Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Krimi
  • Horor

Recenze (654)

plakát

To se vysvětlí, soudruzi! (2024) (seriál) 

K seriálu se přistupuje obtížně. Případy s tváří vážně jako z pera Akt X, ale figurky, které v něm hrají jsou spíš nevtipnou a divnou karikaturou. O historickou sondu do socialismu taky nejde, na to jsou postavy opět psány zvláštně a někteří herci je mají problém zahrát uvěřitelně. Komedie to taky vyloženě není, vtipné scény drhnou a skřípají.  Spojovací linka nefunguje a marně pomrkává v touze po další sérii. Jednotlivé případy jsou všechno, jen ne mysteriosní. Celkově to končí u takového rozpačitého průměru s tím, že podruhé to opravdu sledovat nemusím.

plakát

Eliška a Damián (2023) (seriál) odpad!

Tak to se hodně nepovedlo. Mohl to být aspoň průměrný seriál, ale: 1) Tragický scénář, který z cestování v čase udělal skákání tam a zpět bez řádu a logiky, navíc s přibývajícími díly působil otravně 2) Masivní reklama před celým seriálem spoustu lidí spíš odradila a ty ostatní čekali výpravný historický seriál a dostali kulisový odpad. Jediným pozitivem byla zajímavá píseň Jedna vteřina, která však nebyla dost dobře využita (spolu s jinými hudebními motivy)  3) Ani jeden z klíčových hrdinů neumí moc hrát a nějak mezi nimi nejiskří ani potřebná chemie 4) Dialogy a některé zápletky jsou jako z hodně špatné parodie, vše podkopává i vypravěč (to snad ne, to si někdo myslí, že je divák tupec, že to sám nepochopí!?!) 5) Sledovanost nezachrání ani kdyby tam rozpoutali krvavý masakr, celé se to stočilo ve vtipnou parodii nebo tam hlavní hrdinové měli spolu reálný nesimulovaný sex s explicitními záběry

plakát

Policie Hvar (2024) (seriál) 

Když dvě konkurenční televize natočí podobný seriál (polici vyšetřující zločiny v zahraničí), srovnání se přímo nabízí. Nova a její Policie Hvar z toho vychází o mnoho lépe než Prima a její "Jadran". Štáfek už policistu hrál, takže má zkušenosti a nevypadá při vyšetřování jako "jelito" (což se bohužel nedá říci o jeho dvou kolezích, jeden "svůdník", druhý přesný opak). Hereckou partii naštěstí zachraňuje Ferencová, velice sympatická a moc hezká herečka. Je jasné, že si se Štáfkem nebudou úplně lhostejní a jejich špičkování chvilkami (bohužel jen chvilkami, dát si s tím práci  a bylo by to dokonalé) připomíná seriál Dempsey a Makepeaceová. Na rozdíl od Jadranu se tu řeší vraždy (takže pro diváka atraktivnější, rád odpustí 100% vyřešení případů). Jenže když není na plátně Ferencová nebo se nepátrá, scénář velí humor, což často nefunguje a někteří herci působí víc než křečovitě (např. Vilma Cibulková, trochu zbytečná postava) nebo se nepočítá s inteligencí diváka (v Chorvatsku se vyšetřuje, ale rodný jazyk skoro neuslyšíte, všechny důležité postavy budou mluvit česky či slovensky, pachatelem je zase Čech nebo Slovák, rýsují nám tam nějaké "milostné" vztahy, ale nemají dost odvahy alespoň jeden dotáhnout do konce). Škoda chyb, mohlo to být víc než průměr.

plakát

Malá velká liga (2023) (seriál) 

Seriály o tom, jak trochu zvláštní trenér dostane trochu zvláštní mužstvo a společně najdou cestu k úspěchu bylo už natočeno dost. Tento pokus se nepovedl. Děti nejsou moc zajímavé a díky krátkým epizodám si je všechny divák ani pořádně nezapamatuje jménem. Trenér Růžička je taky ukázkový stereotyp. Marek Němec to má těžké, takového "půlmozka" zahrát, to dá práci. Mluví sprostě, myslí jen na sebe a fotbal, pije (a to má intoleranci na alkohol, takže scénáristům připadá asi vtipné, že je pak úplně na kaši), tréninky jsou dost svérázné a uhání ho jeho bývalá žena. Je to dost slabé a podprůměrné, Primo, Primo, tvé seriály se ti nějak nedaří.

plakát

Na vlnách Jadranu (2023) (seriál) 

Tak seriál Pod hladinou si našel své fanoušky. Policista a potápěč v podání Matěje Hádka se opět vrací. Jenže romantická linka s pohlednou Alicí (Nováková) se nekoná, při službě v zahraničí zemřela a on to zarputile vyšetřuje, přitom stíhá i další případy a zaškolování nového kolegy. Jenže právě nové případy jsou nudná vata, vypadá to, že za vše špatné mohou jen čeští turisté, jiné národnosti asi vlastní policii ani nepotřebují. Spojovací linka se smrtí Alice je otravná a nepodstatná. Některé postavy (Šišková, Kramár) strašně přehrávají. Linka se Sandevou je taky trapná. Dost zbytečné dílo, které nedokázalo vytěžit z původního seriálu skoro nic.

plakát

Pod hladinou (2023) (seriál) 

Tak takový průměr na večerní oddech. Otázka kdo bude nakonec se sličnou Alicí (Nováková) - kolega (Adamczyk) nebo bývalý partner (Hádek), je možná zajímavější než některé případy, na druhou stranu ukazuje práci policejních potápěčů.

plakát

Paddington 2 (2017) 

Kdo má rád Hugh Granta, klidně si může přidat pátou hvězdu, ten opravdu exceluje. Jinak dvojka nemá špatný děj, humor je podobný jedničce, rodina se umí za Paddingtona postavit. Příjemné čtyři hvězdy.

plakát

Zakletá jeskyně (2022) 

Zajímavá pohádka s nádechem fantasy o dvou bratrech, kteří musí projít přeměnou, aby pochopili, co znamená být pravý král. K tomu jim pomohou dvě sestry a společný nepřítel, zlá macecha, královna, toužící po diamantech v tajemné jeskyni.

plakát

Tři zlaté dukáty (2023) (TV film) 

Plusem byla hezká příroda, neokoukané tváře hlavních hrdinů a prokletí zlou tetou koketující s černou magií. Mínusem byla opět kletba, protože byla příliš složitá a v podstatě nesplnitelná, ono by to dopadlo špatně i s posledním zlaťákem, kdyby se podstatu kletby nedozvěděl ovčák Jura náhodně ze staré kroniky od místního učitele. Dalším mínusem byl dost slabý děj a časové skoky (velmi krátce první pokusy a pak rozvláčný třetí, kdy se místo neustálého mletí o cestě do Ameriky mohlo věnovat více času rozvíjení "chemie" mezi hlavními protagonisty). Takto slovensko-česká pohádka zůstává v průměru, kdy se dá sledovat, ale asi nebude potřeba se k ní vracet každé Vánoce, klasika z toho nebude.

plakát

Betlémské světlo (2022) 

Jan Svěrák je dobrý režisér a jeho otec píše zajímavé scénáře. Z jejich spolupráce vzešly dobré filmy. Jenže někdy ta spolupráce úplně nedopadla a budilo to trochu rozpaky. Bohužel tento film patří do druhé skupiny. Celkem slibná základní kostra - stárnoucí spisovatel, kterému "ožijí" postavy jeho nedokončených povídek a chtějí, aby to prostě dotáhl. Slibovalo to humor či napětí, nějakou tu poetiku a podobně, bohužel se z toho moc nekonalo. Postavy vstupovaly do autorova života dost nečekaně, tříštily chatrný děj v reálném čase, kde se i tak moc nedělo (Kolářová a často sám Svěrák působili ve svém vztahu hlavně unaveně). Přes všechnu snahu povídky "dopsat" i tato linka neměla patřičný tah na bránu. Doufám, že nějaký další film bude zase povedený.