Vavča

Vavča

Pavel Vaverka

okres Brno-venkov

68 bodů

Moje komentáře

1 5 6 7 8 9 10 11 22 32 42
    • 9.4.2018  19:35
    Girls II (2018)
    ****

    Barbara Wong, hongkongská rodačka jako režisérka natočila bezpočet komedií, ale teprve až tady sesbírala dostatek nápadů a vtipu, aby se vyhoupla z mírného nadprůměru někam výše. Má k ruce luxusní herecké obsazení, parta kamarádek vyráží v duchu Pařby ve Vegas na rozlučku se svobodou k další kámošce, ale věci se tak nějak zvrtnou. Náhle postrádají jednu ze svých parťaček, v patách je jim naštvaný gang a Xiwen (Ivy Chen) musí po menší amnézii dopravit včas na svatbu. Je to vyloženě film pro ženy, ale věřím, že i mužská část publika se zasměje, geniální rolička Mike Tysona, dostává to tady neuvěřitelně sežrat série https://www.csfd.cz/film/78321-taeyangeui-hooye/komentare/ Kromě dvou vtípků nižší kvality (zbytečně použitý fekální, opilecký humor v kontextu zbytku filmu), je celý film pořád v tempu a baví Vás. Holky, mezi sebou soupeří, předvádějí se, usmiřují se a přátelí. Je to hodně ujetá crazy komedie, vzhledem k oficiálním pravidlům cenzury se nabízí srovnání v počátkem normalizace v Československu. Teoreticky by takto ujetý film neměl projít, protože vyloženě kopíruje západní koncepty, předvádí nezodpovědné pařící hrdinky, ale v Číně jde se správným jištěním asi nejen natočit, ale i distribuovat vše.

    • 9.4.2018  19:25
    Unnatural (TV seriál) (2018)
    ****

    Několikátý pokus Japonců udělat z prostředí patologické laboratoře detektivku, tentokrát to vyšlo. Satomi Išihara jako vždy skvělá v hlavní roli Misumi Mikoto, seriál dokáže táhnout prakticky sama, ale má k ruce i schopné parťáky, takže seriál překvapivě není nuda. Jelikož zvládá schopným způsobem servírovat detektivní případy, problémy patologické práce, osobní život hrdinů je vykreslen jen v menší míře, aby nerušil napětí, ale zároveň posunoval děj a měl co odhalovat. Prakticky nepatrné množství nevyřčené romantiky, napětí z pátraní a twisty jsou v každém dílu dobře provedeny, po epizodické struktuře se navíc rýsuje koncem hlavní příběh. A vše jde pěkně do finále, idealismus, praktičnost jak porazit zlo, aniž by to bolelo, nebo působilo pateticky a směšně. Povedený seriál, kde se můžeme ptát, zda nebude pokračování, má totiž napětí, švih, lehkost a občas i trochu humoru, který nepůsobí nepatřičně. Vzácná kombinace, seriál bodoval mimochodem i v Číně ve srovnání s dalšími asijskými, evropskými, americkými tituly.

    • 3.4.2018  19:34
    Byutipul maideu (TV seriál) (2016)
    ****

    Těžký seriál, který jsem shlédl až napodruhé díky doporučení Zízy (čest). On je to totiž značně složitý seriál, který v prvních 4 dílech (kde jsem to původně v roce 2016 zabalil) honí témata mocenského boje v nemocnici, sérii podivných vražd, je to takové nevyhraněné, nejasné, o co tam vlastně má jít, když motivy a postavy jsou nejasné, všelijak si padají přes cestu. Nejde se do toho prostě hned dostat. Hlavní postavou je geniální chirurg Lee Young-O (Jang Hyuk), který nedokáže vnímat emoce, jako ostatní lidé. Navzdory tomu úspěšně funguje, dokonce má snoubenku a tatínek je ředitelem nemocnice, budoucnost zajištěna, jenže nic není tak snadné, jak se zdá. Policistka Gye Jin-Sung (Park So-Dam) ho pronásleduje jako podezřelého, ti dva navážou zvláštní pouto a dozví se mnohé o sobě, lidech okolo sebe. Jang Hyuk naprosto geniální jako psychopatický doktor alá House, který se pokouší překonat svoje problémy. Herecké výkony perfektní, nejen Jang, ale i Heo Jun-Ho jako jeho otec Lee Gun-Myung. Obvykle se vyhýbám lékařským sériím jsou většinou trapně prázdné, nezajímavé. Tady uvidíte velmi reálně pojatý mocenský boj, etické otázky výzkumu, léčby, běžného provozu, pacientů, doktorů, ten seriál je heart wrenching, ne takovým tím podlým, podpásovým a trapným způsobem. Situace o jakých věříte, že se mohly stát, rozhodně ten seriál není nic lehkého na strávení. Proto mě mrzí, že ho kvůli nízké sledovanosti o dvě epizody zkrátily, na síle a kvalitě mu to však moc neubírá, výborná záležitost, památná, tohle v Koreji běžne neuvidíte, 4,5 hvězdy, výborné výkony, scénář, plus některé povedené hudební motivy. Nejslabším článkem řetězu je Park So-Dam, kterou nepovažuji za moc dobrý materiál pro herečku, ale zvykl jsem si na ni.

    • 3.4.2018  19:18
    Padmaavat (2018)
    ****

    Váhal jsem, zda dát 4 hvězdy, ale po několika reprízách prostě musím uznat, že film má svoji sílu, přitažlivost, 4 hvězdy si zaslouží. Snímek je neobvyklý v tom, jak se nerozpakuje zobrazit hlavní postavy, kdy sice předkládá jasné dobro a zlo, ale místo pohádkovosti nastupuje realismus, morální indiference, hlavní hrdina zloduch a jeho pravá ruka, taky, kde tohle v Indii máte? Navíc nemá rejžu potřebu moralizovat, nebo nějak relativizovat celý příběh. Režisér měl solidní rozpočet (33 mil USD), umí používat CGI a efekty s citem, přesto si kladu otázku, jak by to vypadalo, kdyby měl rozpočet třikrát vyšší a mohl použít skutečná zvířata a více se vyžít na válečné složce? Nebyl by z toho jeden megafilm nebo rovnou snímky dva jako Krvavé pobřeží? Je vyloženě poznat, že by postavám slušelo více rozvinutí charakterů (jsou to spíše jen archetypy, než charaktery) a jejich děje, někdy se vyloženě používají zkratkovité postupy pro rozvinutí děje jako v počátcích filmů, což není špatně, jen to konstatuji. Příběh království Mewar na počátku 14.stol., který ohrožuje muslimský sultán Alauddin Khilji, je rozhodně poutavý, výpravný, silná hudba. Vynikající herci, zejména Ranveer Singh jako Alauddin, film je spíše než velkofilm směs dramatu, legendy, romantiky ve výpravných rozměrech s určitým historickým sentimentem a stereotypy (Hindu dobrý, musulman zlý atd.). Ale budiž tak to část populace vnímá, rozhodně další látka ke studiu, na školách se rozhodně neučí, že Indie odolala útokům Mongolů, Čatagajského chanátu. Nelze se ubránit srovnání s Bajirao Mastani, ten sice byl výrazně výpravnější, válečný, měl více hudebních čísel, byl v některých momentech hodně působivý, ale byl dokonalý v segmentech. Kdežto Padmaavat je určitě dokonalejší jako celistvý film, který bych klidně bez obav pustil i do našich kin. Film hojně vydělal doma i v zámoří, takže doufám, že nám rejža chystá nějakou výpravnou pecku a ještě větší rozpočet.

    • 3.4.2018  18:53
    Todome no kiss (TV seriál) (2018)
    ****

    Kento Jamazaki je stejný bourák, jako svého času Yamapi, Taku, nebo Kame.. Jeho host Eight vás bude vyloženě bavit, co na tom, že je kuzu, tedy špína. Ženy umí použít ke svému prospěchu, zejména neznámou líbající ženu, která mu má pomoci k životnímu úlovku, bohaté dědičce korporace Namiki Group. Nebude to však snadné Namiki Mikoto (Araki Júko) se k němu moc nemá, do toho je tady její nevlastní bratr Takauji a jeho pohůnci, kteří mají jiné představy, s kým má Mikoto být. Neskutečně zábavný a charismatický hrdina (nevím o nikom z 90.let, kromě Kenty, kdo by takovou roli mohl uvěřitelně s charismatem zahrát, navzdory, že stále vypadá jako puboš:)) Seriál Vás bude bavit, stále dovede dějově překvapovat, z hostujících hvězd vyniká nejen Masaki Suda, výrazné cameo si střihla i Yumiko Shaku v roli první klientky, inu to si hlavní herec žije... Navzdory tomu, že všichni vypadají jako strašní puberťáci věkově neadekvátní těm rolím, tak zahráli svoje postavy dobře, jak Mackenyu a spol., tak zejména Mugi Kadowaki, kde jsem se obával, že tomu seriálu bude na obtíž, nebyla. Závěr nezvrzaný, ale jen tak na okraj jako estetický fašista podotýkám, že ten idealistický konec bude děti mást:))

    • 30.3.2018  18:43
    Nappeun nyeoseokdeul sijeun 2 (TV seriál) (2017)
    ****

    Druhá sezóna dorazila až po třech letech, přitom z původního seriálu zde nezbyl ani jeden hrdina. Zbyl akorát původní scénarista. Takže se vlastně nedá mluvit ani o pokračování. Celá série s tou první nijak nesouvisí a nemusí ji tedy před tímto vidět. Zbyla jen původní idea, tedy že na zločince si policie musí přibrat taky nějaké ty kriminálníky, aby držela krok. Státní zástupce Woo Je-Moon (Park Joong-Hoon) musí v městě Seowon nastolit pořádek, a to nepůjde, dokud se nezbaví zločineckého syndikátu Hyunseung , jehož ředitel Jo Young-Kook (Kim Hong-Fa) se neštítí ničeho a za fasádou legálního byznysu dělá vše, drogy, hazard, prostituce, praní peněz, tunelování státního rozpočtu atd. Proto Je-Moon přibere do týmu pomocníky - Heo Il-Hoo (Joo Jin-Mo), bývalý gangster, detektiva závisláka Jang Sung-Cheol (Yang Ik-June), nového státního zástupce, který prchá ze strachu před zločinci a sám přede sebou, No Jin-Pyeong (Kim Moo-Yul) a posledním do party Han Gang-Joo (Ji Soo), další bývalý člen gangu. Začátek má hodně ostrý nástup, město je plné zločinu korupce, nejasných mocenských stran uvnitř policie i státního zastupitelství. Každý hrdina má nějakou svoji minulost. Seriál ukazuje zpočátku zločin jako dokonale fungující systém (něco jako Špína Baltimooru). Je prostě nelehké to nějak zarazit, protože je to strukturální problém na mnoha úrovních, zabásnutím pár lidí to vyřešit nepůjde. Stejně jako jednička je to hodně adrenalinová série o rvačkách, soubojích a konfrontaci. Ten mozek a jiná úroveň myšlení z toho v poslední třetině odejde. Charaktery jsou nahozeny jen základně, přesto bych neřekl že jsou odfláknuté, jsou prostě strohé. Kromě jednoho hlavního hrdiny, tam nikdo žádný růst nebo zvrat charakteru neprodělá. Přesto neobvyklý seriál má několik vrcholů a zdánlivých konců, aby se znova rozjel, nešetří svoje hlavní hrdiny a pozor spoiler, s některými se už neshledáte. Nicméně má to skvěle vygradovaný děj, atmosferický OST, kde jsou i nějaké povedené songy, z instrumentální části je nejvíce killer ten industriální motiv s basovkou... Drsná, špinavá kriminálka, která má velkou část děje i solidní mozek, nejen svaly. Tak jaká bude třetí série, ale hlavně kdy?

    • 27.3.2018  18:24
    Yeogyosa (2015)
    ****

    Zajímavé sociální drama, které se možná trochu zbytečně v závěru zvrhává do exploatačního hororu. Učitelka Hyo-joo (Kim Ha-neul) roky čeká na permanentní místo, místo toho je zaměstnanec na jeden rok, díky příchodu dcera ředitele školy, která má vše, co chce. Hae-young (Yoo In-Young) se s ní navíc chce přátelit, porušuje ve škole všechny možná pravidla. Obě ženy soupeří o jednoho studenta. Film je studenou sprchou a kritikou sociální situace korejských žen, trhu práce, jejich postavení obecně. Ukazuje se, že volné svazky manželství nenahradí, budování kariéry před rodinou nic nezaručuje, jen stárnutí, opuštění...Film rozhodně není jen vztahové drama, sociální podtext, napětí, zoufalství hlavní postavy, je doslova hmatetelné a všudypřítomné. Navzdory různým pokusům o únik, překvapivě vážný film, který jde zcela mimo hlavní proud. Režisér sice prezentuje v médiích snímek jako téma o tom, kam až vede soupeření a láska, ale silný sociální podtext a kritika moderní společnosti je nenásilně všudypřítomná. Kim Ha-neul je herecky výborná, poprvé, co mohu dát s klidným svědomím takové hodnocení, Yoo In-yeong schopně sekunduje, výrazně ženský film, teprve druhý film režiséra, rozhodně budu jeho dráhu nadále sledovat.

    • 19.3.2018  18:56
    Půjčovna masa (TV seriál) (2018)
    ****

    Pochmurná scifi z budoucnosti lidstva, tak trochu ve vizuálu Blade Runnera, téma měnění těl, otázky, co je lidskost člověk, syrové, naléhavé, otázkou je, zda přemíra násilí a sexuálních scén nepůsobí někdy zbytečně samoúčelně rušivě, hlavní hrdina Takeshi Kovacs (Joel Kinman) vzpomínající na povstání proti nesmrtelnosti nemá chybu, stejně tak jeho smrtící sestřička Dichen Lachman, velký prostor pro sebe urvala mexická herečka Martha Higareda jako buldok detektiv Kristin Ortega, fakt schopná, nejen kočka pro fanservis. Série se celkově pohybuje spíše v akčním, než detektivním žánru, ale flashbacky umně udělané, nenudí a děj pádí jako splašený kůň. Seriál má rozhodně hutnou atmosféru, umí vtáhnout, docela bych se nezlobil na návrat do tohoto univerza... Třešničkou na dortu je pak James Purefoy jako zhýralý met Laurens Bancroft.

    • 5.3.2018  18:17
    V.I.P. (2017)
    ****

    Zamotaný svět tajných služeb, které se přetahují o severokorejského psychopata, syna vysoce postaveného pohlavára, vynikající herecké obsazení, Jang Dong-gun jako agent tajné služby, který dělá kompromisy, aby prospěl nejen vlasti... proti němu jde Kim Myeong-min, jako Choi Edo, který jako policejní důstojník metody neřeší, hlavní je dostat podezřelého. Kim Gwang-Il(Lee Jong-suk vystřihl skvěle psychicky narušeného zabijáka). Svoje poslední slovo v souboji samozřejmě neřekla ani CIA, KLDR, takže spletenec může začít. Celkem napínavý a zábavný film, který po úvodní scéna postupně odhaluje jednání a motivaci postav. Hodně vychytaná svěží jízda, která jde nekompromisně divákovi a napětí po krku...

    • 26.2.2018  19:13
    Fang Hua (2017)
    ****

    Varování, tohle je film, co Vám zlomí srdce, mladší asi nebudou moc chápat, spíše jejich rodiče jim budou muset vysvětlit spoustu sousloví a narážek, které neznalému znějí nevinně, ale za dob maoismu to znamenalo rozsudek smrti, nebo okamžité zhoršení života Vám a vaší rodině. Režisér si vzal na paškál příběh uměleckého armádního souboru v letech 1976-1979, osudy jeho členů. Láska za časů maoismu nebyla lehká uvidíte tehdejší styl života, stranická nařízení a život v praxi, individuální osudy tehdejších hudebníků, tanečnic, pracovníků. Hlavní pár perfektně zahrál Xuan Huang jako vzorný voják Feng Liu a plachou tanečnici He Xiaoping ztvárnila neznámá herečka Miao Miao. Život souboru, řevnivost dívek, láska a především válka v roce 1979 navždy změní a zničí životy mnoha lidí. Není to vůbec patetické, vydírací, nebo samoúčelné, ale lehce tragické, melancholické, bez přehánění, příkras (kdybych nevěděl, kdo je režisér, podezříval bych že jde o díla Yimou Zhanga z konce 90. let, má to neuvěřitelnou emocionální sílu, slzy se poderou do očí). Ve filmu samozřejmě z důvodu cenzury (spíše, než ze záměru tvůrce, třeba se jednou dozvíme jak to bylo), není vůbec zmíněno, že válka v roce 1979 proti Vietnamu byla nelegální invazí, která měla podpořit Rudé Khméry v Kambodži a dokázat, že SSSR svého vietnamského spojence nepodpoří v případě války. Není prostě o válce řečeno vůbec nic, buch na jednou tam je, kdo, proč, kdo je nepřítel, to se vůbec neřeší. Válka je zobrazena bez příkras jako utrpení, je to silně protiválečný film (také ho strana vyřadila záměrně na několik týdnů z kina, aby nevydělal, původně ho možná nechtěla pustit vůbec). Tím však film nekončí, ukazuje rozpuštění souboru osudy hlavní dvojice a dalších postav, pobaví občas humor, nebo průniky zkažené kultury Hong Kongu, Tchaj-wanu.Veskreze vážný a důležitý film, protože ukazuje další kus nezpracované čínské historie.

    • 19.2.2018  21:48
    Donkkot (TV seriál) (2017)
    ****

    Typicky korejský seriál o pomstě z minulosti, souboje o těžké prachy v rodině. Konglomerát Chong A samozřejmě ovládá starý, ale vitální a vychytralý dědeček, který dělí lidi na dvě skupiny, ti co něco přinášejí firmě a zbytek. Ostatní členové rodiny se ho marně pokouší v mazanosti dostihnout. Jenže právník Kang Pil-Joo (Jang Hyuk), jako pravá ruka nejstaršího vnuka - Jang Boo-Choon (Jang Seung-Jo) udělá vše proto, aby dostal svého chráněnce na vrchol, jenže jeho motivy jsou trochu složitější. Dění navíc ovládá i Jung Mal-Ran (Lee Mi-Sook), která nestárne a jako nebezpečná pavoučice zavinula mnohé do svých sítí. Seriál, který kromě hlavního herce nemá a Lee Mi-Sook nemá áčkové obsazení a přitom všichni hrají skvěle. Omšelý příběh plný klišé říkáte si, jenže ono to všechno působí uvěřitelně a hladce, žádná křeč, filler, voda, nelogičnosti, nebo kulhavý závěr. Rozehrají se velké emoce, aniž by to působilo pateticky a nepatřičně. Jang Hyuk si maže svoje oponenty na chleba, musí svoje emoce při cestě za pomstou skrývat a klesnout hluboko. Perfektní výkon a přitom hrál loni ještě v seriálu Voice, je to prostě jeden z nejlepších korejských herců naší doby, škoda že si neumí vybrat stejně dobře i filmy. Velmi překvapivě řešený závěr, kdy tvůrci postupovali trochu idealisticky (ruka práva dosáhne všude), ale zároveň, to není vyloženě smutný, tragický, moralizující seriál. Alexandr Dumas jistě tvůrcům trochu vzorem stejně jako ideje romantismu, francouzského realismu částečně, velmi dobře prokreslené postavy. Seriál rozhodně není lehký na strávení a podívání, dějí se tam nepěkné věci, asi nebude pro většinu snadné ztotožnit se s hlavním hrdinou, nicméně je to nejen klasický, ale díky závěru i neobvyklý seriál. A samozřejmě by to vůbec nemohlo fungovat bez geniálního OST, v písňové části zajímavé jen 2 songy z 5, ale ta instrumentální stopa, co má kolem hodiny je perfektní. To není soundtrack, ale umělecké dílo, skladatel je bourák, co umí zapojit orchestr do burácení, podbarvené ruchy, elektronickými efekty, že ani Honza Cimra by se za to nestyděl, jindy se nebojí rozhýbat orchestrální aranže bicími, jindy nasadí poklidné motivy, pouze jeden, dva nástroje pro hlavní téma, zádumčivé, dramatické, romantické stopy, použití kláves, varhan, občas nasadí kytaru elektrickou, nebo akustiku, uff, naprosto se mi vryly některé motivy do paměti, zejména motiv Death Star, který nejvíce používaný v seriálu. https://www.youtube.com/watch?v=8l5h0Gf4E2c Pro záznam, seriál bodoval u Korejců, sledovanost 13-15%, což je hodně a málokterý titul se dostane přes 10% v průměru, jedna z výjimek, kdy vysoká sledovanost není v protikladu s kvalitou.

    • 12.2.2018  20:32
    Dobrodružství archeologie (TV seriál) (2018)
    ****

    Na ČT velmi solidní práce ukazující, že i Češi se ve světě archeologie neztratí a přes těžké podmínky (včetně těch finančních hanba vám na MMŠT a ve vládě!), zloděje památek (díl v Bulharsku velmi výživný, škoda, že se neřeklo, že místní kluci makají většinou pro Germány...), přispívají k celosvětovému poznání a rozvoji oboru. Škoda, že není více peněz a lidí pracovat ještě šířeji, kromě egyptologie se kterou se seznámil snad každý, mají čeští vědci rozjeté solidně projekty v Bulharsku, Súdánu, Uzbekistánu. Petr Horký je jako průvodce většinou fajn i se svými pokusy seznámit se s místními lidmi za každou cenu. Dokument dovedně ukazuje nálezy, možné podoby rekonstrukce, mravenčí práci, která je nutná k výsledku a hlavně ukazuje, v jakých podmínkách čeští vědci pracují... To je trochu na zamyšlení, pracovat humanitních vědách a kultuře nemá být nový způsob sebemrskačství, ale tak to na mě občas působí. Přesto smekám přede všemi, že to nevzdali a dělají roky dále. Dokument není jen mluvící hlava, trendy ze zahraničí dorazily i k nám (že by David Adams vzorem?), podle mě zaujme i laika.

    • 1.2.2018  18:04

    Žánrový všeuměl Herman Yau poprvé natočil spektakulární akční film, výsostný žánr Hong Kongu, příběh o pyrotechnikovi a zločinci svižně odsýpá, souboje mají intenzitu, snímek se zvládá většinou úspěšně prosmýknout většině klišé. Výhodou filmu jsou jeho hlavní postavy (jen Song Jia mi tam úplně nesedí, vypadá tak nějak nemastně, neslaně, nezvládá urvat si větší pozornost diváka), akční stránka výborná (když si odmyslím, až ten moc přitažený souboj v autech k závěru). Andy Lau nepatří do starého železa, stále na to má, aby svým charismatem táhl film. Režisér nejen, že dodal žánru akčního filmu, vše co se čeká, svým závěrem ho pojal docela realisticky a relativně málo pateticky, tohle skoro nikdo neumí, takže spokojenost.

    • 22.1.2018  18:26
    Soul Mate (2016)
    ****

    České prostředí má poměrně velký a nelítostný dluh vůči moderní čínské literatuře (případně nápady typu překládat slavné sci-fi Problém Tří těles z angličtiny a nikoliv z mandarínštiny mluví za vše). Naštěstí existuje řada filmů, které dávají nahlédnout do duše mladé generace narozené v 80.letech, kdy vyloženě frčí nostalgické návraty do mládí a minulosti. Soul Mate vypráví příběh poměrně komplikovaného přátelství dvou kamarádek. Lin Qiyue (Sichun Ma) a Ansheng (Zhou Dongyu). Na pozadí tohoto příběhu divák vidí tehdejší sociální problémy a svět čínského "maloměsta", neduhy i vzestupy. Poměrně přímočarý příběh se začne v posledních částech komplikovat a jednoduché vrstvení děje se komplikuje, nic není jak se zdá. Divák poznává postavy jak z retrospektivy, tak současnosti, často pomocí četby deníku hlavní hrdinky. Můžete očekávat solidní drama, dobré herecké výkony, atmosféru nostalgie, hořkosladké romantiky (připočtěte si povedenou hudební stopu, včetně kultovní Faye Wong, song Impatience z alba Restless (1996). Velmi dobrý, který působí spíše dojmem, že byl na točen pro ženy, ale není tomu tak, hk režisér Derek Tsang stoupá vzhůru po svém režisérském debutu v roce 2012, přejme ať i nadále pokračuje jako úspěšný tvůrce, který má Hong Kong málo.

    • 17.1.2018  19:41
    Ittefaq (2017)
    ****

    Remake indické klasiky, který zcela překvapivě ukazuje, že Sidharth Malhotra umí hrát i něco jiného, než hezké chasníky s úsměvem. Příběh spisovatele, kterého policie podezřívá z vraždy ženy a dalšího člověka. Policejní vyšetřovatel ví, že je zde příběh obviněného, tvrzení protistrany, a zcela někde zvlášť pravda. Pokouší se v tom zorientovat, to co se tvářilo jako jednoduchý případ, který musí skončit do tří dnů dostane náhle temné kontury. Hra na pravdu, nebo spíše kočku a myš může začít. Dostanete napřed jen vlažně započaté krimi, ale film potemní a stává se složitějším, včetně vynikajícího závěrečného twistu. Kdo řekne, že nefandil záporákovi, tak mu nevěřím... Velmi inteligentní a neobvyklý film, který bych od Indů nečekal . Není to pecka jako https://www.csfd.cz/film/327982-talaash/komentare/ ale rozhodně povedený film s vlastním vizuálním pojetím, který v divákovi zanechá stopu.

    • 16.1.2018  20:08

    Komplikovaně vystavěný příběh mistra temných krimilnek Er Chenga není ve Wasted Times vůbec snadný na sledování, několik časových skoků, nesouvisejících pasáží nutí diváka trochu zapojit šedé buňky mozkové. Šanghaj třicátých let, několik bohatých kriminálníků, obchodníků, japonských vládních činitelů vytvoří svými zájmy výbušný příběh a nelítostné soupeření a koloběh msty. Velmi výrazná dobová atmosféra pomalejší tempo, silné hudební pasáže. Zhang Ziyi je stále herecká bohyně, jeden z mála snímků, kde hraje Japonce, Japonec Tadanobu Asano podal vynikající výkon. Tohle není film na jedno podívání, jistě bude mnohé diváky frustrovat, ale já ho mohu doporučit, jako neobvyklý, který ve mně zanechal silný dojem a šlo o jednu z událostí roku 2016.

    • 16.1.2018  20:02
    Reset (2017)
    ****

    Sci-fi akční béčko trochu s námětem jako https://www.csfd.cz/film/25098-jedinecny/komentare/, ale jsou zde vynikající herci, záporák Wallace Huo, který nutí vědkyni Xian Tian (Yang Mi) zachránit svého syna a ověřit platnost experimentu alterantivních realit, tím že se posune o dvě hodiny před osudnou událost. Film má spektakulární výpravu, našlapané akční scény, napětí, ale zůstal by ve stínu nerozvinutého, trochu lepšího akčního sci-fi béčka, kdyby nebylo herecké bohyně Yang Mi. I když jde film přímo k cíli a nemá moc složitou strukturu, tak pár překvapivých momentů tady je, nudit se nebudete, závěr povedený. S hodně odřenými zády čtyři hvězdy.

    • 16.1.2018  19:46

    Perfektně obsazený seriál, čím dál více podléhám hereckému kouzlu, kterým Satomi Išihara disponuje, je tak přímočará, bezprostřední pozitivní a roztomilá (už v Dear Sister se mi pozdával, sérii From Five to Nine táhla taky sama), tady je jako Kóno Ecuko, která chce být módní editorkou slavného časopisu. Ale žal bohu skončí jako korektor, nicméně zažije spoustu legrace a poučných věcí i tady a zejména potká svého prince. Velmi idealistický seriál, který fikčně přibližuje práci redakce (takhle to určitě nikde nevypadá, zejména u nás ne), představuje japonské hodnoty sebeobětování, práce , sebezapření, skromnosti atd. Dělá to však nevtíravým a negresivním způsobem. Mám trochu problém s tím, že hlavní postava si nechá svůj vysněný post pláchnout, kvůli kolegům, ačkoliv by to přežili i bez ní, tak by postava nejedna, ale tvůrci holt potřebovali idealismus. Jinak spokojenost s dějem, hudbou, romantickou linkou, pouze je na pěst Honda Cubasa, strašně slabá herečka a navíc nevypadá nijak extra, seriál táhne svojí přítomností dolů.

    • 16.1.2018  19:19
    Okusama wa, toriacukai čúi (TV seriál) (2017)
    ****

    Do jedné luxusní rezidenční čtvrti se přistěhuje Isayma Nami (Ayase Haruka) bývalá agentka jednoho nejmenovaného státu. Manželský život ji začne po čase nudit, takže se rozhodne pomáhat svým kamarádkám a sousedkám. Výborně obsazený seriál Hidetoši Nišdžima jako dokonalý manžel, Rjóko Hirosue jako mladá manželka, která nechce být jen domácí puťka, ale žárlivý manžel profesor, ji prostě nechce pustit z domu do práce. Nejslabší článek seriálu je Honda Cubasa naivní, slabá depresivistka (už třetí seriál, kde ji vidím, je příšerná, snad založím sbírku, aby se vrátila k modelingu). Seriál má vtip, šarm, elengaci, říz, spád, je parádní zábavou, Ayase neumí hrát jen telata a nemehla, jen se podívejte:) Uvidíte akci, trochu současných (nejen japonských) problémů moderní společnosti, situace dobře známé všem sezdaným. Seriál je velmi umně emancipační aniž by sklouzával do křeče, trapné agitky, hrdinkám prostě fandíte. Jako když Pan a Paní Smithovi, potkaly Zoufalé manželky, boží, jsem nalomen na pět hvězd a doufám, v další sezónu!

    • 5.1.2018  18:25

    HK režisér a hudební skladatel, neporazitelná kombinace roku 2016 (viz https://www.csfd.cz/film/448368-dao-mu-bi-ji/komentare/ !) Fruit Chan, znám jako autor těch "divných filmů" natočil směs nostalgického dramatu, romance, detektivky v krásném vizuálním podání alá Cary Fukunaga https://www.csfd.cz/film/273517-jana-eyrova/komentare/ Základem je kniha autora jménem Cai Jun. Xiaomei (Angelababy) vzpomíná na svoji dětskou lásku Qiushou (Ethan Juan), která náhle v roce 2000 zmizela a dodnes neví proč. Film je prosycen nostalgickými retrospektivami, vracející nás do časů čínsko-vietnamské války (1979), začínající ekonomické reformy a také do dob pozdějších, znalý mando,kanto-popu jistě všechny hity a plakáty poznají. Láska hlavních hrdinů je samozřejmě v těžkém rozporu s materialistickými představami jejich rodin. Námět filmu má výrazný neoromantický ráz alá Jane Austen a hlavně Charles Dickens by se tady taky našel. Postupné detektivní pátrání má k vyjasnění rozhodně stále daleko a nic určitého si divák do konce vyložit nemůže. Do toho režisér mistrně vkládá křehké romantické momenty hlavní dvojice, ze kterých někdy mrazí v zádech. Film má nejen perfektní audiovizuální zpracování, zajímavý námět, ale hlavně perfektní herce (Angela, Rayza, Ethan Juan). Navíc tady lehce probleskuje kritika režimu, tehdejší historie, generace.Pokud máte chuť na neobvyklý žánrový mix, romanci, rozhodně dooporučuji, stejně jako sledovat až do konce titulků. Film, kde se můžete kochat množstvím detailů a stále objevovat něco nového, navíc můžete počítat i pár momenty magického neoralismu, nadpřirozena,bravo režisérovi.Samozřejmě, originální znění je v mandarínštině, byť je Angela HK herečkou.

    • 3.1.2018  19:31
    Kami no cuki (2014)
    ****

    Nevyzpytatelné jsou cesty divácké přízně, snímek co pobral 30 cen, v Japonsku vydělal 900 000 000 yenů. Přitom je to spíše drama v pomalém tempu s občasnými hudebními pasážemi beze slov. Diváci zjevně dokáží sympatizovat s hlavní antisystémovou hrdinkou, která po svém pojímá práci i manželství. V hlavní roli bankovní úřednice (Rie Mijazawa), která hledá sebe, svobodu a pokoj s minulostí. Fascinující trip, který je trošku náročnější na pozornost, ale radím Vám to vydržte, začne přituhovat ve druhé polovině filmu a dočkáte se spektakulárního finále a katarze. Nebýt nekulturních hňupů z naší tzv. finanční elity, mohl jsem jeden z nejdůležitějších snímků roku 2014 vidět mnohem dříve, a nedělat nedobrovolně soukromého filmového historika/recenzenta na volné noze již desátým rokem. Kdy se konečně přiblížíme kulturně Maďarsku a Polsku? Tam totiž existuje cílená snaha (dobře financovaná) poznávat současný asijský film pravidelně po celý rok, sezónu za sezónou.

    • 23.12.2017  20:09

    Překvapivě vážný film, který není až zase tak moc komedií a humor občas pouze jemně probleskuje. Hlavním tahounem je Kiiči Nakai jako moderátor Šingo, který nevím kam z průšvihů dříve. Problémy doma, v práci, navíc si ho žádá ozbrojenec, držící rukojmí v malé kavárně. Na Japonce poměrně překvapivá kritika sociálních poměrů těch nejníže postavených, hostage drama s komickými prvky. V roli Keiko exceluje Masami Nagasawa, která i přes minimum prostor přesně vysekla svůj charakter. Asi trochu nadsazuji, ale film umí po celou dobu zajmout, nepoleví z napětí, Gaku Hamada v jedné z hlavních rolí je jistota sama.

    • 20.12.2017  22:01
    Beullaek (TV seriál) (2017)
    ****

    Hong-seon Kim dostal po povedené a sledované sérii Voice znovu důvěru OCN a tentokrát se utrhl z řetězu s nápady a ukázal, že umí natočit kriminálku jinak, než všichni ostatní korejští tvůrci a stejně přitom využít některé typické motivy. Po celou dobu seriálu vyšetřování minulosti umí stále překvapovat(mě, člověka, co toho viděl fakt dost). Vytvořil si svoje vlastní fikční univerzum, kdy detektiv Han Moo-Gang (Song Seung-heon) musí náhle plnit roli smrťáka, a využít přitom magické oči Kang Ha-Ram (Go Ara), která neustále trpí tím, když vidí, jakou smrtí mohou ostatní lidé skončit... Velmi neobvyklý seriál v tom, že jde o detektivku s prvky nadpřirozena, díla mají běžně 70-80 minut a přitom vůbec nenudí. Je to seriál bourající předsudky, jak se musí detektivka točit (romantická linka na minimum v rámci korejských poměrů). Jde to i jinak, s výbornými pop-kulturními vtípky, klackovitým humorem a hlavně, obsazení hraje famózně. Vždy jsem si myslel, že Song Seung-heon si málo vybírá složitější role, ale on sakra umí, a je škoda, že ho tvůrci častěji nevybírají na náročnější věci. Jeho charakter je nesnesitelně cool (na stupnici 1-10, 11,5), tak klackovitý, drzý, odvážný, zároveň, ale někdy depresivní, skleslý s širokou paletou emocí. Go Ara má sice jen menší roli přihrávačky, ale vysekla dobře svůj tragický charakter dívky žijící v rozervanosti pod tíhou volby koho zachránit. Navíc tady show pro sebe místy urval univerzál Kim won-Hae jako detektiv Na Gwang-Gyun přezdívaný šílený pes (bičinge:) Korejci opět ukázali, že umí dělat seriály i jinak, to že divácky utržil jen 2-2,5% sledovanosti, je pro Evropana ta nejlepší pozvánka pro k podívání. Nicméně náročný seriál, kdy se připravte na to, že je zdravé si dávat denně díl, maximálně dva, ono je to fakt těžší na pozornost a jinde, než zbytek seriálů. Takže si to shrňme atmosferický OST, silný scénář, herecké výkony, dobré souboje, neklišovitý konec, kopa památných momentů (aneb jak se dá využít lopata), navíc doporučuji sledovat nepovedené záběry po konci posledního dílu. Pro letošní rok je top pořadí v korejských seriálech zatím jasné 1) The Package, 2)Voice, 3)Strong Woman Do Bong Soon, a na stejné místo bych přiradil i Black, minimálně 4,5 hvězdy, níže jsou pak seriály jako Chicago Typewriter, While Were You Sleeping, Tomorrow with You.

    • 6.11.2017  21:37
    A Gentleman (2017)
    ****

    V kontextu toho, co jsem z Indie viděl loni a letos si tento snímek zaslouží rozhodně 4 hvězdy. Co na tom, že si půjčuje z námětů jako https://www.csfd.cz/film/20665-big-hit/komentare/(pro mě klasika kterou musíte vidět) a https://www.csfd.cz/film/259790-zatim-spolu-zatim-zivi/komentare/ A Gentleman funguje jako perfektní oddechová akční komedie. Zatímco v hraní vážných rolí Sidharth Malhotra pro mě selhává a nehodí se na to (viz tragický snímek Baar Baar Dekho), tak jeho akční švihák Rishi/Garauv je sympatický, občas projevuje závany melancholie. Snímek bez problémů chodí mezi minulostí a současnotí, vše organicky propojuje. Tvůrci jsou navíc nad věci, takže si dovolí vtípky, nebo situace, které jsou někdy celkem nečekané. K tomu tady hraje nejžhavější herečka této dekády Jaqueline Fernandez. Akce i hudba více, než slušná, žádná přepálená romance, příliš naivní, nebo očekávané momenty, proplouvá to všemi klišé se ctí. Uvidíte bývalého speciálního agenta, který si chce dáchnout od minulosti, do toho přesvědčit ke sňatku ženu svého srdce, udělat dobrý dojem na její rodiče. Do toho všeho se samozřejmě vynořují staří známí, kteří mu nedají oddych. Perfektní vedlejší role a obsazení záporáků, zejména Darshan Kumar jako Yakub. Snímek, který není úplně indický a spíše se blíží západu, ale komu se líbil https://www.csfd.cz/film/365225-bang-bang/komentare/ bude spokojen i zde.

    • 22.10.2017  16:05

    Dokument, kde se i keltomani, nebo zájemci o historii mohou dozvědět něco podstatného a nového, nemluvě o těch, kteří dějepis viděli naposled na škole. Série je hodně centrovaná britským směrem, když jsou odtud tvůrci, ale budiž. Uvidíte zajímavé archeologické nálezy, teorie, zejména užitečné jsou rekonstrukce artefaktů, způsobů boje, vizuální stránka, hudba ok, ty hrané pasáže by ale stejně potřebovaly trochu větší rozpočet a přísnější dohled v garderobě i zbraních, nicméně, není to vůbec nudný nebo únavný dokument ve stylu mluvící hlava, právě naopak.

    • 11.9.2017  17:53

    Vždycky jsem měl za to, že z kultur starověku uměli nejvíce pařit Řekové a jejich přístup k životu, ke svobodě, smyslu existence, je ten nejvíce imponující. Ale tento dokument, Vám ukáže, že Egypťané za to uměli pořádně vzít a rozhodně si dopřávali, spousta zajímavých informací, neznámých a nových objevů, těším, co přijde v druhém dílu. Druhý díl spíše průměr a spíše otravná tendence posuzovat tehdejší chování ve válce, očima dnešní psychologie, mi přijde nepatřičné, vzhledem k tomu, co dělali později Asyřané, nebo i egyptští současníci jako Chetité (oslepili a zotročili zajatce, nutili je otáčet zařízením na drcení obilí místo dobytka atd.). Je to škoda, ale díky vynikajícímu prvnímu dílu odmítám dát za tři. Škoda, že nemám originální zvukové změní Alexander Siddig je vynikající, charismatický vypravěč.

    • 2.9.2017  22:54

    Jeden z mála prequelů, který má kvalitu svého předchůdce. Kapitán Shen Lian (Chen Chang) se namočí do případu menšího spiknutí proti císaři. Navíc ma zlikvidovat malířku Bei Zhai (Yang Mi), která leží v žaludku vrchnímu eunuchovi Wei. Můžete se těšit na solidní scénář, vyšetřování nenudí, postavy jsou výrazné, děj svižně odsýpá a souboje jsou přímo luxusní. Chen Chang má charisma a Yang Mi se svým herectvím příliš nezaostává. Pomyslnou třešničkou na dortu je OST Kenji Kawaie. Akční drama, které ve svém ranku nemá konkurenci, jsem zvědav, jaký film přinese režisér Yang Lu příště.

    • 21.8.2017  18:27
    Guo Nian Hao (2016)
    ****

    Starý, vysloužilý učitel chemie Lee, čeká návštěvu svojí dcery a vnučky, odmítá se hnout za zbytkem rodiny do Pekingu, protože jeho rozlehlý dům je přece historická památka z doby dynastie Qing (no nekupte to). Doba nového roku (pro Číňany únor) je tady a tak starý pán může očekávat spoustu nečekané zábavy a překvapení... To co se ze začátku tváří jako novoroční trhlá komedie se svéráznými postavami postupně vykrystalizuje v poměrně zajímavý trojgenerační střet, na kterém divák vidí současné sociální tenze čínské společnosti a problémy jednotlivých generací. Péče o staré rodiče, jistota zaměstnání ve středním a starším věku, nejistota mladých lidí, jimž budoucnost už ani dobrá zahraniční univerzita nemusí zaručit. Vydržte sledovat až do konce, nový rok Vám popřejí celebrity z Tchaj-wanu i pevninské Číny. Budu ji muset doplnit do herců, ale ve filmu si výrazný díl ukousla kazachstánská herečka Reyizha Alimjan (známá jako Little Cecilia Cheung), jako vnučka Zhu Li a jejího krasavce, přítele hráje tchaj-wanská star Aaron Yan, kterého jsem nemohl poznat, má normální účes, barvu vlasů a hned vypadá jako člověk... Film rozhodně není pro začátečníky, je to směr novoroční komedie a sociální drama v jednom,velmi zajímavé a působivé. Na čtyři hvězdy kousek chybí, tři a půl však mohu dát a rozhodně půjde do sbírky. Nakonec svůj názor měním, přece jen si to čtyři hvězdy zaslouží.

    • 1.8.2017  19:48

    Námětem jednoduchá akční blbinka, kterou pozvedává z 3,5 hvězdy na 4 nejen výkon hlavního představitele, Hyeon Bin jako severokorejský detektiv je fakt sekáč, má charisma a černá sáčka s odznakem KLDR určitě teď v prodeji letí. Nesmlouvavý, drsný hrdina Im Chul Ryung, který nešetří ani sebe, Hyeon Bin mě překvapil, jak přirozeně akční roli zvládl jako zkušený mazák a nikoliv jako začínající akční hrdina. Navíc má k ruce sympaticky neschopného detektiva, kterého hraje Yoo Hae Jin. Dostanete nejen akci, ale i porci humoru, geniální roličku tady dostala Yoona, která hraje švagrovou Kang Jin Taeho, okamžitě se do severekorejského geroje zabouchne, její počínání je fakt k popukání. Ale pozor tenhle film pozvedává na úroveň čtyř hvězd i občas perfektní a trefné dialogy, kdy míří kritika do jihokorejských a nejen severokorejských vod! Velmi uvědomělý, hravý a propracovaný snímek, tvůrci si s tím dali hračičkovskou práci. Pro ostatní to bude asi jen obyčejný akčňák, ale pro lidi trochu znalé tamních reálií by to mohl být majstrštych roku. Ostatně film taky zvlácoval místní žebříčky návštěvnosti, přejel své soupeře. Perfektní hudba a kamera samozřejmostí...

    • 26.7.2017  22:23
    Ji Yi Da Shi (2017)
    ****

    Leste Chen se pustil po komediálním žánru opět do světa velkého filmu, kde se pokouší posunout hranice myšlení a invence v rámci čínského prostoru. Jak moc se mu to zase podařilo se můžete přesvědčit sami v jeho nové lehce mysteriózní scifi detektivce s atmosférou thrilleru. Přináší na scénu námět, kdy si slavný spisovatel Jiang Feng (Huang Bo) nechá odstranit těsně před rozvodem vzpomínky na svoji ženu Zhang Daichen (Xiu Jinglei), která ho však žádá, aby se pro své vzpomínky ještě jednou vrátil. Ale nic nejde jak má, došlo k záměně vzpomínek se sériovým vrahem žen, které jsou oběti domácího násilí. Linie vyšetřování jsou velmi spletité a těžko se v tom asi budou někteří orientovat, ale nebojte dočkáte se rozuzlení. Film má někdy až mrazivou atmosféru, černobílé vzpomínkové, snové pasáže jsou naprosto uhrančivé, minimum hudby, vymazlený zvuk. Perfektní herecké výkony, zejména Huang Bo, který se musel vydat ze všech sil do své dvojrole. Xu Jinglei je hlavní charakter, sekunduje jí Jang C-šan. film Vás prostě nejen umí překvapit, zabavit, ale naprosto uhranout. Za mě čtyři a půl, třeba při repríze nadělím 5. Film působí jako zjevené na čínském trhu, kde publikum převážně preferuje západní akční spektály, nebo domácí historické produkce, přesto si na sebe slučně vydělal. Mimochodem vyčkejte titulků, vynikající ending song ve stylu Bondovek.

1 5 6 7 8 9 10 11 22 32 42