Eleanor05

Eleanor05

okres Olomouc

10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 22.4.2018  02:44

    Zajímavá absurdní černá komedie s originálním námětem, na níž lze ocenit mimo jiné odvahu všech tvůrců se do ní vůbec pouštět. Předpokládám, že kompletně celé obsazení se už nikdy nemůže ukázat v Rusku. :D (I přes zákaz se ke snímku lidé určitě mohou dostat na internetu). Ztratili jsme Stalina sice není žádná obrovská bomba, která by nějak výrazněji ovlivnila kinematografii, a ani to není komedie, při níž se budete neustále nahlas smát, ale je to zábavný film s dobrými hereckými výkony (především Steve Buscemi a Jason Isaacs), který zároveň mapuje filmaři dosud neprobádané historické území svěží, odlehčenou formou. Jenom mě při sledování snímku napadalo, že v Rusku to tehdy bylo daleko absurdnější, daleko buranštějsí a daleko krutější, ale chápu, že pak by byl film žánrově spíš hororem, než komedií.

    • 17.4.2018  03:06

    Kýčovitá, umělohmotná a nudná blbost, u níž se každých deset minut díváte na display přehrávače, kdy už skončí. Děj je totální červená knihovna se směšně (ne však vtipně) překombinovaným závěrem a s prvoligovými herci, jimž nevěříte jediné slovo. Co mě však definitivně přesvědčilo o tom, že dám "jen" jednu hvězdičku, byl casting plný černochů a černošek, kteří podle tvůrců snímku, bývali v 17. století v Holandsku zámožnými boháči, či jeptiškami v klášterech, a nikomu to nepřišlo divné. Pokud chce někdo prostřednictvím historického filmu činit historii spravedlivější, pak ať to tedy dělá důsledně - proč se hlavní postava (žena) musí vdát, aby se dostala z kláštera? Mohla si založit firmu, nebo kandidovat na starostku Amsterdamu a žádný manžel by nebyl potřeba! Je zajímavé, že se, podle tvůrců snímku, dostala v Evropě 17. století rovnoprávnost ras tak na vrchol, že není vůbec třeba se o barvě kůže kohokoli zmiňovat, ale rovnoprávnost žen s muži je tam každému ukradená... Fakt nenávidím v historických filmech tyhle ahistorické patlaniny.

    • 13.4.2018  22:59
    Broken (TV seriál) (2017)
    ***

    Koncentrovaná, ničím neředěná deprese v čele s úžasným Seanem Beanem. Opravdu jsem nevěřila, ačkoli je to jeden z mých oblíbených herců, že by dokázal hrát takhle skvěle naprostý opak všech svých dosavadních rolí. Doufám, že za tento svůj výkon obdrží nějaké ceny, protože jako citlivý, lidský, naslouchající farář je naprosto uvěřitelný a i s přihlédnutím k ostatním velmi dobrým hercům, on z toho obsazení vyloženě trčí. Nebýt jeho, je tento seriál o několik tříd horší, tak strhující herecký výkon podává.

    • 8.4.2018  22:55

    "Tak Pražská kavárna opravdu existuje..." :D Kancelář Blaník tentokrát ve stopáži celovečerního filmu, sepjatější a vypointovanější, než většina on-line dílů. Některé scény hodně dobré (Tondova kampaň, provádění Číňanů Prahou, "Pražská kavárna" jako sekta) jiné trošku nudné a zbytečně zdlouhavé (shánění klíčů ke Klenotům, Tondovy rozhovory s leguány atd.), ale jelikož se jedná o jedinou současnou politickou satiru u nás, zřejmě bych ty tři hvězdičky dala, i kdyby byl Prezident Blaník horším filmem. Nakonec ale na ten lepší průměr skutečně dosáhl poctivě, i s přispěním všech dobrovolných účinkujících (Ivan Bartoš je prostě borec. :D). Pro mě jeden z nejlepších dílů Blaníka, který ale nic moc neřekne divákům, kteří se nezajímají o politiku, a rovněž neřekne nic moc těm, kteří dosud o nejvlivnějším zákulisním člověku u nás, neslyšeli. Jako každá satira to samozřejmě časem zestárne, a nejedná se taktéž o žádný umělecký skvost, nebo ukrutně vtipnou komedii, ale je to film, který pobaví a zároveň vás ujistí, že naštěstí existuje ještě pár lidí, kterým celá současná politická situace u nás přijde stejně šílená a absurdní, jako vám.

    • 7.4.2018  02:32

    Seriál s postavami, k nimž si nevytvoříte vztah, s nezajímavým příběhem a s průměrným scénářem, v němž nejsou po napětí, či hororovosti ani památky. Uživatelé, co tady rozdávají čtyři a pět hvězdiček prakticky za nic, by se měli nejspíš podívat na víc seriálů, než na tenhle jeden. ;-)

    • 1.4.2018  01:44
    Wind River (2017)
    ****

    Syrové, napínavé, s dobrými kladnými hrdiny a s mrazivou, depresivní atmosférou. Jeremy Renner a Elizabeth Olsen hráli nejlépe, jak jsem je doposud viděla hrát. Kromě zbytečně dlouhého závěru, neměl film slabé místo a takhle by měla vypadat moderní akční detektivka. Syrová, uvěřitelná, napínavá, přiměřeně akční, bez sentimentu a zbytečných klišé, kde se kladní hrdinové nechovají jako hlupáci a je prakticky nemožné jim nefandit.

    • 30.3.2018  23:37
    The Alienist (TV seriál) (2018)
    ***

    OBSAHUJE SPOILERY! Jako vždy výborný Daniel Brühl, silná dobová atmosféra New Yorku koncem 19. století a zajímavý letmý vhled do tehdejší problematiky psychických nemocí. Scénář není špatný, občas jsem se u dialogů i zasmála, ale někdy je trochu "za divákem" - divák si odvodí fakta o vrahovi dříve, než postavy, což není u detektivky zrovna příhodné. Kamera je skvělá, když postavy stojí, postávají, popř. sedí za stolem. Dokáže být umělecká, ale problém nastává při akčních scénách, kdy je naopak příšerná, amatérská a záběry tehdy vypadají podivně "nedodělaně", nemají filmový look a působí jako z filmu o filmu. Dále mezi Dakotou Fanning a Lukem Evansem není vůbec žádná chemie, ačkoli asi měla být, osobně bych Saru Howardovou raději viděla s dr. Kreizlerem, v jejichž vztahu jsem cítila větší přitažlivost a byl by i zajímavější. Jako tým jsou ovšem dr. Kreizler, John Moore a Sara Howardová sympatičtí, každý symbolizuje trochu něco jiného a každému z nich se dá fandit. Po výborných úvodních dílech, při nichž jsem si ještě myslela, že se divákovi naskytne větší seznámení s problematikou dobové léčby duševních chorob a hlubší odhalení psychologie tří hlavních postav, se bohužel kolem poloviny série děj zjednodušil a zpomalil. A některé černobílé postavy se staly až směšnými (stupidní závěr v kanále s Connorem všemu ještě nasadil korunu; nevýrazný, necharismatický představitel Teddyho Roosevelta ale taky úplně nepomáhal). Stále není jasné, zda se The Alienist dočká druhé řady, osobně bych ji uvítala, ale chtělo by to zapracovat na psychologii postav a ještě prohloubit temnou atmosféru úvodních částí. Zaměřit se více na zajímavou postavu dr. Kreizlera a jeho "blázinec", méně pak na tuctového potížistu Johna Moora a jeho neuvěřitelný vztah s jinak zábavnou a dobře zahranou Sarou Howardovou. Pak by jednoho dne mohl být seriál místo nadprůměrného, výborným.

    • 23.3.2018  23:38

    Málokdy se vidí film tak nudný a přitom hloupý zároveň. Režijně i scénáristicky nezvládnutý, kde scény nedrží u sebe, nenavazují jedna na druhou, postavy konají důležitá životní rozhodnutí na základě impulsu a z vteřiny na vteřinu. Není nám dovoleno být svědky milníků života postav (svatby, milostné scény atd.), zato musíme shlédnout tři dlouhá pěvecká vystoupení Reese Witherspoon, (u nichž jsem upřímně pochybovala, že je zpívá herečka samotná, znaje její pěvecký projev z Walk the Line) a jedno její absurdní taneční vystoupení. Člověk by čekal, když se jedná o historický film a všechno ostatní na něm selhává, že alespoň kostýmy a účesy budou věrné dějinám, ale opak je pravdou. Takhle historické látky nevypadaly, ať už po stránce materiálu, tak po stránce křiklavých barev, takové modely se nenosily a účesy dam a pánů byly svou výstředností taktéž krajně podezřelé. Navíc dáma, co se snaží dostat do vyšší společnosti, ukazující v před Viktoriánské Anglii na večírku holé stehno? Jako fakt? I ukázat kotník by tehdy bylo skandální. Nevím, zda se tento film stal nudnou fraškou vinou předlohy, kterou jsem nečetla, tudíž netuším, jak věrně se jí snímek drží, či je-li na vině scénárista, nebo režisérka, ale takovou překolorovanou spatlaninu, jejíž "historičnosti" by nevěřilo poslední mimino, jsem dlouho neviděla, pokud vůbec. A super je i poslání filmu - být sobeckou prodejnou zlatokopkou, které je úplně jedno, kolik životů kolem sebe zničí, se vyplácí. 1*.

    • 10.3.2018  22:27
    25. Český lev (TV pořad) (2018)
    ***

    Důstojné, profesionálně odmoderované, s vkusným vyjadřováním se k politické situaci v Česku a na Slovensku. Pro mě byl tento večer zábavnější a lidštější, než celé letošní předávání Oscarů. Akorát by příště nezaškodilo nepouštět ignorantského a s problémy moderní doby, včetně moderních technologií, nevyrovnaného Kaisera k pultíku s mikrofonem. A taky už do přenosu po dvou letech konečně můžete vrátit krátké medailonky z filmů k nominovaným kategoriím. Fakt to tam chybí, aby si divák udělal alespoň minimální představu, když neměl čas, či možnost shlédnout všechna nominovaná díla. Čisté 3*.PS: Ten pláč zdejších Zemanovců, z nichž někteří jsou rádi, že vypnuli Caps Lock a dokázali alespoň v polovině slov neudělat chybu, opravdu stojí za to. Výkvět národa, asi jako nynější politická "smetánka" u nás. :D

    • 9.3.2018  03:27

    Udělat díl v polovině série, který skoro nenavazuje na díly předešlé a ještě v něm přeskočit dva roky děje včetně důležitých milníků v životech postav, tomu říkám obrovský scenáristický fail. Určitě by si takto přálo usnadnit práci více tvůrců seriálů, ale mají dost soudnosti na to, aby tak neučinili.

    • 8.3.2018  01:51
    Waco (TV seriál) (2018)
    ***

    Přednost této minisérie netkví v tom, že by byla nějak zvlášť strhující, či chytlavá, což je škoda. Její přednost tkví především v její nečernobílosti. Tkví v tom, že nám neukazuje Davidiány jako ty 100% jediné špatné a FBI hochy jako ty jediné hodné. Ukazuje nám Davidiány jako náboženskou sektu, která, kromě hromadění zbraní (což je samozřejmě závažné), nikomu nic nedělá, dokud se do celé záležitosti nezačne necitlivě montovat FBI. Čekala jsem to jiné, hollywoodské, plné klišé atd., dostala jsem dva pohledy na věc, z aniž jednoho nevyjdou americké vládní instituce jako "ti hodní". Michael Shannon dobrý, ale neměl ve své roli vyjednavače se svědomím moc co předvést, zato Taylor Kitsch jako vůdce sekty - výborný, tady čekám minimálně nominaci na Emmy. Waco není nejlepší minisérie, která byla kdy natočena, ale svým realistickým zpracováním, dobrými hereckými výkony a scénářem, který se na událost kolem obléhání domu snaží dívat z více úhlů a většinou se vyhýbá klišé, se stala rozhodně jedním z nadprůměrných seriálových počinů poslední doby, který stojí za shlédnutí. Jak to bylo doopravdy, a kdo lhal méně, se už asi nikdy nedozvíme, přesto naivně doufám, že FBI z chyb svých pracovníků vyvodila nějaké důsledky. :-/

