Vavča

Vavča

Pavel Vaverka

okres Brno-venkov

62 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 20 29 38
    • 23.4.2018  21:24
    Adžin (2017)
    ***

    Roztomilé akční béčko čerpající z manga předlohy přivádí na svět superhrdiny, kteří svojí smrt v pohodě vyresetují a začínají znova. Postavy napsány maximálně úsporně, zkratkovité vyprávění, někdy značně nevyjasněný děj i motivace postav není kupodivu tolik na škodu, protože film umí přinést spektakulární akční scény, nápady ve svižném tempu a napjaté atmosféře... Pokud bych měl něco vybrat z japonských filmu loňského roku Aijin by se tam v pohodě za 3,5 hvězdy vešel, raději trochu adrenalinové, nonsensové béčko, než třeba formálně správně provedený, ale jinak neslaný, nemastný, film, kde usínám a nudím se (Third Murder). Aijin by rozhodně mohl více rozvést svoje univerzum a postavy, Takeru Sató v hlavní roli tradičně vynikající, počkejme si, zda přijde pokračování a s čím vyrukuje.

    • 22.4.2018  13:24
    Daelibgoon (2017)
    ***

    3,5 hvězdy, velmi slušný válečný survival film o misi vojáků v záskoku, kteří za peníze slouží za jiné v době japonské invaze v roce 1592. Korejský král prchá o pomoc k dynastii Ming, jednoho ze synů, princ Gwanghae je pověřen kralováním do doby, než přijde pomoc, dostane pár rádců, malou eskortu, aby dorazil do stovky kilometrů vzdáleného posádkového města. V patách jsou mu nejen Japonci... Velitel změti náhradních vojáků To-Woo (Lee Jeong-jae) je zpočátku princem znechucen, slaboch, co neumí bojovat a není samostatný. Ale časem vidí, že by z něj nemusel být špatný král. Film celkem reálně ukazuje tehdejší neveselou dobu, podává události zcela jinak, než https://www.csfd.cz/film/50296-jingbirok/komentare/ V centru dění jsou tak deklasované živly, které z nějakého záhadného důvodu splní nejen povinnost, ale i mnohem více. Vývoj charakterů postav a motivace jejich jednání je občas dost silně nelogická, odporuje dobovému sociálnímu systému. Nicméně solidní bojové scény, slušné herecké výkony, velký důraz na realismus, hudba na minimum, tísnivá atmosféra, drsné, špinavé provedení války. Nebýt té heroicko-vlastenecké scény, možná bych dal i za čtyři. Rozhodně zajímavý film, ale v tomhle ranku, najdete i větší pecky.

    • 16.4.2018  18:24
    Deoteibeul (2016)
    ***

    Povídkový silně konverzační film přesně ve stylu Jarmuschova snímku https://www.csfd.cz/film/162853-kafe-a-cigara/komentare/ Režisér přivádí na scénu různé dvojice, které si snad i mají co říct, i když někdy nad tím zůstává rozum stát. Úspěšná herečka a její dávná láska, bývalí milenci, mladá žena která potřebuje najmout dvojnici matky pro svoji svatbu atd. Rozhodně pestrá a zajímavá mozaika. Režisér se už dlouhodobě věnuje tématu dysfunkčních vztahů, tentokrát však dostal celkem hvězdné obsazení. Stejně jako Tetsuo před lety, i já mohu napsat, že film obsahuje silné i slabé stránky nezávislé tvorby, co na tom, že z Koreje. Otázka, zda to mimoasijského diváka může zaujmout...

    • 9.4.2018  19:35
    Girls II (2018)
    ****

    Barbara Wong, hongkongská rodačka jako režisérka natočila bezpočet komedií, ale teprve až tady sesbírala dostatek nápadů a vtipu, aby se vyhoupla z mírného nadprůměru někam výše. Má k ruce luxusní herecké obsazení, parta kamarádek vyráží v duchu Pařby ve Vegas na rozlučku se svobodou k další kámošce, ale věci se tak nějak zvrtnou. Náhle postrádají jednu ze svých parťaček, v patách je jim naštvaný gang a Xiwen (Ivy Chen) musí po menší amnézii dopravit včas na svatbu. Je to vyloženě film pro ženy, ale věřím, že i mužská část publika se zasměje, geniální rolička Mike Tysona, dostává to tady neuvěřitelně sežrat série https://www.csfd.cz/film/78321-taeyangeui-hooye/komentare/ Kromě dvou vtípků nižší kvality (zbytečně použitý fekální, opilecký humor v kontextu zbytku filmu), je celý film pořád v tempu a baví Vás. Holky, mezi sebou soupeří, předvádějí se, usmiřují se a přátelí. Je to hodně ujetá crazy komedie, vzhledem k oficiálním pravidlům cenzury se nabízí srovnání v počátkem normalizace v Československu. Teoreticky by takto ujetý film neměl projít, protože vyloženě kopíruje západní koncepty, předvádí nezodpovědné pařící hrdinky, ale v Číně jde se správným jištěním asi nejen natočit, ale i distribuovat vše.

    • 9.4.2018  19:25
    Unnatural (TV seriál) (2018)
    ****

    Několikátý pokus Japonců udělat z prostředí patologické laboratoře detektivku, tentokrát to vyšlo. Satomi Išihara jako vždy skvělá v hlavní roli Misumi Mikoto, seriál dokáže táhnout prakticky sama, ale má k ruce i schopné parťáky, takže seriál překvapivě není nuda. Jelikož zvládá schopným způsobem servírovat detektivní případy, problémy patologické práce, osobní život hrdinů je vykreslen jen v menší míře, aby nerušil napětí, ale zároveň posunoval děj a měl co odhalovat. Prakticky nepatrné množství nevyřčené romantiky, napětí z pátraní a twisty jsou v každém dílu dobře provedeny, po epizodické struktuře se navíc rýsuje koncem hlavní příběh. A vše jde pěkně do finále, idealismus, praktičnost jak porazit zlo, aniž by to bolelo, nebo působilo pateticky a směšně. Povedený seriál, kde se můžeme ptát, zda nebude pokračování, má totiž napětí, švih, lehkost a občas i trochu humoru, který nepůsobí nepatřičně. Vzácná kombinace, seriál bodoval mimochodem i v Číně ve srovnání s dalšími asijskými, evropskými, americkými tituly.

    • 3.4.2018  19:34
    Byutipul maideu (TV seriál) (2016)
    ****

    Těžký seriál, který jsem shlédl až napodruhé díky doporučení Zízy (čest). On je to totiž značně složitý seriál, který v prvních 4 dílech (kde jsem to původně v roce 2016 zabalil) honí témata mocenského boje v nemocnici, sérii podivných vražd, je to takové nevyhraněné, nejasné, o co tam vlastně má jít, když motivy a postavy jsou nejasné, všelijak si padají přes cestu. Nejde se do toho prostě hned dostat. Hlavní postavou je geniální chirurg Lee Young-O (Jang Hyuk), který nedokáže vnímat emoce, jako ostatní lidé. Navzdory tomu úspěšně funguje, dokonce má snoubenku a tatínek je ředitelem nemocnice, budoucnost zajištěna, jenže nic není tak snadné, jak se zdá. Policistka Gye Jin-Sung (Park So-Dam) ho pronásleduje jako podezřelého, ti dva navážou zvláštní pouto a dozví se mnohé o sobě, lidech okolo sebe. Jang Hyuk naprosto geniální jako psychopatický doktor alá House, který se pokouší překonat svoje problémy. Herecké výkony perfektní, nejen Jang, ale i Heo Jun-Ho jako jeho otec Lee Gun-Myung. Obvykle se vyhýbám lékařským sériím jsou většinou trapně prázdné, nezajímavé. Tady uvidíte velmi reálně pojatý mocenský boj, etické otázky výzkumu, léčby, běžného provozu, pacientů, doktorů, ten seriál je heart wrenching, ne takovým tím podlým, podpásovým a trapným způsobem. Situace o jakých věříte, že se mohly stát, rozhodně ten seriál není nic lehkého na strávení. Proto mě mrzí, že ho kvůli nízké sledovanosti o dvě epizody zkrátily, na síle a kvalitě mu to však moc neubírá, výborná záležitost, památná, tohle v Koreji běžne neuvidíte, 4,5 hvězdy, výborné výkony, scénář, plus některé povedené hudební motivy. Nejslabším článkem řetězu je Park So-Dam, kterou nepovažuji za moc dobrý materiál pro herečku, ale zvykl jsem si na ni.

    • 3.4.2018  19:18
    Padmaavat (2018)
    ****

    Váhal jsem, zda dát 4 hvězdy, ale po několika reprízách prostě musím uznat, že film má svoji sílu, přitažlivost, 4 hvězdy si zaslouží. Snímek je neobvyklý v tom, jak se nerozpakuje zobrazit hlavní postavy, kdy sice předkládá jasné dobro a zlo, ale místo pohádkovosti nastupuje realismus, morální indiference, hlavní hrdina zloduch a jeho pravá ruka, taky, kde tohle v Indii máte? Navíc nemá rejžu potřebu moralizovat, nebo nějak relativizovat celý příběh. Režisér měl solidní rozpočet (33 mil USD), umí používat CGI a efekty s citem, přesto si kladu otázku, jak by to vypadalo, kdyby měl rozpočet třikrát vyšší a mohl použít skutečná zvířata a více se vyžít na válečné složce? Nebyl by z toho jeden megafilm nebo rovnou snímky dva jako Krvavé pobřeží? Je vyloženě poznat, že by postavám slušelo více rozvinutí charakterů (jsou to spíše jen archetypy, než charaktery) a jejich děje, někdy se vyloženě používají zkratkovité postupy pro rozvinutí děje jako v počátcích filmů, což není špatně, jen to konstatuji. Příběh království Mewar na počátku 14.stol., který ohrožuje muslimský sultán Alauddin Khilji, je rozhodně poutavý, výpravný, silná hudba. Vynikající herci, zejména Ranveer Singh jako Alauddin, film je spíše než velkofilm směs dramatu, legendy, romantiky ve výpravných rozměrech s určitým historickým sentimentem a stereotypy (Hindu dobrý, musulman zlý atd.). Ale budiž tak to část populace vnímá, rozhodně další látka ke studiu, na školách se rozhodně neučí, že Indie odolala útokům Mongolů, Čatagajského chanátu. Nelze se ubránit srovnání s Bajirao Mastani, ten sice byl výrazně výpravnější, válečný, měl více hudebních čísel, byl v některých momentech hodně působivý, ale byl dokonalý v segmentech. Kdežto Padmaavat je určitě dokonalejší jako celistvý film, který bych klidně bez obav pustil i do našich kin. Film hojně vydělal doma i v zámoří, takže doufám, že nám rejža chystá nějakou výpravnou pecku a ještě větší rozpočet.

    • 3.4.2018  19:09

    Guo Degang debutuje tentokrát jako režisér, jeho hrdina je jaksi nadrozměrný a příliš krásy nepobral, má však literární talent v rodinných genech. Zjišťuje, kde se u jeho předků stala chyba, že zatímco on je nadaný autor, tak kvůli svému vzhledu musí makat jako Ghost Writer, pro tupce jménem Lei (Jing Boran), který umí akorát tak kreslit natož psát. Otázka ho trápí o to více, že se obává, jak bude žít svůj život dále, chytí nějakou kočku jako je Liya (Lin Chiling), nebo odsouzen k něčemu ošklivému, podaří se mu svoje předky přesvědčit, aby si vzali, ehm poněkud estetičtější protějšky? Tahle komedie je správně tržená svým námětem, který se snaží jít proti námětu estetické dokonalosti za cenu velkých obětí (na rozdíl od japonských, korejských souputníků, které to téma řeší často jinak). Hlavní myšlenka filmu, že důležité je, jak se člověk, cítí, jak je dobrý jako lidská bytost je sice ve filmu všudypřítomná, ale i tak tvůrci náhle uhli k idealistickému hepáči. Film je naprosto pohodová komedie, kde Vás některé vtípky, odrovnají, jiné pobaví, nikdy však nejsou trapné, nebo nenudí. Geniální jsou ty cameo roličky, Jacky Wu v souboji o škaredou dědičku bojové školy, Dilraba Dilmurat, Fan Bingbing, Sandra Ng jako bohyně tvoření, Jiro Wang jako elementál. Za mě tři a půl a možná vykonám reprízu. Film není únavný, natahovaný, plyne rychle, na režisérský debut solidní pecka. Byť Chiling Lin si tady moc nezahrála...

    • 3.4.2018  18:53
    Todome no Kiss (TV seriál) (2018)
    ****

    Kento Jamazaki je stejný bourák, jako svého času Yamapi, Taku, nebo Kame.. Jeho host Eight vás bude vyloženě bavit, co na tom, že je kuzu, tedy špína. Ženy umí použít ke svému prospěchu, zejména neznámou líbající ženu, která mu má pomoci k životnímu úlovku, bohaté dědičce korporace Namiki Group. Nebude to však snadné Namiki Mikoto (Araki Júko) se k němu moc nemá, do toho je tady její nevlastní bratr Takauji a jeho pohůnci, kteří mají jiné představy, s kým má Mikoto být. Neskutečně zábavný a charismatický hrdina (nevím o nikom z 90.let, kromě Kenty, kdo by takovou roli mohl uvěřitelně s charismatem zahrát, navzdory, že stále vypadá jako puboš:)) Seriál Vás bude bavit, stále dovede dějově překvapovat, z hostujících hvězd vyniká nejen Masaki Suda, výrazné cameo si střihla i Yumiko Shaku v roli první klientky, inu to si hlavní herec žije... Navzdory tomu, že všichni vypadají jako strašní puberťáci věkově neadekvátní těm rolím, tak zahráli svoje postavy dobře, jak Mackenyu a spol., tak zejména Mugi Kadowaki, kde jsem se obával, že tomu seriálu bude na obtíž, nebyla. Závěr nezvrzaný, ale jen tak na okraj jako estetický fašista podotýkám, že ten idealistický konec bude děti mást:))

    • 30.3.2018  18:43
    Nappeun nyeoseokdeul sijeun 2 (TV seriál) (2017)
    ****

    Druhá sezóna dorazila až po třech letech, přitom z původního seriálu zde nezbyl ani jeden hrdina. Zbyl akorát původní scénarista. Takže se vlastně nedá mluvit ani o pokračování. Celá série s tou první nijak nesouvisí a nemusí ji tedy před tímto vidět. Zbyla jen původní idea, tedy že na zločince si policie musí přibrat taky nějaké ty kriminálníky, aby držela krok. Státní zástupce Woo Je-Moon (Park Joong-Hoon) musí v městě Seowon nastolit pořádek, a to nepůjde, dokud se nezbaví zločineckého syndikátu Hyunseung , jehož ředitel Jo Young-Kook (Kim Hong-Fa) se neštítí ničeho a za fasádou legálního byznysu dělá vše, drogy, hazard, prostituce, praní peněz, tunelování státního rozpočtu atd. Proto Je-Moon přibere do týmu pomocníky - Heo Il-Hoo (Joo Jin-Mo), bývalý gangster, detektiva závisláka Jang Sung-Cheol (Yang Ik-June), nového státního zástupce, který prchá ze strachu před zločinci a sám přede sebou, No Jin-Pyeong (Kim Moo-Yul) a posledním do party Han Gang-Joo (Ji Soo), další bývalý člen gangu. Začátek má hodně ostrý nástup, město je plné zločinu korupce, nejasných mocenských stran uvnitř policie i státního zastupitelství. Každý hrdina má nějakou svoji minulost. Seriál ukazuje zpočátku zločin jako dokonale fungující systém (něco jako Špína Baltimooru). Je prostě nelehké to nějak zarazit, protože je to strukturální problém na mnoha úrovních, zabásnutím pár lidí to vyřešit nepůjde. Stejně jako jednička je to hodně adrenalinová série o rvačkách, soubojích a konfrontaci. Ten mozek a jiná úroveň myšlení z toho v poslední třetině odejde. Charaktery jsou nahozeny jen základně, přesto bych neřekl že jsou odfláknuté, jsou prostě strohé. Kromě jednoho hlavního hrdiny, tam nikdo žádný růst nebo zvrat charakteru neprodělá. Přesto neobvyklý seriál má několik vrcholů a zdánlivých konců, aby se znova rozjel, nešetří svoje hlavní hrdiny a pozor spoiler, s některými se už neshledáte. Nicméně má to skvěle vygradovaný děj, atmosferický OST, kde jsou i nějaké povedené songy, z instrumentální části je nejvíce killer ten industriální motiv s basovkou... Drsná, špinavá kriminálka, která má velkou část děje i solidní mozek, nejen svaly. Tak jaká bude třetí série, ale hlavně kdy?

    • 27.3.2018  18:24
    Yeogyosa (2017)
    ****

    Zajímavé sociální drama, které se možná trochu zbytečně v závěru zvrhává do exploatačního hororu. Učitelka Hyo-joo (Kim Ha-neul) roky čeká na permanentní místo, místo toho je zaměstnanec na jeden rok, díky příchodu dcera ředitele školy, která má vše, co chce. Hae-young (Yoo In-Young) se s ní navíc chce přátelit, porušuje ve škole všechny možná pravidla. Obě ženy soupeří o jednoho studenta. Film je studenou sprchou a kritikou sociální situace korejských žen, trhu práce, jejich postavení obecně. Ukazuje se, že volné svazky manželství nenahradí, budování kariéry před rodinou nic nezaručuje, jen stárnutí, opuštění...Film rozhodně není jen vztahové drama, sociální podtext, napětí, zoufalství hlavní postavy, je doslova hmatetelné a všudypřítomné. Navzdory různým pokusům o únik, překvapivě vážný film, který jde zcela mimo hlavní proud. Režisér sice prezentuje v médiích snímek jako téma o tom, kam až vede soupeření a láska, ale silný sociální podtext a kritika moderní společnosti je nenásilně všudypřítomná. Kim Ha-neul je herecky výborná, poprvé, co mohu dát s klidným svědomím takové hodnocení, Yoo In-yeong schopně sekunduje, výrazně ženský film, teprve druhý film režiséra, rozhodně budu jeho dráhu nadále sledovat.

    • 27.3.2018  18:24
    Seirei no Moribito: Saišúšó (TV seriál) (2017)
    **

    Bohužel třetí sezóna měla přinést velkolepý střet a vyvrcholení děje, jenže se nám celá struktura postupně složila jako domeček z karet. Je to vinou scénáře, částečně asi taky fantasy univerza a v neposlední řadě také výpravy, respektive masových bojových scén. Začněme postupně. Seriál přináší ze začátku mnoho reminiscencí z minulosti Balsy, jak skončil minulý král království Kambal. Až potud v pořádku, jenže scénář začíná být utahaný, příliš doslovný (jako kdyby nešlo posunovat děj, bez opakování faktů známých divákovi), příliš mnoho flashbacků. Ale budiž do dílu 5. je to stále lehký nadprůměr, má smysl sledovat putování Balsy, prince Chaguma, jak se snaží vytvořit koalici proti říši Talsh. Sice trochu divné, že království Kambal žije z prodeje jakéhosi nerostu, kam je přístup jednou za 40 let, a za to se nakoupí obilí, apod. Začíná to působit moc divně, dětsky, usekaně, nedomyšleně, jakoby celá mytologie toho univerza postupně ztrácela kouzlo. Nefunguje to, co v předchozích dílech. Ale budiž OST kvalitní (byť ne taková palba, jako minulé sezóny), výprava velkolepá, zejména krajina království Kambal. No a pak se začnou dít od dílu 5 strašná zvěrstva. Princ Chagum neudělá bojově, myšlenkově nic zásadního a náhle je vnímán Balsou jako zachránce, za co proboha? No a nastupuje průšvih největší, to co mělo být highlight a třešinkou na dortu, válka s říší Talsh. Pamatujete, jak jsem prskal na zbrojíře a kostyméry v Tribes and Empires? Už dlouho jsem nechtěl nikoho tak ztřískat jako zbrojíře a kostyméra, co vymyslel oblečení a zbraně Talsh. Zjevně moc koukal na SM a přenosy z metropolitní opery. Bojovníci Talsh, mají jakési SM kukly přes které nemohou vidět, nefunkční a divné zbraně, lesklé kostými alá Star Wars, kusy pruhovaného plechu, jako brnění, wtf?! Princ Raul má oblekový kostým (sáčko, kalhoty), který by neztratil v moderních operních adaptacích, ale co to dělá tady? Tvůrce těchto hovadin střílet, pálit, sekat vraždit! Absolutně se to sem nehodí a působí to více, než rušivě. Masová válečné scény působí trapně, odfláknutě, tomhle jsou čínští soudruzi stále vepředu (byť pár slušných japonských titulů by se také našlo). Dobré jsou pouze individuální souboje. Jak se mohla vysoce nadprůměrná série zvrhnout na dvě hvězdy? Snadno, jak uvidíte, archivovat musím, aby bylo čím strašit lidi a měl jsem komplet ságu. Obrovská škoda, přitom Kengo Kóra výborný jako psychopatický, mocichtivý princ Raul, chci ho vidět častěji v neobvyklých a složitějších rolích, obrovské charisma. Haruka a ostatní standard, žádný extra výkon, Dean Fujioka se jen mihne jako král Ihan království rota, stejně jako řada dalších starých známých. Bohužel, nebo spíše bohudík Jóko Maki nepozvali.

    • 26.3.2018  19:36

    Rjúiči Hiroki si po manga adaptacích rozhodl natočit vlastní námět. Zaměřil se na téma katastrofy ve Fukušimě, jak narušila život místních lidí. Mijuki si jezdí o víkendu přivydělávat do Tokia jako call girl, jelikož otec nepracuje a kompenzace od státu utápí v automatech... Příběhy rodin rozvrácených pohromou, tiché zoufalství na každém kroku, vypadá to, jakoby z koloběhu rutiny a sebeznásilňování nebylo konce a posun k lepšímu nehrozí... Hiroki natočil hodně těžký a depresivní film, aniž by na diváka tlačil, formálně vše v pořádku, ale emočně mě to minulo, charaktery jsou spíše jen lehce načrtnuty, jsou takřka bez vývoje, tohle jindy silná stránka Hirokiho filmů.

    • 20.3.2018  19:28
    Hwayugi (TV seriál) (2017)
    **

    Cítím se vysílen jako po zápasu s Behemothem, korejského opičího krále jsem začal sledovat hned od prosince a kvalitu dílů byla jako na houpačce. Byly zde silné a geniální momenty, popkulturní vtípky, povedený začátek s nadrženým démonem unášející nevěsty, nebo 5. díl kdy Son Oh Gong (Lee Seung-gi) zařídí Jin Seon Mi (Oh Yeon-seo) rande snů, film The Man From Nowhere v kině, zelené šaty, zmrzlinu a předtím ji vyrve z nebezpečí korejského černobílého filmu z 30.let, kde hledá ducha krvežíznivé holčičky. Seriál má zásadní problém, že sestry Hongovy se sice důkladně vyřádily na předloze, která ke ukázkou tekuté postmodernity a interpretačních možností naší post doby, ale hlavní příběh nefunguje. Koncept si bere něco z Master's Sun, nebo titulů jako Bring It On Ghost. Proč zrovna nej scénáristky v Koreji mají potřebu se opakovat v duchařském fantasy žánru? Ale budiž, bral bych to, jenže díly jsou dlouhé, náročné na pozornost, příběh a vztah hlavní dvojky jakoby se nehýbal moc z místa, případně je neustále resetován, zcela zbytečný subplot se zombií, který nechápu. Ta herečka i linka příběhu táhla celou sérií dolů. Je to fakt škoda, bromance mezi Ma Wange a Sonem supr, Lee Seung-gi se jako opičák překonává, kdo by ho nechtěl mít doma (a to nejsem holka). Jenže on nemá odpovídající protihráče, spoluhráče. Jin Seon Mi jako postava je strašně málo rozvinuta, nemá moc prostoru něco předvést nějak více pohnout dějem, rozhodně to není vina herečky. Stěžoval jsem si v průběhu sledování, že je málo charismatická, nestačí na svoje mužské kolegy, působí jako utopená myš, jenže na galeriích Hancinema vidíte, že je to kočka, a prostě scénář jí přisoudil velmi nevděčnou roli, kdy její motivace je, nesmí mě sníst, musím zachránit opičáka:) Strašně mě to mrzí, takový průšvih sestry neudělaly od roku 2011 a na to jsme čekali dva roky? Do tokijské olympiády snad přijdou s něčím lepším, přitom měli vše, peníze, lidi na které si ukázali. Vím, že se neustále spekuluje, že je potřeba na výrobu seriálu více času, aby byl výsledek lepší, ale domnívám se, že veškerá selhání jsou na straně scénáře, nikoliv obsazení, technického týmu. Abych jen nekritizoval povedený OST. Fakt zatracená smůla Lee Seung-gi nechytil lepší sérii.

    • 20.3.2018  19:24
    Gangcheolbi (2017)
    ***

    Netflix nešetřil penězi na silné obsazení, celkové provedení filmu, jak se bývalý geroj z rozvědky KLDR rozhodne zabránit puči na svrhnutí milovaného vůdci během návštěvy v Jižní Koreji, celkově vygradovaný a napínavý film, akcí se nešetří, ale chybí mi tam větší propracovanost charakterů. Jakoby vše bylo šito horkou jehlou a velmi se spěchalo s produkčním procesem, film rozhodně nabízí zajímavé politické, vojenské postřehy, které problematiku rozděleného národa staví do temného byť pravého světla. Tak nějak jsem viděl větší palby v daném žánru, špionážního filmu, thrilleru, rozhodně je to nadprůměr, ale nic více.

    • 20.3.2018  19:21

    Čínská variace na okno do dvora https://www.csfd.cz/film/4386-okno-do-dvora/komentare/ https://www.csfd.cz/film/222339-disturbia/komentare/, velmi sympatické mladé obsazení, perfektní technické zpracování, ale velmi nelogické lapsy v příběhu a tak nějak se ke konci naprosto vytratilo napětí a celá stavba příběhu, který byl rozjet velmi slibně.

    • 19.3.2018  18:56
    Altered Carbon (TV seriál) (2018)
    ****

    Pochmurná scifi z budoucnosti lidstva, tak trochu ve vizuálu Blade Runnera, téma měnění těl, otázky, co je lidskost člověk, syrové, naléhavé, otázkou je, zda přemíra násilí a sexuálních scén nepůsobí někdy zbytečně samoúčelně rušivě, hlavní hrdina Takeshi Kovacs (Joel Kinman) vzpomínající na povstání proti nesmrtelnosti nemá chybu, stejně tak jeho smrtící sestřička Dichen Lachman, velký prostor pro sebe urvala mexická herečka Martha Higareda jako buldok detektiv Kristin Ortega, fakt schopná, nejen kočka pro fanservis. Série se celkově pohybuje spíše v akčním, než detektivním žánru, ale flashbacky umně udělané, nenudí a děj pádí jako splašený kůň. Seriál má rozhodně hutnou atmosféru, umí vtáhnout, docela bych se nezlobil na návrat do tohoto univerza... Třešničkou na dortu je pak James Purefoy jako zhýralý met Laurens Bancroft.

    • 5.3.2018  18:38
    Heukgisa (TV seriál) (2017)
    ***

    Jsem překvapen slabým hodnocením, v Koreji měl seriál sledovanost mezi 8-14%, což je velmi vysoké číslo. První dvě epizody jsou navíc neskutečný odpal, Jung Hera (Shin Se-kyung) se náhlým úmrtím rodiny stává z bohaté dědičky chudou pracující s nebezpečnou tetou na krku. Marně vzpomíná na lepší doby a svoji první lásku, černého rytíře, Moon Soo-Ho (Kim Rae-won). Shodou okolností dostane Hera do Slovinska, kde ho nevědomky potká. I ti co nemají SSK rádi, nevěřte mi, ale já si nevymýšlím, hraje tady skvěle, mimika tváře check, dospělý, neafektovaný výkon, check. Vždy mi dělá radost, když někdo zbourá moje přesvědčení, že je herecké dřevo. Její chemie s Kim Rae-wonem je výborná, hlavní dvojka je parádní. Příběh s pohádkovými motivy o odplatě a nesmrtelnosti navíc většinu času nenudí, z vedlejšího obsazení vyniká jak Jang Mi-Hee jako Baek-Hee, tak zejména Seo Ji-hye jako tajemná návrhářka Sharon, která krade postupně show pro sebe. Typická korejská romantická série, která má romantickou linku, trochu záhad v minulosti, pomstu, prvky tajemna, fantasy. Vím, kde leží kámen úrazu, většina si určitě stěžuje na pomalý a neobvyklý konec. Pravda mohlo být o 2-4 díly méně, ale nápady většinu času seriál má, občas i nenápadný humor, ale hlavně perfektní herectví, úžasný OST instrumentální, který má spoustu pěkných motivů inspirovaných symfonickou, baletní hudbou, je to pecka. Proč seriál považuji za dobrý navzdory kulhavému konci, který vyústěním nepotěší většinu, první, nebo jeden z mála, kde nejsou otravní dětští herci, ti puberťáci zahráli svoje role výborně, hudbu, technické zpracování, herecké výkony jsem už zmiňoval. I když je škoda, že postava Sharon není více rozvinuta a nemění se, vše šlo zakončit ještě jinak a lépe. Pořád je seriál originálnější a reprízovatelnější, než většina jeho letošních souputníků z Koreje, 16 dílů velmi dobrých, dobrých, poslední 4 slabší, takže 3,5 hvězdy. Jediné co mi chybí k zhodnocení korejské seriálové sezóny 2017 je tak série Bad Guys 2 a Korean Odyssey, ale nečekám, že se pořadí nějak dramaticky změní. 1) The Package 2) The Strong Woman Do Boong-Soon, 3) Voice, 4) Black, 5) Money Flower, 6.-7.) In Tomorrow with You, Black Knight, 8) While Were You Sleeping.

    • 5.3.2018  18:17
    V.I.P. (2017)
    ****

    Zamotaný svět tajných služeb, které se přetahují o severokorejského psychopata, syna vysoce postaveného pohlavára, vynikající herecké obsazení, Jang Dong-gun jako agent tajné služby, který dělá kompromisy, aby prospěl nejen vlasti... proti němu jde Kim Myeong-min, jako Choi Edo, který jako policejní důstojník metody neřeší, hlavní je dostat podezřelého. Kim Gwang-Il(Lee Jong-suk vystřihl skvěle psychicky narušeného zabijáka). Svoje poslední slovo v souboji samozřejmě neřekla ani CIA, KLDR, takže spletenec může začít. Celkem napínavý a zábavný film, který po úvodní scéna postupně odhaluje jednání a motivaci postav. Hodně vychytaná svěží jízda, která jde nekompromisně divákovi a napětí po krku...

    • 5.3.2018  18:07

    Jackie Chan se na produkčních a jiných postech podílí jak na zábavných filmech, tak na různých povinných vlasteneckých spektálech. Vypráví příběh z doby francouzsko-čínské války 1884-5, Francouzi chtěli zabrat Vietnam, vyhnat čínské posádky. Velitel Feng Zicai musí čelit moderní francouzské armádě pomocí vln útoků adhoc branců, i vojáků nevalné morálky, horších zbraní, ale kupodivu film nesklouzává jen do ahistorických bojových výlevů jako The Flowers of War. Takticko-válečná část funguje dobře, přepady v noci, léčky, improvizované zbraně, parádní akční scény, souboje tělo na tělo, boje koňmo. Rozhodně tedy divák nebude strádat z hlediska napětí, akce. Problém je, že tento film, stejně jako většina jiných čínských "historických filmů" sklouzává do laciné propagandy, zatajování fakt a událostí. Stejně jako záznamy asyrských králů, tak jde spíše o politicky-náboženské dílo plné patosu, než snahu reflektovat co nejvěrněji minulost. Závěrečná scéna, wtf, SPOILER!!!! je na palici odpálí se sklad vína v hoře, plameny dostanou tvar čínského draka, který sleze z hory a zažene francouzskou armádu, a plameny následně na mapě vybarví současnou podobu Číny. Soudruzi by měli šetřit drogami, vínem i pálenkou ve střižně, pracně budovaný dojem souboje dvou stran, kdy každý chvilku tahá pilku tím totiž naprosto upadá a stává se trapnou propagandou. Jinak výprava, technické zpracování velmi dobré.

    • 5.3.2018  17:55

    Zábavné propagandistické béčko https://www.youtube.com/watch?v=Qlae-wo6P6A, které nějakým záhadným způsobem prokličkovalo cenzurním úřadem SAPPRFT, jinak jde o webfilm, proto to v jiných databázích nenajdete. Huang Xuan jako rozmazlený potomek milionáře, který své okolí svojí nafoukaností a pohrdáním nešetří, dokud se náhle během paintballu neocitne v srpnu 1945 v Mandžusku proti japonské armádě. Není tam však z budoucnosti sám a skupina hrdinů na baterky může svůj finální boj začít, takže nafoukaný milionář, idealistický chudý studentík, ruský přeborník z baru ve stříbrném oblečení... Vážné a komické situace se střídají, sice nízkorozpočtové, ale překvapivě nápadité. Byť jde o moralitku na téma, jak dnešní zpovykaná generace mající "všechno" si se slzou v oku vzpomene na statečnost předků, poté co trochu svět války zakusili. Navíc film o Freundschaftu Ruska a Číny, dojde na internacionálu, kromě komedie a bojů, je menší linka věnována i lásce hlavního hrdiny a místní dívky, co musí na koni doručit zprávu velení odboje.

    • 26.2.2018  19:13
    Fang Hua (2017)
    ****

    Varování, tohle je film, co Vám zlomí srdce, mladší asi nebudou moc chápat, spíše jejich rodiče jim budou muset vysvětlit spoustu sousloví a narážek, které neznalému znějí nevinně, ale za dob maoismu to znamenalo rozsudek smrti, nebo okamžité zhoršení života Vám a vaší rodině. Režisér si vzal na paškál příběh uměleckého armádního souboru v letech 1976-1979, osudy jeho členů. Láska za časů maoismu nebyla lehká uvidíte tehdejší styl života, stranická nařízení a život v praxi, individuální osudy tehdejších hudebníků, tanečnic, pracovníků. Hlavní pár perfektně zahrál Xuan Huang jako vzorný voják Feng Liu a plachou tanečnici He Xiaoping ztvárnila neznámá herečka Miao Miao. Život souboru, řevnivost dívek, láska a především válka v roce 1979 navždy změní a zničí životy mnoha lidí. Není to vůbec patetické, vydírací, nebo samoúčelné, ale lehce tragické, melancholické, bez přehánění, příkras (kdybych nevěděl, kdo je režisér, podezříval bych že jde o díla Yimou Zhanga z konce 90. let, má to neuvěřitelnou emocionální sílu, slzy se poderou do očí). Ve filmu samozřejmě z důvodu cenzury (spíše, než ze záměru tvůrce, třeba se jednou dozvíme jak to bylo), není vůbec zmíněno, že válka v roce 1979 proti Vietnamu byla nelegální invazí, která měla podpořit Rudé Khméry v Kambodži a dokázat, že SSSR svého vietnamského spojence nepodpoří v případě války. Není prostě o válce řečeno vůbec nic, buch na jednou tam je, kdo, proč, kdo je nepřítel, to se vůbec neřeší. Válka je zobrazena bez příkras jako utrpení, je to silně protiválečný film (také ho strana vyřadila záměrně na několik týdnů z kina, aby nevydělal, původně ho možná nechtěla pustit vůbec). Tím však film nekončí, ukazuje rozpuštění souboru osudy hlavní dvojice a dalších postav, pobaví občas humor, nebo průniky zkažené kultury Hong Kongu, Tchaj-wanu.Veskreze vážný a důležitý film, protože ukazuje další kus nezpracované čínské historie.

    • 26.2.2018  18:59

    Novinářka, jídelní kritička Cheng Yumeng (Ni Ni) z lifestylového magazínu se chtěla vždy dostat do Itálie. No a šéfka ji po letech odmění Nepálem, neberte to. Navzdory tomu, že je to čínský film, tak se nebojí střílet do vlastních řad, že místní nejsou z humpoláckých čínských turistů (kteří jsou navíc bezvěrci) nijak nadšení a jejich země by potřebovala něco jiného, než zástupy instatních buddhistů hledajících osvícení. Navíc hlavní postava si uvědomuje, že skončila v soukolí průmyslu smrti (média, literární svět obecně), na univerzitě měla naprosto jiné cíle, musí soustavně pošlapávat svoji identitu, aby v Šanghaji nějak přežila, práce snů a peníze přitom nikde... Takže tvrdá kritika tamního kapitalismu, pravda, trochu podvratně působí zapojení čínských turistů do nepálské stávky, ale film není bezduchý chomáč cizokrajných lokací a pokusů o romantickou komedii. Žánr romantický a komedie bych z toho úplně vynechal, humoru je zde relativně pomálu, spíše je to drama, roadmovie, celkem slušný pokus o sebepoznání, který hlavní hrdinka prodělá. Žádný doslovný, romantický konec, ale sebereflexe proběhla, závěr si divák musí trochu domyslet prostě. Film táhne výborná Ni Ni v hlavní roli, jejíž filmografii musím ještě poznat, zejména musím sehnat https://mydramalist.com/7779-redemption https://www.youtube.com/watch?v=NYYzitRLuUI Navíc Jing Boran Ni Ni celkem slušně sekunduje jako zpovykaný synek se svým svérazným přístupem k životu a řešením problémů. Film není úplně vždy silný ve využití svého námětu a postav, ale pořád solidní nadprůměr, zážitek co nevymizí, a jak jsem již psal výše, který čínský film si dovolí kritizovat nepřímo svoji zem a tamní styl kapitalismu?

    • 26.2.2018  18:48

    Pro člověka neznalého anime, mangy, ideální úvod do světa Fullmetal Alchemist, sice poněkud nudný a roztahaný úvod, ale film pak celkem solidně jede, penězi se nešetřilo, obsazení výborné (Hondy se musím zastat, Winry přece byla otravná a na pěst i v originále, tady je věrna své postavě). Perfektní vizuál, výprava, efekty, solidní souboje, ano film má problémy udržet tempo a větší konzistenci příběhu, ale rozhodně jedna z nej. adaptací mangy, anime, co se dá za poslední roky vidět, bohužel pokud předlohu znáte nemůžete být úplně nadšení, je fakt, že film má málo pamětihodných scén a tak nějak Vás úplně neusadí do židle. Přesto solidní a jedna z výjimek ukazující, že live-action nemusí být jen béčková, nekvalitní záležitost, počkejme si na pokračování pokud bude, nemá zatím zprávy, zda si film komerčně vedl dobře.

    • 19.2.2018  21:48
    Donkkot (TV seriál) (2017)
    ****

    Typicky korejský seriál o pomstě z minulosti, souboje o těžké prachy v rodině. Konglomerát Chong A samozřejmě ovládá starý, ale vitální a vychytralý dědeček, který dělí lidi na dvě skupiny, ti co něco přinášejí firmě a zbytek. Ostatní členové rodiny se ho marně pokouší v mazanosti dostihnout. Jenže právník Kang Pil-Joo (Jang Hyuk), jako pravá ruka nejstaršího vnuka - Jang Boo-Choon (Jang Seung-Jo) udělá vše proto, aby dostal svého chráněnce na vrchol, jenže jeho motivy jsou trochu složitější. Dění navíc ovládá i Jung Mal-Ran (Lee Mi-Sook), která nestárne a jako nebezpečná pavoučice zavinula mnohé do svých sítí. Seriál, který kromě hlavního herce nemá a Lee Mi-Sook nemá áčkové obsazení a přitom všichni hrají skvěle. Omšelý příběh plný klišé říkáte si, jenže ono to všechno působí uvěřitelně a hladce, žádná křeč, filler, voda, nelogičnosti, nebo kulhavý závěr. Rozehrají se velké emoce, aniž by to působilo pateticky a nepatřičně. Jang Hyuk si maže svoje oponenty na chleba, musí svoje emoce při cestě za pomstou skrývat a klesnout hluboko. Perfektní výkon a přitom hrál loni ještě v seriálu Voice, je to prostě jeden z nejlepších korejských herců naší doby, škoda že si neumí vybrat stejně dobře i filmy. Velmi překvapivě řešený závěr, kdy tvůrci postupovali trochu idealisticky (ruka práva dosáhne všude), ale zároveň, to není vyloženě smutný, tragický, moralizující seriál. Alexandr Dumas jistě tvůrcům trochu vzorem stejně jako ideje romantismu, francouzského realismu částečně, velmi dobře prokreslené postavy. Seriál rozhodně není lehký na strávení a podívání, dějí se tam nepěkné věci, asi nebude pro většinu snadné ztotožnit se s hlavním hrdinou, nicméně je to nejen klasický, ale díky závěru i neobvyklý seriál. A samozřejmě by to vůbec nemohlo fungovat bez geniálního OST, v písňové části zajímavé jen 2 songy z 5, ale ta instrumentální stopa, co má kolem hodiny je perfektní. To není soundtrack, ale umělecké dílo, skladatel je bourák, co umí zapojit orchestr do burácení, podbarvené ruchy, elektronickými efekty, že ani Honza Cimra by se za to nestyděl, jindy se nebojí rozhýbat orchestrální aranže bicími, jindy nasadí poklidné motivy, pouze jeden, dva nástroje pro hlavní téma, zádumčivé, dramatické, romantické stopy, použití kláves, varhan, občas nasadí kytaru elektrickou, nebo akustiku, uff, naprosto se mi vryly některé motivy do paměti, zejména motiv Death Star, který nejvíce používaný v seriálu. https://www.youtube.com/watch?v=8l5h0Gf4E2c Pro záznam, seriál bodoval u Korejců, sledovanost 13-15%, což je hodně a málokterý titul se dostane přes 10% v průměru, jedna z výjimek, kdy vysoká sledovanost není v protikladu s kvalitou.

    • 19.2.2018  21:28

    Béčko jako sviň, které nehorázně odírá a sprostě vykrádá jak čínský folklór, tak i USA klasiku Men in Black (minimálně inspirace tam je). Nicméně sympatické hlavní obsazení a nečekaně povedené vtípky, drží tenhle slepenec nad vodou. Romantický příběh lišky (Liu yYifei), co si přijde po letech vzít svého zachránce, nyní neúspěšný pracovník v zoo, oddělení slonů, Hanson (Willliam Feng), který se marně pokoušel stát hercem a zároveň dluží pár nepěkným existencím peníze. Ten příběh je načrtnut hrozně skečovitě a zkratkovitě, vztah hlavní dvojky, prakticky bafne ze vzduchu, žádný vývoj, příchylnost atd., jak by to mělo být. Místo to se rejža soustředil na souboj hlavní dvojky s úřadem proti míšení démonů a lidí. Kromě hlavní dvojky, je tam naprosto geniální partička gangsterů, která se vždy do něčeho připlete, povedené pop-kulturní narážky na čínské reálie filmů/seriálů, a jeden geniální odkaz na západní vězeňské dílo (více neprozradím:). Velmi povedený vizuál, slušné efekty, hudba. Na druhý celovečerní film rozhodně slušná práce, s pečlivým scénářem, to mohla být pecka, takhle je to sympatické béčko, kde nadhodnocuji a chválím Liu Yifei za skvělý výkon opilé lišky, eso William Feng tady tahá za kratší konec provazu. Nečekal jsem, že film s nedokonalým scénářem může zachránit humor a hlavní obsazení.A doporučoval bych změnu názvu na Handsome and the beast:)

    • 12.2.2018  20:32
    Dobrodružství archeologie (TV seriál) (2018)
    ****

    Na ČT velmi solidní práce ukazující, že i Češi se ve světě archeologie neztratí a přes těžké podmínky (včetně těch finančních hanba vám na MMŠT a ve vládě!), zloděje památek (díl v Bulharsku velmi výživný, škoda, že se neřeklo, že místní kluci makají většinou pro Germány...), přispívají k celosvětovému poznání a rozvoji oboru. Škoda, že není více peněz a lidí pracovat ještě šířeji, kromě egyptologie se kterou se seznámil snad každý, mají čeští vědci rozjeté solidně projekty v Bulharsku, Súdánu, Uzbekistánu. Petr Horký je jako průvodce většinou fajn i se svými pokusy seznámit se s místními lidmi za každou cenu. Dokument dovedně ukazuje nálezy, možné podoby rekonstrukce, mravenčí práci, která je nutná k výsledku a hlavně ukazuje, v jakých podmínkách čeští vědci pracují... To je trochu na zamyšlení, pracovat humanitních vědách a kultuře nemá být nový způsob sebemrskačství, ale tak to na mě občas působí. Přesto smekám přede všemi, že to nevzdali a dělají roky dále. Dokument není jen mluvící hlava, trendy ze zahraničí dorazily i k nám (že by David Adams vzorem?), podle mě zaujme i laika.

    • 12.2.2018  20:23

    Hravost jedničky je až na úvodní sekvenci zapomenuta, film se snaží jít do tvrdších akčních vod, nejsem si jistý, že se vždy tlačí na pilu ve správném místě. Rambo scény, přestřelky, přepjaté vlastenectví nemohou překvapit, ale tak nějak to postrádá lehkost větší moment překvapení, Katrina Kaif kromě jedné sekvence není ve filmu moc využitá, celý film na mě působí jako kulturista na steroidech, sbírka namakaných svalů, které však často postrádají účel (něco jako scéna Salmana bez trička:)) Jednička byla prostě vtipnější, hravější, dávala spravedlivější porci prostoru oběma hlavním charakterům. Nemůžu říct, že by film byl zklamáním, nebo mě mrzelo ho vidět, ale to není ten trhák, který jsem loni čekal. Byť je celý film velmi profesionálně udělán a na rozpočtu se nešetřilo (určitě je to na indickou úroveň další skok nahoru), mám trošku problém si zpětně některé věci vybavit...

    • 5.2.2018  20:01

    Obsazení první třída, scénář, režie, zkušení a úspěšní veteráni. Navíc vizuálně je film pecka a další důkaz pokroku, jak moc v Asii umí zacházet s digitální technologií. Jenže mě ten příběh o záchraně světa, lovcích démonů prostě moc nebavil, byť přináší pár neobvyklých žánrových prvků a souboje rozhodně nenudí, ok jsou i pokusy o humor. Přesto jsem měl, co dělat, aby snímek dokoukal do konce, nemělo to pro mě asi správné tempo.Film mě nevtáhl, působil na mě často odtažitě a hlavně tím stylem, že chce sice omráčit diváka, ale dávám přednost trochu méně efektů a více lidské akce. Je to nadprůměr, ale žádný zázrak to není. Asi rozjedu kampaň méně obsazovat Zhou Dongyu do filmů...

    • 5.2.2018  19:53

    Solidní krimi, které ovládl Deng Chao a jeho charisma. Vydává se po stopě samozvaného vykonavatele spravedlnosti, který si za cíl vybírá mediálně profláklé výtečníky, jako zlý právník, nehodný syn atd. Celý film působí trochu hodně přitažený za vlasy, snad jako by se tvůrci chtěli vyrovnat západu a řekli si, dostaneme sem intenzitu Temného rytíře. Působí to divně, obsazení je přitom skvělé, Cecilia Liu obětovala kvůli roli vlasy, snaží se celkem úspěšně hrát policistku Mi Nan, co není jen na okrasu, ale nejvíce prostoru stejně urvali oba mužští představitelé. Film má pár zajímavých nápadů a cute momentů, které by se hodily bez problémů do romantického filmu (stínohra Mi Nan nemá chybu), je tady i pár momentů lehce vydíracích. Závěr sice graduje, napětí stoupá, ale je jak se vše stalo mi zůstává záhadou... Trochu nonsensový a wtf závěr, který nejde nijak logicky odvodit a působí moc samoúčelně. Na filmový debut však nadprůměrná práce a budu tvůrce sledovat. Karna Lam se ve film jen mihne, celý dojem filmu umocňuje povedené OST, Peter Kam je workoholik, ale většinou také záruka kvality. Doufám, že jeho kompletní diskografie bude jednou k sehnání.

<< předchozí 1 2 3 4 10 20 29 38
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace