Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Romantický

Recenze (1 562)

plakát

Manhunt (2017) 

John Woo má k dispozici peníze a lidi na které si ukáže, ale už nedokáže vybudovat tak intenzivní atmosféru a napětí jak se na heroic bloodshed sluší a patří. Sympatický akční film, rejža ještě pořád umí, potěší nostalgickými odkazy na svoji tvorbu a některými typickými ingrediencemi. Ale postavy často nemají možnost něco předvést, než šablonovité typy hrdinů. Všichni herci určitě dělali, co mohli, ale do zamýšleného výsledku krále akčních filmů má snímek daleko. Působí divně snaha, aby postavy mluvili anglicky někdy, jindy svým jazykem. Zápletka první poloviny filmu fajn, nespravedlivě obviněný právník na útěku, pak se to zvrhává do béček devadesátých let, tajná laboratoř, super látka, která dělá z člověka monstrum, to vážně nešlo vymyslet nic lepšího? Řemeslně vše v pořádku včetně kamery, choreografie, vynikající hudba Taró Iwaširo. Ale žánr heroic bloodshed, který měl zlaté časy v 80.letech, dokázal existovat v 90. letech a sporadicky se objevoval po roce 2000 je nyní v zásadě mrtvý. Ringo Lam je nyní někde jinde, akční filmy Dante Lama se do toho žánru úplně napasovat nedají, proto doporučuji nejen staré filmy, ale věci, které se dávným časům blíží jako The Game Changer nebo Extraordinary Mission, byť, kde že dávné časy jsou. Přesto doufám, že John Woo nám ještě nějaký ikonický snímek natočí, tahle pocta japonskému originálu se úplně nevydařila.

plakát

Mu ji zhe (2017) 

Prohnilí, proti prohnilým a zapoměntlivým! Novinář Wang Yi-Chi (Kaiser Chuang) po neplánované pauze v práci začne v okolí Taipeie a samotné metropoli pátrat po příčině dávné autonehody, kde byl sám svědkem. Pokouší se přitom pár lidí zachránit, včetně sebe, ať jsou známí, nebo neznámí, no jak to celkově dopadne si musíte shlédnout sami. Film, který při sledování hlavní linie dovede několikrát retrospektivně překvapit a celou situaci otočit. Nečekejte žádnou zběsilou akci, pomalé budování napětí, precizní prokreslení charakterů, vysvětlení jejich motivace, pohlcující atmosféra nic nekulhá, závěr poněkud nejasný a pro mnohé jiště rozpačitý nejen po morální stránce. Přesto jeden z nej filmů loňského roku, výborné herecké výkony hlavního představitele a jeho kolegyně Maggie (Tiffany Hsu) i těch dalších ve vedlejších rolích.

plakát

Na pokraji šílenství (2017) 

HK film ještě není mrtvý, a můžeme čekat vysoké vlny! Debutují režisér Jonathan Li byl asistent režie u celé řady důležitých snímků (http://hkmdb.com/db/people/view.mhtml?id=18092&display_set=eng jako Daisy, Initial D, Lost In Time, Missing aj.) koukal po prsty nejlepších současných tvůrců. Rozhodně se dost přiučil. Film The Brink přináší svěží akční kriminálku HK střihu, pevně zakotvenou v lokálním prostředí místních rybářů a trhů. Jednoduchý, ale úderný příběh, má zajímavé charaktery, příběh nikdy nenutí a obsazena jsou esa z pevniny i Hong Kongu. V hlavní roli stoupající akční hvězda Max Zhang (a to před lety dělal jen kaskadéra a miniroličky, nyní patří mezi elitu, mimochodem manžel Ady Choi). Dále je zde jeho pyrotechnická pomocnice Janice Man, z Hong Kongu menší roličku Gordon Lam a hlavní roli vynikající Shawn Yue, jeho málomluvný a drsný charakter, je perfektně zahraný, nebezpečí z něj čiší a testosteron přímo kape. Vynikající hudební stopa, dynamická kamera, perfektní technické zpracování obecně. Konfrontace hlavních hrdinů přináší pořádný adrenalin a napětí. Film nikdy nenudí a když si odmyslím tu podivnou linku, kde není nikdy vysvětleno, jak Sai Gau k těhotné středoškolačce přišel, tak si v zásadě není na co stěžovat. Film má typické prvky zlatých časů hk akční školy, ale je zároveň vidět, že se podřizuje cenzurním morésům z pevniny. Nezbytný japonský záporák,překvapivě odpor proti potratům, a očekáváné vyústění jednání hlavního hrdiny, kdy Sai Gau v žádném případě nechce nechat zlo nepotrestáno, ačkoliv se o něj také přičinil. Přes všechny tyto kompromisy představuje The Brink úspěšnou cestu pro místní tvůrce jak udělat nabitý akčňák s lokální tváří a uspět s tím na pevnině. Můžeme si však klást otázku, zda by nám zajímavější děj a charaktery nepřinesla naprostá svoboda tvůrců, autocenzura nepříjemně ovlivňuje, omezuje jejich invenci, míra neočekávanosti a překvapivosti, je tak pro diváka automaticky snížena tím, že se musí vyhovět cenzorním nařízením a představám z pevninské Číny. A tak nemůže být divák v očekávání, jak kdo dopadne, atd. The Brink je přesto film zasluhující reprízu, patří spolehlivě s par jinými snímky mezi to nejlepší posledních dvou dekád HK akčního filmu/thrilleru. Má to stejnou kvalitu a sílu jako Fire of Conscience, Firestorm, The Wild City aj.

plakát

Nappeun nyeoseokdeul - Akeui dosi (2017) (série) 

Druhá sezóna dorazila až po třech letech, přitom z původního seriálu zde nezbyl ani jeden hrdina. Zbyl akorát původní scénarista. Takže se vlastně nedá mluvit ani o pokračování. Celá série s tou první nijak nesouvisí a nemusí ji tedy před tímto vidět. Zbyla jen původní idea, tedy že na zločince si policie musí přibrat taky nějaké ty kriminálníky, aby držela krok. Státní zástupce Woo Je-Moon (Park Joong-Hoon) musí v městě Seowon nastolit pořádek, a to nepůjde, dokud se nezbaví zločineckého syndikátu Hyunseung , jehož ředitel Jo Young-Kook (Kim Hong-Fa) se neštítí ničeho a za fasádou legálního byznysu dělá vše, drogy, hazard, prostituce, praní peněz, tunelování státního rozpočtu atd. Proto Je-Moon přibere do týmu pomocníky - Heo Il-Hoo (Joo Jin-Mo), bývalý gangster, detektiva závisláka Jang Sung-Cheol (Yang Ik-June), nového státního zástupce, který prchá ze strachu před zločinci a sám přede sebou, No Jin-Pyeong (Kim Moo-Yul) a posledním do party Han Gang-Joo (Ji Soo), další bývalý člen gangu. Začátek má hodně ostrý nástup, město je plné zločinu korupce, nejasných mocenských stran uvnitř policie i státního zastupitelství. Každý hrdina má nějakou svoji minulost. Seriál ukazuje zpočátku zločin jako dokonale fungující systém (něco jako Špína Baltimooru). Je prostě nelehké to nějak zarazit, protože je to strukturální problém na mnoha úrovních, zabásnutím pár lidí to vyřešit nepůjde. Stejně jako jednička je to hodně adrenalinová série o rvačkách, soubojích a konfrontaci. Ten mozek a jiná úroveň myšlení z toho v poslední třetině odejde. Charaktery jsou nahozeny jen základně, přesto bych neřekl že jsou odfláknuté, jsou prostě strohé. Kromě jednoho hlavního hrdiny, tam nikdo žádný růst nebo zvrat charakteru neprodělá. Přesto neobvyklý seriál má několik vrcholů a zdánlivých konců, aby se znova rozjel, nešetří svoje hlavní hrdiny a pozor spoiler, s některými se už neshledáte. Nicméně má to skvěle vygradovaný děj, atmosferický OST, kde jsou i nějaké povedené songy, z instrumentální části je nejvíce killer ten industriální motiv s basovkou... Drsná, špinavá kriminálka, která má velkou část děje i solidní mozek, nejen svaly. Tak jaká bude třetí série, ale hlavně kdy?

plakát

Okusama wa, toriacukai čúi (2017) (seriál) 

Do jedné luxusní rezidenční čtvrti se přistěhuje Isayma Nami (Ayase Haruka) bývalá agentka jednoho nejmenovaného státu. Manželský život ji začne po čase nudit, takže se rozhodne pomáhat svým kamarádkám a sousedkám. Výborně obsazený seriál Hidetoši Nišdžima jako dokonalý manžel, Rjóko Hirosue jako mladá manželka, která nechce být jen domácí puťka, ale žárlivý manžel profesor, ji prostě nechce pustit z domu do práce. Nejslabší článek seriálu je Honda Cubasa naivní, slabá depresivistka (už třetí seriál, kde ji vidím, je příšerná, snad založím sbírku, aby se vrátila k modelingu). Seriál má vtip, šarm, elengaci, říz, spád, je parádní zábavou, Ayase neumí hrát jen telata a nemehla, jen se podívejte:) Uvidíte akci, trochu současných (nejen japonských) problémů moderní společnosti, situace dobře známé všem sezdaným. Seriál je velmi umně emancipační aniž by sklouzával do křeče, trapné agitky, hrdinkám prostě fandíte. Jako když Pan a Paní Smithovi, potkaly Zoufalé manželky, boží, jsem nalomen na pět hvězd a doufám, v další sezónu!

plakát

Papírový dům (Netflix verze) (2017) (seriál) 

Netflix má vyloženě čich na nové, neokoukané věci a talentované tvůrce. La casa de papel představuje ultimátní partičku zlodějů, jejich plány se rozhodně nedrží při zemi, když chcete peníze musíte ke zdroji a mít plán, pro všechny případy. Kombinace hostage, heist movie a thrilleru, pravda některé věci nepůsobí scénaristicky úplně košer, ale většinou je dramatická stavba a twisty na jedničku. Z celé té party charakterů, je samozřejmě úchvatný mozek Profesor (Alvaro Morte), ale baví i další, Pedro Alonso jako sebestředný Berlín, který má velice zajímavý žebříček hodnot, a neváhá se věcem postavit čelem. Nejsympatičtější je jasně Ursula Corberó jako Tokio, která vás do příběhu zavede jako první. Nečekejte žádný děj ve stylu, co díl, nebo pár dílů jedna akce. Jde o velice rozsáhlé a komplikované plány, kdy nikdy nevíte, jaká komplikace potká partičku přemisťovačů hodnot. Některé postavy jen základně nahozeny, jiné se rozvijí, scénář má občas vtipné momenty, ale hlavně velmi kvalitní dialogy (španělština je nádherny jazyk smrt tomu, kdo nesleduje v originálním znění), perfektní OST, návykový úvodní song. Tato série je jako droga pořád do vás pumpuje napětí a cliffhanger se vyvrbí neomylně tak, že musíte na další díl, prostě nejde přestat. Zapomeňte, že při tomhle seriálu budete sledovat něco jiného, asi stejné jako byste kočce chtěli vnutit steril granule jako dezert místo šunky... Je otázka, kam nás vezme pátá série, co vlastně tvůrci plánují, protože podle mě by se mělo v nejlepším přestat, zvolený formát námětu nejde přece jen dojit do nekonečna. Přesto musím prohlásit, že jedna z nejdůležitějších sérií této dekády. Zajímavost, vždy když nadávám na remaky, na tenhle seriál jsem přišel díky, tomu, že při tvorbě svého každoročního přehledu asijské kinematografie vidím, že Korejci se chystají adaptovat tuhle sérii, to se asi hodně zasměju výsledku.

plakát

Pevnost (2017) 

Konečně historický válečný film, který není nedomrlý a slabý. Pevnost Namhan se stane útočištěm 13 000 vojáků a krále, kterému jde o život, přesto se jeho dvůr chová jako obvykle, jde si po krku, intrikuje, dělá jakoby nebyla venku přesila Mandžuů, a pozor možná přijde i chán! Výborný, atmosferický film, který nelítostně zobrazuje korejskou společnost, kdy šlechta okrádá zemi a ničí poddané, kteří žijí jako otroci a trpí. Král neví, zda čekat na záchranu vojskem, nebo se poklonit chánovi a všechny tím zachránit. Perfektní hudba, válečné scény, postupně rostoucí napětí a zoufalství na Vás přímo dýchá. Jeden z nejpovedenějších filmů roku 2017 v historickém ranku, syrový, bez patosu, věrný reáliím.

plakát

Podmořské Pompeje (2017) (TV film) 

Tedy řeknu Vám, že ten Nero byl solidní pařmen a Římani fakt uměli žít a dopřávat si, rybky, mořské plody, lázně, skupinové sporty bez rób, a tak podobně. Dokument nabízí fascinující archeologickou rekonstrukci Bají, jakých inženýrských, architektonických výšin Římané dosáhli, je to prostě na beton. Věřím, že takové informace ocení laici, i lidé trochu více zažranější do starověku.

plakát

Princess Agents (2017) (seriál) 

Vždycky zamrzí vidět sérii, která je většinu času normální a poslední čtvrtina je naprosto zmršená a zkazí dobrý dojem, který byl pracně vytvořen. 41 dílů hodně dobře, poté spíše hodně špatně. Kenny Lin jako Yuwen Yue (mimochodem v reálu byla jeho rodina klan Hunů, kteří byli postaveni proklatě vysoko, hned po císaři) šéf agentů státu Wei si cvičí k svojí obraně i potěše žabku se ztrátou paměti jménem Chu Qiao (Zhao Lying). Zcela překvapivě je ze začátku série harémovka, piklení, ale zároveň nabušené souboje, kdy je na oba hlavní představitele radost pohledět, záporák není debilní, ale zároveň ani nekonečně geniální a stále vepředu. Navíc žádný romantický balast spíše dobové zobrazení společnosti, její krutost, tedy minimum aristokracie, zbytek nevolníci a otroci v době tipuji 4.-5. stol. n.l. v Číně kdy se režimy střídaly, státy vznikaly a zanikaly, jak na běžícím páse do toho probíhaly vzpoury, inkurze nomádů atd. Hlavní dvojka se však k sobě dobře hodí i přes jen velmi lehce naznačenou romantickou linku. Prvních 12 dílů spíše studiový seriál, ale časem se vyrazí i do exteriérů, celkem slušné OST, kamera jak kdy, někdy vynalézavá, jindy jen standart, nasvícení, respektive přesvícení ovšem někdy na zabití a různé amatérské technické chyby by se tady najít daly. Děj se větví do souboje států Yanbei a Wei, kdy princ Yan Xun z Yanbei získá Chu Qiao na svoji stranu. Jenže pak náhle v době vojenského střetu začně scénaristická demence alá studio Sunrise, když řádí v pozdějších Gundamech. Vojáci Xiuli army jsou bití, jelikož nemají střelce, o pár kiláků dál náhle lučištníků plno, nebo ignorace, že hradby čínských měst sice mohou torzní stroje rozbít, ale zdi byly vyplněny hromadou suti nebo hlíny, takže vytvořit epický průlom, jak předvádějí tvůrci fakt nešlo... Ostatně, etnicky by ten seriál měl mít různá stepní etnika (jelikož celý sever ovládali dynastie stepních kmenů a někteří byli až z Íránu), ale v seriálů je to samý Han. Kostýmy jsou ta nejméně bijící složka, ale zbraněmi a jejich věrností době si také nejsem moc jistý ostatně můžete jako já studovat tady pro přiblížení doby https://www.amazon.com/Medieval-Chinese-Warfare-300-900-History/dp/0415239559 Čínští tvrůci tu historii dost flinkaj, nicméně to vše bych odpustil, kdyby vrchol a finále seriálu mělo nějako logiku, kauzalitu, vojenské zákonitosti. Navíc zcela do ztracena někam zmizela linka o tajném klanu zabijáků. Po postupném rozjedu, stupňování děje, mizí do ztracena snaha o "reálnost", otázka je, zda je to vinou literární předlohy nebo za to mohou scénaristé. Škoda, tak dobře rozjetá série a takové zklamání nakonec, držme palce, že nějaký seriál se letos z pevninské Číny povede, ještě mám pár tipů. Hlavním důvodem pro moje nízké hodnocení je to, že Číňané umí mnohem lépe(Nirvana In Fire, Three Kingdoms, Seven Swordsmen, Princess Weiyoung atd.) Navíc vedlejší postavy byly většinou celkem dost nudné a ploché, část minutáže jsem prostě skipoval, drobné prohřešky se stávaly, čím dál většími. Pokud jste viděli, aspoň několik sérií z Číny (pevniny nikoliv Taiwanu, HK), tak fakt musíte uznat, že jsou lepší, žal bohu v Číně se to líbí a na Youtube to sledovalo ze zahraničí několik desítek miliónů divákl, jen zlému, zapšklému Vavčovi se to nelíbilo. V tom je asi jediný smysl recenzí a kritik, že si pamatujeme, něco více, než páteční oběd a podle toho hodnotíme, protože ve srovnání se současnými tituly i těmi dekádu a více zpátky, tohle špička není. Kdo nikdy nic historického, čínského neviděl, tři hvězdy určitě dá, nebo více. Btw nevadí mi alternativní fikce historická, je mi jasné, že Yanbei neexistuje, protože je to kdesi v horách na jihu podle mapy, nebo druhé místo dost ve středu severní Číny, nicméně, kostýmy, zbraně mohly být historické více, ty meče hlavní dvojice vypadají jak tibetské http://janpospisil.blogspot.cz/2014/09/bizarro-brothers-from-another-sword.html

plakát

Psací stroj z Chicaga (2017) (seriál) 

Yoo Ah-In jako úspěšný spisovatel Han Se Ju při svém turné narazí v Chicagu na podivný korejský psací stroj, který si žádá jeho přítomnost a při kontaktu s ním se náhle ocitá v 30.letech v Koreji, kde vidí svůj minulý život. Bohužel jeho úspěchy nejsou bez mráčku, pochází z komplikované rodiny, kde může čekat jen to nejhorší od nevlastní matky i bratra. Navíc má tvůrčí krizi. Náhodou potká dívku Jeon Seol (Im Soo-jeong), která se prohlašuje za jeho první fanynku, ale řada náhod a okolností ho vede k tomu, aby se jí vyhýbal, považuje ji za nebezpečnou... Plac na příběh a typ seriálu, který jste ještě neviděli je nastaven velmi slibně. Začátek Vás prostě vtáhne, křížení časových rovin, kdy se hlavní hrdina pokouší zjistit, co se dělo v minulosti, je vcelku originální a nutí Vás jet díl za dílem. Pobaví popkulturní vtípky na Stephena Kinga, Eugena O'Neilla. Prvních 5 dílů nátřesk, poté několik dílů menší zpomalení, a po díle 12 spěje seriál neomylně ke svému rozuzlení. Linie moderního příběhu bohužel není tak zajímavá, jako stará Korea, navíc mě tak úplně neseděl až příliš naivní humor a romantická linka, prostě to nebylo ono. Bylo to jako sledovat dva zápasníky, těžká váha (30.léta), dával často těžce na frak lehké váze (21.století). Seriál jakoby kulhal na jednu nohu. Jenže dávat tři hvězdy by byl zločin, 3,5 hvězdy nestačí. Ten seriál je prostě jiný, než všechny, které se tématem odboje zabývaly, má skvělé kostýmy, výpravu, atmosféru, herce, Yoo Ah-In je tak charismatický, sexy a oduševnělý jako spisovatel z 30.let, ženy musely šílet, ještě nikdy jsem neviděl nikoho kdo by se tak na roli inteligentního a charismatického spisovatele hodil. Výtvarná stránka, kamera, dialogy, vynikající OST, to vše mě nutí nad občasnými nedokonalostmi (a někdy možná až příliš silnými emocemi) mávnout rukou a se slzou v oku dát za čtyři hvězdy. Uvidím, zda při repríze dospěji k jinému názoru. Divácky seriál v Koreji příliš neuspěl 2-4%, ale v zahraničí se asi bude hodně líbit, dal by se dlouho rozebírat a narazil jsem i na odvážné názory, že svým způsobem je to Art mezi seriály. Jestli chcete něco složitějšího, neobvyklého, a přitom korejsky bolestivého, zkuste to.