Eleanor05

Eleanor05

okres Olomouc

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 13 18 24
    • 9.5.2020  01:02

    Je třeba si přiznat, že Westworld byla vždycky jenom nabubřelá blbost, do níž HBO nasolilo obrovské prachy na efekty v domnění, že našli nástupce za končící Hru o trůny. Jenomže základ každého dobrého filmu nebo seriálu je vždycky scénář a s ním se Jonathan Nolan a Lisa Joy nevytáhli. Zbytek bych musela "kopírovat - volžit" z mých komentářů k předchozím sériím, tak jen dodám, že tvůrci vůbec netuší, co se bude dít v dalších dílech, postav jak na orloji a žádná není zajímavá, asi pět dějových linek, které nikam nesměřují, v každé sérii se pozmění žánr seriálu, zkrátka je to nezvládnuté... Pink Floydi, nicméně, vždycky dokážou vše zlepšit, takže za závěrečnou "Brain Damage" přidávám půl hvězdičky. :D

    • 20.4.2020  23:41
    Sloní muž (1980)
    **

    Já vím, že jdu zase proti proudu, ale nějak mi tato lynchovská "nelynchovina" nesedla, a to ačkoli jsem na ni slyšela jen chválu a měla jsem vysoká očekávání. Téma zajímavé, zpracování pokulhává. Ruku na srdce - díváte se na Sloního muže často? Dá se na ten snímek skutečně dívat opakovaně, nebo bude nudit už napodruhé? Co si z tohoto filmu mám, jako divák, odnést? Poznání, že většina lidí jsou svině, a že ubližují všemu, co se odlišuje a posuzují ostatní hlavně podle vzhledu? To snad vím už dávno před snímkem. Proč bych se opakovaně dívala na to, jak ti obyčejní a "normální" týrají toho, kdo je jiný? Po formální stránce je na Sloním muži originální černobílý look, a záměrně historicky působící střihové efekty (časté a výrazné prolínačky a stmívačky, zpomalování obrazu a tím způsobené trhavé pohyby atd.), které jsou ale dvousečnou zbraní, protože toto "historické" pojetí působí na moderního diváka místy směšně, nepřirozeně a vytrhává ho z děje. Herecké výkony Anthonyho Hopkinse a Johna Hurta jsou velmi dobré, škoda jen, že jsou ve snímku, který na mě působil jako citově vyděračský, na sílu dojemný a smutný, a na opakované shlédnutí vhodný snad jen pro duševní masochisty. Je chvályhodné chtít veřejnost seznámit s příběhem Josepha Merricka (zde špatně pojmenovaného John), jenom by to chtělo úplně změnit scénář, prohloubit postavy, nejenom je rozdělit na "ty špatné, zaostalé tyrany" a "ty hodné, ušlechtilé vzdělance" a kromě snahy dojímat, také vyvinout iniciativu k objasnění Merrickovy minulosti a příčiny jeho nemoci. 2,5*.

    • 14.4.2020  18:11
    Marie, matka boží (TV film) (1999)
    *

    Amatérské, místy směšné, příliš doslovné, trapné, neumělecké, nefilmové.

    • 11.4.2020  01:47
    Vlastníci (2019)
    ***

    OBSAHUJE SPOILERY! Takový krásný průřez českou společností plné buranů, hlupáků, prospěchářů, voličů Zemana a ANO. Společností, v níž je inteligentní menšina, chtějící něco změnit a zlepšit, zesměšňována, urážena a nakonec zcela vyštvána a odstavena od jakéhokoli rozhodování, aby se mohli zbylí burani, hlupáci a prospěcháři zaprodat ještě větším prospěchářům. Vlastníci nejsou ani tak komedií, jako spíš tragédií, které se smějeme už jen z odevzdanosti a přetrvávající nemožnosti změnit všechny ty Horváthové, Kubáty, Roubíčkové, Procházkové a Švece kolem sebe... Jako komorní drama a podobenství české malosti to funguje velmi dobře, herci jsou nadprůměrní, ale stále je to takové příliš divadelní. Postavy jsou příliš jednoznačné, jejich charaktery jsou vcelku ploché a většinou je definuje jen jedna vlastnost a ta je ještě často absurdně přehnaná. Provedení je minimalistické, nefilmové - jednací místnost je vlastně takovým pódiem, ze kterého se téměř neodchází, intermezzo s "porodem" je úplně zbytečné, některé věci se až příliš opakují (např. Švec a jeho nepochopení hlasování), postava profesora Sokola zůstala úplně nevyužitá. Ani mé výtky ale nic nemění na faktu, že se jedná o nejlepší český film od roku 2014 (Kobry a užovky) s výrazným scénářem, který diváka minimálně donutí ke konstatování, - "hm, takhle to bohužel je". PS: Výborný soundtrack. Pěkné 3*.

