Rimsy

Rimsy

Mojmír Sedláček

okres Praha

191 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 20.2.2018  21:20

    Od začátku jsem tomuhle filmu nevěřil a považoval ho za zbytečnou povinnou oscarovku, výsledek je ale překvapivě o poznání lepší. Nejde ani tak o mravenčí detektivně-novinářskou práci, ani srdcervoucí osudy hlavních postav, ale o nečernobílá morální dilemata, která je skutečně potřeba řešit. Publikovat, či nepublikovat? Důvody k tomu i onomu činu jsou logické a věrohodné stejně jako osobní nejistoty, podané navíc bez přehnaného patosu. Kreativní Kaminskiho kamera a umírněná Williamsova hudba podtrhávají Spielbergův styl, který je přece jen rozmáchlejší než třeba ten McCarthyho ve Spotlightu, ale s tím se musí počítat a nakonec se vlastně ani o problém nejedná. Překvapivě tedy musím pochválit vrstevnatější příběh se zábavnějším podáním, než bych čekal. Určitě se nejedná o nic jiného, než jak to na první pohled vypadá; nedávné Všechny prachy světa ale ukázaly, že i jasně načrtnutá zápletka vedená zkušeným filmařem se může po cestě rozsypat. A to naštěstí není případ The Postu.

    • 10.1.2018  22:42

    McDonagh špičkově zvládá prolínání smutku, násilí a humoru, často i v rámci jedné scény. Skloubit rozdílné emoce na tak malém prostoru bývá těžké a třeba české filmy poslední doby suverénně ukazují, jak se to může nedařit. O to více stojí McDonaghův cit za vyzdvižení. Také postavy jsou skvěle napsané, což je patrné především v první půlce - v té druhé už je scénář žene do stále většího šílenství, což místy hapruje v rovině uvěřitelnosti, ovšem z hlediska dramatičnosti funguje. A jen tak mimochodem se daří vykreslovat vztahy na malém městě, přetrvávající rasismus i velmi rozdílné hodnoty zosobněné v jednotlivých postavách. Koláž zhruba v polovině je mistrovskou přehlídkou práce s příběhem, obrazem a zvukem. A samozřejmě Burwellova hudba, která místy připomíná westerny, jindy zase dává vzpomenout na jeho tradiční spolupráci s Coeny. Prostě velmi povedený film, zasloužené glóby a budu držet palce na jakékoli Oscary, které budou akademici McDonaghovu týmu ochotní udělit.

    • 27.12.2017  15:51

    Výsledek zcela odpovídá očekáváním. Pravověrná adaptace se skvělými herci a místy téměř pohádkovým vizuálem splňuje nároky na kvalitní oprášení klasiky, Branagh však nepřidává nic moc navíc. Těžko říct, jak by bylo možné jeden z nejslavnějších detektivních případů inovovat a zároveň zacházet s látkou dostatečně uctivě – slavný charakterní tvůrce se o to raději ani nepokouší a s jistotou táhne vyšetřování z úlohy režiséra i titulního představitele. Na jeho úmyslně lámanou angličtinu si za chvíli zvyknete, a pak už jen žasnete nad poctivou detektivní prací. Obsazení je samozřejmě špičkové, jelikož jen tenhle odstavec by vydal na vyjmenování všech hereckých es, a vidět takové množství známých tváří pohromadě je pro fanouška vážně radost. Branagh tedy vedle nešlápl a dodal produkt, který tak nějak dodat měl.

    • 27.12.2017  15:50

    Tyhle první dojmy asi překvapí málokoho. Po všech těch průšvizích by byl snad zázrak, kdyby z Ligy spravedlnosti vylezlo něco nadstandardně dobrého. A tak tu máme jen další DC nedochůdče, které ze všeho nejvíc připomíná loňskou sešlost Batman vs. Superman. Tentokrát se trochu koherentněji držíme pětice (respektive šestice) ústředních klaďasů, jejich dávání dohromady a následné bitkaření je však zoufale nepřekvapivé a nezábavné. Akce se opět utápí v digitálních orgiích, takže nefyzické souboje s amorfními příšerkami ani tentokrát nemají šťávu. Dvouhodinovou stopáž jsem ocenil, prosekání určitě neuškodilo, jen je trochu škoda, že to, co zůstalo, je stále celkem zbytečné nebo rovnou hloupé. Hrdinové nic smysluplného nedělají a Flash je se svým podivným vykrucováním a nevtipnými vtipy vyloženě otravný. No prostě, jak jsem psal, příjemné překvapení to není…

    • 27.12.2017  15:49

    Pokud považujete dvě dekády staré Jumanji s Robinem Williamsem za komediální klasiku a jeden z etalonů 90. let, tahle nová verze byla pro vás odepsaná už od začátku. Pro všechny ostatní se ale jedná o příjemnou jednohubku, která na dvě hodinky solidně zabaví. Nejedná se o kdovíjakou řachandu, jelikož nikdo z přítomných nedosahuje Williamsova komediálního talentu, a tak typický humor stojí na parodování videoherních pravidel a neustálém překvapení, co se kolem hrdinů vlastně děje. The Rock hlavní roli ustál, Jack Black i Karen Gillan si svoje party užili (přesněji „užily“), problém jsem měl opět jen s otravně křiklounským Kevinem Hartem, jenž ani po tisící nehraje nikoho jiného než sebe. Až na některé vyložené ošklivé triky, které bohužel nejspíš nebyly špatné úmyslně, audiovizuál nebolí. Žádné hloubky či nezapomenutelných momentů se nedočkáte, ale nenáročné popcornovky naštěstí ano.

    • 27.12.2017  15:47

    150 minut stopáže je trochu úmorných a některé části by bylo možno bez větší újmy vypustit, ale nuda naštěstí nehrozí. Zamrzí spíše zkratkovitost, s níž je tu a tam děj posouván kupředu, ale o to ve Hvězdných válkách nikdy nešlo (avšak zároveň proto si je nedokážu čistě fanouškovsky vychutnat, ale to sem nepatří). Osudovost, která ve staré trilogii byla neustále cítit, v sedmičce trochu zklamala a v Rogue One byla směšná, je na několika místech zpátky, a tak musím vyjádřit spokojenost. Není to dokonalé, ale Johnson to zvládl velmi dobře.

    • 27.12.2017  15:46

    Film roku? Nejspíš ne. Výborný výsledek? Určitě. Villeneuve dokázal, že je pro tuhle látku asi ideálním režisérem; s úctou vycházel ze Scottovy klasiky, zároveň si do ní protlačil svůj vlastní styl. Ne všichni to musejí brát nutně pozitivně, ale v důsledku má nový Blade Runner komornější atmosféru, kulisy nejsou tak živé a tempo je ještě pomalejší než u jedničky, ovšem kyberpunkový duch zůstal. Villeneuvova pečlivost je též patrná, a tak předkládá vypiplaný příběh, jenž se dlouho předlouho rozjíždí, na konci však do sebe hezky zapadne. Možná by to mohlo být katarznější a akčnější, ale přepálenou okázalost zrovna od Villeneuva čekat nemůžeme. Zimmerova dunivá hudba plní funkci a Deakins maluje obrazy, jaké jsme letos snad ještě neviděli. Gosling nemá charisma jako kdysi Ford (což je vidět ve chvílích, kdy jsou spolu), ale i tuhle hlavní roli utáhne. Ovšem všechno, co popisuji, pouze slouží k podnícení myšlenek o hranicích lidství. Co je a co není člověk? A kdo to může rozhodnout? Filosofie jedničky je na hranici mainstreamu posouvána dál a v tomhle ohledu si tým tvůrců zaslouží pochvalu.

    • 27.12.2017  15:45
    matka! (2017)
    ****

    Je to divný a naprosto chápu zděšení spousty diváků. Aronofsky servíruje další ze svých velkolepých děl, které se snaží uchopit širokou paletu témat v líbivém kabátku. Na mě to ale fungovalo. Archetypální postavy rodičů, specifika mužsko-ženského pohledu na svět, politické náznaky… je tam prostě tak moc všechno, až je dost obtížné si z toho vyzobat něco pro sebe. Což ostatně i sám Aronofsky zhruba ve dvou třetinách tematizuje. Chvílemi si nelze nevzpomenout na Fontánu, tentokrát však v mnohem sevřenějším pojetí, kdy většinu času sledujeme skrz vyděšenou Jennifer Lawrence okolní dění. To je zprvu hodně poklidné, přesto se daří budovat atmosféru, že něco je ve vzduchu. Závěrečná půlhodina je naopak neuvěřitelně nakopnutá a přepálená a jistě spoustě lidí nesedne. Já mám ale Aronofskyho styl i vzletnou poetiku rád, takže jsem se na téhle vlně těžko uchopitelného podivna svezl moc rád.

    • 28.11.2017  17:52
    Blok 99 (2017)
    ****

    Vaughn jako tvrďák roku? Možná. Tenhle lamač kostí ale má výbornou motivaci a překvapivě propracovanou psychologii. Pomalejší rozjezd stejně jako u Bone Tomahawku nevadí, protože upřímnost a s(y/u)rovost je Zahler umí. Za pozornost stojí i výborná hudba, kterou sám dělal. Nenápadný klenot podzimu.

    • 31.10.2017  16:31
    Milda (2017)
    ****

    Zajímavé svědectví o tom, kdo nám tenkrát vládl. Jakeš byl opravdu nejspíš jiný než většina jeho souputníků, tenkrát idealističtější, dnes zatvrzelejší. Asketický vyznavač švestkových knedlíků, který se sice nebojí konfrontace, ovšem tváří v tvář konkrétním argumentům jeho rétorika dostává povážlivé trhliny. Pavel Křemen vytvořil Jakešův portrét, do něhož sice aktivně vstupuje, ale zcela logicky se snaží protagonistu dostat do situací a rozhovorů, jež nám poodhalí, na koho se ve skutečnosti díváme. Na muže, ztělesňujícího pořekadlo, že když se kácí les, létají třísky. Komunistický utilitarismus v praxi! Záběry z několikaletého natáčení jsou doplněny archivními materiály a i díky rozumné stopáži pohled na téměř stoletého staříka nenudí. Kvalitní dokument a poctivé vykreslení jedné výrazné figury, která do určité míry symbolizuje jednu epochu.

    • 31.10.2017  16:24

    Selský rozum bohužel až příliš jednotvárně kopíruje koncept Matrixu AB, který mi už před těmi pár lety přišel přehnaně jednostranný. Investigativní práce novinářů přitom přinesla hned několik nových zjištění, které jsou však poskládané dohromady poměrně nenápaditě, suše a bez dostatečné režijní jistoty. Vyznění několikaminutových monologů Babišových "obětí" (mezi nimiž samozřejmě opět nechybí Bohumír Rada) vyšumí do prázdna, jelikož film bez silného vedení nechává všechny hejtry zdlouhavě vypovídat. Jsem možná zbytečně zlý, ale zmatenost a nekoncepčnost rychle vede k nudě, ve které zanikne jak široké spektrum probíraných témat, tak nezpochybnitelná práce, již sesbírání informací muselo dát. Takhle je z toho jen další šokované pozastavení nad tím, co se u nás děje. Ovšem s tím (jak správně píše xxmartinxx), že každého jen utvrdí v jeho počátečním postoji a nikam dál diskuzi neposune.

    • 24.9.2017  14:38

    Vzhledem k očekáváním jsou druzí Kingsmani určitě zklamáním. Nedívá se na ně špatně, ale je to prostě další nálož téhož. Co před pár lety ale slavilo úspěch i díky faktoru překvapení, podruhé stejně prostě nefunguje. Postavy i jejich představitelé jsou zábavní a nenudí, ovšem střídání lokací a posílání hrdinů do rozličných koutů světa působí velmi uměle a pro hlavní příběhovou linku často až nesmyslně. Vaughn se snaží za každou cenu bavit, ovšem nemá už tolik co nabídnout. Oživíme si spoustu hezkých vzpomínek na jedničku, ale Julianne Moore není Samuel L. Jackson a všechno jaksi nemá takový švih. Popcornovost je na maximu a věřím, že spousta fanoušků bude z kina odcházet spokojených. Moc přímočařejších a zábavnějších filmů letos v kině nejspíš nebude, ale přesto zůstává pachuť, že tohle prostě mělo na víc. Škoda.

    • 24.8.2017  00:35

    Jan Svěrák zahazardoval a příběh svého otce natočil podle vlastního scénáře. Nesourodost témat a absence dramatičnosti pak vede k tomu, že jsme dostali horší kopii Obecné školy, která očividně plýtvá talentem před i za kamerou, ale aspoň potěší technickou suverenitou a příjemnou atmosféru. Chtěli jsme však mnohem víc.

    • 24.8.2017  00:34

    Mohla to být jen další z průměrných biografií podle reálných základů, jenže jména jako Cruise či Liman budí očekávání o poznání vyšší. Výsledek však kdovíjakým hitem není, přestože se o špatný film určitě nejedná. Cruise si roli frajírka s občasným humorným přesahem viditelně užívá, ačkoli vás možná zarazí, že na poměry člověka balancujícího na hraně se chechtá docela dost. Ale jeho postava taková prostě nejspíš je. O nikom dalším už ale nemá smysl psát, protože Cruise si krade show pro sebe a vedlejší figury v čele s Gleesonem mu pouze nahrávají na smeče. Na dvě hodiny má Barry Seal docela slušné tempo, ovšem kámen úrazu je v tom, že vás ničím nepřekvapí. Od začátku víte, že to Barry bude hrát na všechny strany, což se taky děje, a přestože by ho mohli (a měli!) tisíckrát zabít či zabásnout, tak se o něj nebojíte. Což je trochu nuda a jakkoli na papíře vypadá námět frajersky, realita taková bomba není. Prostě ničím zvláštním nedochucená krimi jízda, která však sama o sobě špatně nechutná.

    • 24.8.2017  00:33
    Temná věž (2017)
    ****

    Možná je tentokrát přání otcem myšlenky, ale s výslednou podobou Temné věže jsem dost spokojený. Kombinace neprvoplánových herců a fantasy tematiky se mi od začátku líbila a Nikolaj Arcel mě opět nezklamal. McConaughey je správně slizký a Elba, přestože kdovíkolik prostoru vlastně nemá, taky potěšil. Hlavní výhodou je však stopáž, která se drží na rozumné délce, a celá hodina a půl příjemně odsýpá. Na vedlejší postavy se tak moc nedostane, stejně jako na propracování pozadí a motivace hlavních hrdinů. Což je trochu škoda, ovšem v dnešní době ukecaných a roztahaných blockbusterů s tím vlastně ani problém nemám. Temná věž je příjemně nepřeplácanou fantasy, která v kině bez problémů zabaví.

    • 16.8.2017  09:19
    Křižáček (2017)
    ***

    Karel Roden cestuje krajinou a snaží se v učesaně stylizovaném středověku najít ztraceného syna. Náročný film, který pro zábavychtivého diváka bude představovat strašlivá muka, ale masochistického fanouška artu potěší vrstevnatostí témat a prostorem k přemýšlení. Vyberte si, na jakou stranu se přidáte.

    • 16.8.2017  09:18
    Přízrak (2017)
    *****

    Na konci roku u mě bude Přízrak mezi nejlepšími filmy, to je vlastně jisté už teď. Komorní příběh o duchovi, truchlící manželce, geniu loci a lásce, pro kterou čas nic neznamená, je natočen velmi svébytným způsobem, takže je třeba k němu přistupovat opatrně. Ale velkou krásu v sobě prostě má.

    • 16.8.2017  09:17
    Cesta času (2016)
    ***

    Hvězdičkové hodnocení v tomhle případě nedává žádný smysl. Nejedná se o dramatický film ani informativní dokument. Malickova báseň je požitkem pro smysly a ztělesněným peklem pro netrpělivého (či ospalého) diváka. Pokud si však chcete vyčlenit chvilku pro své dumavé nitro, vhodnější prostor v kině k tomu momentálně nedostanete.

    • 16.8.2017  09:17
    Odnikud (2017)
    ****

    Mrazivé drama, fungující na rovině celospolečenské i osobní. Tu první drží pevně v rukou suverénní Fatih Akin, o tu druhou se stará výborná Diane Kruger. Je jasné, na kterou stranu současných konfliktů se autor staví, ovšem jeho podání je filmařsky vyzrálé, takže zklamán by neměl být nikdo.

    • 16.8.2017  09:16
    Janička (2017)
    ****

    Janička je rozhodně velmi nestandardní divností, kterou si buď zamilujete, nebo ji znechuceně po čtvrthodině vypnete. Dumontův výsměch žánrům i tématům je však tentokrát vtipný. Divákům stále naproti moc nejde, ovšem tenhle neotřelý mix jsem dokázal ocenit.

    • 16.8.2017  09:16

    V některých momentech silné melodrama, které se ze žánrové škatulky sice vymaňuje minimálně, ale rozhodně nenudí. Pozitivní atmosféra, schopní (a obětaví) herci a především suverénní režie pak tuhle gay romanci posouvají do výrazného nadprůměru.

    • 16.8.2017  09:15

    Svěží a v mnoha ohledech neotřelá romantická komedie, která nesází na prvoplánovou naivitu, nýbrž na neotřelé kulisy a humor, pomocí nichž vypráví sympaticky poetický příběh. Kdyby vám na konci ukápla slzička, nedivil bych se, Maďaři přinášejí jeden z letošních vrcholů žánru.

    • 16.8.2017  09:10

    Tolik avizovaný horor to moc není. Spíše se připravte na nepřiznanou dvojku Promethea s pár nechutnými momenty, jež dají zavzpomínat na jedničku. Scott zůstává jménu svému i celé značky dost dlužen, a oproti prvním čtyřem dílům je tohle pokračování určitě nejslabší. Přesto však pro mě některé momenty fungovaly o poznání více než před pěti lety u Promethea. Ridley se pouští i do drsnější akce a některá je opravdu brutální. Jenže to je tak všechno. Postavy jsou nesympatické, tupé (proč proboha manželské páry?!), xenomorfové nad rámec prvoplánových jatek nevyužití a celý příběh vlastně nepřekvapí nikoho, kdo si ještě pamatuje Promethea. Takže jako slušná akční sci-fi by Covenant možná obstál, ale nároky jsou (po právu) vyšší. Nelámu nad Scottem hůl, ale kdyby nechal alienovský vesmír už na pokoji, nezlobil bych se.

    • 16.8.2017  09:10
    Wonder Woman (2017)
    ***

    Další Batman vs. Superman? Podle konce to tak sice vypadá, ale do té doby jde Wonder Woman mnohem jistější cestou. Než se film dostane k přeplácanému a pohříchu fragmentovanému digitálnímu finále, nabízí překvapivě pomalý a poklidný origin, v němž každá situace trvá o něco déle, než bychom čekali. Kdyby ve střižně zůstala ještě alespoň půlhodina, tak bych se nezlobil, i tak se ovšem na Gal Gadot s Chrisem Pinem docela pěkně kouká a vstupenku chtít vrátit nebudete. Rozhodně zatím nejkonvenčnější a nejsolidnější film od DC, což sice stále neznamená mnoho, ale celému univerzu to může hodně pomoci. Podruhé bych to ale vidět určitě nepotřeboval.

    • 16.8.2017  09:09
    Mumie (2017)
    ***

    Cruise vedle nešlápnul. Sázka na nové temné univerzum vyšla a svižná Mumie vykopla hned několik postav, o kterých se rád dozvím víc. Zároveň však funguje i sama o sobě, a to je dobře. Rozumná stopáž zajišťuje, že se na nic zbytečně nečeká a i mých oblíbených, do očí bijících logických přešlapů jsem si všímal mnohem méně než v blockbusterech za poslední dobu. Herci jsou fajn, kombinace dobrodružství s trochou humoru a hororu docela taky. A hlavně se tvůrci drželi nohama na zemi a nepouštěli se do barevně či digitálně přeplácaných orgií, v důsledku ubírající na osudovosti vyznění. Nic hlubokého samozřejmě nelze čekat, ale v rámci žánru a popcornové vůně je nová Mumie sázkou na jistotu, která funguje.

    • 16.8.2017  09:09

    Výsledný produkt je navlas stejný jako ukázky. Na jednu stranu tak sice nekoupíte zajíce v pytli, na druhou ale nový Spidey ničím nepřekvapí. Sleduje vcelku klasický origin (a v tomhle případě i reboot) pavoučího muže, navazující na jeho představení v loňském Kapitánovi Americe. Humor vcelku ujde, přestože vám bránici neroztrhá, a Hollandův Peter Parker jde tak trochu ve stopách hláškujícího a raubířského Deadpoola. Na rozdíl od něj se ale do žádných brutalit či sprosťáren nepouští a hladce tak zapadá do slušňáckého marvelovského univerza. Což není špatné, ale zároveň ani nebudete hýkat nadšením nad originalitou v jakémkoli slova smyslu. Snad jen Keatonův záporák je o poznání hlubší postavou než jeho zlovolní předchůdci, ale to je na skoro dvě a půl hodiny trochu málo. Co čekáte, to prostě dostanete. Ale víc radši nečekejte.

    • 16.8.2017  09:08
    Baby Driver (2017)
    ***

    Dostal jsem zhruba to, co jsem čekal. Ukázky prezentují Baby Drivera jako dynamickou jízdu, kterou také je. Wrightova režie je svižná, dvě hodinky příjemně odsýpají a není pochyb o tom, že anglický miláček davů má řemeslo pevně v ruce. Akce je přehledná, neustálá přítomnost hudebního podkresu pomáhá udržovat tempo a nechává diváka v příjemném očekávání, co přijde dál... Jenže ono právě nic nepřijde. Scénář je totiž velkou slabinou, příběh se od začátku vyvíjí tím nejpřímočařejším způsobem a nenabídne žádné zajímavé twisty či úkroky stranou. Wrightův svět je formálně vypulírovaný, ovšem obsahově vyprázdněný. Když začnete příliš horlivě dumat nad logikou některých situací, řítíte se do pekel stejně jako můj vlasatější kolega. Závěrečná akce je však dostatečně dlouhá a katarzní na to, abych na scenáristické slabiny na chvíli zapomněl, za což si Wright zaslouží pochvalu. Jak jsem psal, dostal jsem to, co jsem čekal, bohužel ale ne to, co jsem v skrytu duše chtěl.

    • 16.8.2017  09:07
    Oklamaný (2017)
    ****

    Sofii Coppolu mám rád a i přes absenci dechberoucích projektů v poslední, ehm, dekádě se na každý její kousek těším. To byl i případ Oklamaného, komorního historického dramatu o událostech, které se prostě musejí stát při příchodu mladého muže do čistě ženské komunity. Jako poctivý buran neznám knižní předlohu a ani jsem neviděl čtyři dekády starou adaptaci s Clintem Eastwoodem, troufám si ale říct, že přesně tohle je téma, které Sofii dost sedne. Podobně jako ve Smrti panen i zde představuje plejádu ženských postav, z nichž každá svým jedinečným způsobem dokazuje, že jí přítomnost nevinně se tvářícího Colina Farrella není lhostejná. Je sympatické, že řevnivost mezi hrdinkami spočívá spíše v nevyřčených náznacích než teatrálních scénách, jak se ostatně na sešněrované 19. století i sluší. Ve vzduchu je cítit hutná atmosféra a vy jen napjatě čekáte, jakou katarzi si Sofia skrze své precizně vykreslené charaktery nachystala. Ta nakonec není tak emocionálně zdrcující jako u Ztraceno v překladu či děsivě osudová jako v případě Smrti panen, ovšem i tak budete odcházet z kina s trochu vyděšeným přemítáním, co že to v sobě vlastně máme. Chlapi i ženský.

    • 16.8.2017  09:07
    Wind River (2017)
    *****

    Čím víc o tom přemýšlím, tím jasněji se mi zdá, že Sheridan ve svém režijním debutu prostě vsadil na jistotu. Jeho scénář vykazuje velké podobnosti se Sicariem i Hell or High Water, americký koumák si tak zřejmě nechtěl situaci komplikovat a jednoduše zfilmoval to, co zná nejlépe. Což vlastně není nic proti ničemu a hlavně divák si může libovat, jelikož Sheridanovy tajemné případy s hutnou atmosférou se ještě nějakou dobu neokoukají. Až na konci si tak uvědomíte, že příběh je vlastně úplně jednoduchý, ale celou dobu vám to ani nepřijde – pohlcující atmosféra zasněženého Wyomingu a charismatické postavy udržují pozornost i ve chvílích, kdy se nic moc neděje. A když se začne dít, budete slintat jako málokdy, finále je totiž absolutně katarzní a pomalejší tempo předchozích desetiminutovek bohatě vynahradí. Renner má nejsympatičtější roli kariéry, Olsenka je v pohodě a rád jsem po delší době zase viděl Grahama Greenea. V součtu jednoznačný palec nahoru, Sheridanova tvorba má pro mě vzestupnou tendenci a Wind River mě zatím bavila nejvíc.

    • 16.8.2017  09:06

    Třetí opičí příběh z nastavené laťky rozhodně neklesá a představuje tak důstojné zakončení téhle (pro mě trochu překvapivě) povedené trilogie. Osudovost je cítit ve vzduchu, a i přes všechny útrapy, které komunitu lidoopů v čele s charismatickým Caesarem potkávají, je tak nějak patrné, že se čas lidí chýlí ke konci. Právě tahle atmosféra udrží pozornost i v první polovině, která je nečekaně pomalá a rozvláčná, aby připravila pozice pro očekávaně epický závěr. Z poslední třetiny sice možná šlo vytřískat trochu víc, přesto se okradeni cítit nebudete a takhle komplexní zážitek blockbustery obvykle nenabízejí. Pro fanoušky předchozích dílů samozřejmě povinnost a kdo se bál, že tomuhle ambicióznímu oprášení legendy dojde časem dech, může být v klidu. Opice jedou!

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace