Oblíbené filmy (10)
Dumbo (1941)
Úspěšná resuscitace Disneyho studií - po poměrně neúspěšných a velice nákladných velkofilmech (ve spojení s tehdejší situací ve světě) byli tvůrci nuceni šetřit, ovšem opět se jednou potvrdilo okřídlené "v jednoduchosti je síla". Prostý děj a sázka na roztomilého hlavního hrdinu a jeho dojemný osud. Nucené utažení opasků očividně mistrům v oboru, kteří se na tvorbě Dumba podíleli, prospělo. Skvělá je ale i kompletní zvuková stopa (tady je třeba ocenit i český dabing, obvzláště zpěv Jiřího Korna, který se originálu přinejmenším vyrovná). Nezapomenutelná je též scéna s růžovými slony, ve které se odráží vliv tehdy stále aktuální avantgardy. Jednoznačně pohádka číslo jedna mého srdce!
Osvícení (1980)
Kmotr (1972)
V jako Vendeta (2005)
Dva muži ve městě (1973)
Zase jedno magické spojení dvojice Gabin - Delon. A zřejmě to nejlepší (alespoň dle mého). Krásné ztvárnění tragédie osudu člověka, který jednou zabředl do kriminálního prosředí, z nehož se, jak později sám zjistí, jen velmi těžko dostává. Pokud se člověk seriózně zamyslí nad tím, že i v reálném životě je nemálokdy prospěšné na svět nazírat podobně jako klidná síla v podání Jeana Gabina, má snímek vlastně i velikou přidanou hodnotu.
Funny Games (1997)
Většinu diváků zaujme především syrovostí a neortodoxností - bezmoc obětí a pramálo logiky v jednání únosců/tyranů. To je základ tohoto filmu, který i mě osobně velice baví, je to osvěžení. Ještě mnohem víc bych ale vypíchl interakci s divákem, jež se vidí poměrně málokdy a která sedí spíše k formátu divadelního představení. Obecně vzato, Hanekemu by se dalo vyčítat nedotažení nespočtu detailů a lehké odfláknutí Funny Games, ale je to právě ono netradiční pojetí práce s divákem, které tohle vše může omluvit. V mých očích výborný film, konečně někdo točí jinak než všichni ostatní.
Ikarův pád (1977)
Hubač, Filip a Menšík, trio zaručující úspěch. Těžko si představit herce, který by hlavního hrdinu mohl ztvárnit stejně dobře jako právě Vladimír Menšík, jeho výkon je fantastický. To mu ovšem umožnila právě dvojice autora a režiséra. Osobně vidím kouzlo tohoto dramatu ale především v tom, jak nakonec Károva závislost ovlivní osudy lidí nejenom jemu blízkých. Nejlepší dílo zabývající se problematikou alkoholismu, které na našem území vzniklo.
Za černou duhou (2010)
Snaha o audiovizuální orgie, která na mě dost fungovala. Zfilmovat to jen jako kraťas by byla hrozná škoda. edit: ujíždím na zvukové stopě, musím dát těch 5 hvězd..
Černý jestřáb sestřelen (2001)
Emočně silný příběh a spousta akce podpořená výbornou kamerou s velkou dynamikou záběrů a skvělým soundtrackem Hanse Zimmera. Zajímavé je, že ačkoli je film nabitý hereckými hvězdami, vůbec se mezi sebou svými výkony nebijí. Každý si odehrál přesně to, co si odehrát měl. A to tak že perfektně. Vyloženě chlapský film, který si nejvíc vychutnáte s basou piv a partou kamarádů na pohovce...