Eleanor05

Eleanor05

okres Olomouc

12 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 14.9.2018  23:23
    The Man in the High Castle (TV seriál) (2015)
    **

    Tak jo, zatím po třetím díle je to nudné, neuvěřitelné, nemá to logiku (postihují se Židé, nepostihují se černoši - WTF?), nemá to atmosféru, nemá to jediného charismatického herce, či skutečně zajímavou postavu a je to šíleně pomalé. Reakce na vyvraždění členů rodiny nevyvolává u většiny postav ani slzy, docela by mě zajímalo, jak dlouho tento seriál obsazovali, protože málokdy se vidí taková herecká dřeva. Román neznám, ale tohle jsou jen vytahaná nejprovařenější fakta o nacismu zasazená do Ameriky a Japonska, aby to Američanům znalým evropské historie jen velmi povrchně, připadalo obohacující a chytré, přitom je to navzdory nápadu jen slabé, nezajímavé a občas dokonce nechtěně směšné. Popravdě řečeno, zůstávám u seriálu dál jenom kvůli zajímavé, nejednoznačné postavě velitele nácků Smithe. :D

    • 13.9.2018  00:49

    Velmi průměrný a velmi přímočarý snímek, s nijak ohromujícími hereckými výkony, který navíc ve finále ztrácí tempo. Korunu tomu nasazuje Shoreův soundtrack, který zní, jako by se skládal ze slabších, nepoužitých materiálů k Pána Prstenů, takže se vůbec nehodí k modernímu akčnímu thrilleru. 2,5*.

    • 4.9.2018  13:30

    Poctivý, dobře zahraný a napínavý thriller v pomalejším tempu, který bohužel táhne dolů slabší, ničím nepřekvapivá, závěrečná půlhodina filmu. Viggo Mortensen, Naomi Watts a Vincent Cassel jsou tu ale výborní.

    • 3.9.2018  13:31
    Yellowstone (TV seriál) (2018)
    ***

    Moderní western, který díky dvěma prvním, ne příliš vydařeným dílům, působí zprvu jako přehnaná a nabubřelá fraška, jdoucí po povrchu, plná umachrovaných, rádoby drsných postav. Teprve až s přibývajícími díly a především díky flashbackům do minulosti, se postavy stávají hlubšími a divák začíná chápat jejich chování a motivace k činům. Nic převratného, ale rovněž nic stupidního, či nekvalitně natočeného. Mimochodem Kelly Reilly si svou Beth Duttonovou dává s takovou chutí, že jí přeju minimálně nominaci na nějakou cenu, její postava v podstatě táhne celý děj.

    • 2.9.2018  22:45
    Ostré předměty (TV seriál) (2018)
    **

    Jak už jsem psala u jednoho z prvních dílů Sharp Objects, tento seriál je víc, než čímkoli jiným, stříhačskou flashbackovou manýrou zobrazující téměř neustále pouze prostřihy z hrdinčiny minulosti. Děj se skoro nehýbe dopředu a zoufale se snaží mít hutnou jižanskou atmosféru True Detectiva 1. série, přičemž se mu to až směšně nedaří. Další nadhodnocený seriál, který ničím nevyčnívá nad průměr současné seriálové tvorby.

    • 11.8.2018  23:29
    District 9 (2009)
    ***

    Škoda, že tvůrci nepokračovali v rázu první poloviny filmu o tom, jak se společnost vyrovnává s cizinci na svém území, poznává způsob života a odlišnosti "kreveťáků". V tom byl snímek velmi zábavný a velmi originální. Bohužel místo vysvětlení, toho, co se stalo před ztroskotáním mimozemšťanů, odkud pocházejí nebo pozorování jejich chování, sklouzl nakonec District 9 ve své druhé polovině k tuctové, nudné akčňárně a předvádění vizuálních efektů. Proto slabší tři hvězdičky především za originální nápad.

    • 5.8.2018  12:32

    OBSAHUJE SPOILERY! Infinity War trpí svou rozsáhlostí. Trpí tím, že pokud nemilujete všechny Marvel postavy do jedné a nemáte tolik času (ani chuti) dívat se na originy všech myslitelných postav, tak se zákonitě budete u určitých linií nudit. Dokonce se budete občas nudit i u linií postav, které máte jinak rádi (viz. Thor snažící se třičtvrtě stopáže ukout nové kladivo) anebo se budete nudit zkrátka proto, že Infinity War netrpí pouze svou rozsáhlostí, ale především svou až trapnou přímočarostí. Tento film je vlastně pouhým sledem akčních scén, při nichž se jen mění prostředí, kde se postavy spolu setkávají a zase loučí, bijí se s protivníky, hláškují a postupem času ubývají, až zbydou jen ty nejhloupější. (Vážně, Marvele? Vážně? Náhodičkou přežili Stark a Rogers?) Na druhou stranu vizuální efekty vypadají ohromně, krásně i ve vysokém rozlišení a některé scény se vyvedly, naneštěstí jejich vysoká koncentrace je především v linii Strážců galaxie, kvůli čemuž se ale nedostalo na ostatní. Netuším, co víc napsat. Jsou to akční omalovánky od Marvelu se skvělými, nápaditými vizuálními efekty a někdy s vydařenými hláškami, nic víc. Děj je takový, jako u všech Marvelovek, jenom tentokrát se soustředí pouze na souboje, má přemrštěnou stopáž a silnějšího záporáka, než doposud, který zabíjí ty lepší hrdiny z Marvel universa.

    • 4.8.2018  14:40

    Po delší době Marvelovka, kterou mělo smysl natočit. Ani ne tak proto, že by byla natolik výborná, ale především proto, že má co říct a má přesah. Black Panther sází, velmi podobně jako první díl Thora, na příbuzenský souboj o trůn, ale jde na to z úplně jiného konce, a to přesně z takového, který k afroamerické tematice a k afroamerickému obsazení naprosto přesně sedí a po většinou nepůsobí hloupě ani směšně. Prostředí Afriky s její rozmanitou florou a faunou, v rytmu bubnů, s ke zdejší kultuře se hodícími kostýmy a za doprovodu prastarých rituálů, to vše působí na evropského a amerického diváka velmi originálně a exoticky. Kladné postavy jsou sympatické, záporáci mají motivace k činům, herecké výkony jsou sice průměrné, ale žádná tragédie se nekoná. Vlastně by z Black Panthera mohla být dokonce výtečná záležitost, ale brání mu v tom hned několik věcí. Nejočividněji asi scénář, který sice není špatný po stránce dialogů, ale strhující není ani omylem. Nevím, do jaké míry je vinen scénář a do jaké míry režie, zde je to asi jedno, když scénárista i režisér jsou jedna osoba (:D), ale film je prostě po-ma-lý. Především první polovina snímku se řádně vleče, vše je divákovi překládáno příšerně zevrubně, až to občas nudí. Další problém představují akční scény, které nedokáží pořádně zaujmout, natož strhnout, choreografie soubojů je tuctová a v celém filmu jsem si nevšimla na poli akce ničeho, co už jsem neviděla jinde. O to víc je tento problém závažný, že akce je v Black Pantherovi (obzvlášť v závěru snímku) poměrně dost. No a konečně poslední z nejzávažnějších překážek - opravdu špatné vizuální efekty. Nejen v soubojích, kde se postavy pohybují a vypadají nepřirozeně, ale dokonce i v klidných scénách, je příliš vidět, co je "uděláno" počítačem, a co je reálné. V akčních scénách je to znát na všech efektech, v "klidných" scénách je někdy až směšně očividné, že jsou postavy přidány do nereálného prostředí. V blockbusteru ze současnosti působí takto odfláknuté efekty zkrátka zaostale. Ale ani všechny tyto připomínky nebrání Black Pantherovi v tom, aby byl především originální v prostředí a atmosféře díky celému pojetí Wakandy a jejích zákonů, a aby se dotýkal problémů naší doby a problémů minulosti, především černošského otroctví v Americe. A hlavně díky řečenému v poslední větě, mělo Black Panthera smysl natočit. A to nesrovnatelně víc, než třicet pokračování Avengerů, Strážců galaxie, Deadpoolů, Spider-manů, Ant-manů, Waspů atd. 2,5*.

    • 26.7.2018  01:45

    Ani silný závěr nemůže zachránit další nudnou bezdějovou epizodu. Příběh se odehrává tak pomalu, že prakticky stojí na místě, a jestliže jsem si ještě u prvních dvou epizod říkala, že se seriál snaží být méně zábavným, méně atmosférickým a méně temným True Detectivem (1. sérií), nyní se obávám, že se už nesnaží být vůbec ničím, snad jen stříhačskou flashbackovou manýrou oscilující mezi prostřihy z hrdinčiny přítomnosti a hrdinčiny minulosti. Stále existuje jistá naděje, že se Sharp Objects rozjedou, ale tři první díly s minimem zápletek už jsou opravdu scenáristicky na pováženou.

    • 22.7.2018  23:35

    "To je pořad! Ze života a o opravdovejch problémech!" (zdroj: Simpsonovi, díl přesně nevím:) Pokud jste si mysleli, že po Mamma Mia! už vás nic nevkusnějšího, přeslazenějšího, povrchnějšího a pitomějšího na poli muzikálů nemůže potkat - pletli jste se! Oproti Největšímu showmanovi Mamma Mia! působí jako hlubokomyslné dílo se skvěle načrtnutými charaktery postav a závažnou zápletkou... The Greatest Showman je hodinu a půl dlouhý přeslazený videoklip, kde 90% písní zní, jako kdybyste si teď sedli k pianu (či jinému nástroji) a byli někým nuceni napsat skladbu za pár hodin. Umělohmotné, bezmyšlenkovité, kýčovité braky bez melodie, zato s prázdnými texty - taková je drtivá většina písní v tomto dlouhém videoklipu. Herci jsou prazvláštně namaskovaní (Hugh Jackman, kterému táhne na padesát, kus filmu hraje, že je mu dvacet; paruka Michelle Williams zas divně nesedí na hlavě atd.), všechny záběry, jež nejsou v místnosti, jsou neuměle a velmi očividně dodělány na počítači, takže okolí působí děsně; do očí bijící padáních ze střech, či houpání se směrem k divákům na hrazdách a rozvíjení barevných látek kvůli 3D, je spíš až smutné, jelikož jsme se dostali do bodu, kdy tato nepotřebná konzumní blbůstka určuje i choreografii a rozvržení scén. Kostýmy se nehodí do viktoriánské Anglie jak střihy a barvami, tak ani látkami a samozřejmě délkou šatů. Postavy nejen, že nemají hloubku, ale ani se nechovají jako lidé - 70% snímku jsou všichni rozesmátí, jako kdyby na něčem jeli, 30% snímku naopak brečí dojetím a nebo smutkem, nikdo tam nikdy nemá normální náladu. Postavy nemají konstantní vlastnosti, nepochopitelně mění názory z minuty na minutu, jen aby se to hodilo pro už tak kostrbatý a nesepjatý příběh. Výtečné jsou i lapsy v ději SPOILER! - poselství snímku je, že se nikdo nemá stydět za to, kým je, ať je sebezvláštnější. Dobrá, to je chválihodné. Prazvláštní ovšem je, že oba hlavní protagonisté milují naprosto konvenční a úplně obyčejné ženy, na nichž není fyzicky nic unikátního. Proč si ani jeden z nich nevybral nikoho z účinkujících v cirkusu? A to nemluvím o drobném zádrhelu, kdy se vousatá dáma například není schopna oholit, ačkoli se do setkání s Barnumem stydí za svou jinakost a všichni muži kolem ní jsou hladce oholeni, takže žiletky musí být někde dostupné... :D KONEC SPOILERU! /// Abych to tedy zkrátila, The Greatest Showman je povrchní klišé videoklip pouze "na efekt", s lidmi, kteří řeší, jestli je ostatní přijmou takové, jací jsou. Většinu děje se tam každý nepřirozeně nadšeně usmívá od ucha k uchu, zpívá písně, které nemají melodii, na krátkém časovém úseku naprosto zásadně mění své životní postoje bez větší motivace, taneční čísla vesměs vypadají velmi podobně. Ale co na tom nakonec sejde? Když to obsypete konfetami, pořádně to nasvítíte a přidáte i závěrečný polibek šťastného mladého páru, nic nemůžete pokazit. Tedy alespoň tady na ČSFD, kde stále nemohu uvěřit, že je tahle slátanina v červené barvě, natož kolika dosáhla procent. Jedna hvězdička je za Hugha Jackmana, u nějž doufám, že si příště vybere pro svůj talent kvalitnější film.

    • 22.7.2018  19:16

    Welcome to Russia... vítejte v zemi, kde se i na povolání prostitutky studuje škola. :D Náhodou, docela dobrý film, ze začátku trochu přemrštěný a trapný, později se to však srovná a pointa je dobrá. Snímek je navíc po celou dobu zábavný a Jeremy Irons je výborný jako obvykle. Čisté 3*.

    • 8.7.2018  01:31
    Patrick Melrose (TV seriál) (2018)
    ***

    Pokud jsem minisérii Broken (2017) nazvala koncentrovanou, ničím neředěnou depresí, pak tento seriál je naprostou ultra depresí. Především druhá epizoda je tak silná káva, že není lehké ji sledovat a přemýšlím, jestli na poli seriálové tvorby pamatuji něco více temného. Benedict Cumberbatch zde ke všemu hraje úžasně, citlivě, lidsky a určitě by si zasloužil nějaké herecké ocenění za svůj výkon. V prvním dílu to sice zase vypadalo jen na "Sherlocka" se vší svou přepjatostí a arogancí, od třetího dílu však vybalí tak perfektně sedící a uvěřitelné herectví, jaké jsem u něj neviděla od komorního dramatu Wreckers (2011). Ačkoli druhý a třetí díl seriálu Patrick Melrose jsou skutečně na hodně vysoké úrovni, problém je, že si série svou zajímavost neudrží až do konce. Zatímco především třetí díl je skvělou kritikou snobského způsobu života (kterému se nevyhne ani sestra královny Alžběty Margaret) se vší prázdnotou, povrchností, absencí všech hodnot a morálky, zbylé dva díly bohužel tak trochu navážou na ten první a pouze "pitvají" hlavní postavu. Další věc, která mi, jako divákovi, vadila, byly obrovské časové skoky mezi epizodami a zaměřování se na nepodstatné věci z Patrickova života, místo těch podstatných (proč se například celý jeden díl díváme na to, jak Patrickova matka odkazuje dům nějaké nadaci, místo toho, abychom třeba viděli, jak se Patrick dal dohromady se svojí budoucí manželkou? Nebo proč se prakticky celý první díl máme dívat na jednu postavu, která fetuje, nebo shání fet? Nestačilo by z fetování, opíjení se a blouznění třeba jen dvacet minut a zbytek vyplnit dějem? atd.). Dále je třeba ocenit odvahu Huga Weavinga hrát tak odporné monstrum, které navíc ztvárňuje natolik sugestivně, že se vám z něj dělá špatně od žaludku, sotva se objeví na scéně. Jennifer Jason Leigh vedle něj působila naprosto průměrně a nezajímavě. /// Patrick Melrose rozhodně není špatný seriál, jeho největším problémem je však nevyrovnanost kvality jednotlivých dílů a možná i problém tvůrců s nejistotou, co chtít seriálem nakonec říci. Benedict Cumberbatch je zde ale skvělý a jsem ráda, že navzdory účinkování v hloupých Marvelovkách a čím dál horším a kýčovitějším Sherlockovi, vzal roli v krátké komorní minisérii, kde může uplatnit svůj talent a doufám, že bude v tomto trendu pokračovat.

    • 7.7.2018  19:01

    Nechápu smysl seriálu plného necharismatických herců a nezajímavých postav, opřený o podprůměrný scénář a nudnou zápletku. Nechápu smysl seriálu, kde se každý tváří "ultra chlapácky a drsně", a přitom úroveň dojmu ze zdánlivě vypjatých scén se pro diváka rovná nule a hravě jej ve vážnosti a krutosti překonávají i na první pohled "ženské" současné seriály, jako Sedmilhářky nebo Příběh služebnice. A konečně nechápu, jak režisér výborné Wind River mohl natočit něco tak konvenčního a nudného, že se každých pár minut díváte na display přehrávače a nejsilnější emoci - radost - vyvolá až příchod závěrečných titulků. Nic mě nemotivuje se na tuhle "western telenovelu" dívat dál...

    • 3.7.2018  22:05

    Děje je tam zatím tak málo, jako ukázek kvalitního herectví ze strany Benedicta Cumberbatche v tomto seriálu. A zatímco příběh je nucen si ztěžka klestit cestu skrz skoro nekončící scény plné sebestředného vyšilování a fetování hlavní postavy, Cumberbatchův nesporný talent se zase musí prodírat haldami hystericky přepjatých teatrálních gest a přehrávaných grimas. Patrick Melrose je, zatím soudě podle prvního dílu, vlastně takový, jako poslední dvě série Sherlocka - sebestředný, narcistický, vizuálně vymazlený, dějově minimalistický, zaměřený výhradně na hlavní postavu, jen se rýsuje býti hlubším a nepochybně depresivnějším. Nutno ale dodat, že i těch pár záblesků Cumberbatchova talentu ve chvilkách, kdy zas a znova nepředvádí "Sherlocka", stačí na to, aby mě seriál zaujal, a také na to, abych jeho pilotní díl ohodnotila třemi hvězdičkami.

    • 30.6.2018  04:06

    Pro děj naprosto zbytečný díl, který by se dal zkrátit do jedné scény. Opravdu netuším, proč tvůrci považovali za nutné, aby se divák dopodrobna seznámil s otevíráním zavřené garáže v půlhodiny dlouhé sekvenci, která nakonec v nic neústila. Herecké výkony výborné ode všech zúčastněných, ale jinak díl neměl význam.

    • 24.6.2018  00:25
    Tomb Raider (2018)
    **

    Přemýšlím, zda je pro diváka výhodou, pokud si "Laru" někdy v životě sám zahrál nebo je lepší, když k filmu přišel jako "slepý k houslím", popřípadě před lety viděl ty hrůzy s Ančou Jolie... Jakožto člověk, který hrál Tomb Raidera už na Playstationu 1, jsem s nejslavnější archeoložkou světa seznámena celkem zevrubně, velmi se mi líbil i první díl "restartu" herní série a přesto mě nový filmový Tomb Raider nebavil. Netřeba vinit Aliciu Vikander, protože ona je naopak hlavní výhrou snímku, a ačkoli nemá Lařiny tělesné proporce, vynahrazuje to hereckým talentem a nadšením. Její Lara je sympatická, citlivá, hodná, ale soběstačná a schopná zároveň, tedy přesně taková, jaká nová Lara po restartu má být. Dokonce tato filmová Lara mi připadala většinu času i sympatičtější, než její herní předloha. Ani japonský parťák vůbec nebyl na obtíž a popravdě řečeno jsem si k němu, jakožto divák, vypěstovala daleko větší cit, než Lařinu otci. Scénář je průměr, hudba je průměr, efekty jsou dobré - to, co jednoznačně táhne Tomb Raidera dolů, je především nedostatek jakékoli atmosféry. Zatímco první herní díl restartu série je survival krvavá, mnohdy hororová záležitost, kde se Lara doslova brodí potoky krve na deštivém ostrově plném vojáků a obětin bohyni, po poněkud nešťastném rozhodnutí propojit filmem příběhově Tomb Raider i The Rise of Tomb Raider (a oboje do značné míry překopat) vznikla podivná patlanice trablů s bohyní, trablů s otcem a trablů s Trinity, která je ve výsledku daleko fádnější, než kdyby tvůrci poctivě pracovali s každým z námětů zvlášť. Kdyby se postupně budovala atmosféra, hloubka postav a film by měl R rating, mohl z toho pod schopným vedením vzniknout klidně i výborný film. V současné podobě má sice Tomb Raider slušný rozjezd, ale po ztroskotání Lary a jejího parťáka na ostrově jde veškerá atmosféra do háje a příběh začne být plný klišé, která jsme už viděli tisíckrát. Tohle je Tomb Raider pro děti. Tomb Raider bez krve, Tomb Raider bez atmosféry. Sice lepší, než předchozí adaptace s Angelinou Jolie, (které se Tomb Raiderem dají ale nazvat hodně těžko) ale od poloviny filmu hodně nezajímavá podívaná, bez pocitu epičnosti, strachu, či čehokoli nového, co jsme ještě neviděli. Dobrá je na tom jenom Alicia Vikander a scéna s hlavolamem, rozpadající se podlahou a barevnými sklíčky. Kdybych tomuhle dala víc, než dvě hvězdičky, musela bych zvednout Wonder Woman na čtyři a Logana pak minimálně na pět. :D

    • 10.6.2018  01:33
    21 gramů (2003)
    ***

    Silné, depresivní téma, nelineární, skvěle rozstříhané a famózně zahrané - obzvlášť Sean Penn a Naomi Watts předvádí přímo herecký koncert. Na druhou stranu je to ale také občas dost pomalé, zvlášť, když vás (stejně jako mě) příliš nezajímá jedna z linií (Jack Jordan) a naopak byste se chtěli více dozvědět o minulosti Cristiny a Michaela. I tak je ale 21 gramů snímek, který stojí za podívání a za zamyšlení, a který vypráví o skutečných problémech a nejdůležitějších otázkách života. Ve srovnání s Iňárritovým pozdějším filmem Babel, je 21 gramů méně zábavné, ale zato hlubší. 3,5*.

    • 9.6.2018  02:52

    Největší paradox tohoto seriálu, hned po tom, proč se tolika lidem líbí i přes svou naprostou nahodilost a fádnost, je fakt, že Westworld vypráví z velké části o tvorbě příběhů a příběhových linií, ale jeho scénáristé nebyli schopni vymyslet už druhou sérii ani jednu silnou příběhovou linku. Divák už viděl vlastně všechno - roboty, vraždění, nahotu, sex, zradu, lásku, věrnost, sny, halucinace, Divoký západ, Indii, Japonsko atd., avšak to vše s minimálním dopadem na jeho city. Je skoro až záhadné, jak se Jonathanu Nolanovi a spol. za tak štědré produkce HBO, podařilo vytvořit takto bezkrevnou, bezbarvou nudu, prokládanou dlouhými zobecňujícími samolibými a samoúčelnými proslovy o lidské podstatě, smyslu bytí a svobodné vůli, které vůbec nikam nevedou a neústí vůbec v nic. A takto činí prostřednictvím mnoha postav, z nichž ani na jedné divákovi nezáleží, možná i proto, že herci, až asi na tři čestné výjimky, jsou jen dokonalé ksichtíky bez jakékoli osobnosti a charismatu. K tomu přidejte naprosté logické lapsy (Maeve umí telepaticky přinutit roboty, aby se vzájemně zavraždili, ale náhle utíká před bandou robotických indiánů, nechá jimi ohrožovat a unést svou milovanou "dceru", zabít nevinného robota a svou schopnost tehdy nepoužije) a dojem, že když scénáristé nějak zázračně dopíší jeden díl, nemají vůbec páru o tom, co se s postavami bude dít ten následující - linky působí nepromyšleně, roztříštěně a děj je v nich naprosto náhodný. "Opravdu se těším" na dalších dvacet sérií, v nichž bude znovu velké množství postav běhat zmateně po parcích, střílet po sobě, měnit každou chvíli své motivace a cíle, přeprogramovávat osobnosti, mít halušky s Fordem a cestovat do různých dějinných období a různých destinací. Páni, těch možností! :O A přitom to bude zas jenom špatně napsaná, generická a odosobněná nuda, které tady většina uživatelů nasolí sto procent, protože je "krutopřísnej nářez" vidět roboty, kterak zabíjejí lidi...

    • 3.6.2018  03:17
    Godless (TV seriál) (2017)
    ***

    Dobrý westernový seriál, který však mohl být výborný - kdyby se vystříhala polovina dílů. Udělat z toho minisérii o cca čtyřech epizodách, tak je to velmi intenzivní a diváka by to strhlo. Takhle jsou dva první díly výborné, pak následuje omáčka plná zevrubného zasvěcování do krocení divokých koní, průprava pro začátečníky hry na housle a nahlédnutí do problematiky lidí s obtížemi se zrakem. K tomu se přidá velká dávka, po většinou naprosto nezajímavých, flashbacků (malý Roy a jeho dětství) a máte tu rozvleklou nudu, u níž jenom čekáte na poslední díl, aby se už konečně hlavní kladní hrdinové a hlavní záporáci střetli. Prý se uvažuje o druhé řadě. Pokud by tato měla vzniknout, prosím o lepší scénář, víc dějových nápadů a pokud možno méně epizod. PS: Snad nejlepší složkou seriálu je hudba - opravdu tak dobrý soundtrack se dnes neslyší ani u velkofilmů.

    • 28.5.2018  00:24
    451 stupňů Fahrenheita (TV film) (2018)
    **

    Škoda. S více penězi, tím pádem větší a lepší výpravou, s hlubším vysvětlením fungování světa a podrobnějším nahlédnutím do myšlenek, které vedly společnost k likvidování knih, by to nemusel být tak špatný film. Tedy za předpokladu lepšího scénáře, charismatičtějšího hlavního představitele, kreativnější režie a výraznější hudby. Dokonce by z toho mohl být i dobrý seriál, či minisérie, kde bychom se seznámili se světem a postavami alespoň do té míry, aby nám na nějaké z nich záleželo. Jen kdyby do toho HBO nainvestovalo víc peněz a chopili se toho kvalitní tvůrci. Ale takhle tuhle podprůměrnou, bezkrevnou, fádní nudu nemohl zachránit ani Michael Shannon.

    • 26.5.2018  03:03
    Sněhulák (2017)
    **

    OBSAHUJE SPOILERY! Za dvě hodiny filmu mě Michael Fassbender nepřesvědčil nejen o tom, že je Harry Hole a o tom, že je to věhlasný detektiv, který je proslulý svou prací, ale nepřesvědčil mě dokonce ani o tom, že je to vůbec detektiv. Netvrdím ovšem, že je to Fassbenderova chyba. Je to chyba především neuceleného scénáře, který působí, jakoby se tvůrcům rozpadal přímo pod rukama. Nic není pořádně dořečeno, ani dovysvětleno, v důsledku čehož dělají postavy zkratkovité, někdy až vyšinuté věci a vy se nedozvíte proč. Předpokládám, že v předloze má všechno svůj smysl, ale do snímku se ten smysl jaksi nedostal. Harry Hole je vyšetřovatel, který přespává v norské zimě v mraze venku - tu na lavičkách, tu na chodnících, aniž by umrzl, má deprimovaný výraz, a pokud už něco vyšetřuje, pak místo vražd a zmizení lidí, pátrá jenom po tom, co tají jeho kolegyně. Scény nenavazují jedna na druhou, každou chvíli nechápete co, a proč se vlastně děje, spousta věcí je naznačených a nedořešených (celá postava Mathiase; prášky, které předepsal Holemu; postava J.K Simmonse, její konečný význam pro děj a souvislost s osudem Katrinina otce; ta Rakelina vyzváněcí melodie hrající i u jedné oběti v domě a její souvislost s Mathiasem...). Postavy nemají žádnou psychologickou hloubku, flashbacky jsou nepřehledné, některé zpomalovačky (především ve finále na ledu) vyznívají až tak směšně, že jsem se opravdu nahlas smála. Po všech stránkách, snad kromě herecké, která je alespoň průměrná, Sněhulák působí jako amatérsky nezvládnutý film, vhodný maximálně do televize a to ještě v divácky nehostinném vysílacím čase. Je neucelený, formou je příšerně nezajímavý (srovnání se skvěle moderně natočenou Fincherovou první částí Millénia, nebo naopak s velmi realistickým seriálem Most, se přímo nabízí), špatně napsaný, dějově absurdně překombinovaný, režisérsky necitlivý, nedovysvětlený a nezábavný zároveň. PS: Nechci být příliš povrchní, ale bylo skutečně nutné obsazovat Vala Kilmera? Existuje spousta daleko starších herců, kteří ale vypadají normálně a důstojně, a ne jako po zpackané plastice obličeje...

    • 22.4.2018  02:44

    Zajímavá absurdní černá komedie s originálním námětem, na níž lze ocenit mimo jiné odvahu všech tvůrců se do ní vůbec pouštět. Předpokládám, že kompletně celé obsazení se už nikdy nemůže ukázat v Rusku. :D (I přes zákaz se ke snímku lidé určitě mohou dostat na internetu). Ztratili jsme Stalina sice není žádná obrovská bomba, která by nějak výrazněji ovlivnila kinematografii, a ani to není komedie, při níž se budete neustále nahlas smát, ale je to zábavný film s dobrými hereckými výkony (především Steve Buscemi a Jason Isaacs), který zároveň mapuje filmaři dosud neprobádané historické území svěží, odlehčenou formou. Jenom mě při sledování snímku napadalo, že v Rusku to tehdy bylo daleko absurdnější, daleko buranštějsí a daleko krutější, ale chápu, že pak by byl film žánrově spíš hororem, než komedií.

    • 17.4.2018  03:06

    Kýčovitá, umělohmotná a nudná blbost, u níž se každých deset minut díváte na display přehrávače, kdy už skončí. Děj je totální červená knihovna se směšně (ne však vtipně) překombinovaným závěrem a s prvoligovými herci, jimž nevěříte jediné slovo. Co mě však definitivně přesvědčilo o tom, že dám "jen" jednu hvězdičku, byl casting plný černochů a černošek, kteří podle tvůrců snímku, bývali v 17. století v Holandsku zámožnými boháči, či jeptiškami v klášterech, a nikomu to nepřišlo divné. Pokud chce někdo prostřednictvím historického filmu činit historii spravedlivější, pak ať to tedy dělá důsledně - proč se hlavní postava (žena) musí vdát, aby se dostala z kláštera? Mohla si založit firmu, nebo kandidovat na starostku Amsterdamu a žádný manžel by nebyl potřeba! Je zajímavé, že se, podle tvůrců snímku, dostala v Evropě 17. století rovnoprávnost ras tak na vrchol, že není vůbec třeba se o barvě kůže kohokoli zmiňovat, ale rovnoprávnost žen s muži je tam každému ukradená... Fakt nenávidím v historických filmech tyhle ahistorické patlaniny.

    • 13.4.2018  22:59
    Broken (TV seriál) (2017)
    ***

    Koncentrovaná, ničím neředěná deprese v čele s úžasným Seanem Beanem. Opravdu jsem nevěřila, ačkoli je to jeden z mých oblíbených herců, že by dokázal hrát takhle skvěle naprostý opak všech svých dosavadních rolí. Doufám, že za tento svůj výkon obdrží nějaké ceny, protože jako citlivý, lidský, naslouchající farář je naprosto uvěřitelný a i s přihlédnutím k ostatním velmi dobrým hercům, on z toho obsazení vyloženě trčí. Nebýt jeho, je tento seriál o několik tříd horší, tak strhující herecký výkon podává.

    • 8.4.2018  22:55

    "Tak Pražská kavárna opravdu existuje..." :D Kancelář Blaník tentokrát ve stopáži celovečerního filmu, sepjatější a vypointovanější, než většina on-line dílů. Některé scény hodně dobré (Tondova kampaň, provádění Číňanů Prahou, "Pražská kavárna" jako sekta) jiné trošku nudné a zbytečně zdlouhavé (shánění klíčů ke Klenotům, Tondovy rozhovory s leguány atd.), ale jelikož se jedná o jedinou současnou politickou satiru u nás, zřejmě bych ty tři hvězdičky dala, i kdyby byl Prezident Blaník horším filmem. Nakonec ale na ten lepší průměr skutečně dosáhl poctivě, i s přispěním všech dobrovolných účinkujících (Ivan Bartoš je prostě borec. :D). Pro mě jeden z nejlepších dílů Blaníka, který ale nic moc neřekne divákům, kteří se nezajímají o politiku, a rovněž neřekne nic moc těm, kteří dosud o nejvlivnějším zákulisním člověku u nás, neslyšeli. Jako každá satira to samozřejmě časem zestárne, a nejedná se taktéž o žádný umělecký skvost, nebo ukrutně vtipnou komedii, ale je to film, který pobaví a zároveň vás ujistí, že naštěstí existuje ještě pár lidí, kterým celá současná politická situace u nás přijde stejně šílená a absurdní, jako vám.

    • 7.4.2018  02:32

    Seriál s postavami, k nimž si nevytvoříte vztah, s nezajímavým příběhem a s průměrným scénářem, v němž nejsou po napětí, či hororovosti ani památky. Uživatelé, co tady rozdávají čtyři a pět hvězdiček prakticky za nic, by se měli nejspíš podívat na víc seriálů, než na tenhle jeden. ;-)

    • 1.4.2018  01:44
    Wind River (2017)
    ****

    Syrové, napínavé, s dobrými kladnými hrdiny a s mrazivou, depresivní atmosférou. Jeremy Renner a Elizabeth Olsen hráli nejlépe, jak jsem je doposud viděla hrát. Kromě zbytečně dlouhého závěru, neměl film slabé místo a takhle by měla vypadat moderní akční detektivka. Syrová, uvěřitelná, napínavá, přiměřeně akční, bez sentimentu a zbytečných klišé, kde se kladní hrdinové nechovají jako hlupáci a je prakticky nemožné jim nefandit.

    • 30.3.2018  23:37
    The Alienist (TV seriál) (2018)
    ***

    OBSAHUJE SPOILERY! Jako vždy výborný Daniel Brühl, silná dobová atmosféra New Yorku koncem 19. století a zajímavý letmý vhled do tehdejší problematiky psychických nemocí. Scénář není špatný, občas jsem se u dialogů i zasmála, ale někdy je trochu "za divákem" - divák si odvodí fakta o vrahovi dříve, než postavy, což není u detektivky zrovna příhodné. Kamera je skvělá, když postavy stojí, postávají, popř. sedí za stolem. Dokáže být umělecká, ale problém nastává při akčních scénách, kdy je naopak příšerná, amatérská a záběry tehdy vypadají podivně "nedodělaně", nemají filmový look a působí jako z filmu o filmu. Dále mezi Dakotou Fanning a Lukem Evansem není vůbec žádná chemie, ačkoli asi měla být, osobně bych Saru Howardovou raději viděla s dr. Kreizlerem, v jejichž vztahu jsem cítila větší přitažlivost a byl by i zajímavější. Jako tým jsou ovšem dr. Kreizler, John Moore a Sara Howardová sympatičtí, každý symbolizuje trochu něco jiného a každému z nich se dá fandit. Po výborných úvodních dílech, při nichž jsem si ještě myslela, že se divákovi naskytne větší seznámení s problematikou dobové léčby duševních chorob a hlubší odhalení psychologie tří hlavních postav, se bohužel kolem poloviny série děj zjednodušil a zpomalil. A některé černobílé postavy se staly až směšnými (stupidní závěr v kanále s Connorem všemu ještě nasadil korunu; nevýrazný, necharismatický představitel Teddyho Roosevelta ale taky úplně nepomáhal). Stále není jasné, zda se The Alienist dočká druhé řady, osobně bych ji uvítala, ale chtělo by to zapracovat na psychologii postav a ještě prohloubit temnou atmosféru úvodních částí. Zaměřit se více na zajímavou postavu dr. Kreizlera a jeho "blázinec", méně pak na tuctového potížistu Johna Moora a jeho neuvěřitelný vztah s jinak zábavnou a dobře zahranou Sarou Howardovou. Pak by jednoho dne mohl být seriál místo nadprůměrného, výborným.

    • 23.3.2018  23:38

    Málokdy se vidí film tak nudný a přitom hloupý zároveň. Režijně i scénáristicky nezvládnutý, kde scény nedrží u sebe, nenavazují jedna na druhou, postavy konají důležitá životní rozhodnutí na základě impulsu a z vteřiny na vteřinu. Není nám dovoleno být svědky milníků života postav (svatby, milostné scény atd.), zato musíme shlédnout tři dlouhá pěvecká vystoupení Reese Witherspoon, (u nichž jsem upřímně pochybovala, že je zpívá herečka samotná, znaje její pěvecký projev z Walk the Line) a jedno její absurdní taneční vystoupení. Člověk by čekal, když se jedná o historický film a všechno ostatní na něm selhává, že alespoň kostýmy a účesy budou věrné dějinám, ale opak je pravdou. Takhle historické látky nevypadaly, ať už po stránce materiálu, tak po stránce křiklavých barev, takové modely se nenosily a účesy dam a pánů byly svou výstředností taktéž krajně podezřelé. Navíc dáma, co se snaží dostat do vyšší společnosti, ukazující v před Viktoriánské Anglii na večírku holé stehno? Jako fakt? I ukázat kotník by tehdy bylo skandální. Nevím, zda se tento film stal nudnou fraškou vinou předlohy, kterou jsem nečetla, tudíž netuším, jak věrně se jí snímek drží, či je-li na vině scénárista, nebo režisérka, ale takovou překolorovanou spatlaninu, jejíž "historičnosti" by nevěřilo poslední mimino, jsem dlouho neviděla, pokud vůbec. A super je i poslání filmu - být sobeckou prodejnou zlatokopkou, které je úplně jedno, kolik životů kolem sebe zničí, se vyplácí. 1*.

    • 10.3.2018  22:27
    25. Český lev (TV pořad) (2018)
    ***

    Důstojné, profesionálně odmoderované, s vkusným vyjadřováním se k politické situaci v Česku a na Slovensku. Pro mě byl tento večer zábavnější a lidštější, než celé letošní předávání Oscarů. Akorát by příště nezaškodilo nepouštět ignorantského a s problémy moderní doby, včetně moderních technologií, nevyrovnaného Kaisera k pultíku s mikrofonem. A taky už do přenosu po dvou letech konečně můžete vrátit krátké medailonky z filmů k nominovaným kategoriím. Fakt to tam chybí, aby si divák udělal alespoň minimální představu, když neměl čas, či možnost shlédnout všechna nominovaná díla. Čisté 3*.PS: Ten pláč zdejších Zemanovců, z nichž někteří jsou rádi, že vypnuli Caps Lock a dokázali alespoň v polovině slov neudělat chybu, opravdu stojí za to. Výkvět národa, asi jako nynější politická "smetánka" u nás. :D

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace