Recenze (660)
Hovory s TGM (2018)
Skvělý film, od kterého jsem dostal přesně to, co jsem po shlédnutí traileru očekával. Komorní film postavený na rozhovoru dvou mužů, kteří jdou, občas si sednou, zují boty a pokračují dál bosí. Jan Budař je jako Čapek překvapivě dobrá volba, ale Martin Huba jako T.G.M. (po kolikáté už?) je doslova uhrančivý. Pochvalu si zaslouží lidé z PFX, protože film vypadá takřka jako starý černobílý film, který byl dodatečně kolorovaný. Tomuto pomáhá i volba klasického akademického formátu...
Kääntöpiste (2018)
Nebylo to úplně špatné, ale zejména kvůli občasné nelogičnosti děje nemůžu dát víc jak tři. Navíc Netflix film naservíroval v plném formátu, tedy bez maskování nahoře a dole a těch houpajících se mikrofonů tak bylo tolik, až jsem si v průběhu děje začal myslet, že sleduji nějaký sofistikovaný sen herečky Very, jedné z hlavních postav...
Když draka bolí hlava (2018)
Nepochopitelně špatné. A Karel Gott mluvící slovensky není zdaleka tím nejhorším prvkem filmu....
Kluci z hor (2018)
Mé první, a věřím že i poslední, setkání s tvorbou pana Magnuska. Chápu, že tento počin měl mít jistou hloubku a přinejmenším herecké obsazení tomu odpovídá, ale celé je to tak podivně nerealistické, přehnané a v případě Jiřího Lábus i zbytečně přehrávané... Zkrátka "never go full retard". A měl jsem podobný dojem, jako Tetsuo. Tedy že Bart Simpson zachraňuje dementní Marge, snad jen s tím rozdílem, že prak má tentokrát Marge...
Mars - Nákaza (2018) (epizoda)
Ano, na Marsu je život. A ne, nemá lidi rád. Není to žádná vyvražďovačka typu Life, ale vše se odehrává na mikroskopické úrovni. Tohle mě bavilo...
Mars - Nejsme sami (2018) (epizoda)
Výborný start druhé série. A vlastně i dost smutný. Protože tvůrci předpokládají, že lidu budou hovada i na Marsu. Aneb komerční společnost staví svou kolonii na Marsu a vědci z té první, nám již známé, kolonie, jim musí, chtě nechtě pomoci. Jenže zatímco vědci jsou vázáni jasným kodexem, o nově příchozích se to říct nedá... Uvidíme, kam to povede...
Mars - Oddělené světy (2018) (epizoda)
Docu pomalu ustupuje, zůstává hlavně drama, ale stále si to drží vysokou úroveň. Jistě, zamrzí za vlasy trochu přitažené věci (sestra velitelky se i přes všechny testy vydává do vesmíru s tumorem; rvačka na oslavě... ačkoliv jsou to jen lidi) a pousmát jsem se musel i nad protesty Greenpeace. Vždy mě pobaví, jak se s lodí, která hltá naftu po galonech, přiřítí k těžařské plošině a protestují proti těžbě ropy...
Mars - Temnota (2018) (epizoda)
Nějak jsem se nemohl zbavit dojmu, že jsme už moc v žánru sci-fi. Vědkyně, která by porušila všechna pravidla, jen aby pokračovala ve svém výzkumu... a nemá to (zatím) žádnou dohru. No, nevím...
Pacific Rim: Povstání (2018)
Relativně příjemná akční jednohubka, která oproti prvnímu dílu ubírá na originalitě a zajímavosti, ale o to víc přidává na akci a efektech, takže všechno lítá vzduchem, vybuchuje a je to vlastně jako když se zhmotní dětská fantazie, kde proti sobě bojují roboti a monstra. Na podmračené nedělní odpoledne ideální náplň...
Paradise PD - Vítá vás Paradise (2018) (epizoda)
Černý humor, fekální humor a vtípky, které v hospodě i po pár pivech vyprávíte s lehkým uzarděním. Buď vás to baví, nebo ne. Já se bavil. Slušný rozjezd...