    • 5.3.2018  06:53
    Oscar 2018 (TV pořad) (2018)
    **

    Měla jsem jiného favorita, Call Me by Your Name, ale bylo mi jasné, že nevyhraje, protože je příliš odlišný, nehollywoodský a navíc jeho tvůrci a herci nebyli mnohdy ani nominováni, ačkoli by si to zasloužili (režie, herec ve vedlejší roli). Takže zklamaná z výsledků ani moc nejsem, očekávala jsem je zhruba takové, jaké byly. Jsem spíše zklamaná z nudného, sterilního přenosu bez jakékoli originality a vtipu, kde se každý člověk už bojí udělat si legraci z čehokoli, aby se náhodou nepřiblížil hranici něčeho, co by si lidé mohli špatně vyložit. A to aniž bych jakkoli zpochybňovala kampaně za rovnost pohlaví, ras, sexualní orientace a kampaně proti sexuálnímu násilí. Jimmy Kimmel tam vlastně vůbec nebyl potřeba, žádný pořádný vtip se nekonal, každé druhé vystoupení bylo manifestem za něco, nebo proti něčemu, což je sice chválihodné, ale nevím, jestli je to právě to, co diváci chtějí od přenosu předávání nejvýznamnějších filmových cen světa. Pokud by měl jít další ročník touto cestou, bylo by daleko lepší a časově úspornější, kdyby se na plátně jen promítaly ukázky z nominovaných filmů a pak se přečetly výsledky. Bez kýčovitých, na objednávku složených "písní" a hlavně bez neustálých reklam. PS: Ta montáž s "90 years of dreams" byla nejlepší na celém přenosu. PPS: Nejlepší původní scénář - Get Out - bylo největší WTF? přenosu.

    • 26.2.2018  14:18
    Uteč (2017)
    **

    K tomu, aby první setkání s rodinou vaší bílé holky bylo hororem, nepotřebujete být ani černej a její příbuzní ani nemusí být zdaleka tak šílení, jako jsou v tomhle filmu, takže v tomto směru si tvůrci ušetřili velkou část námahy. :D Jinak nevím, jakým nedopatřením se tenhle "over the top" snímek dostal k nominaci na Oscara za nejlepší film. V druhé polovině vyznívá spíš jako šílená komedie, nebo do směšného extrému vyhnané drama, které má zřejmě za úkol divákům sdělit jediné - pokud žijete v rasově smíšeném vztahu, rozejděte se, než bude pozdě! (:D) Vedle takto nesmyslné, biologicky absurdní pointy, jakou má Get Out, působí třeba i Saw série, jako realistický dokument, kde vlastně chování postav většinou dává smysl a jejich charaktery nejsou vylíčeny tak "černobíle". V tomto snímku doslova. Přitom, kdyby se pečlivěji pracovalo na původní zápletce - tedy jak se všichni bílí příbuzní Chrisovy holky tváří, že jsou z něj nadšení, ale jejich pohledy a poznámky vypovídají o opaku, a dusno mezi postavami by se stupňovalo zcela na realistické bázi, pak by z Get Out mohl vzejít skutečný horor o lidských předsudcích a navrch výborné drama. Takhle je to jen místy zábavná fraška.

    • 16.2.2018  20:22

    Dobrý námět o svobodě slova a vládě, v našich zemích navíc snad ještě aktuálnější, než v USA (Babiš - Mafra), výborní herci, ale také docela hodně nudná první hodina snímku a docela hodně hollywoodsky osvědčená druhá polovina snímku. Meryl Streep a Tom Hanks jako tým jsou velmi sympatičtí, ačkoli nemohou naplno ukázat hloubku svého hereckého talentu, je rovněž dobré vidět méně "okoukané" talenty jako je Sarah Paulson nebo Bob Odenkirk ve filmu od Spielberga. Jenomže nenapadá mě, proč by se na The Post někdo měl dívat opakovaně a nevzpomenu si na žádnou fakt silnou scénu, která by ze snímku dělala něco víc, než výborně obsazené, nepříliš zábavné novinářské drama, které vsází na jistotu bez jediného náznaku čehokoli výjimečného. Pro mě je to za 2,5*, ale to tu není jako možnost a 3* dávám lepším filmům. PS: Michael Stuhlbarg je zřejmě nejobsazovanější herec současnosti - letos hraje ve třech (!) filmech nominovaných na Oscara. Docela by mě zajímalo, jestli se to v historii kinematografie ještě někomu povedlo, vypadá to na rekord. :)

    • 14.2.2018  02:21

    Daniel Day-Lewis je jeden z mých nejoblíbenějších herců a tady ani neměl co hrát. Paula Thomase Andersona mám ráda za Až na krev, které považuji za jeden z nejoriginálnějších filmů, jaké jsem kdy viděla. A přesto mi Nit z přízraků připadá jako naprosto zbytečný, samoúčelný film (ačkoli ani nechápu jeho účel), u něhož při pomalém tempu čekáte, že bude mít tedy alespoň skvělý závěr, ale nic takového se nestane. Byl to životopisný film jednoho módního návrháře? Na to tam bylo málo z jeho práce. Byl to milostný příběh ješitného, sebestředného, stárnoucího muže a mladé submisivní "spasitelky"? Na to byl jejich vztah podán příliš odtažitě a povrchně. Tak co to tedy bylo? Poslední šance D. Day-Lewise, aby měl nominaci na Oscara? Nevím. Co vím jistě je, že to byla nuda. Zbytečný, pomalý film, na němž jsem nespatřila nic, pro co by se na něj kdokoli mohl chtít dívat víckrát, než jednou. 2*.

    • 4.2.2018  01:19
    J. Edgar (2011)
    **

    I kdyby scénárista Dustin Lance Black věděl, že homosexualita a transsexualita jsou dvě rozdílné věci (!) a obraz by nebyl tak příšerně tmavý (viděno na originálce blu-ray), že pokud by se ztmavil třeba jen o jeden tón, zbyla by černá obrazovka, pak by byl tento snímek stejně strašná nuda. J. Edgar nemá žádnou opravdu silnou scénu, je to celé takové odosobněné a ačkoli to nepůsobí směšně, až teda na scénu se šaty a na to nemožné "staré líčení", kde mají herci ve vrásčitých tvářích pořád své mladé oči, nějak nechápu, proč by se na to měl kdokoli chtít dívat víckrát, než jednou. Zvláště pak, když i jedno podívání je značně vysilující. Podprůměrný film: 2*.

    • 4.2.2018  01:10

    Dobře natočená a občas vtipná blbost je pořád jen blbost.

    • 3.2.2018  01:39

    Jak výjimečné je dnes vidět film, v němž lidé vypadají jako lidé a chovají se jako lidé, a ne jako umělohmotní panáci? Jak výjimečné je dnes vidět téma lásky zpracované tak přirozeně, že vás rozpláče? Jak výjimečné je, aby se k sobě dva výborní herci tak moc hodili a měli mezi sebou tak silnou chemii? Velmi výjimečné. Stejně jako tento film... Call Me by Your Name je naprosto přirozený snímek, který i přes svou zdánlivou unavenou atmosféru horkého italského léta, dokáže vyvolat velmi silné emoce a být ve svém závěru strhující. Je to snímek, kde dva úžasní hlavní představitelé - Timothée Chalamet a Armie Hammer hrají naprosto na maximum a působí dojmem, že vlastně nic hrát nemusí. Je to snímek, který se na hony vyhýbá klišé a čemukoli hollywoodskému. Právě proto je pro mě dost překvapující, jak takovýto takřka nezávislý festivalový film může být nominován na Oscara, když v něm není žádná pompa, epičnost či nabubřelé dialogy, ale zato velká porce hloubky, intimity, citu, přirozenosti a lidskosti. PS: Pro mě nejlepší snímek s gay tématikou, který jsem dosud viděla.

    • 24.1.2018  03:44

    Když přistoupíte na ten ošklivý osmdesátkový styl a na to, že je Thor: Ragnarok v podstatě dvě hodiny dlouhej sitcom, pak se docela dobře bavíte. Thor a Loki konečně jako spolupracující bráchové jsou k nezaplacení, bavilo by mě sledovat klidně celý film jenom ty dva. Opravdu jsem ze začátku nečekala, že třetího Thora ohodnotím stejně, jako prvního, ale v rovině komedie je to rozhodně vtipnější a lépe obsazené, než poslední Strážci Galaxie a má to i sympatičtější hrdiny. Všichni víme, že Marvelovky jsou v podstatě blbinky se stále stejným dějem - někdo chce ovládnout svět, kladné postavy tomu chtějí zabránit. Tady tomu není jinak, ale zároveň má film především odlehčený, komediální rozměr a vlastně mu po strašném druhém díle prospělo, že se přestal brát tak vážně. Natalie Portman navíc všem prokázala laskavost, že v sérii už nechtěla dál hrát, alespoň vypadla ta horší dějová linie a zbyla jenom zábava. Třetí Thor sice není jako vydařený první Thor, ale jde s dobou, je docela originální a hlavně má Toma Hiddlestona a Chrise Hemswortha, a ty v Marvel universu málokdo trumfne.

    • 20.1.2018  21:05

    Poctivé drama, kde hrají všichni až do poslední role výborně, v čele s Frances McDormandovou, která má (podle mého názoru) už Oscara prakticky v kapse. Dobře napsaný scénář, často sice až příliš vulgární, ale chápu, že vzhledem k prostředí je takové vyjadřování věrohodné. Nic víc jsem na tom ale nenašla. Není to strhující, srdcervoucí, v druhé polovině je to místy už dost pomalé a ani mě neláká se na to v dohledné době podívat znovu. Je to dobrý film, který stojí na kvalitních hereckých výkonech. Na víc, než na 3* ale pro mě nemá.

    • 17.1.2018  16:24
    Tvář vody (2017)
    ***

    Guillermo del Toro tentokrát, po kýčovitém a CGI přeplácaném Crimson Peak, vsadil na civilnější, realističtější příběh a na méně sošné a starší, o to však talentovanější a charismatičtější herce, což byla samozřejmě dobrá volba. Sally Hawkinsová je výborná a Michael Shannon snad ještě lepší, ale ten je výborný všude, kde se objeví. Scény jsou hezky provázány, první hodina filmu je velmi zábavná a napínavá. Bohužel, druhá hodina stopáže se už řadí spíše do průměru, skoro všechny dějové linie se dají odhadnout dopředu, například hrdinčiny jizvy na krku jsem správně určila už od prvního záběru na začátku snímku, taktéž úplný závěr filmu jsem tipla správně. A tato vypočitatelnost mi docela dost vadí. Scénář je dobrý, hudba je dobrá, příběh má docela originální nápad, který se ale sveze až moc rychle do nudnější a očekávatelné love story. Nejlíp z toho nakonec vyšli herci, kde počítám, že Sally Hawkins bude nominována na Oscara a přála bych nominaci i Michaelu Shannonovi, ale ani zbytek osazenstva příliš nezaostává. Shape of Water je dobrý film, ale s neoriginálním průběhem a Guillermo del Toro se pomalu, ale jistě šplhá nahoru. Ještě tak dva filmy a možná se i přiblíží svému mistrovskému Faunovu labyrintu. PS: Ta hodnocení 1*, 2* tady myslíte vážně? 70%? A hollywoodské blbiny jako Marťan, nebo ultra zdlouhavý Blade Runner 2049 od vás dostávají 4*? Tohle fakt nepochopím.

    • 14.1.2018  03:54

    Chris Carter úspěšně pohřbívá už druhou novou sérií svého vlastního devadesátkového fenoménu. To, že obsazení už působí jako návštěva v domově důchodců by se dalo pominout, kdyby tam jediný člověk hrál tak, abych mu mohla uvěřit alespoň slovo z toho, co říká. Vím, že dá práci ty nesmysly pronášet vážně, ale za ty prachy se mohl alespoň ten Duchovny tvářit míň znuděně. Taky vím, že teď tyhle několikanásobný plot-twisty asi letí, (vzpomeňme si na čím dál překombinovanějšího Sherlocka) ale Moffat s Gatissem mají výhodu skvělých herců a výborné režie, na což, jak je vidno, se Carter spolehnout (vlastní vinou) nemůže. Takováhle patlanice, kde se jen pořád dokola řeší, kdo je čí otec, vnuk a syn mě fakt nebere. A je zajímavé, že jakoukoli "monster" epizodu ze starých sérií jsem ochotna brát daleko vážněji, než toto špatně napsané, blbě zahrané a amatérsky natočené divadlo, které žije už jen ze své bývalé slávy. Pokud nejste schopni držet krok s dobou, nejste schopni dát dohromady starou partu scénáristů a začít to brát vážně, už v Aktech X nepokračujte. Nikdo z nás není zvědavý na znuděného Muldera, Scullyovou, která nemluví o ničem jiném, než o synovi a vidí do budoucnosti a ostatní postavy, které tam tak nějak existují, protože byly v předešlých sériích, ale chovají se úplně opačně, než se chovali. Tohle nemá šanci konkurovat ani soudobým filmům, natož soudobým seriálům.

    • 10.1.2018  17:10

    A takhle, dámy a pánové, vypadá typický volič SPD a Zemana. Odporný a zároveň velmi silný medailonek (nevím, jestli přímo dokument) o jednom stupidním, špatném, nenávistném a ubohém mamánkovi. Po shlédnutí Světa podle Daliborka je mi opravdu docela psychicky špatně. Člověk si říká, že skoro ani není možné, aby lidé s takto malými znalostmi a přesto tak velkohubými, hlasitými a zvrácenými názory existovali a vidíte. Asi je jich mnohem víc, než si myslíme. Obludnost a ubohost hlouposti, nevzdělanosti a chudoby. Docela silná výpověď s ještě silnějším závěrem.

    • 10.1.2018  17:10

    Víte, proč má Blade Runner 2049 tak dlouhou stopáž? Protože 50% snímků se sestává z toho, jak hlavní hrdina někam velmi pozvolna kráčí. VELMI pozvolna. Ano, tento snímek má hezkou kameru, krásné obrazy, zajímavou futuristickou atmosféru a Harrisona Forda - to jsou jeho kladné stránky. Má ale také nezajímavého, herecky nepříliš nadaného Ryana Goslinga, strašně po-ma-lý a jednoduchý děj, nepříjemně řvoucí "hudbu" a postavy, které jsou vám ukradené. Dalo se to natočit mnohem lépe - jako strhující sci-fi film s hlubokými myšlenkami a ne jako obrazově krásný, ale unylý futuristický dokument pro pěší turisty z roku 2049.

    • 3.1.2018  22:06

    Dobře natočené a dobře zahrané, humorné (občas méně humorné, nebo trochu trapné) krátké scénky, odehrávající se za Druhé světové války v jedné vesnici u Prahy. Scénky moc nedrží u sebe, nenavazují jedna na druhou, ačkoli by rozvedením pár z nich a také rozvedením příběhu některých postav (Vlk a jeho okolí) mohl vzniknout opravdu výborný film. Jenomže nevznikl. Po strništi bos se, podle mého názoru, až moc točí okolo zjednodušeného dětského světa malého Edy a neprávem opomíjí jeho daleko zábavnější dospělé příbuzné, nedosahuje ani náhodou ucelenosti a poetiky Obecné školy a hudba je taktéž nijaká, přesto si ve většině scén drží větší důstojnost, než má jakýkoli jiný současný český film. Proto trošku slabší 3*.

    • 1.1.2018  23:44
    Marie Terezie (TV film) (2017)
    *

    Takže, podle tohoto seriálu byla Marie Terezie rozmazlený fracek, navíc nevzdělaný, protože se vlastně veškerou politiku a zřejmě i dějiny učila až, když zjistila, že se nejspíš stane vládkyní. To ji ale nudilo, myslela pořád jenom na Františka Štěpána Lotrinského, jehož způsob vyjadřování a chování se vůbec nehodil do doby, do níž byl příběh situován a mrčela, že ho musí mít. Alžběta Kristýna (matka Marie Terezie) byla alkoholička, která se chovala jako křupanka, Evžen Savojský byl intrikán, pomalu jako ve Hře o trůny. Jediný, kdo svým chováním a vyjadřováním alespoň trochu zapadal do historického kontextu, byl Karel VI. Děj prvního dílu se hlavně točil okolo toho, kdo koho miluje, politika byla zmiňována okrajově, a pokud jste čekali, že bude seriál Marie Terezie vyprávět o povinnosti a zodpovědnosti (podobně jako třeba současný seriál o královně Alžbětě - The Crown), kterou skutečná panovnice za svou velkou říši musela nést, tak jste se šeredně spletli. Byla to špatně okostýmovaná telenovela (ty šaty bez jakýchkoli výšivek z pochybných, lesklých materiálů, jako z každé druhé české televizní pohádky byly hodně WTF?) s podprůměrnými herci a špatným scénářem. O jakékoli uměleckosti, či velkoleposti se vůbec nemusíme bavit. Absurdně trapné "milostné" scény vypadaly, jako kdyby je točil Renč s veškerým svým nevkusem, dokonce tu i hráli dva protagonisté z Lídy Baarové. Za ty velké peníze by s dobrou režií, dobrým scénářem, dobrými kostýmy a daleko lepšími herci mohlo vzniknout něco alespoň lehce nadprůměrného, ne tahle nevkusná "vztahovka". Na druhý díl jsem se ani nezvládla dodívat, takže 1*.

    • 1.1.2018  22:51
    Temná věž (2017)
    *

    Víte, jak poznáte, že film nefunguje? Nezajímá vás, jak dopadne, nezáleží vám na žádné z postav a nudí vás. Temná věž nefunguje vůbec. Vypadá jako generická, tuctová a ještě k tomu dost podprůměrná pubertální fantasy s jednoduchoučkým příběhem a černobílými postavami. Naštěstí jsem nečetla knihu, protože předpokládám, že bych u tohoto filmu zuřila. Jen po zběžném "přelétnutí" Wikipedie očima je znát, že filmová adaptace má pomalu s knižní sérií Stephena Kinga společný jen název a jména postav. Krátká stopáž je absurdní stejně, jako "finále", které vykrádá hned několik (daleko zdařilejších) filmů zároveň. Možná to mělo působit epicky, no každý druhý televizní seriál v dnešní době je velkolepější, se spletitější a originálnější zápletkou a zajímavějšími herci. A nezachránil to ani stárnoucí Matthew McConaughey se směšně nabarvenými vlasy, který si ale stejně krade každý záběr pro sebe, ačkoli hraje ve všech filmech v podstatě stejně, protože má tak tisíckrát větší charisma, než Idris Elba a samozřejmě i zbytek osazenstva filmu. Jen kvůli němu se na to vůbec dalo dodívat a jen kvůli němu, nedávám odpad.

    • 25.12.2017  22:08
    Nejlepší přítel (TV film) (2017)
    ***

    Vzhledem ke kvalitě soudobých pohádek (a nejen těch televizních), je Nejlepší přítel rozhodně lepším průměrem. Dobrý scénář, jak už je od paní Konášové zvykem, hezká výprava, docela pěkné interiéry zámků a Jiří Langmajer s Ondrou Sokolem nakonec tuhle pohádku vytáhli nad obvyklé bahno vánočních děl. Zřejmě bych zvolila jinou představitelku slečny komtesy, služky Marianny i představitele čerta Matěje, hodil by se totiž někdo talentovanější a charismatičtější, a rozhodně bych z děje úplně vystříhala tu pitomou trapnou tabatěrku s hlasem Pavla Lišky, ale zbytek by mohl klidně zůstat tak, jak byl. Nejlepší přítel měl pointu, měl vtip, neměl Bohdalku s Mádlem a většinou si držel úroveň bez trapností. A to dnes rozhodně není nic obvyklého.

    • 20.12.2017  16:44

    Pět hvězdiček nedávám skoro nikdy, ani seriálům, ani filmům. Ale pokud byla kdy v The Crown úžasná epizoda, je to tahle. Peter Morgan nejen, že umí perfektně vystihnout vztah dvou sester (Elizabeth - Margaret), ale očividně dokáže perfektně vystihnout i vztahy rodičů a dětí. Když se skvělý scénář snoubí se skvělou filmařinou (v jednom pochmurně velkolepém momentu ještě podtrženou geniálním Requiem od Mozarta), pak musí zákonitě vzniknout skvělý díl. Pochmurný, depresivní, epický, hluboký a pravdivý. Podle mě, nejlepší díl The Crown dosud.

    • 16.12.2017  00:00
    matka! (2017)
    *

    OBSAHUJE SPOILERY! Původně, ještě nebyla ani polovina stopáže, jsem rozmýšlela, že napíšu asi tohle: "Když se vám do baráku nastěhuje banda cizích lidí a vy po nich musíte uklízet, zatímco ze svého okolí postupně dělají sqad, je to opravdu horor." Postupem času se čím dál praštěnější, nudnější a otravnější snímek měnil na jakousi částečnou a povrchní alegorii úsvitu Křesťanství a zrození Ježíše Krista. Z baráku se stávaly ruiny kvůli zfanatizovanému davu, dostalo se i na policajty, střílení lidí a divím se, že nezasáhla helikoptéra... Málokdy se vidí film tak strašně divácky nepříjemný a nudný zároveň, který nemá žádnou pointu, protože se ke své biblické inspiraci někdy přibližuje, obkresluje ji a jindy zase úplně vzdaluje tak, jak se to Aronofskymu hodí, aby vůbec dokázal děj dovést dokonce. (V jeho pojetí tvoří Bůh svět stále dokola za pomocí srdcí stále nových a nových panen Marií). Jóhann Jóhannsson navíc říká "hudba" jedné staré písničce v titulcích, s níž ani nemá co do činění. Soundtrack tedy neexistuje stejně, jako neexistuje smysl tohoto filmu. Když filmové alegorie Křesťanství, tak radši Malicka. Jeho filmy taky většinou nikam nevedou, ale líp se na ně dívá.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace