IlMagnifico

IlMagnifico

Vít Kořínek

okres Ústí nad Labem

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 26.4.2017  20:33

    Kdyby režie kvůli snímání nádherných přírodních scenérií a synchronizování záběrů s podmanivým hudebním doprovodem nezanevřela na příběh a práci s postavami (především případ Alice), s jejichž nerozvinutostí se bortí vyznění stěžejních i vedlejších dějových linek, mohl být Poslední Mohykán naprosto jedinečným filmovým zážitkem, nemajícím v dějinách kinematografie obdoby. Bohužel, nestalo se tak a vzniklo sice dílo na první pohled nevšední, s ohromujícím vizuálem, pod povrchem však žalostně neosobní a chladné...

    • 1.3.2017  23:16
    Kleopatra (divadelní záznam) (2003)
    *

    Jedna hvězdička čistě za paní Absolonovou... Jinak totiž Renčova (a Davidova) Kleopatra ztělesňuje vše, co je s českým muzikálem v nepořádku. Od plytké adaptace příběhu a prvoplánové hudby, přes odtažitou, neosobní a nic hlubšího nevyjadřující scénografii a podivné herectví až po dehonestaci herců v rádoby humorných forbínách... Za to, že měl někdo odvahu pořídit z představení záznam, musíme být nicméně vděční. Alespoň může dalším generacím posloužit jako antivzor.

    • 16.8.2016  11:15
    Vrtkavý král (TV film) (1974)
    ***

    Třetí hvězdičku dávám pouze a jen za výkon pana Somra... Krom něj tady totiž pořádně nefunguje nic. Většina herců hraje toporně nebo se příliš nesnaží s rolemi ztotožnit, režie často selhává, scénář by si místy zasloužil řádně dopilovat, aby vděčný námět (a jeho antipatetické pojetí) místy skoro až nezesměšňoval. O monotónní hudbě a příšerných exteriérních záběrech ani nemluvě. Rozhodně jedna z horších československých televizních inscenací.

    • 7.8.2016  18:58
    Can I Play With Madness (hudební videoklip) (1988)
    ***

    Píseň takřka stoprocentní, klip bohužel ne víc než průměrný...

    • 8.5.2016  19:52

    Nedá se říct, že bych se snad řadil k cílové skupině tohoto filmu (6. června bych se spíš než o průvod družiček a svatební dorty zajímal o čas přílivu a rozmístění kulometných hnízd na pobřeží), i kdybych tam ale patřil, připadalo by mi tohle neskutečně zoufalé. Scénář je klišovitý a předvídatelný (mnozí by použili i výraz "o ničem"), pokusy o humor si musí divák spíše představovat a hlavní hvězdy jsou i přes všechnu snahu neúnosně otravné... Ve filmografii Anne Hathaway jeden z nejtemnějších momentů.

    • 20.3.2016  18:38
    Excalibur (1981)
    *****

    Nikdy bych si nemyslel, že jakoukoliv legendu - natož zcela specifickou legendu artušovskou - lze na filmové plátno přenést bez jisté demytizace či (přinejmenším částečné) ztráty onoho romantického kouzla, jež legendárním příběhům v průběhu staletí přinesly četné interpretace. Mistru Boormanovi se to ale v Excalibru podařilo. Pravděpodobně s pomocí samotného velkého Draka dokázal spojit úchvatné vizuálno, ambiciózní kameru a mrazivý hudební podtext s vizionářským scénářem a přesně stylizovanými pateticky-naivními hereckými výkony takovým způsobem, že výsledný efekt dalece přesáhl hranice filmových možností a je přinejmenším stejně trvalý jako Maloryho ve vězení sepsané veledílo. Cena za umělecký přínos v Cannes tedy rozhodně padla zaslouženě… A dle mého měla být tím nejmenším.

    • 4.3.2016  21:35

    Tento snímek jasně dokázal, jak omezenou fantasii mám. Už po první čtvrthodině jsem si totiž nedokázal představit, že by to celé mohlo být ještě horší. Ale bohužel... Ve své snaze zavraždit co nejvíce divákových mozkových buněk se tvůrci v každé další minutě vytasili s novou příšerností, která všechny předchozí dalece předčila. Za dokoukání až do závěrečných titulků ve zdraví (víceméně) si skutečně musím sám udělit vyznamenání za chrabrost a nařídit si ozdravný pobyt někde, kde se mi podaří vyhnat z hlavy alespoň otřesného Depardieuova "d'Artagnana". Vidím to nejspíš na včelí úl...

    • 13.2.2016  18:26

    Nemám nic proti volnému nakládání s historií, pokud to něco přinese scénáři či příběhu (zdravíme Ranhojiče). V tomto případě se ale pro jistotu ani jedno vůbec nedostavuje. Sena nám představuje pouze jakousi bezduchou parodii na evropský středověk, natočenou v kýčovité americké výpravě, se slaboučkou zápletkou a takřka bez postav i bez herců (samozřejmě neplatí pro sira Leeho a jeho jedinou scénu). Silná předvídatelnost nasazuje dílu korunu, snaha to vše ve finále zahladit jediným velkým zvratem, který ve skutečnosti žádným zvratem není, vychází po zásluze naprázdno. Alespoň jeden klad se sice najde - divák se totiž nemusí bát žádných trvalých následků, protože film po zhlédnutí velice rychle odezní - i tak mám ale po těch 95 promrhaných minutách chuť víc než na čarodějnice pořádat Hony na scénáristy.

    • 7.2.2016  21:33

    Tajemství hradu v Karpatech mělo na kahánku. Chybělo vskutku málo a kvůli až příliš často skřípajícímu scénáři a nejedné technické nedokonalosti by se bylo rázem zařadilo mezi slabší Lipského filmy. Vypiplané výtvarno, solidní nápady, několik vydařených hlášek a slušivě přehrávající herci ale naštěstí dokázali celkový dojem zachránit, takže nakonec dopadlo poměrně šťastně. Samozřejmě ale ne tak šťastně, jako hrabě Teleke z Tölökö v epilogu...

    • 7.2.2016  00:07

    Dítěteho obsluhování po všech čertech mi víc než plnohodnotný film připomíná jakýsi barevný cirkus. Menzel k dílu přistoupil, jako by nevěděl, co chce vlastně říct, na co se v adaptaci Hrabalovy novely zaměřit či jak ji vyložit. Všudypřítomným komentářem hlavního hrdiny se křečovitě snaží najít dostatečnou oporu v literární předloze, jeho filmová invence je ale - v lepších případech - průměrnou klauniádou (kterýmžto výrazem se dají skvěle popsat i výkony většiny herců) bez myšlenky. Jakákoliv atmosféra ve druhé, v konceptu nejspíše "dramatičtější" polovině bere za své, i přes úpornou snahu se nedaří vyvolat ani dojem tragikomický, ani náladu satirického absurdna. Podtrženo sečteno, po zhlédnutí člověku nezbývá, než se sám sebe ptát: Kdo že to, zatraceně, udílí ty Lvy?

    • 29.1.2016  11:54

    Atmosféričtější záležitost bych pohledal. Dramatické napětí doby, obavy námořníků při zátěžových testech, bouře emocí rozpoutávající se po poškození reaktoru, hrdinský patos, kapitánova rezignace na zásady, katarze během záchrany posádky - to vše je pod režijním dohledem Kathryn Bigelow takřka hmatatelné. Herci by sice občas mohli přitvrdit ve výkonech, několik replik by chtělo naléhavě dopilovat a konec by si nejspíš nezasloužil tak propastně zlehčovat, ve výsledném efektu však nic z toho neubírá filmu na kvalitě natolik, aby divák po zhlédnutí ještě dlouho nepřevaloval na jazyku jeho "chuť". Chuť takřka pětihvězdičkovou...

    • 16.1.2016  18:52

    Srdečný pozdrav ze zeměkoule nezapře jistý potenciál, doplácí ale na svou nedotaženost. Lipský se totiž na režijním a scénáristickém postu namísto na pilování vtipů a dohlížení nad herci (a Menzelem) zaměřil jen na enviromentalistickou propagandu (naštěstí bez miliardového rozpočtu a modrých domorodců), kvůli čemuž z celého filmu zůstaly pouze dva momenty (působivá návštěva "přírodní rezervace" a milé cimrmanovské cameo Zdeňka Svěráka na vědecké konferenci), kdy se může divák opravdu pobavit. Což je ovšem na komedii, pro niž se upsalo i jindy bezchybné duo L+S, žalostně málo...

    • 8.1.2016  16:40
    Soudkyně Barbara (TV pořad) (2015)
    odpad!

    Kdyby mohl autor slavného, Dantovi mylně přisuzovanému výroku o tom, komu jsou vyhrazena nejtemnější místa v pekle, vidět, s jakým klenotem to TV Barrandov zase jednou přišla, nejspíš by své přesvědčení o nejtěžším hříchu radikálně změnil...

    • 3.1.2016  16:28

    Kapitán Alatriste se sice coby jeden z nejdražších španělských filmů může pochlubit slušnou výpravou, i tu ale ve výsledku zabíjí nevýrazná režie a chabě poslepovaný scénář. Vyprávění příběhu skřípe, scénáristé nedokáží pořádně pracovat s postavami, Madrid není tak živý, jak by (za stejné peníze) klidně být mohl, a závěrečná chybně nasnímaná "bitva u Rocroi" působí s hrstkou komparzistů a viditelně nezalidněným okolím jako vyložený výsměch. Mít tak film o 30-40 minut méně, možná bych to snesl, avšak s přestřelenou stopáží 140 minut nemůžu sloužit... Alatriste i se španělskou tercií končí v prachu.

    • 17.10.2015  14:11

    Tvůrci se sice zjevně snažili, kýženému cíli stvořit konzistentní a hluboký film ovšem zůstali na míle vzdáleni. Nepřinesli ani žádný nový náhled na již dávno prozkoumanou látku, ani její uchopení, které by za něco stálo, pouze šíleně roztahali děj, to aby naplnili obvyklou "ambiciózní" stopáž, a pro diváka tak připravili dlouhé dvě hodinky, během nichž bude balancovat na tenoučké hranici otevřené nudy. Sem tam se sice vynoří nějaký ten světlý moment, kdy je nucen zbystřit – např. když na scénu zabloudí Bale, anebo když Depp výjimečně zahraje něco nad svůj standard – ve výsledku je jich ale příliš málo na to, aby celkový dojem nějak výrazněji ovlivnily. Čehož nezbývá než litovat. Z řemeslného hlediska bych totiž jinak Veřejným nepřátelům nemohl vytknout téměř nic.

    • 21.7.2015  17:46
    Vetřelec ³ (1992)
    ***

    Na rozdíl od Camerona a jeho (pouze) vizuálně nápadité rubanice chtěl Fincher divákovi zjevně přinést i trochu toho lidského dramatu. V rámci možností se mu to daří a atmosférou se navíc blíží Scottovi, i tak ale stále nevychází ze stínu pouhého komerčně vynuceného pokračování. Občas se totiž snaží získávat divákovu pozornost poněkud lacině (Vetřelec ve stokách) a hlavně celá na dřevěných nohou stojící zápletka (Kdo že to na loď vejce z úvodních záběrů nakladl? Královna? Během boje se zvedačem?) postrádá jakýkoliv náznak původního počinu. Přesto je Fincherova PRODLOUŽENÁ (a upravená) VERZE poměrně solidní podívanou. K tomu, co s materiálem provedla producentská zvůle v kinoverzi, se raději vyjadřovat nebudu.

    • 10.7.2015  01:15

    Já vážně NEMÁM RÁD hloupý, vulgární a nechutný humor a coby zásadový člověk tedy nemůžu jít s hodnocením nad dvě hvězdičky. Faktem ovšem zůstává, že jsem se u filmu bavil. Několika lepším vtipům jsem se i zasmál, hlavně jsem ale s otevřenou pusou zíral na výkon Charlize Theron. Hrát tak solidně v takové frašce, to už si žádá skutečnou hereckou osobnost (u Neesona to považuji za samozřejmost). Upřímně před ní smekám.

    • 7.7.2015  16:55
    Wonder Woman (2009)
    ****

    Jednoznačně jeden z (nej)lepších DC animáků. Příběh je sice – ostatně jako vždycky – banální a logika místy pokulhává (opět nic neobvyklého), tentokrát ho ovšem vpřed táhnou dva u této kategorie filmů dosti nezvyklé aspekty. Prvním je akce – díky zasazení mezi Amazonky se zdárně vyhýbá komiksovému stereotypu a nemá tendence nudit (s jedinou výjimkou leteckého souboje v úvodu). Druhý potom překvapivě představují postavy. I ty vedlejší jsou na poměry DC až neuvěřitelně propracované, uvěřitelné a paradoxně zábavnější a sympatičtější než většina protagonistů týmovek Ligy spravedlivých . Mají svůj vývoj a při jejich vzájemném popichování to mezi nimi řádně "jiskří" (a krom toho se na ně velice dobře kouká). Když k tomu nakonec přidám ještě fakt, že jsem se u Wonder Woman několikrát naprosto neočekávaně zasmál ("Nejdřív tě musíme oblíct do něčeho, co tě nedostane do vězení za prostituci, " nebo "A z toho důvodu je koncept hybris v řeckých tragédiích tak klíčový, " či "Bože! Doufám, že tohle neumíte vyrábět ve velkým, " atd. ...), musím jít s hodnocením vysoko. Opravdu báječná oddychovka.

    • 7.7.2015  02:00
    Donšajni (2013)
    odpad!

    A tohle poslali do boje o Oscary. Opravdu, úžasná reprezentace. Film o ničem, při jehož sledování mi na mysli – ostatně jako celé řadě dalších diváků – vytanula slova „Menzelův Kameňák“. Díky Wolfgangu Amadeovi jsem se sice chtěl těsně před koncem začít utěšovat, že to není TAK tragické (většinu snah o humor jsem tady nejspíš nepochopil, na rozdíl od největších klenotů Troškova spektáklu mě nenutila volat po spáse v podobě lobotomie), pak ale přišel silně nevkusný závěr a já jsem se i s mým vřelým citem k opeře vzdal. Tohle nezachrání už ani Mozart. Odpad!

    • 7.7.2015  01:58

    Nechci tvůrcům upírat snahu, ale osobně jsem měl pocit, jako bych celou dobu sledoval nějaký středoškolský studentský film. Prapodivná kamera a střihy, přehrávající herci, nesmyslný příběh a hloupý scénář, natahování stopáže spoustou ubíjejících záběrů o ničem… Zkrátka a dobře amatérismus nejhrubšího zrna. Zůstávám sice u jedné hvězdičky, protože už jsem přeci jenom viděl i větší urážky dobrého vkusu, do odpadu nicméně chybělo jen málo. Velice málo.

    • 7.7.2015  01:57
    Památkáři (2014)
    ***

    Vcelku příjemná jednohubka, jejíž síla určitě nespočívá v nijak zvláštním scénáři nebo dobře zvládnuté režii, ale spíše v nápadu a osvětovém záměru – jednotka zachraňující během války ty nejcennější umělecké kousky z rukou nacistů si totiž svůj film nepochybně zasloužila. A jestli si dal Clooney za cíl natočit jej alespoň tak, aby diváka nutně nenadchl, ale v žádném případě neurazil, tak může být se svou prací spokojen… Stejně jako já po závěrečných titulkách.

    • 7.7.2015  01:52

    Červenému drakovi se po většinu stopáže daří tvářit se jako něco, čím není. Díky řádně husté atmosféře a výkonům Nortona a Fiennese evokuje dojem děje i na hluchých místech, až do závěrečných titulků drží diváka v domnění, že zde dr. Hannibal Lecter hraje nějakou výraznější úlohu, a dokonce i nějaké to napětí umí sem tam navodit… Bohužel, pravá tvář snímku se odhaluje až v posledních minutách. Dolarhydeova knižní předlohou nepodepřená (a ne příliš logická) inscenace smrti totiž dovede svou prvoplánovostí a povrchností falešný dobrý dojem zcela podkopat. Minimálně mně tedy nedovoluje – ačkoliv bych si to velice přál – jít s hodnocením nad tři hvězdičky… Velká, velká škoda.

    • 7.7.2015  01:51

    Fakt, že jsem měl v průběhu celé stopáže (130 minut… Áááááá!!) tendence se filmu spíše vysmívat nežli u něj trpět a nechat se znechucovat, mě nutí neposlat jej nekompromisně do odpadu. Přesto k tomu ale Země zítřka nemá daleko. Celá nudná první polovina filmu se tváří, jakoby měl příběh o něčem být, jakoby se měla dostavit nějaká pointa… Ale v druhé části – tentokrát vyloženě nesmyslné – berou všechny naděje za své. Nedočkáme se ani obvyklého Disneyovského poučení (nebo jsem snad jediný, kdo ho v odhalení: „Lidé se snaží zničit svět, protože jim to velí vysílání nějaké antény.“ příliš nespatřuje? Kde je pak nějaká motivace chovat se lépe?). Nudný a předvídatelný (a neuvěřitelně stupidní a k tomu ještě vatou vycpávaný) je příběh, nudné a předvídatelné (a klišovité) jsou postavy… Zatraceně, já vážně nechápu, proč a pro koho někdo něco takového točil. A proč se k tak nanicovatému projektu upsal Hugh Laurie, to už vůbec ne. U pana George „Nespressa“ Clooneyho mě to nepřekvapuje, ale Laurie… Upřímně jsem myslel, že má na víc.

    • 2.7.2015  23:20
    Tři sestry (divadelní záznam) (2010)
    *****

    Díla Antona Pavloviče podle mého všeobecně nejsou příliš vhodná pro televizní záznamy. A u Třech sester z Fidlovačky to platí dvojnásob. Téměř tříhodinová porce lyrického dramatu totiž na obrazovce mimo útulnou atmosféru divadla a hlavně BEZ PŘESTÁVKY musí dát zabrat i těm největším čechovovským fajnšmekrům. Jinak se ale jedná o inscenaci kvalitní, stravitelnou, dynamicky zrežírovanou a slušně zahranou. Že jsem ji neviděl naživo, to mě tedy opravdu mrzí.

    • 1.7.2015  20:52
    Naši furianti (divadelní záznam) (2006)
    ****

    Mladší Furianty nechci - na rozdíl od některých - příliš srovnávat s legendární Macháčkovou verzí. Obě tato nastudování se totiž vydala zcela odlišnými cestami. Zatímco Macháček se chtěl především zbavit folklorního kontextu hry, aby tak dokázal, jak trefný a nadčasový Stroupežnický je, Pitinský na jevišti opět vytvořil iluzi vesnice druhé poloviny 19. století a k tomu se ještě rozhodl zvýraznit motiv točící se kolem nebožtíka Josefa Dubského. K obojímu přistoupil správně a zodpovědně, obdobně jako herci, díky čemuž vznikla inscenace ne geniální, ale rozhodně hodná zhlédnutí. Klidně i toho fyzického, přímo v Národním divadle.

    • 30.6.2015  22:08
    Višňový sad (divadelní záznam) (2010)
    *

    Extrémně nepovedená inscenace. Na to, že Čechov tvořil v duchu realismu, je všechno dění na jevišti až příliš nerealistické, až se zdá, jako by snad chtěl režisér stavět spíše na deklamaci samotného textu než na výstavbě situací… Jeho příšerné škrty ale doslova zabíjejí většinu postav (slizký Lopachin by klidně fungovat mohl, ale dělat z něj komickou figuru namísto Gajeva a Piščikova – přičemž druhý jmenovaný tu rázem ani nemusí být?). Tam kde to nestačí, ještě nějakou strašnou repliku přidá (Aňa) a dílo pak dokončí hysterické herecké výkony (strašná Tomicová, Elsnerová…). Preis, Havlová, Racek a Dvořák se alespoň snaží, avšak nic naplat, je to pouze snaha odříkávat režisérem nesprávně uchopený kus. Jediné koukatelné výstupy za celých 132 minut ležely na bedrech Jiřiny Jiráskové. Kvůli ní a kvůli úctě k autorovi (který - obdobně jako Shakespeare - dokáže svou genialitou vzdorovat i těm nejhorším inscenacím) nepůjdu pod jednu hvězdičku. Ale na každý pád, Višňový sad a Vinohrady už, prosím, nikdy!

    • 26.6.2015  17:43
    Hráči (divadelní záznam) (1983)
    *****

    Gogolova jednoaktovka, která v rukách Ladislava Smočka a výborného hereckého ansámblu pražského Činoherního klubu hranice jednoaktovky dalece přerostla (byla např. obohacena o nápaditý úvod a značně se přitvrdilo i v samém závěru) a připravila tak divákovi mimořádný a jen velice obtížně zapomenutelný zážitek. 90 %. Zajímavé komentáře: Aky

    • 19.6.2015  16:51

    V základu nijak zvláštní, přesto však poměrně silný příběh o letním milostném vzplanutí dvou dívek a o přetvářce, jež stála na začátku a na samém konci jejich vztahu, je po většinu stopáže dobře napsaný, dobře zahraný, slušně zrežírovaný, bohužel však ne zcela vyrovnaný. Několik slabších momentů nepěkně kontrastuje s těmi obzvláště silnými a i díky nim se pak divák v závěru nemůže ubránit pocitu, že zhlédnul film pouze a jen o obyčejné letní lásce... A to se při množství myšlenek a témat, k nimž se tvůrci stihli - byť třeba jen letmo - vyjádřit (hledání sebe sama, náboženské pobláznění...), rozhodně stát nemělo.

    • 7.6.2015  13:16
    Vlkodlak (2010)
    **

    Jako atmosférická a krásná vizuální jednohubka Vlkodlak určitě funguje. Jinak je ale nemastný, neslaný, nepříliš dobře napsaný, průměrně (až špatně) zahraný, předvídatelný... Zkrátka a dobře, promarněná příležitost. Bohužel.

    • 30.5.2015  00:52

    To, co tak pěkně fungovalo v Krizi na dvou Zemích, Zánik neuvěřitelným způsobem zabíjí. Na místě, kde už základní myšlenka hrozícího zániku Ligy vybízí k psychologickým dramatům (alespoň na úrovni animované komiksovky) a temné strhující akci, se tu tvůrci opět snaží vše sehrát pouze skrze jednoduchý příběh a sympatické postavy, a ani to se jim navíc nedaří. Příběh je plný nelogičností, bot (celá Green Lanternova linka, často i Flash) a už opravdu až příliš velkých sci-fi (raketa na Slunce? Vážně?), hlavní hrdinové jsou dávno okoukaní a předvídatelní, antagonisty seskupení do Ligy zkázy naprosto upozaďuje (individuální prostor tu nakonec není dán téměř nikomu) a akce se stává bezduchou už v první polovině stopáže. Vzhledem k mým ne úplně malým očekáváním (opět - alespoň na úrovni animované komiksovky) opravdu velké zklamání.

<< předchozí 1 2 3 4
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace