třetí kulometné roty je povolán veterán Zimní války desátník v záloze a otec o rodiny Rokka (Eero Aho). Farmář, který díky Sovětskému záboru Karelie přišel o hospodářství je svéráznou postavou, která si nedělá vrásky na čele s disciplínou, ale na druhou stranu je zatraceně nebezpečný voják a nepřítel to častokrát citelně pozná na vlastní kůži. Film je epos o víc jak tří letem zápasu malého finské národa vtaženého do víru gigantické totální války dvou titánu na východní frontě. Válku sledujeme pohledem řadových vojáků, kteří na svých zádech táhnou své těžké kulomety většinou liduprázdnou krajinou a jsou vystaveni všem možným i nemožným rozmarům drsného počasí a divoké přírody. Vyprávění je rozděleno do tří kapitol, které kopírují tři fáze války. První rok je nasycen dobrou náladou a vysokou morálku. Ofenzíva se daří a je tak osvobozeno ztracené území. Nakrátko se z kulometníků dokonce stane strážní jednotka v dobitém Petrozavodsku. Můžou si tak užívat pohodlí místních kasáren a rozptýlení s místními ženami, ale nenasytná fronta je brzy povolá zpět do víru nebezpečného dění. Druhý rok války přináší opotřebovací zákopový boj někde na ztracené vartě hluboko na nepřátelském území, ale Sovětská materiální převaha začíná dramaticky sílit. Třetí kapitola ta nejpůsobivější, se odehrává v parném létě roku 1944, kdy sovětská ofenzíva začíná tlačit unavené finské vojáky zpět k předválečným hranicím, urputné boje si vybírají krutou daň a postupně řídne kroužek nerozlučných kamarádů. Morálka vojáku je těžce otřesena tankovými útoky, které špatně vyzbrojena pěchota prakticky nemá jak zastavit a zuřivě boje ženou všechny na hranici sebeobětování. Hudba Lasse Enersenona velmi zdařile znásobuje tísnivou atmosféru frontové ho života, ale dokáže umocnit i vzácné okamžiky klidu na dovolené doma za frontou. Skvělá kamera Mika Orasmaa, která se nebojí jak táhlých záběru skrze nekonečné lesy, kde se válčilo, tak i akčních pasáží, kdy až dokumentární minimalistickou formou sleduje zápolení jednotlivých vojáků. Finská kinematografie mě znovu nezklamala a předkládá mi působivé válečné drama bez příkras, s jasnou protiválečnou linkou o statečnosti, kamarádství a touze přežít, propracované do nejmenšího detailu. PS: viděn international cut, který je o 45 minut kratší než ve Finsku uváděná verze, což je velká škoda...

    • 15.2.2018  17:42
    Lady Bird (2017)
    ***

    Lady Bird je malý "obyčejný" film, který boduje díky své opravdovosti a uvěřitelnými dialogy. Naše hrdinka Christina McPherson (Saoirse Ronan) je silná dospívající osobnost a cítí se tak trochu jako "snob". Přála by si ve svém životě prožít něco velkého a hýčká si svůj sen o tom jak opustí rodné západní pobřeží a půjde studovat prestižní uměleckou univerzitu do New Yorku. Jenže její sny narazí na realitu nelichotivé finanční situace jejích rodičů, kdesi na omšelém předměstí Sacramenta roku 2002. Lady Bird (to je totiž její přezdívka, kterou si sama dala...) je v posledním ročníku katolické střední školy a snaží se zviditelnit díky roli ve školním muzikálu. Režisérka Greta Gerwig nám ve svém filmu vypráví příběh o nesnesitelné lehkosti dospívání, který se dostane do nevyhnutelného střetu s realistickou milující matkou Marion (Laurie Metcalf). Prostý film o dívce měnící se v ženu a její první lásce, zklamání a přátelství, nic víc a nic miň.

    • 15.2.2018  17:08
    Paterson (2016)
    ****

    Filmová poezie o jednom podzimním týdnu v životě bývalého mariňáka a nyní řidiče autobusu Petersona (Adam Driver) ve městě Peterson ve státě New Yersey. Ale hlavně básníka, který pro své nerýmující se verše hledá inspiraci v jedinečných okamžicích všedního dne a píše je do šuplíku, vlastně do svého tajného notesu. Jedinými posluchači jeho básní je jeho perská žena Laura (Golshifteh Farahani), která neví, co chce dělat se svým životem a taky jejich mrzoutský buldok Marvin. Jednotlivé dny v životě našeho hrdiny se podobají jako vejce vejci, ale každý je vlastně úplně jiný. Paterson je pocitový film a režisér a scénárista v jedné osobě Jim Jarmusch nás zve na poklidnou procházku lehce omšelými ulicemi a občas se i zastavíme, aby jsme nahlédli trochu pod pokličku toho všudypřítomnému lidskému hemžení. Poetická jednohubka, která pohladí na duši.

    • 5.1.2018  18:49
    Wind River (2017)
    *****

    Talentovaný tvůrce skvělých scénářů Taylor Sheridan se pustil také do režie a vypráví nám smutný a mraziví thriller o utrpení zkoušené lidské duše. Wind River je indiánská rezervace ztracená kdesi ve státě Wyoming a jejími obyvateli jsou příslušníci indiánských kmenů severních Arapahů a východních Šošonů. V zasněžené divočině, kde štěstí nežije, je na pokraji lesa nalezena umrzlá indiánská dívka a po stopách jejího vraha se vydává nesourodá trojice vyšetřovatelů. Skvělí Jeremy Renner hrající v životní formě, jako stopař a lovec Cory Lambert nesoucí si svoje vlastní hluboké trauma. Nezkušená speciální agentka FBI Jane Banner (Elizabeth Chase "Lizzie" Olsen) nepřipravená na to, co jí čeká a tápající v odtažitém světě, o kterém neví zhola nic. Zpovzdálí jim sekunduje životem unavený obtloustlí náčelník indiánské policie Ben (Graham Greene), který má v osudu napsáno, že nic nevyšetří. Sheridan působivě buduje tísnivou atmosféru plnou napětí, kde není místo pro rozmáchlé dialogy, kterou skvěle doplňuje náladová hudba od dvojice skladatelů Nicka Cava a Warrena Ellise. Nápaditá kamera Bena Richardsona si pohrává s táhlými záběry zmrzlé drsné krajiny, kde možná ani zítra nevyjde Slunce. Před zraky diváka se odvíjí nelítostná štvanice, která má v krajině beznaděje najít špetku spravedlnosti, protože lidská bezohlednost a krutost si nic jiného nezaslouží. Mezi řádky je cítit tiché truchlivé poselství o nelehkém životě původních obyvatel Ameriky a jejich mizejících zvycích. Působivý film, který po sobě zanechává pochmurné myšlenky.

    • 4.1.2018  15:09

    Režisér Kevin Phillips natočil příběh o dospívání dvou kamarádů někde na poklidném předměstí, do kterého dramaticky a náhle zasáhne tragedie. Super Dark Times je film dvou rozdílných částí. První polovina je civilním dramatem a ve své druhé části přechází díky snovým až halucinogenním scénám do lehce mysteriozního thrilleru. Tvůrcům se daří budovat lehce mrazivou atmosféru. Velkým kladem je povedený výběr hlavních protagonistů, kteří podávají slušné a uvěřitelné herecké výkony a to i díky dobře padnoucím dialogům. Hravá kamera Eliho Borna si dokáže pohrát s okoukanými běžnými kulisami a vykouzlit něco lehce nevšedního. Nevěřil jsem, že řeknu o filmu, který je dějově zasazen do období mého vlastního dospívání v 90. letech minulého století, že je slušné retro, ale je to tak... Solidní jednohubka, která neurazí a dokáže dobře zabavit.

    • 14.12.2017  08:10

    Od chvíle, kdy jsem si před dvěma měsíci koupil lístek v předprodeji jsem se snažil od střihnout od všech informaci a věřil, ze to Rian Johnson zvládne, bylo těžké nevnímat stupňující se zdařilou reklamní kampaň pana Myšáka. Mé napětí s blížícím se datem projekce velmi rychle stoupalo. Nebudu napínat Rian Johnson to zvládl na jedničku s hvězdičkou, jako zapřísáhlý fanoušek, nerozlišují slabší a lepší díly (samozřejmě čtyřka má svoji neotřesitelnou pozici počátku mé cesty síly). Star Wars ságu beru tedy jako jeden rozpínající se vesmír. Osmý díl je opravdu výborný a splnil mé vysoké očekávání. Byl jsem trochu zklamán, že se nevrátil Wedge Antilles, ale klackovitý Poe Dameron (Oscar Isaac) ho důstojně nahradil v kokpitu X-Wingu. Posledního z Jediů jsem bral jako rozloučení s Carrie Fisher a je opravu velká škoda, že nás opustila, ale princezna tu zůstává navždy s námi. Dějem se proplétá tajemná hra Rey (Daisy Ridley) s Benem Solo (Adam Driver) a pod povrchem probublává tragédie antických rozměrů rodiny Skywalkerů. V propracovaných kulisách se odehrávají epické bitevní scény, ale i niterné souboje rozervaných osobností. Doslova je cítit všudypřítomná všeobjímající síla se svou světlou a temnou stranou, což je rub a líc jedné magické mince, která balancuje na hraně a hledá si svou rovnováhu. Z filmu čiší řemeslná zručnost a poctivá práce i s těmi nejdrobnějšími detaily, opravdový kumšt, který navazuje svým vizuálním pojetím na původní trilogii. Samozřejmě je tu i fanouškovské pomrkávání, ryzí koření, odkazující na historii, protože jsme přeci odsouzeni ji opakovat. Hrstka povstalců hraje vysokou a nebezpečnou hru o poslední jiskřičku nové naděje, která má sílu zažehnout mocný plamen rebelie v předaleké galaxii, jenž může v budoucnu pohltí zlovolný První řád. Náhlé zvraty a všudypřítomné napětí, které zdařile odlehčuje jemný humor, dokáže držet diváka hluboko vmáčknutého do sedačky v potemnělém kino sále po celou délku filmu. Od Riana Johnsona je cítit opravdová úcta k tomuhle snu, který se zrodil v roce 1977, ale i radost a odvaha jak dokázal s tímto tématem naložit. Člověk by mohl hledat chybičky a slabiny, ale proboha proč, vždyť tento příběh je tu, aby jsme si ho užili plnými doušky a přeci o tom to je. Tohle je cesta pro ty, kteří zůstali mladí v srdci a já jsem si jí užil a nebude to určitě naposledy. Čekání na rozuzlení bude opravdu dlouhé a J.J. Abrams má před sebou ohromný kus práce, aby tuhle laťku, které je opravdu usazena proklatě vysoko překonal a zakončil to co si sám nadrobil vlastně začal.

    • 8.12.2017  18:29

    Režisér David Leitch šlape na plyn hned od začátku, pomáhá mu v tom i David Bowie a servíruje nám akční špionážní thriller se zajímavou hlavní hrdinkou - Charlize Theron, která přesvědčivě ztvárnila zarputilou britskou špiónku Lorraine Broughton. Rutinní akce, vyzvednutí těla zavražděného agenta se, ale zásadně zkomplikuje. Na pozadí dějinných změn, které bourají sovětský rudý blok, se odehrává drsný souboj tajných služeb západu a východu o seznam dvojitých agentů. Kontaktem ve městě rozděleném železnou oponou je nevyzpytatelný agent David Percival (James McAvoy), který se utrhl svým nadřízeným ze řetězu. Berlín je nejchladnějším městem a utápí se v šálivé záři neonů. Nelítostný boj je zjemněn "romantickou" linkou, kdy naše hrdinka podlehne kouzlu naivní francouzské agenty Delphine Lasalle (Sofia Boutella). Ozdobou filmu jsou dvě akční scény, kde v té první se dozvíte, na co vše se dá použít zahradní hadice na zalévání a ta druhá jde až na krev (možná až na dřeň, ale nepřehánějme), je doslova odhekaná na 100%. Film se prezentuje propracovaným a správně zaprášený retro lookem konce 80. let minulého století a fajn dojem ještě násobí skvělý výběr písniček. Hodně povedená jednohubka s prima obsazením, která zaujme a nenudí.

    • 13.10.2017  16:03

    Šťastné konce prostě nejsou a rány na duši jsou už příliš hluboké. Vinc žárlí na Abby, která je prostě svá, a neví si rady se svými italskými kamarády z mokré čtvrti. Jeho bar "Hi-Hat" sice frčí, ale kmotrové chtějí víc a tak se rozhodnou rozjet mnohem větší byznys, politická situace to mu totiž nakloněna. Asi zatím nejdrsnější díl, Candy je na tom opravu špatně a tak přemýšlí, jak dál se svým životem a znovu uvažuje o natáčení porna. Investigativní novinářka Sandra Washington si jde tvrdě za svým snem o velké reportáži ze života na ulici a o rozmáhajícím se podsvětí propojeném s Newyorskou policií.

    • 12.10.2017  13:50

    Peníze se musí vydělávat, ať to stojí, co to stojí. Komplikace v životech našich hrdinů se začínají výrazně prohlubovat a to nejen v profesní rovině, tak i ty co způsobuje bláznivá maličkost jménem láska. Mezi Vincem a Abby to pěkně jiskří a funguje mezi nimi skvěle chemie. Důstojníci z NYPD vystrkují růžky a ukazují svou odvrácenou temnou tvář, sami musí taky přeci platit složenky. Díl postavený na budování atmosféry a prohlubovaní bezútěšného obrazu postav, ale za rohem je cítit něco velkého.

    • 9.10.2017  23:09

    Rozjezd třetího dílu je pěkně zhurta, sledujeme falešné natáčení porna, jako divadlo pro platící "voayéry" a pro policajty nezávadné pokleslé umění, no proč ne, každý se snaží vydělat jak může v tomto drsném světě. James Franco krom toho, že znovu exceluje ve dvojroli povedených bratříčků, tak si přibral na svá bedra i režii tohoto dílu a snaží se trochu poodhalit to, co skrývají jednotlivé postavy pod kůží. Vincova snaha otevřít nový "vlastní" bar je středobodem tohoto dílu, samozřejmě jeho impulzivní a vypečený bratr mu to nijak zvlášť neulehčuje, ale vlastní krev je vlastní krev. Život na vlastních nohou na ulici není žádná selanka, zvraty a komplikace rychle vyplouvají na kalnou hladinu a krom toho do svérázného světa plného násilí, drog, chlastu a hlavně sexu začíná pomalu promlouvat politika.

    • 9.10.2017  08:45

    Příběh o Manhattanu, divokém a nebezpečném místě, když bylo ještě opravdovým městem sexu a nestalo se jen místem, kde se o sexu mluví v "holčičkovském" sloupku Carrie Bradshaw. Druhý díl začneme společně s dvojkou našich známých poldů, kteří vyráží šlapkolapem udělat šťáru na holky z ulice, protože zákon se musí přeci dodržovat a kola našeho panoptika se musí točit, svérázná dvojice mužů zákona je dost v kurzu a s ní pokračujeme zátahem na nelegální porno nahrávky v půjčovně. Musím říct, že postavy tohohle seriálu jsou opravdu barvité a šťavnaté a baví mě. Nechybí ani filozofická odbočka a hlouběji se tak zamyslíme nad tím, jak pasák má tvrdý život... Vinc se musí stále pořádně otáčet, aby splatil dluhy za svého bratra a tak se zaplétá s italskou mafií. Hlavně tu máme první natáčení porna a o tomhle to má přeci celé být. Začátky tohohle průmyslu byly opravdu krušné, "studio" je ve sklepě u rodičů a natáčí se na Super 8 bez zvuku a Candy, které tu byla jen náhodou jako záskok, zjevně našla v téhle rodící se branži zalíbení.

    • 6.10.2017  16:37
    Mlha (1980)
    ***

    Antonio Bay je malé městečko na pobřeží Tichého oceánu a jeho obyvatelé se právě připravují na oslavu sta let od založení jejich domova. Nekonečná mořská hladina kolem nedalekého Spivey Pointu však ukrývá strašlivé tajemství. Režisér John Carpenter na to šlape hned zprudka od úvodu, protože po půlnoci je přeci šťastná hodinka duchů a v doposud poklidném městečku se dějí zvláštní až strašidelné věci. Budování hutné atmosféry strachu a tajemna se tedy daří na jedničku (i díky povedené Carpenterově hudbě), ale po razantním nástupu jako, kdyby ztratil film trochu tempo a divákovi v celku snadno odhaluje jednotlivé kousky skládačky. Celé vyprávění rámuje vysílání moderátorky rozhlasové stanice KAB, současně i majitelky majáku na Spivey Pointu Stevie Wayne s podmanivým hlasem Adrienne Barbeau. Před tajuplnou zářící mlhou se totiž nikdo neschová a na prvními oběti nemusíme dlouho čekat, jsou jimi při opilí rybáři, zábava tedy může začít. Vcelku napínavá jednohubka, na které je už znát neúprosný zub času (ale originální masky jsou i potěch letech stále super).

    • 6.10.2017  11:36

    Sní stále androidi o elektrických ovečkách, to je ta zapeklitá otázka...? Jak už název napovídá děj se přenesl o třicet let od událostí původního filmu. Ryan Gosling je důstojník "K" z L.A.P.D. a je replikant. Jeho práce je pátrat po starých nebezpečných modelech replikantů ještě vyrobených Eldonem Tyrellem a pak je prostě vyřadit. Dalo by se říct, že je to sci-fi napínavá detektivka z ne příliš vzdálené lidské budoucnosti, která je hodně špinavá a temná, ale to je jen zdání a klam. Příběh je přemýšlivá a hloubavá hra na záludnou otázku, co by kdyby, se silnou filozofickou linkou, která nutí diváka si klást otázky. Vyprávění se vyznačuje pomalým tempem, které nikam nespěchá a chladnou, možná až trochu odtažitou atmosférou, což je jasný a zřetelný rukopis pro režiséra Denise Villeneuvea, který z diváka dělá jen pouhého pozorovatele. Vše je zasazeno do propracovaných futuristických kulis, které jsou vyvedeny do posledního detailu. Vlastně snaha pohrát si a pracovat se sebemenším detailem a dotáhnout tak celkově vyznění skoro až k dokonalosti je cítit z každého jednotlivého filmového políčka. Kamera Rogera Deakinse je podmaňující a jednotlivé záběry jsou spíš jak snové velkoformátové obrazy vymalované štětcem starých mistrů. Dunivý zvuk (tohle slovo jsem zvolil záměrně) od Hanse Zimmera a Benjamina Wallfische je poctou původnímu soundtracku od Vangelise. Jestli má Blade Runner nějaké slabiny tak je to přehnaná délka, ale film mě ani na chvilku nenudil a mě samotnému spíš chybělo trochu víc halucinogenního přesahu, který je tak typický pro dílo Philip K. Dick mého milovaného/nenáviděného autora. Přes tyto mé dvě relativní výtky jsem byl náramně spokojen, protože Blade Runner 2049 je víc jak důstojné pokračovaní původního filmu z roku 1982.

    • 13.9.2017  23:12

    New York 1971, Vincent Martino (James Franco) je barman a pocházející z Brooklynu, není to žádný svatoušek a život se sním taky nemazlí. Tvrdě maká, aby uživil svoji rodinu, znuděná manželka mu to však oplácí tím, že se po nocích tahá s kde kým a jeho dvojče bratr Frankie nadělal kupu dluhů při sázení na sportovní výsledky. Vinc je prostě součástí i pozorovatelem toho hemžení ve velkém lehce "nahnilém" jablku. Děj nikam nespěchá, spíš je postaven na zajímavých dialozích a hutné atmosféře a díky zdařilému střihu plynule přepíná mezi příběhy několika postav, kde za pozornost zvlášť stojí tvrdě pracující svobodná matka Eileen 'Candy' Merrell (Maggie Gyllenhaal) a osobitá studentka angličtiny Abigail 'Abby' Parke (Margarita Levieva). Sledujeme drsný svět pasáků, prostitutek, poldů, drog, nelegálních sázek a chlastu, který je zasazen do propracovaných retro kulis omšelého Manhattanu. Jako úvod a seznámení s postavami je to dobré, těším se na další díly.

    • 12.9.2017  11:28

    Ulice starého Madridu se doslova grilují ve spalujících paprscích úmorného letního slunce, jeho věřící obyvatelé očekávají návštěvu papeže a Ti co, uznávají úplně jiné ideje demonstrují, kde se dá. To jsou špinavé a oprýskané kulisy silného příběhu dvou policistů z oddělení vražd. Nesourodá dvojice detektivů vyšetřuje brutální vraždy seniorek. Koktavý a hloubavý Luis Velarde (Antonio de la Torre) a impulzivní a obhroublí Javier Alfaro (Roberto Álamo), který má ještě na krku disciplinární řízení za napadení kolegy, jsou si charakterově podobní asi jako den a noc. Naši dva "hrdinové" mají nebezpečného protivníka v podobě sériového vraha s až démonickým přesahem. Atmosféra houstne a šéf tlačí na rychlé a hlavně diskrétní vyšetření, není přeci potřeba, aby takové děsivé zločiny dostaly ani špetku publicity. Film režiséra Rodriga Sorogoyena boduje hlavně díky všudypřítomnému kouzlu všednosti a niterností, s kterou vykresluje postavy nesoucí si svá hluboká životní traumata. Que Dios nos perdone je urputná a surová kriminálka, říznutá silnými prvky existenciálního dramatu. Film se prezentuje chladným a přísně civilním vyprávěním a po je ho zhlédnutí zůstanou v mysli tíživé myšlenky.

    • 16.3.2017  11:50

    Klasická adrenalínová popkornová jízda se svými neoddiskutovatelnými klady i zápory, ale jako oddychová jednohubka je to dobrá podívaná. Člověk zvlášť ocení kvalitní práci animátorů, kteří vyráběli digitální příšery, protože tady je opravdu, co obdivovat. Obsazení je super a může nabídnout výrazné herecké osobností dneška i let minulých, třeba takový Tom Hiddleston jako kapitán SAS James Conrad ve výslužbě je sympaťák, ale bohužel nemá, co hrát a není sám. Většina postav totiž nedostane prostor k rozvinutí, ač nejsou nezajímavé, ale prostě je jich moc a není na to čas, ač film přepočítává stopáž kolem dvou hodin. Celkově na mě příběh působil ploše a s přibývajícím časem se stával dýchavičným. Zvlášť z po titulkové scény je silně cítit nucená snaha Warneru rozjet další filmový vesmír. Co se opravdu povedlo je zasazení děje do období končící války ve Vietnamu a celé to nostalgické retro vyznění, které je podpořeno kvalitním řízným rokenrolem. Chvilkami mi přišlo, že byly ze scénáře cítit opravdové záchvěvy originality, ale spíš šlo o oprášení myšlenek, které už vymyslel Jules Verne, protože svět ostrova Lebek byl kouzelný a nápaditý, ale byly to jen prchavé okamžiky. Vrchol filmu pro mě přišel překvapivě hned na samém začátku, kdy se Kong jako král ostrova utkal s letkou vrtulníku plukovníka Prestona Packarda (výtečný Samuel L. Jackson), který přišel ve vietnamské džungli o svou duši a boj z Kongem bere jako svoji osobní válku. Co říct na závěr - Kong: Ostrov lebek není špatný film, je z něj cítit poctivá řemeslná práce, ale k tomu aby byl něčím víc než filmový spotřebním zbožím mu toho dost chybí.

    • 14.3.2017  22:36

    Režisér podprůměrného Wolverina James Mangold natočil podle své předlohy víc jak důstojné rozloučení Hugha Jackmana a Patricka Stewarta se svými ikonickými rolemi z vesmíru X-Menů. Dle mého skromného názoru je Logan nejlepší film ze světa mutantů, který se nebojí byt drsný a v akčních scénách doslova brutální, protože tady nikdo s nikým nejedná v rukavičkách. Píše se rok 2029 a na zaprášeném pomezí Spojených Států a Mexika, potkáváme staré známé. Pokročilí věk je k nim neúprosný a nijak je nešetří, o profesora Charlese Xaviera se pokouší stařecká demence a Wolverina sžírá vnitřní zhoubná nemoc, která ho pomalu připravuje o jeho schopnosti. Jejich pomalý a bolestivý odchod z našeho světa, obrátí naruby mala holčička Laura, která má doslova dech beroucí schopnosti a když si dá k snídani zásahovku Policía Federal a jednotku žoldáků je jasné, že už nic nebude jako doposud a krev poteče proudem. Začíná napínavá a strastiplná cesta na sever za nadějí. Opravdová roadmovie okořeněná o westernové prvky, která dala dohromady tak rozdílnou trojici, která si musí probojovat cestu nejen skrz davy nepřátel, ale i cestu k sobě samým. Roli hlavních záporáků si střihli, Boyd Holbrook jako slizký žoldák se železnou pěstí Donald Pierce a Richard E. Grant propůjčil svůj podmanivý hlas doktoru Zanderu Riceovi, možná to je ta nejslabší část filmu, protože ač se oba snaží nemají šanci vyniknout proti skvěle hrajícímu Jackmanovi a hlavně té neskutečné dívence Dafne Keen. Strhující jízdu skvěle doplňuje nevtíravý soundtrack od Marca Beltramiho. Omračující finální boj plný emocí končí, nebojím se říct, silným upřímným rozloučením, které chytí u srdce. Velká filmová událost, která je tak trochu netradiční komiksovou podívanou, mě doslova pohltila svou intenzitou a hloubkou.

    • 30.1.2017  19:41
    Boj (2015)
    ***

    Dánští vikingové v Afghánistánu bojují s neviditelným nepřítelem z Tálibanu a nebezpečné IED si vybírají krutou daň. Hlavní postavou je velitel roty Claus Michael Pedersen (Pilou Asbæk), velící na předsunuté vojenské základně. Na domácí frontě jeho žena Maria (Tuva Novotny) bojuje svůj všední střet s realitou rodičovství. V první půlce scénář zdařile střídá válečné scény z provincie Halmand válkou sužovaného Afghánistánu s obrazy poklidného Dánska a tak vytváří zdařilý kontrast dvou tak odlišných světů. Ve druhé půlce se příběh přesouvá do soudní síně, tady musí Claus vybojovat jiný střet než zná z bitevního pole. Musí se zodpovídat za své rozkazy, které vydal pod nepřátelskou palbou před slepou dánskou spravedlností. Jeho morální hodnoty jsou podrobeny těžké zkoušce a je nucen si vybrat mezi ctí profesionálního vojáka-důstojníka a odpovědností otce rodiny. Velkým kladem filmu je skvělá minimalistická a intuitivní kamera Magnuse Nordenhofa Jøncka, která divákovi umožňuje pozorovat děj z bezprostřední blízkosti. Záměrně mnohoznačné psychologické drama režiséra a scénáristy Tobiase Lindholma v jedné osobě, které donutí diváka přemýšlet.

    • 24.1.2017  13:09

    Potom, co opadlo veselí z konce druhé světové války zjišťují Dánové, že jim tu Němci po sobě nechali na plážích nepěkný dáreček v podobě milionu nášlapných min, které měli zpomalit případnou invazi spojenců na jejich západní pobřeží. Dánové tak uplatní princip kolektivní viny, shromáždí skupiny německých válečných zajatců, kteří dostanou rychlokurs v zneškodňování nášlapných min a šup s nimi rovnou na čištění pláží plných nastražených pastí (v čemž byli němečtí pionýři mistři). Dalo by se říct, kdo čím zachází tím také schází. Ve zmatcích po konci války to bylo určitě nejjednodušší řešení, protože poloostrovní stát se teprve zvedal z těžkého traumatu pěti let nacistické okupace. Historii píši vítězové a občas po vítězném večírku přichází kocovina, někdy dorazí až hodně dlouho poté. Tohle je typ filmu vyrovnávající s pohnutou kapitolou historie, který ale ničím nepřekvapí a jedinou neznámou je, kdy vybuchne první mina a koho si zubatá odnese. Přišlo mi, že tvůrci ve svém vyprávění zůstali někde na půl cesty. Jediné, co se jim dle mého povedlo bylo, že člověk si po zhlédnutí klade otázky. Bohužel o jednotlivých postavách se prakticky nic nedozvíme a ani ony sami nám nic o sobě neprozradí, jsou to pouze čísla v seznamu už odepsaných položek, tady se jede na čistou atmosféru, a přitom pod povrchem bublaly nevyslovená témata, která se mohla a měla vyprávět. Třeba rivalita seržanta výsadkářů ze zahraniční armády a kapitána ženistu, který zjevně strávil válku doma v Dánsku a možná se zapojil do domácího odboje, to se dá vyčíst jen z uniforem a pár úsečných pohledů. Hrdiny pohnutého příběhu je parta vyjukaných kluků spíš dětí ze všech zbraní branné moci Třetí říše a okoralý nepřístupný seržant dánské armády, který je pánem nad životem a smrtí. Samozřejmě si k sobě postupem času najdou křehkou cestu. Co však ve filmu nezaznělo ani slovem bylo, že všichni ti chlapci museli projít organizací Hitlerjugend. Děti byly jednou z obětí zvráceného totalitního režimu, ale na druhou stranu i s fanatizovaným nástrojem svých vychovatelů. Pozitivem je minimalistická kamera Camilly Hjelm, která s maximální syrovostí dokázala zobrazit následky války. Dalším kladem jsou výtečné herecké výkony, zvlášť Roland Møller jako seržant paragánů Carl Rasmussen a Louis Hofmann jako nepsaný vůdce party kluků Sebastian Schumann, oba na sebe strhávají většinu pozornosti. Asi jsem čekal vzhledem k zdejšímu velmi pozitivnímu hodnocení o hodně víc, možná jsem k válečným filmům až příliš kritický, ale zjevně postrádám ve filmu věci, které většině zdejších uživatelů nevadí a hlavně samotné téma mi nebylo neznáme, tedy se vytratil odzbrojující moment překvapení. Neříkám, že až na kost civilní drama režiséra Martina Zandvlieta je špatný film, ale víc jak tři hvězdy ode mě prostě nedostane.

    • 20.1.2017  19:18
    Rošťáci (1985)
    *****

    "Goonies never say die." Pro mě vrcholný představitel zlatých 80. let, kde z povedeného scénáře Chrise Columbuse dokázal Richard Donner (zpovzdálí je cítit dozorující Steven Spielberg z pozice producenta) vytáhnout povedený mix nevinnosti, milého humoru a lehkého napětí, který mi vždy dokáže zvednout náladu. Ještě teď si pamatuji, že když jsem jako malý kluk poprvé film viděl na VHS zapůjčené taťkou z videopůjčovny, chtěl jsem hned po jeho dokoukání vyrazit na výpravu za pirátským pokladem. Vřelá náklonnost k tomuto filmu mi zůstala až do současnosti a ani neúprosný zub času na tom nic nezměnil. Není to jen nostalgická vzpomínka na období dětských her a malin nezralých, ale hlavně díky té spoustě fantazie a opravdového přátelství, která tenhle dětský příběh obklopuje, je to hlavně nevšední zážitek. Určitě na tom má velký podíl skvěle vybrané a napsané postavy astmatický Mikey (Sean Astin), který je, ale srdcem party, prostořeký "Kecka" Clark (Corey Feldman), vynálezce Data (Jonathan Ke Quan), nešikovný a přehánějící Cvalda (Jeff Cohen) a starší brácha, co neudělal řidičák Brand (Josh Brolin). Nemůžu a nesmím zapomenout na dívčí osazenstvo milou roztleskávačku Andy (Kerri Green) a ječící Stef (Martha Plimpton). Náhoda tomu chce, že kluci na zaprášené půdě najdou mapu k ukrytému pokladu piráta Jednookého Williho. Cesta za dobrodružstvím tak může začít, chodby a jeskyně vyražené piráty roku 1632 jsou plné nástrah a čekají jen na odvážlivce, kteří je chtějí pokořit. Před divákem je rozehrán boj za společnou budoucnost, který zjemní neopakovatelné kouzlo první pusy. Vše je zasazeno do malebných kulis městečka Astoria a idylické pláže Cannon Beach, které propůjčují filmu snový nádech. Nechybí ani zavilí záporáci gangsterská rodinka Fratelliových a jejich nejmladší člen Nemotora se srdcem na pravém místě. Dave Grusin složil skvělý funkční soundtrack, který zvládá povznést celkový zážitek ještě o level výš, ale přitom se nijak nevnucuje. Tento film je pro mě prostě těžká srdeční záležitost.

    • 8.1.2017  17:01
    Californication (TV seriál) (2007)
    *****

    Pro mě je Hank Moody druhá tvář Foxe Muldera, prostě dvě osobnosti Davida Duchovnyho. Hlavní hrdina je "rozervaný" spisovatel-člověk, který je ztracen ve světě svých žen, osudové lásky Karen (Natascha McElhone), matky jeho milované dcery Beccy (Madeleine Martin) a protože strká svého ptáka do všeho, co se pohne, aby se pomstil své femme fatale za to, že ho opustila, má o zábavu postaráno a s ním i my všichni. Hank balancuje mezi naprostým sebestředným idiotem, zhýralým moralistou a těžkým undergroundem, který ví o čem je život a přitom se snaží vyjít se svými démony a psát, protože jeho poslední úspěšná kniha "Bůh nás nenávidí" je už pěkně vousatá. Popularita této knihy ho vlastně odloudila z jeho milovaného New Yorku, když se upsal ďáblu a přestěhoval se do Kalifornie a napsal scénář pro paskvil jménem "Malá bláznivost jménem láska". Na druhou stranu v sobě Hank občas objeví odvracenou stranu síly a stává se šlechetným rytířem na bílem koni, ale jen občas. Hank je vášnivým pijákem svého vlastnoručního koktejlu jménem, kdo čím zachází tím také schází a návykovými ingrediencemi jsou krásný ženský, láska a chlast v různých podobách a hlavně velkém množství, je to prostě destruktivní mix, který je občas dozdoben nějakou "lehčí fajn" drogou. Intenzivní zážitek dotváří skvělé vedlejší postavy, lehce psychopatická "bouchnutě pěstí" Mia Lewis (Madeline Zima), trpaslice se slabostí pro fet Marcy Runkle (Pamela Adlon) a Hankův plešatý manager "honič" Charlie Runkle (Pamela Adlon). První série je tak trochu romanticky naivní, jestli se to tak vůbec dá říct, ale druhá už frčí ve stylu sex, drogy a rokenrol a to především díky povedené postavě charismatického hudebního producenta Lew Ashbyho (Callum Keith Rennie) s nedospělou duší, protože přeci kamarádi až za hrob. Třetí řada nesundá nohu z plynu, co jiného si myslet o Hankovi, jako vysokoškolském učiteli tvůrčího psaní, obklopeném třemi okouzlujícími ženami, které o něj svádějí lítý boj. Čtvrtou sérii prožijeme v soudní síni a zakončíme stylovou "poslední večeří", ale třešničkou na dortu je postava herečky Sashy Bingham (Addison Timlin). V páté sérii si Hank zase hledá své místo v divokém světě showbusinessu, tentokrát píše scénář pro rappera Samuraie Apocalypsu a samozřejmě se vše notně zkomplikuje díky jeho přitažlivé nadané přítelkyni, příběh tak balancuje na ostří nože mezi vážnou linkou a divokým nikdy nekončícím večírkem. V šesté řadě se vracíme do starých dobrých osvědčených kolejí, které už vyjela druhá sezona a svědčí jí to. Divoký sex, spousta drog a rokenrol na plný pecky to jsou ty správné ingredience. Rozjezd v léčebně Happy Endings je trochu pozvolnější, ale notorikova rána nejsou přeci ty nejlehčí. Na druhou stranu se zde Hank seznámí s múzou Faith (Maggie Grace), která podněcuje ducha, okouzluje smysly a je nápadně podobná mladé Karen. Takže život našeho hrdiny se znovu už pokolikáté řádně zkomplikuje. Z poslední sezony je cítit jasný cíl, všechno se musí teď a tady vyřešit, ale nejdříve se musí vše ještě jednou pořádně zašmodrchat. Těžké bylo pro mě loučení s Hankem odjíždějícím do západu slunce v autu, co má charakter. Tom Kapinos stvořil zábavný a návykový seriál plný inteligentního humoru, který si však nedělá hlavu s politickou korektností a sazí na rázné dialogy plné ironie a sarkasmu.

    • 8.1.2017  14:11
    Perníkový táta (TV seriál) (2008)
    *****

    Walter White (Bryan Cranston) je neviditelný poctivý středoškolský učitel přírodních věd, co si přivydělává v myčce aut, kantoři se zjevně mají všude stejně. Waletr žije svůj všední život, zrovna oslavil se svou rodinou 50 narozeniny a největším "dárkem" mu bylo zjištění, že trpí neoperovatelnou zhoubnou rakovinou plic. Náhoda chce, že potká svého bývalého studenta Jesse Pinkmana (Aaron Paul), který zrovna přišel o varnu perníku. Dvě tak rozdílné povahy dají dohromady své zkušenosti a znalosti a začnou společně dělat umění, rozuměj vařit kouzelné modré krystaly. Varna na kolečkách, která se pro mě stala učebnicí chemie v praxi, se postupem času změní v průmyslovou velkovýrobu a to už samozřejmě není žádná sranda z pionýrských počátků, když Walter počítal, že snadno a rychle zaplatí účty za drahou léčbu a zaopatři rodinu, ale vše vyrostlo do prohnaného managementu drogového šéfa Heisenberga. S přibývajícími díly a množství vyprodukovaného methamphetaminu oba hrdinové společně se svým okolím zapadají čím dál tím hlouběji do propletence lží a bahna drogového podsvětí. Samozřejmě kupící se krizové situace vytahují na světlo temné stránky Heisenbergovi osobnosti. V příběhu odehrávajícím se ve městě Albuquerque a v jeh okolí, není nouze o dramatické události, nešetří se překvapivými zvraty a tak je divák udržován v permanentním napětí a očekávání, co přinese příští díl, protože tohle je nesmiřitelný souboj mezi vařiči, lokálními dealery, kartelem a důstojnicky z DEA, kde není nic zakázáno a vše je povoleno. Vince Gilligan stvořil seriál, který se může pochlubit poctivým obsazením, nápaditou kamerou, propracovanou psychologii postav včetně jejich vývoje a samozřejmě skvělým třeskutým finále.

    • 7.1.2017  15:49

    Celá tahle patálie se dá shrnou do pár slov. Hlavni hrdinka Katniss Everdeen stále někam pospíchá a když se konečně začne něco dít tak ji trefí nebo udeří do hlavy a ona se probudí v nemocnici, až když je po všem. Na plátně se stále jen tlachá, bohužel ty řeči nemají žádný smysl a za zmínku stojí snad jen souboj v kanálech pod ulicemi Kapitolu. Jestli mě něco na téhle sérii bavilo tak jsou to vedlejší postavy, okoralý Haymitch Abernathy (Woody Harrelson), vždy skvěle postrojená Effie Trinket (Elizabeth Banks) a samozřejmě nesmím zapomenout na prezidenta Snowa (Donald Sutherland). Závěrečný díl mi přišel utahaný, nudný, možná i trochu hloupý a bez špetky lesku a fantazie prvního a druhého dílu. Na druhou stranu nemůžu popřít řemeslnou zručnost, s kterou byl tento film natočen, ale bohužel se někam vytratil samotný obsah. Pro mě velké zklamání a poslední smutné rozloučení s Philipem Seymourem Hoffmanem na filmovém plátně.

    • 7.1.2017  15:00

    Bývalý mariňák Mike Williams (Mark Wahlberg) krotí zlé dinosaury, které nesmírný tlak a miliony let ztrávené v hlubinách přeměnili v mazlavé černé zlato, to si alespoň myslí jeho malá dcerka, jinak ale pracuje na poloponorné ropné plošině, jako hlavní technický inženýr. Průzkum je ve skluzu, hlavouni z nadnárodní korporace BP tlačí na rychlý přesun na nové naleziště a šetří, kde můžou. Vlastně celá plošina není vůbec v dobré kondici a závady se kupí jedna na druhou, prostě je zaděláno na pořádný problém. Režisér Peter Berg zdařile buduje hutnou atmosféru, která graduje v explozivním finále, kdy těžaři bojují o své holé životy se zdivočelou přírodou na v plamenech hroutící se ropné plošině. Notně mu v tom pomáhá skvělá kamera Enriquea Chediaka, která zručně pracuje s detaily i s velkými celky. Dobře obsazený a poctivě natočený katastroficky thriller o ropné katastrofě, který skrze velkorysou podmanivou ohnivou destrukci ve mě zanechal intenzivní zážitek.

    • 7.1.2017  14:18

    Režisér David Mackenzie natočil podle oceněného scénáře Taylora Sheridana poctivý a řemeslně dobře zvládnutý oldschoolově laděný western, který je však zasazen do prostředí současného Texasu. Ústředními postavami jsou dva vidláci z venkova, bratři Howardovi. Zkrachovalý farmář Toby (Chris Pine) má vychytralý plán a společně se svým bratrem Tannerem (Ben Foster), který má bohatou kriminální minulost, se hodlají vydat na spanilou jízdu, během níž si vyrovnají účty s místní bankou. Na straně zákona se jim pokusí cestu zahradit dva texaští rangeři, dosluhující obhroublý veterán Markus Hamilton (Jeff Bridges) a jeho parťák "indiánský stopař" Alberto Parker (Gil Birmingham). V kulisách zašlého a zaprášeného texaského zapadákova se odehrává archetypální souboj pravá s vlastní představou o podobě spravedlnosti, kde hlavní záporák bankéř však stojí opodál od nebezpečného víření a počítá si své zisky. Povedené atmosferické drama, které nikam nespěchá, ale ví kdy přitlačit na pilu a může se pochlubit výtečnými hereckými výkony.

    • 7.1.2017  13:39

    Tohle se mi asi při cestování po kolejích ve vlacích českých drah nestane. Jižní Koreou se šíří nebezpečná chřipka a noviny jsou plné znepokojivých zpráv. Seok Woo je úspěšný manager a na své otcovské povinnosti nemá moc času. Po dalším rodičovském fiasku se rozhodne splnit přání své malé dcerky Soo-an a společně se vydají na cestu vlakem za jeho bývalou manželkou a matkou jejich holčičky. Na poslední chvíli se do vlaku dostane infikovaný černý pasažér a v uzavřeném prostoru se smrtící nákaza šíří jako stepní požár. Ve stísněných útrobách jednotlivých vagónů zuří urputný boj o holé přežití, kritická situace odhaluje ryzí charaktery, ale žene i lidské pokrytectví až za hranu. Rychlovlak se řítí pekelnou rychlosti směrem k pobřeží a přeživší nenakažení cestující doufají, že se dostanou do míst, kde ještě smrtící epidemie nepropukla. Režisér a scénarista Sang-ho Yeon divákům servíruje působivý napínavý příběh o lidské statečnosti a sebeobětování. Musím se přiznat, že Světová válka Z mě opravdu zklamala, ale Vlak do Pusanu mi opravdu sedl.

    • 15.12.2016  19:54

    Navzdory všem haterum z redakce Moviezonu jsem si Rogue One opravdu užil, jsem asi totiž pevně zakotven na straně extrémistů vedených železným Saw Gerrerem (Forest Whitaker). Režisér Gareth Edwards pevně zasadil příběh do Star Wars universa. Od samého začátku je film silně provázán s Novou nadějí a je plný odkazů, které potěší každého dříve narozeného fanouška. Neměl jsem problém si najít cestu k hrdinům, ač všichni jsou notně ošlehaní pochmurnými událostmi nástupu Impéria. Zdají se uzavření a možná trochu odtažití, ale to není na škodu, protože tady se výrazně brnká na temnou strunu. Svěží vánek humoru vnáší hlavně bývalý imperiální droid K-2SO a několikrát jsem se opravdu upřímně zasmál. Úvod se může zdát lehce hektický, ale jak si důležité poslání najde svou posádku, je cítit jasný tah na branku. Nejtěžší práci měl asi skladatel Michael Giacchino, jeho hudební motivy jsou občas trochu kostrbaté a je cítit jak se zuby nehty úzkostlivě držel slavné předlohy od Johna Williamse, ale v závěrečné bitvě bylo cítit, že se trochu dokázal odpoutat a jít si svou cestou. Ano, ta závěrečná bitva, je opravdovým vyvrcholením celého filmu. Z každé záběru čiší intenzita a osudovost nelítostného souboje. Epický střet o planetu Scarif mě pohltil a vír dramatických událostí míchal zručně s mými emocemi. Chtěl jsem sedlat jeden z X-wingu modré eskadry pod vedením generála Merricka (Ben Daniels). Cítím sílu, a to je moc dobře. Řádky výše jsem napsal těsně po konci skvělé půlnoční projekce v holešovickém BioOku, kdy jsem byl doslova převálcován pozitivními dojmy. Necelých 24 hodin po zhlédnutí si dovolím díky drobnému odstupu hodnotit. Musím říct, že jsem stále ohromen a bez mučení přiznávám, že si Roguove našli pevné místo v mém filmovém srdci, které patří Star Wars a kdo mě bude přesvědčovat o opaku, tak se se silou povstalců potáže. Pro mě filmový vrchol roku.

    • 21.11.2016  23:05
    Gremlins (1984)
    ****

    Všecko to začalo v Čínské čtvrti v jednom zapadlém zaprášeném vetešnictví jednoho předvánočního podvečera. Neúspěšný vynálezce Randall Peltzer (Hoyt Axton) sháněl dárek pro svého syna a padl mu do oka mogvaj Gizmo. Pro chov tohoto netradičního domácího mazlíčka jsou tři přísná pravidla: nesmí být vystaven slunečnímu světlu, nesmí se namáčet a to nejdůležitější je nekrmit ho po půlnoci. Samozřejmě se to celé zvrtne, jak jinak, a rodina výstředního vynálezce žijící v kouzelném městečku Kingston Falls je vystavena útoku nebezpečných zubatých příšerek, které díky své nenasytnosti začnou ohrožovat všechny obyvatele tohoto poklidného místa. Tvrdý boj o záchranu holých životů začíná. Film režiséra Joe Danteho a scénáristy Chrise Columbuse je pro mě nostalgickou hřejivou vzpomínkou na zlatá 80. léta. Za ten dlouhý čas mého předlouhého dospívání se tento napínavý příběh transformovala z hororu do míle trochu trhlé komedie plné zelených nenažraných zrůdiček, ale neztratil nic ze svého kouzla. Jednoduchý, ale přitom vcelku svěží film se sympatickými hrdiny, kde je od začátku jasné, kdo hraje s jasnými kartami.

<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace