Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (152)

plakát

Ad Astra (2019) 

Mě Ad Astra mile potěšila. Scénář sice není nikterak objevný (v podstatě jde o vztah syna k otci, kterého dlouho neviděl, a teď zjistí, že otec žije a dělá neplechu) a kdyby tempo filmu nebylo tak pomalé vydal by spíš na díl seriálu. ALE! Všechno zachraňuje několik podstatných věcí. Zaprvé je to extrémně minimalistický a "realistický" vizuál filmu, který k pomalému tempu velmi sedí. Za druhé je to velmi dobrý hudební podkres. A takovou pomyslnou třešničkou na dortu je herecký výkon Brada Pitta (který je v podstatě jediný hodnotitelný, protože nikdo jiný se ve filmu dlouho nezdrží). Na závěr tedy zbývá jen napsat: díkybohu za tvůrce, kteří v dnešní době popkornových filmů založených na akci natočí film, který sice akci má, ale není to zdaleka základní kámen. 80%

plakát

Akta Pentagon: Skrytá válka (2017) 

Velmi dobré konverzační drama o boji amerického tisku za první dodatek a jednom z mnoha průserů amerických vlád. Spielberg prostě umí, a umí si i vybrat ty správné herce pro svoje projekty, takže Hanks je zde tradičně výborný a Meryl, mi výjimečně ani moc nevadila. Pro mě film, od něhož jsem si moc nesliboval a by jsem příjemně překvapen. 75%

plakát

Alita: Bojový Anděl (2019) 

Alita je neuvěřitelně kýčovitá a očekávaně japonsky absurdní (i když míň než jsem čekal), což je znát hlavně na příběhu. Ale moc dobře se na to dívá, příběh utíká, Alita je sympatická, ostatní postavy taky nejsou zbytečné nebo otravné a vlastně mě celou dobu zajímalo jak to skončí. O to víc zamrzí hodně otevřený konec. Celkově je tak pro mě Alita milé překvapení, které ale v paměti asi neutkví a tuším, že za rok už si nebudu pamatovat, o čem že to bylo. 75%

plakát

Anděl Páně 2 (2016) 

Než první díl to rozhodně lepší není. Na to je tady moc slabý příběh, s nepříliš zajmavými postavami. Ale na druhou stranu je druhý díl výrazně vtipnější a Dvořákovi s Trojanem to dohromady šlape perfektně. Výsledný dojem pak definitivně zachraňují scény z nebe s výjimkou jisté nejmenované slavice. Došlo tak nakonec na další dobrou vánoční pohádku. 70%

plakát

Anihilace (2018) 

Ve všech ohledech těžce průměrný film (herci, režie ...). Navíc jakkoliv se to tváří jako adaptace VanderMeerovy knihy, tak o ni nejde. Garland si z knihy vypůjčil pouze pár věcí (hlavní postava a její manžel, Oblast X, postava psycholožky) a rozjel vlastní příběh s lehkými konturami připomínajícími předlohu. Ta samotná je dost zvláštní a rozhodně ne lehká na zpracování, ale tady se podle mě Garland nevydal tou správnou cestou. Jediné, proč si na tento film ještě někdy vzpomenu, tak bude proto, že mě můj oblíbenec zklamal. 50%

plakát

Apostle (2018) 

Apostle trpí typickým neduhem podobných filmů - první půlka je atmosferická a mysteriózní, ale pak přijde kupení brutalit a objevení nestvůr, které za všechen ten bordel můžou a atmosféra je v prachu. Mohl to být fajn film o podivném kultu na odlehlém ostrově (i nějaká ta nestvůra tam mohla být), ale je to jen průměrný horor s dobrými herci a nenaplněným potenciálem. 60%

plakát

Aquaman (2018) 

Já jsem naprosto spokojen. Aquaman sice není žádné umění, ale jako odpočinkový superhrdinský biják pro mě funguje. Wan opět dokázal, že prostě umí natočit zábavný film. A to, že podobně jako Wonder Woman zvládl zkombinovat "epický" příběh, humor a záměrnou temnotu a vážnost (v porovnání s Marvelem) DCEU může právě DC filmům z Expanded Universe jedině prospět. V první řadě je to triky nabitý blockbuster, a nakonec proč od toho chtít víc? Nolanův přístup, s nímž nezapomenutelně zpracoval Batmana, holt jen tak někdo nezopakuje a dokud bude DC produkovat filmy aspoň tak kvalitní jako Aquaman, tak na ně nezanevřu. Pokud bych měl něco vypíchnout, tak by to byla herecká stránka (z níž logicky vyčnívá Momoa, který se do role až nečekaně hodí a vypadá to, že si ji i užívá) a hudební podkres. Osobně mi ani trochu nevadilo časté střídání různých žánrů (přičemž "hororová" pasáž byla nepřekvapivě jedna z nejlepších). Jen ta romance mezi Arthurem a Merou byla poměrně jalová. Za mě jednoznačně nejlepší DC film za hodně dlouhou dobu a s radostí si dám potenciální nášu, i když těch superhrdinských filmů začíná být tak trochu moc. 85%

plakát

Atomic Blonde: Bez lítosti (2017) 

Atomic Blonde se zasekla někde mezi Bondem a Johnem Wickem v sukních. Tahle nejednoznačnost jí ale škodí, a bylo by lepší, kdyby se Leitch s Johnstadem rozhodli pro jednu z cest a té se drželi. Nicméně. Akční scény jsou výborné, "neonové scény" nádherné a Charlize s McAvoyem svoje role zvládají na jedničku. Všemu dodává korunu vynikající osmdesátkový soundtrack. Dohromady tomu ale něco chybí, a to je lepší scénář. Kromě již zmíněné nejasnosti ve směru, film shazuje zbytečně překombinovaný konec a dost průměrná zápletka Stejně je ale Atomic Blonde lepší než většina podobných akčních filmů. 70%

plakát

Barbie (2023) 

Na Barbie jsem šel bez předsudků a zároveň bez očekávání a nutno říct, že nakonec byl převládající dojem nuda. Až do návratu do Barbie Landu to ještě mělo aspoň nějaký tah a smysl, ale pak už to ztratilo tempo a zůstala už jen ta nuda. Hlavní problém je, že je Barbie zbytečně dlouhá – kdyby byla o půl hodiny kratší, tak by to bylo snesitelnější, ale i tak by to nezakrylo fakt, že je to v podstatě jen natažený skeč. Přitom ústřední myšlenka v zásadě špatná není. Za pochvalu ale stojí alespoň herecké výkony ústředního dua Gosling/Robbie, kterým jejich role sedly dobře. A promyšlenost světa bárbín taky byla dobrá, ale to je tak všechno. Když už Barbie nikdy znovu neuvidím, tak mi to rozhodně vadit nebude. 60%

plakát

Barry Seal: Nebeský gauner (2017) 

Vynikající letní oddechovka. Super scénář, který dokázal zpracovat dost vážné téma velmi vtipně, ale zároveň vám ve dvou scénách úsměv zhořkne a zamrzne na rtech. K tomu povedený soundtrack a dobré herecké výkony. Obzvlášť Cruise dokazuje, že stále patří mezi absolutní hereckou špičku. Jediný zásadní problém, který jsem s filmem měl byla kamera, která byla jakoby dokumentaristická s nájezdy na tvář, roztřeseností a místy i kompozicí záběrů. 75%