Recenze (1 402)
Babylon Berlín (2017) (seriál)
Pro mě bohužel stejný zmatek jako název filmu. Babylon postav s různou motivací, dějových linek a odboček. Dost jsem se v tom ztrácel a čekat 14 dílů, než jsem to všechno jakž takž pobral, bylo dost na hlavu. Zůstal jsem u toho vlastně kvůli pozitivnímu hodnocení, ale ani konec mně nějak neuchvátil. Bylo tam moc otázek Proč, které v mnoha případech zůstaly nezodpovězeny. Výborná kamera, výprava a úvodní píseň.
Trapný večer (2000) (divadelní záznam)
Trapný to bylo tak, že jsem se řezal skoro celý večer. Chmelovy výstupy stály za to.
Prázdniny v Římě (1953)
Hrozně jednoduchý, přesto zábavný film. Hlavně díky výborným hlavním představitelům.
Anděl Páně 2 (2016)
K mojí radosti ještě lepší než jednička. Je tam víc čerta a anděla - ti to totiž táhli už v jedničce a tady je to ještě lepší. Je vidět víc peněz - naštěstí nebyly vyházený za nějaký samoúčelný digitální triky, ale na kvalitní výpravu. Stále mi chybí ústřední písnička. Negativa: Hrozně ošklivá holčička, Polívku mohli na konci víc podusit a na závěr příšerná Lucka Bílá se svými pomocníky - vona to platila nebo co, že tam musela strašit?
Anděl Páně (2005)
Super pohádka, při které se pobaví i dospělí, takže to není je útrpné sledování s dětmi. Chtělo by to nějakou ústřední písničku, aby se to líp pamatovalo. Hlášky o nebi jsou dobré, ale bez znalosti alespoň základů náboženství si z toho člověk neodnese tolik.
Grinch (2000)
Pro americký smrady dostačující.
Šviháci (2008)
Snímek vybočující svým výtvarným pojetím z ruské kinemtaografie a pokoušející se o cosi ve stylu Šakalích let. I když Šakalí léta nejsou úplný majsrštyk, tak Šviháci jsou oproti nim rozhodně horší. Příběh je prosťounký, dramaturgie hudebních výstupů na jedno brdo (kromě čísla s vyloučením ze školy - to bylo nadprůměrný), tvůrci nadměrně používali CGI i tam, kde to nebylo třeba a hlavně to bylo na tak jednoduchý děj strááášně dlouhý. No dokoukal jsem to. Poslední scénu přetaženou z 50. let do současnosti jsem nějak nepobral.
(M)učedník (2016)
Taky jsem na střední četl bibli - to se asi touhle dobou musí. Naštěstí jsem brzo pochopil, jak je tahle kniha blbá a nemohl se ze mně stát Mučedník jako z Veni. Krásně popsaný příběh o tom, jak jeden jednotlivec (a je jedno jestli čte bibli, korán nebo jakoukoliv jinou učebnici čehosi) dokáže svým fanatických chováním strhnout masy - v tomhle filmu dokonce i zarytou stalinistickou učitelku nějaké občanské nauky a další, hlavně slabší (duchem i vůlí) jedince. A normální člověk v téhle hře nemá místo.
Procitnutí v Garden State (2004)
Nepovedený sluníčkovo pohodovo pseudo nezávislák s vlezlou kytarou. Ale Natálka byla opravdu hezká.
Aféra (2014) (seriál)
První dvě série docela ujdou. V první se vše táhne jako smrad, ale člověk zůstává v očekávání něčeho většího (což nepřichází, ale není to zas tak velké zklamání). Ve 2. sérii přibývá zajímavých obratů a rozuzlení, člověk do konce neví, jak to dopadne a většinou je to napínavé a dokáže to udržet u obrazovky. Jako sonda do několika amerických rodin dobré. Třetí série je zbytečná, nudná a snaží se vytřískat, co to de z úspěchu předchozích dvou. Asi bych víc ocenil jednu sérii jako kompilaci prvních dvou. To by úplně stačilo. Mě. Bohužel ne těm nenažrancům ze Showtime.