Recenze (752)
Kopytem sem, kopytem tam (1988)
Rozhodne jeden z tech lepsich momentu ceskeho filmu.
Muži, kteří nenávidí ženy (2011)
Filmarsky profesionalne zvladnute avsak vzhledem k dokonalemu originalu vicemene zbytecne zpracovani. Nic, cim by si Fincher udelal ostudu, ale tak intenzivni mrazivosti skvostneho predchudce jeho zpracovani bohuzel nedosahuje. Prestoze zrudnost nekterych postav je dostatecna a vizualni i herecka stranka veci take naprosto v poradku.
Pride (2014)
Fajn pribeh i roztomile zpracovani. Ta kombinace LGBT aktivismu a stavkujicich horniku je proste kouzelna, zdanlive nekompatibilni a natolik bizarni, az se realne predloze nechce verit. Zvlast v syrove UK let osmdesatych. Obcas se mozna trochu prilis tlaci na pilu/city, ale vzhledem k okolnostem to lze prominout. Film vsak neni komedii za kazdou cenu, ma i prvky drama a odrazi i stinne stranky veci se vsim vsudy - napadani, pocatky hiv, zavrhnuti rodinami, problematicky coming out a zkratka nelehky boj nejenom s netolerantni spolecnosti ale i s prijmutim sebe sama. Kez lidi jednou dostanou rozum...
Omar (2013)
Sympaticky uveritelne pojaty ME film. Na jednu stranu romanticka linie dvou zamilovanych lidi, kde je znazornena jejich lokaci a tradicemi ovlivnena mentalita, tolik odlisna od te nasi mirne otupele az cynicke. A samozrejme i zazita a nutne souvisejici tradicni dogmata a s nimi provazane obeti. Take je zde znazornena i ona kazdodenni beznadej, prikori a nasledujici vice i mene uspesna nebo snad smysluplna revolta. V neposledni rade i to jak si jejich dusledky dokazi zahrat s osudy tolika lidi. To vse je pak paradoxne prokladano horce-roztomilymi konverzacnimi vtipky mezi milenci a prateli, ve kterych se promita uz zazity nadhled z donuceni. Treba kdyz Omar uklidnuje svoji Nadiu anebo kdyz si pratele v odboji vypraveji ironicke vtipky mezi planovanim akci. Film ma samozrejme i svoji temnou stranku a az dojemne momenty jako kdyz prochazejici starik pomaha brecicimu Omarovi prelezt zed se slovy utechy. Pan reziser a zaroven scenarista uz ma u me minimalne jeden uzasny zarez v podobe Paradise Now. Omar imho pres veskera pozitiva nedosahuje intenzity predchudce, ale i tak je to silny film nutici k zamysleni. Za jinych okolnosti by spolu totiz Omar i Nadia sve stesti pravdepodobne nasli...
Interview (2014)
Kluci se poradne vyblbli a uzili si u toho asi spoustu legrace. Nic vic bych v tom nehledal. V ramci zanru solidni fekalni legrace :)
Faunovo velmi pozdní odpoledne (1983)
Zivotni role pro hlavniho superhdinu a nadsamce, jeden z mojich nejoblibenejsich cz filmu.
Equalizer (2014)
V tomto podvinem svete jiz nezbylo mnoho jistot. Jedna vsak preci jen. Kdyz se Denzel spravedlive nastve, nakope zadek komukoliv! A tim myslim KO-MU-KO-LIV! Tretinu filmu jsem pretocil, na zbytek byla legrace koukat. Klise neklise. Denzel furt umi zazlobit. Take je videt, ze pan reziser jiz za ta leta natocil hodne MTV videoklipů raperu v desti.
Santa je úchyl! (2003)
Tenhle film mam s kazdym rokem radsi. Za rok dva urcite zvysim na 5*.
Jiná země (2011)
Jasny dukaz toho, ze i s malym rozpoctem se da natocit skvele scifi drama. Brit Marling se navic timto filmem definitivne zaradila mezi me velke oblibenkyne, moc pekne a citlive zahrano.
Výchozí bod (2014)
Krasny film i pribeh. Fajn herci, sympaticke charachtery a kvalitni scenar. Libilo se mi jak si povidali. Cenim i finale. Po filmu zustal hezky a intenzivni pocit. Nepochybuju, ze od Mike Cahilla se jeste dockame velkych veci.