Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Romantický

Recenze (1 562)

plakát

Song of the Assassins (2022) 

Fikční svět strarověké Číny (podle románu), kde jsou státy jako Jižní Pagoda, nebo Východní Moruše, představuje nelítostnou mocenskou hru aristokratů, kteří hledají mapu velkého pokladu. Různá společenství nájemných zabijáků plní úkoly svých aristokratických pánů. Qi Jun Yuan (William Feng) není výjimkou, pochází z údolí Lihen, a má svoje vzpomínky a důvody, proč se nebezpečného hledání účastnit. Jak už to tak obvykle bývá, zaplete se náš hrdina do spiknutí, soupeření s dalšími frakcemi, i do konfliktu se svým mistrem. Film je rozhodně zajímavý a musíte dávat zatraceně pozor na to, co se děje, co postavy naznačují a říkají, kompletovat si střípky děje, nebo budete zmatení jako včely po zimě... Fikční Čína v hávu wuxia spektálů nevypadala nikdy lépe, zbraně, souboje, kostýmy, ale také postavy jsou velmi povedené. Famózní OST, které složil Henry Lai, snímek není pouze sled atrakcí, ale máte zde velmi sofistikovaný příběh, děj. Jsou zde vynikající herci nejen Williiam Feng, ale i staří známí jako Hu Jun, Jack Kao, nejlepší je ovšem pro mě neznámá Gina Jin v hlavní roli (1,70 m vysoká žabka, která hrát umí a má charisma). Za mě 4,5*, chci reprízu ve vyšší technické kvalitě (zejména zvuk), Daniel Lee znovu potvrdil svoji pozici elitního režiséra. Původně se měl dělat i seriál, kde byla v hlavní roli Qu Jing Jing, mandarínsky mluvící, nevíte co se s projektem stalo? Ještě měsíc, dva zpátky byl dostupný v databázi záznam, plakát, trailer, galerie, a měl to také režírovat Daniel Lee.

plakát

Hansan: yongeui chulhyeon (2022) 

Námořní bitva u ostrůvku Hansan ukazuje válku na moři v celé její kráse. Korejský admirál Yi Sun-sin měl bandu hádajících se a často nespolehlivých podřízených, jeho námořní základně hrozilo zničení, nepřítel měl přesilu, přesto dokázal vymyslet plán jak Japonce porazit. Epický snímek s mohutnou výpravou, perfektně propracovanou námořní bitvou. Film se snaží hodně ukázat reálie nestojí na hereckém obsazení (byť pár herců vyniká, tak vidím spíše minimalistické neokázalé herectví), ale spíše na vtáhnutí do děje, atmosféře. Akceptujte pomalejší tempo a piklení, které se odehrává na začátku, vše má své místo, perfektní vizuální zpracování. Film skutečně reálně vykresluje dobové vojenství, myšlení, Japonci zde nejsou představeni jako neschopní idioti, ale jako přemýšlivý, trpělivý, ale také rychlý a smrtící protivník. Mistrná šachová partie na zemi i na moři, velkofilm, který má minimum patosu, ale velkou dávku napětí a dramatu, nejen akce.

plakát

The Fallen Bridge (2022) 

Sandra Ma pátrá po svém otci, který zemřel před mnoha lety, bude muset vypátrat mnohá šokující zjištění, aby poznala svoji minulost, současnost. Aniž to tuší žije ve vražedné, byť milosrdné lži... Čínský snímek ukazující korupci, která ničí jedno místní město a několik rodin zapletených do skandálu padlého mostu. Slibné téma, solidní obsazení kazí fakt, že film je má až moc expresivní a hysterické postavy, trocha reálnosti by filmu slušela více. U domácího publika film rezonuje, patří mezi 10 nejnavštěvovanějších. Technicky to působí někdy až příliš reálně, jako takový ten styl kamery z 90.let, kdy se čínští tvůrci vymezovali proti perfekcionismu předchozí generace (Yimou Zhang, Kaige Chen a další). Film ukazuje tvrdou a nelítostnou realitu pro některé pracující v čínských velkoměstech, kde je čeká bezútěšná existence, mizerné bydlení i práce. Přesto snímek, který hodně vypovídá o čínské současnosti, společnosti.

plakát

Passage of My Youth (2021) 

Zhang Zifeng v roli šprtky Jiang He, která hltá inteligentního bishíkovského spolužáka, udělá pro něj všechno, včetně přesunu do Londýna. Svého dětského kamaráda Gu Xin Lie, moc nemusí, protože nepatří zrovna k nejchytřejším a není cool. Nevinná školní romance s cestováním se bohužel začne zvrhávat až Londýně, kde veškeré napětí mezi postavami nevyplývá z jejich charakterů nebo akcí, jak by se mohlo, ale z pouhé absence scénáristické invence (nebo spíše demence). Postavy jsou prostě často v nedorozumění, protože spolu nemluví (u mýdlové opery bych to dovedl provinile odpustit), ale tady jsme přece jen v žánru filmu pro náctileté, který zvládl značnou část minutáž s lehkostí a náznaky realismu i zábavy a pak sklouzl do nesnesitelnosti po první půlce. Prostě tvůrci chtěli udělat idol fluff, myslím že se jim to podle diváckého úspěchu povedlo, máte tam všechny myslitelné tropy, popelka, chudý vs. bohatý, nedorozumění, smrtelná tragédie. Nevylučuji, že si to řada z vás užije, protože první polovina filmu je velmi dobrá, vizuální zpracování povedené a na herce je radost pohledět. Mně se prostě nelíbil vývoj scénáře a postav, i stejné vyústění děje šlo pojmout nějak inteligentněji a nedělat z postav ignoranty, nekomunikující dementy...

plakát

Honja saneun salamdeul (2021) 

Sympatický filmík, který ukazuje, že žít v Koreji je peklo (ostatně sami Korejci, zejména mladí, mají sousloví Peklo Korea). Snímek ukazuje proč, korporátní mašinérie, likvidace vlastní osobnosti i zdraví, za cenu ztráty mezilidských, rodinných vztahů, autentičnosti bytí. Člověk se prostě pohybuje jako krysík v kolečku a nejde z toho ven... Hlavní hrdina Yu Jina (Gong Seung Yeon) vidí a slyší divné věci, pokouší se z toho prokleteného kolotoče dostat. Zdánlivě pomalý a uspávací film se vyvine v meditativní snímek s filosofickým přesahem, zajímavými momenty. Tempo a spád příběhu je někdy až příliš pomalé, ne-li vyloženě nudné. Navíc kromě hlavní herečky tady není žádný výrazný charakter.

plakát

Sardar Udham (2021) 

Režisér si vzal na paškál život zapáleného socialisty - Udham Singh, který se chce pomstít za masakr z roku 1919, který se odehrál ve městě Amritsar, zodpovědný za něj byl plukovník  Michael O'Dwyer. Film retrospektivně vybírá různé pasáže ze života hrdiny, který je prakticky na vše sám, ale přesto trvá na dokončení svého úkolu, i když zblízka pozná svého nepřítele. Velmi dlouhý a náročný film na pozornost, musel bych si dohledat historické pozadí události, a znát podrobněji historii, abych mohl posoudit, jak moc je snímek historický. Další kapitola historie Indie, kterou neznáme a Velkou Británii nevidíme pohledem, odhalující její podstatu. Británie vždy byla exploatační impérium, které nastolilo, udržovalo policejní, vojenský režim, nicméně politicky i ekonomicky se dávno začalo vše drolit, i kdyby nepřišla 2.sv.

plakát

Upcoming Summer (2021) 

Mladá a talentovaná čínská herečka Zhang Zi Feng hraje postavu středoškolačky Chen Chen, která neodmaturovala a musí opakovat ročník, proč se tak stalo u premiantky je záhadou. Leo Wu hraje flákače Zheng Yu Xing, který je Tiktoková hvězda a miláček dívčí části školy. Je to velmi nepravděpodobný pár idol vs šprt, jak se ale ukáže oba mají mnoho společného (podivné rodiče). Děj nemá smysl spoilerovat, mohu se omezit na konstatování, že tchaj-wanský mistr režie Leste Chen natočil velmi zajímavý coming of age story, který se liší od svých souputníků a je v mnoha chvílích reálný, jímavý takovým tím dospělým způsobem, nejen na oko. Vím, že to od metalisty a příznivce symfonické hudby zní divně, ale OST je fajn, a to říká někdo, komu je taneční hudba ukradená a pop zná z donucení (dávno jsem říkal spolužákovi, ať složí pár cajdáků pro Coldplay a zajistí tím sebe a ještě svoje (pra)vnoučata, když to vyjde, ale on holt trvá na filmové hudbě...) Hlavní dvojka k sobě pasuje, Leo Wu hlavní hvězdě (která hraje od dětství) stačí, je totiž sám jednička pekingské filmové akademie z roku 2018. Uvidíte hořkosladký, občas humorně laděný, ale vážný příběh teen hrdinů, co hledají sebevyjádření a vlastní sny. Navíc hongkongský kameraman Charlie Lam se postaral o krásné barvy a záběry, co více by jste chtěli.

plakát

Wu-chaj (2020) 

Film působí jako kritika "kapitalistického" systému, morálky, který dávno v komunistické Číně zakořenil.  Yang Hua (Xuan Huang) se touží prosadit ve velkém, jenže jeho obří investice do dinosauřího parku je generální průšvih. Dluží peníze, jeho žena (Jang C'Šang) pochází z vyšší sociální vrstvy a snaží se svého problémového partnera podpořit navzdory trvalé animozitě rodičů vůči němu. Sledujeme totální rozpad charakteru Yang Hua dopadá tvrdě a neodvratně na dno... Sociální realismus mě normálně baví, ale film mě nedokázal nějak více zaujmout, nabízí pouze kritiku chování, myšlení, ale žádné východisko. Docela depresivní výpověď o životě v mongolské provincii, cenzura občas pouští zajímavé věci...

plakát

Invisible (2022) (seriál) 

Hned od začátku nápaditý seriál, kdy chce s policií spolupracovat eso zločinu, které různé činy organizuje, Kiriko (Šibasaki Kó). Jako podmínku má, že jí bude asistovat Šimura Takafumi (Issei Takahaši). Detektivní pátraní po esech zločinu, které nejsou v žádných databázích jsou nápaditá, napínavá, Šimura je od rány, Kiriko subtilní, chytrá, rozhodně k sobě ty rozdílné charaktery pasují, hudba fajn, akce ok. Jenže pak se od sedmého dílu objeví nový záporák, který mi tam absolutně nepasuje (jak herec, tak příběhová linka), kvalita jde prudce dolů. Místo nápadů a propracovaného scénáře nastupuje klišé, hloupá silová řešení, které rozhodně nejsou cool. Dotrpěl jsem to nějak do konce včetně závěrečného dílu, který se snažil trochu narovnat předchozí úpadek. Zbožňuji oba hlavní herce, tak si seriál do archivu nechám a podívám se znovu na https://www.csfd.cz/film/472762-quartet/recenze/ protože Issei nemá nějak šťastnou ruku na seriály.

plakát

Rozluštěné poklady - Podmořské Stonehenge (2021) (epizoda) 

Zajímavý pokus odhalit původ megalitických staveb, vědci odhalili úžasné izraelské naleziště z doby neolitu, kde obyvatelé oproti jiným komunitám prvotních zemědělců prosperovali a úspěšně se protloukali životem. Uvidíte rekonstrukci života tehdejších obyvatel, jejich dietu, souboj s životním prostředím. Velmi podnětný dokument, který ukazuje, že na tehdejší dobu a podmínky lidé žili zdravě a měli věk dožití nad 60 let.