Vavča

Vavča

Pavel Vaverka

okres Brno-venkov

65 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 20 30 39
    • 12.11.2018  19:00

    Aneb s nostalgií nejdřív pojdeš, hongkongská parta, co se herecky naposledy sešla před 20 let v sérii Young and Dangerous, chce ukázat i teď, že nepatří do starého železa. Parta sirotků podniká v loupežích, eskortních misích a vůbec v čem se dá získat. Bromance na prvním místě, Chin Kar-Lok je mistr akce, tentokrát si sedl na režisérskou židli, atraktivní prostředí Budapešti využil slušně, jako by na mě dýchl závan 90.let a Corey Yuen se svým Enter the Eagles. Akce na akci, v akci, zběsilé tempo, Eric Tsang jako milý tatík a šéf, Jasuaki Kurata si také střihne na stará kolena trochu bojového umění. Výborné akční sekvence, ať v Budapešti, Černé hoře, nebo úvod v Číně, přesun do Japonska, kde by taky nic nevadilo (nebýt toho očividného a špatného CGI při automobilových honičkách). Jenže film tak nějak celou dobu nefunguje, příliš mnoho charakterů, minimum prostoru, příběh prostě nesepne, atmosféra taky ne. Film je občas až moc over the top, mám rád jednotlivé hlavní herce, ale tady to prostě nevyšlo. Hugo LP byl naopak nadšen a dal tomu z nostalgie za 3 hvězdy, vy můžete taky. Ale tady už jednou hongkongský film byl a uměl to tehdy lépe...

    • 12.11.2018  18:46

    Tony Leung je stále šarmantní, mladý, energický, tentokrát nikoliv jako soukromé očko Lin Guiren, ale jako lovec Lin Zaifeng. Kdysi před lety pomohl dopadnout svého přítele geniálního hackera CIA, který stvořil počítačový program Hand of God. Program se nyní dostal do špatných rukou, Zaifeng musí najít viníka, posbírat cestou staré i nové spojence, například agentka Wang Chaoying (Tiffany Tang Yan) a pustit se v Itálii pořádně do akce. Jingle Ma, režisér a především výborný kameraman se vrátil k sérii po 13 letech, očividně měl větší rozpočet, než dříve, na akčních scénách, setech se nešetřilo. Občas pár menších vtípků, adrenalinová akce samozřejmost, spousta vypiplaností a vychytávek, které pobaví, navíc film v kantonštině, takže nevím na co bych si stěžoval, obě strany dobře obsazené. Kdo ví, třeba bude pokračování... Francouzský recenzent Hugo LP sérií vidí zpackaný chomáč a slepenec všeho možného, nešetří ani nový díl, který vidí jako zbytečný, Tony Leunga bere jako jediné pozitivum. Stěžuje si, že obsazení nemá takové charisma jako za starých dobrých časů (ano Tiffany Tang nemá takovou sílu jako Qi Shu nebo Kelly Chen, ale pořád patří k tomu lepšímu v Číně), Kris Wu koukatelný, sympatický, Jennifer Du výborná. Film celou dobu odsýpá, nevšiml jsem si nějakých trestuhodných lapsů (na poměry HK akčního filmu). Navíc je to výrazně hongkongský snímek i přes přesilu obsazení z pevniny, jasně, JeeJa Yanin mohla být využita více, stejně jako Jennifer Tse, ale perfektní kamera, hudba, tempo, nápady tady jsou. Film je v pohodě na 3-3,5 hvězdy, já zaokrouhluji na 4.

    • 12.11.2018  18:28
    Inrang (2018)
    ***

    Na japonský originál je korejská předloha navázána velmi volně, přináší vlastní přizpůsobení tématu, zůstáva pouze určité jádro, témata jako ztráta lidskosti, nelítostný mocenský boj, který semele všechny okolo bez ohledu na jejich plan. Film má luxusní obsazení, kdy každý hraje perfektně (Kang Dong.won však za kolegy zaostává), zejména Han Hyo-joo v roli špiónky nemá chybu, rezignace, zoufalství, chlad, naděje (neznám dospělejší herečku v emocích a projevu z mladé generace). Atmosféra se vám pomalu dostává pod kůži, ale příběh je čisté politikum, ve kterém musí bojovat o přežití. Zazní něco z původního scénáře, ale tak nějak se nepodařilo rejžovi z toho udělat bombu, co ve člověku rezonuje, ačkoliv povedené akční i dramatické momenty tady jsou. Prostě se to nepodařilo dostat na level nezapomenutelnosti jako originál, hudební doprovod, ok, kvůli snaze o realismus hudba sražena na minimum, jenže právě v předloze je to silná deviza snímku. Za 3,5 hvězdy dobrý film. Jen si říkám, zda to korejské opičení po japonských klasikách má smysl, Korejci by se měli snažit o vlastní pecky. Uvidíme jak dopadne Golden Slumber se stejnou hlavní dvojkou, třeba se tam dočkáme výjimky z pravidla remake = zbytečný film.

    • 15.10.2018  22:25
    Takane no Hana (TV seriál) (2018)
    ***

    Seriál rozhodně první díly baví svojí lehkostí, vtipem, nenuceností, kdy se Satomi Išihara jako Momo Tsukišima rozhodne překonat svůj rozchod chozením s obyčejným mužem. Tím je Kazama Naoto (Kazunobu Mineta) vypadá jako směs naivního trouby, trousící jen tak z rukávu filosofická moudra. Přesně ten druh postavy, který nesnáším. Satomi je v hlavní roli výborná, chápu, proč ji mají Japonci tak rádi, chová se nikoliv jako žena, ale jako Váš kámoš na tahu, je familiérní, vtipná (někdy za hranici snesitelnosti pro mužské ego), sarkastická a nikdy se s ní nudit nebudete. Problém nastává ve chvíli, kdy se tvůrci pokouší rozvíjet linii seriálu, souboj o nástupnictví ve škole ikebany. Hlavní i vedlejší postavy fajn, ale to drama, vážná linka se nějak tvůrcům vymkla z ruky, působí to hrozně násilně a přitaženě za vlasy, až si člověk říká, zda to vůbec bylo nutné. No nic, snad Satomi zaperlí v něčem příští rok.

    • 2.10.2018  20:59
    Animal World (2018)
    ***

    Han Yan je režisér, který toho moc nenatočil, a navíc to byly komedie. Nyní adaptoval japonskou mangu, u jejího filmového japonského zpracování jsem spal a zíval nudou. Tady se však rejža vizuálně vyjádřil, neuvěřitelně nápadité a dynamické scény pro první polovinu filmu, pak bohužel film upadá do repetitivnosti. Hlavní hrdina Zheng Kaisi dluží díky povedenému příteli, neví co platit dříve jak vydělat, na to co potřebuje. Gamblerská loď Destiny pod velením Michaela Douglase však však dává šanci při karetní hře nějaký ten miliónek vydělat. Je podivuhodné, že film prošel čínskou cenzurou (asi proto, že byl zapojen i zahraniční kapitál a personál). Jako by snad v Číně neplatila metafora zobrazená filmem, že společnost je hrací hřiště pro bohaté a vražedný prostor pro chudé a neexistuje žádný prostor mezitím. Li Yifeng je charismatický hlavní hrdina s klukovským šarmem, který musí proplout morálními úsklaími a všelijakými podrazy soupeřů a dělá to s grácií. Zhou Dongyu (na kterou jsem většinou alergický), je tady jen v malé roli. Michael Douglas jako záporák Anderson nemá moc prostoru, ale stačí, aby film urval pro sebe, kdykoliv se objeví. Uvidíme, zda tvůrci zvládnou do příštího pokračování dostat něco napínavějšího, než kámen, nůžky papír, potenciál na pokračování rozhodně je. Animal World není to nejlepší, co se dá v ČÍně vidět, ale představuje to důkaz, že ČLR myslí svůj plán ovládnout globální filmový trh vážně (film koupil na internetovou distribuci Netflix, myslím že vyrazil i do vybraných západních kin). Han Yan je skutečný vizuální dravec, počkejme s čím přijde v http://chinesemov.com/2018/Dream-Breaker.html https://www.youtube.com/watch?v=O2PBoYc5szY

    • 2.10.2018  20:42
    Boiseu sijeun 2 (TV seriál) (2018)
    ***

    Podle mě je pokračování Voice zbytečným luxusem, protože nápady, atmosféra, stačily tak akorát na jednu sérii, Lee Jin-wook z toho však dokázal udělat svým hrdinou, suspendovaným poldou - Do Kang-Woo, zajímavou podívanou. Celkově hodně akce, napětí, ale také spousta klišé, jako ďábelsky chytrý záporák o pár kroků vepředu, syndrom zla v krabičce, že budeme pořád lovit amorfního hybatele zla, a na to prý padne třetí série. Ach jo, přitom je x sérií, které si zaslouží pokračování mnohem více, korejští Tři muškterýři, Missing Noir M, tam prostor skutečně je. V Japonsku by třeba byly zajímavé pokračování pro Kurosagi, Tantei no tantei, Confidence Man. Bohužel nejsem miliardář a zdá se, že čím větší popularita série, tím větší ztráta soudnosti managmentu, který pak nedovoluje režisérům a scénaristům dělat co by chtěli, ale musí stále cosi dojit, fakt hnus, už by se mohli z touhy za ratingy, estatika zase jednou dostala na prdel, byť to bylo v solidní technickém a hereckém zpracování. Ale stále se musím ptát, proč?!

    • 11.9.2018  19:50
    Manyeoeui sarang (TV seriál) (2018)
    ***

    Kdo pamatuje starý titul moje krásná čarodějka, má představu o co půjde i tady. Korejský seriál si bere jen něco z originálu má svoje jednoznačné klady, hlavní dvojku So-hee Yoon, Woo Hyeon hrají skvěle a rozhodně by bylo fajn vidět je znovu jinde. Vytřískali z modelové dvojice bohatý, nesnesitelný ředitěl vs. potměšilá čarodějka maximum. Dalším kladem je střídmá stopáž 12 dílů, celkem povedený humor, hlavní osa příběhu a vedlejší postavy slabší, včetně menšího využití bishíka č. 2 Rozhodně však svěží vítr a nadprůměrný titul za 3,5 hvězdy.

    • 3.9.2018  20:11
    Kaze no iro (2016)
    **

    Vždycky zamrzí vidět korejského solitéra klasika minulé dekády v tvůrčím útlumu. Zahraniční recenze daly filmů průměr, nebo podprůměr, hovořilo se o střetu Vertiga a The Prestige. Příběh o dvojnících, dvou lovestory s tou samou ženou z ostrova Hokkaidó byl ovšem strašlivě nepřístupný, jakoby chladný, bez emocí, stejně jako ledová pole v Ochotském moři u ostrova Hokkaidó. Nedokázal jsem tomu uvěřit. Scénář a hlavně postavy se pohybovaly na hraně naivity a směšnosti, přitom za to vůbec nemůže obsazení, které hraje slušně. Jenže mistr Jae-young Kwak prostě po předchozím novátorském žánrovém míchání Time Renegades (které díky znalosti buddhismu lze snadno interpretovat) udělal tímto filmem kopanec jako hrom. Kamera v pořádku, hudební podkres ok (byť na jeho poměry slabší výběr hudby, umí mnohem lépe). Jenže nikde žádné emoce, napětí, něco co by člověk uvízlo v paměti. Aj aj, snad režisér brzo nabude nové nápady tvůrčí sílu.

    • 2.9.2018  12:21
    Mars: Plovoucí pevnost (TV film) (2015)
    ****

    Vynikající dokument ukazující dávno zapomenutou historii 16. stol., roku 1564 Švédové chtěli dobýt Baltské moře a moc jim nechybělo díky novátorskému pojetí lodi Mars Makaros. Podmořská archeologie v akci, informace z dobových dokumentů, testování zbraní, povedené CGI i hrané rekonstrukce, nevím, co více by jste si mohli přát.

    • 2.9.2018  12:18

    Mark Chao se vrací znovu jako detektiv Ti , císař mu daroval jedinečnou zbraň - Dragon taming mace, o který ho chce však připravit mocichtivá císařovna, která kromě svého velitele stráží zapojí i další mistry bojových umění a šílená jízda atrakcí, soubojů může začít. Detektiv Ti dovedně uhýbá úkladům o svůj život a vyšetřuje záhadný kult bojovníků z Indie a jejich neznámé cíle i způsoby boje. Obrovsky výpravný film, dovedná kombinace dekorací, CGI, výborně zvládnuté akční scény, včetně živých koní, wire-fu nijak nebije do očí. Ale hlavní devizou filmu je neskutečně nabité obsazení, nejen William Feng jako velitel stráží Yuchi Zhenjin, který zářil už v minulém filmu. Dále jsou zde mistři kung-fu se zajímavými zbraněmi a technikami, největší prostor pro sebe urvala Sandra Ma jako Shui Yue bojující dýkami. Film je neskutečně vypiplaný a hraný, Jackson má Jacksoviny, Hark, Harkoviny, takže víte o čem mluvím ne? I přes vážné téma, atmosféru tajemna, napětí dovede režisér narvat do filmu nenásilně vtipné momenty (včetně jednoho hudebního vtípku), odkazy na západní klasiku. Dosud nejvíce neskutečná, excentrická, bizarní, šílená, avantgardní vize Tsuie Harka plná kouzel, soubojů, monster a nabušeného OST Kendži Kawaie. Repríza nutnost, tak mě mrzí, že to nemohu vidět na plátně. Mít normální kinodistributory, šel by film do kin a určitě by vydělal... Ale když tu velí banda blbečků s penězi a estetickým vkusem, rozhledem -2, tak se těžko dočkáme mimoevropských filmů v běžné distribuční síti. Čína, Netflix, Amazon a jiné společnosti tuhle partičkou dinosaurů zničí, nebo změní.

    • 27.8.2018  19:47

    Do sebezahleděná trapná parodie rádoby Bonda, která postrádá nápady a patří někam do kategorie B 90. let, ale hongkongské publikum nostalgii zjevně miluje, a film patřil k nejnavštěvovanějším za loňský rok. Podivný, často nefunkční humor, nezajímavý příběh, byť pár povedených vtipných míst, jako výslech s pomocí japonské AV hvězdy Yui Hatano. Navíc obsazení tomu moc nepomáhá, Dayo Wong je sice rozený komik, ale ani jeho charisma prostě film nezachrání. Navíc mi do té role nesedí, věk se na něm nemilosrdně ukazuje, i v parodii má být Bond, Bond! Něco mi říká, že za kasovní úspěch filmu může střední a starší generace.

    • 27.8.2018  19:41
    Sekigahara (2017)
    ***

    Marná snaha tvůrců prezentovat v mocenském boji krátce před Sekigaharou v roce 1600 jednoho aktéra jako spravedlivého (Micunari Išida), ačkoliv to byla banda zrádných oportunistů a verbež, ale budiž, Išida měl blíže k normálnímu pojetí Japonska, než hermeticky zapouzdřený a zaostalý šogunát Tokugawy. Nádherná kamera, masivní výprava, solidní hudba, bojové scény mě často nedokázaly přesvědčit, že to co se děje je normální (musel bych ten způsob boje jednotek blíže studovat, moc se mi to nezdálo, působilo to někdy podivně a nepřesvědčivě). To hlavní co selhává je příběh, žádný tu jakoby není, kusy vytržených scén většího děje. Marná snaha, aby v ději byla více zastoupena Kasumi Arimura, ačkoliv její postava Hatsume v půlce filmu není vidět. Přitom ji rok předem inzerovali jako hlavní postavu. Proč ji má mít vlastně Išida rád? Je to takové podivně zkratkovité, lidé tam na sebe řvou a pokouší se navzájem přesvědčit o své pravdě. Možná v nějaké nesestříhané, nebo dvojdílné verzi, by z toho mohlo něco být, takhle je to jen řemeslná zručnost a nevyužití potenciál. Cenný je film tím, že se pokouší přinést nový úhel pohledu na známou událost, on taky Tokugawa nemusel vůbec žít, ale Hidejošiho polovička to nějak zazdila, zatímco jeho syn Hidejori je tady neschopná a ufňukaná troska, co se neumí prosadit, to myslím odpovídá. V historických velkofilmech vede poslední roky Korea, Čína, a Indie hodně výrazně nad Japonskem.

    • 25.8.2018  12:33
    Laipeu on maseu (TV seriál) (2018)
    ****

    Další předělávka západního vzoru z Asie, tentokrát ale výrazně povedená. OCN prostě kriminálky umí, zejména, když je v hlavní roli Jeong Kyeong-ho, který se pro ty role policajtů snad narodil. Málomluvný neústupný charakter, který se časem mění. Jeho detektiv Han Tae-Joo z forenzního oddělení se kvůli případu sériového vraha dostane do vážné nehody, ocitá se v roce 1988 a zjistí postupem času, že tady není náhodou a pro poznání zločinů současnosti je minulost nejdůležitější. Má kolem sebe povedené obsazení policajtů starého střihu, kteří pro ránu nejdou daleko a vědecké metody práce jsou jim cizí. Vede je kapitán Gang Dong-cheol (vynikající a charismatický Park Seong-woong). Seriál dává zdařilé kriminální případy, ukazuje perfektní introspekci hrdiny, který neví, co je realita a sen až do konce. Seriál perfektně zapracoval reálie a nešvary tamní doby a ukazuje nelichotivé věci, na které možná už mnozí zapomněli a západní divák o nich těžko mohl vědět... Seriál nemá slabé místo, ztrátu tempa, nebo nějaké nelogické zkraty, navíc občas je i vtipný a dává tušit jen velmi vzdáleně možnost romance. Nad závěrem může nastat škrábání hlavy, nespokojenost, a i já mám mnohé otázníky, přesto bych se možná přimlouval za nepokračování, takto je to dokonalé. Dobře zvládnutá kamera, detaily, polodetaily, decentní nerušivá hudba, která však pokud zní výrazně zvyšuje atmosféru. Nebýt toho, že je to remake BBC tak pět hvězd. První letošní výrazně povedený korejský seriál, jinak je Korea stejně jako ČR na suchu.

    • 20.8.2018  20:37

    Tragédie výbuchu jaderné elektrárny Fukušima změnila nejen životy lidí, ale i zvířat. Zejména místních koní, kteří přežili sice úder tsunami, ale před novými opatřeními úřadů, radioaktivitou jim dlouho nic nepomáhalo, umírali hlady. Nakonec jim byl umožněn přesun do městem vlastněných stájí. Jejich uzdravování, péče, přes veškeré nedostatky jim umožní žít, avšak proč? Jen proto, aby se místní průmysl napakoval, jejich praktika je totiž nakoupit neúspěšné sportovní koně, vykrmit, porazit, prodat... Oficiální cíl záchrany je však to, že koně jsou součástí místního 1000 let starého svátku, kdy tehdy šlechtici závodili na koních... Tato oficiální výmluva působí naprosto neuvěřitelně absurdně, tím to však nekončí, paradoxně díky radiaci nekončí koně na porážce (10 000 koní je v Japonsku ročně zpracováno do masa a Fukušima dodávála 2000). Dokument místní neodsuzuje, prostě dělají svoje živobytí, ale ukazuje, jak absurdní je společnost ve které v Japonsku žijí. Svátek je jen výmluvou pro místní byznys, který nemá absolutně žádné pouto s původní tradicí a významem slavnosti, koně jsou tak obětí modernity, pokrytectví, nepochopení minulosti, ale hlavně nezájmu společnosti, která je vnímá pouze jako účetní položku...

    • 8.8.2018  20:54
    Confidence Man JP (TV seriál) (2018)
    ****

    Vynikající seriál ve stylu titulu Hustle od BBC. Povedená partička podvodníků, která se v každém dílu zaměří na jiný cíl, rozjívená Dako (Masami Nagasawa), rozvážný Richard (stálice Kohinata Fumijo), dobromyslný Boku (Higašide Masahiro) tvoří výborný tým. Poradí si se vším, protivníky, nečekanými překážkami, navíc se v seriálu mnohokrát nefalšovaně zasmějete. Vynikající zábava podbarvená stylovou hudbou, rozhodně nápaditý seriál v uniformní pustině.Masami Nagasawa tady řádí jako utržená z řetězu, její rozjívený charakter Dako, je tou nejlepší kreací jakou jsem od ní viděl a od hereček seriálů poslední doby fakt špičkový výkon. Slavní herci v každé epizodě, co více si přát, než sezónu 2?

    • 6.8.2018  19:58

    Vynikající mnohovrstevnaté drama na téma korupce, zkaženosti, pokřivených vztahů v rodině Tang, matka - Kara Hui, jako oficiální obchodník se starožitnostmi, však v reálu nelítostně ovládá svoji rodinu, a tahá za nitky v politice i velkém byznysu, bez ohledu na ztráty. Dále jsou tady její dvě dcery, které si rozhodně nemohou žít jak chtějí, příběh o nepovedené mladistvé romanci, téma vztahu matky a dcery. Důkladná drobnokresba ženských charakterů, touha, snaha překonávat společenské konvence jako hnací motor všech hrdinek. Vynikající a napínavý film, který nikdy nenudí, ačkoliv je zasazen do dob 80. let 20. stol. do kauzy alá H-System. Výborné herecké výkony, sevřená atmosféra, silné finále, nemám co bych filmu vytknul.

    • 22.7.2018  09:05
    Seukechi (TV seriál) (2018)
    ***

    Roztomilé, ale zároveň zábavné béčko hrající si na oblíbené téma předvídání budoucnosti, tentokrát pomocí kreseb. Stojí proti sobě policejní tým a skupina lidí, co chce zabránit zločinům tím, že zločince eliminuje předem... Některé neskutečné logické lapsy a kiksy vás budou bavit (záporák vlítne do tmavého kostela ve slunečních brýlích, než po čase zjistí, hele já nevidím:)) Ale je tady Rain Lee Dong-geon, velmi silná dvojice protivníků, super souboje, fakt napínavé situace. Velmi povedená atmosferická hudba, bavilo mě to sledovat, i když je to průhledné až na půdu.

    • 12.7.2018  17:49

    Rok 2018, kdysi bohatá a zpovykaná dceruška Gu Xiaojiao (Tong Liya) teď přežívá na obyčejném pracovním místě a marně přemýšlí, kde stala chyba... Rok 1999 neúspěšný architekt Lu Ming (Jiayin Lei) marně přesvědčuje investory, že trendem zítřka bude bydlení a budování bytových domů, domů... Tihle dva se nedobrovolně setkají v jednom pokoji se dvěma časoprostory, postupně budou objevovat limity svých zvláštních možností. Film jasně dojí koncept nostalgických snímků jako Duckweed apod. Obsazení dobré, zejména Tong Liya má výrazný komediální talent, její charakter zemité hrdinky snící o lepších zítřcích má fakt něco do sebe, dovede být dojemná, nafoukaná, křehká a zároveň ostrá. Výrazným způsobem film táhne, její mužský kolega Jiayin Lei ji výrazně a zdařile asistuje. Geniální sekvence rejži, jak se roky liší, 1999 jízda jak na horské dráze, tehdejší trendy a reálie, Young and Dangerous, Nicholas Tse, nebeští slavící, telefonní budky, vokna 98, visual kei, atd.) Pak výkřiky techniky roku 2018. Film funguje perfektně v komediální rovině, pocity nostalgie navodí snadno, to co tady drhne je dramatická, romantická složka, která prostě výrazně ztrácí není tak propracovaná. Tong Liya ukázala, že umí zahrát skvěle komediální charakter.

    • 9.7.2018  18:11
    Sikeurls madeo (TV seriál) (2018)
    ***

    Vysoce zajímavý seriál, který přináší trochu toho korejského zmijova alá Zoufalky, ale zároveň je zde velmi zajímavý motiv vyšetřování nedávné nehody. Kdy soukromá učitelka Kin Eun-Young (Kim So-Yeon) neváhá infiltrovat danou rodinu a zjistit, proč zmizela její sestra, kde je, zda způsobila smrt malého dítěte... Obsazení fakt moc sympatické, charismatický Kim Tae-Woo jako vzorný policista Han Jae-Yeol na kterém něco nehraje, jeho manželka, psychiatrička nahodila fasádu, že se jí minulost netýká, přesto Song Yoon-a perfektně ztvárnila její postavu, která se na okolí pokouší působit uvolněně, ve skutečnosti je však rozervaná bolestí ze smrti dcera a frustrovaná ze zatajování minulosti, proto se pustí do vyšetřování sama. Tahle linie seriálu je fakt výborná a není si na nic stěžovat, trochu slabší jsou vedlejší linky sousedních manželek, které řeší své problémy. Korejská společnost je zjevně posedlá elitním vzdělání dětí, rodiče neváhají udělat všechno, nejen finančně. Zajímavý seriál, který ukazuje trochu některé korejské reálie a bídu světa middle upper class, myšlenkový svět Korejců. Ale jak říkám, mně by stačila ta detektivní rovina a osekal bych ten zbytek, byť to ze začátku funguje po polovině vás osud ostatních manželek nezajímá. Další lehce westernizovaná a nikoliv typicky korejská produkce.

    • 9.7.2018  18:04
    Final Cut (TV seriál) (2018)
    **

    Nevěřil jsem hodnocení Zízy a byl jsem po zásluze potrestán! Kame je jako vždy výborný a baví roli mstitele, jenže seriál nemá vůbec lehkost, celá ta cesta za pomstou působí hrozně jednoduše a nepropracovaně, nemá to vtip Yamenaka ani promakanost Kurosagiho, a přitom jsou tady fakt špičkoví herci. Ale ani Kame jednoduchou a průhlednou zápletku nevytrhne, poteší dobrý OST (Kanno Yugo opět válí propojil dynamické rockové nástroje a elektronický, symfonický podklad, mňam!), ale tím výčet kladů seriálu končí, mohlo z toho být mnohem více a něco lepšího, než stěžování si na práci některých novinářů. Do poloviny strašlivě schematické, pak se to pokouší vymanit ze stereotypu, ale neumí mě to přesvědčit, že tam o něco důležitého jde...

    • 9.7.2018  17:59
    Us and Them (2018)
    ****

    Bývalá významná tchaj-wanská herečka René Liu se vrhla na režírování a její debut jí vyšel skvěle, jak by také ne, když je za kamerou jeden z nejlepších kameramanů světa Mark Lee, produkčně ji podpořil mistr romantických filmů Yibai Zhang, a vše jistí velmi příjemný, nenápadný a nevtíravý OST. Příběh nás provede dekádou čínské současnosti (2008-2018), kdy se mladý střetne mladý studentík Jian Qing (Jing Boran) a mladá dívka Xiao xiao (Zhou Dongyu). Film velmi reálně ukazuje to, s čím se musí nově příchozí potýkat v čínských megaměstech, chudoba, příšerné bydlení, nemožnost sehnat slušnou práci, někam se vypracovat, jen pár se podaří vybřednout, ale za jakou cenu? Film dovede být hravý, vtipný, ale i realistický, velmi dojemný, bez toho aniž by ždímal a vydíral. Doba dravého kapitalismu mezilidským vztahům a lásce nepřeje, film dovede být celou dobu zajímavý, občasné retrospektivy neruší. Oba herci vynikající, zejména Jing Boran konečně po delší době ukázal, že není jen idolem. Film musí být obrovským tahákem pro mladou čínskou generaci, která moc dobře ví, oč tam běží. Přiznané i nepřiznané popkulturní odkazy (Before Sunrise, Stardust, zavilí pařmeni mohou zavzpomínat na C&C, palbě neujdou ani hvězdy japonského AV). Strašně sympatický a vymazlený film, důvod rozchodu dvojice možná až moc strohý, stručný, závěr nemusí každému sednout, ale musím prostě zaokrouhlit na 4 hvězdy, působí totiž tak opravdově a přirozeně...

    • 5.7.2018  19:26
    Pevnost (2017)
    ****

    Konečně historický válečný film, který není nedomrlý a slabý. Pevnost Namhan se stane útočištěm 13 000 vojáků a krále, kterému jde o život, přesto se jeho dvůr chová jako obvykle, jde si po krku, intrikuje, dělá jakoby nebyla venku přesila Mandžuů, a pozor možná přijde i chán! Výborný, atmosferický film, který nelítostně zobrazuje korejskou společnost, kdy šlechta okrádá zemi a ničí poddané, kteří žijí jako otroci a trpí. Král neví, zda čekat na záchranu vojskem, nebo se poklonit chánovi a všechny tím zachránit. Perfektní hudba, válečné scény, postupně rostoucí napětí a zoufalství na Vás přímo dýchá. Jeden z nejpovedenějších filmů roku 2017 v historickém ranku, syrový, bez patosu, věrný reáliím.

    • 12.6.2018  21:12
    Genghis Khan (2018)
    odpad!

    https://asianfilmstrike.wordpress.com/2018/06/11/genghis-khan-2018-review/ souhlas s recenzí. Doporučoval bych jen finální mongolské řešení, založení speciální hodnotící komise, která by posuzovala práci tiskového orgánu komunistické strany Číny (co nyní místo SAPRFT) schvaluje filmy, rozhlasové vysílání atd. V případě evidentního průšvihu jako tento, bych na členy orgánu, filmaře, investory daného titulu naházel koberce, a nechal přes ně párkrát přejet Mongoly v historických kostýmech z dob Čingischána. To už se při dekonstrukci jedné říše prý osvědčilo...

    • 11.6.2018  18:32
    Miseuteuriseu (TV seriál) (2018)
    ***

    Velmi solidní titul vycházející z originálu BBC, střídmá délka seriálu, zajímavé postavy hospodyněk žijící ve zmijově a změti vlastních problémů. Všechny čtyři ženy spojuje jeden velký problém a dávný zločin, zločiny se náhle opakují. Herečky jsou výborné, příběhy postav se postupně kompletují, jenže to propojování všech oblouků na mě někdy působí násilně. Rozhodně titul za 3,5 hvězdy, chybělo nějaké výraznější katarze a finále, možná i to byl záměr.

    • 4.6.2018  19:24

    Sociální realismus v plné síle, Hong Kong, jako místo, kde končí ženy v pasti, jako call girl, nebo hračky mužů a nemají moc východisek jak z toho ven. Maggie Cheung v roli začínající herečky na tom není o nic lépe, když musí létat za "sponzory" do Thajska. Ostatní mají ještě těžší osud. Hong Kong zobrazen velmi reálně, autenticky, jako drsné, nevhodné místo pro život, chudoba, zločinnost, bytová otázka, drogy, AIDS, Hong Kong jako město padlých andělů a peklo na zemi v jednom. Velmi jímavý a depresivní film bez příkras.

    • 4.6.2018  19:21
    A or B (2018)
    ***

    Film přináší ne zrovna čerstvý koncept viděný https://www.csfd.cz/film/82443-cellular/komentare/ https://www.csfd.cz/film/251218-unos/komentare/ https://www.csfd.cz/film/336039-kong-cheng-ji/komentare/ aj. Film přivádí na scénu všehoschopného obchodníka, kterého dohoní jeho obchodní praktiky a nestíhá zírat, co se může stát za pouhý den. Rozpadající se manželství, podnik na pokraji převzetí nepřátelskou konkurencí, policie v patách a do toho jste uvězněni bůh ví kde v replice vlastního bytu. Váš únosce Vám dává možnosti A nebo B a nikdy nejsou příjemné. Celkem slušní herci a technické zpracování, ale díky cenzornímu klíči víte dopředu, co Vás na závěr čeká, revoluce se nekonala, zla musí být potrestána bez ohledu na to, které je větší, nebo menší, ačkoliv byl prostor obejít cenzory i tady, tvůrce se o to raději nepokusil. Nelze, než souhlasit s Hugem LP, solidní, ale derivát https://asianfilmstrike.wordpress.com/2018/05/01/a-or-b-2018-review/

    • 28.5.2018  20:48

    Hard boiled a noirovým filmům vždycky fandím. Nejinak, je tomu i zde v příběhu z poválečné Koreje let 1947/8, kdy se vyšetřuje vražda v domě značně bohatého muže, který má tajemství až příliš mnoho. Knižní předlohu Billa S. Balingera bohužel neznám. Film přivádí na scénu kouzelníka Seok-jina (Ko Soo), jeho půvabnou asistentku a příběh padělatelů peněz. Film vrší atmosférické obrazy poválečné doby, prostředí nočních klubů, lepých žen, ale začne jít z lineárního děje do retrospektivy a obrazů soudního jednání. Zápletka je poměrně jednoduchá, i když se snaží tvářit komplikovaně a tvůrci ji rozsekali do více linií. Herecké obsazení velmi slušné, ale tak nějak se nedaří úplně vyvolat to napětí, nefalšovanou atmosféru Murphyho tvrďáku a osudových žen. Povedené, leč nijak výrazně.

    • 28.5.2018  18:07

    Vlastně brakové béčko, které je kombinací drsné kriminálky alá Ringo Lam, trochu toho neohrabaného humoru a heroic bloodshed. Velmi prokreslené charaktery, perfektní chemie mezi Andy Lauem a Cherrie Chung, která hraje drogově závislou informantku. Z průměru to tahají herecké výkony, atmosféra, (vcelku slušná hudba a kamera), ale hlavně, je zde několik geniálních momentů, kdy celý film perfektně funguje a chytne Vás za srdce. Eklektické míšení žánru s puncem Hong Kongu v perfektní podobě. Vysoce zajímavý film, který je divácky vděčný pro kritika i diváka, dalo by se to dlouho rozebírat.

    • 28.5.2018  18:03

    Každý nějak začínal, Johnnie To ve svém nízkorozpočtovém debutu (byť s budoucími hvězdami) nevybočoval z dobového průměru. Příšerná osmdesátková hudba, grošový westernový orchestr, divné synťáky. Celkem slušná práce kamery, základní příběh o ztraceném zlatém pokladu, kdy hlavní hrdina prchá z vězení. Snaha o akčního podívanou a nápady tady je, ale v kontextu dnešní doby to působí až moc archaicky, ne-li směšně, zejména závěrečný souboj, rekvizity zbraní. Povinná exkurze do let minulých není pro filmového historika vždy příjemná... Myslím, že ani remastrovaná edice by můj dojem nevylepšila. Pusťe si klasické filmy SB ze 60.tých, 70.let, a uvidíte rozdíl.

    • 21.5.2018  18:41
    Kúkai (2017)
    ****

    Kaige Chen připravoval svůj opus 5 let (postavilo se kvůli tomu celé město) na námět japonského spisovatele, který je slavný svými nadpřirozenými, fantasy náměty zasazených do historického prostředí. Historie je v tomto případě spíše omyl editora, stejně jako v mnoha jiných čínských případech, bych zde mluvil o fantasy, mytologii, která se jen velmi volně a ve svých kulisách odehrává za doby dynastie Tang na počátku 9.stol., kam přicestoval k císařskému dvoru mnich Kúkai. Ovšem nejen jako učenec buddhismu, ale jako exorcista, aby zjistil, co zabilo posledního císaře a jaký démon chce zabít jeho syna. Odhaluje se postupně příběh života krásné konkubíny Yang Giufei, spletitá směs intrik, historie, postav. Film nabízí vizuálně opulentní hody tehdejší metropolí Chang'an, působivé kouzelnické iluze, triky, fantasy háv a prvky nadpřirozena se táhnou celým filmem (jsem rád, že to prošlo cenzurou, asi díky tomu, že to byla koprodukce). Kúkai a jeho průvodce písař Bai (Chunag Xuan, jeden z nejvýraznějších mladých talentů) putují městem, bojují, vyšetřují a je to rozhodně zajímavé, zábavné. Perfektní výprava, kamera hudba, na diváka se toho hrne tolik, že opakovaná repríza samozřejmostí, stejně jako koupě DVD.

<< předchozí 1 2 3 4 11 20 30 39
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace