Vavča

Vavča

Pavel Vaverka

okres Brno-venkov

63 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 20 29 38
    • 12.6.2018  21:12
    Genghis Khan (2018)
    odpad!

    https://asianfilmstrike.wordpress.com/2018/06/11/genghis-khan-2018-review/ souhlas s recenzí. Doporučoval bych jen finální mongolské řešení, založení speciální hodnotící komise, která by posuzovala práci tiskového orgánu komunistické strany Číny (co nyní místo SAPRFT) schvaluje filmy, rozhlasové vysílání atd. V případě evidentního průšvihu jako tento, bych na členy orgánu, filmaře, investory daného titulu naházel koberce, a nechal přes ně párkrát přejet Mongoly v historických kostýmech z dob Čingischána. To už se při dekonstrukci jedné říše prý osvědčilo...

    • 11.6.2018  18:32
    Miseuteuriseu (TV seriál) (2018)
    ***

    Velmi solidní titul vycházející z originálu BBC, střídmá délka seriálu, zajímavé postavy hospodyněk žijící ve zmijově a změti vlastních problémů. Všechny čtyři ženy spojuje jeden velký problém a dávný zločin, zločiny se náhle opakují. Herečky jsou výborné, příběhy postav se postupně kompletují, jenže to propojování všech oblouků na mě někdy působí násilně. Rozhodně titul za 3,5 hvězdy, chybělo nějaké výraznější katarze a finále, možná i to byl záměr.

    • 4.6.2018  19:24

    Sociální realismus v plné síle, Hong Kong, jako místo, kde končí ženy v pasti, jako call girl, nebo hračky mužů a nemají moc východisek jak z toho ven. Maggie Cheung v roli začínající herečky na tom není o nic lépe, když musí létat za "sponzory" do Thajska. Ostatní mají ještě těžší osud. Hong Kong zobrazen velmi reálně, autenticky, jako drsné, nevhodné místo pro život, chudoba, zločinnost, bytová otázka, drogy, AIDS, Hong Kong jako město padlých andělů a peklo na zemi v jednom. Velmi jímavý a depresivní film bez příkras.

    • 4.6.2018  19:21
    A or B (2018)
    ***

    Film přináší ne zrovna čerstvý koncept viděný https://www.csfd.cz/film/82443-cellular/komentare/ https://www.csfd.cz/film/251218-unos/komentare/ https://www.csfd.cz/film/336039-kong-cheng-ji/komentare/ aj. Film přivádí na scénu všehoschopného obchodníka, kterého dohoní jeho obchodní praktiky a nestíhá zírat, co se může stát za pouhý den. Rozpadající se manželství, podnik na pokraji převzetí nepřátelskou konkurencí, policie v patách a do toho jste uvězněni bůh ví kde v replice vlastního bytu. Váš únosce Vám dává možnosti A nebo B a nikdy nejsou příjemné. Celkem slušní herci a technické zpracování, ale díky cenzornímu klíči víte dopředu, co Vás na závěr čeká, revoluce se nekonala, zla musí být potrestána bez ohledu na to, které je větší, nebo menší, ačkoliv byl prostor obejít cenzory i tady, tvůrce se o to raději nepokusil. Nelze, než souhlasit s Hugem LP, solidní, ale derivát https://asianfilmstrike.wordpress.com/2018/05/01/a-or-b-2018-review/

    • 28.5.2018  20:48

    Hard boiled a noirovým filmům vždycky fandím. Nejinak, je tomu i zde v příběhu z poválečné Koreje let 1947/8, kdy se vyšetřuje vražda v domě značně bohatého muže, který má tajemství až příliš mnoho. Knižní předlohu Billa S. Balingera bohužel neznám. Film přivádí na scénu kouzelníka Seok-jina (Ko Soo), jeho půvabnou asistentku a příběh padělatelů peněz. Film vrší atmosférické obrazy poválečné doby, prostředí nočních klubů, lepých žen, ale začne jít z lineárního děje do retrospektivy a obrazů soudního jednání. Zápletka je poměrně jednoduchá, i když se snaží tvářit komplikovaně a tvůrci ji rozsekali do více linií. Herecké obsazení velmi slušné, ale tak nějak se nedaří úplně vyvolat to napětí, nefalšovanou atmosféru Murphyho tvrďáku a osudových žen. Povedené, leč nijak výrazně.

    • 28.5.2018  18:07

    Vlastně brakové béčko, které je kombinací drsné kriminálky alá Ringo Lam, trochu toho neohrabaného humoru a heroic bloodshed. Velmi prokreslené charaktery, perfektní chemie mezi Andy Lauem a Cherrie Chung, která hraje drogově závislou informantku. Z průměru to tahají herecké výkony, atmosféra, (vcelku slušná hudba a kamera), ale hlavně, je zde několik geniálních momentů, kdy celý film perfektně funguje a chytne Vás za srdce. Eklektické míšení žánru s puncem Hong Kongu v perfektní podobě. Vysoce zajímavý film, který je divácky vděčný pro kritika i diváka, dalo by se to dlouho rozebírat.

    • 28.5.2018  18:03

    Každý nějak začínal, Johnnie To ve svém nízkorozpočtovém debutu (byť s budoucími hvězdami) nevybočoval z dobového průměru. Příšerná osmdesátková hudba, grošový westernový orchestr, divné synťáky. Celkem slušná práce kamery, základní příběh o ztraceném zlatém pokladu, kdy hlavní hrdina prchá z vězení. Snaha o akčního podívanou a nápady tady je, ale v kontextu dnešní doby to působí až moc archaicky, ne-li směšně, zejména závěrečný souboj, rekvizity zbraní. Povinná exkurze do let minulých není pro filmového historika vždy příjemná... Myslím, že ani remastrovaná edice by můj dojem nevylepšila. Pusťe si klasické filmy SB ze 60.tých, 70.let, a uvidíte rozdíl.

    • 21.5.2018  18:41
    Kúkai (2017)
    ****

    Kaige Chen připravoval svůj opus 5 let (postavilo se kvůli tomu celé město) na námět japonského spisovatele, který je slavný svými nadpřirozenými, fantasy náměty zasazení do historického prostředí. Historie je v tomto případě spíše omyl editora, stejně jako v mnoha jiných čínských případech, bych zde mluvil o fantasy, mytologii, která se jen velmi volně a ve svých kulisách odehrává za doby dynastie Tang na počátku 9.stol., kam přicestoval k císařskému dvoru mnich Kúkai. Ovšem nejen jako učenec buddhismu, ale jako exorcista, aby zjistil, co zabilo posledního císaře a jaký démon chce zabít jeho syna. Odhaluje se postupně příběh života krásné konkubíny Yang Giufei, spletitá směs intrik, historie, postav. Film nabízí vizuálně opulentní hody tehdejší metropolí Chang'an, působivé kouzelnické iluze, triky, fantasy háv a prvky nadpřirozena se táhnou celým filmem (jsem rád, že to prošlo cenzurou, asi díky tomu, že to byla koprodukce). Kúkai a jeho průvodce písař Bai (Chunag Xuan, jeden z nejvýraznějších mladých talentů) putují městem, bojují, vyšetřují a je to rozhodně zajímavé, zábavné. Perfektní výprava, kamera hudba, na diváka se toho hrne tolik, že opakovaná repríza samozřejmostí, stejně jako koupě DVD.

    • 21.5.2018  18:29

    Film, který mě prostě baví, typická komedie 80.let z Hong Kongu, která je silná jako hrom. Výborné obsazení, vtipné nápady, včetně hudební vložky s pekingskou operou, velmi pěkná chemie mezi hlavní dvojkou, silná atmosféra příběhu lásky ducha Wei Hsiao Tieh (Cherie Chung), a polepšeného výběrčího dluhů - Pu Yung Tsai (Chow Yun-fat). Směs fantasy, akce, komedie, romantiky, která zobrazuje pořád tehdejší socio-ekonomickou realitu doby. Velmi silné finále, které by si stejně jako v případě A Hearty Response, asi nikdo netroufl dnes natočit. Bravo za herecké výkony, solidní efekty, moderní pohádka, co se bohužel nestala klasikou jako A Chinese Ghost Story, přitom je to nápaditý film, který má co nabídnout. Na dnešní poměry bude jistě mnohým vadit tehdejší hudba, úroveň digitálních efektů, ale akce solidní, žánrová směs kde nic nechybí ani nepřebývá, nevím co bych vytknul.

    • 21.5.2018  18:20

    Velice zvláštní a svérázná pocta Alfredu Hitchockovi, kdy režisér doslovně cituje Vertigo a jiné tituly. Mladý fotograf Jacky (Jacky Cneung) se připlete k focení vzácného objektu, stane se součástí kriminálního případu, kdy mu pomáhá neznámá žena Cherie (Cherie Chung), která pak mizí. Pravda zápletka není úplně nejčerstvější a prospělo by jí větší rozpracování, dialogy nejsou ani náhodou tak památné jako ve Vertigu, nicméně, to rozhodně není hloupý film, ještě jednou se na něho budu chtít podívat. Divák se může kochat atmosférou 80.let, typickou HK atmosférou, co už dávno není k vidění, tehdejší hudbou (kterou mnozí asi už nevydýchají), ale hlavně film zachraňuje svým výkonem dech beroucí Cherie Chung. Vizuální stránka perfektní a hračičkovská jak je u Yonfana zvykem. Pro zajímavost si můžete připočíst výlet do San Francisca. Na to, ale aby se film stále památným a kultovním by potřeboval zlepšit scénář a vyřadit, nebo přepracovat některé postavy více směrem k uvěřitelnosti. Přesto snímek hodný archivace.

    • 21.5.2018  18:05

    Zajímavá směs akční detektivky, komedie, CATII. Chow Yun-fat jako policista, který nečekaně přijde k imigrantce Kwong Sun (Joey Wang) z pevniny, která potřebuje získat papíry a lepší život, vydávat se za něčí ženu po ztrátě paměti je odvážný plán. Film si celkem nenásilně plyne svým tempem, kličkuje mezi žánry, aniž by se zadýchal, ale žádný akční žár, nebo napětí nečekejte (akce lehký nadprůměr na tu dobu, ale nic extra), hlavní herecká dvojka skvělá, pár vtipných momentů tady je. Daleko více překvapí film svým celkovým vyzněním, kdy hlavní hrdina chápe situaci Kwong Sun, sympatizuje s jejími problémy, údělem, které nejsou na její triko. Ke konci však nastane náhlý zlom, Kwong Sun se dostane do spárů zločince a neváhá se za svoje utrpení pomstít a jde do toho naplno. Tady se film ve svém pojetí přepíná do zběsilého CATIII žánru, napětí a děj houstne, divák se náhle ocitá zcela jinde. Film, který je rozhodně neobvyklý nikoliv svoji žánrovou pestrostí, ale pojetím svých hrdinů, problémů a utrpení, které zobrazuje, byť se snaží vše idealisticky zakončit, trpkost zůstane na patře a v mysli. Pro kritika, historika, hledače zvláštních filmů jasný volba, stejně jako pro fanouška hlavní dvojky, ostatní si mohou dát pohov. Za mě 3,5 hvězdy, ale na archivaci mám lepší snímky.

    • 14.5.2018  19:02
    Mu ji zhe (2017)
    ****

    Prohnilí, proti prohnilým a zapoměntlivým! Novinář Wang Yi-Chi (Kaiser Chuang) po neplánované pauze v práci začne v okolí Taipeie a samotné metropoli pátrat po příčině dávné autonehody, kde byl sám svědkem. Pokouší se přitom pár lidí zachránit, včetně sebe, ať jsou známí, nebo neznámí, no jak to celkově dopadne si musíte shlédnout sami. Film, který při sledování hlavní linie dovede několikrát retrospektivně překvapit a celou situaci otočit. Nečekejte žádnou zběsilou akci, pomalé budování napětí, precizní prokreslení charakterů, vysvětlení jejich motivace, pohlcující atmosféra nic nekulhá, závěr poněkud nejasný a pro mnohé jiště rozpačitý nejen po morální stránce. Přesto jeden z nej filmů loňského roku, výborné herecké výkony hlavního představitele a jeho kolegyně Maggie (Tiffany Hsu) i těch dalších ve vedlejších rolích.

    • 10.5.2018  20:39

    Seriálový režisér BBC Charles Martin si střihl svůj první film, kde předvádí bez zaváhání svoji technickou zručnost. Vcelku ucházející heist movie, který pozvedává do nadprůměru sympatické obsazení (i pokud nemáte rádi Orlando Blooma), zejména ve vedlejších rolích. Velmi povedené a hračičkovské akční scény, koprodukce mez východem a západem, která dopadla překvapivě dobře se hned tak nevidí.

    • 9.5.2018  19:27

    Výpravná epická freska z 60.tých a 70.tých let Hong Kongu, kdy prohnilí hráli s prohnilými, nikoliv proti sobě. Pro někoho ne zrovna nejčerstvější, ale pravdivý námět přátelství policisty, drogového dealera, oba se dopracovali na finanční vrchol, ale každý měl jinou představu, jak má svůj život žít a jaké jsou limity jejich moci. I kdyby jste o Hong Kongu nic nevěděli, tenhle film je user friendly vše krásně naservíruje, má perfektní atmosféru, hudbu, výpravu, doslova to dychá dávnými časy. Jednoduchý příběh podán maximálně působivě díky skvělému hereckému obsazení, nejenže tradičně válí Andy Lau, ale i Donnie Yen! Kdo nevěří, ať se podívá, on fakt hraje, už podruhé v kariéře neakční roli a jde mu to, je důstojným souputníkem Andymu. Ve vedlejších rolích se mihne pár HK stálic a hosté. Nikoliv pouze nostalgický film, ale epický snímek obsahující kus pravdivosti a historie Hong Kongu. Žádné úlitby cenzuře, díky charakterům a skutečnému příběhu nemusely být prováděny. Bravo, režisérska dvojice natočila něco, na co se hned tak nezapomene.

    • 9.5.2018  19:15

    Oxide Pang točit filmy nezapomněl a přináší zajímavý námět na téma kriminální skupiny zabývající se internetovými, telefonními podvody. Velí tomu charismatický lhář Lin Yahai (Joseph Chang) a nekompromisní gothic girl Liu Lifang (Kwai Lun-Mei), která přímo cvičí nové rekruty. Na stopě tohoto gangu je masivní tým z pevniny, včetně štěnice Ding Xiaotian (Chenney Chen) a jednoho mladého policisty. A tady vězí kámen úrazu, na elitní tchaj-wanskou dvojku prostě ti mladí rybízci na straně policie vůbec nestačí v charismatu ani schopnostech (byť ženská představitelka se snaží a je relativně sympatická), za to její mužský kolega nedokáže předvést nic, je zoufale bezvýrazný a slabý. Linie policejního vyšetřování se postupně šine, ale mnohem zajímavější je sledovat kriminální gang a jeho osudy. Z poklidného tempa infiltračního krimi-thrilleru se náhle nekompromisně vtrhne do akčního finále, za které by se ani věhlasnější kolegové z Hong Kongu nemuseli stydět. Přesto však největší síla snímku netkví jen v akci, ani bravurně podaném konci, kde moralizování nepůsobí prázdně a bezzubě, nýbrž v brilantně napsaných zahraných postavách. Příště obsadit lépe protistranu a 4 hvězdy jsou doma. Takhle je to za 3,5 hvězdy. Film mě mile překvapil jak nekompromisně a bezpříkras představuje ekonomickou kriminalitu Číny a tvrdé následky na život tamních obyvatel, kde se snoubí nevýhody a kapitalismu a komunismu v jednom.

    • 9.5.2018  18:59

    HK film ještě není mrtvý, a můžeme čekat vysoké vlny! Debutují režisér Jonathan Li byl asistent režie u celé řady důležitých snímků (http://hkmdb.com/db/people/view.mhtml?id=18092&display_set=eng jako Daisy, Initial D, Lost In Time, Missing aj.) koukal po prsty nejlepších současných tvůrců. Rozhodně se dost přiučil. Film The Brink přináší svěží akční kriminálku HK střihu, pevně zakotvenou v lokálním prostředí místních rybářů a trhů. Jednoduchý, ale úderný příběh, má zajímavé charaktery, příběh nikdy nenutí a obsazena jsou esa z pevniny i Hong Kongu. V hlavní roli stoupající akční hvězda Max Zhang (a to před lety dělal jen kaskadéra a miniroličky, nyní patří mezi elitu, mimochodem manžel Ady Choi). Dále je zde jeho pyrotechnická pomocnice Janice Man, z Hong Kongu menší roličku Gordon Lam a hlavní roli vynikající Shawn Yue, jeho málomluvný a drsný charakter, je perfektně zahraný, nebezpečí z něj čiší a testosteron přímo kape. Vynikající hudební stopa, dynamická kamera, perfektní technické zpracování obecně. Konfrontace hlavních hrdinů přináší pořádný adrenalin a napětí. Film nikdy nenudí a když si odmyslím tu podivnou linku, kde není nikdy vysvětleno, jak Sai Gau k těhotné středoškolačce přišel, tak si v zásadě není na co stěžovat. Film má typické prvky zlatých časů hk akční školy, ale je zároveň vidět, že se podřizuje cenzurním morésům z pevniny. Nezbytný japonský záporák,překvapivě odpor proti potratům, a očekáváné vyústění jednání hlavního hrdiny, kdy Sai Gau v žádném případě nechce nechat zlo nepotrestáno, ačkoliv se o něj také přičinil. Přes všechny tyto kompromisy představuje The Brink úspěšnou cestu pro místní tvůrce jak udělat nabitý akčňák s lokální tváří a uspět s tím na pevnině. Můžeme si však klást otázku, zda by nám zajímavější děj a charaktery nepřinesla naprostá svoboda tvůrců, autocenzura nepříjemně ovlivňuje, omezuje jejich invenci, míra neočekávanosti a překvapivosti, je tak pro diváka automaticky snížena tím, že se musí vyhovět cenzorním nařízením a představám z pevninské Číny. A tak nemůže být divák v očekávání, jak kdo dopadne, atd. The Brink je přesto film zasluhující reprízu, patří spolehlivě s par jinými snímky mezi to nejlepší posledních dvou dekád HK akčního filmu/thrilleru. Má to stejnou kvalitu a sílu jako Fire of Conscience, Firestorm, The Wild City aj.

    • 2.5.2018  19:18
    Manhunt (2017)
    ***

    John Woo má k dispozici peníze a lidi na které si ukáže, ale už nedokáže vybudovat tak intenzivní atmosféru a napětí jak se na heroic bloodshed sluší a patří. Sympatický akční film, rejža ještě pořád umí, potěší nostalgickými odkazy na svoji tvorbu a některými typickými ingrediencemi. Ale postavy často nemají možnost něco předvést, než šablonovité typy hrdinů. Všichni herci určitě dělali, co mohli, ale do zamýšleného výsledku krále akčních filmů má snímek daleko. Působí divně snaha, aby postavy mluvili anglicky někdy, jindy svým jazykem. Zápletka první poloviny filmu fajn, nespravedlivě obviněný právník na útěku, pak se to zvrhává do béček devadesátých let, tajná laboratoř, super látka, která dělá z člověka monstrum, to vážně nešlo vymyslet nic lepšího? Řemeslně vše v pořádku včetně kamery, choreografie, vynikající hudba Taró Iwaširo. Ale žánr heroic bloodshed, který měl zlaté časy v 80.letech, dokázal existovat v 90. letech a sporadicky se objevoval po roce 2000 je nyní v zásadě mrtvý. Ringo Lam je nyní někde jinde, akční filmy Dante Lama se do toho žánru úplně napasovat nedají, proto doporučuji nejen staré filmy, ale věci, které se dávným časům blíží jako The Game Changer nebo Extraordinary Mission, byť, kde že dávné časy jsou. Přesto doufám, že John Woo nám ještě nějaký ikonický snímek natočí, tahle pocta japonskému originálu se úplně nevydařila.

    • 2.5.2018  19:00

    Režisér Wu Youying je nejen debutujícím tvůrcem, ale i autorem knižní předlohy, scénáře. A je to debut jako hrom. Příběh nás zavede na Antarktidu, kde bohatý selfmade man Wu Fuchun (Mark Chao) chce založit byznys, hodlá zde pořádat svatby, plánuje zmapovat prostředí. Odbornice na atmosférické jevy Jing Ruyi (Jang C'šan) se tak v letadle ocitá vlastně náhodou. Z dobře plánované výpravy se však záhy stane boj o přežití, kdy si oba hrdinové sáhnou nikoliv na dno, nebo hranici svých sil, ale daleko za ní po psychické i fyzické stránce. Musí spolupracovat, snažit se přežít, ale z počáteční nevraživosti a nucené solidarity se stane něco mnohem více. Film však neukazuje jen tvrdé strádání, křehkou romanci, na pár místech umí trochu odlehčit humorem. Nechá diváka žasnout nad prostředím a místními tvory, film má celou dobu trvalé napětí intenzivního boje o přežití jako 127 hodin, nebo jiné survival filmy. Oba hlavní herci vynikající, kdo nevěří, že Mark Chao umí více, než akční hrdiny a je synem slavného otce, měl by se podívat na tento film. Minimalisticky pojatému filmy pomáhá navíc perfektně nenápadný, ale všudypřítomný OST Joe Hisaišiho, který dodává filmu až téměř meditativní atmosféru. Tohle je nábožensko-mystický požitek, film, který dovede tvrdý, přirozeně dojímavý a naprosto člověka pohltí. Jak jen můžeme litovat, že na plátnech u nás film nebude, podle mě opět snímek co může oslovit bez problému lidi mimo okruh asijských fandů. Solidní filmaři v Číně nevymřeli, je skvělé, že takovýto film natočený v arktických podmínkách návštěvností přejel západní produkci a mnoho domácích derivátů "historických", akčních filmů, thrillerů, komedií které jsou často naprosto povrchní a prázdné, bez jakékoliv invence.

    • 23.4.2018  21:24
    Adžin (2017)
    ***

    Roztomilé akční béčko čerpající z manga předlohy přivádí na svět superhrdiny, kteří svojí smrt v pohodě vyresetují a začínají znova. Postavy napsány maximálně úsporně, zkratkovité vyprávění, někdy značně nevyjasněný děj i motivace postav není kupodivu tolik na škodu, protože film umí přinést spektakulární akční scény, nápady ve svižném tempu a napjaté atmosféře... Pokud bych měl něco vybrat z japonských filmu loňského roku Aijin by se tam v pohodě za 3,5 hvězdy vešel, raději trochu adrenalinové, nonsensové béčko, než třeba formálně správně provedený, ale jinak neslaný, nemastný, film, kde usínám a nudím se (Third Murder). Aijin by rozhodně mohl více rozvést svoje univerzum a postavy, Takeru Sató v hlavní roli tradičně vynikající, počkejme si, zda přijde pokračování a s čím vyrukuje.

    • 22.4.2018  13:24
    Daelibgoon (2017)
    ***

    3,5 hvězdy, velmi slušný válečný survival film o misi vojáků v záskoku, kteří za peníze slouží za jiné v době japonské invaze v roce 1592. Korejský král prchá o pomoc k dynastii Ming, jednoho ze synů, princ Gwanghae je pověřen kralováním do doby, než přijde pomoc, dostane pár rádců, malou eskortu, aby dorazil do stovky kilometrů vzdáleného posádkového města. V patách jsou mu nejen Japonci... Velitel změti náhradních vojáků To-Woo (Lee Jeong-jae) je zpočátku princem znechucen, slaboch, co neumí bojovat a není samostatný. Ale časem vidí, že by z něj nemusel být špatný král. Film celkem reálně ukazuje tehdejší neveselou dobu, podává události zcela jinak, než https://www.csfd.cz/film/50296-jingbirok/komentare/ V centru dění jsou tak deklasované živly, které z nějakého záhadného důvodu splní nejen povinnost, ale i mnohem více. Vývoj charakterů postav a motivace jejich jednání je občas dost silně nelogická, odporuje dobovému sociálnímu systému. Nicméně solidní bojové scény, slušné herecké výkony, velký důraz na realismus, hudba na minimum, tísnivá atmosféra, drsné, špinavé provedení války. Nebýt té heroicko-vlastenecké scény, možná bych dal i za čtyři. Rozhodně zajímavý film, ale v tomhle ranku, najdete i větší pecky.

    • 16.4.2018  18:24
    Deoteibeul (2016)
    ***

    Povídkový silně konverzační film přesně ve stylu Jarmuschova snímku https://www.csfd.cz/film/162853-kafe-a-cigara/komentare/ Režisér přivádí na scénu různé dvojice, které si snad i mají co říct, i když někdy nad tím zůstává rozum stát. Úspěšná herečka a její dávná láska, bývalí milenci, mladá žena která potřebuje najmout dvojnici matky pro svoji svatbu atd. Rozhodně pestrá a zajímavá mozaika. Režisér se už dlouhodobě věnuje tématu dysfunkčních vztahů, tentokrát však dostal celkem hvězdné obsazení. Stejně jako Tetsuo před lety, i já mohu napsat, že film obsahuje silné i slabé stránky nezávislé tvorby, co na tom, že z Koreje. Otázka, zda to mimoasijského diváka může zaujmout...

    • 9.4.2018  19:35
    Girls II (2018)
    ****

    Barbara Wong, hongkongská rodačka jako režisérka natočila bezpočet komedií, ale teprve až tady sesbírala dostatek nápadů a vtipu, aby se vyhoupla z mírného nadprůměru někam výše. Má k ruce luxusní herecké obsazení, parta kamarádek vyráží v duchu Pařby ve Vegas na rozlučku se svobodou k další kámošce, ale věci se tak nějak zvrtnou. Náhle postrádají jednu ze svých parťaček, v patách je jim naštvaný gang a Xiwen (Ivy Chen) musí po menší amnézii dopravit včas na svatbu. Je to vyloženě film pro ženy, ale věřím, že i mužská část publika se zasměje, geniální rolička Mike Tysona, dostává to tady neuvěřitelně sežrat série https://www.csfd.cz/film/78321-taeyangeui-hooye/komentare/ Kromě dvou vtípků nižší kvality (zbytečně použitý fekální, opilecký humor v kontextu zbytku filmu), je celý film pořád v tempu a baví Vás. Holky, mezi sebou soupeří, předvádějí se, usmiřují se a přátelí. Je to hodně ujetá crazy komedie, vzhledem k oficiálním pravidlům cenzury se nabízí srovnání v počátkem normalizace v Československu. Teoreticky by takto ujetý film neměl projít, protože vyloženě kopíruje západní koncepty, předvádí nezodpovědné pařící hrdinky, ale v Číně jde se správným jištěním asi nejen natočit, ale i distribuovat vše.

    • 9.4.2018  19:25
    Unnatural (TV seriál) (2018)
    ****

    Několikátý pokus Japonců udělat z prostředí patologické laboratoře detektivku, tentokrát to vyšlo. Satomi Išihara jako vždy skvělá v hlavní roli Misumi Mikoto, seriál dokáže táhnout prakticky sama, ale má k ruce i schopné parťáky, takže seriál překvapivě není nuda. Jelikož zvládá schopným způsobem servírovat detektivní případy, problémy patologické práce, osobní život hrdinů je vykreslen jen v menší míře, aby nerušil napětí, ale zároveň posunoval děj a měl co odhalovat. Prakticky nepatrné množství nevyřčené romantiky, napětí z pátraní a twisty jsou v každém dílu dobře provedeny, po epizodické struktuře se navíc rýsuje koncem hlavní příběh. A vše jde pěkně do finále, idealismus, praktičnost jak porazit zlo, aniž by to bolelo, nebo působilo pateticky a směšně. Povedený seriál, kde se můžeme ptát, zda nebude pokračování, má totiž napětí, švih, lehkost a občas i trochu humoru, který nepůsobí nepatřičně. Vzácná kombinace, seriál bodoval mimochodem i v Číně ve srovnání s dalšími asijskými, evropskými, americkými tituly.

    • 3.4.2018  19:34
    Byutipul maideu (TV seriál) (2016)
    ****

    Těžký seriál, který jsem shlédl až napodruhé díky doporučení Zízy (čest). On je to totiž značně složitý seriál, který v prvních 4 dílech (kde jsem to původně v roce 2016 zabalil) honí témata mocenského boje v nemocnici, sérii podivných vražd, je to takové nevyhraněné, nejasné, o co tam vlastně má jít, když motivy a postavy jsou nejasné, všelijak si padají přes cestu. Nejde se do toho prostě hned dostat. Hlavní postavou je geniální chirurg Lee Young-O (Jang Hyuk), který nedokáže vnímat emoce, jako ostatní lidé. Navzdory tomu úspěšně funguje, dokonce má snoubenku a tatínek je ředitelem nemocnice, budoucnost zajištěna, jenže nic není tak snadné, jak se zdá. Policistka Gye Jin-Sung (Park So-Dam) ho pronásleduje jako podezřelého, ti dva navážou zvláštní pouto a dozví se mnohé o sobě, lidech okolo sebe. Jang Hyuk naprosto geniální jako psychopatický doktor alá House, který se pokouší překonat svoje problémy. Herecké výkony perfektní, nejen Jang, ale i Heo Jun-Ho jako jeho otec Lee Gun-Myung. Obvykle se vyhýbám lékařským sériím jsou většinou trapně prázdné, nezajímavé. Tady uvidíte velmi reálně pojatý mocenský boj, etické otázky výzkumu, léčby, běžného provozu, pacientů, doktorů, ten seriál je heart wrenching, ne takovým tím podlým, podpásovým a trapným způsobem. Situace o jakých věříte, že se mohly stát, rozhodně ten seriál není nic lehkého na strávení. Proto mě mrzí, že ho kvůli nízké sledovanosti o dvě epizody zkrátily, na síle a kvalitě mu to však moc neubírá, výborná záležitost, památná, tohle v Koreji běžne neuvidíte, 4,5 hvězdy, výborné výkony, scénář, plus některé povedené hudební motivy. Nejslabším článkem řetězu je Park So-Dam, kterou nepovažuji za moc dobrý materiál pro herečku, ale zvykl jsem si na ni.

    • 3.4.2018  19:18
    Padmaavat (2018)
    ****

    Váhal jsem, zda dát 4 hvězdy, ale po několika reprízách prostě musím uznat, že film má svoji sílu, přitažlivost, 4 hvězdy si zaslouží. Snímek je neobvyklý v tom, jak se nerozpakuje zobrazit hlavní postavy, kdy sice předkládá jasné dobro a zlo, ale místo pohádkovosti nastupuje realismus, morální indiference, hlavní hrdina zloduch a jeho pravá ruka, taky, kde tohle v Indii máte? Navíc nemá rejžu potřebu moralizovat, nebo nějak relativizovat celý příběh. Režisér měl solidní rozpočet (33 mil USD), umí používat CGI a efekty s citem, přesto si kladu otázku, jak by to vypadalo, kdyby měl rozpočet třikrát vyšší a mohl použít skutečná zvířata a více se vyžít na válečné složce? Nebyl by z toho jeden megafilm nebo rovnou snímky dva jako Krvavé pobřeží? Je vyloženě poznat, že by postavám slušelo více rozvinutí charakterů (jsou to spíše jen archetypy, než charaktery) a jejich děje, někdy se vyloženě používají zkratkovité postupy pro rozvinutí děje jako v počátcích filmů, což není špatně, jen to konstatuji. Příběh království Mewar na počátku 14.stol., který ohrožuje muslimský sultán Alauddin Khilji, je rozhodně poutavý, výpravný, silná hudba. Vynikající herci, zejména Ranveer Singh jako Alauddin, film je spíše než velkofilm směs dramatu, legendy, romantiky ve výpravných rozměrech s určitým historickým sentimentem a stereotypy (Hindu dobrý, musulman zlý atd.). Ale budiž tak to část populace vnímá, rozhodně další látka ke studiu, na školách se rozhodně neučí, že Indie odolala útokům Mongolů, Čatagajského chanátu. Nelze se ubránit srovnání s Bajirao Mastani, ten sice byl výrazně výpravnější, válečný, měl více hudebních čísel, byl v některých momentech hodně působivý, ale byl dokonalý v segmentech. Kdežto Padmaavat je určitě dokonalejší jako celistvý film, který bych klidně bez obav pustil i do našich kin. Film hojně vydělal doma i v zámoří, takže doufám, že nám rejža chystá nějakou výpravnou pecku a ještě větší rozpočet.

    • 3.4.2018  19:09

    Guo Degang debutuje tentokrát jako režisér, jeho hrdina je jaksi nadrozměrný a příliš krásy nepobral, má však literární talent v rodinných genech. Zjišťuje, kde se u jeho předků stala chyba, že zatímco on je nadaný autor, tak kvůli svému vzhledu musí makat jako Ghost Writer, pro tupce jménem Lei (Jing Boran), který umí akorát tak kreslit natož psát. Otázka ho trápí o to více, že se obává, jak bude žít svůj život dále, chytí nějakou kočku jako je Liya (Lin Chiling), nebo odsouzen k něčemu ošklivému, podaří se mu svoje předky přesvědčit, aby si vzali, ehm poněkud estetičtější protějšky? Tahle komedie je správně tržená svým námětem, který se snaží jít proti námětu estetické dokonalosti za cenu velkých obětí (na rozdíl od japonských, korejských souputníků, které to téma řeší často jinak). Hlavní myšlenka filmu, že důležité je, jak se člověk, cítí, jak je dobrý jako lidská bytost je sice ve filmu všudypřítomná, ale i tak tvůrci náhle uhli k idealistickému hepáči. Film je naprosto pohodová komedie, kde Vás některé vtípky, odrovnají, jiné pobaví, nikdy však nejsou trapné, nebo nenudí. Geniální jsou ty cameo roličky, Jacky Wu v souboji o škaredou dědičku bojové školy, Dilraba Dilmurat, Fan Bingbing, Sandra Ng jako bohyně tvoření, Jiro Wang jako elementál. Za mě tři a půl a možná vykonám reprízu. Film není únavný, natahovaný, plyne rychle, na režisérský debut solidní pecka. Byť Chiling Lin si tady moc nezahrála...

    • 3.4.2018  18:53
    Todome no Kiss (TV seriál) (2018)
    ****

    Kento Jamazaki je stejný bourák, jako svého času Yamapi, Taku, nebo Kame.. Jeho host Eight vás bude vyloženě bavit, co na tom, že je kuzu, tedy špína. Ženy umí použít ke svému prospěchu, zejména neznámou líbající ženu, která mu má pomoci k životnímu úlovku, bohaté dědičce korporace Namiki Group. Nebude to však snadné Namiki Mikoto (Araki Júko) se k němu moc nemá, do toho je tady její nevlastní bratr Takauji a jeho pohůnci, kteří mají jiné představy, s kým má Mikoto být. Neskutečně zábavný a charismatický hrdina (nevím o nikom z 90.let, kromě Kenty, kdo by takovou roli mohl uvěřitelně s charismatem zahrát, navzdory, že stále vypadá jako puboš:)) Seriál Vás bude bavit, stále dovede dějově překvapovat, z hostujících hvězd vyniká nejen Masaki Suda, výrazné cameo si střihla i Yumiko Shaku v roli první klientky, inu to si hlavní herec žije... Navzdory tomu, že všichni vypadají jako strašní puberťáci věkově neadekvátní těm rolím, tak zahráli svoje postavy dobře, jak Mackenyu a spol., tak zejména Mugi Kadowaki, kde jsem se obával, že tomu seriálu bude na obtíž, nebyla. Závěr nezvrzaný, ale jen tak na okraj jako estetický fašista podotýkám, že ten idealistický konec bude děti mást:))

    • 30.3.2018  18:43
    Nappeun nyeoseokdeul sijeun 2 (TV seriál) (2017)
    ****

    Druhá sezóna dorazila až po třech letech, přitom z původního seriálu zde nezbyl ani jeden hrdina. Zbyl akorát původní scénarista. Takže se vlastně nedá mluvit ani o pokračování. Celá série s tou první nijak nesouvisí a nemusí ji tedy před tímto vidět. Zbyla jen původní idea, tedy že na zločince si policie musí přibrat taky nějaké ty kriminálníky, aby držela krok. Státní zástupce Woo Je-Moon (Park Joong-Hoon) musí v městě Seowon nastolit pořádek, a to nepůjde, dokud se nezbaví zločineckého syndikátu Hyunseung , jehož ředitel Jo Young-Kook (Kim Hong-Fa) se neštítí ničeho a za fasádou legálního byznysu dělá vše, drogy, hazard, prostituce, praní peněz, tunelování státního rozpočtu atd. Proto Je-Moon přibere do týmu pomocníky - Heo Il-Hoo (Joo Jin-Mo), bývalý gangster, detektiva závisláka Jang Sung-Cheol (Yang Ik-June), nového státního zástupce, který prchá ze strachu před zločinci a sám přede sebou, No Jin-Pyeong (Kim Moo-Yul) a posledním do party Han Gang-Joo (Ji Soo), další bývalý člen gangu. Začátek má hodně ostrý nástup, město je plné zločinu korupce, nejasných mocenských stran uvnitř policie i státního zastupitelství. Každý hrdina má nějakou svoji minulost. Seriál ukazuje zpočátku zločin jako dokonale fungující systém (něco jako Špína Baltimooru). Je prostě nelehké to nějak zarazit, protože je to strukturální problém na mnoha úrovních, zabásnutím pár lidí to vyřešit nepůjde. Stejně jako jednička je to hodně adrenalinová série o rvačkách, soubojích a konfrontaci. Ten mozek a jiná úroveň myšlení z toho v poslední třetině odejde. Charaktery jsou nahozeny jen základně, přesto bych neřekl že jsou odfláknuté, jsou prostě strohé. Kromě jednoho hlavního hrdiny, tam nikdo žádný růst nebo zvrat charakteru neprodělá. Přesto neobvyklý seriál má několik vrcholů a zdánlivých konců, aby se znova rozjel, nešetří svoje hlavní hrdiny a pozor spoiler, s některými se už neshledáte. Nicméně má to skvěle vygradovaný děj, atmosferický OST, kde jsou i nějaké povedené songy, z instrumentální části je nejvíce killer ten industriální motiv s basovkou... Drsná, špinavá kriminálka, která má velkou část děje i solidní mozek, nejen svaly. Tak jaká bude třetí série, ale hlavně kdy?

    • 27.3.2018  18:24
    Yeogyosa (2015)
    ****

    Zajímavé sociální drama, které se možná trochu zbytečně v závěru zvrhává do exploatačního hororu. Učitelka Hyo-joo (Kim Ha-neul) roky čeká na permanentní místo, místo toho je zaměstnanec na jeden rok, díky příchodu dcera ředitele školy, která má vše, co chce. Hae-young (Yoo In-Young) se s ní navíc chce přátelit, porušuje ve škole všechny možná pravidla. Obě ženy soupeří o jednoho studenta. Film je studenou sprchou a kritikou sociální situace korejských žen, trhu práce, jejich postavení obecně. Ukazuje se, že volné svazky manželství nenahradí, budování kariéry před rodinou nic nezaručuje, jen stárnutí, opuštění...Film rozhodně není jen vztahové drama, sociální podtext, napětí, zoufalství hlavní postavy, je doslova hmatetelné a všudypřítomné. Navzdory různým pokusům o únik, překvapivě vážný film, který jde zcela mimo hlavní proud. Režisér sice prezentuje v médiích snímek jako téma o tom, kam až vede soupeření a láska, ale silný sociální podtext a kritika moderní společnosti je nenásilně všudypřítomná. Kim Ha-neul je herecky výborná, poprvé, co mohu dát s klidným svědomím takové hodnocení, Yoo In-yeong schopně sekunduje, výrazně ženský film, teprve druhý film režiséra, rozhodně budu jeho dráhu nadále sledovat.

    • 27.3.2018  18:24
    Seirei no Moribito: Saišúšó (TV seriál) (2017)
    **

    Bohužel třetí sezóna měla přinést velkolepý střet a vyvrcholení děje, jenže se nám celá struktura postupně složila jako domeček z karet. Je to vinou scénáře, částečně asi taky fantasy univerza a v neposlední řadě také výpravy, respektive masových bojových scén. Začněme postupně. Seriál přináší ze začátku mnoho reminiscencí z minulosti Balsy, jak skončil minulý král království Kambal. Až potud v pořádku, jenže scénář začíná být utahaný, příliš doslovný (jako kdyby nešlo posunovat děj, bez opakování faktů známých divákovi), příliš mnoho flashbacků. Ale budiž do dílu 5. je to stále lehký nadprůměr, má smysl sledovat putování Balsy, prince Chaguma, jak se snaží vytvořit koalici proti říši Talsh. Sice trochu divné, že království Kambal žije z prodeje jakéhosi nerostu, kam je přístup jednou za 40 let, a za to se nakoupí obilí, apod. Začíná to působit moc divně, dětsky, usekaně, nedomyšleně, jakoby celá mytologie toho univerza postupně ztrácela kouzlo. Nefunguje to, co v předchozích dílech. Ale budiž OST kvalitní (byť ne taková palba, jako minulé sezóny), výprava velkolepá, zejména krajina království Kambal. No a pak se začnou dít od dílu 5 strašná zvěrstva. Princ Chagum neudělá bojově, myšlenkově nic zásadního a náhle je vnímán Balsou jako zachránce, za co proboha? No a nastupuje průšvih největší, to co mělo být highlight a třešinkou na dortu, válka s říší Talsh. Pamatujete, jak jsem prskal na zbrojíře a kostyméry v Tribes and Empires? Už dlouho jsem nechtěl nikoho tak ztřískat jako zbrojíře a kostyméra, co vymyslel oblečení a zbraně Talsh. Zjevně moc koukal na SM a přenosy z metropolitní opery. Bojovníci Talsh, mají jakési SM kukly přes které nemohou vidět, nefunkční a divné zbraně, lesklé kostými alá Star Wars, kusy pruhovaného plechu, jako brnění, wtf?! Princ Raul má oblekový kostým (sáčko, kalhoty), který by neztratil v moderních operních adaptacích, ale co to dělá tady? Tvůrce těchto hovadin střílet, pálit, sekat vraždit! Absolutně se to sem nehodí a působí to více, než rušivě. Masová válečné scény působí trapně, odfláknutě, tomhle jsou čínští soudruzi stále vepředu (byť pár slušných japonských titulů by se také našlo). Dobré jsou pouze individuální souboje. Jak se mohla vysoce nadprůměrná série zvrhnout na dvě hvězdy? Snadno, jak uvidíte, archivovat musím, aby bylo čím strašit lidi a měl jsem komplet ságu. Obrovská škoda, přitom Kengo Kóra výborný jako psychopatický, mocichtivý princ Raul, chci ho vidět častěji v neobvyklých a složitějších rolích, obrovské charisma. Haruka a ostatní standard, žádný extra výkon, Dean Fujioka se jen mihne jako král Ihan království rota, stejně jako řada dalších starých známých. Bohužel, nebo spíše bohudík Jóko Maki nepozvali.

<< předchozí 1 2 3 4 10 20 29 38
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace