Eleanor05

Eleanor05

okres Olomouc

11 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 8.7.2018  01:31
    Patrick Melrose (TV seriál) (2018)
    ***

    Pokud jsem minisérii Broken (2017) nazvala koncentrovanou, ničím neředěnou depresí, pak tento seriál je naprostou ultra depresí. Především druhá epizoda je tak silná káva, že není lehké ji sledovat a přemýšlím, jestli na poli seriálové tvorby pamatuji něco více temného. Benedict Cumberbatch zde ke všemu hraje úžasně, citlivě, lidsky a určitě by si zasloužil nějaké herecké ocenění za svůj výkon. V prvním dílu to sice zase vypadalo jen na "Sherlocka" se vší svou přepjatostí a arogancí, od třetího dílu však vybalí tak perfektně sedící a uvěřitelné herectví, jaké jsem u něj neviděla od komorního dramatu Wreckers (2011). Ačkoli druhý a třetí díl seriálu Patrick Melrose jsou skutečně na hodně vysoké úrovni, problém je, že si série svou zajímavost neudrží až do konce. Zatímco především třetí díl je skvělou kritikou snobského způsobu života (kterému se nevyhne ani sestra královny Alžběty Margaret) se vší prázdnotou, povrchností, absencí všech hodnot a morálky, zbylé dva díly bohužel tak trochu navážou na ten první a pouze "pitvají" hlavní postavu. Další věc, která mi, jako divákovi, vadila, byly obrovské časové skoky mezi epizodami a zaměřování se na nepodstatné věci z Patrickova života, místo těch podstatných (proč se například celý jeden díl díváme na to, jak Patrickova matka odkazuje dům nějaké nadaci, místo toho, abychom třeba viděli, jak se Patrick dal dohromady se svojí budoucí manželkou? Nebo proč se prakticky celý první díl máme dívat na jednu postavu, která fetuje, nebo shání fet? Nestačilo by z fetování, opíjení se a blouznění třeba jen dvacet minut a zbytek vyplnit dějem? atd.). Dále je třeba ocenit odvahu Huga Weavinga hrát tak odporné monstrum, které navíc ztvárňuje natolik sugestivně, že se vám z něj dělá špatně od žaludku, sotva se objeví na scéně. Jennifer Jason Leigh vedle něj působila naprosto průměrně a nezajímavě. /// Patrick Melrose rozhodně není špatný seriál, jeho největším problémem je však nevyrovnanost kvality jednotlivých dílů a možná i problém tvůrců s nejistotou, co chtít seriálem nakonec říci. Benedict Cumberbatch je zde ale skvělý a jsem ráda, že navzdory účinkování v hloupých Marvelovkách a čím dál horším a kýčovitějším Sherlockovi, vzal roli v krátké komorní minisérii, kde může uplatnit svůj talent a doufám, že bude v tomto trendu pokračovat.

    • 7.7.2018  19:01

    Nechápu smysl seriálu plného necharismatických herců a nezajímavých postav, opřený o podprůměrný scénář a nudnou zápletku. Nechápu smysl seriálu, kde se každý tváří "ultra chlapácky a drsně", a přitom úroveň dojmu ze zdánlivě vypjatých scén se pro diváka rovná nule a hravě jej ve vážnosti a krutosti překonávají i na první pohled "ženské" současné seriály, jako Sedmilhářky nebo Příběh služebnice. A konečně nechápu, jak režisér výborné Wind River mohl natočit něco tak konvenčního a nudného, že se každých pár minut díváte na display přehrávače a nejsilnější emoci - radost - vyvolá až příchod závěrečných titulků. Nic mě nemotivuje se na tuhle "western telenovelu" dívat dál...

    • 3.7.2018  22:05

    Děje je tam zatím tak málo, jako ukázek kvalitního herectví ze strany Benedicta Cumberbatche v tomto seriálu. A zatímco příběh je nucen si ztěžka klestit cestu skrz skoro nekončící scény plné sebestředného vyšilování a fetování hlavní postavy, Cumberbatchův nesporný talent se zase musí prodírat haldami hystericky přepjatých teatrálních gest a přehrávaných grimas. Patrick Melrose je, zatím soudě podle prvního dílu, vlastně takový, jako poslední dvě série Sherlocka - sebestředný, narcistický, vizuálně vymazlený, dějově minimalistický, zaměřený výhradně na hlavní postavu, jen se rýsuje býti hlubším a nepochybně depresivnějším. Nutno ale dodat, že i těch pár záblesků Cumberbatchova talentu ve chvilkách, kdy zas a znova nepředvádí "Sherlocka", stačí na to, aby mě seriál zaujal, a také na to, abych jeho pilotní díl ohodnotila třemi hvězdičkami.

    • 30.6.2018  04:06

    Pro děj naprosto zbytečný díl, který by se dal zkrátit do jedné scény. Opravdu netuším, proč tvůrci považovali za nutné, aby se divák dopodrobna seznámil s otevíráním zavřené garáže v půlhodiny dlouhé sekvenci, která nakonec v nic neústila. Herecké výkony výborné ode všech zúčastněných, ale jinak díl neměl význam.

    • 24.6.2018  00:25
    Tomb Raider (2018)
    **

    Přemýšlím, zda je pro diváka výhodou, pokud si "Laru" někdy v životě sám zahrál nebo je lepší, když k filmu přišel jako "slepý k houslím", popřípadě před lety viděl ty hrůzy s Ančou Jolie... Jakožto člověk, který hrál Tomb Raidera už na Playstationu 1, jsem s nejslavnější archeoložkou světa seznámena celkem zevrubně, velmi se mi líbil i první díl "restartu" herní série a přesto mě nový filmový Tomb Raider nebavil. Netřeba vinit Aliciu Vikander, protože ona je naopak hlavní výhrou snímku, a ačkoli nemá Lařiny tělesné proporce, vynahrazuje to hereckým talentem a nadšením. Její Lara je sympatická, citlivá, hodná, ale soběstačná a schopná zároveň, tedy přesně taková, jaká nová Lara po restartu má být. Dokonce tato filmová Lara mi připadala většinu času i sympatičtější, než její herní předloha. Ani japonský parťák vůbec nebyl na obtíž a popravdě řečeno jsem si k němu, jakožto divák, vypěstovala daleko větší cit, než Lařinu otci. Scénář je průměr, hudba je průměr, efekty jsou dobré - to, co jednoznačně táhne Tomb Raidera dolů, je především nedostatek jakékoli atmosféry. Zatímco první herní díl restartu série je survival krvavá, mnohdy hororová záležitost, kde se Lara doslova brodí potoky krve na deštivém ostrově plném vojáků a obětin bohyni, po poněkud nešťastném rozhodnutí propojit filmem příběhově Tomb Raider i The Rise of Tomb Raider (a oboje do značné míry překopat) vznikla podivná patlanice trablů s bohyní, trablů s otcem a trablů s Trinity, která je ve výsledku daleko fádnější, než kdyby tvůrci poctivě pracovali s každým z námětů zvlášť. Kdyby se postupně budovala atmosféra, hloubka postav a film by měl R rating, mohl z toho pod schopným vedením vzniknout klidně i výborný film. V současné podobě má sice Tomb Raider slušný rozjezd, ale po ztroskotání Lary a jejího parťáka na ostrově jde veškerá atmosféra do háje a příběh začne být plný klišé, která jsme už viděli tisíckrát. Tohle je Tomb Raider pro děti. Tomb Raider bez krve, Tomb Raider bez atmosféry. Sice lepší, než předchozí adaptace s Angelinou Jolie, (které se Tomb Raiderem dají ale nazvat hodně těžko) ale od poloviny filmu hodně nezajímavá podívaná, bez pocitu epičnosti, strachu, či čehokoli nového, co jsme ještě neviděli. Dobrá je na tom jenom Alicia Vikander a scéna s hlavolamem, rozpadající se podlahou a barevnými sklíčky. Kdybych tomuhle dala víc, než dvě hvězdičky, musela bych zvednout Wonder Woman na čtyři a Logana pak minimálně na pět. :D

    • 10.6.2018  01:33
    21 gramů (2003)
    ***

    Silné, depresivní téma, nelineární, skvěle rozstříhané a famózně zahrané - obzvlášť Sean Penn a Naomi Watts předvádí přímo herecký koncert. Na druhou stranu je to ale také občas dost pomalé, zvlášť, když vás (stejně jako mě) příliš nezajímá jedna z linií (Jack Jordan) a naopak byste se chtěli více dozvědět o minulosti Cristiny a Michaela. I tak je ale 21 gramů snímek, který stojí za podívání a za zamyšlení, a který vypráví o skutečných problémech a nejdůležitějších otázkách života. Ve srovnání s Iňárritovým pozdějším filmem Babel, je 21 gramů méně zábavné, ale zato hlubší. 3,5*.

    • 9.6.2018  02:52

    Největší paradox tohoto seriálu, hned po tom, proč se tolika lidem líbí i přes svou naprostou nahodilost a fádnost, je fakt, že Westworld vypráví z velké části o tvorbě příběhů a příběhových linií, ale jeho scénáristé nebyli schopni vymyslet už druhou sérii ani jednu silnou příběhovou linku. Divák už viděl vlastně všechno - roboty, vraždění, nahotu, sex, zradu, lásku, věrnost, sny, halucinace, Divoký západ, Indii, Japonsko atd., avšak to vše s minimálním dopadem na jeho city. Je skoro až záhadné, jak se Jonathanu Nolanovi a spol. za tak štědré produkce HBO, podařilo vytvořit takto bezkrevnou, bezbarvou nudu, prokládanou dlouhými zobecňujícími samolibými a samoúčelnými proslovy o lidské podstatě, smyslu bytí a svobodné vůli, které vůbec nikam nevedou a neústí vůbec v nic. A takto činí prostřednictvím mnoha postav, z nichž ani na jedné divákovi nezáleží, možná i proto, že herci, až asi na tři čestné výjimky, jsou jen dokonalé ksichtíky bez jakékoli osobnosti a charismatu. K tomu přidejte naprosté logické lapsy (Maeve umí telepaticky přinutit roboty, aby se vzájemně zavraždili, ale náhle utíká před bandou robotických indiánů, nechá jimi ohrožovat a unést svou milovanou "dceru", zabít nevinného robota a svou schopnost tehdy nepoužije) a dojem, že když scénáristé nějak zázračně dopíší jeden díl, nemají vůbec páru o tom, co se s postavami bude dít ten následující - linky působí nepromyšleně, roztříštěně a děj je v nich naprosto náhodný. "Opravdu se těším" na dalších dvacet sérií, v nichž bude znovu velké množství postav běhat zmateně po parcích, střílet po sobě, měnit každou chvíli své motivace a cíle, přeprogramovávat osobnosti, mít halušky s Fordem a cestovat do různých dějinných období a různých destinací. Páni, těch možností! :O A přitom to bude zas jenom špatně napsaná, generická a odosobněná nuda, které tady většina uživatelů nasolí sto procent, protože je "krutopřísnej nářez" vidět roboty, kterak zabíjejí lidi...

    • 3.6.2018  03:17
    Godless (TV seriál) (2017)
    ***

    Dobrý westernový seriál, který však mohl být výborný - kdyby se vystříhala polovina dílů. Udělat z toho minisérii o cca čtyřech epizodách, tak je to velmi intenzivní a diváka by to strhlo. Takhle jsou dva první díly výborné, pak následuje omáčka plná zevrubného zasvěcování do krocení divokých koní, průprava pro začátečníky hry na housle a nahlédnutí do problematiky lidí s obtížemi se zrakem. K tomu se přidá velká dávka, po většinou naprosto nezajímavých, flashbacků (malý Roy a jeho dětství) a máte tu rozvleklou nudu, u níž jenom čekáte na poslední díl, aby se už konečně hlavní kladní hrdinové a hlavní záporáci střetli. Prý se uvažuje o druhé řadě. Pokud by tato měla vzniknout, prosím o lepší scénář, víc dějových nápadů a pokud možno méně epizod. PS: Snad nejlepší složkou seriálu je hudba - opravdu tak dobrý soundtrack se dnes neslyší ani u velkofilmů.

    • 28.5.2018  00:24
    451 stupňů Fahrenheita (TV film) (2018)
    **

    Škoda. S více penězi, tím pádem větší a lepší výpravou, s hlubším vysvětlením fungování světa a podrobnějším nahlédnutím do myšlenek, které vedly společnost k likvidování knih, by to nemusel být tak špatný film. Tedy za předpokladu lepšího scénáře, charismatičtějšího hlavního představitele, kreativnější režie a výraznější hudby. Dokonce by z toho mohl být i dobrý seriál, či minisérie, kde bychom se seznámili se světem a postavami alespoň do té míry, aby nám na nějaké z nich záleželo. Jen kdyby do toho HBO nainvestovalo víc peněz a chopili se toho kvalitní tvůrci. Ale takhle tuhle podprůměrnou, bezkrevnou, fádní nudu nemohl zachránit ani Michael Shannon.

    • 26.5.2018  03:03
    Sněhulák (2017)
    **

    OBSAHUJE SPOILERY! Za dvě hodiny filmu mě Michael Fassbender nepřesvědčil nejen o tom, že je Harry Hole a o tom, že je to věhlasný detektiv, který je proslulý svou prací, ale nepřesvědčil mě dokonce ani o tom, že je to vůbec detektiv. Netvrdím ovšem, že je to Fassbenderova chyba. Je to chyba především neuceleného scénáře, který působí, jakoby se tvůrcům rozpadal přímo pod rukama. Nic není pořádně dořečeno, ani dovysvětleno, v důsledku čehož dělají postavy zkratkovité, někdy až vyšinuté věci a vy se nedozvíte proč. Předpokládám, že v předloze má všechno svůj smysl, ale do snímku se ten smysl jaksi nedostal. Harry Hole je vyšetřovatel, který přespává v norské zimě v mraze venku - tu na lavičkách, tu na chodnících, aniž by umrzl, má deprimovaný výraz, a pokud už něco vyšetřuje, pak místo vražd a zmizení lidí, pátrá jenom po tom, co tají jeho kolegyně. Scény nenavazují jedna na druhou, každou chvíli nechápete co, a proč se vlastně děje, spousta věcí je naznačených a nedořešených (celá postava Mathiase; prášky, které předepsal Holemu; postava J.K Simmonse, její konečný význam pro děj a souvislost s osudem Katrinina otce; ta Rakelina vyzváněcí melodie hrající i u jedné oběti v domě a její souvislost s Mathiasem...). Postavy nemají žádnou psychologickou hloubku, flashbacky jsou nepřehledné, některé zpomalovačky (především ve finále na ledu) vyznívají až tak směšně, že jsem se opravdu nahlas smála. Po všech stránkách, snad kromě herecké, která je alespoň průměrná, Sněhulák působí jako amatérsky nezvládnutý film, vhodný maximálně do televize a to ještě v divácky nehostinném vysílacím čase. Je neucelený, formou je příšerně nezajímavý (srovnání se skvěle moderně natočenou Fincherovou první částí Millénia, nebo naopak s velmi realistickým seriálem Most, se přímo nabízí), špatně napsaný, dějově absurdně překombinovaný, režisérsky necitlivý, nedovysvětlený a nezábavný zároveň. PS: Nechci být příliš povrchní, ale bylo skutečně nutné obsazovat Vala Kilmera? Existuje spousta daleko starších herců, kteří ale vypadají normálně a důstojně, a ne jako po zpackané plastice obličeje...

    • 22.4.2018  02:44

    Zajímavá absurdní černá komedie s originálním námětem, na níž lze ocenit mimo jiné odvahu všech tvůrců se do ní vůbec pouštět. Předpokládám, že kompletně celé obsazení se už nikdy nemůže ukázat v Rusku. :D (I přes zákaz se ke snímku lidé určitě mohou dostat na internetu). Ztratili jsme Stalina sice není žádná obrovská bomba, která by nějak výrazněji ovlivnila kinematografii, a ani to není komedie, při níž se budete neustále nahlas smát, ale je to zábavný film s dobrými hereckými výkony (především Steve Buscemi a Jason Isaacs), který zároveň mapuje filmaři dosud neprobádané historické území svěží, odlehčenou formou. Jenom mě při sledování snímku napadalo, že v Rusku to tehdy bylo daleko absurdnější, daleko buranštějsí a daleko krutější, ale chápu, že pak by byl film žánrově spíš hororem, než komedií.

    • 17.4.2018  03:06

    Kýčovitá, umělohmotná a nudná blbost, u níž se každých deset minut díváte na display přehrávače, kdy už skončí. Děj je totální červená knihovna se směšně (ne však vtipně) překombinovaným závěrem a s prvoligovými herci, jimž nevěříte jediné slovo. Co mě však definitivně přesvědčilo o tom, že dám "jen" jednu hvězdičku, byl casting plný černochů a černošek, kteří podle tvůrců snímku, bývali v 17. století v Holandsku zámožnými boháči, či jeptiškami v klášterech, a nikomu to nepřišlo divné. Pokud chce někdo prostřednictvím historického filmu činit historii spravedlivější, pak ať to tedy dělá důsledně - proč se hlavní postava (žena) musí vdát, aby se dostala z kláštera? Mohla si založit firmu, nebo kandidovat na starostku Amsterdamu a žádný manžel by nebyl potřeba! Je zajímavé, že se, podle tvůrců snímku, dostala v Evropě 17. století rovnoprávnost ras tak na vrchol, že není vůbec třeba se o barvě kůže kohokoli zmiňovat, ale rovnoprávnost žen s muži je tam každému ukradená... Fakt nenávidím v historických filmech tyhle ahistorické patlaniny.

    • 13.4.2018  22:59
    Broken (TV seriál) (2017)
    ***

    Koncentrovaná, ničím neředěná deprese v čele s úžasným Seanem Beanem. Opravdu jsem nevěřila, ačkoli je to jeden z mých oblíbených herců, že by dokázal hrát takhle skvěle naprostý opak všech svých dosavadních rolí. Doufám, že za tento svůj výkon obdrží nějaké ceny, protože jako citlivý, lidský, naslouchající farář je naprosto uvěřitelný a i s přihlédnutím k ostatním velmi dobrým hercům, on z toho obsazení vyloženě trčí. Nebýt jeho, je tento seriál o několik tříd horší, tak strhující herecký výkon podává.

    • 8.4.2018  22:55

    "Tak Pražská kavárna opravdu existuje..." :D Kancelář Blaník tentokrát ve stopáži celovečerního filmu, sepjatější a vypointovanější, než většina on-line dílů. Některé scény hodně dobré (Tondova kampaň, provádění Číňanů Prahou, "Pražská kavárna" jako sekta) jiné trošku nudné a zbytečně zdlouhavé (shánění klíčů ke Klenotům, Tondovy rozhovory s leguány atd.), ale jelikož se jedná o jedinou současnou politickou satiru u nás, zřejmě bych ty tři hvězdičky dala, i kdyby byl Prezident Blaník horším filmem. Nakonec ale na ten lepší průměr skutečně dosáhl poctivě, i s přispěním všech dobrovolných účinkujících (Ivan Bartoš je prostě borec. :D). Pro mě jeden z nejlepších dílů Blaníka, který ale nic moc neřekne divákům, kteří se nezajímají o politiku, a rovněž neřekne nic moc těm, kteří dosud o nejvlivnějším zákulisním člověku u nás, neslyšeli. Jako každá satira to samozřejmě časem zestárne, a nejedná se taktéž o žádný umělecký skvost, nebo ukrutně vtipnou komedii, ale je to film, který pobaví a zároveň vás ujistí, že naštěstí existuje ještě pár lidí, kterým celá současná politická situace u nás přijde stejně šílená a absurdní, jako vám.

    • 7.4.2018  02:32

    Seriál s postavami, k nimž si nevytvoříte vztah, s nezajímavým příběhem a s průměrným scénářem, v němž nejsou po napětí, či hororovosti ani památky. Uživatelé, co tady rozdávají čtyři a pět hvězdiček prakticky za nic, by se měli nejspíš podívat na víc seriálů, než na tenhle jeden. ;-)

    • 1.4.2018  01:44
    Wind River (2017)
    ****

    Syrové, napínavé, s dobrými kladnými hrdiny a s mrazivou, depresivní atmosférou. Jeremy Renner a Elizabeth Olsen hráli nejlépe, jak jsem je doposud viděla hrát. Kromě zbytečně dlouhého závěru, neměl film slabé místo a takhle by měla vypadat moderní akční detektivka. Syrová, uvěřitelná, napínavá, přiměřeně akční, bez sentimentu a zbytečných klišé, kde se kladní hrdinové nechovají jako hlupáci a je prakticky nemožné jim nefandit.

    • 30.3.2018  23:37
    The Alienist (TV seriál) (2018)
    ***

    OBSAHUJE SPOILERY! Jako vždy výborný Daniel Brühl, silná dobová atmosféra New Yorku koncem 19. století a zajímavý letmý vhled do tehdejší problematiky psychických nemocí. Scénář není špatný, občas jsem se u dialogů i zasmála, ale někdy je trochu "za divákem" - divák si odvodí fakta o vrahovi dříve, než postavy, což není u detektivky zrovna příhodné. Kamera je skvělá, když postavy stojí, postávají, popř. sedí za stolem. Dokáže být umělecká, ale problém nastává při akčních scénách, kdy je naopak příšerná, amatérská a záběry tehdy vypadají podivně "nedodělaně", nemají filmový look a působí jako z filmu o filmu. Dále mezi Dakotou Fanning a Lukem Evansem není vůbec žádná chemie, ačkoli asi měla být, osobně bych Saru Howardovou raději viděla s dr. Kreizlerem, v jejichž vztahu jsem cítila větší přitažlivost a byl by i zajímavější. Jako tým jsou ovšem dr. Kreizler, John Moore a Sara Howardová sympatičtí, každý symbolizuje trochu něco jiného a každému z nich se dá fandit. Po výborných úvodních dílech, při nichž jsem si ještě myslela, že se divákovi naskytne větší seznámení s problematikou dobové léčby duševních chorob a hlubší odhalení psychologie tří hlavních postav, se bohužel kolem poloviny série děj zjednodušil a zpomalil. A některé černobílé postavy se staly až směšnými (stupidní závěr v kanále s Connorem všemu ještě nasadil korunu; nevýrazný, necharismatický představitel Teddyho Roosevelta ale taky úplně nepomáhal). Stále není jasné, zda se The Alienist dočká druhé řady, osobně bych ji uvítala, ale chtělo by to zapracovat na psychologii postav a ještě prohloubit temnou atmosféru úvodních částí. Zaměřit se více na zajímavou postavu dr. Kreizlera a jeho "blázinec", méně pak na tuctového potížistu Johna Moora a jeho neuvěřitelný vztah s jinak zábavnou a dobře zahranou Sarou Howardovou. Pak by jednoho dne mohl být seriál místo nadprůměrného, výborným.

    • 23.3.2018  23:38

    Málokdy se vidí film tak nudný a přitom hloupý zároveň. Režijně i scénáristicky nezvládnutý, kde scény nedrží u sebe, nenavazují jedna na druhou, postavy konají důležitá životní rozhodnutí na základě impulsu a z vteřiny na vteřinu. Není nám dovoleno být svědky milníků života postav (svatby, milostné scény atd.), zato musíme shlédnout tři dlouhá pěvecká vystoupení Reese Witherspoon, (u nichž jsem upřímně pochybovala, že je zpívá herečka samotná, znaje její pěvecký projev z Walk the Line) a jedno její absurdní taneční vystoupení. Člověk by čekal, když se jedná o historický film a všechno ostatní na něm selhává, že alespoň kostýmy a účesy budou věrné dějinám, ale opak je pravdou. Takhle historické látky nevypadaly, ať už po stránce materiálu, tak po stránce křiklavých barev, takové modely se nenosily a účesy dam a pánů byly svou výstředností taktéž krajně podezřelé. Navíc dáma, co se snaží dostat do vyšší společnosti, ukazující v před Viktoriánské Anglii na večírku holé stehno? Jako fakt? I ukázat kotník by tehdy bylo skandální. Nevím, zda se tento film stal nudnou fraškou vinou předlohy, kterou jsem nečetla, tudíž netuším, jak věrně se jí snímek drží, či je-li na vině scénárista, nebo režisérka, ale takovou překolorovanou spatlaninu, jejíž "historičnosti" by nevěřilo poslední mimino, jsem dlouho neviděla, pokud vůbec. A super je i poslání filmu - být sobeckou prodejnou zlatokopkou, které je úplně jedno, kolik životů kolem sebe zničí, se vyplácí. 1*.

    • 10.3.2018  22:27
    25. Český lev (TV pořad) (2018)
    ***

    Důstojné, profesionálně odmoderované, s vkusným vyjadřováním se k politické situaci v Česku a na Slovensku. Pro mě byl tento večer zábavnější a lidštější, než celé letošní předávání Oscarů. Akorát by příště nezaškodilo nepouštět ignorantského a s problémy moderní doby, včetně moderních technologií, nevyrovnaného Kaisera k pultíku s mikrofonem. A taky už do přenosu po dvou letech konečně můžete vrátit krátké medailonky z filmů k nominovaným kategoriím. Fakt to tam chybí, aby si divák udělal alespoň minimální představu, když neměl čas, či možnost shlédnout všechna nominovaná díla. Čisté 3*.PS: Ten pláč zdejších Zemanovců, z nichž někteří jsou rádi, že vypnuli Caps Lock a dokázali alespoň v polovině slov neudělat chybu, opravdu stojí za to. Výkvět národa, asi jako nynější politická "smetánka" u nás. :D

    • 9.3.2018  03:27

    Udělat díl v polovině série, který skoro nenavazuje na díly předešlé a ještě v něm přeskočit dva roky děje včetně důležitých milníků v životech postav, tomu říkám obrovský scenáristický fail. Určitě by si takto přálo usnadnit práci více tvůrců seriálů, ale mají dost soudnosti na to, aby tak neučinili.

    • 8.3.2018  01:51
    Waco (TV seriál) (2018)
    ***

    Přednost této minisérie netkví v tom, že by byla nějak zvlášť strhující, či chytlavá, což je škoda. Její přednost tkví především v její nečernobílosti. Tkví v tom, že nám neukazuje Davidiány jako ty 100% jediné špatné a FBI hochy jako ty jediné hodné. Ukazuje nám Davidiány jako náboženskou sektu, která, kromě hromadění zbraní (což je samozřejmě závažné), nikomu nic nedělá, dokud se do celé záležitosti nezačne necitlivě montovat FBI. Čekala jsem to jiné, hollywoodské, plné klišé atd., dostala jsem dva pohledy na věc, z aniž jednoho nevyjdou americké vládní instituce jako "ti hodní". Michael Shannon dobrý, ale neměl ve své roli vyjednavače se svědomím moc co předvést, zato Taylor Kitsch jako vůdce sekty - výborný, tady čekám minimálně nominaci na Emmy. Waco není nejlepší minisérie, která byla kdy natočena, ale svým realistickým zpracováním, dobrými hereckými výkony a scénářem, který se na událost kolem obléhání domu snaží dívat z více úhlů a většinou se vyhýbá klišé, se stala rozhodně jedním z nadprůměrných seriálových počinů poslední doby, který stojí za shlédnutí. Jak to bylo doopravdy, a kdo lhal méně, se už asi nikdy nedozvíme, přesto naivně doufám, že FBI z chyb svých pracovníků vyvodila nějaké důsledky. :-/

    • 5.3.2018  06:53
    Oscar 2018 (TV pořad) (2018)
    **

    Měla jsem jiného favorita, Call Me by Your Name, ale bylo mi jasné, že nevyhraje, protože je příliš odlišný, nehollywoodský a navíc jeho tvůrci a herci nebyli mnohdy ani nominováni, ačkoli by si to zasloužili (režie, herec ve vedlejší roli). Takže zklamaná z výsledků ani moc nejsem, očekávala jsem je zhruba takové, jaké byly. Jsem spíše zklamaná z nudného, sterilního přenosu bez jakékoli originality a vtipu, kde se každý člověk už bojí udělat si legraci z čehokoli, aby se náhodou nepřiblížil hranici něčeho, co by si lidé mohli špatně vyložit. A to aniž bych jakkoli zpochybňovala kampaně za rovnost pohlaví, ras, sexualní orientace a kampaně proti sexuálnímu násilí. Jimmy Kimmel tam vlastně vůbec nebyl potřeba, žádný pořádný vtip se nekonal, každé druhé vystoupení bylo manifestem za něco, nebo proti něčemu, což je sice chválihodné, ale nevím, jestli je to právě to, co diváci chtějí od přenosu předávání nejvýznamnějších filmových cen světa. Pokud by měl jít další ročník touto cestou, bylo by daleko lepší a časově úspornější, kdyby se na plátně jen promítaly ukázky z nominovaných filmů a pak se přečetly výsledky. Bez kýčovitých, na objednávku složených "písní" a hlavně bez neustálých reklam. PS: Ta montáž s "90 years of dreams" byla nejlepší na celém přenosu. PPS: Nejlepší původní scénář - Get Out - bylo největší WTF? přenosu.

    • 26.2.2018  14:18
    Uteč (2017)
    **

    K tomu, aby první setkání s rodinou vaší bílé holky bylo hororem, nepotřebujete být ani černej a její příbuzní ani nemusí být zdaleka tak šílení, jako jsou v tomhle filmu, takže v tomto směru si tvůrci ušetřili velkou část námahy. :D Jinak nevím, jakým nedopatřením se tenhle "over the top" snímek dostal k nominaci na Oscara za nejlepší film. V druhé polovině vyznívá spíš jako šílená komedie, nebo do směšného extrému vyhnané drama, které má zřejmě za úkol divákům sdělit jediné - pokud žijete v rasově smíšeném vztahu, rozejděte se, než bude pozdě! (:D) Vedle takto nesmyslné, biologicky absurdní pointy, jakou má Get Out, působí třeba i Saw série, jako realistický dokument, kde vlastně chování postav většinou dává smysl a jejich charaktery nejsou vylíčeny tak "černobíle". V tomto snímku doslova. Přitom, kdyby se pečlivěji pracovalo na původní zápletce - tedy jak se všichni bílí příbuzní Chrisovy holky tváří, že jsou z něj nadšení, ale jejich pohledy a poznámky vypovídají o opaku, a dusno mezi postavami by se stupňovalo zcela na realistické bázi, pak by z Get Out mohl vzejít skutečný horor o lidských předsudcích a navrch výborné drama. Takhle je to jen místy zábavná fraška.

    • 16.2.2018  20:22

    Dobrý námět o svobodě slova a vládě, v našich zemích navíc snad ještě aktuálnější, než v USA (Babiš - Mafra), výborní herci, ale také docela hodně nudná první hodina snímku a docela hodně hollywoodsky osvědčená druhá polovina snímku. Meryl Streep a Tom Hanks jako tým jsou velmi sympatičtí, ačkoli nemohou naplno ukázat hloubku svého hereckého talentu, je rovněž dobré vidět méně "okoukané" talenty jako je Sarah Paulson nebo Bob Odenkirk ve filmu od Spielberga. Jenomže nenapadá mě, proč by se na The Post někdo měl dívat opakovaně a nevzpomenu si na žádnou fakt silnou scénu, která by ze snímku dělala něco víc, než výborně obsazené, nepříliš zábavné novinářské drama, které vsází na jistotu bez jediného náznaku čehokoli výjimečného. Pro mě je to za 2,5*, ale to tu není jako možnost a 3* dávám lepším filmům. PS: Michael Stuhlbarg je zřejmě nejobsazovanější herec současnosti - letos hraje ve třech (!) filmech nominovaných na Oscara. Docela by mě zajímalo, jestli se to v historii kinematografie ještě někomu povedlo, vypadá to na rekord. :)

    • 14.2.2018  02:21

    Daniel Day-Lewis je jeden z mých nejoblíbenějších herců a tady ani neměl co hrát. Paula Thomase Andersona mám ráda za Až na krev, které považuji za jeden z nejoriginálnějších filmů, jaké jsem kdy viděla. A přesto mi Nit z přízraků připadá jako naprosto zbytečný, samoúčelný film (ačkoli ani nechápu jeho účel), u něhož při pomalém tempu čekáte, že bude mít tedy alespoň skvělý závěr, ale nic takového se nestane. Byl to životopisný film jednoho módního návrháře? Na to tam bylo málo z jeho práce. Byl to milostný příběh ješitného, sebestředného, stárnoucího muže a mladé submisivní "spasitelky"? Na to byl jejich vztah podán příliš odtažitě a povrchně. Tak co to tedy bylo? Poslední šance D. Day-Lewise, aby měl nominaci na Oscara? Nevím. Co vím jistě je, že to byla nuda. Zbytečný, pomalý film, na němž jsem nespatřila nic, pro co by se na něj kdokoli mohl chtít dívat víckrát, než jednou. 2*.

    • 4.2.2018  01:19
    J. Edgar (2011)
    **

    I kdyby scénárista Dustin Lance Black věděl, že homosexualita a transsexualita jsou dvě rozdílné věci (!) a obraz by nebyl tak příšerně tmavý (viděno na originálce blu-ray), že pokud by se ztmavil třeba jen o jeden tón, zbyla by černá obrazovka, pak by byl tento snímek stejně strašná nuda. J. Edgar nemá žádnou opravdu silnou scénu, je to celé takové odosobněné a ačkoli to nepůsobí směšně, až teda na scénu se šaty a na to nemožné "staré líčení", kde mají herci ve vrásčitých tvářích pořád své mladé oči, nějak nechápu, proč by se na to měl kdokoli chtít dívat víckrát, než jednou. Zvláště pak, když i jedno podívání je značně vysilující. Podprůměrný film: 2*.

    • 4.2.2018  01:10

    Dobře natočená a občas vtipná blbost je pořád jen blbost.

    • 3.2.2018  01:39

    Jak výjimečné je dnes vidět film, v němž lidé vypadají jako lidé a chovají se jako lidé, a ne jako umělohmotní panáci? Jak výjimečné je dnes vidět téma lásky zpracované tak přirozeně, že vás rozpláče? Jak výjimečné je, aby se k sobě dva výborní herci tak moc hodili a měli mezi sebou tak silnou chemii? Velmi výjimečné. Stejně jako tento film... Call Me by Your Name je naprosto přirozený snímek, který i přes svou zdánlivou unavenou atmosféru horkého italského léta, dokáže vyvolat velmi silné emoce a být ve svém závěru strhující. Je to snímek, kde dva úžasní hlavní představitelé - Timothée Chalamet a Armie Hammer hrají naprosto na maximum a působí dojmem, že vlastně nic hrát nemusí. Je to snímek, který se na hony vyhýbá klišé a čemukoli hollywoodskému. Právě proto je pro mě dost překvapující, jak takovýto takřka nezávislý festivalový film může být nominován na Oscara, když v něm není žádná pompa, epičnost či nabubřelé dialogy, ale zato velká porce hloubky, intimity, citu, přirozenosti a lidskosti. PS: Pro mě nejlepší snímek s gay tématikou, který jsem dosud viděla.

    • 24.1.2018  03:44

    Když přistoupíte na ten ošklivý osmdesátkový styl a na to, že je Thor: Ragnarok v podstatě dvě hodiny dlouhej sitcom, pak se docela dobře bavíte. Thor a Loki konečně jako spolupracující bráchové jsou k nezaplacení, bavilo by mě sledovat klidně celý film jenom ty dva. Opravdu jsem ze začátku nečekala, že třetího Thora ohodnotím stejně, jako prvního, ale v rovině komedie je to rozhodně vtipnější a lépe obsazené, než poslední Strážci Galaxie a má to i sympatičtější hrdiny. Všichni víme, že Marvelovky jsou v podstatě blbinky se stále stejným dějem - někdo chce ovládnout svět, kladné postavy tomu chtějí zabránit. Tady tomu není jinak, ale zároveň má film především odlehčený, komediální rozměr a vlastně mu po strašném druhém díle prospělo, že se přestal brát tak vážně. Natalie Portman navíc všem prokázala laskavost, že v sérii už nechtěla dál hrát, alespoň vypadla ta horší dějová linie a zbyla jenom zábava. Třetí Thor sice není jako vydařený první Thor, ale jde s dobou, je docela originální a hlavně má Toma Hiddlestona a Chrise Hemswortha, a ty v Marvel universu málokdo trumfne.

    • 20.1.2018  21:05

    Poctivé drama, kde hrají všichni až do poslední role výborně, v čele s Frances McDormandovou, která má (podle mého názoru) už Oscara prakticky v kapse. Dobře napsaný scénář, často sice až příliš vulgární, ale chápu, že vzhledem k prostředí je takové vyjadřování věrohodné. Nic víc jsem na tom ale nenašla. Není to strhující, srdcervoucí, v druhé polovině je to místy už dost pomalé a ani mě neláká se na to v dohledné době podívat znovu. Je to dobrý film, který stojí na kvalitních hereckých výkonech. Na víc, než na 3* ale pro mě nemá.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace