Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Krimi

Recenze (376)

plakát

Daaaaaalí! (2023) 

Jak uděláme film o Dalím? Surrealisticky! Hrát ho bude pět herců a nic nebude dávat smysl, protože divák nepochopí, kde je začátek a kde konec! Z počátku jsem se malinko nudil, ale jak snovost nabírala na obrátkám, naprosto mě to vtáhlo. Zejména opakující se gag s knězem je naprosto geniální. Víc takových filmů... a nebo ne, protože to by pak byla nuda, kdyby byly všechny stejné. Hodnocení: 80 %

plakát

Krotitelé duchů: Říše ledu (2024) 

Vyjít tohle v osmdesátkách, tak je to určitě hitovka. Je to vlastně klasická popcornovka, kde najdeme zkratky a nějaké to klišé jako v každém blockbusteru... akorát těm starým to odpouštíme, protože nostalgie a u nových mají tendenci na to lidi pořád nadávat. Říše ledu přitom skvěle pracuje s odkazem původních filmů... a pokud byl minulý díl taková Síla se probouzí, tak tímhle směrem se měla Star Wars série vydat - využívat odkazy, neshazovat původní postavy, ale taky zkoušet něco nového. A to tvůrcům jde. Můžeme si stěžovat, že svět funguje jinak než v původní duologii... ale tady tam taky nebyl nijak komplexní. Reitman junior s Kenanem to akorát rozšířili. Stejně tak můžeme poukázat, že minulý film naznačil, že Krotitelé pochytali duchy a neměli co dělat... a tady jsou duchové další... ale přesně takhle fungují všechny sequely. Mckenna byla opět skvělá, Finn tentokrát méně využitý a Rudd hraje už víceméně jen sám sebe. Kumail Nanjiani a Patton Oswalt to pak hezky osvěžili a až na slabší úvodní sekvenci si v rámci žánru zas až tam moc stěžovat nemůžu. Hodnocení: 75 %

plakát

Krotitelé duchů: Odkaz (2021) 

Solidní Memberberries, které by se dalo srovnat s filmem Síla se probouzí. Mladí hrdinové se vydávají na dobrodružství, které je plné odkazů na původní dva díly a na scéně se objevují i původní postavy, aby jim pomohly. Mladá vědátorka je celkem fajn, ale scény, kde se pokouší vyprávět vtipy si mohli odpustit, to bylo vyloženě trapné. Finna zde obsadili snad jen kvůli Stranger Things, ale taky tu funguje. Táhne to ale Paul Rudd, který začíná hrát pravidelně otcovskou figuru v netradiční rodině, podobně jako Pedro Pascal hraje chůvičku dítěte či trpaslíka. Originální Krotitele duchů jsem viděl jen párkrát a fanda úplně nejsem, ale tohle pokračování potěšilo a neurazilo. Hodnocení: 70 %

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Český Atreides hodnotí Dunu: První film považuji za fenomenální adaptaci, kdy se Villeneuve i přes pár menších změn předvedl a dokázal se popasovat s world buildingem a ohromným množstvím postav. Dvojka jde po audiovizuální stránce rozhodně dál... ale na druhou stranu se děj dočkal daleko větších změn a vystřiženo bylo několik postav, jejichž absence dle mého názoru příběhu ublížila (Hawat, Fenring, Harah). Vím, že s Aliou se nepracuje úplně snadno a tuhle úpravu vlastně i beru... ve finále ji využili velice chytře. Kde mi úpravy začínají vadit je vztah Paula s Chani. Opět beru, že jsme nedostali časový skok a nenarodilo se jim dítě... ale v závěru jsme měli mít scénu, kdy si Paul vezme Irulan, ale drze jí dá najevo, že s ní nikdy nebude mít děti a Chani bude jeho konkubínou. Budu věřit, že se jako v případě Pána Prstenů nebo SnyderVersa dočkáme rozšířených verzí, které některá místa zalepí. Ale rozhodně nesouhlasím s tím recenzemi, že je dvojka lepší než jednička. Pro masy možná, ale duch Duny je tu cítit podstatně méně. Hodnocení: 70 %

plakát

Zóna zájmu (2023) 

Glazer se pokusil natočit netradiční film z období holocaustu... nedějový snímek o rodině jednoho z šéfíků koncentračního tábora, která si užívá idylický život (za kterým je spoustu špíny) a v pozadí sledujeme komíny nebo slyšíme střelbu. A právě v tom možná i selhává, protože většina filmů z tohoto období měla silnou atmosféru, ale tady nevíme o postavách vlastně vůbec nic a jsou to jenom figurky v Glazerově velké hře náznaků. O spoustě věcí postavy navíc jenom mluví... a přitom je film médium obrazové. Postavy tak kromě občasných dialogů jenom jí, chodí, sedí, hrají si u vody a konec. Ten se navíc opět snaží prosadit symboliku skrze uklízečky v současném Osvětimi, které vysávají a uklízí výstavu, zatímco v pozadí vidíme ony slavné hromady bot a dalších věcí. Smetánka si možná bude poklepávat po ramenou, jak je to úžasně artový snímek, ale já na tyhle povrchní věci neskočím. Hodnocení: 60 %

plakát

Argylle: Tajný agent (2024) 

Matthew Vaughn se rozhodl udělat variaci sám na sebe a po špionážní sérii Kingsman natočil film, který jako by ze série vypadl, ale je ve všem o poznání horší. Střih, akční scény, hudba, zvraty, šíleně barevné finále... máme tu úplně všechno, ale působí to, jako kdyby režisér vyhořel a nevěděl kudy kam. Možná za to může i Fuchsův scénář, jehož Pana fakt nemusím (až na cover na Nirvanu, který stejně vznikl až na place jako improvizace). Když se film rozjede, tak na vás zvraty chrlí vlastně pořád... i když ony jsou to jen takové pseudozvraty, protože se film vždycky stočí víc a víc k provařenému klišé. Samotný závěr pak navnazuje na možné pokračování... a dost možná i propojení s Kingsmanem, ale to bych si vlastně i nechal ujít. Obsazení super, spoustu scén funguje a film by vlastně fungoval taky, kdyby se na něj nelepil další balast, protože jak běžel, byl jenom horší. Hodnocení: 55 %

plakát

Aquaman a ztracené království (2023) 

Proč mám pocit, že si Wan vzal inspiraci z Waititiho Thora? Jednička sice byla šílený mišmaš všech možných žánrů, ale fungovala jako taková podvodní pohádka. Dvojka jde v tomhle o kus dál a působí jako náhodný generátor scén, kdy se střídá hloupý humor s rádoby cool scénami, které jsou podkreslené drsnou hudbou. Wan pak zcela očividně vykradl prvky z Pána Prstenů/Warcraftu (Sauron/Lich King a prokletý artefakt) a Star Wars (Jabbův palác). Z Thora si pak bere vztah Thora a Lokiho, který je skoro 1:1, akorát funguje mnohem hůř a z Orma dělá pěkného debila. Obecně i ponížení Aquamana v podobě starosti o dítě a věšení kostýmu spolu s prádlem postavě moc nepomohlo. CGI vypadá pořád skvěle... pokud se netýká lidských charakterů a kostýmy tentokrát působí poměrně lacině. Marvel i DC se zřejmě již úplně vyčerpaly a je to škoda, že musí umřít s takovými slátaninami místo kvalitních kousků. Hodnocení: 35 %

plakát

Marvels (2023) 

Popravdě těžko říct, zda jsem viděl blockbuster od Marvelu nebo televizní film pro Disney Channel... protože humorem a celkovou kvalitou se to blíží spíše tomu druhému. Vzhledem k tomu, že je Captain Marvel v USA nejnenáviděnějším Marvel filmem a seriál Ms. Marvel také nebyl úplně kladně přijat, bych čekal, že se pokusí zvolit alespoň trochu jiný směr... jenže někdy si člověk musí rozbít hubu několikrát, aby pochopil, že s tím má přestat. Záporačka je extrémně nevýrazná a film trpí i tím, že je vlastně nutností vidět seriály. Na jednu stranu je svět Marvelu provázaný již delší dobu, ale tohle není velkofilm typu Avengers... naopak jde o menší projekt. Ach jo, MCU jde vážně do kytek. Hodnocení: 35 %

plakát

Chudáčci (2023) 

Tim Burton a Wes Anderson měli super bizarní dítě, kterým je ve skutečnosti film o ženské samostatnosti a zhrzelých mužích, kteří na to nejsou schopni přistoupit. Řekl jsem dítě? Ano, přesně takhle se hlavní hrdinka chová, protože ji vytvořil šílený vědec (který je sám dílem šíleného vědce) a jedná se o mladou ženu, které byl voperován mozek jejího nenarozeného dítěte. My jakožto diváci pak sledujeme její "dospívání" a objevování sexuality. Hodně sexuality, protože značnou část filmu prošoustá a dokonce i za peníze. Čím vám film opravdu uchvátí je audiovizuál a skvělé herecké výkony. Zápletkou a některými výjevy vás pak zase dost možná znechutí a donutí přemýšlet, zda by se to nedalo svým způsobem označit za dětskou pornografii nebo jednoduše pouze zneužívání nesvéprávné osoby. A že je film nominovaný na několik Oscarů? To jenom ukazuje, jak je celá komise zvrácená a prohnilá... stejně jako náš svět, kterému je tento film zrcadlem. Tak si seber svá procenta, ty můj Chudáčku... povedl ses a už se na tebe nikdy nepodívám. Hodnocení: 80 %

plakát

Echo (2024) (seriál) 

Seriál není až tak špatný, jaké tu sklízí hodnocení, ale na druhou stranu to není ani žádná přelomová kvalita. Co lze rozhodně pochválit je střih a vizuál obecně, práce s hudbou a herecké výkony. Zejména Kingpin táhne seriál neskutečně nahoru a následně i ona jediná scénka s Daredevilem byla velice povedená. Na čem ale seriál padá je scénář a příběh, který vlastně neexistuje. Celé je to jenom o tom, že Kingpin chce Mayu zpátky a ona nechce. Proto chce ve finále pobít všechny, koho má ráda, ona mu v tom zabrání a on jako smutný pes uteče domů. Finále navíc místo vyvrcholení děje staví všechno na indiánské kultuře a zápletka tak jde úplně do háje. Hodnocení: 60 %