Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Akční
  • Drama

Recenze (2 537)

plakát

Anděl Páně 2 (2016) 

Pocitově trochu slabší, než-li první díl, ale naštěstí ne o moc a dost možná za to můžou věci čistě subjektivní (hradní pár je pro mě holt více pohádkový, než-li prodavač párků (o´= ) a hledání ztraceného jablka taky nemá tak úplně tu údernost napravování hříšníka. Ale jinak? Vyšší rozpočet pomáhá (Krumlov, kostýmy), ústření anděl-čertovská dvojice je perfektní a veškeré humory páchané v nebi jsou naprosto boží a mnohé dokonale nekorektní (na pohádkové poměry). Jasně, děj na pár místech hapruje, mnohé věci se tu dějí jen tak mimochodem a závěrečné zpárování postav je vyloženě na pěst a buďto někdo vystříhal mnoho minut děje, nebo se na budování, alespoň náznaků, vztahu scénárista vykašlal. Ovšem to nic nemění na tom, že se jedná o velmi povedenou záležitost. PS: a taky snad jediný český film, který dokáže vkusně pracovat s cameo rolemi

plakát

Rogue One: Star Wars Story (2016) 

I zapnut byl světelný meč a Lachtan byl potěšen nadmíru tak, jak tomu v kině již roky (!) nebylo. A krom anabáze Vader, který je nádherně ikonický a monumentální přesně tak, jak je záhodno? Naprosto a totálně skvělé, výtečný doplněk nového kánonu (a to říkám jako fanda původního rozšířeného universa, dnes známého jako Legends), kde jen pár záběrů na začátku, kdy se během zopár minut proběhne několik planet, krásně ukazuje celou šíři a situaci galaxie (což třeba Síla se probouzí nedokázala). Postavy jsou velmi příjemně napsané a to jak ty hlavní (i když se tu Kyle Katarn nejmenuje Katarn, ale inspirace je značná a viditelná, stejně jako určitá podobnost mezi jedním filmovým a jedním videoherním šáhlým robotem), tak mají své kouzlo i role vedlejší, ať už vážné, nebo ty mírně mimozní (postava Foresta Whitakera). A dál je to nádherně potemnělý příběh o nalézání naděje s skvělý válečná film z jedné předaleké galaxie. A mínusy? Pár jich je, jednak mi v nejnovějších dílech citelně chybí více mimozemských druhů a hlavně - je tu zcela nechutně odporné cgi v podobě dvou postav - např. Grand-Moffa Tarkina - kdy je výsledek vizuálně neskutečně odporný a nechápu, jak někdo mohl vypustit takovou digitální s***ku do kina a doufám, že na dvd to bude již napraveno, nechutné a nehodné výtečnosti, které jina Rogue One dosahuje, neboť výsledek těchto postav vypadá hůře, než cokoliv digitálního z epizody I, která je stará 17 let.

plakát

Vyšehrad (2016) (seriál) 

Takhle by to vypadalo, kdyby Tonda Blaník víc chlastal, bylo mu šestadvacet a místo politiky by kopal do kulatýho nesmyslu. A je to vážně boží. Tedy první čtyři, pět dílů, které jsou nahláškované, plné ujetého humoru a sem tam nějakého cameo slavnějšího kop-do-balóna, ty jsou za pět hvězd. Ale druhá polovina vypadá, jako kdyby ji psal někdo, kdo nemá ani základku (celý díl postavený na tom, že se Lavimu udělá beďar? Vážně?) a navíc tam někdo někomu pingloval manželku, protože došlo k přeobsazení druhé hlavní role a to tak, že ta postava ztratila svůj humor a i humor veškerý ostatní se snížil na úroveň velké trapnosti, která dosáhla vrcholu v posledních dvou dílech. Takovej sešup z vrcholu do sr**ek v deseti dílech, to se jen tak nevidí.ps:FCVP!

plakát

Harry Potter a vězeň z Azkabanu (2004) 

Pro mnohé (a v mnoha ohledech i pro mě) nejlepší díl série, proč? Jednak tu je málo Voldemorta, což dalo tvůrcům mnohé možnosti, jak nakládat s dějem a trochu se ho nedržet a druhak jsou tu dvě z nejlepších vedlejších postav, jak už svým naturelem, tak skvělym hereckym ztvárněním (Thewlis a Oldman), přičemž jediné, co na nich vadí je fakt, že JK stále nebyla natolik dobrou autorkou, aby si neodpustila pojemnenovat (Ehm, pozor, tady se nachází SPOILER, pozor, pozor, achtung, achtung) někoho, kdo je vlkodlak jako Lupin... Hele, i když jsem byl malou ploutví, tak mi to okamžitě došlo. Mimochodem, hodně se kvalita přičítá rejžovi Cuaronovi, ale rozhodně to není jen jeho zásluha, koneckonců, potemění vizuálu i děje je zásluhou především scénáře (Létavé věci! Azkabanské i potvorovité) ale hlavně změny vizuálu, kdy tentokrát Bradavickej hrad působí jako místo takřka depresivní.

plakát

Harry Potter a Tajemná komnata (2002) 

Asi nejslabší díl série, kdo ví čím to je, ale zdá se,, že děj jako takový je poněkud pitomý, ať už v postavě Zlatoslava Locharta, kterou nedokáže zachránit ani výborný Kenneth Branagh a také toho, že závěrečná baziliščí sekvence je udělaná dost na koně. Holt ještě nebyla JK Rowling natolik vypsaná, aby dokázala udělat opravdu životnou postavu, která má být nesympatická a lehce humorná (Zlatoslav je tu jen a pouze k*k*tem) a... A tak vůbec

plakát

Semestr (2016) (seriál) 

Ale hovňajz seriál o mladejch, protože pokud jo, tak si zasloužíme leda tak sešlehat napájecím kabelem od laptopu ((o=´ Na první dobrou je pro mě dost překvapující, jak jsou obě hlavní postavy nesympatické, Damián je namachrovanej, nepříliš bystrej hajz, zatímco Amálie je pseudoéterická inťouška, co studuje filmovou vědu... Ehm .... Jenže bacha, ono to fakt dobře funguje, protože když jsem neměl komu fandit, tak mě tohle voyerskej styl natečení neskutečně bavil (jen a pouze snímání plochy obrazovky, čili skype, facebook a podobné vifikundační piškuntály). Navíc je hrozně moc příjemné, že se tu jede spíš v náznacích, detailech a nejednoznačnostech, to je jednoduše hrozně fajn, osvěžující a v kombinaci s formou natáčení i neskutečně funkční.

plakát

Harry Potter a Kámen mudrců (2001) 

Tak tohle jsem si pustil tak po, minimálně, deseti letech, co jsem to viděl naposledy a ono to sakra dobře funguje pořád i když si odmyslím tu nutnou nostalgii, kdy jsem to sledoval jako malá ploutev.. Vlastně je to skvělé - výborně fungující dobrodružný film ve skvělém, magickém prostředí (a magické prostředí je to sakra super, ale to bych se příliš pouštěl do knižního světa, kterej sem nečetl, no, když mi bylo deset, tak jsem holt jel Conanovky ve velkém). A nezestárlo toho mnoho, všechno je pořád stejně dobré a něco i lepší - když jsem si uvědomil, jak málo je v samotném finále použito cgi a atmosféru tvoří reálné věci - např. šachové figurky, které tvoří asi nejsilnější scénu filmu - tak se mu trochu zastesklo po starym dobrym stavění kulis místo zeleného plátna. Zvedám na pět.

plakát

Inspektor se vrací (2015) (TV film) 

Komorní dialogovka, která je přepracováním divadelní hry (a kdo si toho nevšiml, nechť se naučí číst úvodní titulky k filmu, ano mluvím na tebe, Gudauline). A funguje pekelně dobře, přičemž se zdráhám o filmu cokoliv konkrétního napsat, abych nevyzradil nějakou tu zásadní zásadnost z děje (Kurňa, Gudauline, fakt, nejdřív tamto a pak spoiler jako prase? Come on!), stačí snad jen napsat, že si se mnou film pohrával ve smyslu "hehe, oni si myslí, že mě nenapadne, jak to ve skutečnosti je?" přičemž to je vlastně ... No, jinak, vyzrazovat netřeba. Jen si lehce postesknu nad tím, že komorní, televizní filmy, co se odehrávají v pár místnostech a maximálně jednom exteriéru, by měli krom skvělé herecké skvadry (která tu ovšem je) sázet i na zajímavou kameru, ať už volit nějak odlišné snímání úhlů, vedení záběrů, nebo cokoliv jiného, co by udělalo z "jen" povedené záležitostí věci opravdu výjimečnou, ale i tak se na těch pět necham ukecat knírem Davida Thewlise.

plakát

Emanuelle in America (1977) 

Sbírka porna (soft i hardcore), která je prostříhávaná něčím, co se snaží tvářit jako děj, ale je to tak pitomé, že tomu odmítám říkat příběh, přičemž je přítomno i několik záběrů, které jsou vskutku perverzní (zoofilní scéna s koněm), nebo na samé hranici odpornosti (uřezávání bradavek). Kdo mě čte častěji, tak ví, že často píšu, že ve filmu chyběla vesmírná vydra s chapadly. Tady jsem rád, že tu nebyla.

plakát

Kanibalové (1980) 

Tenhle film je neskutečně odporný, ovšem "jen" z důvodu zcela odporného násilí na zvířatech, které je bezprecedentně sviňské. Ale krom toho? Nejsem schopnej říct, jestli je víc zajímavější film samotný, nebo to kvantum legend, co se v průběhu let kolem filmu vyrojilo, ovšem jisté je, že to byl ve své době počin jistě neotřelý a dodnes krásně funkční a přitom k tomu ani nepotřebuje ono proklamované násilí, které je z dnešního pohledu už vícekrát viděné, například ve válečnejch filmech se to střevama a násilím hemží mnohem víc (a krom nebohých žvížátek je tu jen jedna scéna, která je opravdu odporná). Jednoduše to není jen tupá exploatace, ale je tu snaha o větší přesah ve smyslu "kdo je tu ten větší divoch, oni, nebo?"

Ovládací panel
199. nej uživatel Česko
111 bodů