Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (11)

plakát

Colette (2013) 

Colette je film mnoha rozporů. Popravdě jsem k němu přišel na premiéru jako slepý k houslím a nic moc jsem o něm nevěděl. pokud začnu pozitivně, tak musím vyzvdihnout technickou stánku filmu: Kulisy, kostýmy a obecně kamera jsou na špičkové úrovni, snímek dobře hraje s barvami i se světlem a téměř v každém okamžiku je radost se na něj dívat. Byl jsem trochu skeptický k nasazení Jiřího Mádla do role Viliho (hlavní mužské postavy), ale zhostil se jí velmi dobře a zatím je to jeho nejlepší výkon. Bohužel tady už výčet kladů končí a s nim i skoro nezasloužené dvě hvězdičky. To co funguje v Lustigových novelách a jistá poetika s tim spjatá křičí na filmovém plátně jako kočka, kterou tahají za ocas. Film si není jistý, zda chce být akurátním popisem života v koncentračním táboře, dramatem o přežití nebo romantickým filmem, který se pasuje do role do moralismu adaptací ruských realistů. Nejenže mu nejde ani jedno, ale už vůbec mu nejde vše dohromady. Největší problémy jsou filmařsky i ty nejzávažnější. Mizerná režisérská a dramaturgická práce kouskuje film na sekvenci podivných a často nelogických anekdot, kdy každou chvíli nakousne jedno téma a života v táboře a během pěti minut proběhne i katarze. Co se romantického rozměru snímku týče, je fim také tristní. Ať už se soustředíme na poválečnou časovou linku, nebo na tu v koncentračním táboře. Zamilování je okamžité a téměř bezdůvodné (oba spolu prohodí asi dvě věty a následně až do konce pokračují zamilované pohledy), celý vztah je ale chladný a vypadá jako konstrukt někoho, kdo o této lidské emoci četl pouze v Ottově slovníku naučném. Pravděpodobně nejhorším elementem filmu jsou však dialogy. Postavy v tragických podmínkách, kdy nemají co jíst, pít a hrozí jim smrt každým okamžikem rozvíjejí třípatrové filozofické manoglogy o morálce a lidstvu. Slovo mnology je důležité proto, že postavy jsolu skrz dialog nekomunikují, ale pouze pronášejí z kontextu vytržená moudra, Problémů má film více (ať už dabing, obsazení některých rolí nebo podivné dějové nelogičnosti), ale je to škoda, protože na řemeslně dobrém základu námětu a zpracování se zhmotnil film, který bohužel dokáže vyvolat jenom pozdvižené obočí a zklamání.

plakát

Orphan Black (2013) (seriál) 

Pri prvnich nekolika dilech jsem byl v rozpacich, zapletka byla zajimava, ale zdalo se mi, ze vsechno odhalili moc brzy. Kvalita i scenar ale behem serie stoupa. Rozhodne to neni serial, ktery byh si musel pustit jakmile se odvysila, ale je dobry.

plakát

Blues Brothers 2000 (1998) 

Film rozhodně není pro každého, nicméně já jsem si k němu našel cestu skrz blues, ironii a jeho smysl pro aburdní bláznivost. Pokud hledáte silnou psychologii postav a zajímá vás silný příběh, dneska klepete na špatné dveře. Blues Brothes jsou čistou oddechovkou s výborným soudtrackem kombinace bluesového Chicaga a jižanských rytmů. Dokzali do filmu přemluvit několik velikánů této kultury (Eric Clapton, BB King, Aretha Franklin...) nejen k hudebním písním, ale i k minirolím v rámci příběhu. Z BB2000 čouhá energie, drsná, neopracovaná a nesmírně vtipná. Mám k filmu několik výhrad, scénář je lehce dětinský, režie nedokonalá, herci nejsou herci, chybí John Belushi (mrtev), ale právě ta čirá energie a výborný soudtrack film žene kupředu. Určitě se vyplatí mrknout i na originální The Blues Brothers z 80. let, kteří jsou možn ještě lepší, ale tohle je taky pecka.

plakát

Revoluce (2012) (seriál) 

Vcelku klamání. Očekával jsem béčkovou zápletku, trochu tajemství a la lost a lehce post-apokaliptický look, místo toho nám byl nadělen Revolution: Špatně zahranétotální béčko, které není schopno vtáhnout diváka do děje, Celou dobu se všichni tvářej jako na pohřbu a ostavy jsou ploché jako americký středozápad (přestože se tváří kdovíjak komplexně). Jestli vás ajímá zápletka, tak jsem si jistý, že nějaký šílenec nakonec vytvoří 10 minutový sestřih, který shrne, co se stalo 1. sezonu. Víc ne 10 minut na tento seriáln není potřeba.

plakát

Událost (2010) (seriál) 

Jedno z velkých zklamání. Seriál působí lacině a neskutečně béčkově. Tam, kde by měly být dobré herecké výkony je jen přehraná trapnost hlavních hrdinů. Člověk by řekl, že alespoň scénář bude na úrovni, ale celá dramaturgická část je jako z dopoledních seriálů 90. let. Velká škoda, protože celý příběh má potenciál, ale provedení je neskutečně slabé.

plakát

Ve službách FBI (2009) (seriál) 

Velká oddechovka. Neal a Peter tvoří výborný pár a skvěle mezi nimi funguje dynamika. Svojí podstatou velmi podobné Castlovi i Mentalistovi. Komu se líbí alespoň jeden z nich, neměl by si White Collar nechat ujít. Zajímavým elementem je jsou i samotné případy. málokdy narazí na mrtvolu, většinou jsou to podvody, krádeže umění a podobné zločiny. Koho už nebaví vyhřezlá střeva a zajímá ho dobře postavené zápletky, neměl by si tento sriál nechat ujít. White Collar se pohybuje ve vyšší společenské třídě, takže obleky a hezké šaty jsou povinný dress code (nejlépe i na koukání :)

plakát

Continuum (2012) (seriál) 

Prijemne detektivni sci-fi se sympatickou hrdinkou. Zatim bych nedal plny pocet, ale jsem prekvapen. Vysoky potencial pro psychologii postav, rozhodne doporucuji.

plakát

Profesionální lháři (2012) (seriál) 

Serial je dobry, doopravdy. Duvodem proc dostava relatvne nizke ohodnoceni je zazmereni na publikum. Kdo pracoval v businesse kozultantstvi tak vi ze to tam takhle funguje. Nerikam, ze kazdej s kazdym tak skonci v posteli, ale je to spise o vyprazdnenosti toho svta, kdy ti lidi potrebuji extremni pridely adrenalinu, aby cokoliv citili. V pozlacenem zivote tak bez jakehokoliv smeru miri nahodnym smerem. V tomhle je House of Lies velmi podmanity a ukazuje relativni hloubku. Neni rozhodne perfektni a obcas je zbytecne vulgarni. Ale rozhodne to neni Ally McBeal kozultantskeho sveta. Sam mam nejradsi linku Jeannie. Scenar je prijeme svizny a pulhodinova delka je fajn. Doporucuju.

plakát

Pohřešovaný (2012) (seriál) 

Serial je jedno velke zklamani. Relatine velkorysy rozpocet by bylo lepsi nez do lokaci a efektnich honicek investovat do kvalitniho scenare a lepsiho vyberu hlavnich postav. Ztvarneni postav je prkenne a neuveritelne, misty nepochopitelne melodramatike, a zoufale klouze po povrchu. Postavy jsou napsany jako v beckovych filmech Hollywoodu 80. let. Bohuzel to ale neni zadna oddechovka, protoze nelogicke chovani postav cloveka dohani k silenstvi. Dve hvezdy si ale zasouzi kombinace dobrych lokalit, osvezujici Sean Beam a fakt, ze v podobnem zanru po skonceni 24 hodin a podobnych nic podobneho nebezi. Neni to ale malo?

plakát

Procitnutí (2012) (seriál) 

Seriál je to výborný. Přelívání dvou realit a trochu schizofrenní chováni hlavní postavy. Chtěl jsem mu dát plný počet, [POTENCIÁLNÍ SPOILER] bohužel mě zklamal závěr, čekal jsem trochu zručnější scénáristickou práci.