Recenze (179)
Královský skandál (1945)
Nepovedený film - Lubitsch s Premingerem se naprosto míjejí. Krom toho William Eythe postrádá jakékoliv charisma a Bankheadové jsem taky na chuť nepřišel. Stojí vidět jen kvůli Pricově dost nepovedeném pokusu o francouzský přízvuk. 2 1/2
Lust for Gold (1949)
Trochu jako hybrid Neskutečných historek Palina a Jonese a zlatokopeckého filmu typu Poklad na Sierra Madre. Celek ale překvapivě funguje - hlavně díky zručné režii a charismatickému Fordovi.
The Long Voyage Home (1940)
GREGG TOLAND! Vizuálně jeden z nejpropracovanějších hollywoodských filmů vůbec.
Člověk ze Západu (1940)
Western, který docela zajímavě střídá polohy (komedie, romantika, vyhrocené drama) a který má dvě zásadní přednosti: úžasnou kameru G. Tolanda (scéna požáru!) a oscarový výkon Waltera Brennana v roli soudce Roye Beana.
Jednou nohou v pekle (1956)
Slabší variace na Chaplinova tuláka s hodně přepáleným koncem.
Best of Film Noir, The (1999)
Jako dokument dost k ničemu a místy úplně mimo.
Colorado Territory (1949)
Westernový remake Walshova vlastního filmu Vysoko v horách (1941). O nic horší než originál, závěrečná sekvence mi dokonce přišla ještě působivější. Největší minus: špatně namaskovaná Virginia Mayo.
Prostřeno! (2010) (pořad)
Guilty pleasure.
Od Karkhehu k Rýnu (1993)
Film neskutečně otravný ve své melodramatičnosti a doslovnosti. A k tomu příšerný "sluncesenovský" hudební doprovod.
Dívka z titulní strany (1944)
Čas od času mě nějaký hollywoodský muzikál úplně mine, naposledy se mi to stalo u Bílých Vánoc. Oba filmy jsou natočené bez špetky invence (Vidor a Curtiz jsou klasičtí rutinéři, kterým se občas podaří něco výjimečného), zato s pořádnou dávkou kýčovitosti a patosu. Modelku zachraňuje pouze Kelly - zvlášť jeho "duet" se sebou samým.