Vavča

Vavča

Pavel Vaverka

okres Brno-venkov

62 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
    • 19.2.2018  21:48
    Donkkot (TV seriál) (2017)
    ****

    Typicky korejský seriál o pomstě z minulosti, souboje o těžké prachy v rodině. Konglomerát Chong A samozřejmě ovládá starý, ale vitální a vychytralý dědeček, který dělí lidi na dvě skupiny, ti co něco přinášejí firmě a zbytek. Ostatní členové rodiny se ho marně pokouší v mazanosti dostihnout. Jenže právník Kang Pil-Joo (Jang Hyuk), jako pravá ruka nejstaršího vnuka - Jang Boo-Choon (Jang Seung-Jo) udělá vše proto, aby dostal svého chráněnce na vrchol, jenže jeho motivy jsou trochu složitější. Dění navíc ovládá i Jung Mal-Ran (Lee Mi-Sook), která nestárne a jako nebezpečná pavoučice zavinula mnohé do svých sítí. Seriál, který kromě hlavního herce nemá a Lee Mi-Sook nemá áčkové obsazení a přitom všichni hrají skvěle. Omšelý příběh plný klišé říkáte si, jenže ono to všechno působí uvěřitelně a hladce, žádná křeč, filler, voda, nelogičnosti, nebo kulhavý závěr. Rozehrají se velké emoce, aniž by to působilo pateticky a nepatřičně. Jang Hyuk si maže svoje oponenty na chleba, musí svoje emoce při cestě za pomstou skrývat a klesnout hluboko. Perfektní výkon a přitom hrál loni ještě v seriálu Voice, je to prostě jeden z nejlepších korejských herců naší doby, škoda že si neumí vybrat stejně dobře i filmy. Velmi překvapivě řešený závěr, kdy tvůrci postupovali trochu idealisticky (ruka práva dosáhne všude), ale zároveň, to není vyloženě smutný, tragický, moralizující seriál. Alexandr Dumas jistě tvůrcům trochu vzorem stejně jako ideje romantismu, francouzského realismu částečně, velmi dobře prokreslené postavy. Seriál rozhodně není lehký na strávení a podívání, dějí se tam nepěkné věci, asi nebude pro většinu snadné ztotožnit se s hlavním hrdinou, nicméně je to nejen klasický, ale díky závěru i neobvyklý seriál. A samozřejmě by to vůbec nemohlo fungovat bez geniálního OST, v písňové části zajímavé jen 2 songy z 5, ale ta instrumentální stopa, co má kolem hodiny je perfektní. To není soundtrack, ale umělecké dílo, skladatel je bourák, co umí zapojit orchestr do burácení, podbarvené ruchy, elektronickými efekty, že ani Honza Cimra by se za to nestyděl, jindy se nebojí rozhýbat orchestrální aranže bicími, jindy nasadí poklidné motivy, pouze jeden, dva nástroje pro hlavní téma, zádumčivé, dramatické, romantické stopy, použití kláves, varhan, občas nasadí kytaru elektrickou, nebo akustiku, uff, naprosto se mi vryly některé motivy do paměti, zejména motiv Death Star, který nejvíce používaný v seriálu. https://www.youtube.com/watch?v=8l5h0Gf4E2c

    • 19.2.2018  21:28

    Béčko jako sviň, které nehorázně odírá a sprostě vykrádá jak čínský folklór, tak i USA klasiku Men in Black (minimálně inspirace tam je). Nicméně sympatické hlavní obsazení a nečekaně povedené vtípky, drží tenhle slepenec nad vodou. Romantický příběh lišky (Liu yYifei), co si přijde po letech vzít svého zachránce, nyní neúspěšný pracovník v zoo, oddělení slonů, Hanson (Willliam Feng), který se marně pokoušel stát hercem a zároveň dluží pár nepěkným existencím peníze. Ten příběh je načrtnut hrozně skečovitě a zkratkovitě, vztah hlavní dvojky, prakticky bafne ze vzduchu, žádný vývoj, příchylnost atd., jak by to mělo být. Místo to se rejža soustředil na souboj hlavní dvojky s úřadem proti míšení démonů a lidí. Kromě hlavní dvojky, je tam naprosto geniální partička gangsterů, která se vždy do něčeho připlete, povedené pop-kulturní narážky na čínské reálie filmů/seriálů, a jeden geniální odkaz na západní vězeňské dílo (více neprozradím:). Velmi povedený vizuál, slušné efekty, hudba. Na druhý celovečerní film rozhodně slušná práce, s pečlivým scénářem, to mohla být pecka, takhle je to sympatické béčko, kde nadhodnocuji a chválím Liu Yifei za skvělý výkon opilé lišky, eso William Feng tady tahá za kratší konec provazu. Nečekal jsem, že film s nedokonalým scénářem může zachránit humor a hlavní obsazení.A doporučoval bych změnu názvu na Handsome and the beast:)

    • 12.2.2018  20:32
    Dobrodružství archeologie (TV seriál) (2018)
    ****

    Na ČT velmi solidní práce ukazující, že i Češi se ve světě archeologie neztratí a přes těžké podmínky (včetně těch finančních hanba vám na MMŠT a ve vládě!), zloděje památek (díl v Bulharsku velmi výživný, škoda, že se neřeklo, že místní kluci makají většinou pro Germány...), přispívají k celosvětovému poznání a rozvoji oboru. Škoda, že není více peněz a lidí pracovat ještě šířeji, kromě egyptologie se kterou se seznámil snad každý, mají čeští vědci rozjeté solidně projekty v Bulharsku, Súdánu, Uzbekistánu. Petr Horký je jako průvodce většinou fajn i se svými pokusy seznámit se s místními lidmi za každou cenu. Dokument dovedně ukazuje nálezy, možné podoby rekonstrukce, mravenčí práci, která je nutná k výsledku a hlavně ukazuje, v jakých podmínkách čeští vědci pracují... To je trochu na zamyšlení, pracovat humanitních vědách a kultuře nemá být nový způsob sebemrskačství, ale tak to na mě občas působí. Přesto smekám přede všemi, že to nevzdali a dělají roky dále. Dokument není jen mluvící hlava, trendy ze zahraničí dorazily i k nám (že by David Adams vzorem?), podle mě zaujme i laika.

    • 12.2.2018  20:23

    Hravost jedničky je až na úvodní sekvenci zapomenuta, film se snaží jít do tvrdších akčních vod, nejsem si jistý, že se vždy tlačí na pilu ve správném místě. Rambo scény, přestřelky, přepjaté vlastenectví nemohou překvapit, ale tak nějak to postrádá lehkost větší moment překvapení, Katrina Kaif kromě jedné sekvence není ve filmu moc využitá, celý film na mě působí jako kulturista na steroidech, sbírka namakaných svalů, které však často postrádají účel (něco jako scéna Salmana bez trička:)) Jednička byla prostě vtipnější, hravější, dávala spravedlivější porci prostoru oběma hlavním charakterům. Nemůžu říct, že by film byl zklamáním, nebo mě mrzelo ho vidět, ale to není ten trhák, který jsem loni čekal. Byť je celý film velmi profesionálně udělán a na rozpočtu se nešetřilo (určitě je to na indickou úroveň další skok nahoru), mám trošku problém si zpětně některé věci vybavit...

    • 5.2.2018  20:01

    Obsazení první třída, scénář, režie, zkušení a úspěšní veteráni. Navíc vizuálně je film pecka a další důkaz pokroku, jak moc v Asii umí zacházet s digitální technologií. Jenže mě ten příběh o záchraně světa, lovcích démonů prostě moc nebavil, byť přináší pár neobvyklých žánrových prvků a souboje rozhodně nenudí, ok jsou i pokusy o humor. Přesto jsem měl, co dělat, aby snímek dokoukal do konce, nemělo to pro mě asi správné tempo.Film mě nevtáhl, působil na mě často odtažitě a hlavně tím stylem, že chce sice omráčit diváka, ale dávám přednost trochu méně efektů a více lidské akce. Je to nadprůměr, ale žádný zázrak to není. Asi rozjedu kampaň méně obsazovat Zhou Dongyu do filmů...

    • 5.2.2018  19:53

    Solidní krimi, které ovládl Deng Chao a jeho charisma. Vydává se po stopě samozvaného vykonavatele spravedlnosti, který si za cíl vybírá mediálně profláklé výtečníky, jako zlý právník, nehodný syn atd. Celý film působí trochu hodně přitažený za vlasy, snad jako by se tvůrci chtěli vyrovnat západu a řekli si, dostaneme sem intenzitu Temného rytíře. Působí to divně, obsazení je přitom skvělé, Cecilia Liu obětovala kvůli roli vlasy, snaží se celkem úspěšně hrát policistku Mi Nan, co není jen na okrasu, ale nejvíce prostoru stejně urvali oba mužští představitelé. Film má pár zajímavých nápadů a cute momentů, které by se hodily bez problémů do romantického filmu (stínohra Mi Nan nemá chybu), je tady i pár momentů lehce vydíracích. Závěr sice graduje, napětí stoupá, ale je jak se vše stalo mi zůstává záhadou... Trochu nonsensový a wtf závěr, který nejde nijak logicky odvodit a působí moc samoúčelně. Na filmový debut však nadprůměrná práce a budu tvůrce sledovat. Karna Lam se ve film jen mihne, celý dojem filmu umocňuje povedené OST, Peter Kam je workoholik, ale většinou také záruka kvality. Doufám, že jeho kompletní diskografie bude jednou k sehnání.

    • 5.2.2018  19:44
    Marigold (2007)
    **

    Vždy když si myslím, že jsem vše viděl a nemůže mě nic překvapit, tak se najde něco, co mě usvědčí z omylu. Americko-britská, indická koprodukce nemusela skončit vůbec špatně, kdyby 1) obsadili lepší herečku, co má charisma a umí si podmanit diváka, 2) upravili trochu scénář, který umí přinést něco překvapivého. On totiž nemusel být vůbec špatný film, dialogy většinu času dobré, záměrné parodie bollywoodských klišé, představení tamní kultury podáno dobře. Okolní postavy fajn, herci jsou fakt dobří, byť Salmič není žádný zázrak dramatického umění a spoléhá se na svůj vzhled. Mrzí mě to, s trochou větší péče to mohlo být hodně povedené. Ale film působí moc neohrabaně často a Ali Larter mi tam vyloženě nesedí.

    • 5.2.2018  19:37
    Doctor-X 5 (TV seriál) (2017)
    ***

    Hrozně těžko se mi to říká, ale doktor X, Daimon Mičiko (Jonekura Rjóko) tentokrát nedosahuje kvalit svých předchůdců. Kromě dvou výjimek je těžce potlačená lékařská stránka, respektive je značně monotematická, působí to jako případy onkologického oddělení. Tento nedostatek je vynahrazen tím, že tvůrcům se povedlo trochu více vykreslit osobní životy kolegů Mičiko a rozhodně to není nuda. Mičiko stále přivádí i zaryté dinosaury nejen k šílenství, ale i sebepoznání a nečekanému jednání, které se od nich ve slonovinové věži univerzitní nemocnice čeká. Svědomí a stud dlouho potlačované se náhle rozjede naplno u některých, navíc mladí spolupracovníci ji přímo uctívají. Po této stránce funguje 5. sezóna asi nejlépe ze všech. Jenže nemá to prostě to napětí a scenáristickou propracovanost, jako dřívější sezóny. Lékařská stránka působí až příliš často jako výplň, na japonské poměry však stále rekordní sledovanost 20.73%. Závěr dává tušit, že tvůrci chápou, že vyčerpali svoje mantinely a musí nutně značně otočit kormidlem buď do minulosti, nebo budoucnosti Mičiko a učinit seriál zajímavějším mimo obvyklou šablonu. Navíc Jonekura zde na mě působila občas unaveně, jakoby jí to celé zmáhalo. Přesto bych jí přál ještě jednu úspěšnou sezónu a větší šance posunout kariéru do filmů.

    • 1.2.2018  18:04

    Žánrový všeuměl Herman Yau poprvé natočil spektakulární akční film, výsostný žánr Hong Kongu, příběh o pyrotechnikovi a zločinci svižně odsýpá, souboje mají intenzitu, snímek se zvládá většinou úspěšně prosmýknout většině klišé. Výhodou filmu jsou jeho hlavní postavy (jen Song Jia mi tam úplně nesedí, vypadá tak nějak nemastně, neslaně, nezvládá urvat si větší pozornost diváka), akční stránka výborná (když si odmyslím, až ten moc přitažený souboj v autech k závěru). Andy Lau nepatří do starého železa, stále na to má, aby svým charismatem táhl film. Režisér nejen, že dodal žánru akčního filmu, vše co se čeká, svým závěrem ho pojal docela realisticky a relativně málo pateticky, tohle skoro nikdo neumí, takže spokojenost.

    • 29.1.2018  18:57
    Haru (2017)
    **

    Lékař se vrací z mezinárodní mise OSN zpět do Koreje a těší se na svoji dceru, které kdysi před léty zachránil život. Jenže ať dělá, co dělá, na místo setkání se dostane pozdě, až když je jeho dcera mrtvá. Bohužel pro něj tím však příběh nekončí, musí přijít na to, jak ji zachránit a dostat se z té pekelné smyčky. Hereck Kin Myeong-min je můj oblíbenec, který má charisma a hrát umí, nejinak je tomu i tady. Jenže když scénář je slabší, než řízek v závodní jídelně a vaši spoluherci jsou většinou na hranici průměru (plus dětská herečka je na proplesk), tak logicky nemůžete film zachránit, i kdyby jste ho natáčeli na stokrát, jako hrdina příběhu. Mnohem lepší variace na dané téma představuje snímek https://www.csfd.cz/film/190328-sseom/komentare/

    • 29.1.2018  18:48
    Explosion (2017)
    ***

    Solidní režisérský debut na 3,5 hvězdy. Autor nám ukazuje "krásy" hornického městečka v plné palbě, stejně jako jeho místní pokřivené vazby (lidé žijící v pohraničí pamatující si zejména 90.léta si budou připadat jako doma). Místní pyrotechnik Zhao Xudong způsobil smrtelnou nehodu, ale ukáže se, že je v tom nevinně a dostal se do pomyslné války mezi dva místní podnikatele. Snaží se ho samozřejmě chytit policie, zabít lokální Viktor Kožený, k tomu musí náš hrdina ochránit svoji ženu a znalosti výroby výbušnin přitom přijdou fajn. Film je proti žánrové konkurenci hodně reálně a sociálně ukotven, postavy působí velmi skutečným a životným dojmem, souboje ok. Ale filmu chybí jakoby něco hodně památného, kvůli čemu by člověk vykonal reprízu. Nicméně dráhu režiséra budu nadále sledovat.

    • 22.1.2018  18:36
    Konna koi no hanaši (TV film) (1997)
    ***

    Japonskem řádí těžká krize a tak si tvůrci střihli napůl idealistický, napůl reálný seriál, jak umírající milionář Harashima Shuichiro (Sanada Hiroyuki) pozná jedno chudé sousedství, které měl původně v plánu zlikvidovat. Potká mladou aranžérku Kaori (Matsushima Nanako) do které se zamiluje, ačkoliv by neměl a navíc má snoubenku. Seriál má celkem zajímavě promíchanou komediální i dramatickou složku, na umírající námět překvapivě nevydírá diváka a nejde po té nejjednodušší linii. Shuichiro je navíc sympatický charakter (jak by také ne, když sjíždí Brucknerovu 8. symfonii:)) Ale seriál tak nějak chybělo větší napětí, žár mezi postavami. Tvůrci se rozhodli nebýt moc sladcí a vydírací, ani romantičtí, přesto je seriál někdy hodně idealistický a podrývá si jinak zajímavě podanou sociální rovinu japonské společnosti. Obsazení skvělé, hudba taky, ale prostě na tohle téma se dají vidět mnohem lepší seriály.

    • 22.1.2018  18:26
    Soul Mate (2016)
    ****

    České prostředí má poměrně velký a nelítostný dluh vůči moderní čínské literatuře (případně nápady typu překládat slavné sci-fi Problém Tří těles s angličtiny a nikoliv z mandarínštiny mluví za vše). Naštěstí existuje řada filmů, které dávají nahlédnout do duše mladé generace narozené v 80.letech, kdy vyloženě frčí nostalgické návraty do mládí a minulosti. Soul Mate vypráví příběh poměrně komplikovaného přátelství dvou kamarádek. Lin Qiyue (Sichun Ma) a Ansheng (Zhou Dongyu). Na pozadí tohoto příběhu divák vidí tehdejší sociální problémy a svět čínského "maloměsta", neduhy i vzestupy. Poměrně přímočarý příběh se začne v posledních částech komplikovat a jednoduché vrstvení děje se komplikuje, nic není jak se zdá. Divák poznává postavy jak z retrospektivy, tak současnosti, často pomocí četby deníku hlavní hrdinky. Můžete očekávat solidní drama, dobré herecké výkony, atmosféru nostalgie, hořkosladké romantiky (připočtěte si povedenou hudební stopu, včetně kultovní Faye Wong, song Impatience z alba Restless (1996). Velmi dobrý, který působí spíše dojmem, že byl na točen pro ženy, ale není tomu tak, hk režisér Derek Tsang stoupá vzhůru po svém režisérském debutu v roce 2012, přejme ať i nadále pokračuje jako úspěšný tvůrce, který má Hong Kong málo.

    • 17.1.2018  19:41
    Ittefaq (2017)
    ****

    Remake indické klasiky, který zcela překvapivě ukazuje, že Sidharth Malhotra umí hrát i něco jiného, než hezké chasníky s úsměvem. Příběh spisovatele, kterého policie podezřívá z vraždy ženy a dalšího člověka. Policejní vyšetřovatel ví, že je zde příběh obviněného, tvrzení protistrany, a zcela někde zvlášť pravda. Pokouší se v tom zorientovat, to co se tvářilo jako jednoduchý případ, který musí skončit do tří dnů dostane náhle temné kontury. Hra na pravdu, nebo spíše kočku a myš může začít. Dostanete napřed jen vlažně započaté krimi, ale film potemní a stává se složitějším, včetně vynikajícího závěrečného twistu. Kdo řekne, že nefandil záporákovi, tak mu nevěřím... Velmi inteligentní a neobvyklý film, který bych od Indů nečekal . Není to pecka jako https://www.csfd.cz/film/327982-talaash/komentare/ ale rozhodně povedený film s vlastním vizuálním pojetím, který v divákovi zanechá stopu.

    • 17.1.2018  18:27
    Kókó kjóši (TV seriál) (1993)
    ***

    Věřte tomu nebo ne, ale kdyby někdo mohl studovat japonskou společnost pouze z popkultury, mainstreamu a nikoliv terénního a sociologického výzkumu, došel by k tomu, že to v 90. letech byla společnost otevřená, pokroková, moderní, která se nebojí podívat vlastním neduhům na zoubek. Hirojuki Sanada jako učitel biologie na střední škole, kde skončil nedopatřením z výzkumného ústavu. Jeho budoucí tchán i snoubenka jsou případ pro psychopatologa. Do toho na škole vidí podivné věci jako šikana, vydírání, sexuální násilí. Studentka Ninomija Maju (Sakurai Sačiko) se s ním pokouší sblížit a přivede oba do pořádných problémů. Velmi zajímavý seriál na téma zakázaného vztahu a společenských problémů, podaný dospěle, velmi zajímavý a nejednoznačný konec, kdy nevím, zda dobro zvítězilo, nebo tradiční morálce bylo učiněno za dost. Velmi odvážný seriál, který je někde naprosto jinde, než to co se točilo po roce 2000 a 2010, přesto tvůrci v dobovém dokumentu tvrdí, že tehdy dvě televizní stanice běžně seriály podobného ražení vysílaly. Inu jak se ta doba, hodnoty a cíle tvůrců mění. Zájemci o historii, Sanadu nebudou zklamáni, ostatní mohou zkusit podobné téma v jiných seriálech, obávám, že tento jim bude až příliš vzdálen.

    • 17.1.2018  18:20
    101-kai me no puropozu (TV seriál) (1991)
    ***

    Moje nejstarší japonská série, kterou jsem kdy viděl (když pominu bílého psa Gora). Japonci byli vcelku progresivní a pokrokoví, na éru 90.let se vzpomíná jako na zlaté období. Tvůrci nemají problém nastolovat problémová společenská témata jako sexuální obtěžování na pracovišti, nebo si neodpustí rýpnutí do současné generace, kdy vyčítají chlapcům, že některé dívky jsou ještě ve 20 panny:) Co by říkali dnes? :) Tato série je velmi kultovní a hodně známá v okolních zemích (zejména Číně). Asano Acuko, Takeda Tacuja jsou viděni jako tehdejší ikonický pár. On (Hoshino Tatsurou) je muž téměř středního věku bez naděje na povýšení ve stavební firmě neví nic o klasické hudbě, ona (Yabuki Kaoru) je členkou tokijského symfonického orchestru (cellistka). Nemůže zapomenout i po letech na svého tragicky zesnulého snoubence. Seriál misí sociální realismus, komedii, romanci i trochu idealismu a pohádkového konce. Nemůžu říct, že by si na něco stěžoval, ale prostě na sérii i přes všechny klady je trochu znát zub času. Navíc mi přijde, že po díle 7. se trochu vaří z vody. Přesto pokud se chcete poučit, jak vypadaly před třemi dekádami v Japonsku, určitě se nespálíte. První polovina je hodně nadprůměrná, uvolněná a vtipná, ale pak to nějak začíná drhnout.

    • 16.1.2018  20:08

    Komplikovaně vystavěný příběh mistra temných krimilnek Er Chenga není ve Wasted Times vůbec snadný na sledování, několik časových skoků, nesouvisejících pasáží nutí diváka trochu zapojit šedé buňky mozkové. Šanghaj třicátých let, několik bohatých kriminálníků, obchodníků, japonských vládních činitelů vytvoří svými zájmy výbušný příběh a nelítostné soupeření a koloběh msty. Velmi výrazná dobová atmosféra pomalejší tempo, silné hudební pasáže. Zhang Ziyi je stále herecká bohyně, jeden z mála snímků, kde hraje Japonce, Japonec Tadanobu Asano podal vynikající výkon. Tohle není film na jedno podívání, jistě bude mnohé diváky frustrovat, ale já ho mohu doporučit, jako neobvyklý, který ve mně zanechal silný dojem a šlo o jednu z událostí roku 2016.

    • 16.1.2018  20:02
    Reset (2017)
    ****

    Sci-fi akční béčko trochu s námětem jako https://www.csfd.cz/film/25098-jedinecny/komentare/, ale jsou zde vynikající herci, záporák Wallace Huo, který nutí vědkyni Xian Tian (Yang Mi) zachránit svého syna a ověřit platnost experimentu alterantivních realit, tím že se posune o dvě hodiny před osudnou událost. Film má spektakulární výpravu, našlapané akční scény, napětí, ale zůstal by ve stínu nerozvinutého, trochu lepšího akčního sci-fi béčka, kdyby nebylo herecké bohyně Yang Mi. I když jde film přímo k cíli a nemá moc složitou strukturu, tak pár překvapivých momentů tady je, nudit se nebudete, závěr povedený. S hodně odřenými zády čtyři hvězdy.

    • 16.1.2018  19:46

    Perfektně obsazený seriál, čím dál více podléhám hereckému kouzlu, kterým Satomi Išihara disponuje, je tak přímočará, bezprostřední pozitivní a roztomilá (už v Dear Sister se mi pozdával, sérii From Five to Nine táhla taky sama), tady je jako Kóno Ecuko, která chce být módní editorkou slavného časopisu. Ale žal bohu skončí jako korektor, nicméně zažije spoustu legrace a poučných věcí i tady a zejména potká svého prince. Velmi idealistický seriál, který fikčně přibližuje práci redakce (takhle to určitě nikde nevypadá, zejména u nás ne), představuje japonské hodnoty sebeobětování, práce , sebezapření, skromnosti atd. Dělá to však nevtíravým a negresivním způsobem. Mám trochu problém s tím, že hlavní postava si nechá svůj vysněný post pláchnout, kvůli kolegům, ačkoliv by to přežili i bez ní, tak by postava nejedna, ale tvůrci holt potřebovali idealismus. Jinak spokojenost s dějem, hudbou, romantickou linkou, pouze je na pěst Honda Cubasa, strašně slabá herečka a navíc nevypadá nijak extra, seriál táhne svojí přítomností dolů.

    • 16.1.2018  19:42

    Šanghaj třicátých let, při vládním zátahu uvízne v síti několik lidí, vyšetřovatelé se snaží poměrně brutálními metodami přijít, kdo je ten agent, který je tamním komunistickým esem. Špionážní thriller, který na malém prostoru rozehrává psychologické drama několika postav a vy můžete hádat, kdo je kdo. Film však nekončí dobovou epizodou, ale ještě téměř po dvaceti letech probíhá oficiální vyšetřování, kdo mohl za zpackanou operaci a kdo byl tajný agent. Velmi subtilní film v pomalejším tempu, kde ovšem krví a mučením nešetřilo, atmosféra strachu všudy přítomná. Zajímavé směs dramatu, historického filmu, špionážního dramatu, ale bohužel poněkud příliš divně vykonstruovaný závěr. Chiling Lin září v hlavní roli, dává spolehlivě zapomenout na celou řadu příšerných titulů kde v posledních letech hrála.

    • 16.1.2018  19:23

    Zajímavý pokus Hermana Yaua o CATIII thriller s prvky dramatu. Janice Man, jako čerstvá nevěsta, která je náhle unesena, znásilněna a poté neví, na kom má vykonat svoji pomstu, na manželi, nebo pachateli aktu? Snímek přináší velmi zajímavé charaktery, umí šokovat i překvapit, zároveň je však na snímku vidět, že všudypřítomnost cenzurních pravidel (zlo musí odejít potrestáno že), neumožňuje tvůrci naplno využít potenciál svého příběh a ambivalentní závěr se dá těžko vysvětlit, zda skončil dobře, špatně a pro koho vlastně, 3,5 hvězdy za ten závěr. Janice Man si musela při filmu užít svoje, ale ukazuje s přibývajícími roky, že nastal čas hlavních a nikoliv vedlejších rolí, tak jí držme palce ve výběru.

    • 16.1.2018  19:19
    Okusama wa, toriacukai čúi (TV seriál) (2017)
    ****

    Do jedné luxusní rezidenční čtvrti se přistěhuje Isayma Nami (Ayase Haruka) bývalá agentka jednoho nejmenovaného státu. Manželský život ji začne po čase nudit, takže se rozhodne pomáhat svým kamarádkám a sousedkám. Výborně obsazený seriál Hidetoši Nišdžima jako dokonalý manžel, Rjóko Hirosue jako mladá manželka, která nechce být jen domácí puťka, ale žárlivý manžel profesor, ji prostě nechce pustit z domu do práce. Nejslabší článek seriálu je Honda Cubasa naivní, slabá depresivistka (už třetí seriál, kde ji vidím, je příšerná, snad založím sbírku, aby se vrátila k modelingu). Seriál má vtip, šarm, elengaci, říz, spád, je parádní zábavou, Ayase neumí hrát jen telata a nemehla, jen se podívejte:) Uvidíte akci, trochu současných (nejen japonských) problémů moderní společnosti, situace dobře známé všem sezdaným. Seriál je velmi umně emancipační aniž by sklouzával do křeče, trapné agitky, hrdinkám prostě fandíte. Jako když Pan a Paní Smithovi, potkaly Zoufalé manželky, boží, jsem nalomen na pět hvězd a doufám, v další sezónu!

    • 16.1.2018  19:02

    Rozpočet 45.2 mil. v USD, natáčení 2015-Aug-30 to 2016-May-27, v Číně a Japonsku. Stovky komparzistů, stovky funkčních zbraní, brnění, koňských postrojů, koní, tisíce kostýmů, rozsáhlé sety, náročná postprodukce, triky. Reklamní kampaň dlouho dopředu avizovala, že jde o čínskou odpověď na GOT, fikční fantasy svět Novolandu posloužil jako prostor pro tvorbu 4 scénáristů (jedním z nich byl i samotný režisér Cao Dun a autor předlohy). Fantasy svět obsahující 6 kmenů, včetně magických bytostí a bohů je ideálním materiálem pro epicky výpravnou fantasy. Ale myslet si, že scénáristé vytvoří zázrak za krátký čas je mýtus. Prostě nelze připravit jen tak 75 dílů konzistentního a našlapaného děje. Navíc příběh sleduje hlavně tři linie, neklid na císařském dvoře, nástupnické boje (jak originální:( ), pátrání v minulosti od jednoho přeživšího ze stepního kmene, co se chystá vést vzpouru proti říši sjednocením kmenů v odlehlé oblasti. Dále pak příběh zavrženého korunního prince a elementála v ženské podobě - Pan Xi (Janice Man). První díly nic moc, byť žádný průšvih, od dílu 9 je tady naštěstí Pan Xi a věci začínají být zajímavější. Nicméně spousta vedlejších linek je dost utahaných a nepodstatných, to co šlo řešit pár scénami se tady táhne na několik dílů. Mám problém trochu s estetikou seriálů, kombinace čínských, japonských, korejských prvků není zrovna nejšťastnější. Fantasy svět a jeho charaktery působí někdy dost ploše. Trochu mi občas uniká logika děje, jednání postav, císařství chce nejvíce udržet oblast Han, kde má deseti tisíce vojáků, přitom z pohledu tamních kmenů je vidět, že bojují o holou subsitenci žije jich tam pár desítek tisíc, nic významného se tam netěží a žádné bohatství tam není. Místní nemají ani dost koní a zbraní, jsou někdy na úrovni doby kamenné a bronzové, nemají prostě železo často. Proč v takovém místě musím držet za těžké prachy daleko od hranic obří vojska? Tohle mi prostě uniká a podobných kopanců by se dalo najít více, ale jen zmiňuji ten největší. Kostýmy většinou ok, byť mi vadí, že se čínští tvůrci neumí přenést přes historický setting a myslí si ,že fantasy vzniká míšením japonských, korejských prvků s čínskými, nebo tvorbou nesmyslných vzorů a tvarů. Totálně mě ničí, že stepní kmeny vypadají jako směs emo a severoamerických Indiánů, byť logičtější bylo sáhnout po vzhledu kmenů Střední Asie, znalosti na kostýmy a zbraně jsou snadno k sehnání. Působí to někdy moc ujetě, nebo historicky a málo fantasy, města, kostýmy, zbraně. Apropó, zbraně občas dobré (třeba mongolská kúsa, jezdecké meče), ale jindy si říkáte, tvůrci si ze mě dělají srandu? (divné sekyrky, brnění atd.) Většina vojáků a šermířů Vám potvrdí, že přilby s obličejovými maskami jsou spíše na dekoraci, než pro boj (čest výjimce pro jízdu, můj nový průvodce seriály bude upozorňovat, že špatný a průměrný seriál často poznáte podle toho,že hlavní hrdina má masku, nebo tamní vojáci). Některé kostýmy a zbraně vypadají, jakoby kluci moc koukali na přenosy z metropolitní opery, nebo adaptaci princezny Turandot od Yimou Zhanga. Zoufale přeplácané, nefunkční, pěstní rozhovor se zbrojířem a kostýmním týmem nutnost! Ta drátěná síťka přes obličej jednoho stepního bojovníka vypadá, jak kdyby opustil set Šíleného Maxe, hotovson. Překvapivě pouze jedna větší bitva a pár menších střetů, to je zoufale málo, souboje průměr, málokdy je to něco extra. Přitom to má být silná stránka seriálu! Já nechci, aby jste si mysleli, že mě to baví takhle kritizovat, já se na sérii těšil (navíc si myslím, že moje komenty Vám mohou šetřit drahocenný čas a ušetřit Vás zklamání). Jenže tvůrci nepochopili, že méně je více. Bez perfektního scénáře jsou veškeré nádherné settingy, CGI měst, magické souboje k ničemu. Protože tohle nemusela být vůbec špatná série. Některé záběry krajin a okolí, triky hodně dech beroucí. Navíc pár památných soubojů a zajímavých linek příběhu tady je, ale moc se táhnou, nebo jsou nelogické, klišovité a snadno odhadnutelné (tedy nic jako GOT, Martin je prostě o pár světadílů vepředu). Mrzí mě to, tento svět nabízel více, ale musel by kromě scénáře přijít radikální zásah do kostýmů, zbraní (více funkční zbraně, trochu střídmější kostýmy nekopírující tolik historické šaty). Větší rasová rozmanitost (máte hergot soudruzi Mongoly, Kazachy,za humny Střední Asie, Thajsko atd.), lepší představení ostatních kmenů, krajin Novolandu. Musela by se zvednout i úroveň soubojů (vždyť je často ze snímání vidět, že herci buď nejezdí na skutečných koních, nebo na skutečného koně mají dubla, to je ostuda. Rozmazlení spratci, kde jsou ty časy, kdy si herci zakládali na tom, že umí i akci! Navíc mnoho herců je ve svých rolích nevýrazných, nemají prostě charisma. Sérii drží hlavně Huang Xuan jako princ Muyun Sheng, Zhou Yi Wei, jako stepní válečník Shuofeng Heye a především jedna z nejkrásnějších hereček současnosti Janice Man jako Pan Xi (vypadá více jako bohyně, než jako žena). Abych jen nekritizoval a rozloučil se něčím pozitivním. Pokud jste nikdy historickou, fantasy sérii z Asie neviděli, budete mít čelist dole a tři hvězdy jsou jisté, možná více. Pokud jste některé tituly viděli, pochybuji, že by jste mohli dát více, jak tři hvězdy, spíše méně. Co mě na seriálu neuvěřitelně baví je jeho OST. Totální nářez opening i ending, symfonický orchestr hrající do plných, ostatní motivy doprovázející sérii jsou mistrně napsané, dokonale navozují atmosféru. Kromě orchestru občas i velmi umně použité elektronické efekty, klávesy, aranže orchestru jsou propracované různé motivy kontrapunkt atd., nic povrchního, laciného, burácení i poklidné pasáže, které se vryjí do paměti. Fakt super práce, otázka je, zda bude někde OST k sehnání. Hrozí nám i pokračování seriálu z tohoto světa, tak snad se tvůrci poučí, co by šlo udělat lépe.

    • 5.1.2018  18:25

    HK režisér a hudební skladatel, neporazitelná kombinace roku 2016 (viz https://www.csfd.cz/film/448368-dao-mu-bi-ji/komentare/ !) Fruit Chan, znám jako autor těch "divných filmů" natočil směs nostalgického dramatu, romance, detektivky v krásném vizuálním podání alá Cary Fukunaga https://www.csfd.cz/film/273517-jana-eyrova/komentare/ Základem je kniha autora jménem Cai Jun. Xiaomei (Angelababy) vzpomíná na svoji dětskou lásku Qiushou (Ethan Juan), která náhle v roce 2000 zmizela a dodnes neví proč. Film je prosycen nostalgickými retrospektivami, vracející nás do časů čínsko-vietnamské války (1979), začínající ekonomické reformy a také do dob pozdějších, znalý mando,kanto-popu jistě všechny hity a plakáty poznají. Láska hlavních hrdinů je samozřejmě v těžkém rozporu s materialistickými představami jejich rodin. Námět filmu má výrazný neoromantický ráz alá Jane Austen a hlavně Charles Dickens by se tady zaky našel. Postupné detektivní pátrání má k vyjasnění rozhodně stále daleko a nic určitého si divák do konce vyložit nemůže. Do toho režisér mistrně vkládá křehké romantické momenty hlavní dvojice, ze kterých někdy mrazí v zádech. Film má nejen perfektní audiovizuální zpracování, zajímavý námět, ale hlavně perfektní herce (Angela, Rayza, Ethan Juan). Navíc tady lehce probleskuje kritika režimu, tehdejší historie, generace.Pokud máte chuť na neobvyklý žánrový mix, romanci, rozhodně dooporučuji, stejně jako sledovat až do konce titulků. Film, kde se můžete kochat množstvím detailů a stále objevovat něco nového, navíc můžete počítat i pár momenty magického neoralismu, nadpřirozena,bravo režisérovi.Samozřejmě, originální znění je v mandarínštině, byť je Angela HK herečkou.

    • 3.1.2018  19:31

    Nevyzpytatelné jsou cesty divácké přízně, snímek co pobral 30 cen, v Japonsku vydělal 900 000 000 yenů. Přitom je to spíše drama v pomalém tempu s občasnými hudebními pasážemi beze slov. Diváci zjevně dokáží sympatizovat s hlavní antisystémovou hrdinkou, která po svém pojímá práci i manželství. V hlavní roli bankovní úřednice (Rie Mijazawa), která hledá sebe, svobodu a pokoj s minulostí. Fascinující trip, který je trošku náročnější na pozornost, ale radím Vám to vydržte, začne přituhovat ve druhé polovině filmu a dočkáte se spektakulárního finále a katarze. Nebýt nekulturních hňupů z naší tzv. finanční elity, mohl jsem jeden z nejdůležitějších snímků roku 2014 vidět mnohem dříve, a nedělat nedobrovolně soukromého filmového historika/recenzenta na volné noze již desátým rokem. Kdy se konečně přiblížíme kulturně Maďarsku a Polsku? Tam totiž existuje cílená snaha (dobře financovaná) poznávat současný asijský film pravidelně po celý rok, sezónu za sezónou.

    • 23.12.2017  20:09

    Překvapivě vážný film, který není až zase tak moc komedií a humor občas pouze jemně probleskuje. Hlavním tahounem je Kiiči Nakai jako moderátor Šingo, který nevím kam z průšvihů dříve. Problémy doma, v práci, navíc si ho žádá ozbrojenec, držící rukojmí v malé kavárně. Na Japonce poměrně překvapivá kritika sociálních poměrů těch nejníže postavených, hostage drama s komickými prvky. V roli Keiko exceluje Masami Nagasawa, která i přes minimum prostor přesně vysekla svůj charakter. Asi trochu nadsazuji, ale film umí po celou dobu zajmout, nepoleví z napětí, Gaku Hamada v jedné z hlavních rolí je jistota sama.

    • 20.12.2017  22:01
    Beullaek (TV seriál) (2017)
    ****

    Hong-seon Kim dostal po povedené a sledované sérii Voice znovu důvěru OCN a tentokrát se utrhl z řetězu s nápady a ukázal, že umí natočit kriminálku jinak, než všichni ostatní korejští tvůrci a stejně přitom využít některé typické motivy. Po celou dobu seriálu vyšetřování minulosti umí stále překvapovat(mě, člověka, co toho viděl fakt dost). Vytvořil si svoje vlastní fikční univerzum, kdy detektiv Han Moo-Gang (Song Seung-heon) musí náhle plnit roli smrťáka, a využít přitom magické oči Kang Ha-Ram (Go Ara), která neustále trpí tím, když vidí, jakou smrtí mohou ostatní lidé skončit... Velmi neobvyklý seriál v tom, že jde o detektivku s prvky nadpřirozena, díla mají běžně 70-80 minut a přitom vůbec nenudí. Je to seriál bourající předsudky, jak se musí detektivka točit (romantická linka na minimum v rámci korejských poměrů). Jde to i jinak, s výbornými pop-kulturními vtípky, klackovitým humorem a hlavně, obsazení hraje famózně. Vždy jsem si myslel, že Song Seung-heon si málo vybírá složitější role, ale on sakra umí, a je škoda, že ho tvůrci častěji nevybírají na náročnější věci. Jeho charakter je nesnesitelně cool (na stupnici 1-10, 11,5), tak klackovitý, drzý, odvážný, zároveň, ale někdy depresivní, skleslý s širokou paletou emocí. Go Ara má sice jen menší roli přihrávačky, ale vysekla dobře svůj tragický charakter dívky žijící v rozervanosti pod tíhou volby koho zachránit. Navíc tady show pro sebe místy urval univerzál Kim won-Hae jako detektiv Na Gwang-Gyun přezdívaný šílený pes (bičinge:) Korejci opět ukázali, že umí dělat seriály i jinak, to že divácky utržil jen 2-2,5% sledovanosti, je pro Evropana ta nejlepší pozvánka pro k podívání. Nicméně náročný seriál, kdy se připravte na to, že je zdravé si dávat denně díl, maximálně dva, ono je to fakt těžší na pozornost a jinde, než zbytek seriálů. Takže si to shrňme atmosferický OST, silný scénář, herecké výkony, dobré souboje, neklišovitý konec, kopa památných momentů (aneb jak se dá využít lopata), navíc doporučuji sledovat nepovedené záběry po konci posledního dílu. Pro letošní rok je top pořadí v korejských seriálech zatím jasné 1) The Package, 2)Voice, 3)Strong Woman Do Bong Soon, a na stejné místo bych přiradil i Black, minimálně 4,5 hvězdy, níže jsou pak seriály jako Chicago Typewriter, While Were You Sleeping, Tomorrow with You.

    • 4.12.2017  20:13

    Béčko jako sviň vzhledem k podmínkám produkce, rozpočtu, velmi amatérsky udělanému OST, které se do velké části pasáží vůbec nehodí. Přesto bojový talent hlavního představitele, souboje, kostýmy, zbraně působí dostatečně věrohodně, mohla to být daleko větší pecka. Scénář hlavně trpí neohrabanými pokusy o romantickou, komediální linku. Nicméně i tak uvidíte pár neuvěřitelností v akčních scénách, dovedně nasnímané kaskadérské kousky s koňmi. Trochu lepší ošetření ze strany postprodukce, rozpočet a mohli jsme se bavit o něčem jiném, přesto pořád solidní průměr. Snad se téma historického akčního filmu o boji mezi Thajci a Barmánci podaří zpracovat mnohem lépe příště.

    • 30.11.2017  23:22
    Deo paekiji (TV seriál) (2017)
    *****

    The Package je výborný a neobvyklý seriál , zatímco jinde slouží zahraniční lokace jen jako ozvláštnění děje a chuťovka ke zvýšení atraktivity, tak zde se drtivá většina seriálu odehrává přímo ve Francii. Ta ovšem neslouží jen jako turistická pohlednice ke kochání, uvidíte ikonická místa, aniž by to působilo kýčovitě a prvoplánově. Pokud nejste naprostý barbar, budete si užívat popkulturní odkazy na https://www.csfd.cz/film/31639-milenci-z-pont-neuf/komentare/ nebo legendární klasiku https://www.csfd.cz/film/39012-muz-a-zena/komentare/ (Deauville třes se i já přicházím:) Seriál je neobvyklý mix romance, komedie, dramatu, ačkoliv je ve Francii zabývá se celkem závažnými problémy korejské společnosti, střet generací, neurvalost korporátního pracovního prostředí, workoholismu atd.. Příběh otce a rebelující dcery, starého páru, co se stále hádá, mladého páru, který neví, jak ve vztahu dál. Pak je tady cestovatel San Ma-Roo (Yong-hwa) a průvodkyně So So (Lee Yeon-hee), která má svoje důvody proč je dlouho ve Francii a návrat do Koreje neplánuje. Uvidíte závažná témata podaná lehkonohým způsobem bez vydírání, relativně civilně, přesto Vás příběhy všech zúčastněných zasáhnou. Hlavní romantická linka je podána svěže, má humor, originalitu (ve kterém seriálu se hlavní pár potká v sex shopu?), nic vydíracího, ani přeslazeného. Seriál má celou dobu atmosféru nevinného výletu, který se vždy může nečekaně vyvinout jinam. Výborně jsou podané scény a problémy, jak rozdílní Korejci a Francouzi jsou, zejména jak se So So pokouší tu bandu trochu zkulturnit:) I Češi se tady rozhodně poznají a najdou. Navíc jsem byl v šoku, že i Yong-hwa, herecké dřevo umí hrát jako člověk a podal zde svoji postavu sympaticky, uvěřitelně, působil cool, měl jsem obavy, že ostatním nebude vůbec stačit. Seriál, který nemá žádnou chybu a samé plusy, je vidět, že Korejci umí točit i jinak, jen kdyby k tomu byla častěji příležitost vylézt mimo žánrová schémata. Pro mě zatím nejlepší korejská série roku.

    • 27.11.2017  17:45
    Dangsini jamdeun (TV seriál) (2017)
    ****

    Úžasně silný začátek (byť si tvůrci půjčili tak trochu od série True Calling), který zvládne představit hlavní dvojku, Nam Hong-Joo sužována znepokojivými sny a státní zástupce Jung Jae-chan, který se jim pokouší zabránit. Řeší se zde navíc docela závažné otázky na téma viny, trestu, možnosti důkazu, způsobu vyšetřování, tlak veřejnosti na zastupitelství atd., rozhodně nejde o nic povrchního. Seriál má úžasnou kameru, zvukovou, hudební stránku, je někde naprosto jinde, než zbytek jeho letošních souputníků, zejména v prvních dílech je to vidět, pak už to není tak na odiv, že jde o jednu z nejdražších sérií roku. Jsem překvapen, že nejen Lee Jong-suk zahrál dobře svůj charakter, ale i Suzy ztvárnila povedeně svoji postavu, celkem uvěřitelně a vřele, z té holky fakt něco bude! Navíc hlavní dvojici jistí výborně obsazení herci ve vedlejších roli, ať hlavní záporák, právník Lee Yoo-Beom (kterého vysekl elegantně Lee Sang-Yeob), nebo hostující Kim So-hyeon jako pianistka, případně matka Nam Hong-Joo, kterou hraje Hwang Young-Hee, případně detektiv Choi Dam-Dong, jehož zahrál univerzál Kim Won-Hae. Prostě parádní výběr herců, ale moc dobře vím, co na tom Zíze a dalším chybí, není to tak intenzivní a korejsky romantické, jak by mohlo (a já si obvykle na přeslazenost stěžuji), je to takové někdy hodně platonické nenápadné, žádný žár a drama jako v That Winter, The Wind Blows, nebo Another Oh Hae-Young čekat nemůžete. Přesto oproti W (které bych měl zpětně hodnotit na 3 nebo 3,5 hvězdy) je to velmi povedená série, proto mě mrzí, že ty čtyři hvězdy jsou dost ukousnuté. Některé logické kiksy ve scénáři (reportéři, státní zástupci, právníci si asi občas dají facepalm při sledování), daleko více zamrzí některé nepovedené vtípky, nebo jejich slabá úroveň, seriál si prostě fičí ve vyšších patrech, a pak ho něco zkopne, fakt škoda, stačilo hlídat trochu více scénaristy, a postprodukci! Dávat do scény setkání dospělých postav v rodičovském, nebo přátelském vztahu song Baby I'm falling over the heels je fakt divné, naštěstí se to stalo jen jednou, a celkově má OST pár povedených písní a některé zajímavé instrumentální výplně. O tom zda seriál snese reprízu a zaslouží si své hodnocení se teprve přesvědčím... (7.12.2017)I po repríze mohu hodnocení 4 hvězdy ponechat, ale seriálu jednak škodí formát dělených dílů, ale hlavně to nemá ten žár mezi hlavní dvojkou, není to tak propracované, aby to ve Vás vyvolalo to napětí a překvapení jako napoprvé. Přesto bych se nezlobil, kdyby se hlavní dvojka opět v něčem objevila

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace