Eleanor05

Eleanor05

okres Olomouc

13 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
    • 9.12.2018  23:17
    Mladý papež - Série 1 (série) (2016)
    ***

    „Make Vatican great again!“, to jediné si přeje Lenny Belardo alias Pius XIII. Sebestředný, marnivý a nevypočitatelný nový papež, který má sice jasnou vizi o budoucnosti římskokatolické církve, ale prostředky, jimiž se jí snaží dosáhnout, se jeho ovečkám příliš nezamlouvají a navíc dělají hluboké vrásky na čele i kardinálům a jeptiškám, jenž Lennyho obklopují… Výborný Jude Law v trochu se vlekoucí, audiovizuálně však opojné podívané se zajímavým tématem, odehrávající se v neotřelém prostředí. Snad si nadcházející série zachová svou uměleckost, ale trošku zrychlí děj…

    • 2.12.2018  23:04
    Rédl (TV seriál) (2018)
    **

    Naprosto zbytečný seriál, který se na začátku tváří, že se bude jednat o něco nadprůměrného, temného s prokreslenou psychologií postav a nakonec je jen povrchním konstatováním, že StB jsou svině a nemá se s nimi člověk zahazovat, natož od nich žádat pomoc (na což by divák do shlédnutí nikdy sám nepřišel). Je to pomalé, víc než polovina scén je tam jen proto, aby ředily děj. Nedůležitým věcem je věnována neúměrná pozornost, důležitým je věnováno málo prostoru. Chybí hloubka postav, vlastnosti postav (kromě černobílého hodný/zlý), něco, kvůli čemu by divákovi na postavách záleželo. Chybí logika jednání postav, viz. můj komentář k poslední epizodě. Chybí spád, chybí napětí, chybí silné scény. Chybí umělecká stránka věci. Zbylo jen to suché konstatování a dobré výkony Davida Novotného a Ondřeje Sokola. Dnes se už skutečně nevyplatí sledovat cokoli tuzemského, pokud to neprodukuje HBO. PS: Nejvtipnější je, jak tady většina lidí uráží Ondřeje Sokola, protože je v reklamách na Vodafone a moderuje estrádu na Nově. Jejich "vysoký intelekt" a "všeobjímající rozhled" ovšem již nestačí na povědomí o tom, že Sokol je držitelem dvou cen Alfréda Radoka za divadelní herectví a režii, taktéž dvou cen Thálie, byl nominován na Českého lva a je uměleckým ředitelem Činoherního klubu. PPS: Název posledního dílu seriálu je ovšem velmi výstižný pro shrnutí celého děje. ;-)

    • 2.12.2018  22:40
    Rédl - Děs (E04) (epizoda) (2018)
    **

    OBSAHUJE SPOILERY: Deset scén s mučením, výsledek žádnej. Všechno proběhlo tak nějak bez Rédla, který všechno svým pitomým jednáním nakonec jen zhoršil. K tomu skvělá logika chování hlavní postavy: Rédl vyšetřuje StBáka, usiluje o to, aby byl StBák za mřížemi. Je si vědom toho, jaká je onen StBák svině (sám o tom mluví). Když si neví rady s případem, který mimochodem vyšetřuje jen tak na vlastní pěst, jde si pro radu za oním svinským StBákem do vězení. Kvůli tomu ho vyhoděj z práce. Rédl raději, než by chránil ukrytého svědka, kecá o vlacích a svědek je mezitím zavražděn, Rédla dopadnou a mučí. Nakonec to zvládne a řekne si, že než by něco vysvětloval policii, radši půjde sám a zraněný do hnízda všech StBáků v zemi, požádat StB svinskýho generála znovu o pomoc. Ty, jo? Jak to dopadne, když žádáte o pomoc svini, která o vás navíc ví, že jste ji chtěli dostat za mříže? :O Všude na západ od nás by se takovému seriálu vysmáli, tady má 76%, pak se u nás má točit kvalitně...

    • 2.12.2018  01:00
    Most - Série 1 (série) (2011)
    ***

    "Saga Norénová, policie Malmö." Sherlock Holmes je sociopat, Carrie Mathisonová má bipolární poruchu, Kurt Wallander trpí depresemi, no a Saga Norénová má Aspergerův syndrom. A taky neumí správně vyslovit jméno svého kolegy Martina Rohdeho... V celku chytrý a promyšlený seriál, kde se téměř všechny zdánlivě nesouvisející linie nakonec stanou perfektně zapadajícími, a kde i přes docela zajímavý kriminální případ, jsou nejzábavnější složkou děje dva hlavní vyšetřovatelé. Most sice nemůže plně konkurovat nejlepším americkým / britským seriálům, kvůli své občasné "roztahanosti" a nedostatku akce, ale například čeští filmoví tvůrci by takhle kvalitní kriminálku nedokázali natočit nikdy.

    • 25.11.2018  22:33
    Rédl - Ivana (E03) (epizoda) (2018)
    ***

    Ale jo, minimálně za ten Novotného výstup u mikrofonu v gay baru si to ty tři zaslouží. Sice se postavy chovají nelogicky, vyšetřovatel Rédl nikdy nedělá, to co má (místo pro svědka jede kecat s podezřelými, místo, aby přiotrávené ženě ležící ve vlastní krvi volal sanitku, tak volá do blázince) a kvůli tomu umírají lidé, místy se seriál dost vleče a je to celé takové neosobní, ale pořád to na současné české poměry není špatné.

    • 18.11.2018  22:37

    Jak se mi první díl líbil, tak druhý mě velice nudil. Vše podstatné se odehrálo až v závěrečné čtvrthodině, před touto to byla jen "vata". Rédl chodí od jednoho člověka k druhému a vykládá mu o počítání nákladních vlaků a šifře. Nevidím důvod, proč by celý dosavadní průběh vyšetřování měl divák slyšet za jeden díl seriálu asi pětkrát dokola, plus v jednom případě dokonce doprovázený flashbackem z minulého dílu, který názorně a polopaticky ukazuje Rédla na kolejích, jak nachází zařízení na počítání nákladních vagonů. Opravdu si tvůrci myslí, že je divák ČT tak tupý, že se mu musí neustále opakovat, co se doposud v seriálu stalo? Plus zjevné faily - nábytek jak z 50. let, plochá obrazovka počítače v příběhu situovaném do roku 1992 a Rédl, který jede ve tmě autem a nesvítí mu reflektory. Ale to vše by se dalo přehlédnout, pokud by měla epizoda spád, byla napínavá a tvůrci pochopili, k čemu slouží ve filmu střih. Ve kvalitu tohoto seriálu nad průměr obvyklé současné televizní produkce již nedoufám.

    • 11.11.2018  22:39
    Rédl - Prokurátor (E01) (epizoda) (2018)
    ***

    Je radost vidět po dlouhé době kvalitní televizní počin. Dobře napsaný, dobře natočený, dobře zahraný. K tomu filmařsky zatím příliš nevyčerpaná doba raných 90. let, zajímavý hlavní hrdina a chladná, tísnivá atmosféra, dávají naději, že se tu od dob odvysílání skvělé Pustiny konečně rýsuje zase něco výjimečného. Snad se v dalších dílech dostaví ještě větší spád a napětí a já budu moct dát alespoň 4*. Zatím velmi pěkných 3,5*...

    • 4.11.2018  22:49
    Balada o pilotovi (TV film) (2018)
    *

    V tomhle filmu nefunguje nic. Nechybí sice zajímavé téma, navíc podle skutečných událostí, z něhož by v Americe udělali velkolepý blockbuster, bohužel chybí všechno ostatní. Tomuhle se říká nulová filmařina. Divákovi nezáleží na příběhu, nezáleží mu na postavách a velmi často odvrací oči na hodiny s přáním, aby to už konečně skončilo. Ještě v první polovině jsem chtěla dát alespoň 2* za snahu, ale protahovaný konec mě už natolik štval a neskutečně nudil, že jsem nemohla. Nevěřím, že lidé, kteří tu solí čtyři a pět hvězdiček, nejsou ze štábu. ;-)

    • 3.11.2018  10:02

    Šíleně přehrávající a zároveň šíleně charismatický Benedict Cumberbatch v jedné z nejzábavnějších Shakespearových her o vládcích Anglie. Jenom stále nevím, jestli ta teatrální "over the top" křeč (v jednom momentě dokonce zahnaná tak daleko, že vypadá jako nějaký neúmyslný záchvat) hlavního představitele, kdy všichni ostatní hrají normálně civilně, byla záměrná, nebo jen snadná a podle tvůrců efektní. Kvůli nedostatku znalostí jiných zpracování ale nemohu Cumberbatchův zdejší výkon řádně posoudit. Co posoudit mohu, je prapodivný casting plný afroameričanů v řadách vojáků, šlechty a dokonce královny, který tak trochu ubírá celé záležitosti na věrohodnosti. Přesto pěkné 3*.

    • 21.10.2018  20:30
    Pilíře Země (TV seriál) (2010)
    ***

    Chudý příbuzný Hry o trůny a to ve všech ohledech - postavy, herci, scénář, režie, kostýmy, výprava i hudba - to vše je tu daleko horší. Pilíře Země dokonce svým skoro až amatérským filmařským stylem působí jako seriál z devadesátých let a ne jako dílo, které vzniklo pouhý rok před první sérií Hry o trůny. Ale ani přes všechno již vyjmenované, a ani přes naprosto příšernou černobílost postav, kde zvlášť všichni ultra mega krutopřísně záporní záporáci po nějakém čase už ve své přehnanosti působí jako parodie na sebe sama, tak ani přes to přese všechno nemůžu Pilířům upřít zábavnost a výborné finále. Nejpoutavější seriál o problematice středověkého stavebnictví a architektury, jaký byl natočen. :D Slabší 3*.

    • 3.10.2018  23:30
    Viktorie (TV seriál) (2016)
    **

    Na jednu stranu chápu, že je u tak citově založené a teatrální osoby, jakou královna Victorie skutečně byla, nutné zabývat se i jejím milostným životem, na stranu druhou ale nevidím důvod, proč by právě jen jejím láskám měl být v seriálu věnován takový prostor. Vypadá to, že tvůrci Victorie jaksi pozapomněli, že tato řečená byla nejen milující a citlivá žena, ale také (a pozor, právě tohle ji odlišovalo od ostatních daleko více) královna Anglie. A jako taková musela, kromě svého milostného života, řešit i věci sociální a politické. Bohužel těmto je věnováno v každém dílu tak 5%, někdy ani to ne. Zbytek je červená knihovna s hezkými kostýmy + z nepochopitelných důvodů i jakási "Downton Abbey" linka služebnictva, která je na celém seriálu snad úplně nejhorší složkou. A aby toho nebylo málo, vše nasvědčuje tomu, že seriál stříhal místo člověka automat, protože takhle amatérsky necitlivě useknuté konce scén jsem ještě nikde neviděla. /// Victoria je seriálová oddechovka, něco, na co se dobře a snadno dívá, nemusí se u ní příliš přemýšlet a uvědomovat si jakákoli fakta. Všechno je podáno tak jednoduše, že to pochopí i dítě předškolního věku. Navzdory očividně nízkému rozpočtu, který se nejvíce zrcadlí na počítačem neuměle dodělaných exteriérech, se vyvedly alespoň kostýmy a vyvedla se hudba (úvodní znělka je výborná). Jenně Coleman lze snad vyčíst jen to, že je na svou roli až příliš hezká a má podivné kontaktní čočky (což ale není její chyba) a Rufus Sewell jako Lord Melbourne i na minimálním prostoru dokazuje, jak dobrým je hercem. Navíc mezi jeho postavou a Victorií je daleko větší "chemie" a uvěřitelnější vztah, než mezi Victorií a Albertem. Tom Hughes se svým jedním výrazem obličeje nebyl pro roli královnina manžela zrovna nejlepší volbou, ale chápu, že rozpočet zřejmě nebyl dost vysoký na to, aby v seriálu mohli být víc, než max. tři dobří herci. Každopádně s odchodem lorda M. ze scény pro mě, jako pro diváka, seriál končí. 2,5*

    • 27.9.2018  12:58
    Teorie velkého třesku (TV seriál) (2007)
    ***

    "Máš názor na všechno?" - "Ano." - "A předpokládáš, že máš pravdu?" - "To není předpoklad." :) První tři série vpravdě výborný sitcom, se silnou mocí zvednout divákovi náladu, o čtyřech geecích vyčleněných ze společnosti, kteří se věnují svým, pro ostatní těžko pochopitelným, zájmům. Obzvlášť postava Sheldona Coopera, oplývající rysy různých psychických nemocí, se tímto seriálem, zcela zaslouženě, stala notoricky známou. Bohužel od čtvrté série šla kvalita s každou další sezónou tak strmě dolů, že se z The Big Bang Theory stala stupidní, nudná telenovela, kde se čtyři vědci zabývají už jenom tím, s kým kdo žije, randí, rozchází se, zasnubuje a uzavírá manželství. Povahové rysy postav nejsou konstantní a v průběhu seriálu se některé tak vychýlily ze své počáteční podoby, až se z nich staly úplně jiné postavy (především Sheldon, ale také Amy nebo Bernadette) a to, co v současnosti pod jménem seriálu vzniká, je jen předražená, nastavovaná kaše bez chuti, při níž každý divák se špetkou vkusu doufá, že už ji někdo konečně brzy vyhodí do koše.

    • 14.9.2018  23:23
    The Man in the High Castle (TV seriál) (2015)
    ***

    Zřejmě nejrozporuplnější seriál, který jsem kdy viděla. Na jednu stranu pomalý, občas nemající logiku (postihují se Židé, nepostihují se černoši) a obsazený v drtivé většině případů necharismatickými, ne příliš talentovanými herci. Všechny kladné postavy jsou nezajímavé, minimálně polovina dějových linií je vyloženě nudná. Obyčejná každodenní rutina lidí žijících v nacistických říších není dostatečně pečlivě vylíčena a někdy seriál působí jen jako sbírka nejprovařenějších faktů o nacismu zasazená do Ameriky a Japonska tak, aby to Američanům znalým evropské historie jen velmi povrchně, připadalo obohacující a chytré. ALE na druhou stranu nikdo nemůže The Man in the High Castle upřít zajímavou hlavní myšlenku a přes veškerou dnešní, někdy až do absurdna zahnanou, korektnost, věrnost zobrazení nacistických symbolů (včetně pozdravů a hesel), zvyků, některých zákonů a rasových teorií. Nikdo nemůže seriálu upřít napětí ze hry o moc mezi vysokými nacistickými představiteli, a ani pro západního diváka obohacující pohled na vnímání světa z japonského úhlu v kontrastu s tím americkým. Nikdo nemůže seriálu upřít nečernobílé postavy, kde především Obergruppenführer Smith a vyšetřovatel Kido, coby záporáci, mají uvěřitelné motivace ke svým činům a nejsou vylíčeni jen jako chladná, nelidská monstra. A konečně - nikdo nemůže seriálu upřít výtečného Rufuse Sewella (John Smith), který se v jinak unylém castingu skví jako diamant a na scény s nímž se vyloženě těšíte. /// Abych to tedy shrnula, The Man in the High Castle rozhodně není žádný současný prvoligový titul typu The Crown, The Handmaid's Tale nebo Stranger Things (chtělo by to připsat i Hru o trůny, ale poslední dvě série už se kvalitními nazývat nedají), ale i přes nezdařený casting (s čestnými výjimkami Rufusem Sewellem, Joelem de la Fuentem a Chelah Horsdalovou), nelogičnosti, roztahanost a nezajímavost některých linií a postav, zůstává originálním a má zlepšující se tendenci, takže diváka motivuje pokračovat v jeho sledování. Po dvou sériích, slabší 3*.

    • 13.9.2018  00:49

    Velmi průměrný a velmi přímočarý snímek, s nijak ohromujícími hereckými výkony, který navíc ve finále ztrácí tempo. Korunu tomu nasazuje Shoreův soundtrack, který zní, jako by se skládal ze slabších, nepoužitých materiálů k Pánu Prstenů, takže se vůbec nehodí k modernímu akčnímu thrilleru. 2,5*.

    • 4.9.2018  13:30

    Poctivý, dobře zahraný a napínavý thriller v pomalejším tempu, který bohužel táhne dolů slabší, ničím nepřekvapivá, závěrečná půlhodina filmu. Viggo Mortensen, Naomi Watts a Vincent Cassel jsou tu ale výborní.

    • 3.9.2018  13:31
    Yellowstone (TV seriál) (2018)
    ***

    Moderní western, který díky dvěma prvním, ne příliš vydařeným dílům, působí zprvu jako přehnaná a nabubřelá fraška, jdoucí po povrchu, plná umachrovaných, rádoby drsných postav. Teprve až s přibývajícími díly a především díky flashbackům do minulosti, se postavy stávají hlubšími a divák začíná chápat jejich chování a motivace k činům. Nic převratného, ale rovněž nic stupidního, či nekvalitně natočeného. Mimochodem Kelly Reilly si svou Beth Duttonovou dává s takovou chutí, že jí přeju minimálně nominaci na nějakou cenu, její postava v podstatě táhne celý děj.

    • 2.9.2018  22:45
    Ostré předměty (TV seriál) (2018)
    **

    Jak už jsem psala u jednoho z prvních dílů Sharp Objects, tento seriál je víc, než čímkoli jiným, stříhačskou flashbackovou manýrou zobrazující téměř neustále pouze prostřihy z hrdinčiny minulosti. Děj se skoro nehýbe dopředu a zoufale se snaží mít hutnou jižanskou atmosféru True Detectiva 1. série, přičemž se mu to až směšně nedaří. Další nadhodnocený seriál, který ničím nevyčnívá nad průměr současné seriálové tvorby.

    • 11.8.2018  23:29
    District 9 (2009)
    ***

    Škoda, že tvůrci nepokračovali v rázu první poloviny filmu o tom, jak se společnost vyrovnává s cizinci na svém území, poznává způsob života a odlišnosti "kreveťáků". V tom byl snímek velmi zábavný a velmi originální. Bohužel místo vysvětlení, toho, co se stalo před ztroskotáním mimozemšťanů, odkud pocházejí nebo pozorování jejich chování, sklouzl nakonec District 9 ve své druhé polovině k tuctové, nudné akčňárně a předvádění vizuálních efektů. Proto slabší tři hvězdičky především za originální nápad.

    • 5.8.2018  12:32

    OBSAHUJE SPOILERY! Infinity War trpí svou rozsáhlostí. Trpí tím, že pokud nemilujete všechny Marvel postavy do jedné a nemáte tolik času (ani chuti) dívat se na originy všech myslitelných postav, tak se zákonitě budete u určitých linií nudit. Dokonce se budete občas nudit i u linií postav, které máte jinak rádi (viz. Thor snažící se třičtvrtě stopáže ukout nové kladivo) anebo se budete nudit zkrátka proto, že Infinity War netrpí pouze svou rozsáhlostí, ale především svou až trapnou přímočarostí. Tento film je vlastně pouhým sledem akčních scén, při nichž se jen mění prostředí, kde se postavy spolu setkávají a zase loučí, bijí se s protivníky, hláškují a postupem času ubývají, až zbydou jen ty nejhloupější. (Vážně, Marvele? Vážně? Náhodičkou přežili Stark a Rogers?) Na druhou stranu vizuální efekty vypadají ohromně, krásně i ve vysokém rozlišení a některé scény se vyvedly, naneštěstí jejich vysoká koncentrace je především v linii Strážců galaxie, kvůli čemuž se ale nedostalo na ostatní. Netuším, co víc napsat. Jsou to akční omalovánky od Marvelu se skvělými, nápaditými vizuálními efekty a někdy s vydařenými hláškami, nic víc. Děj je takový, jako u všech Marvelovek, jenom tentokrát se soustředí pouze na souboje, má přemrštěnou stopáž a silnějšího záporáka, než doposud, který zabíjí ty lepší hrdiny z Marvel universa.

    • 4.8.2018  14:40

    Po delší době Marvelovka, kterou mělo smysl natočit. Ani ne tak proto, že by byla natolik výborná, ale především proto, že má co říct a má přesah. Black Panther sází, velmi podobně jako první díl Thora, na příbuzenský souboj o trůn, ale jde na to z úplně jiného konce, a to přesně z takového, který k afroamerické tematice a k afroamerickému obsazení naprosto přesně sedí a po většinou nepůsobí hloupě ani směšně. Prostředí Afriky s její rozmanitou florou a faunou, v rytmu bubnů, s ke zdejší kultuře se hodícími kostýmy a za doprovodu prastarých rituálů, to vše působí na evropského a amerického diváka velmi originálně a exoticky. Kladné postavy jsou sympatické, záporáci mají motivace k činům, herecké výkony jsou sice průměrné, ale žádná tragédie se nekoná. Vlastně by z Black Panthera mohla být dokonce výtečná záležitost, ale brání mu v tom hned několik věcí. Nejočividněji asi scénář, který sice není špatný po stránce dialogů, ale strhující není ani omylem. Nevím, do jaké míry je vinen scénář a do jaké míry režie, zde je to asi jedno, když scénárista i režisér jsou jedna osoba (:D), ale film je prostě po-ma-lý. Především první polovina snímku se řádně vleče, vše je divákovi překládáno příšerně zevrubně, až to občas nudí. Další problém představují akční scény, které nedokáží pořádně zaujmout, natož strhnout, choreografie soubojů je tuctová a v celém filmu jsem si nevšimla na poli akce ničeho, co už jsem neviděla jinde. O to víc je tento problém závažný, že akce je v Black Pantherovi (obzvlášť v závěru snímku) poměrně dost. No a konečně poslední z nejzávažnějších překážek - opravdu špatné vizuální efekty. Nejen v soubojích, kde se postavy pohybují a vypadají nepřirozeně, ale dokonce i v klidných scénách, je příliš vidět, co je "uděláno" počítačem, a co je reálné. V akčních scénách je to znát na všech efektech, v "klidných" scénách je někdy až směšně očividné, že jsou postavy přidány do nereálného prostředí. V blockbusteru ze současnosti působí takto odfláknuté efekty zkrátka zaostale. Ale ani všechny tyto připomínky nebrání Black Pantherovi v tom, aby byl především originální v prostředí a atmosféře díky celému pojetí Wakandy a jejích zákonů, a aby se dotýkal problémů naší doby a problémů minulosti, především černošského otroctví v Americe. A hlavně díky řečenému v poslední větě, mělo Black Panthera smysl natočit. A to nesrovnatelně víc, než třicet pokračování Avengerů, Strážců galaxie, Deadpoolů, Spider-manů, Ant-manů, Waspů atd. 2,5*.

    • 26.7.2018  01:45

    Ani silný závěr nemůže zachránit další nudnou bezdějovou epizodu. Příběh se odehrává tak pomalu, že prakticky stojí na místě, a jestliže jsem si ještě u prvních dvou epizod říkala, že se seriál snaží být méně zábavným, méně atmosférickým a méně temným True Detectivem (1. sérií), nyní se obávám, že se už nesnaží být vůbec ničím, snad jen stříhačskou flashbackovou manýrou oscilující mezi prostřihy z hrdinčiny přítomnosti a hrdinčiny minulosti. Stále existuje jistá naděje, že se Sharp Objects rozjedou, ale tři první díly s minimem zápletek už jsou opravdu scenáristicky na pováženou.

    • 22.7.2018  23:35

    "To je pořad! Ze života a o pravejch problémech!" (zdroj: Simpsonovi, díl přesně nevím:) Pokud jste si mysleli, že po Mamma Mia! už vás nic nevkusnějšího, přeslazenějšího, povrchnějšího a pitomějšího na poli muzikálů nemůže potkat - pletli jste se! Oproti Největšímu showmanovi Mamma Mia! působí jako hlubokomyslné dílo se skvěle načrtnutými charaktery postav a závažnou zápletkou... The Greatest Showman je hodinu a půl dlouhý přeslazený videoklip, kde 90% písní zní, jako kdybyste si teď sedli k pianu (či jinému nástroji) a byli někým nuceni napsat skladbu za pár hodin. Umělohmotné, bezmyšlenkovité, kýčovité braky bez melodie a s prázdnými texty - taková je drtivá většina písní v tomto dlouhém videoklipu. Herci jsou prazvláštně namaskovaní (Hugh Jackman, kterému táhne na padesát, kus filmu hraje, že je mu dvacet; paruka Michelle Williams zas divně nesedí na hlavě atd.), všechny záběry, jež nejsou v místnosti, jsou neuměle a velmi očividně dodělány na počítači, takže okolí působí děsně; do očí bijící padáních ze střech, či houpání se směrem k divákům na hrazdách a rozvíjení barevných látek kvůli 3D, je spíš až smutné, jelikož jsme se dostali do bodu, kdy tato nepotřebná konzumní blbůstka určuje i choreografii a rozvržení scén. Kostýmy se nehodí do viktoriánské Anglie jak střihy a barvami, tak ani látkami a samozřejmě délkou šatů. Postavy nejen, že nemají hloubku, ale ani se nechovají jako lidé - 70% snímku jsou všichni rozesmátí, jako kdyby na něčem jeli, 30% snímku naopak brečí dojetím a nebo smutkem, nikdo tam nikdy nemá normální náladu. Postavy nemají konstantní vlastnosti, nepochopitelně mění názory z minuty na minutu, jen aby se to hodilo pro už tak kostrbatý a nesepjatý příběh. Výtečné jsou i lapsy v ději SPOILER! - poselství snímku je, že se nikdo nemá stydět za to, kým je, ať je sebezvláštnější. Dobrá, to je chválihodné. Prazvláštní ovšem je, že oba hlavní protagonisté milují naprosto konvenční a úplně obyčejné ženy, na nichž není fyzicky nic unikátního. Proč si ani jeden z nich nevybral nikoho z účinkujících v cirkusu? A to nemluvím o drobném zádrhelu, kdy se vousatá dáma například není schopna oholit, ačkoli se do setkání s Barnumem stydí za svou jinakost a všichni muži kolem ní jsou hladce oholeni, takže žiletky musí být někde dostupné... :D KONEC SPOILERU! /// Abych to tedy zkrátila, The Greatest Showman je povrchní klišé videoklip pouze "na efekt", s lidmi, kteří řeší, jestli je ostatní přijmou takové, jací jsou. Většinu děje se tam každý nepřirozeně nadšeně usmívá od ucha k uchu, zpívá písně, které nemají melodii, na krátkém časovém úseku naprosto zásadně mění své životní postoje bez větší motivace, taneční čísla vesměs vypadají velmi podobně. Ale co na tom nakonec sejde? Když to obsypete konfetami, pořádně to nasvítíte a přidáte i závěrečný polibek šťastného mladého páru, nic nemůžete pokazit. Tedy alespoň tady na ČSFD, kde stále nemohu uvěřit, že je tahle slátanina v červené barvě, natož kolika dosáhla procent. Jedna hvězdička je za Hugha Jackmana, u nějž doufám, že si příště vybere pro svůj talent kvalitnější film.

    • 22.7.2018  19:16

    Welcome to Russia... vítejte v zemi, kde se i na povolání prostitutky studuje škola. :D Náhodou, docela dobrý film, ze začátku trochu přemrštěný a trapný, později se to však srovná a pointa je dobrá. Snímek je navíc po celou dobu zábavný a Jeremy Irons je výborný jako obvykle. Čisté 3*.

    • 8.7.2018  01:31
    Patrick Melrose (TV seriál) (2018)
    ***

    Pokud jsem minisérii Broken (2017) nazvala koncentrovanou, ničím neředěnou depresí, pak tento seriál je naprostou ultra depresí. Především druhá epizoda je tak silná káva, že není lehké ji sledovat a přemýšlím, jestli na poli seriálové tvorby pamatuji něco více temného. Benedict Cumberbatch zde ke všemu hraje úžasně, citlivě, lidsky a určitě by si zasloužil nějaké herecké ocenění za svůj výkon. V prvním dílu to sice zase vypadalo jen na "Sherlocka" se vší svou přepjatostí a arogancí, od třetího dílu však vybalí tak perfektně sedící a uvěřitelné herectví, jaké jsem u něj neviděla od komorního dramatu Wreckers (2011). Ačkoli druhý a třetí díl seriálu Patrick Melrose jsou skutečně na hodně vysoké úrovni, problém je, že si série svou zajímavost neudrží až do konce. Zatímco především třetí díl je skvělou kritikou snobského způsobu života (kterému se nevyhne ani sestra královny Alžběty Margaret) se vší prázdnotou, povrchností, absencí všech hodnot a morálky, zbylé dva díly bohužel tak trochu navážou na ten první a pouze "pitvají" hlavní postavu. Další věc, která mi, jako divákovi, vadila, byly obrovské časové skoky mezi epizodami a zaměřování se na nepodstatné věci z Patrickova života, místo těch podstatných (proč se například celý jeden díl díváme na to, jak Patrickova matka odkazuje dům nějaké nadaci, místo toho, abychom třeba viděli, jak se Patrick dal dohromady se svojí budoucí manželkou? Nebo proč se prakticky celý první díl máme dívat na jednu postavu, která fetuje, nebo shání fet? Nestačilo by z fetování, opíjení se a blouznění třeba jen dvacet minut a zbytek vyplnit dějem? atd.). Dále je třeba ocenit odvahu Huga Weavinga hrát tak odporné monstrum, které navíc ztvárňuje natolik sugestivně, že se vám z něj dělá špatně od žaludku, sotva se objeví na scéně. Jennifer Jason Leigh vedle něj působila naprosto průměrně a nezajímavě. /// Patrick Melrose rozhodně není špatný seriál, jeho největším problémem je však nevyrovnanost kvality jednotlivých dílů a možná i problém tvůrců s nejistotou, co chtít seriálem nakonec říci. Benedict Cumberbatch je zde ale skvělý a jsem ráda, že navzdory účinkování v hloupých Marvelovkách a čím dál horším a kýčovitějším Sherlockovi, vzal roli v krátké komorní minisérii, kde může uplatnit svůj talent a doufám, že bude v tomto trendu pokračovat.

    • 7.7.2018  19:01

    Nechápu smysl seriálu plného necharismatických herců a nezajímavých postav, opřený o podprůměrný scénář a nudnou zápletku. Nechápu smysl seriálu, kde se každý tváří "ultra chlapácky a drsně", a přitom úroveň dojmu ze zdánlivě vypjatých scén se pro diváka rovná nule a hravě jej ve vážnosti a krutosti překonávají i na první pohled "ženské" současné seriály, jako Sedmilhářky nebo Příběh služebnice. A konečně nechápu, jak režisér výborné Wind River mohl natočit něco tak konvenčního a nudného, že se každých pár minut díváte na display přehrávače a nejsilnější emoci - radost - vyvolá až příchod závěrečných titulků. Nic mě nemotivuje se na tuhle "western telenovelu" dívat dál...

    • 3.7.2018  22:05

    Děje je tam zatím tak málo, jako ukázek kvalitního herectví ze strany Benedicta Cumberbatche v tomto seriálu. A zatímco příběh je nucen si ztěžka klestit cestu skrz skoro nekončící scény plné sebestředného vyšilování a fetování hlavní postavy, Cumberbatchův nesporný talent se zase musí prodírat haldami hystericky přepjatých teatrálních gest a přehrávaných grimas. Patrick Melrose je, zatím soudě podle prvního dílu, vlastně takový, jako poslední dvě série Sherlocka - sebestředný, narcistický, vizuálně vymazlený, dějově minimalistický, zaměřený výhradně na hlavní postavu, jen se rýsuje býti hlubším a nepochybně depresivnějším. Nutno ale dodat, že i těch pár záblesků Cumberbatchova talentu ve chvilkách, kdy zas a znova nepředvádí "Sherlocka", stačí na to, aby mě seriál zaujal, a také na to, abych jeho pilotní díl ohodnotila třemi hvězdičkami.

    • 30.6.2018  04:06

    Pro děj naprosto zbytečný díl, který by se dal zkrátit do jedné scény. Opravdu netuším, proč tvůrci považovali za nutné, aby se divák dopodrobna seznámil s otevíráním zavřené garáže v půlhodiny dlouhé sekvenci, která nakonec v nic neústila. Herecké výkony výborné ode všech zúčastněných, ale jinak díl neměl význam.

    • 24.6.2018  00:25
    Tomb Raider (2018)
    **

    Přemýšlím, zda je pro diváka výhodou, pokud si "Laru" někdy v životě sám zahrál nebo je lepší, když k filmu přišel jako "slepý k houslím", popřípadě před lety viděl ty hrůzy s Ančou Jolie... Jakožto člověk, který hrál Tomb Raidera už na Playstationu 1, jsem s nejslavnější archeoložkou světa seznámena celkem zevrubně, velmi se mi líbil i první díl "restartu" herní série a přesto mě nový filmový Tomb Raider nebavil. Netřeba vinit Aliciu Vikander, protože ona je naopak hlavní výhrou snímku, a ačkoli nemá Lařiny tělesné proporce, vynahrazuje to hereckým talentem a nadšením. Její Lara je sympatická, citlivá, hodná, ale soběstačná a schopná zároveň, tedy přesně taková, jaká nová Lara po restartu má být. Dokonce tato filmová Lara mi připadala většinu času i sympatičtější, než její herní předloha. Ani japonský parťák vůbec nebyl na obtíž a popravdě řečeno jsem si k němu, jakožto divák, vypěstovala daleko větší cit, než Lařinu otci. Scénář je průměr, hudba je průměr, efekty jsou dobré - to, co jednoznačně táhne Tomb Raidera dolů, je především nedostatek jakékoli atmosféry. Zatímco první herní díl restartu série je survival krvavá, mnohdy hororová záležitost, kde se Lara doslova brodí potoky krve na deštivém ostrově plném vojáků a obětin bohyni, po poněkud nešťastném rozhodnutí propojit filmem příběhově Tomb Raider i The Rise of Tomb Raider (a oboje do značné míry překopat) vznikla podivná patlanice trablů s bohyní, trablů s otcem a trablů s Trinity, která je ve výsledku daleko fádnější, než kdyby tvůrci poctivě pracovali s každým z námětů zvlášť. Kdyby se postupně budovala atmosféra, hloubka postav a film by měl R rating, mohl z toho pod schopným vedením vzniknout klidně i výborný film. V současné podobě má sice Tomb Raider slušný rozjezd, ale po ztroskotání Lary a jejího parťáka na ostrově jde veškerá atmosféra do háje a příběh začne být plný klišé, která jsme už viděli tisíckrát. Tohle je Tomb Raider pro děti. Tomb Raider bez krve, Tomb Raider bez atmosféry. Sice lepší, než předchozí adaptace s Angelinou Jolie, (které se Tomb Raiderem dají ale nazvat hodně těžko) ale od poloviny filmu hodně nezajímavá podívaná, bez pocitu epičnosti, strachu, či čehokoli nového, co jsme ještě neviděli. Dobrá je na tom jenom Alicia Vikander a scéna s hlavolamem, rozpadající se podlahou a barevnými sklíčky. Kdybych tomuhle dala víc, než dvě hvězdičky, musela bych zvednout Wonder Woman na čtyři a Logana pak minimálně na pět. :D

    • 10.6.2018  01:33
    21 gramů (2003)
    ***

    Silné, depresivní téma, nelineární, skvěle rozstříhané a famózně zahrané - obzvlášť Sean Penn a Naomi Watts předvádí přímo herecký koncert. Na druhou stranu je to ale také občas dost pomalé, zvlášť, když vás (stejně jako mě) příliš nezajímá jedna z linií (Jack Jordan) a naopak byste se chtěli více dozvědět o minulosti Cristiny a Michaela. I tak je ale 21 gramů snímek, který stojí za podívání a za zamyšlení, a který vypráví o skutečných problémech a nejdůležitějších otázkách života. Ve srovnání s Iňárritovým pozdějším filmem Babel, je 21 gramů méně zábavné, ale zato hlubší. 3,5*.

    • 9.6.2018  02:52

    Největší paradox tohoto seriálu, hned po tom, proč se tolika lidem líbí i přes svou naprostou nahodilost a fádnost, je fakt, že Westworld vypráví z velké části o tvorbě příběhů a příběhových linií, ale jeho scénáristé nebyli schopni vymyslet už druhou sérii ani jednu silnou příběhovou linku. Divák už viděl vlastně všechno - roboty, vraždění, nahotu, sex, zradu, lásku, věrnost, sny, halucinace, Divoký západ, Indii, Japonsko atd., avšak to vše s minimálním dopadem na jeho city. Je skoro až záhadné, jak se Jonathanu Nolanovi a spol. za tak štědré produkce HBO, podařilo vytvořit takto bezkrevnou, bezbarvou nudu, prokládanou dlouhými zobecňujícími samolibými a samoúčelnými proslovy o lidské podstatě, smyslu bytí a svobodné vůli, které vůbec nikam nevedou a neústí vůbec v nic. A takto činí prostřednictvím mnoha postav, z nichž ani na jedné divákovi nezáleží, možná i proto, že herci, až asi na tři čestné výjimky, jsou jen dokonalé ksichtíky bez jakékoli osobnosti a charismatu. K tomu přidejte naprosté logické lapsy (Maeve umí telepaticky přinutit roboty, aby se vzájemně zavraždili, ale náhle utíká před bandou robotických indiánů, nechá jimi ohrožovat a unést svou milovanou "dceru", zabít nevinného robota a svou schopnost tehdy nepoužije) a dojem, že když scénáristé nějak zázračně dopíší jeden díl, nemají vůbec páru o tom, co se s postavami bude dít ten následující - linky působí nepromyšleně, roztříštěně a děj je v nich naprosto náhodný. "Opravdu se těším" na dalších dvacet sérií, v nichž bude znovu velké množství postav běhat zmateně po parcích, střílet po sobě, měnit každou chvíli své motivace a cíle, přeprogramovávat osobnosti, mít halušky s Fordem a cestovat do různých dějinných období a různých destinací. Páni, těch možností! :O A přitom to bude zas jenom špatně napsaná, generická a odosobněná nuda, které tady většina uživatelů nasolí sto procent, protože je "krutopřísnej nářez" vidět roboty, kterak zabíjejí lidi...

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace