Vavča

Vavča

Pavel Vaverka

okres Brno-venkov

66 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 21 30 40
    • 20.1.2019  13:34
    Vikingové (1999)
    ****

    Silně ahistorické (kde by se vzali Tataři v Evropě počátku 10. století, když Avaři byli zničeni, po Mongolech ani stopa, to Maďaři tehdy řádili ve stepích). Zbroje šílený mix vysokého i pozdního středověku z dob reconquisty, jedna přilba z gladiátorských zápasů, uff. Historici a odborníci museli po této stránce trpět. Rád bych si sehnal knihu, abych mohl posoudit úroveň znalosti, autora. Jenže přes všechny tyhle výtky mě ten film stále i po letech baví (nedávno viděno poprvé v originálu), jasně můžeme se bavit i tom, že střih mohl být udělán lépe, temnota některých záběrů neměla vůbec být atd. Přesto všechno má film atmosféru, baví, skvělý Banderas v hlavní roli, Jerry Goldmisth dodal monumentální a kulervoucí OST. Příběh zajímavý, souboje dobré, je to napínavé, občas vtipné. Stejně by mě hrozně zajímalo, jak vypadala nesestříhaná verze do které nezasahoval Crichton. Vzhledem k tomu, že je už 11 let mrtvý mohl by někdo verzi vyhrabat z trezoru a vydat na DVD.

    • 7.1.2019  20:50
    Legal V (TV seriál) (2018)
    ****

    Rjóko Jonekura nikoliv jako božský doktor, ale právník Takanaši Šóko, která udělá se svým týmem loserů a bývalých trestanců v soudních síních a peněženkách soupeřů pořádný vítr. Stejný tým tvůrců jako u Doctora X připravil svojí hvězdě opět roli na tělo, Rjóko je tady módní maniak, expert na vlaky, neuvěřitelně vtipná a inteligentní. Každý soudní případ dovede dokonale zabavit, drobnokresba vedlejších charakterů také nemá chybu. Zajímavý energický OST míchající různé žánry je také plus. Kromě Nanao, která je slabší hrají všichni skvěle, kromě týmu Takanaši baví hlavně Osamu Mukai jako chladný právník Kaizaki a jeho ďábelsky šéf Temma (Fumijo Kohinata). Hlášky a situace ze seriálu se určitě stanou populární a legendární. Sledovanost 15,61%, takže doufám, že na tento rok dostaneme druhou sezónu. Fakt škoda, že Rjóko nikdy nedostala pořádně šanci ve filmu (stejně jako Asaka Seto), když je tak neuvěřitelně populární již od roku 2012!

    • 22.12.2018  00:55
    Hjakunen no monogatari (TV seriál) (2000)
    ****

    Velmi pěkná filmová série s Nanako Macušimou v hlavní roli. Představuje příběhy žen v průběhu historie Japonska 20. stol., v prvním filmu se nám představí do roku 1920 jako dcera pozemkového vlastníka, která projde kvůli rodině a lásce řadou nešťastných situací. Sice ideově a psychlogicky jsem se s rozhodnutím hlavní hrdinky, doják jako sviň (8/10). V druhém filmu se přeneseme do okupovaného Japonska roku 1950, rozčarování z porážky, černý trh, gangy, okupační vojska a do toho se mladá učitelka pokouší postarat o svoje příbuzné. (7/10) Rok 2000, úspěšná zaměstnankyně magazínu Jokojama Čijó potká bezprizorního boxera, kterého potřebuje dočasně využít jako atrapu své domněle šťastného života pro setkání s matkou, kterou roky neviděla. Kvůli tomu musí cestovat do USA, takže problémy ani sranda na sebe nenechají dlouho čekat. Celkově nejlepší díl série (9/10). Nanako je dokonalá herečka, člověk si připadá někdy nepatřičně, když sleduje některé její kolegyně, které neumí podat ani třetinový výkon. Nanako je tady prostě svá, romantická, dojímavá, svéhlavá i odvážná, táhne prakticky filmy sama, protože její mužští kolegové se sice snaží, ale moc na ni nemají. Nejvíce se hodil asi Watabe Acuró, lehce komediální, tragická poloha mu sedla. Je to archivní věc, ale kdo chce vidět kvalitu neprohloupí.

    • 22.12.2018  00:45
    Hyeobsang (2018)
    ***

    Atraktivní téma rukojmích vyjednávání v áčkovém obsazení, Ye-jin Son se jako policejní vyjedna Ha Chae-yun připlete k jedné zpackané podnikatelsko-státní aktivitě a musí si poradit s požadavky obchodníka se zbraněmi jménem Min Tae-gu (Hyeon Bin), který pro násilí nejde daleko. Hyeon Bin opět zkouší něco nového a hraje záporáka celkem slušně. Co mě na filmu štvalo byla spíše hlavní ženská postava, postava vyjednavačky mi přišla těžce nereálná, neschopná a celkově mentálně nestabilní, v reálu by nevydržela snad ani den. Respektive štve mě to, že ona se dokáže jisté pasáže chovat normálně, jiné ne, jako by měl scénarista schizofrenii. Celkem slušné zvraty, akční složka, ale aby to bylo lepší, muselo by se přidat na scénáři a upravit chování hlavní postavy. Pěkná jednohubka, ale čekal jsem více.

    • 22.12.2018  00:40
    Čúgakusei nikki (TV seriál) (2018)
    ***

    Téma zakázané romance ona vs on je v Japonsku po roce 2000 řídké, v opačném gardu to letí, změna přivedla na tuto sérii hromy a blesky, hrozilo dokonce stopnutí vysílání. Což je s podivem, námět o vztahu učitelky, jejího žáka je strašně krotký, relativně přešlapuje na místě, má to vynikající hudbu, obsazení. Ale ty charaktery nejsou tak nějak často domyšleny, dopracovány, jakoby se nic závažného neřeší a stojí se na místě. Rovněž emočně to nedokáže vždy člověka zasáhnout, představit nějakou naléhavost, nebo společenský střet. Všichni jsou tady relativně konformisti ve smyčce špatných, někdy sebedestruktivních rozhodnutí. Když to srovnám s tím, co byli schopni za společenské střety a nepohodlí představit v 90. letech japonští scénaristé, tak se buď společenská atmosféra závažně změnila = zbabělost, přetvářka, prudérnost, pokrytectví, konec otevřené společnosti, nebo holt kluci a holky za kamerou na to ideově nemají. Kasumi Arimura jako učitelka Suenaga Hidžiri výborná, další krok vzhůru v její kariéře, dokáže zahrát komplexní postavu, Okasa Kenši, nový bishík jako Kuroiwa Akira si na debut v 19 letech vede famózně.Je to rozhodně zajímavá a kvalitní série, ale docela dost tomu chybí, abych mohl být spokojen.

    • 22.12.2018  00:30
    Changgowl (2018)
    **

    Zkoušet zombie apocalypsu v prostředí středověké Koreje se zdálo jako fajn nápad, ale opak je pravdou. Hyeon Bin jako vždy výborný, jeho herecké i akční schopnosti baví, jenže když ten film je tak strašně nablblý scénaristicky jako béčko/céčko, navzdory hvězdnému obsazení. Navíc je to šíleně repetitivní a zábavy relativně málo kromě první třetiny, fakt zklamání, Bin by měl dávat bacha na to, co za projekty si vybírá.

    • 5.12.2018  22:11
    뷰티 인사이드 (TV seriál) (2018)
    ****

    Režisér Song Hyun-Wook si po loňské zpackané sezóně napravil reputaci. Série se svým filmovým protějškem jen velmi volně inspiruje. Herečka Han Se-Kye (So Hyeon-jin) se nedobrovolně a v nečekaných momentech proměňuje na jiné lidi, musí tak řešit často nepříjemné a komické situace celý život. Ředitel aerolinek, chladně kalkulující Seo Do-Jae (Lee Min-ki) ji musí za každou cenu získat k uzavření vysněného obchodu, i on má nepříjemné tajemství, které musí před světem chránit. Oba dva však nakonec uzavřou jistou dohodu k vzájemnému prospěchu... Klasická komediální romance, která má sice pár nezbytných klišé (souboj o peníze v rodině, vedlejší linie love story jiného páru), ale dovede stále překvapovat. Navíc má solidně obsazené vedlejší role, zejména Lee Da-hee jako Kang Sa-Ra sestra hlavního hrdiny. První díly jsou neuvěřitelný nátřesk nápadů a komedie, reižisér, scénaristka Im Mea Ri nešetří nápady, povedenými vtípky, odkazy. Rozhodně to není typická lehká romance, díly jsou celkově delší než hodinu, avšak ne na úkor kvality. Prvních deset dílů perfektní, pak příběh zvážní komediální rovina značně ustoupí, ačkoliv konec na poslední dva díly zbytečně dlouhý a vystačilo by to na díl, nebo trochu delší díl 14, stejně nemohu dát jen tři hvězdy. Dobře hudba, nic extra, ale příjemná, kamera ok, občas přijdou zajímavé záběry. Hlavní je však atmosféra vyhroceného dramatu, romantické komedie, která funguje díky oběma hlavním představitelům bezvadně. Seo Hyeon-jin je top herečka ve svém fochu a role superhvězdy ji přijde perfektně na tělo, rád bych ji viděl ve filmech a různých žánrech ona na to má. Je tak bezprostřední, svá, uhrančivá, má skutečně kouzlo. To hlavně její zásluhou směřuje seriál ke 4 hvězdám, jinak by to bylo za 3,5. Lee Min-ki po sérii Because This is My First Life opět v roli mírného autisty, bylo by fajn, kdyby zkusil něco jiného, byť i on má pár záseků a pobaví. Seriál není zase tak jednoduchý a povrchní jak se námět a trailery tváří, on skutečně řeší problém, který geniálně kdysi vystihl renesenanční filosof Francis Bacon, A crowd is not company; and faces are but a gallery of pictures; and talk but a tinkling cymbal, where there is no love. Tento seriál zachraňuje společně s jinými letošní korejskou sezónu po Life on Mars, Player, The Smile Has Left Your Eyes další povedený seriál a to ještě pár zajímavých titulů letos běží (Encounter, Memories of Alhambra, Fate of Furies atd.), tak uvidíme co se povede.

    • 3.12.2018  18:36
    Shadow (2018)
    ***

    Film není wuxia epos ve stylu předchozích Zhangových prací, je to spíše politické drama, které netrpí ani tak slabými dialogy (tu stížnost na kdo jsi ty, je kde?), ale spíše špatně načasovaným rozvinutím, dokončením zápletky. Postavy jsou jen schematicky načtrnuté, ženské postavy jsou ubohý stín toho, co v Zhangových filmech byly (jak po dramatické, tak akční stránce). Neházal bych to na herečky Betty Sun se snaží, Guan Xia-Tong nemá prakticky prostor něco předvést je tady spíše jako cameo, host. Je to chyba rejži, luxusní audiovizuální balení nemůže zachránit tohle piklení na téma, jak má slabší stát na silnějším získat zpět své město Jing. Král, jeho velitel, každý má svůj plán. Není to wuxia je to Shakespearovské drama o politické moci. Jenže příběh je ke konci přežraný zvraty, které působí až moc násilně a stačilo málo, aby byl konec korunován dokonalým zvratem naznačeným na začátku. Charaktery mají málo prostoru nějak se více zapsat, takže vyniká akorát Deng Chao ve své dvojroli. Jsem vyloženě nesvůj z pojetí akce, jako by Zhang zapomněl kdo je a soutěžil v nápadech a neuvěřitelnostech s Harkem, jenže tomu to žeru je vtipný a vychází mu to (tady nechápu tu skoro až exploatační úroveň násilí, zvukové efekty, tak to film ničí, nebo neukázat jeden z nejpodstatnějších soubojů ve filmu, byť retrospektivně). Tady jsem v pokušení najít originál té povídky, zbraně, řešení soubojů působí bizardně a sráží film dolů. Proti Velké zdi trochu návrat k lepšímu, těžko říct, co přijde příště (Zhang chystá civilní drama na příští rok). Je to zklamání, ne kvalitou, ale očekáváním, které jsem měl. Přece jen Zhang je top režisér let 1987-2006 pro mě, jeho nynější filmy jsou v rámci zábavnosti akce hluboko za Harkem a jeho série soudce Ti. Imitovat Harka v nápaditosti akčních scén mi přijde jako těžká chyba, vždy jsme měli brady dole z toho jaké herečky Zhang obsadil a co všichni zúčastnění za souboje předvádějí, tady rozpaky, údiv, konstatování, to je slabé. Snad se z té mizérie brzy dostane, to mi připomíná, že v této dekádě marně vzpomínám na to, který wuxia "historický" spektál se povedl (Harka a jeho fantasy sérii Soudce Ti nepočítám). Jakoby klasický wuxia epos spojený s historií těžce ochořel a ne ne se vzpamatovat.

    • 3.12.2018  18:19

    Miike nezvykle krotký a sofistikovaný vyšle do akce zápletku, kdy profesor zjišťuje jak lze otrávit sirovodíkem člověka, když v otevřeném prostranství to teoreticky není možné. Odpověď by snad mohla dát Madoka Uhara (Hirose Suzu), která jak se zdá umí to o čem teoretičtí fyzikové jen sní... Celkem zajímavý neklišovitý námět, pomalé budování atmosféry, poklidné tempo je později vystřídáno i nějakým tím chvátáním a akcí. Nebyl jsem zklamán, ani uchvácen, spíše mi to přišlo kvalitou zpracování jako videofilm. Rozhodně je zajímavý nový rukopis režiséra, který dovede stále zkoušet něco nového a překvapovat. Nicméně nebyl jsem uchvácen, navzdory tomu, že je tady k ruce první liga, nicméně velmi solidní řemeslná práce.

    • 26.11.2018  21:04

    Firemní partička ztroskotá na ostrově, kde musí přežít a náhle zjišťuje, že tváří v tvář přežití, očekávaného konce světa jdou zaběhnuté lidské pořádky do kopru, byť mocní dovedou být někdy stále mocní. Film je alegorií na politické režimy, utopie, to jak lidská společnost chce tvrdou ruku, nebo takřka náboženskou naději a svobodu. Huang Bo se ujal režie i hlavní role, jeho looser Ma Jin si nakonec s nástrahami totaliy a survivalu poradí, rozhodne se nadřadit život a lidi nad svoje zájmy. Do toho se pokouší sbalit Qi Shu, která by o něj samozřejmě jinak ani koštětem nezavadila. Jeden z nejdůležitějších a nejzajímavějších filmů této dekády, který ukazuje, že cenzurou může projít ledasco.A prosím sledovat až do konce titulků...

    • 25.11.2018  01:22
    Player (TV seriál) (2018)
    ****

    Korejský A-tým, který se skládá z řidičky, bojovníka, hackera, podvodníka. Neskutečně zábavná jízda o partičce, která prohnilým bohatým kriminálníkům bere a sobě dává, ukazuje podsvětí i státnímu zástupci záda - vynikající herecký univerzál Kim Won Hae jako poctivý rafan Jang In Gyu. Směs akce, komedie, vše táhne neodolatelný medový Hon (přezdívka hlavního herce Song Seung-heon), jeho podvodník Kang Ha-ri má charisma. Ostatní mu schopně přihrávají a tak si není na co stěžovat, originální řešení krizových situací, napětí, solidní akce, perfektní postavy, které se navzájem špičkují. Vynikající OST díky kterému to má vše spád. Není si na co stěžovat, jenže v díle 10 náhle nastupuje vážnější linie, začne to celé upadat do typicky korejské tragiky a klišé, nelogičností, jen proto, aby se obloukem přešlo k finále, které tak nějak instinktivně tušíte. Přesto 10 dílů hodně nadprůměrných poslední 4 horší, přesto nemohu dát jen 3,5 hvězdy, dávám čtyři. A třeba se nám tahle bandička vrátí příští sezónu znovu, seriál co má eleganci, koule, humor.

    • 25.11.2018  01:11

    Korejský remake japonského originálu z roku 2002, scénaristka Song Hye Jin si vybrala silný materiál. Realistické drama, které si pomalu buduje svoji atmosféru, charaktery, zápletka se rozvijí postupně, ale rozhodně seriál není žádná nuda, nejsou zde prostoje nebo nastavované, zbytečné situace. Detektiv Yoo Jin Gok (vynikající Park Seong-woong) vyšetřuje smrt mladé dívky, která možná nebude jen prostá sebevražda. Kolem se ochomýtá Kim Moo Young, který má špatnou reputaci a velké sympatie žen všeho věku. Yoo Jin Gok má podezření, že tento charakter je klíčem k případu, snaží se od něj držet dál svoji sestru Yoo Jin Kang (Jung So Min). Seriál je velmi dobře propracovaný, není tady slabý díl, nebo místo, sice tušíte celkový záměr a finále tendující k tragédii, jenže stejně Vás to dostane. Výborné herecké výkony Jung So Min hraje těžký dospělý charakter mladé ženy traumatizované svoji minulostí. Seo In-guk jako morálně indiferentní bishík, ze kterého jde mráz po zádech je skutečně výborný. Seriál rozhodně dovede překvapovat, ty vyměny, dialogy mezi jednotlivými postavami stojí za to. Ovšem všechno má svoji cenu a ty hry nemohou zákonitě dopadnout dobře, relativně málo klišé. Jediný problém může být pro hodnocení to, že seriál je remake (musím japonský originál teprve vidět), rovněž i přes všechny klady musím říct, že si neumím moc představit, že tohle je ten typ reprízovatelného seriálu, přesto památné, dospělé, doporučuji.

    • 19.11.2018  18:31

    Známý japonský výtržník Sion Sono produkčně zaštítil něco, co vypadalo v trailerech jako Sucker Punch, na Čínu rozhodně posun. Jaképak je však zklamání , když zajímavě vypadající příběh o lidech uvězněných v nelegální VR hře začne skřípat na klišé, dost mizerně nasmímané a ztvárněné souboje, přitom vizuálně nápadité a atmosferické. Jenže mladé obsazení, tomu v některých případech taky nepomohlo. Škoda, promrhaná šance.

    • 12.11.2018  19:00

    Aneb s nostalgií nejdřív pojdeš, hongkongská parta, co se herecky naposledy sešla před 20 let v sérii Young and Dangerous, chce ukázat i teď, že nepatří do starého železa. Parta sirotků podniká v loupežích, eskortních misích a vůbec v čem se dá získat. Bromance na prvním místě, Chin Kar-Lok je mistr akce, tentokrát si sedl na režisérskou židli, atraktivní prostředí Budapešti využil slušně, jako by na mě dýchl závan 90.let a Corey Yuen se svým Enter the Eagles. Akce na akci, v akci, zběsilé tempo, Eric Tsang jako milý tatík a šéf, Jasuaki Kurata si také střihne na stará kolena trochu bojového umění. Výborné akční sekvence, ať v Budapešti, Černé hoře, nebo úvod v Číně, přesun do Japonska, kde by taky nic nevadilo (nebýt toho očividného a špatného CGI při automobilových honičkách). Jenže film tak nějak celou dobu nefunguje, příliš mnoho charakterů, minimum prostoru, příběh prostě nesepne, atmosféra taky ne. Film je občas až moc over the top, mám rád jednotlivé hlavní herce, ale tady to prostě nevyšlo. Hugo LP byl naopak nadšen a dal tomu z nostalgie za 3 hvězdy, vy můžete taky. Ale tady už jednou hongkongský film byl a uměl to tehdy lépe...

    • 12.11.2018  18:46

    Tony Leung je stále šarmantní, mladý, energický, tentokrát nikoliv jako soukromé očko Lin Guiren, ale jako lovec Lin Zaifeng. Kdysi před lety pomohl dopadnout svého přítele geniálního hackera CIA, který stvořil počítačový program Hand of God. Program se nyní dostal do špatných rukou, Zaifeng musí najít viníka, posbírat cestou staré i nové spojence, například agentka Wang Chaoying (Tiffany Tang Yan) a pustit se v Itálii pořádně do akce. Jingle Ma, režisér a především výborný kameraman se vrátil k sérii po 13 letech, očividně měl větší rozpočet, než dříve, na akčních scénách, setech se nešetřilo. Občas pár menších vtípků, adrenalinová akce samozřejmost, spousta vypiplaností a vychytávek, které pobaví, navíc film v kantonštině, takže nevím na co bych si stěžoval, obě strany dobře obsazené. Kdo ví, třeba bude pokračování... Francouzský recenzent Hugo LP sérií vidí zpackaný chomáč a slepenec všeho možného, nešetří ani nový díl, který vidí jako zbytečný, Tony Leunga bere jako jediné pozitivum. Stěžuje si, že obsazení nemá takové charisma jako za starých dobrých časů (ano Tiffany Tang nemá takovou sílu jako Qi Shu nebo Kelly Chen, ale pořád patří k tomu lepšímu v Číně), Kris Wu koukatelný, sympatický, Jennifer Du výborná. Film celou dobu odsýpá, nevšiml jsem si nějakých trestuhodných lapsů (na poměry HK akčního filmu). Navíc je to výrazně hongkongský snímek i přes přesilu obsazení z pevniny, jasně, JeeJa Yanin mohla být využita více, stejně jako Jennifer Tse, ale perfektní kamera, hudba, tempo, nápady tady jsou. Film je v pohodě na 3-3,5 hvězdy, já zaokrouhluji na 4.

    • 12.11.2018  18:28
    Inrang (2018)
    ***

    Na japonský originál je korejská předloha navázána velmi volně, přináší vlastní přizpůsobení tématu, zůstáva pouze určité jádro, témata jako ztráta lidskosti, nelítostný mocenský boj, který semele všechny okolo bez ohledu na jejich plan. Film má luxusní obsazení, kdy každý hraje perfektně (Kang Dong.won však za kolegy zaostává), zejména Han Hyo-joo v roli špiónky nemá chybu, rezignace, zoufalství, chlad, naděje (neznám dospělejší herečku v emocích a projevu z mladé generace). Atmosféra se vám pomalu dostává pod kůži, ale příběh je čisté politikum, ve kterém musí bojovat o přežití. Zazní něco z původního scénáře, ale tak nějak se nepodařilo rejžovi z toho udělat bombu, co ve člověku rezonuje, ačkoliv povedené akční i dramatické momenty tady jsou. Prostě se to nepodařilo dostat na level nezapomenutelnosti jako originál, hudební doprovod, ok, kvůli snaze o realismus hudba sražena na minimum, jenže právě v předloze je to silná deviza snímku. Za 3,5 hvězdy dobrý film. Jen si říkám, zda to korejské opičení po japonských klasikách má smysl, Korejci by se měli snažit o vlastní pecky. Uvidíme jak dopadne Golden Slumber se stejnou hlavní dvojkou, třeba se tam dočkáme výjimky z pravidla remake = zbytečný film.

    • 15.10.2018  22:25
    Takane no Hana (TV seriál) (2018)
    ***

    Seriál rozhodně první díly baví svojí lehkostí, vtipem, nenuceností, kdy se Satomi Išihara jako Momo Tsukišima rozhodne překonat svůj rozchod chozením s obyčejným mužem. Tím je Kazama Naoto (Kazunobu Mineta) vypadá jako směs naivního trouby, trousící jen tak z rukávu filosofická moudra. Přesně ten druh postavy, který nesnáším. Satomi je v hlavní roli výborná, chápu, proč ji mají Japonci tak rádi, chová se nikoliv jako žena, ale jako Váš kámoš na tahu, je familiérní, vtipná (někdy za hranici snesitelnosti pro mužské ego), sarkastická a nikdy se s ní nudit nebudete. Problém nastává ve chvíli, kdy se tvůrci pokouší rozvíjet linii seriálu, souboj o nástupnictví ve škole ikebany. Hlavní i vedlejší postavy fajn, ale to drama, vážná linka se nějak tvůrcům vymkla z ruky, působí to hrozně násilně a přitaženě za vlasy, až si člověk říká, zda to vůbec bylo nutné. No nic, snad Satomi zaperlí v něčem příští rok.

    • 2.10.2018  20:59
    Animal World (2018)
    ***

    Han Yan je režisér, který toho moc nenatočil, a navíc to byly komedie. Nyní adaptoval japonskou mangu, u jejího filmového japonského zpracování jsem spal a zíval nudou. Tady se však rejža vizuálně vyjádřil, neuvěřitelně nápadité a dynamické scény pro první polovinu filmu, pak bohužel film upadá do repetitivnosti. Hlavní hrdina Zheng Kaisi dluží díky povedenému příteli, neví co platit dříve jak vydělat, na to co potřebuje. Gamblerská loď Destiny pod velením Michaela Douglase však však dává šanci při karetní hře nějaký ten miliónek vydělat. Je podivuhodné, že film prošel čínskou cenzurou (asi proto, že byl zapojen i zahraniční kapitál a personál). Jako by snad v Číně neplatila metafora zobrazená filmem, že společnost je hrací hřiště pro bohaté a vražedný prostor pro chudé a neexistuje žádný prostor mezitím. Li Yifeng je charismatický hlavní hrdina s klukovským šarmem, který musí proplout morálními úsklaími a všelijakými podrazy soupeřů a dělá to s grácií. Zhou Dongyu (na kterou jsem většinou alergický), je tady jen v malé roli. Michael Douglas jako záporák Anderson nemá moc prostoru, ale stačí, aby film urval pro sebe, kdykoliv se objeví. Uvidíme, zda tvůrci zvládnou do příštího pokračování dostat něco napínavějšího, než kámen, nůžky papír, potenciál na pokračování rozhodně je. Animal World není to nejlepší, co se dá v ČÍně vidět, ale představuje to důkaz, že ČLR myslí svůj plán ovládnout globální filmový trh vážně (film koupil na internetovou distribuci Netflix, myslím že vyrazil i do vybraných západních kin). Han Yan je skutečný vizuální dravec, počkejme s čím přijde v http://chinesemov.com/2018/Dream-Breaker.html https://www.youtube.com/watch?v=O2PBoYc5szY

    • 2.10.2018  20:42
    Boiseu sijeun 2 (TV seriál) (2018)
    ***

    Podle mě je pokračování Voice zbytečným luxusem, protože nápady, atmosféra, stačily tak akorát na jednu sérii, Lee Jin-wook z toho však dokázal udělat svým hrdinou, suspendovaným poldou - Do Kang-Woo, zajímavou podívanou. Celkově hodně akce, napětí, ale také spousta klišé, jako ďábelsky chytrý záporák o pár kroků vepředu, syndrom zla v krabičce, že budeme pořád lovit amorfního hybatele zla, a na to prý padne třetí série. Ach jo, přitom je x sérií, které si zaslouží pokračování mnohem více, korejští Tři muškterýři, Missing Noir M, tam prostor skutečně je. V Japonsku by třeba byly zajímavé pokračování pro Kurosagi, Tantei no tantei, Confidence Man. Bohužel nejsem miliardář a zdá se, že čím větší popularita série, tím větší ztráta soudnosti managmentu, který pak nedovoluje režisérům a scénaristům dělat co by chtěli, ale musí stále cosi dojit, fakt hnus, už by se mohli z touhy za ratingy, estatika zase jednou dostala na prdel, byť to bylo v solidní technickém a hereckém zpracování. Ale stále se musím ptát, proč?!

    • 11.9.2018  19:50
    Manyeoeui sarang (TV seriál) (2018)
    ***

    Kdo pamatuje starý titul moje krásná čarodějka, má představu o co půjde i tady. Korejský seriál si bere jen něco z originálu má svoje jednoznačné klady, hlavní dvojku So-hee Yoon, Woo Hyeon hrají skvěle a rozhodně by bylo fajn vidět je znovu jinde. Vytřískali z modelové dvojice bohatý, nesnesitelný ředitěl vs. potměšilá čarodějka maximum. Dalším kladem je střídmá stopáž 12 dílů, celkem povedený humor, hlavní osa příběhu a vedlejší postavy slabší, včetně menšího využití bishíka č. 2 Rozhodně však svěží vítr a nadprůměrný titul za 3,5 hvězdy.

    • 3.9.2018  20:11
    Kaze no iro (2017)
    **

    Vždycky zamrzí vidět korejského solitéra klasika minulé dekády v tvůrčím útlumu. Zahraniční recenze daly filmů průměr, nebo podprůměr, hovořilo se o střetu Vertiga a The Prestige. Příběh o dvojnících, dvou lovestory s tou samou ženou z ostrova Hokkaidó byl ovšem strašlivě nepřístupný, jakoby chladný, bez emocí, stejně jako ledová pole v Ochotském moři u ostrova Hokkaidó. Nedokázal jsem tomu uvěřit. Scénář a hlavně postavy se pohybovaly na hraně naivity a směšnosti, přitom za to vůbec nemůže obsazení, které hraje slušně. Jenže mistr Jae-young Kwak prostě po předchozím novátorském žánrovém míchání Time Renegades (které díky znalosti buddhismu lze snadno interpretovat) udělal tímto filmem kopanec jako hrom. Kamera v pořádku, hudební podkres ok (byť na jeho poměry slabší výběr hudby, umí mnohem lépe). Jenže nikde žádné emoce, napětí, něco co by člověk uvízlo v paměti. Aj aj, snad režisér brzo nabude nové nápady tvůrčí sílu.

    • 2.9.2018  12:21
    Mars: Plovoucí pevnost (TV film) (2015)
    ****

    Vynikající dokument ukazující dávno zapomenutou historii 16. stol., roku 1564 Švédové chtěli dobýt Baltské moře a moc jim nechybělo díky novátorskému pojetí lodi Mars Makaros. Podmořská archeologie v akci, informace z dobových dokumentů, testování zbraní, povedené CGI i hrané rekonstrukce, nevím, co více by jste si mohli přát.

    • 2.9.2018  12:18

    Mark Chao se vrací znovu jako detektiv Ti , císař mu daroval jedinečnou zbraň - Dragon taming mace, o který ho chce však připravit mocichtivá císařovna, která kromě svého velitele stráží zapojí i další mistry bojových umění a šílená jízda atrakcí, soubojů může začít. Detektiv Ti dovedně uhýbá úkladům o svůj život a vyšetřuje záhadný kult bojovníků z Indie a jejich neznámé cíle i způsoby boje. Obrovsky výpravný film, dovedná kombinace dekorací, CGI, výborně zvládnuté akční scény, včetně živých koní, wire-fu nijak nebije do očí. Ale hlavní devizou filmu je neskutečně nabité obsazení, nejen William Feng jako velitel stráží Yuchi Zhenjin, který zářil už v minulém filmu. Dále jsou zde mistři kung-fu se zajímavými zbraněmi a technikami, největší prostor pro sebe urvala Sandra Ma jako Shui Yue bojující dýkami. Film je neskutečně vypiplaný a hraný, Jackson má Jacksnoviny, Hark, Harkoviny, takže víte o čem mluvím ne? I přes vážné téma, atmosféru tajemna, napětí dovede režisér narvat do filmu nenásilně vtipné momenty (včetně jednoho hudebního vtípku), odkazy na západní klasiku. Dosud nejvíce neskutečná, excentrická, bizarní, šílená, avantgardní vize Tsuie Harka plná kouzel, soubojů, monster a nabušeného OST Kendži Kawaie. Repríza nutnost, tak mě mrzí, že to nemohu vidět na plátně. Mít normální kinodistributory, šel by film do kin a určitě by vydělal... Ale když tu velí banda blbečků s penězi a estetickým vkusem, rozhledem -2, tak se těžko dočkáme mimoevropských filmů v běžné distribuční síti. Čína, Netflix, Amazon a jiné společnosti tuhle partičkou dinosaurů zničí, nebo změní.

    • 27.8.2018  19:47

    Do sebezahleděná trapná parodie rádoby Bonda, která postrádá nápady a patří někam do kategorie B 90. let, ale hongkongské publikum nostalgii zjevně miluje, a film patřil k nejnavštěvovanějším za loňský rok. Podivný, často nefunkční humor, nezajímavý příběh, byť pár povedených vtipných míst, jako výslech s pomocí japonské AV hvězdy Yui Hatano. Navíc obsazení tomu moc nepomáhá, Dayo Wong je sice rozený komik, ale ani jeho charisma prostě film nezachrání. Navíc mi do té role nesedí, věk se na něm nemilosrdně ukazuje, i v parodii má být Bond, Bond! Něco mi říká, že za kasovní úspěch filmu může střední a starší generace.

    • 27.8.2018  19:41
    Sekigahara (2017)
    ***

    Marná snaha tvůrců prezentovat v mocenském boji krátce před Sekigaharou v roce 1600 jednoho aktéra jako spravedlivého (Micunari Išida), ačkoliv to byla banda zrádných oportunistů a verbež, ale budiž, Išida měl blíže k normálnímu pojetí Japonska, než hermeticky zapouzdřený a zaostalý šogunát Tokugawy. Nádherná kamera, masivní výprava, solidní hudba, bojové scény mě často nedokázaly přesvědčit, že to co se děje je normální (musel bych ten způsob boje jednotek blíže studovat, moc se mi to nezdálo, působilo to někdy podivně a nepřesvědčivě). To hlavní co selhává je příběh, žádný tu jakoby není, kusy vytržených scén většího děje. Marná snaha, aby v ději byla více zastoupena Kasumi Arimura, ačkoliv její postava Hatsume v půlce filmu není vidět. Přitom ji rok předem inzerovali jako hlavní postavu. Proč ji má mít vlastně Išida rád? Je to takové podivně zkratkovité, lidé tam na sebe řvou a pokouší se navzájem přesvědčit o své pravdě. Možná v nějaké nesestříhané, nebo dvojdílné verzi, by z toho mohlo něco být, takhle je to jen řemeslná zručnost a nevyužití potenciál. Cenný je film tím, že se pokouší přinést nový úhel pohledu na známou událost, on taky Tokugawa nemusel vůbec žít, ale Hidejošiho polovička to nějak zazdila, zatímco jeho syn Hidejori je tady neschopná a ufňukaná troska, co se neumí prosadit, to myslím odpovídá. V historických velkofilmech vede poslední roky Korea, Čína, a Indie hodně výrazně nad Japonskem.

    • 25.8.2018  12:33
    Laipeu on maseu (TV seriál) (2018)
    ****

    Další předělávka západního vzoru z Asie, tentokrát ale výrazně povedená. OCN prostě kriminálky umí, zejména, když je v hlavní roli Jeong Kyeong-ho, který se pro ty role policajtů snad narodil. Málomluvný neústupný charakter, který se časem mění. Jeho detektiv Han Tae-Joo z forenzního oddělení se kvůli případu sériového vraha dostane do vážné nehody, ocitá se v roce 1988 a zjistí postupem času, že tady není náhodou a pro poznání zločinů současnosti je minulost nejdůležitější. Má kolem sebe povedené obsazení policajtů starého střihu, kteří pro ránu nejdou daleko a vědecké metody práce jsou jim cizí. Vede je kapitán Gang Dong-cheol (vynikající a charismatický Park Seong-woong). Seriál dává zdařilé kriminální případy, ukazuje perfektní introspekci hrdiny, který neví, co je realita a sen až do konce. Seriál perfektně zapracoval reálie a nešvary tamní doby a ukazuje nelichotivé věci, na které možná už mnozí zapomněli a západní divák o nich těžko mohl vědět... Seriál nemá slabé místo, ztrátu tempa, nebo nějaké nelogické zkraty, navíc občas je i vtipný a dává tušit jen velmi vzdáleně možnost romance. Nad závěrem může nastat škrábání hlavy, nespokojenost, a i já mám mnohé otázníky, přesto bych se možná přimlouval za nepokračování, takto je to dokonalé. Dobře zvládnutá kamera, detaily, polodetaily, decentní nerušivá hudba, která však pokud zní výrazně zvyšuje atmosféru. Nebýt toho, že je to remake BBC tak pět hvězd. První letošní výrazně povedený korejský seriál, jinak je Korea stejně jako ČR na suchu.

    • 20.8.2018  20:37

    Tragédie výbuchu jaderné elektrárny Fukušima změnila nejen životy lidí, ale i zvířat. Zejména místních koní, kteří přežili sice úder tsunami, ale před novými opatřeními úřadů, radioaktivitou jim dlouho nic nepomáhalo, umírali hlady. Nakonec jim byl umožněn přesun do městem vlastněných stájí. Jejich uzdravování, péče, přes veškeré nedostatky jim umožní žít, avšak proč? Jen proto, aby se místní průmysl napakoval, jejich praktika je totiž nakoupit neúspěšné sportovní koně, vykrmit, porazit, prodat... Oficiální cíl záchrany je však to, že koně jsou součástí místního 1000 let starého svátku, kdy tehdy šlechtici závodili na koních... Tato oficiální výmluva působí naprosto neuvěřitelně absurdně, tím to však nekončí, paradoxně díky radiaci nekončí koně na porážce (10 000 koní je v Japonsku ročně zpracováno do masa a Fukušima dodávála 2000). Dokument místní neodsuzuje, prostě dělají svoje živobytí, ale ukazuje, jak absurdní je společnost ve které v Japonsku žijí. Svátek je jen výmluvou pro místní byznys, který nemá absolutně žádné pouto s původní tradicí a významem slavnosti, koně jsou tak obětí modernity, pokrytectví, nepochopení minulosti, ale hlavně nezájmu společnosti, která je vnímá pouze jako účetní položku...

    • 8.8.2018  20:54
    Confidence Man JP (TV seriál) (2018)
    ****

    Vynikající seriál ve stylu titulu Hustle od BBC. Povedená partička podvodníků, která se v každém dílu zaměří na jiný cíl, rozjívená Dako (Masami Nagasawa), rozvážný Richard (stálice Kohinata Fumijo), dobromyslný Boku (Higašide Masahiro) tvoří výborný tým. Poradí si se vším, protivníky, nečekanými překážkami, navíc se v seriálu mnohokrát nefalšovaně zasmějete. Vynikající zábava podbarvená stylovou hudbou, rozhodně nápaditý seriál v uniformní pustině.Masami Nagasawa tady řádí jako utržená z řetězu, její rozjívený charakter Dako, je tou nejlepší kreací jakou jsem od ní viděl a od hereček seriálů poslední doby fakt špičkový výkon. Slavní herci v každé epizodě, co více si přát, než sezónu 2?

    • 6.8.2018  19:58

    Vynikající mnohovrstevnaté drama na téma korupce, zkaženosti, pokřivených vztahů v rodině Tang, matka - Kara Hui, jako oficiální obchodník se starožitnostmi, však v reálu nelítostně ovládá svoji rodinu, a tahá za nitky v politice i velkém byznysu, bez ohledu na ztráty. Dále jsou tady její dvě dcery, které si rozhodně nemohou žít jak chtějí, příběh o nepovedené mladistvé romanci, téma vztahu matky a dcery. Důkladná drobnokresba ženských charakterů, touha, snaha překonávat společenské konvence jako hnací motor všech hrdinek. Vynikající a napínavý film, který nikdy nenudí, ačkoliv je zasazen do dob 80. let 20. stol. do kauzy alá H-System. Výborné herecké výkony, sevřená atmosféra, silné finále, nemám co bych filmu vytknul.

    • 22.7.2018  09:05
    Seukechi (TV seriál) (2018)
    ***

    Roztomilé, ale zároveň zábavné béčko hrající si na oblíbené téma předvídání budoucnosti, tentokrát pomocí kreseb. Stojí proti sobě policejní tým a skupina lidí, co chce zabránit zločinům tím, že zločince eliminuje předem... Některé neskutečné logické lapsy a kiksy vás budou bavit (záporák vlítne do tmavého kostela ve slunečních brýlích, než po čase zjistí, hele já nevidím:)) Ale je tady Rain Lee Dong-geon, velmi silná dvojice protivníků, super souboje, fakt napínavé situace. Velmi povedená atmosferická hudba, bavilo mě to sledovat, i když je to průhledné až na půdu.

<< předchozí 1 2 3 4 11 21 30 40
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace