Recenze (55)
Domácí štěstí (1997)
Na základě a po vzoru své přítelkyně Promony se učím hodnotit filmy s chladným srdcem, ale tomuhle jsem prostě dát pět hvězd musela! Výborné. Skvělá oddychovka s brilantními konverzačkami (že by ve filmu i přímá narážka na výsostného krále tohoto umění, viz "salónek Oscara Wildea"?), zkrátka se to celé nese v duchu ostrovní tradice vtipných a bystrých dialogů (od Shakespeara přes Wildea. Zdá se mi, že tenhle ostrovní um mohl být dobrým základem pro pozdější zrození sit-comu). Je znát, že jde o Orwellovu ranější tvorbu, je to celé hravé a s odkazy. Padá jedna hláška za druhou, např.: Pár milenců se líbá kdesi v potemnělé uličce. Ona: Aaa, ty ses neoholil! On (chudý básník): Žiletky si nemohu dovolit. :))). Příběh si zlehka utahuje jak z trýzněné vrstvy intelektuálů a umělců, tak z maloměšťáctví a jeho biedermeierovské idylky.
Kráska v nesnázích (2006)
Typicky ceska filmova tvroba posledniho patnactileti, s typicky horkou pachuti v ustech po shlednuti. Spina a hnus. A jeste neco noveho v tuzemske produkci? Vynikajici Abrham.
Můj milý, můj drahý (2009)
Milá oddychovka, laciná, spíše povrchní hezká zábava (dobrá režie i kamera), přesto však s určitou výpovědí. 70%, jedno shlédnutí a stačí.
Jak žije básník (1969) (TV film)
Vynikající dokumentární snímek, jehož poetika přenese do světa Bohuslava Reynka, prostředkuje alespoň trochu hlubokou Reynkovu osobnost - krásný je kontrast jeho prosté dobrotivosti s fundovanými otázkami zvídavého reportéra.
Pollock (2000)
Skutečně vynikající snímek. Reálie / filozofie umění / zpracování filmu (řemeslo a herecké výkony) - skvěle nastudované!
Kdo je sakra Jackson Pollock? (2006)
Ten dokument nema chybu :D. Stara kamionacka rika:" Pohadky zacinaj obvykle Bylo nebylo. U nas se rika Kdo uveri takovy hovadine?" Dokument pekne ilustruje jak postupy analyzy děl pro overeni autorstvi, tak i mentalitu americkeho umeleckeho trhu. Velmi zábavně.
Po Karlově mostě s prof. Františkem Dvořákem (2002) (seriál)
Souhlasím s komentářem Bohemáka, je dobré, že něco takového vzniklo a prof. Dvořák má skutečně živý projev, kterým určitě diváka zaujme a v jeho líčení se "nudný dějepis" může pro leckoho stát dobrodružným exkursem. Profesora Horynu už dnes bohužel asi neosloví, na Pavla Preisse bych si rada pockala :). Navíc myslím, že česká televize chce jako devízu mít kontinuitu s V.V.Štechem, proto třeba i ten způsob živého vypravování, myslím, že popularizace vědy může vypadat zrovna takto.
Americký zločin (2007)
Ono je to výborně natočené. Ale - kdo byl někdy něčeho podobného, příbuzného svědkem, nebo třeba jen nějakého nasilí v rodině - nekoukejte na to. Mě ten snímek nepěkně rozložil. Vážně ošklivý.
Muži, kteří nenávidí ženy (2011)
Kdo vymyslel ten hloupý a zavádějicí překlad názvu?
Lovci stínů (2007)
Nejprve se ve mně vše kroutilo - taková dojemná sladká limonáda! Ale nakonec, vzhledem k reálné předloze, vzhledem k zaobírání se touto tématikou a vzhledem k pádné kritice, která je stále obecně aktuální (velmocenosti, které by mohli zmírnit či skončit utrpení - kdyby ovšem chtěli. Ale výhodnějším se zdá být sledování vlastních zájmů. Jak typické, OSN v Africe), dávám za čtyři - výstižný komentář má i Subjektiv. Jo a - R. Gere je zde opravdu výborný.