Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (2 275)

plakát

LEGO® příběh (2014) 

Phil Lord a Chris Miller dobývají animované nebe a za pomoci Batmana přinášejí jeden z nejnahláškovanějších a nejnápaditějších filmů (nejen animovaných) posledních let. Chuť vyhrabat na půdě staré stavebnice je i po týdnu po projekci stále na maximu. A nebojte, ohraných přídavných jmen začínájících na a či b, podle toho jakou skvělou zvukovou stopu preferujete, vás ve svém komentáři ušetřím ;)

plakát

Apokalypsa (1979) 

Za to, že jsem tuhle klasiku s nepopsatelnou pekelnou atmosférou doteď, bych zasloužil probudit napalmem po ránu.

plakát

Grandhotel Budapešť (2014) 

Pure Andersongasm, aneb Wesův hravý a absurdní styl převeden již do dokonalého diváckého zážitku bez jediného zádrhelu a s nejlepším útěkem z vězení všech dob. 90%

plakát

Bosch (2014) (seriál) 

1. série: Bosch asi nikdy nebude považován za vrchol kriminálek a vedle temných zámořských kousků v čele s Temným případem by mohl velmi snadno zapadnout. To by ovšem byla velká škoda. Amazon se nám totiž rozhodl naservírovat poctivou žánrovku, v níž hraje prim výživný titulní charakter a důkladně budované vyšetřování. Titus Welliver konečně dostal pořádnou šanci a díky svému nekonečnému charismatu ji beze zbytku využívá. Hlavní vyšetřovací linka správně zaujme, stejně jako psychologická hra s vrahem a ani Boschova rodinná linie zde překvapivě vůbec nepřekáží. K tomu si připočtěte slušnou old school atmosféru, díky níž by seriál zaujal i vaše rodiče, a máte tu další výrazný kriminální kousek. Druhou sérii chci co nejdřív. 80%

plakát

Klondike (2014) (seriál) 

Prvotřídní minisérie, jak se patří. Po skoro až dokumentárním úvodu o drsné a nemilosrdné cestě za vytouženým zlatem totiž dostáváme výtečně napsaný příběh s tak skvostně vypiplanými dialogy, že se i ty největší seriálové vrcholy posledních let musí skoro až klanět. Drsná atmosféra Klondikeu, kde vás kromě zlata může čekat také kulka či tyfus a změní vás k nepoznání, funguje na výbornou. Celé to navíc hodně rychle odsýpá, na výpravě se naštěstí nešetřilo a soundtrack se také neskutečně povedl. Herecké obsazení je pak kapitolou samou o sobě a těžko byste zde hledali slabý článek. Richard Madden je opět za seriálového sympaťáka, Tim Roth si svého záporáka neskutečně užívá, Abbie Cornish je opět k pomilování a Sam Shepard je pak všechny ještě hravě převyšuje. Prostě co to tady ještě okecávám, tuhle minisérii byste neměli za žádnou cenu minout. Discovery útočí na seriálový rybníček opravdu v grandióznim stylu.

plakát

Vlk z Wall Street (2013) 

Nevím kdy naposled jsem měl pocit, že koukám na budoucí klasiku žánru. U Vlka jsem měl však tento pocit snad neustále, ostatně komentů o srovnávání s legendárním Casinem či Mafiány už tu bylo dost. Dokonalá, komplexní a překvapivě hlavně neskutečně vtipná jízda bez jediné malé chybičky, v niž Leonardo DiCaprio potvrdil svou hereckou výjimečnost. Je obdivuhodné, jak ve věku, kdy jiným režisérům dochází dech (zdravím Ridlleyeho!) dokáže Scorsese přijít s jedním z vrcholů své už tak květnaté kariéry a ještě v tak perfektně moderním střihu. Bravo, Martine!

plakát

Dočasný domov (2013) 

Vždycky tak nějak jednou do roka se objeví jeden indie film, který mě svým zpracováním a upřímností zcela odrovná a letos tuhle metu jistě splňuje pecka Short Term 12. Po režijní stránce naprosto výtečná věc, která skvěle kombinuje vážné pasáže s humornými a pohodovými scénami, aby pak scénáristé přišli v poslední třetině s totální emocionální smrští, která mě vyždímala na několik následujících měsíců. Postavy jsou naprosto uvěřitelné, jejich vývoj a postupné odkrývání tajemství hlavní postavy je navíc tak skvěle napsané, že by kdejaké letošní oscarovky mohly závidět. Brie Larson navíc předvádí zatím svůj nejlepší herecký výkon a také zbytek obsazení včetně dětských herců je bezchybný. Pro mě bezpochyby jeden z nejlepších filmů roku 2013.

plakát

Hobit: Šmakova dračí poušť (2013) 

Už když se na vás samotný Peter Jackson v úvodním záběru zakření přímo ksichtu, tak je jasné, že tentokrát to bude o hodně hravější a hlavně zábavnější. Po malinko pomalejším, ale stále nadprůměrném, úvodu tak konečně dostáváme tu správnou fantasy jízdu plnou akce a dobrodružství, na kterou jsme čekali. Ano, ta natahovanost je chvílemi stále hodně vidět a těch digitálních triků je opravdu až příliš. To vše se dá ale hravě prominout, když je to zahaleno do čím dál temnější atmosféry plné nápadů a čím dál zajímavějšího příběhu, do něhož se skvěle hodí i Jacksonovy novoty. Tempo je navíc natolik strhující a akční scény jsou natolik přehledné a boží (akce se sudy patří k mým Top scénám roku), že nudit se zkrátka nemáte ani kde. Tauriel v podání Evangeline Lilly je navíc konečně ta správná sympatická elfka, kterou tuhle série potřebovala. Luke Evans je borec, Legolas je jako vždy za frajera a Cumberbatch si svého Šmaka také nehorázně dává. Jen škoda, že ti trpaslíci jsou stále spíše horda nezajímavých individuí, u nichž si divák nezapamatuje ani jména. Víra v Jacksona je zkrátka opět obnovena. Teď to jen v závěru nepokazit. 90%

plakát

Gangy z Birminghamu (2013) (seriál) 

Gansterka podle mého gusta. Skvělé zpracované prostředí poválečného Birminghamu a špinavá atmosféra je doprovázena výtečným soundtrackem a stylovým vizuálem, z nichž byste si některé záběry mohli v klidu zarámovat. Do toho si připočtěte skvěle budovaný příběh se všemi žánrovými atributy a nepřátelskými stranami, jenž funguje na jedničku. No a hlavně nesmíme zapomenout na výtečné obsazení v čele výživným Cillianem Murphym a Samem Neilem, který podobnou roli potřeboval jako sůl. BBC zkrátka na stoupající trend seriálových gangsterek odpověděla tím nejstylovějším způsobem a čekání na druhou sezónu bude po závěrečném cliffhangeru sakra dlouhé.

plakát

V zajetí démonů (2013) 

Žánrová slast. Ano, příběh je už ohraný jak 50 let stará deska a James Wan už vlastně jen mistrně míchá své dávno vyzkoušené propriety. Ale tentokrát podává stokrát viděnou hororovou omáčku takovým stylem, že z toho opravdu mrazí a nějaký předvídatelný příběh mi byl v tu chvíli ukradený. Zde Wan svůj styl dovedl do dokonalosti, atmosféra je neskutečně mrazivá po celou stopáž, lekačky fungují na jedničku, navíc si to díky kameře dokáže udržet punc hororů ze sedmdesátých let a divák nemá ani chvilku oddechu. A to říkám jako divák, co poslední dobou u hororů spíše usíná nudou a jen tak ho nějaké bububu nedostane. Zde se to však Wanovi povedlo na jediničku a překonal i má největší očekávání. A za to mu dám bez problémů tu pátou hvězdou. Tvůrce, který v současném hororovém bahně umí pracovat s atmosférou a nespoléhají se jen na hlasité lekačky, si musíme v dnešní době obzvláště cenit.