    • 6.4.2020  01:04
    Teroristka (2019)
    *

    OBSAHUJE SPOILERY! Nápad dobrý, ačkoli je to vlastně jen okopírovaná a upravená verze Gran Torina, všechno ostatní komplet špatně. Scénář děs, postavy jsou jen karikatury a mají každá tak jednu vlastnost, režie amatérská a je fakt umění vést herce tak, že i Iva Janžurová hraje v některých scénách docela špatně. Korunu tomu nasazuje příšerně překombinovaný závěr, kdy by pouhým "jednoduchým" dotažením hrdinčina záměru, k němuž se svědomitě připravovala, vznikl daleko smysluplnější a údernější film, což třeba dokázal Eastwood právě v Gran Torinu. Tady ale s každou přibývající postavou v záporákově obýváku zároveň přibývá pouze trapnost a nuda. Divím, se že se Bajgar a jemu podobní tvůrci, nestydí nejen něco takto pitomého točit, ale dokonce to pak ještě promítat v kinech. 1*.

    • 15.3.2020  03:02
    Casino (1995)
    ****

    Tříhodinová dialogy nabitá jízda, u které se nestihnete nudit. Klasický Scorsese - o mafiánech a posvětí, brutální, ale zároveň častokrát odlehčené, trochu odosobněné, velmi detailní a možná až příliš dlouhé. Jenomže na rozdíl od jiných Scorseseho snímků, Casino navíc funguje i jako výborné osobní drama, je skvěle odvyprávěné (dva vypravěči dávají dohromady příběh každý ze svého pohledu) a s nečekaným plot twistem na konci. Vše korunují standardně dobrý Robert De Niro, hodně dobrý Joe Pesci a překvapivě výborná Sharon Stone. 3,5*.

    • 14.3.2020  01:14

    Stále hledám čas ztracený u sledování tohoto filmu a ještě jsem jej nenalezla... Předlohu jsem nečetla, ale vzhledem k tomu, jak je slavná, tak chyba tkví zřejmě čistě ve filmovém zpracování. Swannova láska je hodinu a tři čtvrtě dlouhá, příšerně nudná, přehlídka prázdného, povrchního tlachání na večírcích francouzské smetánky, prokládaná smutnými pohledy přecitlivělého hlavního hrdiny, ze kterého dělá jedna prostitutka celou dobu idiota. Nic víc. Láska tu není vůbec žádná, on chce její tělo, ona se chce dobře vdát. Nikde žádný cit, žádný přesah, nic, nad čím byste se mohli zamýšlet, nic, co byste si z toho odnesli. Skutečně pouze onen "ztracený čas". 1*.

    • 9.3.2020  00:31
    27. Český lev (TV pořad) (2020)
    *

    Takže jako každý rok, stejně jako poslední cca tři, čtyři roky, zase a znovu se ptám - jaký má smysl dělat přenos z filmových cen, bez medailonků k jednotlivým počinům a hereckým výkonům? Z jakého důvodu je lepší zvát na pódium naprosto neznámé tváře a vyptávat se jich na nesmysly, místo alespoň několika sekundové ukázky k nominovaným? Dokážete si takhle třeba představit Oscary? Jako, že by se ke každé kategorii přečetla jména za sebou jak seznam a pak by se z nich vyhlásil vítěz? Seznam jmen si přece každý může sám přečíst na internetu po skončení pořadu a ušetří si tak tyhle příšerné dvě hodiny nudy s nulovým a jako vždy nevýrazným Koptou a děsnými Tata Bojs. Když dělal České lvy ještě Vachler, tak byl večer sice občas trapný díky podivným moderátorům, ale zato byl prošpikován ukázkami ze všech kategorií. Byla to oslava filmu, kde si každý divák mohl udělat alespoň malinkou představu o hereckých výkonech, scénografii, hudbě, maskách, zvuku, scénáři atd. Čeho je to ale oslava nyní? Čtení jmen a trapných rozhovorů na pódiu? Opravdu každý rok horší a horší...

    • 24.2.2020  23:36
    Peče celá země (TV pořad) (2020)
    ***

    Nevím, co ostatní diváci přesně čekají, že uvidí v pořadu o pečení. Lidé tam překvapivě, ehm... pečou! A je to jediná hodina z celého týdne, kdy vás televize nezatěžuje řvoucími reklamami nebo zprávami o teroristických útocích, koronaviru, vraždách, Babišovi, Zemanovi, Trumpovi a jim podobnými idioty. Zkrátka se tam pouze soutěží v pečení a dva profesionálové pak jednoho ze soutěžících vyřadí. Nikdo nikoho neuráží, u ničeho není jízlivý a shazující komentář, nikdo se tam nevěší, když musí odejít. Pro mě je to pořad, u kterého může divák zapomenout na své a světové problémy a uklidnit se u pohodové podívané. Jediné, co nechápu, je přítomnost Václava Kopty, který o pečení zřejmě neví nic a lepším moderátorem je stejně Tereza Bebarová.

    • 23.2.2020  17:00
    Na nože (2019)
    ***

    "Vy nejste moc dobrý detektiv, že ne?" Poutavá krimi taškařice s neokoukanými herci a s tak překombinovaným a při tom smysluplným rozuzlením, že by se za něj nemusela stydět ani Agatha Christie. :D Samozřejmě by to šlo i líp - například se více věnovat výstředním členům rodiny, protože vesměs všechny charaktery zůstaly trestuhodně nevyužité (skoro úplně třeba "nazi" syn Michaela Shannona nebo "motivační kouč" Toni Colette) a při tom byly dost zábavné, a na druhé straně ubrat prostor nudnějším postavám a slabším hercům (Ana de Armas, Chris Evans); určitě by bylo také možné vypiplat styl k dokonalosti, či nabídnout i nějaký hlubší příběhový přesah. Ale i přes mé výtky, je Knives out stále vtipná pohodovka, která zároveň obstojí i jako plnohodnotná detektivka, což se nevidí často. 3*.

    • 22.2.2020  01:36
    Judy (2019)
    **

    Snesitelný podprůměr, s děsivě křečovitou Renée Zellweger. Netuším, jestli se skutečná stárnoucí Judy Garland chovala tímto způsobem, pokud ano, pak nějakou podivnou shodou okolností bylo její vystupování velmi podobné standardnímu herectví Zellwegerové, které zde pouze vystupňovala. Filmu sice slouží ke cti, že se nesnaží z protagonistky dělat bezchybnou modlu, spíše naopak, na druhou stranu se o ní ale divák, který o Garlandové třeba nikdy neslyšel, nic nedozví a za celý snímek nepochopí, proč by ji měl vůbec znát. Ten, kdo neviděl ani Čaroděje ze země Oz, nebude chápat flashbacky, kdo neví o její oblibě mezi členy tehdejší queer společnosti, nebude chápat přítomnost fanouškovského gay páru. A ani, když o její existenci máte nějaké základní povědomí, stejně není důvod dívat se na Judy podruhé. Snímek, který neurazí, ale zapomenete na něj nejspíš ihned, jak skončí závěrečné titulky. Slabší 2*.

    • 17.2.2020  21:19
    Parazit (2019)
    **

    Chudák nedoceněný Chan-wook Park, který se v Jižní Korei piplal s filmy, co měly přesah, pointu a bylo v nich umění. Stačilo si jenom pár let počkat, až se v Hollywoodu změní nálada a Oscara za nejlepší film mohl dostat i za narychlo splácanou pitomost jako je Parazit. Mám podezření, že tento snímek nemění v průběhu děje žánry proto, že by se jeho tvůrci snažili o něco originálního, ale prostě proto, že nevěděli, jak pokračovat a zůstat při tom zároveň v jednom žánru. Co měl tento film za smysl? Jaký byl jeho přesah? Co si z něj divák má odnést? Jako komedie to není dost vtipné, jako thriller to není dost napínavé a závěr jsem odhadla už od poloviny snímku, takže mě nijak nešokoval. Každý, kdo viděl alespoň pár jihokorejských snímků, ví, co se stane na konci. Parazit není vyloženě špatný film, ale není ani dobrý. Působil na mě jako narychlo napsaná tragikomedie, kde tvůrci netušili, kam bude ústit, tak nakonec přidali nevhodný a nesmyslný závěr. Dnes už kultovní filmy jako Oldboy nebo Nebohá paní pomsta zůstaly nedoceněny, zatímco stěží průměrný Parazit má hned několik Oscarů - "bravo", Akademie. 2*.

    • 17.2.2020  21:05
    Watchmen (TV seriál) (2019)
    ***

    Vítejte ve světě, kde z nebe tu a tam prší olihně, kde Americe vládne Robert Redford, kde padouši vozí na korbách náklaďáčků hlávkové zelí, a kde musí policisté povinně nosit masky přes obličeje. Vítejte v tak trochu "Lynchovském" světě Watchmenů, kde ovšem výstřelky a výstřednosti nejsou samoúčelností, a kde jen málo věcí zůstane nezodpovězených... Famózně odvyprávěno, to především. Základem úspěchu Watchmenů není úžasný příběh, nejsou to nezapomenutelné postavy, ani herci, kteří by podávali Oscarové výkony, nic z toho v tom seriálu ani nehledejte. Esencí všeho kvalitního je v tomto případě skvělý scénář a výborná režie, díky nimž se divák i přes zdánlivě nesouvislé vyprávění, a případně i přes úplnou neznalost světa Watchmenů, dokáže v ději dobře zorientovat a pochopit jej, (na rozdíl třeba od nedávno odvysílaného Zaklínače), ba co víc, dokáže být napjatý a dokáže být překvapený pečlivostí a originalitou jeho tvůrců. Svým tempem, stylem, propracovaností, kreativitou a hravostí nemají Watchmeni mezi současnými seriály žádnou konkurenci, a domnívám se, že se s nimi v tomto ohledu nemůže srovnávat ani žádný seriál z minulosti. Je to drzé, občas vulgární, je to nekompromisní, nesmlouvavé a ostré, ale především je to většinu času velmi zábavné. Neříkám, že si všechny díly drží stejnou úroveň, najdou se i podprůměrné epizody (s01e07, s01e08), které ovšem vyvažuje vysoká úroveň jiných epizod (s01e03, s01e05), takže ve výsledku jsou Watchmen rozhodně nadprůměrným počinem. Jenom škoda, že se neuvažuje o dalších sériích. Pěkné 3*.

    • 27.1.2020  02:46

    Chlapec v pruhovaném pyžamu meets Musíme si pomáhat, jen se z obou stala zjednodušující, méně zajímavá komedie... Kdyby si snímek udržel absurditu a tempo prvních deseti minut (do scény s granátem), se třemi hvězdičkami, nebo možná i s vyšším hodnocením, bych rozhodně neváhala. Jenomže od úrazu hlavního hrdiny se děj zpomalí a film začne působit dojmem, že se Taika Waititi bál jít buď do opravdové třeskuté komediální jízdy (po vzoru svého dřívějšího Ragnaroku), anebo do hlubokého, temného válečného dramatu, a tak napsal a natočil "něco mezi", což ovšem postrádá sílu každého jednoho z nich. Tento Králíček Jojo "polotovar" je tedy odlehčený, nezatěžující, ale není legrační tolik, jak by mohl být, a zároveň mu chybí osudovost a hmatatelná hrůza Druhé světové války. Rovněž mu chybí spád a více prostoru pro výborného Sama Rockwella, který si snímek v podstatě krade pro sebe. Je to válečná taškařice/drama o dětech, které těží z originálního nápadu udělat válečnou komedii, ale krátce po začátku ztratí tempo a ve všech ohledech kráčí pouze po komfortním povrchu. 2,5*.

    • 27.1.2020  02:26

    Hm, dva staří dědové si vykládají. Na zahradě, v baráku, u piana, u fotbalu nebo třeba v Sixtinské kapli, a tyto dlouhé, nudné dialogy zároveň slouží jako reklama na současnou hlavu Katolické církve - papeže Františka... Samozřejmě je to zjednodušující nadsázka, ale ve své podstatě pravdivá. Papežové (současný a budoucí) mluví o své minulosti, o rozporných názorech, o problémech současné církve a směrech, jimiž by se měla ubírat. Snímek si sice drží jistou úroveň, nikdy nezajde do nevkusu nebo stupidního humoru, jenomže to nic nemění na faktu, že je to zkrátka pouze nudná konverzačka bez zásadních scén a většího přesahu. Anthony Hopkins a Jonathan Pryce jsou tu sice dobří, ale je spravedlivé říct, že bývali i v mnohem lepší herecké formě a jejich nominace na Oscary opravdu nechápu. Stejně jako nechápu zdejší vysoké hodnocení. Zřejmě je tu většina diváků katolického vyznání, jinak si to neumím vysvětlit. 2*.

    • 27.1.2020  02:06

    Bohužel až příliš velká sázka na konzervativní hollywoodskou jistotu, bez čehokoli originálního a lidského. Vlastně se toto zpracování Kennetha Branagha zase tak moc neliší od "klasického" seriálového devadesátkového Poirota s Davidem Suchetem, kterého můžeme dodnes vídat o víkendových odpoledních. Tato Vražda v Orient Expresu je snad pouze ještě více prudérní a méně britská. Vznešené figury jedoucí ve vlaku, s tvářemi nejprovařenějších herců, pronášejí učesané, strojené repliky. Jedinou výhrou tohoto zpracování se pak stává samotný režisér, neboť je v hlavní roli slavného detektiva pohlednější a mladší, než Peter Ustinov, a i přes svůj belgický přízvuk si zachovává, na rozdíl od Davida Sucheta, mužnost. Neurazí, nenadchne a znalce předešlých zpracování, popřípadě literární předlohy, ani ničím nepřekvapí. 2,5*.

    • 19.1.2020  01:10

    Adam Driver je skvělý, a kdyby letos nebyl nominován na Oscara ve stejné kategorii jako Joaquin Phoenix, přála bych mu, aby vyhrál. Scarlett Johanssonová je velmi dobrá, ale ne tak moc, jako Driver a Laura Dern tady hraje úplně stejnou postavu jako v Sedmilhářkách a navíc úplně stejně, přesto se na roli sebevědomé bezohledné právničky velmi hodí. Jenomže jinak je snímek jako celek pouze průměrný, neřešící nic, nad čím byste se museli dlouho zamýšlet, nic, co by vám předalo cokoli originálního a nového. Zápletka samotná za moc nestojí, první tři čtvrtě hodiny je zoufalá nuda, jednání hlavní ženské hrdinky příliš nedává smysl, postava její matky je pro změnu rovnou regulérní blázen, filmařsky jsem na tom nespatřila nic, co by vybočovalo, nebo se lišilo od jiných rodinných vztahovek. Manželská historie je komorní drama o lásce a rozvodu, které sice není špatné, ale stojí pouze na výrazných hereckých výkonech, nikoli na příběhu samotném, a to je pro mě trochu málo. 2,5*.

    • 13.1.2020  23:03

    Po celkem ucházejícím pilotu, tohle byla fakt strašná nuda. Akorát jsem si z toho odnesla, že všichni vyšetřovatelé v Ostravě chodí pořád v čepicích a nesundávají je ani v autech, či v barech. :D

    • 13.1.2020  00:02
    Le Mans '66 (2019)
    **

    Umělohmotná hollywoodská limonáda o tom, jak se Ford snažil dostat svoje auto, a Carrol Shelby zase kamaráda, na závody. Scénář tady psali tři lidé, a přesto nedosahuje ani desetiny kvality scénáře tématem podobného, ale nesrovnatelně lepšího snímku Rivalové, na jehož napsání stačil jeden jediný člověk. Talent se zkrátka počtem lidí nahradit nedá. Hudba je nevýrazná, děj je, až na poslední tři čtvrtě hodinu, zoufale nudný, pokud se tedy nezaměřujete na fungování managementu a vedení ve velkých automobilkách. Manželka hlavního hrdiny je naprosto neuvěřitelná postava, žijící jen pro manžela, bez výhrad sdílející jeho zájmy, nemaje vlastní. Nemůže chybět ani "korporátní záporák bez příčiny" s trapným účesem, tak absurdní, až hraničí s karikaturou. Ano, Christian Bale je tu standardně dobrý (ale ne skvělý) a Matt Damon mírně překvapil. Jinak nerozumím tomu, co je na tomto snímku pro ostatní uživatele tak výjimečné, zvláště ve srovnání s výše zmíněným filmem Rivalové, oproti němuž je Ford v Ferrari doslova v každém ohledu o obrovský kus horší. A to píšu jako člověk, který se většinu svého života vozí v autech značky Ford. 2*.

    • 13.1.2020  00:01

    Ale tak jo... Česká kriminálka, která si nehraje na nic světoborného, protože konečně pochopila, že na to zdejší tvůrci prostě nemají. Takže na rozdíl třeba od nedávno odvysílaného Principu slasti, nebo druhé série Rapla, nezkouší špatně kopírovat severské detektivky a nepůsobí tak překombinovaně, trapně a směšně. První díl byl navíc na aktuální téma, postavy vyšetřovatelů mě nerozčilovaly, herci nebyli příliš okoukaní. Jenom škoda té "over the top" scény s dopadením pachatele. 2,5*.

    • 13.1.2020  00:01
    Stockholmský syndrom (TV film) (2020)
    **

    Je na tom vidět snaha, no... Snaha být dramatický, snaha být temný a světový. Bohužel tohle Češi prostě neumějí, a když se o to snaží, vyjde z toho pokaždé absurdní umělohmotný trapas. Tady jedna linie - unesená dívka, která se vrátila po pěti letech domů - je dobrá, zajímavá, celkem realistická, jenomže další dvě linie (vyšetřovatel a "mafiáni"), to potápí. Linie s vyšetřovatelem je nezajímavá, trampoty s bývalou manželkou a jejím partnerem jalové, linie "mafiáni" je zas over the top a absurdní stylem "nevíme, jak vypadá podsvětí, tak tam dáme ty největší slizáky a zjevy a necháme je mluvit sprostě". Velmi dobře z toho vyšla tak akorát Zuzana Mauréry, coby maminka oběti, a pak Vojtěch Vondráček (v tomto případě nejde ani tak o herecký výkon, ale o výjimečnost jeho vzhledu a zajímavost postavy), zbytek byl nevýrazný. Budu se dívat na druhý díl, ale žádný zázrak, jak by se mohlo podle zdejšího hodnocení zdát, se nekoná. 2*. Update - druhá část pohřbila veškerý dobrý nápad, obchod s bílým masem se nedořešil, divák se dozvěděl především, kdo s kým má milenecké poměry - 1*. Průměr ze dvou dílů - slabé 2*.

    • 25.12.2019  00:26

    Nepadnoucí, ahistorické kostýmy, netalentovaní, necharismatičtí herci, Marek Eben, který hraje sám sebe a příliš jednoduchý děj, který se postupem času stával až nesnesitelně nudným. Samozřejmě je to lepší, než Kouzelník Žito z minulého roku, přinejmenším jsem u toho neměla tentokrát chuť prokopnout obrazovku, ale bez nápaditého scénáře a bez jediného výrazného herce, se to stejně řadí do těžkého podprůměru.

    • 22.12.2019  01:11

    Za to, co udělali s povídkou Meč osudu (mojí vůbec nejoblíbenější) a celkově s Brokilonem, si prostě víc, než dvě hvězdičky nezaslouží. Otázka ceny neurazí, nenadchne, zkrátka průměr a nejlepší byla linie s Yennou, která je paradoxně komplet smyšlená. Neznalci předlohy sice netrpí kvůli srovnávání, ale zato pro ně musí být téměř nemožné orientovat se v místní politice, v postavách a v posloupnosti děje.

    • 21.12.2019  01:40

    Komornější a rozhodně lepší, než první díl. Tentokrát především o Yenně a Tissaie de Vries, který nehráčům a nečtenářům nic moc neřekne, ale rozvíjí a buduje postavy. A ačkoli linie s Geraltem byla odfláknutá a zbytečná, Marigold se docela vyvedl. A děkuju dámám MyAnně Buring a Anye Chalotra, protože ty jediné tam zatím umějí hrát.

    • 21.12.2019  01:25

    SPOILERY K TÉTO EPIZODĚ! Amatérismus. Jak na poli scénáristiky, tak na poli režie, střihu i herectví (čestná výjimka - Lars Mikkelsen - Stregobor). CGI je špatné a ještě větší hrůza je, co provedli s Lvicí z Cintry. Ano, odehrává se to zhruba podle knížek, respektive zatím povídek, ale odehrává se to podle předlohy tím způsobem, jakým by děj podalo asi jedenáctileté dítě. "Tahle knížka pojednává o Geraltovi z Rivie, je to super cool týpek, kterýho si lidi najímaj, aby zabíjel monstra. Jednou přijde do vesnice Blavikenu, kde ho starší týpek - čaroděj, kterej žije ve věži, poprosí, jestli by mu nehelpnul s holkou, co se narodila při zatmění slunce a je proto špatná. Geralt odmítne. Pak ho ta zakletá holka poprosí, jestli by jí Geralt nehelpnul s tím čarodějem a on odmítne i ji. Pak se s ním ta holka vyspí, Geralt ráno holku a její kumpány zabije a lidi z Blavikenu ho za to odsouděj. A od té doby se mu začne přezdívat 'Řezník z Blavikenu'." Jako je to zhruba shrnutí děje jedné z počátečních Sapkowskiho povídek, ale je to shrnutí povrchní, úplně osekané, bez jakéhokoli přesahu a bez prostoru k zamyšlení nad morálkou, nad lidskou povahou, nad dobrem a zlem. Je to okleštěno o to, co především dělá Zaklínače Zaklínačem. Linie s Ciri je příšerná a nudná, nic nevypovídá ani o Cintře, ani o povaze její babičky Calanthé. Dialogy většinou zní jako nabubřelá heslovitá zobecnění, hodící se nanejvýš do trailerů, a ne do přirozeného rozhovoru. A Henry Cavill fakt neumí hrát... Celé to působí jen jako ochotnické divadlo, levné a na efekt. Bez hloubky, bez vykreslení jediného charakteru. Srovnání s GoT nechápu. Pusťte si znovu první sérii Hry o trůny, když si nepamatujete její epičnost, její úroveň, její uměleckost, její velkolepost, moudrost jejích dialogů a hutnou středověkou atmosféru, čili vše, co tady té slátanině chybí. Slabé 2*. PS: Četla jsem všechny knížky o Zaklínači, kromě Paní jezera a Bouřkové sezóny, ty mě teprve čekají, a hrála jsem Zaklínače 2 (dvakrát) a Zaklínače 3 (třikrát), takže si připadám jako člověk, který se ve světě Geralta z Rivie už vcelku dost orientuje, a je tedy dostatečně erudován k tomu, aby mohl kritizovat tuto seriálovou adaptaci.

    • 17.12.2019  23:36

    Film, který prý Quentin Tarantino natočil sám pro sebe, a podle mého názoru, ho měl také promítat pouze sám sobě... OBSAHUJE SPOILERY! Režisér zřejmě předpokládal, že změna známé a očekávané historické události bude znovu (Hanebný pancharti) automaticky znamenat záruku výborného filmu, jenomže to se spletl. Pouhá změna sama o sobě jako nosná myšlenka nestačí, když vše ostatní okolo je nepromyšlené a jalové. Zatímco Hanebný pancharti jsou v každé pečlivě vystavěné, výborně napsané, napínavé, úžasně zahrané scéně na hranici geniality, Tenkrát v Hollywoodu působí jako jejich chudý a mentálně zaostalý příbuzný. Jedna zbytečná, nikam nesměřující a uměle natahovaná scéna tu střídá druhou, dva vcelku nezajímaví chlápci vás provázejí svými každodenními trampotami, a vy přes dvě hodiny čekáte na ten obrovský, děsivý masakr, který v roce 1969 spáchali zfanatizovaní členové Mansonovy sekty... a čekáte zbytečně. To, co totiž na oplátku dostanete, je jen jakási směšně trapná krátká akční scéna, která učiní celou linii se Sharon Tate a do jisté míry i dlouhou scénu z Mansonova statku, naprosto zbytečnou a na víc, než jedno podívání, už obé nefunkční. Tenkrát v Hollywoodu má být prý poctou starému Hollywoodu, což se projevuje tím, že je občas DiCaprio přidán do starého filmu podobně jako Forrest Gump do historických záznamů (ale v Gumpovi to není tak příšerně na sílu a beze smyslu) a vystupuje tam pár postav skutečných herců z minulosti, no páni, až mi slza z té vší nostalgie ukápla... :D Nejen, že je tento film přes dvě hodiny natahovaná, k závěru nesměřující, nesepjatá, příběh téměř postrádající nuda, (vlastně by se dalo dokonce říct, že jsou to jen scény seřazené náhodně za sebe), ale poté to ještě celé korunuje absurdní a stupidní závěr. 1*

    • 16.12.2019  01:42
    Král (2019)
    ***

    Není to strhující, není to nijak zvlášť vtahující, místy se to vleče, není to pro diváky, kteří nemají rádi historii a historické filmy, má to velmi průměrnou, nevýraznou hudbu, ALE zároveň je to historický snímek ze staré školy v tom nejlepším slova smyslu. Bez hláškování, bez vtípků, bez hollywoodského patosu, bez laciné nahoty a bez novodobého trendu genderové a rasové korektnosti. Jakožto člověk, který shlédnul dvě zpracování Shakespearova Jindřicha V., musím říct, že bez Shakespearea je to zkrátka lepší. Chybí dlouhé, nabubřelé monology a dialogy, protože je vystřídal smysluplný scénář, který je srozumitelný a zároveň nepůsobí nepatřičně moderně. Dále nelze neocenit nápad udělat z Johna Falstaffa, Shakespearovského vykuka a podvodníka, Jindřichova parťáka a mentora, kterého si navíc Joel Edgerton náležitě užívá. Timothée Chalamet v hlavní roli je jednoduše výborný, čekala jsem vysokou laťku, ale překonal i tu, a překvapivě výrazná a vydařená je i kreace Roberta Pattinsona, coby afektovaného Dauphina. Zbytek hereckého osazenstva je ale také velmi dobrý. Bitevní scény sice nejsou příliš velkolepé a dechberoucí, ale o to působí hmatatelněji, CGI je nenápadné, je tu skutečná louka, skutečné bláto, nejen modrá a zelená plátna ve studiu... Neříkám ovšem, že se to nedalo napsat a natočit lépe. Více prohloubit postavy (přidat například něco z Jindřichova dětství a zdůvodnit tak jeho špatný vztah k otci, nebo naopak dobrý vztah k sourozencům), napsat to osobněji a emotivněji. The King tedy sice nenadchne a nestrhne, ale milovníky historických filmů, mezi které se počítám, alespoň potěší. 2,5*.

    • 9.12.2019  01:38

    SPOILERY! Ještě větší fail v rámci poslední epizody celého seriálu, než měla Hra o trůny, a to už je co říct. Spousta věcí zůstala naprosto nedořešena a ty, které se dořešily, skončily divně, zkratkovitě. Jak dopadla linie s BCR? Nebo linie s Childanem? Jak to, že lidé z jiných dimenzí přicházeli nadšeně do rozbombardovaného, poválečného světa? Jak to, že našli vchod? Jak to, že ho nikdy nenašli, až dosud? Komu svěřila paní Smithová dcery? Jak vnímaly, co se stalo rodičům? Proč Smith říkal manželce, že neví, jak zastavit genocidu, když byl vůdce? Kido si zasloužil velkolepější závěr, byť by třeba neskončil živý. Jak se Abendsen dostal z vězení k tunelu? Jak mohl bez vůdce tak lehce skončit "nazi svět", když stačilo, aby na jeho místo nastoupil jiný esesák? /// Tyto a mnohé další nezodpovězené otázky jen svědčí o tom, jak moc se tvůrci snažili narychlo seriál ukončit. A po shlédnutí celé závěrečné, velmi slabé série jsem opravdu ráda, že The Man in the High Castle nebude dále pokračovat.

    • 5.12.2019  23:31
    Koruna - Série 3 (série) (2019)
    ***

    Nejslabší série The Crown doposud, což ale při výši laťky nastavené minulými řadami, stále staví tu nejnovější do velmi kvalitního nadprůměru... Jakmile si zvyknete na nové obsazení (mě to trvalo plné tři díly), pak zjistíte, že noví herci nejsou zdaleka tím problémem, který činí z poslední série outsidera. Problémem se stala povrchnost a bezdějovost většiny epizod. Nelze říct, že by nějaká epizoda byla vyloženě trapná, či příšerná, ačkoli dvě pro mě byly opravdu nudné (e01, e07), ale kvalita scénáře i filmařiny zkrátka poklesla. Tam, kde byla v minulých dílech cítit osudovost, rozervanost, umění silné pointy a úchvatných dialogů, zde zbyly jen smutné pohledy a střety mezi postavami, které lze označit nanejvýš za velmi dobré. Namísto řešení údělu nésti korunu, údělu zodpovědnosti a odpírání, přizpůsobování se zidealizovanému očekávání poddaných, se řeší především vztahy mezi postavami. A i když se rýsuje půda pro stěžejní problém (Aberfan, chladný vztah Elizabeth a Charlese, klesající důvěra v monarchii), nakonec všechno vyjde tak nějak naprázdno, bez zdrcujícího vyvrcholení, bez pořádné hloubky a silné myšlenky. Žádná z epizod nedosáhla kvalit dílů Hyde Park Corner (s01e02), Pride and Joy (s01e08), Assassins (s01e09), Lisbon (s02e03), Matrimonium (s02e07), či úžasného Paterfamilias (s02e09), vlastně se k nim ani nepřiblížily. Ačkoli se Olivia Coleman velmi snaží navázat na herectví Claire Foy, Tobias Menzies zase na Matta Smithe, Ben Daniels na Matthewa Goode, tak tento cast, na rozdíl od toho předešlého, už ničím neuchvacuje. Postavy se díky nim trochu změnily, nevím, jak velkou roli v tom hraje scénář samotný a jak velkou roli samotní představitelé. Jeden jediný, kdo znatelně pozdvihl svou roli, je úžasný Charles Dance coby lord Mountbatten a na opačné straně spektra pak stojí Helena Bonham Carter, která se zřejmě domnívala, že styl "hraju všechno jako ve filmech od Burtona" bude stačit. Mě nestačil a udělal z hrdé, inteligentní, komlikované, nešťastné a rozmazlené princezny Margaret pouhou jednoduchou, arogantní, vulgární násosku. Na druhé straně všichni představitelé mladší generace (Charles, Anne, Camilla) jsou naprosto výborní, jak typově, tak herecky a nakonec vás zajímají daleko více, než jejich starší kolegové. Filmařina je jen lehce nadprůměrná a znatelně tu chybí umělecká vytříbenost a cit Stephena Daldryho, či smysl pro napětí Philipa Martina. Co se týká hudby, pak nejlepší témata jsou tu použita z předchozích dvou sérií, takže Martin Phipps ničím výrazným nepřispěl, u pár prvních dílů se navíc zdálo, jakoby hudba chyběla skoro úplně, popřípadě se stále jen opakovalo jakési téma podobné soundtracku z filmu JFK od Olivera Stonea. Rupert Gregson-Williams měl navíc lepší vkus na vážnou hudbu a celkově hrála hudba v jednotlivých epizodách daleko zásadnější roli. /// Takže co dodat na závěr? Třetí série díky slabšímu scénáři a změnám v tvůrčím týmu na postech režie a hudby, již postrádá svoji předchozí hloubku, naléhavost a osudovost. Stále se však jedná o pěknou podívanou s krásnou výpravou a dobrými hereckými výkony a mnohým divákům, obzvlášť nekritickým obdivovatelům monarchie, bude i tato cesta The Crown vyhovovat. Pro mě je poslední řada však mírným zklamáním. Slabší 3*.

    • 17.11.2019  01:41
    Joker (2019)
    ****

    "We are all clowns!" Nejlepší a nejobdivuhodnější věcí na Jokerovi je fakt, jak chytře dokázal vystoupit ze stínu výborné Nolanovy Batmanovské trilogie. Nesnažil se jít ve stopách nažehlených sak a kravat, lesku Wayne Tower, efektních bitek a drahých aut. Tenhle Gotham není jen nějakým abstraktním pojmem, jímž se ohání místní politici s ostře řezanými rysy, není to prostředí, z něhož se nejvíce času zdržujeme v drahých kancelářích a na luxusních večírcích, Jokerův Gotham je opravdu špinavý, hmatatelně depresivní, plný hluku a spěchajících lidí a vypadá jako leckteré současné americké velkoměsto. A zatímco jsme v Nolanově trilogii nahlíželi na příběh skrze vysoce postavenou smetánku, popř. maximálně střední třídu (Jim Gordon, Rachel Dawes), zde se dostáváme téměř na dno společnosti prostřednictvím chudého naivního loosera, jehož čistota a mentální prostota (či lehká retardace?) ve spojení s duševní nemocí a krutostí světa kolem něj, vyústí ve zrod jednoho z největších komiksových záporáků... Strhaný a vychrtlý Joaquin Phoenix je jako vždy výborný, a ačkoli na mě v některých scénách působil fyzicky až odpudivě a slizce, počítám, že jeho póza byla z hlediska postavy záměrná. Z filmařského hlediska nejde o nic převratného, několikanásobné plot-twisty filmu spíše škodí, ve své druhé polovině snímek ztrácí tempo a velmi mnoho věcí je navíc předvídatelných dávno dopředu. V Jokerovi ale tyto položky nejsou zdaleka tak důležité. Nejpodstatnější je originální přístup ke slavné látce, odvaha ukázat záporáka z Batmanského universa jako bytost s city a pocity, s psychologií postavy, s někým, s kým lze do jisté míry soucítit, ne jen jako plochou hláškující cool figurku. Upřímně doufám, že nadcházející film(y) o Batmanovi s Robertem Pattinsonem se také vydají cestou psychologického, sociálního dramatu a ne CGI omalovánek s pubertálními hláškami, jak nám to už drahnou dobu předvádějí komiksovky od Marvelu. Jak je vidno, jde to i chytře, jde to realisticky, jde to dospěle. 3,5*

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 18 24