Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Akční
  • Animovaný

Recenze (226)

plakát

První člověk (2018) 

Po hudbou naditých snímcích se Damien Chazelle rozhodl vykročit do prázdna a natočit film o prvním letu na měsíc. Nikdo však nečekal, že právě pasáže z vesmíru budou v tomto filmu hrát druhé housle. První člověk je hlavně o emocích, které se Chazellovi za uhrančivé hudby Justina Hurwitze daří zprostředkovat jako málokterému režisérovi dnešní doby. Pojetí vztahu Neila Armstronga s jeho ženou a tragédie, která tento manželský pár svírá, dělá z filmu jeden z nejintenzivnějších a nejnapínavějších filmů loňského roku. Opomenutí tohoto filmu v hlavních nominacích na Oscarech je dle mého názoru velká chyba. Tento film nesází na obrovské měřítko a vizuální orgie, ale na realistické pojetí každého tlačítka v kokpitu kosmické lodi, který se může kdykoliv vznítit. To, že film ve vesmírných pasážích vyvolává v divácích pocit nejistoty a neustálého napětí je umocněn tím, že každý ví, jak to celé dopadne. Právě dramatická stránka jasně ukazuje, že Damien Chazelle předvede v budoucnu velké věci a já se na jeho každý další film budu těšit téměř tak, jako kdyby do kina mířila nová Nolanovka. 8.5/10

plakát

MOST! - Epizoda 1 (2019) (epizoda) 

Pilotní epizoda je vskutku kontroverzní zábava, která samozřejmě není pro každého. Vůbec bych se nedivil, kdyby se mezi řadovými diváky našla nenávistná prohlášení odsuzující tento štiplavý humor za to, že si s ničím nebere servítky. Pro mě je tento styl poukazování na aktuální společenské problémy vítanou změnou, která krom výbuchů smíchu nabízí i hlubší pohled na věc. Prušinovský s Kolečkem tak opět nezklamali, a i když tentokrát balancují na skutečně tenkém ledě, věřím, že si osmidílný seriál udrží vysoce nastavenou laťku a nezvrhne se do pouhopouhé smršti bezmyšlenkovitých vulgarismů. 8/10 Kompletní první dojmy zde.

plakát

Mosty času (2018) 

Poetický dokument představující hrstku pobaltských dokumentárních režisérů, kteří diskutují o své tvorbě, smyslu života a toho zda jejich práce měla z dlouhodobého hlediska smysl. To jsou Mosty času. Výjimečný dokument, který kombinuje staré dokumenty litevských, estónských a lotyšských tvůrců spolu s meditativní atmosférou o smyslu býti. Balada o stáří a koloběhu života, která rozhodně stojí za zhlédnutí. 8/10

plakát

Mandy - Kult pomsty (2018) 

Nicholas Cage řádí v novém hypnotickém béčku. První polovina je bohužel díky absenci akce a zajímavých dialogů úmorným úvodem do děje. Díky tomu ani závěrečná řízná krvavá vyvražďovačka s nespočtem přemrštěných hlášek tento typický půlnoční nářez nevynáší do závratných výšin. Cage se musel zbláznit.. 5.5/10

plakát

Lechtání (2018) 

Stačily pouhé tři projekce na 53. KVIFFa už ta třetí byla trefa do černého, která mi na loňském festivalu tolik chyběla. Francouzský snímek Lechtani je pro mě jednim z nejsilnějších filmových zážitků za hodně dlouhou dobu. Tady bych se neostýchal vychvalit snímek do zavratnych výšin. Zpracování tematiky dětského zneužívání z pohledu tanečnice, která se s tím do svých třiceti let nikomu nesvěřila, je nevídané. Díky kombinaci fantazijnich záběrů a vzpomínek, se kterými se hrdinka svěřuje své terapeutce, udržuje Lechtani diváka v neustálém napětí. Všechny aspekty filmu od neuvěřitelných hereckých výkonů, přes ojedinělou kameru perfektně kombinující fantaskní a reálné záběry po scénář až režii. Tento film zkrátka nesmíte minout. Jen se připravte na dlouhotrvající nepříjemný pocit zhnuseni a nezadržitelné dojetí. 8.5/10

plakát

Anihilace (2018) 

Impozantní sci-fi nářez, který stupňuje napětí do samotného konce. Scenáristická nedomyšlenost a příliš jednoduchý předvídatelný děj Ex Machiny je rázem pryč. Alex Garland konečně natočil sci-fi, o kterém se bude mluvit ještě hodně dlouho. Ne každý z téhle duchaplné řezničiny, která míchá tucet již viděných sci-fi nápadů a zároveň vrší jeden originální nápad za druhým (medvěd), bude nadšený, ale jsem přesvědčen, že o něm po zhlédnutí budou všichni horečnatě mluvit. Annihalation rozhodně není jednoduchý film, který by nevyžadoval vícero zhlédnutí, ale i neúplné pochopení všech předkládaných myšlenek z něj dělá ojedinělý filmový zážitek. Chápu, že studio Universal věštilo kasovní průšvih a prodalo raději práva Netflixu, ale absence tohoto filmu v kině, který oplývá několika vskutku dech beroucími záběry, stále jen těžko rozdýchávám. 8.5/10

plakát

Oscar 2018 (2018) (pořad) 

Dvě hvězdy nedávám kvůli tomu, že bych nesouhlasil s rozdělením cen pro jednotlivé vítěze, ale protože to byl za několik let nejmíň napínavý a překvapivý přenos, který ani nehýřil zábavnými momenty či něčím, co byste si za několik let pamatovali. Oscar 2018 měl sice po předešlých ročnících vskutku napěchované kategorie výbornými snímky, ale dlouhodobě favorizovaní tvůrci si nakonec sošku stejně odnesli a celý večer probíhal v unylých kolejích bez silného napětí a většího překvapení (vyjma scénáře pro Jordana Peela za Get Out). Jsem moc rád za Rogera Deakinse, Jamese Ivoryho a Frances McDormand, ale kdybych místo živého přenosu strávil spaním a ráno si přečetl jen výčet obdarovaných, tak bych měl nejspíš pocit lépe strávené noci. 5/10 Můj video komentář k průběhu udílení cen a samotným vítězům zde.

plakát

Pásky z Nagana (2018) 

Impozantně natočený dokument, který srší emocemi. Ondřej Hudeček dokázal zrežírovat tuhle ikonickou sportovní událost takovým způsobem, že jsem byl u všech vele známých zápasů patřičně nervózní a na konci dojatý, jako už dlouho ne. Jednoduše perfektní dokumentaristická práce a jsem upřímně nesmírně zvědavý s čím Hudeček přijde příště. Zrestaurované záběry vypadají nádherně a doufám, že tímhle režijním počinem k sobě Hudeček přitáhne ještě mnohem víc pozornosti než svým krátkometrážním Furiantem. 9/10

plakát

Vzteklina (2018) (seriál) 

Vzteklina mě zprvu velmi překvapovala a vtahovala do děje jako málokterá jiná česká kriminální série. Temných tísnivých kriminálek, které ladně střídají hororově vypjaté scény s odlehčenými dialogy vesničanů i hlavních aktérů, které dokáží bez problému skloubit zamilované laškování s krvavými vraždami, není nikdy dost. Jen kdyby scenáristický záměr a celé vyvrcholení příběhu nebylo tak okaté a svým způsobem obyčejné. Tvůrci Vzteklinu rozjeli a natočili tak ambiciózním způsobem, že jsem si až myslel, že koukám na jednu z nejpovedenějších tuzemských krimi sérií poslední doby. Na konci však přišlo nemilé rozčarování a přetrvávající pachuť. 7/10 Kompletní recenze zde.